ChristianMatch

Forum

3 maart: ja of nee?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Van alles wat
Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:59

[quote=CHATULIEM619]
Het tweede punt wat ik wil maken, is dat naar mijn idee met de basisrechten van mensen gesjoemeld wordt. Dit allemaal onder het mom van bezuinigingen en angst voor fraude. Mensen hebben recht op voorzieningen, maar het wordt bijna onmogelijk gemaakt die voorzieningen te verkrijgen.

Nu maak jij het meteen al lastig chatuliem...
Basisrechten.... recht op voorzieningen.... je schrijft het op als ware het een vaststaande overduidelijke bijbeltekst.
Maar zo is het dus niet.

Basisrecht is voor mij voedsel, drinken, kleding en onderdak.
De rest is luxe.
Iemand die tijdelijk of definitief niet zelf in die basisbehoefte kan voorzien, heeft in een sociaal land het recht op deze voorzieningen.

De stad Groningen vond het ooit noodzakelijk dat iedere bijstandsgerechtigde een platte tv had... in mijn ogen kolder.
Zo zijn er meer zaken waarbij je vraagtekens kan zetten.
Om maar een stom voorbeeldje te geven: waarom MOET een werkloze zo nodig een pc met internet hebben? Bij het arbeidsbureau of in de openbare bibliotheek kan hij-zij toch ook vacatures opzoeken waarnaar gesolliciteerd kan worden?
Bijkomend voordeel: Ben je dr meteen ff uit!! Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:03

[quote=PIETER649]

Een platte TV is inderdaad niet nodig, een PC met internet wel.
Mensen die langdurig op een (bijstands)uitkering aangewezen zijn, moeten in staat zijn om sociale contacten te hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
SOLAFIDE630

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:04

THOMAS968 schreef:
Ik heb me ooit dezelfde vraag gesteld, maar in 1584 was dit normaal Frans volgens de kenners, dus ik neem aan dat dat zo is. Ik heb me ooit op de middelbare school onledig moeten houden met oude Franse teksten, een dergelijke verschuiving in klank komt wel meer voor.

Thomas

Dank je Thomas, weer wat geleerd, want ik vroeg me af...of het de originele vertaling was, maar dat blijkt dan inderdaad het geval te zijn. Maar volgens mij is het dan iets meer dan slechts klankverschuiving, wat heel normaal is in een ontwikkeling van een taal; dat komt in alle talen voor m.i., hier lijkt het me meer, dat het de semantiek, de betekenigsleer raakt ........denk je niet...... Destijds was kennelijk het woordje "peur" een goede vertaling voor arm. Arm en angst hoorden kennelijk bij elkaar. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen overigens.Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SOLAFIDE630
op woensdag 20 januari 2010, 19:51
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:06

[quote=ARJAN007]

Juist, sociale contacten, dat is wat anders als virtuele contacten.
Het gevaar daarvan is juist dat men zich opsluit en de deur niet meer uitkomt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:07

INEZ910 schreef:
Het idee achter de PGB is goed:zorg op maat. Maar ook met PGB-geld wordt gesjoemeld .. er zijn mensen die heel veel krijgen, zelfs de autokosten er uithalen voor het halen/brengen naar een zorgboerderij of id. Er zijn er ook die te weinig krijgen.. Smiley die vol vragen zit
Er zijn er ook die het opmaken aan andere zaken dan aan zorg.
Het is lastig om een sluitend systeem te krijgen denk ik. Soms lijkt het of wetten en regels er zijn om de mazen te zoeken Lachende smiley met blinkend witte tanden !

Lijkt mij ook heel lastig, om dit sluitend te krijgen. Helaas lijden de goeden vaak onder degenen die er misbruik van maken. Ik denk dat niet iedereen de vrijheid aan kan. Wie controleert of het geld aan zorg besteed wordt? Lijkt mij niet de bedoeling dat je er bijv. van op vakantie gaat. En 't moet toch ergens van betaald worden, de overheid heeft helaas geen geldboompje. Twijfelende smiley Knipoog smiley

Gelukkig leven we in een land waar sociale verzieningen zijn, dat is iets om dankbaar voor te zijn. Maar ergens moet er ook een grens getrokken worden.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:10

CHATULIEM619 schreef:
Wat ik van de VVD heel positief vind, is dat ze beleid durven uit te voeren.

Dankzij de "veelbejubelde" VVD-achtige partijen hebben we nog steeds bijna geen glasvezelkabel in ons land. Met als gevolg dat ons land achterop gaat raken bij Japan en China. Leuk he, die tot in het extreme doorgevoerde marktwerking, waardoor de regering verboden is om zélf glasvezelkabel aan te leggen. De marktpartijen hebben gewoon onvoldoende geld (en faciliteiten) om elke huisaansluiting van glasvezelkabel te voorzien.

En wat die toestanden rond de indicatiestelling in de zorg betreft: deels is het gewoon een bureaucratische kwestie (wat mij betreft mag de VVD meteen gaan snoeien in al die bureaukratie) en deels ook een kwestie van niet goed omgaan met geld. De regering zou hier prima in kunnen grijpen, ware het niet dat dat tegen de heilige marktwerking ingaat.....
Maar ja.. staatsbemoeienis willen die rechtse partijen ook niet, dus wat wil men dan?

Laatst aangepast door
ARJAN007
op woensdag 20 januari 2010, 19:13
Naar boven

Auteur Bericht
DENISE761

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:21

Ik geloof niet zo in die meest depressieve dag van t jaar, maar afgelopen maandag had ik wel zo,n gevoel.... Geschokte, onthutste smiley
Sinds de zomer werk ik met verstandelijk gehandicapten en toen ik om 07.00 u begon(erg vroeg vind ik...) begon de 1e al te mopperen-doet ze altijd wel, maar kan er nietaltijd goed tegen- en toen ze van mij om 7.45u de tv niet aan mocht zetten vloekte ze me ondersteboven zonder dat je daar iets aan kunt veranderen Huilende smiley, smiley in tranen . De volgende was ook al hoogst ontevreden en mopperde wat af en de volgende etc, etc.
Mijn rijbewijs moest verlengd worden; had een afspraak via internet gemaakt....afspraak stond niet in de computer Woedende smiley , vervolgens werd ik toch geholpen Lachende smiley en toen waren de pasfoto,s weerniet goed gemaakt bijn de fotograaf Boze smiley 7 euri in de vuilnisbak. Gelukkig kon ik ter plekke voor 5 euri nieuwe maken en die foto,s waren net aan...barstte nog net niet uit mijn vel...S,avonds nam ik de verkeerde afslag naar de bioscoop waardoor we de film van 19 u misten , enne kreeg ik bij KFC spicy kippepootjes waar ik niet van hou......vorr de rest ging t allemaal goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:22

THOMAS968 schreef:
Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:

http://www.youtube.com/watch?v=jENoIlwRBV0&feature=related

Onverstaanbaar voor velen vrees, ik.

Thomas

Al is de zangkunst niet geweldig,het lied wel
Tankewol! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:22

ARJAN007 schreef:
Dankzij de "veelbejubelde" VVD-achtige partijen hebben we nog steeds bijna geen glasvezelkabel in ons land. Met als gevolg dat ons land achterop gaat raken bij Japan en China. Leuk he, die tot in het extreme doorgevoerde marktwerking, waardoor de regering verboden is om zélf glasvezelkabel aan te leggen. De marktpartijen hebben gewoon onvoldoende geld (en faciliteiten) om elke huisaansluiting van glasvezelkabel te voorzien.

En wat die toestanden rond de indicatiestelling in de zorg betreft: deels is het gewoon een bureaucratische kwestie (wat mij betreft mag de VVD meteen gaan snoeien in al die bureaukratie) en deels ook een kwestie van niet goed omgaan met geld. De regering zou hier prima in kunnen grijpen, ware het niet dat dat tegen de heilige marktwerking ingaat.....
Maar ja.. staatsbemoeienis willen die rechtse partijen ook niet, dus wat wil men dan?

Ja joh, geef de vvd de schuld dat er geen glasvezelkabelnet ligt Geschokte, onthutste smiley
En Nederland achterlopen op China en Japan??? Kom eens met betere voorbeelden, dit gaat nergens over. Zelfs radio is daar niet overal te ontvangen. Hoeveel chinezen in west-mantsjoerije hebben uberhaupt internet dan?
Daarbij de vraag hoe nodig die glasvezelkabel nou helemaal is.. zelfs op cm kan er real-time gechat worden en de reacties op het forum verschijnen ook snel genoeg.

Voor wat betreft de bureaucratie... de vvd MAG van jou gaan puinruimen?
Dus jij stemt er ook op?
Voorlopig is de bureaucratie vooral door linksmensen in het leven geroepen, er zit nu een links kabinet, laat die dan beginnen met puinruimen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:30

Glasvezelkabelnet, daar heb ik me nou nog nooit druk om gemaakt zeg. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
DENISE761

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:41

Ja heel mooi Jonathan! Het verwoord een beetje de situatie waarin ik zit en daarom spreekt het me aan! Zelf geschreven?
Naar boven

Auteur Bericht
MARTHA725

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:56

Jacobus 5 : 16

Hoi allemaal,

Morgen is er geen gebedsroom, waarschijnlijk volgende week ook niet.

Uiteraard is er vrijheid om samen te bidden en te danken. waar 2 of meer in Zijn naam aanwezig zijn...

Gebed blijft altijd nodig, alle noden en zieken bij de Troon brengen is zo belangrijk. ook de slachtoffers van de aardbeving, wat geweldig dat er nog mensen onder het puin gevonden zijn vandaag Lachende smiley dankpunt.

Gebed is gevraagd voor Mariette, haar moeder is vanmiddag overleden, kracht en troost voor haar, dat door het heengaan haar familie tot de Heer mag komen.

Kracht voor mij
kracht voor Eva,
kracht voor Tijntje
Genezing Ad

Genezing Clasien

Troost en kracht voor Dirk en Corrie.
----------------

Bovenstaande mensen hebben gevraagd hun namen op het forum bij oproep gebedsroom te plaatsen.

Gods rijke zegen en nabijheid,

tot gauw,

ook namens Eva die tijdelijk weg is van cm,

Martha Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:59

LAURENS814 schreef:
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt?
Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Smiley die vol vragen zit

Of toch niet........?.

Zo gaan de dingen nu eenmaal, ja, maar of dat is zoals God het heeft bedoeld??
Ik denk dat Marijan met het lied van Elly en Rikkert de essentie van "goed doen aan elkaar" zeer goed heeft begrepen/neergezet. Lachende smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 20 januari 2010, 20:00
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 19:59

MARIJAN072 schreef:
Glasvezelkabelnet, daar heb ik me nou nog nooit druk om gemaakt zeg. Twijfelende smiley Smiley die vol vragen zit

en zo zie je maar weer hoe off-topic het gaan kan. Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:01

CROSSROAD317 schreef:
Zo gaan de dingen nu eenmaal, ja, maar of dat is zoals God het heeft bedoeld??
Ik denk dat Marijan met het lied van Elly en Rikkert de essentie van "goed doen aan elkaar" zeer goed heeft begrepen. Lachende smiley

DAT heeft ze idd goed begrepen... zou ze zo zachies an ook al willen daten?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:07

PIETER649 schreef:
DAT heeft ze idd goed begrepen... zou ze zo zachies an ook al willen daten?

Nee alleen wandelen, en dat hebben we een paar maand geleden al eens gedaan..... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:11

CROSSROAD317 schreef:
Nee alleen wandelen, en dat hebben we een paar maand geleden al eens gedaan..... Clown smiley

geen klik zeker?
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:14

THOMAS968 schreef:
Tja, de Paus is onfeilbaar en het plan van de Schepper hangt met het zijne samen. Homofilie komt onder bisschoppen en priesters ook niet voor, wordt niet gepraktizeerd en al helemaal niet in de vorm van sexueel misbruik. Dus de Paus heeft recht van spreken. Maar niet heus.

Thomas

Wat betreft de 'onfeilbaarheid' van de Paus: dit geldt alleen wanneer hij 'Ex cathedra' spreekt. Ex cathedra betekent spreken vanaf de leersoel van de apostel Petrus. Het gaat dan om het vaststellen van geloofspunten en het formuleren van geloofsdogma's. De Paus wordt hierbij ondersteund door de bisschoppen, en de uitspraken die de heilige vader doet zijn altijd in lijn met de traditie en geloof zoals die door de eeuwen heen door de kerk zijn aanvaard.
Op het moment wanneer de Paus Ex cathedra spreekt word hij geinspireerd door de Heilige geest. Zijn uitspraken zijn dan onfeilbaar, omdat de Heilige geest onfeilbaar is.
Dit betekent dus dat de Paus in het dagelijks leven niet onfeilbaar is en alle uitspraken die hij niet Ex cathedra doet, zijn niet bindend voor de gelovigen/katholieken.

Het dogma van de 'onfeilbaarheid' werd tijdens het Eeste Vaticaanse concille in 1870 bevestigd, en was een voortzetting van het geloof dat al eeuwen binnen de kerk bestond. De officiele formulering van het dogma luidt als volgt (vauit het Latijn):
Wanneer de Bisschop van Rome met het hoogste leergezag (Ex cathedra) spreekt, dat wil zeggen, wanneer hij zijn ambt van herder en leraar van alle christenen uitoefent en met het hoogste apostolische ambtsgezag definitief beslist, dat een leer over geloof of zeden door de gehele Kerk gehouden moet worden, dan bezit hij op grond van de goddelijke bijstand, die hem in de heilige Petrus is beloofd, die onfeilbaarheid, waarmede de goddelijke Verlosser zijn Kerk bij definitieve beslissingen in zaken van geloofs- en zedenleer wilde zien toegerust. Deze definitieve beslissingen van de Bisschop van Rome zijn daarom uit zich (ex sese) en niet op grond van de toestemming der Kerk onveranderlijk (irreformabiles).

Uitspraken die de Paus doorgaans in het openbaar maakt zijn dus niet bindend. De Bisschop van Rome is natuurlijk ook maar een mens.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:16

PIETER649 schreef:
geen klik zeker?

Thanks voor je zorg, Pieter! Knipoog smiley Lachende smiley Je brengt het lied van Elly en Rikkert in de praktijk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:21

MARIJAN072 schreef:
Thanks voor je zorg, Pieter! Knipoog smiley Lachende smiley Je brengt het lied van Elly en Rikkert in de praktijk? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

ik heb het lied niet beluisterd....
vaak ga ik er bij linkjes op dit forum al van uit dat het niet mijn muziek is Lachende smiley
en om nou naar tenenkrommende muziek te luisteren tegen mn zin... daar is het leven te kort voor Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:23

DENISE761 schreef:
Ja heel mooi Jonathan! Het verwoord een beetje de situatie waarin ik zit en daarom spreekt het me aan! Zelf geschreven?

ja ik schrijf ze zelf.....anders zou ik t erbij zetten dat ie van een ander is

hoop dat je er wat aan hebt, voor je gevoel. enne rustig aan doen
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

DENISE761 schreef:

ja ik schrijf ze zelf.....anders zou ik t erbij zetten dat ie van een ander is

hoop dat je er wat aan hebt, voor je gevoel. enne rustig aan doen
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJAN072

PIETER649 schreef:
ik heb het lied niet beluisterd....
vaak ga ik er bij linkjes op dit forum al van uit dat het niet mijn muziek is Lachende smiley
en om nou naar tenenkrommende muziek te luisteren tegen mn zin... daar is het leven te kort voor Verlegen lachende smiley

Soms kun je er best van leren hoor. Oeps.....we gaan we heel erg off-topic. Geschokte, onthutste smiley Twijfelende smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:30

PIETER649 schreef:
Ik meen te weten dat het Vaticaan en haar Paus wel degelijk God als schepper van de aarde zien. De noodzaak van jouw vraag met 3 vraagtekens ontgaat mij dus geheel.
Dat de paus niet de plaatsvervanger van Christus op aarde is, daar zijn de protestanten het wel over eens.
En het veranderen van wetten... is niet exclusief iets voor RK hoor Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ook de katholieken geloven niet dat de Paus de plaatsvervanger van Christus is, maar de plaatsbekleder. Dit is een wezenlijk verschil. Niemand kan Christus namelijk vervangen, Hij blijft altijd het hoofd van de kerk. Maar men kan Christus wel vertegenwoordigen op aarde.

De Paus is ook bisschop, wat betekent dat zijn leergezag is gebaseerd op grond van de apostolische opvolging. Iedere Paus heeft het leergezag gekregen van de apostel Petrus, die op zijn beurt leergezag van Christus heeft ontvangen volgens de woorden:

18 En ik zeg je: jij bent Petrus, de rots waarop ik mijn kerk zal bouwen, en de poorten van het dodenrijk zullen haar niet kunnen overweldigen. 19 Ik zal je de sleutels van het koninkrijk van de hemel geven, en al wat je op aarde bindend verklaart zal ook in de hemel bindend zijn, en al wat je op aarde ontbindt zal ook in de hemel ontbonden zijn.’ (Mat. 16:18-19, NBV)

Volgens de katholieken heeft Christus zijn kerk gebouwd op Petrus, en hem ook het leergezag over de hele kerk gegeven. Petrus ontving als enige apostel de sleutels van het Rijk der Hemelen en daarmee ook het gezag om geloofspunten vast te stellen of te ontbinden.
De Paus vertegenwoordigd dit leergezag, maar is net als Petrus niet de plaatsvervanger van Christus.

De Paus is dus gewoon een mens en geen God-mens, zoals Jezus.

Laatst aangepast door
LAURENS814
op woensdag 20 januari 2010, 20:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIJN553

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:31

PIETER649 schreef:
Zou jij aan een kennis/ vriend geld lenen als die daarom vroeg, of uit jezelf aanbieden als je zag dat het nodig was?

Ik ben er zelf nooit erg moeilijk mee geweest, maar heb wel ervaren dat het soms dubbelle pech is... geld pleite, vrienden weg Verraste, verbaasde smiley

Hoe zien jullie dat? Ervaring mee?

Dit is me nog nooit gevraagd, maar als het goede vrienden zijn zou ik het wel doen. Dan wel afspreken hoe en wanneer ze dat denken terug te betalen. Dit klinkt zakelijk, maar dat is hun verzoek toch ook ?
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:31

[quote=ANNETTE792]

Zekers. Virtuele contacten alléén zijn niet voldoende. Contacten in real life zijn vaak beter. Veel mensen starten hun contacten op internet en houden daar fijne vriendschappen aan over.
Naar boven

Auteur Bericht
ARJAN007

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:38

PIETER649 schreef:
Ja joh, geef de vvd de schuld dat er geen glasvezelkabelnet ligt Geschokte, onthutste smiley
Daarbij de vraag hoe nodig die glasvezelkabel nou helemaal is.. zelfs op cm kan er real-time gechat worden en de reacties op het forum verschijnen ook snel genoeg.

Voor sommige mensen is glasvezelkabel (heel erg) nodig, maar het voert te ver om het hier te bespreken.

Voor wat betreft de bureaucratie... de vvd MAG van jou gaan puinruimen?
Dus jij stemt er ook op?
Voorlopig is de bureaucratie vooral door linksmensen in het leven geroepen, er zit nu een links kabinet, laat die dan beginnen met puinruimen.

Ook onder rechtse regeringen breidde de bureaucratie zich uit, de bureaucratie is dus echt niet een privilege van linkse partijen.
Maar wat ik bedoelde te zeggen: het is technisch mogelijk om zorginstellingen efficiënt te besturen. Het enige dat nodig is, is dat het management van de instellingen ontslagen wordt. Technisch gezien kan het allemaal, t is wel opvallend dat het niet gebeurt. Blijkbaar vindt men het erg belangrijk dat de zorginstellingen hun eigen managers en bestuur hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:43

MARISKA601 schreef:
De doop van Jezus
13 Toen kwam Jezus uit Galilea naar de Jordaan tot Johannes, om Zich door hem te laten dopen.
14 Maar deze trachtte Hem daarvan terug te houden en zeide: Ik heb nodig door U gedoopt te worden en komt Gij tot mij?
15 Jezus echter antwoordde en zeide tot hem: Laat Mij thans geworden, want aldus betaamt het ons alle gerechtigheid te vervullen. Toen liet hij Hem geworden.
16 Terstond nadat Jezus gedoopt was, steeg Hij op uit het water. En zie, de hemelen openden zich, en hij zag de Geest Gods nederdalen als een duif en op Hem komen.
17 En zie, een stem uit de hemelen zeide: Deze is mijn Zoon, de geliefde, in wie Ik mijn welbehagen heb.

nbg 1951

Als de doop een teken is van afwassing van de zonden,
waarom werd Jezus dan gedoopt?

Zou het niet zo kunnen zijn dat juist doordat Jezus zich liet dopen, Hij het doopsel heeft geheiligd, zodat het geschikt werd voor de afwassing van zonden van mensen?

Daarnaast is de doop ook een teken van de wederopstanding. Het onderdompelen in water symboliseert de dood en het graf, en het omhoogrijzen uit het water staat voor de wederopstanding en de geboorte in het Koninkrijk van God.
Naar boven

Auteur Bericht
ROBBEDOES873

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:44

THOMAS968 schreef:
Ok het is de koningin van het levenslied en zo, maar toch speciaal voor de woudfriezen die het dichtst bij Groningen wonen:

http://www.youtube.com/watch?v=jENoIlwRBV0&feature=related

Onverstaanbaar voor velen vrees, ik.

Thomas

Ik ben geen WOUDPIEK Clown smiley zegt genoeg denk ik Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: woensdag 20 januari 2010, 20:46

GEERHARD407 schreef:
Den Bijbel in Duyts door S. Mierdman en J. Geheylliaert, Emden (1556)

Bijbel naar Biestkens (1560)

Deux-Aes Bijbel, Emden (1562)

Biblia Sacra, door Jan Moerentorff, Antwerpen (1599) RK

De Staten Vertaling (1637)

Nederlandse Luther Vertaling (1648)

Beelen Vertaling (1859/1860) RK

Nederlands Nieuw Testament, Ned.Herv.Kerk (1868)

Voorhoeve Vertaling (1e druk 1877)

Leidse Vertaling (1912)

Vertaling van Prof. Dr. Brouwer & Obbink (1925)

Petrus Canisius Vertaling (1929)

Nieuwe Vertaling van het NBG (1951)

Het Levende Woord (1976)

(Herziene) Voorhoeve Vertaling (5e druk 1982)

Groot Nieuws Voor U (1983)

Het Boek (1988)

Nieuwe Wereld Vertaling (1988) Jehova’s Getuigen

Herziene Wilibrord Vertaling (1995)

Nieuwe Bijbel Vertaling (2004) NBG

Herziene Staten Vertaling (2010)

http://cid-ca0ba6baaadeb461.skydrive.live.com/browse.aspx/NBV2004
en
http://cid-ca0ba6baaadeb461.skydrive.live.com/browse.aspx/HSV

Lees vooral eens:
http://cid-ca0ba6baaadeb461.skydrive.live.com/self.aspx/HSV/002-Wat%20christenen%20vandaag%20moeten%20weten%20over%20het%20Griekse%5E_Nieuwe%5E_Testament.pdf

Welke Bijbel ik lees? De goede Bijbel! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LAURENS814
op woensdag 20 januari 2010, 20:47
Naar boven

ChristianMatch forum index » Van alles wat
Ga naar pagina Vorige 1 ... 127 128 129 130 131 132 133 ... 6194 Volgende
Pagina 130 van 6194