Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 09:47
|
|
|
twee keer plaatsen is niet nodig....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 20 januari 2010, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 10:03
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=Elxtg56o5ro
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 10:03
|
|
|
HENK710 schreef: | Ga je toch gewoon weer thuis wonen. Heb je elke dag feest |
Nee thuis wonen gaan we niet meer doen, dan maak ik samen met René wel een feestje hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IMRE695
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 10:05
|
|
|
Een heel persoonlijk onderwerp. Want God gaat met ons ieder zijn of haar eigen weg. Zelf ervaar ik het soms als moeilijk om bij kerkkeuze de juiste weg te vinden. Eerst maar een greep uit mijn smoezenboek om niet te gaan:
1) Het is wel erg vroeg opstaan op zondag. 2) Dan maar 's avonds naar de kerk. 3) Wat een boeiende documentaire op zondagavond op televisie! 4) Het is altijd zo warm in de kerk. 5) Die kerkbanken zijn niet echt ergonomisch; auw, m'n rug! 6) Ik voel me best eenzaam tussen al die mensen hier. 7) Ik ben uit m'n zondagse kleren gegroeid! 8) Nee hè, niet wéér een preek over dogmatiek en de leer van de kerk. 9 Ik snap de preek wel, maar wat heb ik er aan? 10) En waarom 2 keer per zondag naar de kerk? Is dat bijbels?
Nou, een andere gemeente dan eens geprobeerd:
1) Wat minder vroeg opstaan. 2) Slechts 1 dienst per zondag. 3) Kan ik vanavond gewoon televisie kijken. Of een boek lezen. 4) Aangenaam binnenklimaat 5) Makkelijke stoelen. Goed voor m'n rug! 6) Koffiedrinken na de dienst: gezellig en mensen spreken mij aan. 7) Je kunt hier gewoon in je spijkerbroek komen + een net overhemd. 8) De Gereformeerde leer kennen ze hier niet. Gewoon alleen de bijbel. 9) Toch wel ontroerend die preek. Krijg je een goed gevoel van. 10) 't Duurt iets langer, maar het is hier een stuk gezelliger.
Of toch niet? Want ineens begint de oudste te bidden voor alle christenen in reformatorische kerken, omdat zij het evangelische licht nog niet hebben gezien. Tja, wat moet ik dáár nou weer van denken? Psalmen worden hier niet gezongen. Is ook wel jammer, want die vind ik zelf heel waardevol en mooi. En die blijdschap: is-ti wel zo echt. Wat gaat er achter al die blijde gezichten schuil?
The bottom-line is dat ik mezelf te kritisch opstel, denk ik. God roept mij naar de kerk om naar Zijn Woord te luisteren. Hij wil in evangelische en reformatorische kerken aanwezig zijn. Ik zit er niet voor de mensen, maar voor Hem. Dan maar eenzaam in een ongemakkelijke bank...
Of toch niet: mag ik misschien van mijn mede-kerkgangers toch verwachten dat ze belangstelling voor mij hebben of naar mij omzien? Of is dat echt te veel gevraagd in deze tijd? Ik ben single. Die anderen hebben allemaal gezinnen, drukke banen en doen veel voor de kerk. Voor mij is er de betaald pastoraal werker. Maar qua menselijk gevoel is mijn diepvries warmer dan hij. En het lukt mij niet om hem dat duidelijk te maken. Hij noemt zichzelf 'radicaal'. Ik heb alleen maar verdriet, want mijn moeder is pas overleden. Troost en menselijke warmte heeft hij niet in zijn pastoraal pakket. Ook op mijn 'waarom'-vraag weet hij niks zinnigs te zeggen. Is dat mijn kerk?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BEERTJE618
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 10:20
|
|
|
Ik heb de laatste tijd ook aan aantal mooie boeken gelezen.
Komt een vrouw bij de dokter. ( KLUUN ) De Weduwnaar ( KLUUN ) dit is het vervolg van komt een vrouw bij de dokter.
De cirkel van het leven. ( Elisabeth Kubler-Ross )
Durf te dromen ( Mattheus van der Steen )
50 hindernissen op de weg naar genezing ( Jan Zijlstra )
Vergeten kinderen oegandese weeskinderen vertellen hun verhaal... ( Ingrid van Driest )
Nu ben ik '' Door liefde gedreven'' aan het lezen van Heidi Baker.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 10:58
|
|
|
JOHAN400 schreef: | nee geen wolkjes gezien maar wel onweerswolken | waar dan? ik zag alleen maar blikken bier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 11:06
|
|
|
HENK710 schreef: | Wat is er occulter aan LotR dan de Bijbel? Beiden kennen de strijd tussen goed en kwaad en beiden kennen kwade geesten. | en toch is het ene mooie trilogie... heb ook de hobbit gelezen en ook nalatingen en vertellingen laatst nog euhmde smallirion allemaal van meneer John Ronald Reuel T. oftewel JRR Tolkien... oja de hobbit wordt ook binnen kort verfilmt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 11:22
|
|
|
HANNAH810 schreef: | oei, arjan, dat klinkt me niet heel positief in de oren; moet het iets opleveren voor jezelf dan, wanneer je er bent voor een ander?? een afweging tussen kosten en baten? dat komt op mij vrij zakelijk over, joh! als eerste is het een uitvloeisel van een leven met God, denk ik. daarnaast levert het wel degelijk iets op; een open hart; een warm gevoel, dat je iets kon doen aan de situatie van een medemens... ik denk dat ik me leeg en koud zou voelen, wanneer ik geen oog meer zou hebben voor de belangen en noden van anderen. |
Je bent te goed voor de CM-wereld Hannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 11:23
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je bijstand ontvangt, ben je goed de pineut. Als je een vriendin hebt, moet je oppassen dat je niet doordeweeks bij haar blijft slapen, anders denken ze meteen dat je samenwoont. Als je over 10 jaar misschien over een erfenis kunt beschikken, moet je dat melden, anders pleeg je fraude. Als je een auto leent van een ander, moet je die niet voor je huis zetten, want dan zeggen ze dat je een auto hebt. Terwijl je in mijn ogen een auto hebt, als die op jouw naam staat, je de belasting ervoor betaalt en de onkosten ervoor. Maar voor deze mensen schijnen de gewone wetten niet meer te bestaan.
. |
Dat de zorg in nederland niet deugt ben ik direct met je eens, in je stuk over uitkeringen kan ik me enkel totaal niet vinden. Wat wil je nu aantonen met dat stuk over een auto? Je mag met een uitkering gewoon een auto op je naam hebben staan hoor. Mijn auto stond ook gewoon op mn eigen naam, toen ik dat meldde wilden ze enkel graag even weten hoe ik hem betaal had, prima toch? Als je hem eerlijk aangeschaft heb hoef je niets te verbergen toch? Als je de auto van een ander leent en die voor je deur zet kunnen ze daar niets mee aangezien hij niet op je naam staat.
Over die vriendin: je mag een bepaald aantal nachten bij elkaar slapen, ook met een uitkering. Gewoon netjes melden en er is niets aan de hand. En stel dat er wel iemand meld dat jij zou samenwonen, dan komen ze langs en heb je de kans om aan te tonen dat het niet zo is. Als het niet zo is heb je toch ook niets te verbergen?
Mijn ex maakte een valse melding dat ik zwart zou werken. Op een avond had ik opeens de sociale recherche op mn stoep staan. Ze waren s' middags al langs geweest op het adres waar ik dan zogenaamt zwart huishoudelijk werk zou doen, in de hoop me op heterdaad te betrappen. het kwam natuurlijk ter sprake dat ik een vriend had die in het weekend bij me was, en ik heb zelf meteen verteld dat ik ook plannen had om binnen korte tijd naar duitsland te verhuizen. Er was dus niets aan de hand. Ik heb ze zelf aangeboden dat ze wel even een rondje door het huis mochten lopen zodat ze meteen konden zien dat ik niet samenwoonde voor het geval dat dat de volgende melding zou zijn. Niets aan de hand,heb ze meteen verteld dat er voor de weekenden inderdaad gewoon een tandenborstel en een scheermes in de badkamer lagen. Als je eerlijk bent in alles is er niets aan de hand, en ik vond het erg niet erg verantwoording af te moeten leggen. Ik kan helaas genoeg gevallen op noemen waar er namelijk wel misbruik gemaakt word van sociale voorzieningen! Die controle blijkt helaas gewoon nodig te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 12:35
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Je bent te goed voor de CM-wereld Hannah |
in elk geval beter dan dat ik me te goed vóél, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 13:45
|
|
|
Heel herkenbaar Imre, mooie bijdrage.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 13:45
|
|
|
.....
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 januari 2010, 14:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:08
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Dus letterlijk vertaald wordt het dan: mijn god, mijn god heb medelijden met mij en met dit angstige volk........en niet met dit arme volk?
Peur = angst pauvre = arm
|
Ik heb me ooit dezelfde vraag gesteld, maar in 1584 was dit normaal Frans volgens de kenners, dus ik neem aan dat dat zo is. Ik heb me ooit op de middelbare school onledig moeten houden met oude Franse teksten, een dergelijke verschuiving in klank komt wel meer voor.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 20 januari 2010, 15:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NOUMOE974
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:12
|
|
|
Brieven uit de hel / C.S. Lewis
Met The Screwtape Letters, verschenen in 1942 en opgedragen aan Tolkien, werd C.S. Lewis in één klap een bekende schrijver. Het boek is sindsdien voortdurend herdrukt. Hetzelfde geldt voor de Nederlandse vertaling Brieven uit de hel, die sinds 1947 meer dan twintig herdrukken beleefde.
Een ervaren duivel schrijft brieven naar zijn neefje (een duivel in opleiding) om hem de fijne kneepjes te leren hoe je christenen kunt verleiden om hun geloof te verloochenen. Het boek is één tot het eind toe volgehouden parodie, die van de 'andere' kant laat zien waar het op aankomt als je christen bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:17
|
|
|
[quote=CHATULIEM619]Als we het over politiek hebben, laten we dan eens over de staatsterreur hebben van dit kabinet. De regering heeft als taak betrouwbaar te zijn voor haar onderdanen. Deze regering oefent een macht uit over de zwaksten van de samenleving.
De VVD is het er anders van harte mee eens dat er minder geld naar de publieke sector (w.o. de zorg) gaat..... Dus dat de zorg minder geld krijgt toebedeeld is al lang en breed ingezet door vorige regeringen.
Een aantal voorbeelden uit de praktijk:
Vaak wordt er van tevoren van uit gegaan, dat mensen de zaak oplichten, de kans op ontzegging van zorg is groter dan dat je zorg gewoon doorgaat.
Als dat óveral zo was, dan hadden er nu slechts 5.000 mensen in het hele lang zorg..... Als zorgverleners bij voorbaat ervanuit gaan dat alle mensen de zaak flessen, dan mankeert er iets aan die zorgverleners.
Er zijn verhalen bekend, dat demente bejaarden ondervraagd worden of ze echt wel hulp nodig hebben, en vaak wordt deze hulp dan ook ontzegd.
Welnu, dan weet ik een goede oplossing voor je: ga jij maar eens 4 miljard inzamelen, dan kan met dat geld bovenop het huidige schamele budget weer toereikende zorg worden geboden. Je kan van een regering die ook om moet gaan met de economische crisis, nu eenmaal niet alles verwachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOLAFIDE630
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 15:44
|
|
|
NBG51 1 Petr 2,19 Want dit is genade, indien iemand, omdat hij met God rekening houdt, leed verdraagt, dat hij ten onrechte lijdt.
NBV 1 Petr 2,19 Het is een blijk van genade als iemand, doordat zijn aandacht op God gericht is, in staat is onverdiend leed te verdragen.
Statenvertaling 1 Petr 2,19 Want dat is genade, indien iemand om het geweten voor God zwarigheid verdraagt, lijdende ten onrechte.
Laatst aangepast door
|
SOLAFIDE630
|
op woensdag 20 januari 2010, 15:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIJAN072
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:19
|
|
|
Best wel een boeiend thema. Ik vraag me wel af of het mogelijk is om té goed voor deze wereld te zijn. Ik denk dat er maar één Persoon op aarde geweest is over wie je dat kunt zeggen, dat is Jezus. Daar ben ik Hem heel erg dankbaar voor! Verder denk ik, net als Hannah, dat je juist vaak – door te geven aan de ander – veel warmte en liefde terug krijgt. Maar doe je alleen goede werken om er iets voor terug te krijgen, dan komt dat op mij heel ik-gericht over. Uiteindelijk zal je loon, als je gelooft en vertrouwt dat Jezus voor jou de straf voor je zonden droeg, veel groter zijn dan je verdient. We verdienen namelijk niks, dus het is puur genade. Jezus heeft ons wel een opdracht gegeven, wat goed verwoord wordt in een lied van Elly en Rikkert. Jezus is voor ons het allerbeste voorbeeld, hoe wij moeten leven.
Ik Was Hongerig
Ik was hongerig en jij gaf Mij te eten Toen Ik dorst had bood je Mij je beker aan En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders Zegt Jezus Dat heb jij aan Mij gedaan
Toen Ik koud was gaf je Mij je eigen kleren Ik was een vreemdeling jij liet Mij binnengaan En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders Zegt Jezus Dat heb jij aan Mij gedaan
Toen Ik ziek was ben jij mij komen helpen Ik was gevangen jij ging niet bij Mij vandaan En wat je ooit gedaan hebt aan de minste van Mijn broeders Zegt Jezus Dat heb jij aan Mij gedaan
http://www.youtube.com/watch?v=oIP48p163xg
Laatst aangepast door
|
MARIJAN072
|
op woensdag 20 januari 2010, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:25
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Heel herkenbaar Imre, mooie bijdrage.
Thomas |
Ja idd herkenbaar, maar ook jouw bijdrage is mooi Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:46
|
|
|
FF, een waarschuwng over een hardnekkig virus dat op internet in omloop is. Ik heb al regelmatig e-mails van '' bredolab' ontvangen, waar dit virus dus in zit. Gelukkig vertrouwde ik boel niet en heb ik ze verwijderd. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Hier het bericht":
Op dit moment zijn er een aantal hardnekkige computervirussen in omloop: “Antivirus 2010” en “bredolab”.
Hoe herken ik deze virussen en wat moet ik doen?
Deze virussen kunnen via de e-mail “bredolab virus” of op een willekeurige internetpagina via een pop up “Antivirus 2010” worden aangeboden.
E-mail: Onderwerp van de e-mail: DHL Delivery problem #<random character string>; Thank you for settling the order No.xxxxx; Shipping confirmation for order <random character string>; UPS Tracking Number No.xxxx; Your order has been paid! Parcel NR.xxxx; of 'Conficker.B Infection Alert', met in het zipped attachment wederom een vergelijkbare virus ('FAKEAV.BLV').
In het bericht zelf staat een hyperlink of een bijlage. Wanneer je hierop klikt of de bijlage opent dan zal het virus een programma installeren wat nog meer virussen zal installeren. Hierdoor word je pc onbruikbaar en zal opnieuw geïnstalleerd moet worden.
Ontvang je deze e-mail? Verwijder deze dan direct via de toetscombinatie SHIFT DELETE.
Pop-up op internetpagina’s Bij het bezoeken van willekeurige internetpagina’s kan er een pop-up scherm verschijnen waarin je wordt gevraagd “Antivirus 2010” te installeren. Wanneer je dit installeert zal dit programma allerlei spyware op je pc zetten en daarnaast wordt ook het “bredolab virus” geinstalleerd. Hierdoor zal je pc onbruikbaar worden en moet opnieuw worden geïnstalleerd. Verschijnt de Antivirus 2010 pop-up, klik deze pop-up dan weg via het kruisje rechtsbovenin.
Klik nooit op “Scan now” of “Update now”!
Onderstaand stukje is afkomstig uit de ComputerIdee:
Het botnet Cutwail is de laatste dagen weer lekker bezig, meldt het MessageLabs van Symantec. De beveiliger heeft een drastische toename gesignaleerd van de Bredolab-trojan. En dat is geen fijn stukje malware: de trojan is zo ontwikkeld dat de verzender ervan de volledige controle over de geïnfecteerde computer krijgt.
De trojan zit verstopt in een zip-bestand dat wordt meegestuurd met een mail warain verwezen wordt naar een ordernummer van een zogenaamd gedane online aankoop. De e-mail vraagt de computergebruiker om het attachment te openen en uit te voeren, waarbij de trojan automatisch wordt geïnstalleerd. Bredolab probeert dan eerst de beveiliging van de besmette computer uit te schakelen, waarna het downloaden van andere schadelijke content kan beginnen. De trojan is moeilijk op te sporen nadat hij zichzelf heeft geïnstalleerd. De geïnfecteerde computer voert dan alles uit wat de verzender wil, zoals malware en spyware installeren.
Zip-bestanden zijn tegenwoordig de meest voorkomende soort schadelijke attachments, onder andere doordat ze bij deze nieuwste infectie op zo'n grote schaal worden verspreid. Zip-bestanden zijn ook een zeer vertrouwd bestandsformaat. Ze werden al vaak gebruikt om malware te versturen, maar komen ook in hun onschuldige vorm frequent voor. Aan een zip-attachment is niet meteen te zien of het gevaarlijk of geïnfecteerd is. De meeste bedrijven gebruiken tegenwoordig steeds minder zip-bestanden in hun standaard e-mailverkeer.
Inmiddels komt 3,5% van alle spam en 5,6% van alle malware die op een willekeurige oktoberdag onderschept wordt van Bredolab. In oktober circuleerden totnogtoe elke dag opnieuw wereldwijd ongeveer 3,6 miljard Bredolab malware-e-mails.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op woensdag 20 januari 2010, 16:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:53
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Sja..... verder vraag ik mij af wat het concreet oplevert om "te goed voor deze wereld te zijn." Volgens mij levert het nl. geen extra vriendschappen, geen aandacht, geen populariteit op...... Dus wat heeft het voor zin om te goed voor deze wereld te zijn? |
Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt? Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal.
Of toch niet........?.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 16:57
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Wat voor zin heeft het om uberhaupt goed te zijn? Waarom zou je een ander helpen als je daar zelf niet beter van wordt? Het overleven van de sterkste daar gaat het vaak om. Wie vecht en geld heeft, die heeft de wereld. Wie daarentegen zwak en arm is, delft het onderspit. Zo gaan die dingen nu eenmaal.
Of toch niet........?. |
Waarom zou je een ander niet helpen zonder er zelf beter van te worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ELLY361
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dit Thomas, gaat me veel te ver. |
wat vertel je ons nu vind je avondje groningen te ver voor stappen is toch bij jou in de buurt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANITA324
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:05
|
|
|
Jesaja 55 [2 v.] O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!
Amos 8 [1 v.] Dat wij de armen voor geld mogen kopen, en den nooddruftige om een paar schoenen; dan zullen wij het kaf van het koren verkopen.
Handelingen 4 [1 v.] Alzo hij een akker had, verkocht dien, en bracht het geld, en legde het aan de voeten der apostelen.
Mattheüs 6 [2 v.] Vergadert u geen schatten op de aarde, waar ze de mot en de roest verderft, en waar de dieven doorgraven en stelen;
Jakobus 5 [1 v.] Uw goud en zilver is verroest; en hun roest zal u zijn tot een getuigenis, en zal uw vlees als een vuur verteren; gij hebt schatten vergaderd in de laatste dagen.
Van geld mogen we genieten Alleen niet op nummer 1
Geld jou zekerheid moet geven meer geluk en roem
Alleen voor je geld Zonder Jezus Christus in je hart
Ben je een arme sloeber Met enorm veel geld
Rijk ben je pas als je de Here in je leven hebt aangenomen en Hem wil dienen en tot andere tot hulpe mag zijn.
Hartelijke groet,
Een zuster
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:10
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het is lastig te bepalen welke kerk die leer heeft, de meesten vinden het van zich zelf. Mensen zoeken een kerk waar ze zich thuis voelen, ook wat betreft leer en opvattingen maar dat niet alleen. Charismatische gelovigen voelen zich thuis bij een geloofsbeleving waar ik moe en onrustig van word. Ik ben er ooit wel eens geweest en kan er niet goed tegen. Maar de preek van de voorganger was prima. Het is niet aan mij om te kunnen bepalen of de leer zuiver is. Veel mensen denken dat de leer zuiver is als de Statenbijbel wordt gebruikt, er op hele noten wordt gezongen en het vooral zo blijft als het vroeger was. Maar dat is geen theologie. Is dat dan fout? Welnee, zoals charismatische gelovigen zich bij een sfeer thuis voelen waar Gods aanwezigheid duidelijk wordt gevoeld en ervaren, zo voelen meer traditionele gelovigen zich thuis bij hun liturgie, rituelen en beleving. Heerlijk toch dat we kunnen kiezen uit een vorm die bij de eigen beleving en overtuiging past? Wie kiest er vandaag nog voor de Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt omdat ze artikel 31 van de kerkorde onderhouden? Je voelt je er thuis of niet, je voelt je gevoed of niet en zo zijn er nog wel meer dingen belangrijk. De ware leer - lastig om met zekerheid vast te stellen hoor - kun je lezen in de Bijbel en kun je bij alle christenen ervaren en beleven als het goed is. |
Maar hoe zit het dan met een 'Christen' die niet gelooft dat Jezus de incarnatie van God is, of die niet gelooft dat Hij ook lichamelijk in de Hemel is opgenomen.
Wanneer is iemand echt een Christen? Wat moet je daar allemaal voor geloven? Is het dan niet belangrijk wat een kerk exact gelooft? Hoe voorkom je dwalingen?
Zomaar wat vragen die bij mij opkomen, waardoor ik vind dat je goed moet nadenken voordat je voor een beplaade kerk kiest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARJAN007
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:22
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Inmiddels komt 3,5% van alle spam en 5,6% van alle malware die op een willekeurige oktoberdag onderschept wordt van Bredolab. In oktober circuleerden totnogtoe elke dag opnieuw wereldwijd ongeveer 3,6 miljard Bredolab malware-e-mails. [/i] |
Het "virus" <Antivirus2010> is geen virus, maar een misleidend programma. Dit "programma" laat een overdreven hoeveelheid virussen zien. Aldus op www.symantec.com, één van de grote antivirusprogrammamakers. Maar toch blijft het altijd noodzakelijk om geen programma's vanuit emailberichten te starten!
Laatst aangepast door
|
ARJAN007
|
op woensdag 20 januari 2010, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 17:37
|
|
|
ELLY361 schreef: | wat vertel je ons nu vind je avondje groningen te ver voor stappen is toch bij jou in de buurt |
haha Elly leuk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:22
|
|
|
Allereerst zijn de verhalen over de indicatie teveel om op te noemen. Er is sprake van grote willekeur en wantrouwen. Dit verzin ik niet, overdrijf ik niet. Het is tegenwoordig een wonder als je geen problemen hebt met het verkrijgen van je geld voor zorg.
Het tweede punt wat ik wil maken, is dat naar mijn idee met de basisrechten van mensen gesjoemeld wordt. Dit allemaal onder het mom van bezuinigingen en angst voor fraude. Mensen hebben recht op voorzieningen, maar het wordt bijna onmogelijk gemaakt die voorzieningen te verkrijgen.
Het derde punt is, dat er een gebrek is aan een duidelijke visie. Waar wil men naar toe met NL. De enige visie die je krijgt is bezuinigen, pappen en nathouden, maar van een echte doordachte visie is geen enkele sprake.
Wat ik van de VVD heel positief vind, is dat ze beleid durven uit te voeren. Bij elke bezuiniging denk ik, pijnlijk, maar wel logisch, passend in de visie. De herstructurering van de WAO vind ik daar een heel goed voorbeeld van. Mensen die dachten dat ze niets meer konden, zijn uiteindelijk toch weer terecht gekomen in de maatschappij. Wat mij nog meer aanspreekt, is dat ze de verantwoordelijkheid bij het individu durven te leggen. Dat ze groter vertrouwen hebben in de mens dan de PvdA. De PGB vind ik daar een groot voorbeeld van. Mensen mogen nu zelf beslissen welke zorg ze kunnen krijgen, ze zijn niet meer afhankelijk van de regering, maar kunnen hun leven op een veel betere manier inrichten, met behoeftes die bij hen passen.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 20 januari 2010, 18:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DENISE761
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:45
|
|
|
Je moet idd wijsheid aan God vragen of je iemand moet helpen. Als het een broeder of zuster is en je kan helpen dan moet je het denk ik doen en misschien ook wel bij een ongelovige. Vroeger wilde ik altijd iedereen helpen waardoor ik eens met een schuld van bijna 8000 gulden kwam te zitten!!! Ik zou toen net de zending ingaan en dat had niet door kunnen gaan als God me niet had "uitgered"! Hij voorzag op wonderbaarlijke wijze! God heeft altijd voorzien in alles wat ik nodig had ook op financieel gebied. Zelf gellof ik ook in het principe van: je tiende van je inkomsten aan God geven ook als je niet veel hebt; God zal altijd voorzien!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INEZ910
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Allereerst zijn de verhalen over de indicatie teveel om op te noemen. Er is sprake van grote willekeur en wantrouwen. Dit verzin ik niet, overdrijf ik niet. Het is tegenwoordig een wonder als je geen problemen hebt met het verkrijgen van je geld voor zorg.
Het tweede punt wat ik wil maken, is dat naar mijn idee met de basisrechten van mensen gesjoemeld wordt. Dit allemaal onder het mom van bezuinigingen en angst voor fraude. Mensen hebben recht op voorzieningen, maar het wordt bijna onmogelijk gemaakt die voorzieningen te verkrijgen.
Het derde punt is, dat er een gebrek is aan een duidelijke visie. Waar wil men naar toe met NL. De enige visie die je krijgt is bezuinigen, pappen en nathouden, maar van een echte doordachte visie is geen enkele sprake.
Wat ik van de VVD heel positief vind, is dat ze beleid durven uit te voeren. Bij elke bezuiniging denk ik, pijnlijk, maar wel logisch, passend in de visie. De herstructurering van de WAO vind ik daar een heel goed voorbeeld van. Mensen die dachten dat ze niets meer konden, zijn uiteindelijk toch weer terecht gekomen in de maatschappij. Wat mij nog meer aanspreekt, is dat ze de verantwoordelijkheid bij het individu durven te leggen. Dat ze groter vertrouwen hebben in de mens dan de PvdA. De PGB vind ik daar een groot voorbeeld van. Mensen mogen nu zelf beslissen welke zorg ze kunnen krijgen, ze zijn niet meer afhankelijk van de regering, maar kunnen hun leven op een veel betere manier inrichten, met behoeftes die bij hen passen. |
Het idee achter de PGB is goed:zorg op maat. Maar ook met PGB-geld wordt gesjoemeld .. er zijn mensen die heel veel krijgen, zelfs de autokosten er uithalen voor het halen/brengen naar een zorgboerderij of id. Er zijn er ook die te weinig krijgen.. Er zijn er ook die het opmaken aan andere zaken dan aan zorg. Het is lastig om een sluitend systeem te krijgen denk ik. Soms lijkt het of wetten en regels er zijn om de mazen te zoeken !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
RELLOK036
|
|
Geplaatst: woensdag 20 januari 2010, 18:50