Auteur |
Bericht |
|
ROOS423
|
|
Geplaatst: vrijdag 27 april 2012, 18:44
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik weet niet of in een boek beschreven kan worden welke persoon het beste bij je past. Het klinkt zo abstract.
Je kan ook God niet vragen of een bepaalde persoon bij je past of niet. Het zijn zaken die je zelf moet ondervinden. Je hart en verstand laten spreken. Je kan eventueel met iemand anders over je 'verovering' praten zonder hun raad te vragen of hij of zij wel bij je past. Hun relatie, voor zoverre die er al is, met je 'lief' is totaal anders en eigenlijk ook niet relevant.
Dat zo'n date-boek je tips kan geven van het hoe en wat tijdens chatsessies of dergelijke kan ik wel begrijpen. |
Beste Frank,
Wil je het boek niet een keertje inkijken, staan echt leuke tips in voor een ontspannen ontmoeting ... waarbij je enorm veel plezier kunt beleven aan een afspraakje. Wanneer het écht fijn en goed loopt, kom je aan deel 2 toe in het boek.
succes en Gods zegen in je tocht,
Roos
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:51
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik ben wel benieuwd welk boek je momenteel leest en wat je ervan vindt.
Zelf lees ik nu 3 boeken ( 1 op mn werk tijdens de pauze/ 1 voor het slapen gaan en 1 tussendoor). De titels zijn; Liverpool street, gaat over de kindertransporten tijdens de 2-e wereldoorlog . Doodgeslagen,doodgezwegen over de vervolging van homosexuelen tijdens de 2-e wereld oorlog en het laatste boek is een roman die gaat over de schaatsrevue. |
op het moment lees ik in verschillende boeken. in de 1 wat aktiever dan in de andere.
2 van die boeken zijn: ik zal nooit meer huilen van Nicky Cruz en Jamie Buckingham. en : ik daag je uit van Joyce Meyer.
daarnaast leest ik in 4 boeken van Wilkin van der Kamp ivm bevrijdingspastoraat en heb ik het boek van Martin Koornstra. leef Koninklijk bijna uit ivm de cursus: Leef Koninklijk.
en de Bijbel natuurlijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 18:57
|
|
|
TINEKE986 schreef: | op het moment lees ik in verschillende boeken. in de 1 wat aktiever dan in de andere.
2 van die boeken zijn: ik zal nooit meer huilen van Nicky Cruz en Jamie Buckingham. en : ik daag je uit van Joyce Meyer.
daarnaast leest ik in 4 boeken van Wilkin van der Kamp ivm bevrijdingspastoraat en heb ik het boek van Martin Koornstra. leef Koninklijk bijna uit ivm de cursus: Leef Koninklijk.
en de Bijbel natuurlijk. |
Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:06
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog? |
het was te koop op markplaats. ik heb daar 4 boeken gekocht van Jamie Buckingham. had 2 boeken van die schrijver gekregen en vond die zo goed dat ik er nog meer van wilde lezen.
Ik zal nooit meer huilen: was dus 1 van die boeken. moet je eerlijk zeggen dat ik het zelf na het lezen van het 1e hoofdstuk al niet meer droog hield. wat een pijn en afwijzing beschrijft die jongen daarin.
Youth for Christ bestaat nog steeds. zit ook nog steeds in Driebergen. kwam ik laatst achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 19:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is Ik zal nooit meer huilen niet een heel erg oud boek? Volgens mij was dat erg in toen ik een jaar of zestien was en fan van Youth for Christ....Bestaat dat trouwens nog? | Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel. Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: zaterdag 28 april 2012, 21:36
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Eerlijk gezegd heb ik niks met de NL vertaling. Run baby Run, is de oorspronkelijke titel. Er mist ook een heel belangrijke passage. Wordt in de Engelse versie een analogie verteld met een ballon, in de NL versie wordt hij totaal weggelaten. Ik vraag me af waarom. |
oh dat is jammer dat ze dat dan weg gelaten hebben. mis je toch een stukje van het originele verhaal. wie weet kom ik het boek ook eens tegen in het engels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 29 april 2012, 22:22
|
|
|
Ontsluierd van Francine Rivers Erg mooi
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 mei 2012, 22:45
|
|
|
Hotel Prison van Jan de Cock ....
wat een mooi mens...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:49
|
|
|
ik heb het boek, ik zal nooit meer huilen, uit. ik vond het mooi om te merken dat het boek; het kruis in de asfaltjungle, er zo mooi bij aansloot en je daardoor een wat bredere kijk op het geheel kreeg. het werd zo menselijk, dit verhaal en opmerkelijk om te lezen hoe de kracht van Gods Geest bij iemand kan werken door 1 enkele opmerking als; Jezus houd van jouw.
ik ben nu begonnen aan het boek; vliegen onder Gods commando. ook van Jamie Buckingham.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: woensdag 2 mei 2012, 19:56
|
|
|
Vlucht uit het land van de vrijheid, mooi boek over de gevaren van christen-extremisme.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IELSE398
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 12:16
|
|
|
''De kracht van de biddende vrouw'' ben ik nu aan het lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 13:06
|
|
|
IELSE398 schreef: | ''De kracht van de biddende vrouw'' ben ik nu aan het lezen |
Das een goed boek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 13:55
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Das een goed boek! |
hebben jullie een isbn nummer voor me?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 12 mei 2012, 14:27
|
|
|
HANNAH810 schreef: | hebben jullie een isbn nummer voor me? |
ISBN: 978-90-6067-908-1
[/url]http://www.gideonboeken.nl/boeken/titel/kracht-van-een-biddende-vrouw-de/terug/53/[url]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 12 mei 2012, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: woensdag 4 juli 2012, 10:51
|
|
|
Parnassia van Josha Zwaan.
Een indrukwekkende geschiedenis over het leven van een vrouw die in de oorlog door haar ouders ter onderduiking is weggegeven en de altijd innerlijke strijd van de herinneringen en hoe dat doorwerkt in je volwassen leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 11:06
|
|
|
leven onder invloed van Jan Pool
éénendertig dagen dagboek over discipelschap
volgende maand ben ik een discipel? ik breng jullie op de hoogte
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:15
|
|
|
XABIA794 schreef: | leven onder invloed van Jan Pool
volgende maand ben ik een discipel? ik breng jullie op de hoogte |
Als we dat mogen gaan meemaken
Ik lees momenteel zoveel dat ik hier kan blijven schrijven dus dat doe ik maar even niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: donderdag 5 juli 2012, 20:17
|
|
|
XABIA794 schreef: | leven onder invloed van Jan Pool
volgende maand ben ik een discipel? ik breng jullie op de hoogte |
Is dat Jan Pool uit Velserbroek??????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 23:02
|
|
|
INGE721 schreef: | Is dat Jan Pool uit Velserbroek?????? |
Ik zou het niet weten... ik ben geen nederlander Ik lees alleen op het boek dat hij senior voorganger is van shelter haarlem? Zelf heb ik hem een paar keer horen spreken op een vrijzijn conferentie in samenwerking met wilkin van der kamp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 23:35
|
|
|
Kafka, Het Proces(met aantekeningen die hij heeft geschrapt... Uit het verzameld werk van kafka.
Verschijningsdatum onbekend. Het Verzameld werk van Franz Kafka bevat naast zijn wereldberoemde romans Het proces, Het slot en Amerika ook alle verhalen, zoals het inmiddels klassiek geworden ‘De gedaanteverwisseling’. Franz Kafka (Praag, 3 juli 1883 – Kierling, 3 juni 1924) was een Duitstalige schrijver die wordt gezien als een van de belangrijkste auteurs van de twintigste eeuw. Zijn werk kreeg vooral na zijn dood een grote invloed op de westerse literatuur.
Kafka is vooral bekend als schrijver van de romans Het Proces en Het Slot alsmede de novelle De Gedaanteverwisseling. Zijn werk omvat echter veel meer, en lijkt zich te kenmerken door een nachtmerrieachtige, onheilspellende sfeer (als Kafkaesk bekend geworden) waarin de bureaucratie en de onpersoonlijke maatschappij steeds meer greep krijgen op het individu. Hendrik Marsman[1] omschreef deze sfeer als een 'uiterst geheimzinnige zakelijkheid'. Kafka's oeuvre wordt wel gezien als symbool voor de ontwortelde mens in de moderne tijd[2]. Sommigen zijn echter van mening dat het werk van Kafka juist een poging is, in een ogenschijnlijke strijd met 'hogere machten', het initiatief terug te geven aan de individuele mens, die uiteindelijk zelf zijn keuzes maakt en daarvoor verantwoordelijk is.
Daarna ga ik de film bekijken, eerste druk met Anthony Perkins, Jeanne Moreau en Romy Schneider. Regie: Orson Welles. Deze heb ik al in huis
Directed by Orson Welles Produced by Alexander Salkind Written by Orson Welles Franz Kafka (novel) Starring Anthony Perkins Orson Welles Jeanne Moreau Romy Schneider Akim Tamiroff Elsa Martinelli Cinematography Edmond Richard Distributed by Astor Pictures Corporation Release date(s) December 21, 1962 (1962-12-21) Running time 118 minutes Country France Italy Germany Language English Budget US$1.3 Million
The Trial is a 1962 film directed by Orson Welles, who also wrote the screenplay based on the novel of the same name by Franz Kafka. Welles stated in a 1962 interview with the BBC that "The Trial is the best film I have ever made."[1] The film begins with Welles narrating Kafka's parable "Before the Law" to pinscreen scenes created by the artist Alexandre Alexeieff. Anthony Perkins stars as Josef K., a bureaucrat who is accused of a never-specified crime, and Jeanne Moreau, Romy Schneider, and Elsa Martinelli play women who become involved in various ways in Josef's trial and life. Welles plays the Advocate, Josef's lawyer and the film's principal antagonist. The Trial was filmed in Europe and has been praised for its creative set designs and cinematography, especially Welles's uses of unique angles and focus.[2] The film is now in the public domain, and as such has never received an official home video release.
Ik kan wel een link plaatsen in het Nederlands, waar het verhaal over gaat, maar dan is de lol eraf, als je dat precies weet, en je bent 't aan het lezen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 6 juli 2012, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HOPEFUL416
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 00:00
|
|
|
Knielen op op een bed violen van Jan Siebelink. (Mijn oude leraar frans)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 00:05
|
|
|
HOPEFUL416 schreef: | Knielen op op een bed violen van Jan Siebelink. (Mijn oude leraar frans) |
Ik heb pas geleden ergens gehoord dat dat een heel erg goed boek is, maar even helemaal vergeten waar dat was en waar het over ging. enkelt blijven hangen dat het dus een heel erg goed boek is....ik zoek 't later wel even op... Wat leuk dat dat jou oude leraar Frans is
Een leraar engels van mij speelde mee in Medisch Centrum West, tv serie over het ziekenhuisleven, serie van jaren geleden , Dan sta je ook even raar te kijken....Hij had een belangrijke rol als arts...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 7 juli 2012, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 13:56
|
|
|
HOPEFUL416 schreef: | Knielen op op een bed violen van Jan Siebelink. (Mijn oude leraar frans) |
Is een heel mooi boek!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 14:30
|
|
|
Van de boeken van Siebelink word je nooit vrolijk maar het geeft wel een beeld van de meer extreme bevindelijkheid. Ik heb hem als eboek op de ipad staan en eigenlijk bevalt me dat uitstekend. Een stapel boeken mee hoeft niet meer, alles zit in het ding en je kunt duizenden boeken meenemen. Hoewel dat nergens voor nodig is. Het leest heerlijk. In bed heb je ook niet een knullig lampje nodig want het ding geeft zelf licht. Je kunt er nog mee op CM ook.
Thomas, neemt nog een hapje.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:41
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Van de boeken van Siebelink word je nooit vrolijk maar het geeft wel een beeld van de meer extreme bevindelijkheid. Ik heb hem als eboek op de ipad staan en eigenlijk bevalt me dat uitstekend. Een stapel boeken mee hoeft niet meer, alles zit in het ding en je kunt duizenden boeken meenemen. Hoewel dat nergens voor nodig is. Het leest heerlijk. In bed heb je ook niet een knullig lampje nodig want het ding geeft zelf licht. Je kunt er nog mee op CM ook.
Thomas, neemt nog een hapje. |
Hier in België noemen ze dat "stoefen"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:49
|
|
|
XABIA794 schreef: | Hier in België noemen ze dat "stoefen" |
Ik heb ook een e reader. en ik moet zeggen dat er niets boven een papieren boek gaat... Wel is het handig en licht....je kan zo een paar honderd boeken meenemen in je tas.....
Nu alleen nog even snappen hoe je van bol.com een ebook op je ereader zet.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 15:53
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb ook een e reader. en ik moet zeggen dat er niets boven een papieren boek gaat... Wel is het handig en licht....je kan zo een paar honderd boeken meenemen in je tas.....
Nu alleen nog even snappen hoe je van bol.com een ebook op je ereader zet....... |
Kan ik je helemaal gelijk in geven... er gaat niks boven de geur van zo'n boek vers van de pers heerlijk!!! laat me maar een beetje vreemd lijken dat ik een beetje verslaafd ben aan papier. Ieder zijn tik ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: zaterdag 7 juli 2012, 16:05
|
|
|
XABIA794 schreef: | Kan ik je helemaal gelijk in geven... er gaat niks boven de geur van zo'n boek vers van de pers heerlijk!!! laat me maar een beetje vreemd lijken dat ik een beetje verslaafd ben aan papier. Ieder zijn tik ... |
Moet er niet aan denken een boek te lezen dat je niet in je hang hebt... Heerlijk lekker lui onderuit in stoel of bank of gewoon lekker in bed Nee geef mij maar een echt boek hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 12:19
|
|
|
Niet echt een boek gelezen de laatste tijd. wel een samenvatting van het boek Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen
Samenvatting: Waarom zappen mannen alle tv-kanalen af? Waarom zeuren vrouwen? Waarom laten mannen altijd de wc-bril omhoog staan? Waarom praten vrouwen zo veel? Waarom willen mannen altijd gelijk hebben? Waarom vallen vrouwen op mannen met kleine, strakke billen? Waarom zijn volwassen mannen zo geïnteresseerd in jongensspeelgoed? Waarom willen vrouwen altijd alle details horen? In de bestseller 'Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' verklaren Allan en Barbara Pease de soms onoverbrugbare verschillen tussen man en vrouw. Hun nieuwe boek: 'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen', gaat nog een stuk verder en beschrijft wat er gebeurt wanneer de zo verschillende seksen zich tot elkaar aangetrokken voelen en - erger nog - met elkaar willen samenleven.
(yes van mars komend)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 8 juli 2012, 12:32
|
|
|
YES356 schreef: | Niet echt een boek gelezen de laatste tijd. wel een samenvatting van het boek Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen
Samenvatting: Waarom zappen mannen alle tv-kanalen af? Waarom zeuren vrouwen? Waarom laten mannen altijd de wc-bril omhoog staan? Waarom praten vrouwen zo veel? Waarom willen mannen altijd gelijk hebben? Waarom vallen vrouwen op mannen met kleine, strakke billen? Waarom zijn volwassen mannen zo geïnteresseerd in jongensspeelgoed? Waarom willen vrouwen altijd alle details horen? In de bestseller 'Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' verklaren Allan en Barbara Pease de soms onoverbrugbare verschillen tussen man en vrouw. Hun nieuwe boek: 'Waarom mannen liegen en vrouwen altijd schoenen kopen', gaat nog een stuk verder en beschrijft wat er gebeurt wanneer de zo verschillende seksen zich tot elkaar aangetrokken voelen en - erger nog - met elkaar willen samenleven.
(yes van mars komend) |
ja en dan..? nu wordt het spannend..
|
|
Naar boven |
|
|