ChristianMatch

Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 25 november 2012, 23:22

MARITIME853 schreef:
"man-vrouw heilig gemaakt, dat is een
feit" waar lees je deze feit dan???

in de Bijbel, simple as that
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 01:20

[quote=WILLEMIJN232]Ach J Ol, je hoeft je voor een ander niet te verantwoorden. Ik vraag me af of diegenen die zo met Bijbelteksten wapperen het allemaal beter doen. Scheiden is een van de meest pijnlijke beslissing in iemands leveU en dat doe je ook nooit zomaar. Het geeft al zo'n faalgevoel en me er dan nog hele theorieën op na gaan houden.. Het ieen zaak tussen jou en God en niemand anders..[/qute]. .

Verantwoorden... mwoah nee zo ervaar ik het niet... Ik wil wel mijn gedachten toevoegen bij zoveel Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley ongenuanceerdheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 26 november 2012, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 04:54

Gal 5: 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Dusz.

Deze tekst onder andere daar dacht ik aan toen ik de ... hoek verliet, al die regeltjes en wetjes.
En:
2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij. 11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt. 16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 25 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 13:33

SHANITA130 schreef:
Gal 5: 1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn, heeft Christus ons vrijgemaakt. Houdt dus stand en laat u niet weder een slavenjuk opleggen.

Dusz.

Deze tekst onder andere daar dacht ik aan toen ik de ... hoek verliet, al die regeltjes en wetjes.
En:
2 Zie, ik, Paulus, zeg u: indien gij u laat besnijden, zal Christus u geen nut doen. 3 Nogmaals betuig ik aan ieder, die zich laat besnijden, dat hij verplicht is de gehele wet na te komen. 4 Gij zijt los van Christus, als gij door de wet gerechtigheid verwacht; buiten de genade staat gij. 5 Wij immers verwachten door de Geest uit het geloof de gerechtigheid, waarop wij hopen. 6 Want in Christus Jezus vermag noch besnijdenis iets, noch onbesneden zijn, maar geloof, door liefde werkende.

7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij. 11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!

13 Want gij zijt geroepen, broeders, om vrij te zijn; (gebruikt) echter die vrijheid niet als een aanleiding voor het vlees, maar dient elkander door de liefde. 14 Want de gehele wet is in één woord vervuld, in dit: gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 15 Indien gij echter elkander bijt en vereet, ziet dan toe, dat gij niet door elkander verslonden wordt. 16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. 25 22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. 23 Tegen zodanige mensen is de wet niet. 24 Want wie Christus Jezus toebehoren, hebben het vlees met zijn hartstochten en begeerten gekruisigd. Indien wij door de Geest leven, laten wij ook door de Geest het spoor houden. 26 Wij moeten niet praalziek zijn, elkander tartend, elkander benijdend.

Dank je Shanita. Wat is het mooi dat je deze prachtige wijze woorden uit Gods Woord hier hebt neergezet.
Het gedeelte uit Galaten spreekt me al jaren aan. Staat ook in m'n profiel.

Lieve cm-ers lees dit prachtige stukje nu eens voor jezelf, zonder een ander z'n naam (vriend of vijand) in te vullen.
Ik voor mij heb dan al genoeg te overdenken. Zit hier ook wel eens met gekrulde tenen als ik de topic's lees. Heb ook serieus overwogen om maar op te stappen. Maar er zijn ook dagen dat ik weer heel blij wordt van m'n cm broertjes en zusjes. Bijten en vereten, door elkaar verslonden worden staat er. En dan hoe het ook anders kan.

Gal 5:22 Maar de vrucht van de Geest is LIEFDE, BLIJDSCHAP, VREDE, LANKMOEDIGHEID, VRIENDELIJKHEID, GOEDHEID, TROUW, ZACHTMOEDIGHEID, ZELFBEHEERSING.

Hier verlang ik voor mezelf naar. Maar gun jullie dat ook zo.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 16:26

MAMY994 schreef:
Dank je Shanita. Wat is het mooi dat je deze prachtige wijze woorden uit Gods Woord hier hebt neergezet.
Het gedeelte uit Galaten spreekt me al jaren aan. Staat ook in m'n profiel.

Lieve cm-ers lees dit prachtige stukje nu eens voor jezelf, zonder een ander z'n naam (vriend of vijand) in te vullen.
Ik voor mij heb dan al genoeg te overdenken. Zit hier ook wel eens met gekrulde tenen als ik de topic's lees. Heb ook serieus overwogen om maar op te stappen. Maar er zijn ook dagen dat ik weer heel blij wordt van m'n cm broertjes en zusjes. Bijten en vereten, door elkaar verslonden worden staat er. En dan hoe het ook anders kan.

Gal 5:22 Maar de vrucht van de Geest is LIEFDE, BLIJDSCHAP, VREDE, LANKMOEDIGHEID, VRIENDELIJKHEID, GOEDHEID, TROUW, ZACHTMOEDIGHEID, ZELFBEHEERSING.

Hier verlang ik voor mezelf naar. Maar gun jullie dat ook zo.

Wat bedoel je nu precies? Als jij een topic met gekrulde tenen leest hoeft dat voor een ander toch niet zo te zijn? En volgens mij meng jij je ook niet echt regelmatig in de topics?
De ene mens is nu eenmaal wat kritischer en directer dan de andere mens. Maar wat is goed en wat is fout? Wat jij als fout ervaart daar kan ik wel helemaal geen last van hebben......
Je schrijft nu wel een prachtig stuk hoe we zachtmoedig moeten zijn, houdt dat dan in dat je niets meer mag schrijven wat je vindt of waar je het niet mee eens bent?
Ik ben hier ook met bagger overgoten maar dat zegt wat over de menden die die bagger schrijven......en die hebben ook niet voor niets een ban gekregen hoewel ze mij daar graag de schuld van geven......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:02

Ja, niet om jou tekort te doen, Mamy,

De 1ste vers schreef ik naar aanleiding van wetjes ed.

Toen dacht ik, mooie tekst eigenlijk wel verder, ik zal die hele tekst erin zetten, dan doe ik ook geen tekst uit zijn verband rukken.

En dat schreef ik met in me achterhoofd, de ruzie's om helemaal niets met vrienden zeg maar.

En ik had zeker dit forum niet in gedachten, ik vind het juist wel goed zo verschillende meningen.

Zegens!
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:29

MARITIME853 schreef:
Nergens staat dat God de wereld zó lief had dat Hij zijn eniggeboren Zoon gaf, om in hun behoeften te voorzien. Jezus preekte geen preek van vervulling van behoeften, maar een preek met een scherpe oproep tot bekering.

ehhhhhm.......... Geschokte, onthutste smiley

- zij zullen leven en OVERVLOED hebben........
- nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien, nog zijn kinderen zoekend naar brood
- uw brood en water zullen gewis zijn
- maak u geen zorgen voor morgen, want uw hemelse Vader weet wat gij BEHOEFT.
- vóór zij roepen zal Ik antwoorden
- Ik heb u liefgehad toen gij nog een vijand waart
- jongelingen en mannen in het geloof.... (ontwikkeling)
- talenten niet begraven maar gebruiken
- de uiteenzetting van de verschillende gaven; gave der barmhartigheid ed.......(erkenning)

en zo kan ik meer noemen; leg de bijbel maar eens naast de pyramide van maslow, en je staat versteld dat God idd in al onze behoeften wil voorzien!!

http://www.gertjanschop.com/modellen/piramide_van_maslow.html

Laatst aangepast door
HANNAH810
op maandag 26 november 2012, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:34

LAVERDE524 schreef:
@pieter, jij kent de wet dus al aardig wat betr. scheiden. Maar wist je dat onder dat zelfde gebeuren wat betr. de scheidbrief ook een andere voorwaarde ligt? Een man of vrouw mag dan niet eerder hertrouwen dan wanneer 1 van beiden is gestorven. We moeten wel oppassen dat we niet het ene uit de wet willen nemen en het andere wel. Want de Bijbel is helaas geen grabbelton.

je stelling is onjuist laverde........

zeker wanneer je de bijbel vooral op de letter leest, zijn er veel meer "voorwaarden" te noemen.

hannah.......was dogmatisch en is door de jaren na scheiding heen steeds meer Gods pastorale zorg gaan ontdekken in de bijbel.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 18:51

HANNAH810 schreef:
je stelling is onjuist laverde........

zeker wanneer je de bijbel vooral op de letter leest, zijn er veel meer "voorwaarden" te noemen.

hannah.......was dogmatisch en is door de jaren na scheiding heen steeds meer Gods pastorale zorg gaan ontdekken in de bijbel.

Mooi Hannah! Helaas zijn er nog steeds mensen die dogmatiek belangrijker vinden dan de (pastorale) zorg voor hun naasten!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 19:04

JANS221 schreef:
Mooi Hannah! Helaas zijn er nog steeds mensen die dogmatiek belangrijker vinden dan de (pastorale) zorg voor hun naasten!

Ook hier op CM, had ik eigenlijk anders gedacht ... maar goed, doorsnee gristelijk Nederland dus...
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 19:16

JOL252 schreef:
Ook hier op CM, had ik eigenlijk anders gedacht ... maar goed, doorsnee gristelijk Nederland dus...

Tja Jol sommigen zijn net de doorsnee Nederlander he Twijfelende smiley
oordelen is zooooooo makkelijk Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
ERIKA129
op maandag 26 november 2012, 19:16
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 26 november 2012, 22:09

HANNAH810 schreef:

- nooit heb ik de rechtvaardige verlaten gezien, nog zijn kinderen zoekend naar brood
- de uiteenzetting van de verschillende gaven; gave der barmhartigheid ed.......(erkenning)

en zo kan ik meer noemen; leg de bijbel maar eens naast de pyramide van maslow, en je staat versteld dat God idd in al onze behoeften wil voorzien!!

Prachtige reactie, Hannah en een intelligente associatie!

Thomas, dogmatiek leidt niet tot naastenliefde, dat lijkt maar zo.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 26 november 2012, 22:10
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:04

VORDIS244 schreef:
Er staat geschreven:

"Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe"
(Johannes 3:16).

En daar hou ik me aan vast.

Ik ook....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:11

ROELANDE345 schreef:

Dat hoef ik niet door te strepen want de kontekst zegt heel wat anders.....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 03:17

HANNAH810 schreef:

Hetgeen dat ik bedoel met "in al u behoeftes voorzien" bedoel ik, het vlak van spiritituele, occulte en afgodische vlak (yoga, reikie enz)....
De laag drempelige gemeente/kerken hebben dat als hun doelgroep om het zgn in het geloof te aanvaarden alsof God dat goed vindt!!!

Dat hoort bij de babylonische aanbidding van hun super God dat zich voordoet als de God van Hemel en aarde (anticrist) dat de wereld lief heeft.
Het beest is iemand dat met de woorden van God ons misleid, zoals bij de Heer in de woestijn " er staat geschreven"...

Het woordt van God leert mij om geen andere afgoderij ( ook hetgeen dat daaruit voortkomt) voor Zijn aangezicht te hebben.
Yoga, reikie enz.. komen daar wel uit voort.
Deze dingen zijn gebasseerd op de aanbidding van de zon en de maan.
Het vertaald zich verder in de geest en lichaam. Dat is de meditie waar vele christen toelaten in hun leven.

Mijn oproep is laat dat los, geef je hart aan de Heer.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 27 november 2012, 03:31
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 08:05

MARITIME853 schreef:
Hetgeen dat ik bedoel met "in al u behoeftes voorzien" bedoel ik, het vlak van spiritituele, occulte en afgodische vlak (yoga, reikie enz)....
De laag drempelige gemeente/kerken hebben dat als hun doelgroep om het zgn in het geloof te aanvaarden alsof God dat goed vindt!!!
.

Dit is nu al de tweede keer dat je het over laagdrempelige gemeenten/kerken hebt. De eerste keer i.c.m. een Bijbeltekst waar Jol en ik een vraag over stelden die je nog niet beantwoordt hebt.

Nu lees ik weer: ``De laagdrempelige gemeenten/kerken hebben dat (vraag wat?) als hun doelgroep….`` Een doelgroep bestaat uit mensen, ik begrijp je zin dan ook niet.

Wat zijn laagdrempelige gemeenten/kerken? Al het goed is zijn alle gemeenten/kerken laagdrempelig en mag iedereen er zomaar binnenlopen. Ik maak hier uit op dat jij graag zou zien dat er een drempel opgeworpen werd. Of is er een drempel opgeworpen in jouw gemeente? En hoe hoog moet die drempel zijn? Gemeenten/kerken mogen/kunnen toch ook een rol spelen in het vervullen van de behoefte van de mens aan veiligheid en zekerheid, en dat krijg je niet door drempels te creëren.

Door het offer van Christus is de laatste drempel geslecht en heeft God in de diepste behoefte van de mens voorzien: weer worden wie hij was. Het was zelfs Gods behoefte! Bij God hoef je daarom geen drempelvrees te hebben, de drempel is al platgelopen.

Jans, gelooft, maar niet in drempels.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 08:21

Maritime: Yoga is NIET OCCULT Boze smiley

S. Yoga zijn gezonde oefeningen, met eventueel meditatie. Boze smiley

Offtopic ook. Twijfelende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 november 2012, 08:57
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 08:48

MARITIME853 schreef:

Dat hoort bij de babylonische aanbidding van hun super God dat zich voordoet als de God van Hemel en aarde (anticrist) dat de wereld lief heeft.
Het beest is iemand dat met de woorden van God ons misleid, zoals bij de Heer in de woestijn " er staat geschreven"...

Het woordt van God leert mij om geen andere afgoderij ( ook hetgeen dat daaruit voortkomt) voor Zijn aangezicht te hebben.
Het vertaald zich verder in de geest en lichaam. Dat is de meditie waar vele christen toelaten in hun leven.

reikie is handoplegging, en het ligt er maar aan uit welke bron je handelt, maritime;

"en Jezus legde hen de handen op en ZEGENDE hen......."
ik heb mijn pleegkinderen ook wel de handen op (hun buik of kruin) -gelegd en hen gezegend, en daar ook zegen op gekregen.

je klinkt vrij stellig in je reacties.........en dat laat de ander weinig ruimte om een eigen mening te hebben, waardoor je weerstand oproept.

zullen we weer on-topic gaan?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 09:49

HANNAH810 schreef:
reikie is handoplegging, en het ligt er maar aan uit welke bron je handelt, maritime; Das wel een heel simpele uitleg van reiki Hannah "en Jezus legde hen de handen op en ZEGENDE hen......." ik heb mijn pleegkinderen ook wel de handen op (hun buik of kruin) -gelegd en hen gezegend, en daar ook zegen op gekregen. je klinkt vrij stellig in je reacties.........en dat laat de ander weinig ruimte om een eigen mening te hebben, waardoor je weerstand oproept. zullen we weer on-topic gaan?

Laatst aangepast door
ROELANDE345
op dinsdag 27 november 2012, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 13:15

HANNAH810 schreef:
reikie is handoplegging, en het ligt er maar aan uit welke bron je handelt, maritime;

"en Jezus legde hen de handen op en ZEGENDE hen......."
ik heb mijn pleegkinderen ook wel de handen op (hun buik of kruin) -gelegd en hen gezegend, en daar ook zegen op gekregen.

je klinkt vrij stellig in je reacties.........en dat laat de ander weinig ruimte om een eigen mening te hebben, waardoor je weerstand oproept.

zullen we weer on-topic gaan?

Ga zo on-topic maar nog wel even het volgende.
Het woordt van God is stellig en heeft altijd weerstand opgeroepen. Anders waren de apostellen ook niet gedood door de kerk van toen.

Reiki is een paranormale therapie en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Er wordt gewerkt met de handen, waarbij het lichaam, met een veronderstelde vorm van levensenergie, wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters (kanji), te weten ? rei ('geest' of 'ziel') en ? ki ('energie' of 'levenskracht'). Een andere, populaire Westerse vertaling van ?? reiki is "universele levensenergie", of simpelweg "het leven", "de wereld".

De oorsprong:

De Japanner Mikao Usui is de grondlegger van wat hijzelf "Usui Reiki Ryoho" noemde. "Ryoho" is Japans voor 'therapie'. Hij ontwikkelde dit systeem oorspronkelijk als een weg naar geluk, harmonie en spirituele ontwikkeling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki

De bron lijkt me duidelijk hierin.

De bijbel leert mij ook:

1Ti 5:22 Leg niemand haastelijk de handen op, en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelven rein.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 27 november 2012, 13:28

Maritime: 1Ti 5:22 Leg niemand haastelijk de handen op, en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelven rein.

In sommigen 'christelijk' tussen aanhalingstekens groepen doen ze niet anders, en ik voelde me echt niet beter(zacht uitgedrukt) erna... :(

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 27 november 2012, 14:12
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 00:21

MARITIME853 schreef:
Ga zo on-topic maar nog wel even het volgende.
Het woordt van God is stellig en heeft altijd weerstand opgeroepen. Anders waren de apostellen ook niet gedood door de kerk van toen.

Reiki is een paranormale therapie en behoort tot de alternatieve geneeswijzen. Er wordt gewerkt met de handen, waarbij het lichaam, met een veronderstelde vorm van levensenergie, wordt behandeld. De term reiki bestaat uit twee Japanse karakters (kanji), te weten ? rei ('geest' of 'ziel') en ? ki ('energie' of 'levenskracht'). Een andere, populaire Westerse vertaling van ?? reiki is "universele levensenergie", of simpelweg "het leven", "de wereld".

De oorsprong:

De Japanner Mikao Usui is de grondlegger van wat hijzelf "Usui Reiki Ryoho" noemde. "Ryoho" is Japans voor 'therapie'. Hij ontwikkelde dit systeem oorspronkelijk als een weg naar geluk, harmonie en spirituele ontwikkeling
http://nl.wikipedia.org/wiki/Reiki

De bron lijkt me duidelijk hierin.

De bijbel leert mij ook:

1Ti 5:22 Leg niemand haastelijk de handen op, en heb geen gemeenschap aan anderer zonden; bewaar uzelven rein.

ik begrijp je overweging,maritime;
maar als je het woord reiki dan even letterlijk neemt qua vertaling;
een "rei" vol "ki" lijkt me toe te juichen wanneer je dit beziet vanuit de goede bron;
een ziel vol levenskracht zoals in de psalmen benoemd;
"gij zijt mijn Levenskracht, ik hoef niet vervaard te wezen, gij zijt het die mijn ziel beveiligd voor de dood"
nogmaals; sommige dingen kun je niet eenvoudigweg in een hokje zetten vanwege de term die gebruikt wordt, maritime.
iemand niet haastig de handen opleggen is niet letterlijk maar figuurlijk bedoelt in de tekst die je noemt.

overigens ben ik het met je eens dat je zeker voorzichtig mag zijn met alternatieve vormen van genezen!!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 02:55

HANNAH810 schreef:
ik begrijp je overweging,maritime;
maar als je het woord reiki dan even letterlijk neemt qua vertaling;
een "rei" vol "ki" lijkt me toe te juichen wanneer je dit beziet vanuit de goede bron;
een ziel vol levenskracht zoals in de psalmen benoemd;
"gij zijt mijn Levenskracht, ik hoef niet vervaard te wezen, gij zijt het die mijn ziel beveiligd voor de dood"
nogmaals; sommige dingen kun je niet eenvoudigweg in een hokje zetten vanwege de term die gebruikt wordt, maritime.
iemand niet haastig de handen opleggen is niet letterlijk maar figuurlijk bedoelt in de tekst die je noemt.

overigens ben ik het met je eens dat je zeker voorzichtig mag zijn met alternatieve vormen van genezen!!

"Mijn levenskracht; 'k heb niet vervaard te wezen.
Hij is 't ,die mij beveiligt voor den dood
."
Dat zijn de psalmen en gezangenboek dat gezongen wordt.....????

---> Mijn bijbel zegt: Psalm 27 vers 1: De HEERE is mijns levens kracht, voor wien zou ik vervaard zijn?

Lees in de psalmen van David niks over : "gij zijt het die mijn ziel beveiligd voor de dood"

Dus de bron is de Heer, dat is mijn bron.

Het komt bij mij over om de bron (reiki) bij de Heer te zetten!!!!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op woensdag 28 november 2012, 03:00
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 28 november 2012, 07:14

MARITIME853 schreef:

Het beest is iemand dat met de woorden van God ons misleind, zoals bij de Heer in de woestijn " er staat geschreven"...

Ik ben het met je eens dat het woord soms als een werkwoord kan werken. Het is levend en krachtig en scheidt ziel en merg...... Toch schrijf je het zonder dt want grammaticaal is het nog.steeds een zelfstandig naamwoord.
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 november 2012, 15:17

JOL252 schreef:
Ik ben het met je eens dat het woord soms als een werkwoord kan werken. Het is levend en krachtig en scheidt ziel en merg...... Toch schrijf je het zonder dt want grammaticaal is het nog.steeds een zelfstandig naamwoord.
Knipoog smiley

Ja, is dit nou les Nederlandse grammatica Knipoog smiley

We raken zo wel erg off-topic, Jolepol Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 15:45

Nu on-topic....

Het nieuwe testament geeft antwoordt:

Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Iets om over na te denken, niet zelf bedacht.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 1 december 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:03

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Mat 19:3 En de Farizeen kwamen tot Hem, verzoekende Hem, en zeggende tot Hem: Is het een mens geoorloofd zijn vrouw te verlaten, om allerlei oorzaak?
Mat 19:4 Doch Hij, antwoordende, zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen, Die van den beginne den mens gemaakt heeft, dat Hij ze gemaakt heeft man en vrouw?
Mat 19:5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot een vlees zijn;
Mat 19:6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar een vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
Mat 19:7 Zij zeiden tot hem: Waarom heeft dan Mozes geboden een scheidbrief te geven en haar te verlaten?
Mat 19:8 Hij zeide tot hen: Mozes heeft vanwege de hardigheid uwer harten u toegelaten uw vrouwen/mannen te verlaten; maar van den beginne is het alzo niet geweest.
Mat 19:9 Maar Ik zeg u, dat zo wie zijn vrouw/man verlaat, anders dan om hoererij, en een andere trouwt, die doet overspel, en die de verlatene trouwt, doet ook overspel.

Allereerst. Jij sleept hier de dames bij maar Jezus had het tegen de mannen. Die waren van begin af aan binnen hun cultuur gewend om vrouwen net als tentstokken en vee om het minste of geringste aan de kant van de weg te zetten, zo niet erger. Hardheid van hart had te maken met een liefdeloze instelling van de mannen die niet maalden om een vrouw minder en al helemaal niet waar ze dan terecht zou komen als verstotene in die samenleving. Ze was aan de goden overgeleverd en hoe moest ze zichzelf voorzien van inkomsten?
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:25

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Mag ik dit zien als een steek onder water naar al degene die hier zitten en gescheiden zijn??
En jij zelf dan? Jij bent weduwnaar ja toevallig wel omdat je vrouw zelf uit het leven stapte maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden?? Dus even kort door de bocht jij bent heiliger dan al die anderen!

Dus als ik het goed heb heb jij het ook over jezelf en zoek jij een vrouw hier die weduwe is of nooit getrouwd is geweest!!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:43

MARITIME853 schreef:
Nu on-topic....

Het klinkt heel vroom, dat je het niet zelf bedacht hebt, maar het klinkt vooral heel liefdeloos!
Vrouwen konden in die tijd hun man niet verstoten, vrouwen waren het eigendom van de man, ze hoorden bij zijn bezit: vrouw, os en ezel! Je had als vrouw weinig te kiezen en al helemaal geen man, je werd aan een man gegeven of door een man genomen. En je had je er maar in te schikken. Er werd niet aan je gevraagd of je van hem hield of met hem wou trouwen. Mannen konden doen wat ze wilden met een vrouw, zij had geen stem. God wist dat en daarom beschermde hij de vrouw.
De wetten die toen golden kun je daarom niet zondermeer naar vandaag vertalen. Tegenwoordig zijn de verhoudingen anders en laten we voorop stellen dat een scheiding hoe dan ook en waarom dan ook altijd strijd en pijn met zich meebrengt. En dat weet God ook. En ik geloof dat God blij is als twee mensen die allebei gescheiden zijn weer samen verder kunnen leven in liefde en vrede. Gelukkig is God liefdevoller dan mensen kunnen zijn.

Dus iets om over na te denken.

Laatst aangepast door
JANS221
op zaterdag 1 december 2012, 16:48
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 december 2012, 16:46

ERIKA129 schreef:
Mag ik dit zien als een steek onder water naar al degene die hier zitten en gescheiden zijn??
En jij zelf dan? Jij bent weduwnaar ja toevallig wel omdat je vrouw zelf uit het leven stapte maarre was jij niet bezig om te gaan scheiden?? Dus even kort door de bocht jij bent heiliger dan al die anderen!

Dus als ik het goed heb heb jij het ook over jezelf en zoek jij een vrouw hier die weduwe is of nooit getrouwd is geweest!!

je hebt gelijk Erika.....
Je trouwt niet met in je achterhoofd, dat je ooit zal gaan scheiden.....
Dit vraagstuk kun je niet met de bijbel in de hand oplossen.....als iemand gaat scheiden doet hij/ zij dat niet voor niets. En om nu de "fout" bij de vrouw neer te leggen is wel éénzijdig te noemen....er zijn zat vrouwen die verlaten zijn door hun man....waarom dat doet er nu niet toe....

Het is heel makkelijk om de schuld neer te leggen bij de vrouw, maar bedenk wel...zij heeft redenen om haar huwelijk te beeindigen, het is nooit zo eenvoudig.
Pas op met het veroordelen van de ander, het kwetst meer dan je weet....
en bijbel teksten helpen niet om troost te bieden, een schouder wél
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 19 Volgende
Pagina 12 van 19