ChristianMatch

Forum

Wat is er 'mis' met homofilie ??
Ga naar pagina Vorige 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:04

ZINGA672 schreef:
Ik vind dat je hier een onterechte tegenstelling creeërt. Alsof je bij een liefdevolle, respectvolle benadering geen bijbelteksten kunt plaatsen.

Ik vind de uitdrukking "aftroeven met bijbelteksten" vreemd klinken voor iemand die zijn of haar leven op de bijbel wil baseren. Als je wilt leven naar bijbelse maatstaven dan moet je weten wat erin staat. En als je er niet uitkomt kun je samen zoeken naar wat er allemaal in de bijbel geschreven staat. Maar om dat nu "aftroeven" te noemen. Smiley die vol vragen zit Verraste, verbaasde smiley

Zinga, je hebt gelijk Verlegen lachende smiley , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden.
Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld!
Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt.
( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic).
En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde.
Dus typisch gevalletje van en / en.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:07

JONATHAN890 schreef:
Ik lees die discussies ook wel eens van mensen die beweren dat het dus een soort ziekte is waarvan God je kan genezen. Misschien dat die figuren eens wat geestelijk zwakkeren, zwaar gehandicapten kunnen gaan genezen, in plaats van mensen die door strijd, hun leven hebben geaccepteerd en daar door alle dingen heen, toch gelukkig en goed in voelen.

Zijn echt alle gevolgen van de zondeval, dingen waar God je van kan bevrijden??
Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken.
Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden.
Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:11

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd wil en kan ik daar geen antwoord op geven. Ik zie het in een breder perspectief. Iedereen heeft om te gaan met de seksuele drift. Voor iedereen geldt, dat het meer gaat om beheersen dan negeren. Dat geldt zowel voor de homoseksuele behoefte als voor de heteroseksuele. Er zijn voldoende momenten te bedenken, dat hetero's zich moeten beheersen, en dat kan soms wel jaren duren. Denk aan echtscheiding, denk aan weduwen. Iedereen heeft dus momenten dat hij/zij niet kan toegeven aan de seksuele driften. En iedereen heeft daarmee te maken.
Ik geloof dat God je kan helpen hiermee om te leren gaan. Ik geloof dat gebed daar een sleutel voor is. Maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat elke homo genezen kan worden.
Ik ken homo's in mijn omgeving, die deze strijd toch wel overwonnen hebben. Niet alleen in hun uiterlijke dingen, zoals een relatie hebben met een vrouw, maar ook van binnenuit, dat je merkt dat er geen drang meer is naar hetzelfde geslacht. Maar ook ik weet niet wat er in hun hart en gedachten afspeelt.

Weet je Chatuliem, dit vind ik nou een mooie reactie van je ,top!
Al ben ik het vaak oneens met je over dit onderwerp, en daar komen we ook niet uit, toch zie ik een kleine kentering in je gedachten en dat is goed.
(Neenee, niet ontkennen nu, het is mooi en goed zo!)
Want wat jij , ik en de rest van de wereld ook vinden van de levensstijl van onze homo`s, we zullen nooit op 1 lijn komen en waarom niet? ZONDEVAL!!
Wat heerlijk om te weten dat wij het ook niet voor het zeggen hebben hier, God ziet het hart van iedereen en...Hij houd van ons!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:12

Hoi Jonathan890,

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond

Ik wou Mieke natuurlijk helemaal niet afzeiken.
Sterker, Mieke lijkt mij heel erg aardig.

En eigenlijk weet ik dan ook wel dat ze wat ik schreef en quotte niet zo bedoelde, maar/en het ff verkeerd werd geformuleerd.
In het echte leven had ik haar dat dus ook uit kunnen leggen.

Maar ja, dit is niet het echte leven en in the heat of the moment werd ik ff boos.

Bij deze mijn Excuses naar Mieke toe, die iets wellicht per ongeluk onhandig heeft geformuleerd.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 16 juli 2010, 23:17
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:16

Wat goed om te lezen dat mensen mekaar verontschuldigingen aanbieden

ik ben blij !!!!

Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:18

Ja he.

Ik heb d´r voor de zekerheid ook ff een mail gestuurd.

Ja, ik wil wel oppassen, omdat mensen iets kunnen zeggen wat ze anders bedoelen, zeg maar.

Fijn Weekend!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:24

SHANITA130 schreef:
Ja he.

Ik heb d´r voor de zekerheid ook ff een mail gestuurd.

Ja, ik wil wel oppassen, omdat mensen iets kunnen zeggen wat ze anders bedoelen, zeg maar.

Fijn Weekend!

Soms komen woorden inderdaad anders over dan dat je bedoelt
Soms komen woorden bij de ander soms anders over dan bedoelt, omdat de ander luistert met zijn ervaringen in het leven.

Daarom is t goed, woorden die je niet begrijpt, die onbegrip bij je geven, die veel emotie oproepen, nog eens en nog eens te lezen. Wat bedoelt de ander?

Maar ik lees ook helaas stukjes waar ik geen enkel begrip voor op kan brengen.

Weet je....laten we daar eens niet meer op reageren.... Op 1 stukje zie ik gelukkig geen enkele reactie komen.

Ik waardeer meningen van anderen zeer. Was net ook even blij met het stuk van Chatuliem....Carin sprak haar bewondering al uit, dus ik dacht, dan hoef ik het niet nogmaals te doen...maar bij deze dus nogmaals.

En een vraag / advies van mij..... als je t nu echt nodig vindt....als je nu echt iemand wilt aanvallen over de god waar hij in zou geloven.....
doe dit dan ff lekker via mail.

En een laatste advies....krijg je zo'n mail.....de vuilnis-bak is hongerig.
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:29

SHANITA130 schreef:
Hoi Jonathan890,

CROSSROAD317 schreef:
LATEN WE DOORGAAN

CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC Smiley met dichtgeplakte mond

Ik wou Mieke natuurlijk helemaal niet afzeiken.
Sterker, Mieke lijkt mij heel erg aardig.

En eigenlijk weet ik dan ook wel dat ze wat ik schreef en quotte niet zo bedoelde, maar/en het ff verkeerd werd geformuleerd.
In het echte leven had ik haar dat dus ook uit kunnen leggen.

Maar ja, dit is niet het echte leven en in the heat of the moment werd ik ff boos.

Bij deze mijn Excuses naar Mieke toe, die iets wellicht per ongeluk onhandig heeft geformuleerd.

Prima, Shanita, mijn bijdrage was ook een behoorlijk stevige, niet anders dan de andere reacties in dat gedeelte van het topic.
Soms mag de discussie wat steviger als je elkaar maar heel kunt laten en elkaar niet gaat afbranden.
De context van mijn bijdrage ligt wat dieper in de materie en daar kan je als je de tekst niet hebt bijgehouden overheen lezen als je even 'bijleest.' Dat begrijp ik best.
Goed dat je er zo mee omgaat, hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:39

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:42

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:42

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:46

[quote=CARIN303]

he grunners.....
ik zal mijn laatste bijdrage ff in t haags doen..kunnen jullie t ook niet meer volgen...hahhaha

jonathan schreef:

Soms kaume woâhde indâhdaad andars auvâh dan dajje bedoelt
Soms kaume woâhde bè de andâh soms andars auvâh dan bedoelt, omdat de andâh lùistâht met zèn ervaringe in ut leive.

Daarom is t goed, woâhde die je nie begrèp, die onbegrip bè je geive, die veil eimautie oproepe, nog is en nog is te leize. Wat bedoelt de andâh?

Maah ik leis auk heilaas stukkies waah ik gein enkel begrip voâh op ken brenge.

Weit je....late we daah is nie meâh op reagere.... Op 1 stukkie ziek gelukkig gein enkele reactie kaume.

Ik waahdeâh meininge van andere zeâh. Was net auk effe blè met ut stuk van Chatuliem....Carin sprak haah bewondering al ùit, dus ik dach, dan hoef ik ut nie nogmaals te doen...maah bè deize dus nogmaals.

En een vraag / advies van mèn..... as je t nu ech naudag vindt....as je nu ech iemand wil aanvalle auvâh de god waah hè in zâh gelauve.....
doe dit dan ff lekkâh via mail.

En een laaste advies....krèg je zaun mail.....de vùilnis-bak is hongerig.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 00:12

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
CARIN303

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 06:48

[offtopic]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 09:31

Goed, we gaan verder met het onderwerp. Wat me opvalt in deze discussie is dat er zo'n duidelijke scheidslijn getrokken wordt tussen geaardheid en pervers gedrag. Terwijl naar mijn idee die scheidslijn helemaal niet zo duidelijk is.
Dit onderwerp heeft me meer tot nadenken gezet dan me lief is. Tijd voor persoonlijke ervaringen met homo's. De eerste die ik tegenkwam, was een evangelist. Hij vertelde anderen over Jezus, er kwamen daadwerkelijk mensen tot geloof. Wat ik echter vreemd aan hem vond, was dat hij net zo gemakkelijk mannen zoende als vrouwen, onder het mom van liefde van christenen onderling. Hij stond er op dat men name oudere jongens bij hem logeerden en toen begon duidelijk te worden wie hij was. Hij begon ze 's nachts te betasten en vanaf dat moment hebben die jongens zo'n klap gekregen, dat ze niks meer met het geloof te maken wilden hebben.
Jaren later ontmoette ik zijn zoon, en hij vertelde me dat hij door zijn vader jaren misbruikt is geweest en dat zn vader en moeder daarom uit elkaar gegaan waren. Die jongen loopt nog steeds met emotionele littek.ens rond. Was die man pedo? Nee, de leeftijd maakte niks uit voor hem. Zowel mannen als jongens werden door hem gebruikt. Gelukkig heeft hij niks met mij gedaan, maar als ik in zijn buurt kwam voelde ik iets onheilspellends, iets dreigends, iets wat me ontzettend ongemakkelijk voelde. Nu zou ik zeggen, je kon de demonen in zijn ogen zien, toen was ik me er niet van bewust.
Ook ken ik mensen die om aan drugs te komen, zich zelf door mannen lieten gebruiken......
Wanneer kun je spreken van geaardheid en wanneer van ontembare seksuele drift. In de praktijk is het moeilijk daar een onderscheid in aan te brengen. Het bestaat niet naast elkaar, het vloeit in elkaar over heb ik de indruk. Het úit de kast komen gaat bij veel homo's gepaard met promiscuiteit. Het bestaan van homo bars is iets wat een feit is. En daar speelt liefde totaal geen rol. Wat drijft een man om midden in de nacht met een wildvreemde seks te bedrijven? Is dat geaardheid of drift?
Toen ik met dit stukje begon wilde ik een aantal voorbeelden vertellen, maar ik kom tot de ontdekking dat dat niet zo gemakkelijk is. Voordat je het weet kunnen mensen achterhalen over wie je het hebt en dat kan natuurlijk niet.
Maar de verhalen die ik ken over homoseksualiteit doet me juist sterken in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. Iets wat de persoon zelf overstijgt, of, zoals een homfiele dominee het zelf verwoordde, het beest in mij was niet meer te temmen.
Wat doe je als, je dat beest loslaat in de gemeente? Als je weet van iemands achtergrond en als blijkt dat hij/zij dat beest niet onder controle heeft? Ik zou me verantwoordelijk voelen voor de schade die dan aangericht wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:12

zo ken ik ook verhalen chatuliem, over hetero's die kleine meisjes misbruiken, zodat ze op drie jarige leeftijd meer hebben meegemaakt dan de gemiddelde volwassene; zij hobbelen vaak van pleeggezin naar pleeggezin, en kunnen zich niets voorstellen bij een liefdevolle God.
als je het hebt over misbruik, dan komt dat bij hetero's even zo goed voor!
dit geld zowel binnen als buiten de kerkelijke gemeente. ik weet zelfs van mannen die ín het kerkgebouw zelf, zelfs onder het gebed hun dochter betast hebben. dus ook dat is al geen verschil met jouw verhaal, zij het dan dat het binnen een man/"vrouw" verhouding valt.
ook zijn er dames genoeg, die tegen de betaling van drugs hun lichaam geven, ook daarin zie ik eerlijk gezegt geen verschillen.

Maar de verhalen die ik ken over hetero-seksualiteit sterken mij in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. en hoe verantwoordelijk voel je je dan wanneer er een hetero in je gemeente naar het evangelie zit te luisteren?
in hoeverre hebben hetero's "het beest" onder controle denk ik dan; er zijn immers voldoende uitspattingen gaande!

dus wanneer je de homofiele mens uit de gemeente wilt verstoten, verstoot dan ook de pedofiele mens en de heterofiele mens.
en ga dan boven op je preekgestoelte staan, en breng het evangelie aan allen die onder je gehoor zitten.

immers is het evangelie voor de grootsten der zondaren, want die gezond zijn, hebben de medicijnmeester niet nodig.
Naar boven

Auteur Bericht
KLEURENPR976

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 10:45

[EDIT: Deze persoonlijke aanval leverde je een ban op]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:32

Meneer kleurenpr....
brrrr.....ik word altijd erg kortademig van uw bijdragen.
moet altijd veel puffen en pffff'en
Ik was net bijgekomen van uw vorige...... Ik had gister mensen gevraagd dergelijke meningen te negeren, doen alsof ze er niet staan.
Maar u bent wel erg volhardend om op de man af te gaan.
Ik vind het daarom even maar mijn taak te reageren, omdat ik dit topic begonnen ben, en er graag nog een hel tijd op verderga, zonder geruzie.

Als u gefrustreerd bent over de bijdragen van chatuliem, benader hem dan persoonlijk. Waarom hem uitmaken voor een bang gefrustreerd iemand. Erg jammer vind ik dit.

en verder heeft Chatuliem het helemaal niet over het feit dat een zoen aan een gelijke partner zonde is.

Beste Kleurenpr..... graag in uw bijdragen eens wat minder emotie, wat minder gehak, want op mij komt het over dat er veel boosheid en emotie achter ligt.

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op maandag 19 juli 2010, 10:37
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:47

CARIN303 schreef:
Zinga, je hebt gelijk Verlegen lachende smiley , in mijn enthousiasme voor dit onderwerp ben ik weleens te snel in mijn woorden.
Sorry dat ik daarmee een lijn over gegaan ben, zo had ik het niet bedoeld!
Waar ik mee zat en zit is dat sommigen onder ons dol zijn op bepaalde teksten in de bijbel en die niet in hun context gelaten wordt.
( zie mijn posting over Lev. ergens in het begin van dit topic).
En je kunt natuurlijk mensen niet alleen beoordelen op een enkele tekst uit de bijbel , je moet òok naar ze omzien in liefde.
Dus typisch gevalletje van en / en.....

Carin; ik ben het geheel met je eens dat je teksten in hun context moet zien en teksten niet lukraak uit de bijbel moet plukken waarbij je andere teksten buiten beschouwing laat. Ik denk zelfs dat alles in de bijbel met elkaar in verband staat. Niet zo'n vreemde gedachte want het is alles Gods Woord natuurlijk.

Het punt is: hoe pas je welke teksten toe; hoe zijn ze bedoeld etc. Welke teksten gelden alleen voor Israël en welke zijn breder bedoeld? Wat wil God van ons? Hoe verlangt Hij dat wij leven?

Kennis van wat er in de bijbel geschreven staat is voor een christen uiterste noodzaak om je leven vorm te kunnen geven naar Gods maatstaven. In Hosea 4:6 staat: "Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis." Dat gebeurde Israël, maar het kan ook de christen(en) gebeuren.
Het is mij bijna overkomen (heel ander en off-topic verhaal) en ik heb de bijbelstudie door nood gedreven opgepakt. Ik kwam tot de conclusie dat er heel veel in de bijbel (ook in het Nieuwe Testament) staat waarvan de gemiddelde christen nog nooit gehoord heeft. Ook ik werd daarin niet onderwezen. In veel kerken (van alle richtingen) vind ik het onderwijs beneden de maat.

En nu weer terug naar het topic. Ik, en anderen met mij, be- of veroordelen volgens mij niet de homofiele mens, maar de homosexuele daad. Die scheiding is in het begin van de discussie al gemaakt; daarom ervaren sommigen de discussie als "klinisch" denk ik.

Een mens met homosexuele gevoelens is niet zondiger dan welke andere mens dan ook. Terecht werd opgemerkt: "wie zonder zonde is werpe de 1e steen".

Jezus vertelt dat iedereen die het Koninkrijk der Hemelen wil binnengaan opnieuw geboren moet worden. Hier zijn geen uitzonderingen op.

Maar de discussie over: 'Hoe pas je de bijbel toe, en welke teksten gelden wel of niet voor de christen' gaat niet alleen over homofilie. Deze discussie overstijgt dit topic ruimschoots. Biedt wel stof voor een uitgebreid nieuw topic Engeltje smiley

Er is een grote groep homofiele mensen die ervoor kiest alleen te blijven omdat zij ervan overtuigd zijn dat een relatie met iemand van dezelfde sexe niet naar Gods wil is. Deze mensen bieden ongetwijfeld het hoofd aan een zware strijd; dat doen zij toch niet zo maar? Naar ik aanneem zijn zij pas na intensieve bijbelstudie tot deze keus gekomen.
Waarmee ik wil zeggen dat de gedachte dat de homosexuele daad zonde is, niet persé voortkomt uit onbarmhartigheid of liefdeloosheid oid.

Ik ben het ook met je eens dat we naar elkaar, inclusief de homofiele mens, in liefde moeten omzien. En waarschijnlijk heb je gelijk dat de liefde vaak en in veel gevallen tekort schiet. Dus inderdaad en / en. Liefde en waarheid. Vermoedelijk falen we in beide.

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:51

Wat word ik hier verdrietig van zeg.......kunnen we alsjeblieft mensen met een afwijkende mening(dan die van onszelf) ook in hun waarde laten?Suggestieve en vernederende opmerkingen kunnen erg kwetsen,laten we dat alsjeblieft niet meer doen!
Naar boven

Auteur Bericht
JONATHAN890

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 11:53

CHATULIEM619 schreef:
Wanneer kun je spreken van geaardheid en wanneer van ontembare seksuele drift. In de praktijk is het moeilijk daar een onderscheid in aan te brengen. Het bestaat niet naast elkaar, het vloeit in elkaar over heb ik de indruk. Het úit de kast komen gaat bij veel homo's gepaard met promiscuiteit. Het bestaan van homo bars is iets wat een feit is. En daar speelt liefde totaal geen rol. Wat drijft een man om midden in de nacht met een wildvreemde seks te bedrijven? Is dat geaardheid of drift?

Maar de verhalen die ik ken over homoseksualiteit doet me juist sterken in de gedachte dat we hier te maken hebben met een haast ontembare seksuele drift. Iets wat de persoon zelf overstijgt, of, zoals een homfiele dominee het zelf verwoordde, het beest in mij was niet meer te temmen.
Wat doe je als, je dat beest loslaat in de gemeente? Als je weet van iemands achtergrond en als blijkt dat hij/zij dat beest niet onder controle heeft? Ik zou me verantwoordelijk voelen voor de schade die dan aangericht wordt.

In de hetero scene zie ik in het uitgaanscircuit eigenlijk dezelfde dingen als jij beschrijft over de homo-scene.
Meisjes die voor heel weinig materie sex hebben. Zoals Hannah al schreef, ook onder hetero's vinden 100% te veel misbruik plaats naar kinderen.
Wat drijft die hetero die in het uitgaanscircuit sex heeft met een onbekende.

Dus om te zeggen dat dit hand in hand met homo's gaat, dat gaat er bij mij echt niet in. Bij een mens, die of hij nou homo of hetero is, gebeuren gelijke dingen, lusten die worden bevredigd zonder rekening te houden met een God die hier zijn afkeer van heeft.

Wat betreft het uit de kast komen, wat gepaard gaat met promiscuiteit, dat zie ik ook wel gebeuren, heb daar ook behoorlijk mijn vraagtekens bij.

Dat beeld blijft dan hangen, en vormt het beeld wat je dan hebt over homo's. Ik heb om die reden ook een stukje afkeer van homo parades waar ze mij niet zullen aantreffen. Ik begrijp aan een kant die parades wel, maar het sausje sex wat er overheen ligt hoeft van mij echt niet.

Maar ook onder homo-relaties is trouw en oprechtheid. Verhalen van de andere kant zijn altijd te vertellen.
Verhalen zonder het beest in hen, zijn er genoeg.
Naar boven

Auteur Bericht
ZINGA672

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 12:53

JONATHAN890 schreef:
Zoals ik daarop al reageerde, dat wij in deze tijd, van na het kruis, eigenlijk alleen nog maar gehoor geven aan de tien geboden.
Kort samengevat....God Liefhebben en je naaste als jezelf.

Da's niet helemaal waar. In het begin van de kerk is er zelfs onenigheid geweest omdat sommigen van de (voormalige) heidenen eisten dat zij ook de wet van Mozes zouden naleven. Na discussies kwam er een uitspraak dat de kerk uit de heidenen weliswaar vrij was van de wet van Mozes maar: "dat zij zich hebben te onthouden van wat door de afgoden bezoedeld is, van hoererij, van het verstikte en van bloed." (Handelingen 15:20)

Iedereen is het denk ik met mij eens dat God Liefhebben geen discussie is.

De definitie van wat het inhoudt om God lief te hebben kan wel een interessante discussie zijn. Maar das off-topic.

Waarom dan wel, want dat merk ik in diverse vormen, wel de moeite en de zonde zien van een echtscheiding en homo's niet kunnen accpeteren, maar die zonde laten bestaan als zonde. En vanuit die gedachte, die ander met de vinger aanwijzen.

Dat is niet mijn gedachte. Wel een beetje flauw om het zo te interpreteren...

Waarom wordt dan soms de ene zonde groter beschouwd als de andere zonde.

Daar is reden voor; ook in de bijbel wordt onderscheid gemaakt (OT en NT). Die teksten noem ik niet want die zijn off-topic...

Allemaal leven we in een gevecht met onze innerlijke fouten, als God ons die fouten voorhoud en/of wij gaan zien dat wij falen.
Allemaal leven wij in een gebroken wereld, in een gebroken gedachte wereld, in een gebroken gevoelsleven, in een gebroken verwachtingsleven. In een gebroken leven, waar soms geen plaats wordt gemaakt voor God in ons leven.
Wij ondergaan dat leven, en zijn allen druk bezig met ons doel te missen, als we niet aan dat Kruis komen. Als we niet vergeving vragen.

Het leven van een christen is veeleer een dynamisch gegeven dan een statisch geheel. Uit het Nieuwe Testament spreekt volgens mij de bedoeling dat je eerst moet worden wedergeboren = een nieuwe start. Maar daarna verder! Progressie; vooruitgang. Niet vanuit eigen kracht en wetticisme, maar geleid door de Heilige Geest en gesterkt door de kracht van Zijn Woord. Zoals zo mooi beschreven staat in Spreuken 4:18 "Maar het pad der rechtvaardigen is als het glanzende morgenlicht, dat steeds helderder straalt tot de volle dag."

En ja, ik denk niet dat God, ooit bedoeld heeft dat de mens gevoelens krijgt voor de gelijke sexe. God schiep ons als man/vrouw met de bedoeling een vrouw/man verlangen te hebben. De zonde die in de wereld kwam doorbrak echter al God's goede bedoelingen.
Er kwam ziekte, dood, mensen die geboren worden met gebreken, mensen die een ander verlangen hebben dan een andere sexe verlangen.

In de bijbel staat inderdaad dat de sex-daad, het (sorry Carin) praktiseren van de sex van een homo, een niet gewilde actie is, in God's ogen. Ook in het nieuwe testament spreekt God's woord hierover bij monde van bijvoorbeeld Paulus.

Maar Paulus sprak ook woorden dat een vrouw niet met ongedekt hoofd mocht bidden. Dat de vrouw zich niet gelijk een man mocht kleden en dergelijke. Waarom staan die dingen daar. Houden wij ons nog daaraan?
Nee, dat doen wij ook niet allemaal, al zijn er die zich daar wel aan vasthouden.
Waarom schreef Paulus die dingen, omdat hij niet wilde dat christenen zich gelijkvormig gedroegen als de mensen van die tijd die niet christenlijk waren. En daarmee bedoelde hij dat vrouwen in die tijd, die zich als hoeren gedroegen, zich dusdanig kleden en gedroegen. Daarom schreef Paulus dat vrouwen zich zodanig niet moesten gedragen, maar zich anders moesten opstellen, anders kleden, laten zien dat ze daar niet bijhoorde.

Paulus maakt zegt ook in 1 Cor.6:19-20 "Of weet gij niet, dat uw lichaam een tempel is van de Heilige Geest, die in u woont, die gij van God ontvangen hebt, en dat gij niet van uzelf zijt? Want gij zijt gekocht en betaald. Verheerlijkt dan God met uw lichaam."

Volgens mij zijn wij juist vrijgekocht om niet langer te leven in zonde. Om uit liefde tot God een leven te leiden dat wij zonder Zijn hulp nooit zouden kunnen volbrengen. En ook nu zullen wij af en toe struikelen; daar is vergeving voor. Maar juist omdat Jezus aan onze kant staat kunnen wij de zonde het hoofd bieden.

Jezus heeft ons niet vrijgekocht van de zonde en de dood zodat wij in de zonde zouden volharden.
In 1 Petrus 1 staat verder: "Voegt u, als gehoorzame kinderen, niet naar de begeerten uit de tijd uwer onwetendheid, maar gelijk Hij, die u geroepen heeft, heilig is, wordt zo ook gijzelf heilig in al uw wandel; er staat immers geschreven: Weest heilig, want Ik ben heilig. En indien gij Hem als Vader aanroept, die zonder aanzien des persoons naar ieders werk oordeelt, wandelt dan in vreze de tijd uwer vreemdelingschap, wetende, dat gij niet met vergankelijke dingen, zilver of goud, zijt vrijgekocht van uw ijdele wandel, die u van de vaderen overgeleverd is,"

GrZ

Laatst aangepast door
ZINGA672
op zaterdag 17 juli 2010, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
MARIEKE897

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:04

CHATULIEM619 schreef:
Goed, we gaan verder met het onderwerp. Wat me opvalt in deze discussie is dat er zo'n duidelijke scheidslijn getrokken wordt tussen geaardheid en pervers gedrag. Terwijl naar mijn idee die scheidslijn helemaal niet zo duidelijk is.
Dit onderwerp heeft me meer tot nadenken gezet dan me lief is. Tijd voor persoonlijke ervaringen met homo's. De eerste die ik tegenkwam, was een evangelist. Hij vertelde anderen over Jezus, er kwamen daadwerkelijk mensen tot geloof. Wat ik echter vreemd aan hem vond, was dat hij net zo gemakkelijk mannen zoende als vrouwen, onder het mom van liefde van christenen onderling. Hij stond er op dat men name oudere jongens bij hem logeerden en toen begon duidelijk te worden wie hij was. Hij begon ze 's nachts te betasten en vanaf dat moment hebben die jongens zo'n klap gekregen, dat ze niks meer met het geloof te maken wilden hebben.
Jaren later ontmoette ik zijn zoon, en hij vertelde me dat hij door zijn vader jaren misbruikt is geweest en dat zn vader en moeder daarom uit elkaar gegaan waren. Die jongen loopt nog steeds met emotionele littek.ens rond. Was die man pedo? Nee, de leeftijd maakte niks uit voor hem. Zowel mannen als jongens werden door hem gebruikt. Gelukkig heeft hij niks met mij gedaan, maar als ik in zijn buurt kwam voelde ik iets onheilspellends, iets dreigends, iets wat me ontzettend ongemakkelijk voelde. Nu zou ik zeggen, je kon de demonen in zijn ogen zien, toen was ik me er niet van bewust.
Ook ken ik mensen die om aan drugs te komen, zich zelf door mannen lieten gebruiken......
Toen ik met dit stukje begon wilde ik een aantal voorbeelden vertellen, maar ik kom tot de ontdekking dat dat niet zo gemakkelijk is. Voordat je het weet kunnen mensen achterhalen over wie je het hebt en dat kan natuurlijk niet.

..

Laatst aangepast door
MARIEKE897
op woensdag 9 februari 2011, 09:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 13:16

[niet meer relevant]

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH