ChristianMatch

Forum

Cristenlijke homo´s
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:37

HEIDE115 schreef:
Willemiijn ze is mans genoeg...

Knipoog smiley

Waar slaat dat nu weer op? Verraste, verbaasde smiley
Ik reageer gewoon op het stukje van Erika?????

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 26 juni 2012, 11:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:37

XABIA794 schreef:
Als ik de bijbel goed lees dan lees ik dat we allen in zonde zijn geboren, en door de gebrokenheid (die de tegenstander bewerkt) komen we in situaties terecht die niet bedoeld zijn.
Anders hadden we nu nog of al in het paradijs geweest.
Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen.
(Dan zou je al de garantie moeten hebben dat elk kind dat in een christelijk gezin geboren wordt, al zonder zonde en gebrokenheid is?)
Gewoon heel veel faktoren spelen daar een rol in, zoals bijvoorbeeld de genetica.
Ik heb helemaal geen christelijke opvoeding gehad, en ik heb net in mijn grote gebrokenheid de Here mogen vinden. daarom vind ik Zijn genade zo overweldigend bijzonder groot...
Maar Hij gaat op weg met ieder van ons, en alleen door liefde kan men elkander steunen en bemoedigen om op Zijn weg te blijven gaan.

Het zou ook erg zijn om de ouders verantwoordelijk te stellen voor iemands geaardheid als ik het zo lees. Want dan zou geaardheid alleen een gevolg zijn door de juiste opvoeding van waarden en normen.

dan krijg je het verhaal uit het nieuwe testament van de verlamde man....wie heeft er gezondigd, want iemand moet de schuld krijgen dat deze man niet kan lopen.......

heeft 1 van zijn ouders gezondigd dat de jongen een homo is?? nee, dat denk ik niet......genetisch?? miss, maar dan zou het te genezen zijn......hoe het ook zij, er is geen pijl op te trekken waarom iemand homo/ lesbienne is.....het is zoals het is
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:41

TINK100 schreef:

dan krijg je het verhaal uit het nieuwe testament van de verlamde man....wie heeft er gezondigd, want iemand moet de schuld krijgen dat deze man niet kan lopen.......

heeft 1 van zijn ouders gezondigd dat de jongen een homo is?? nee, dat denk ik niet......genetisch?? miss, maar dan zou het te genezen zijn......hoe het ook zij, er is geen pijl op te trekken waarom iemand homo/ lesbienne is.....het is zoals het is

ja precies, daar kunnen we ons over rond tobben, maar dat is ons doel niet en ook onze verantwoordelijkheid niet. (beter dat we allen in ons eigen ikje kijken Lachende smiley)
Doel is dat we voor elkander iets betekenen in Gods liefde.
Rechtvaardigheid is een hoger doel...
Naar boven

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 11:44

XABIA794 schreef:
ja precies, daar kunnen we ons over rond tobben, maar dat is ons doel niet en ook onze verantwoordelijkheid niet. (beter dat we allen in ons eigen ikje kijken Lachende smiley)
Doel is dat we voor elkander iets betekenen in Gods liefde.
Rechtvaardigheid is een hoger doel...

helemaal goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:03

WILLEMIJN232 schreef:
Misschien heeft die jongen het gezin niet zo als liefdevol en warm christelijk ervaren? En wist hij misschien al jaren dat hij homo was maar durfde er niet voor uit te komen en komt nu pas uit de kast?
Het zal wel niet zo bespreekbaar zijn geweest.....
Is en blijft altijd lastig als je een andere weg gaat dan de principes die je ouders aanhangen he?

Die jongen was 16 toen hij er zelf echt achterkwam en er mee worstelde en het vrij snel aan zijn ouders verteld en het ligt echt open in het gezin... Dus nee hij was er niet allang achter en is er juist open in.... maar heeft zeer zeker zijn gevoelens en strijd!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:19

W-tje, dit schreven Djes en Jol:

'DJES101 schreef:
MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !
IS ONZE REACTIE DAN OOK GA MAAR WEG ...SLOTJE EROP????

ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat. '

Waar zie jij nu die veroordeling van Jol naar de homoseksuele mens nu?
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:24

WILLEMIJN232 schreef:
Waar slaat dat nu weer op? Verraste, verbaasde smiley
Ik reageer gewoon op het stukje van Erika?????

Oke,misverstand!
(Of misschien toch niet....)

Laatst aangepast door
HEIDE115
op dinsdag 26 juni 2012, 13:02
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 12:58

FRANKT627 schreef:
W-tje, dit schreven Djes en Jol:

'DJES101 schreef:

ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat. '

Waar zie jij nu die veroordeling van Jol naar de homoseksuele mens nu?

Moet ik dat aan jou verantwoorden Frank....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:21

WILLEMIJN232 schreef:
Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Verraste, verbaasde smiley
Als je het al over de deur sluiten hebt Verraste, verbaasde smiley

Zo , nou ga ik me d'r even mee bemoeien, haha, in de pauze.

Kijk, ik snap beide, Jol zegt als reactie op Djes:

Quote:
JOL252 schreef:
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.

Ik snap dat de reactie van Jol liefdevole en begripvol is en niet veroordelend.

Maar ik snap ook Willemijns reaktie erop, want als je al gaat impliceren dat je "geen deuren gaat sluiten". Dan kan het overkomen dat je toch vindt dat het niet helemaal ok is, want je "sluit de deur niet als het je eigen kind betreft". Ehhen, "het blijft altijd je eigen kind". tuurlijk klinkt dat liefdevol, hehe, dát snap ik....maar voor anderen kan het overkomen van dat er tóch iets niet oke is als je kind of iemand anders homo is, want "je sluit je deuren niet en het blijft toch je eigen kind".

Sommigen zeggen dit ook als hun kind bijvoorbeeld verslaafd is en met illegale middelen aan zijn geld komt", iets wat duidelijk niet oke is. Van dat ze "geen deuren sluiten" en "het toch hun eigen kind blijft".

Ja vatten jullie 'm? als Willemijn daar niet iets van had gezegd was het mij misschien niet opgevallen...

Nou, ik moet weer werken :( Mazzel :)
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:42

SHANITA130 schreef:
...

Hmpf Gefrustreerde smiley
Okay nog even voor de goede orde voordat mijn intentie nog verder in twijfel wordt getrokken.

'DJES101 schreef:

dan is mijn reactie daarop naar Djes toe (die als het daarover gaat evengoed iets impliceert maar ik weet dat ze dit niet doet): nee natuurlijk geen slotje er op (is het zelfde als) of deur dicht want stel je voor, als je dat zou doen is de schade compleet. Je kan als ouder het soms niet eens zijn of moeite hebben met of totaal anders ergens in staan maar wat dit ook moge zijn; het blijft altijd je kind.
Ik hoef verder niet uit te leggen dat ik dus geen oordeel heb over de christelijke homoseksuele mens, het mag duidelijk zijn ook uit eerdere reacties dat ik dit oordeel niet heb.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 26 juni 2012, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
MAJARO438

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 13:58

Homosexualiteit kan o.a. Ook ontstaan door het gebruik van hormoon preparaten tijdens de zwangerschap of andere stoornissen in de hormoonhuishouding van de vrouw tijdens zwangerschap. Klinisch onderzoek heeft uitgewezem dat, ik geloof de hypofyse, is vergroot, bij homosexuelen. 1 van mijn leukste vriendinnen ooit was lesbienne, een geweldige meid die het er heel moeilijk mee had. De homo,s die ik ken zijn hele fijne mensen.
Dus iemand er op aan kijken vind ik ronduit schofterig. Dan kun je mensen met syndroom van Down of iets anders ook veroordelen.
Gr majaro

Laatst aangepast door
MAJARO438
op dinsdag 26 juni 2012, 14:10
Naar boven

Auteur Bericht
ARENDINE325

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:14

SHANITA130 schreef:
Deze vlieger gaat natuurlijk niet altijd op.

Ik had een keer, dat ik heel terecht boos werd.
Daar had degene het echt naar gemaakt.
En dan ga ik geen lieve dingetjes roepen. Dat zou ook schijnheilig zijn. Dan weerpsiegelt mijn boosheid echt mijn innerlijk niet hoor. Coole smiley met zonnebril

Maar ja, dat kan bij jou anders zijn Smiley die vol vragen zit
Volgens mij is de kans dat we het helemaal eens worden vrij klein, maar ik zal proberen uit te leggen waar ik voor sta. Soms is het terecht om boos te worden. Maar dan nog is het beter om te reageren volgens je eigen standaard en niet af te zakken naar het niveau van degene op wie je boos bent. Als je kwaad met kwaad vergeldt, daar wordt toch niemand beter van?

Ik ben er niet op tegen om iemand aanspreken op zijn/haar gedrag of reactie. Wel vind ik dat je daarbij geen gebruik hoeft te maken van beledigingen of denigrerende opmerkingen.

Het lijkt wel alsof je de verantwoordelijkheid voor jouw reactie bij een ander legt. Dat komt erop neer, als ik je goed begrijp, dat iemand die jou doelbewust zit te zieken de macht heeft om jou op een manier te laten reageren die volgens je eigen maatstaf ongepast zou zijn.
Quote:
S. Ingehouden terechte woede kan destructief naar jezelf gaan als je die niet ventileert.
Er ligt volgens mij meer dan genoeg ruimte tussen alles binnen houden en (ongeremd) ventileren, het is best te doen om iemand op een nette manier aan te spreken.

Maar genoeg off-topic, ik laat discussie weer over aan degenen die wel on-topic zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:27

JOL252 schreef:
Hmpf Gefrustreerde smiley
Okay nog even voor de goede orde voordat mijn intentie nog verder in twijfel wordt getrokken.

'DJES101 schreef:

dan is mijn reactie daarop naar Djes toe (die als het daarover gaat evengoed iets impliceert maar ik weet dat ze dit niet doet): nee natuurlijk geen slotje er op (is het zelfde als) of deur dicht want stel je voor, als je dat zou doen is de schade compleet. Je kan als ouder het soms niet eens zijn of moeite hebben met of totaal anders ergens in staan maar wat dit ook moge zijn; het blijft altijd je kind.
Ik hoef verder niet uit te leggen dat ik dus geen oordeel heb over de christelijke homoseksuele mens, het mag duidelijk zijn ook uit eerdere reacties dat ik dit oordeel niet heb.

Hai Jol Lachende smiley

Ik trek jou goede intenties helemaal niet in twijfel, juist niet Lachende smiley !!

Ik zag gebeuren hoe de reactie van Willemijn tot stand kwam en waarom.

Inderdaad, jij reageerde op Djes, die als het erom gaat, het lijkt alsof ze evengoed iets impliceerd en ik weet ook dat ze dat niet doet!

Djes reageerd weer op anti homo postings met: MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !

Dus eigenlijk verdedigd Djes de homo's Lachende smiley

En Jol beaamt dat:

Quote:
JOL252 schreef:
ja dat is zo Djes, stel je voor dat je dan de deur zou sluiten, hoeveel schade richt je in je kind en in je relatie met hem/haar aan. Het blijft altijd je kind, welke weg die ook in het leven inslaat.

Alleen sommige zijn voor sommige dingen gevoeliger en anderen weer voor anderen dingen.

Dus Willemijn schrijft: als reaktie op "deuren niet sluiten", want dat kán impliceren dat het hier over iets slechts gaat. Dat was niet zo, want Jol reageerde beamend op Djes, die weer een verdedigende reaktie naar homo's gaf op anti homo postings.

Quote:
WILLEMIJN232 schreef:
Dus dan ga je er al van uit dat het erg is als je kind homo of lesbisch is Verraste, verbaasde smiley
Als je het al over de deur sluiten hebt Verraste, verbaasde smiley

En daar zit wel iets in, in de reaktie van Willemijn, want als men het in het algemeen over 'deuren niet sluiten', heeft, kan dan impliceren dat het hier iets 'slechts' betreft: "maar wij ouders sluiten toch niet onze deuren want het blijft ons eigen kind".

Alleen, als je dus terug leest en ziet dat Djes opkomt voor de homo's met haar posting als reaktie op anti homo postings, en Jol beaamt dat, ja, dan lees je dat weer anders.

Ja, dat is moeilijk hoor.

Pffffft! Knipoog smiley

Conclusie: iedereen bedoelt het hier goed, Djes, Jol en Willemijn.

Alleen het betreft hier een gevoelig onderwerp....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 14:35
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:35

SHANITA130 schreef:
....

Haha ingewikkelder kunnen we het niet maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Maarre thanks anyways Knipoog smiley

Terug naar ons onderwerp maar weer.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:37

JOL252 schreef:
Haha ingewikkelder kunnen we het niet maken. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Terug naar ons onderwerp maar weer.

JOL252 schreef:

Je lijkt de belastingdienst wel Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:46

MAJARO438 schreef:
Homosexualiteit kan o.a. Ook ontstaan door het gebruik van hormoon preparaten tijdens de zwangerschap of andere stoornissen in de hormoonhuishouding van de vrouw tijdens zwangerschap. Klinisch onderzoek heeft uitgewezem dat, ik geloof de hypofyse, is vergroot, bij homosexuelen. 1 van mijn leukste vriendinnen ooit was lesbienne, een geweldige meid die het er heel moeilijk mee had. De homo,s die ik ken zijn hele fijne mensen.
Dus iemand er op aan kijken vind ik ronduit schofterig. Dan kun je mensen met syndroom van Down of iets anders ook veroordelen.
Gr majaro

Hai Majaro,

Bedankt voor deze heldere en duidelijke uitleg!
Dit allemaal heb ik nooit geweten, bedankt nogmaals Lachende smiley

Homo's die ik ken zijn ook hele fijne mensen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 14:50

TINK100 schreef:
ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....

AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:22

ARENDINE325 schreef:
Volgens mij is de kans dat we het helemaal eens worden vrij klein, maar ik zal proberen uit te leggen waar ik voor sta. Soms is het terecht om boos te worden. Maar dan nog is het beter om te reageren volgens je eigen standaard en niet af te zakken naar het niveau van degene op wie je boos bent. Als je kwaad met kwaad vergeldt, daar wordt toch niemand beter van?

Ik ben er niet op tegen om iemand aanspreken op zijn/haar gedrag of reactie. Wel vind ik dat je daarbij geen gebruik hoeft te maken van beledigingen of denigrerende opmerkingen.

Het lijkt wel alsof je de verantwoordelijkheid voor jouw reactie bij een ander legt. Dat komt erop neer, als ik je goed begrijp, dat iemand die jou doelbewust zit te zieken de macht heeft om jou op een manier te laten reageren die volgens je eigen maatstaf ongepast zou zijn.

Er ligt volgens mij meer dan genoeg ruimte tussen alles binnen houden en (ongeremd) ventileren, het is best te doen om iemand op een nette manier aan te spreken.

Maar genoeg off-topic, ik laat discussie weer over aan degenen die wel on-topic zijn.

Hai Arendine Lachende smiley

Wij hoeven het niet eens te worden. Ik proef bij jou respect, dat vind ik veel belangrijker.

Ik ben het met je eens:
Quote:
Soms is het terecht om boos te worden. Maar dan nog is het beter om te reageren volgens je eigen standaard en niet af te zakken naar het niveau van degene op wie je boos bent. Als je kwaad met kwaad vergeldt, daar wordt toch niemand beter van?

Hier kan ik echt helemaal inkomen en ik ben het hier helemaal mee eens!

Quote:

Ik ben er ook niet op tegen om iemand op zijn gedrag aan te spreken.
Daarbij hoef je zeker geen gebruik te maken van krachttermen.

Quote:

Dat lijkt zo, ik neem de volle verantwoordelijkheid van wat ik zei, in topci: 'over christianmatch', en ander soortgelijke postings.

Mijn wijze van reageren zou ongepast zijn voor mij, als ik me zat te ergeren aan een vriend van mij die weer eens niet begrijpt, dat het voor mij belangrijk is om regelmatig 's middags en anders vroeg in de avond eventjes een dutje te doen Lachende smiley

Als iemand mij doelbewust loopt te zieken, en na vele liefdevolle vermaningen, waarschuwingen, vragen om ermee te stoppen en dat wékenlang, dan kan ik nog zulke lelijke woorden gebruiken, en die meen ik dan allemaal. Ik zou alleen nooit 'verwensingen van een ziekte krijgen' gebruiken en nooit vloeken gebruiken.

Komt bij, de meeste krachttermen had ik overgenomen van andere heren hier op het forum, die dat ook al meerdere keren tegen hem zeiden. bij gebrek aan eigen krachttermen. Enkele krachtermen ja, die heb ik zelf bedacht.

Quote:

Daar ben ik het ook weer helemaal mee eens.

Alleen, desbetreffende meneer was al zovaak, wekenlang, op een nette , liefdevolle manier zelfs aangesproken door vele leden hier.

En ik kan niet denken van, nou, dan ga ik even niet bij hem in de buurt zitten op bijvoorbeeld mijn werk, want het was op het laatst zo, bijna na elke posting van mij, was de reaktie erna een zieke reactie van hem. Ook bij enkele anderen.

Ja, en dan word ik kwaad en laat ik dat ook merken via woorden en zinnen etc. die niet zo fraai zijn, normaal gesproken. Maar mijn reacties passen dan precies bij zijn gedrag, wat voor mij echt het tegenovergestelde van normaal was...

Zou ik dat niet doen, dan zou ik me niet goed voelen. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik niet voor mezelf op zou komen.

En nu luchte mij het op, ik bleef ook heel rustig, want ik wist, wat ik doe is terecht. Zo voelde het ook.

In tegenstelling dat als ik die woorden en zinnen zou gebruiken bij een vriend die niet begrijpt, dat ik even een dutje wil doen, in de middag of anders vooravond..dan zou ik uitleggen hoe dat komt. Dat ik ptss heb, en het voorschrift is van de arts.

Dus in dit geval moest ik wel afzakken naar zijn niveau(voor het gezicht, voor hoe het lijkt bij sommige anderen), want anders zou het niet doordringen, wat het achteraf toch niet deed. Maar mij wel opluchtte en bevrijde van grote frustratie....
En nog, ben ik niet afgezakt naar zijn niveau, want dan zou ik ook wekenlang zo moeten lopen treiteren en het blijven doen na vele vermaningen, en na vele aanspraken op mijn gedrag op een nette manier.

Ik hoop dat je 'm aanvoelt of begijpt, en anders wat mij betreft even goede zusters in de Here Lachende smiley

S. Je hoeft elkaar niet altijd(meteen?) te begrijpen, respect is veel belangrijker.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 26 juni 2012, 15:47
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:33

MAJARO438 schreef:
Gr majaro

Hey Welkom terug Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:35

Quote:
TINK100 schreef:
ik heb nu zo'n beetje alles gelezen wat er geschreven is over homo en christen zijn.....en ik heb vastgesteld dat er mensen zijn die vinden dat het een onmogelijkheid is......en dat het zelfs te genezen is......
En er is een groep die vol van liefde om deze groep mensen heen wil staan om hen te helpen de worsteling te dragen.

Er zijn dingen gezegd en geschreven die niet hadden gezegd of geschreven mogen worden......

Feit is, er zijn mensen, door God geschapen, die een andere sexuele geaardheid hebben. Daar kunnen we niet om heen. Geef gehoor aan Jezus'opdracht: heb uw naaste lief als u zelf.

daarom : Zo resten ons dan: geloof, hoop en liefde. Deze 3. Maar de liefde is de grootste

Omring de zwakkeren in je omgeveing met liefde en steun, aan je daden herkent de ander de Christus in jou......wees een voorbeeld naar de naaste die Jezus nog niet kent.....Jij bent het visitekaartje van Jezus.....

Ook AMEN!
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:47

Dat is geen goed onderwerp.
Hier zoeken geen man naar man
of vrouw naar vrouw.

God heeft man en vrouw naar elkaar toegevoegd, dat is de mooiste schepping.
Ze kregen mooie namen Adam en Eva

EN NIET ADAM EN EVERT of ADA EN EVA.

Dat is wel grove zonde, ze hebben hun rug naar God toegekeerd.

We willen hier niet verder erover praten.

Per direct op slot

lieve mensjes van cm

Dit was een reachtie op frank
Als we nou op een onderwerp reageren lees dan goed terug !
Dan wisten jullie waar het woordje slot vandaan kwam ..
Verder denk ik dat degene die hier zelf mee te maken hebben het beste uit ervaring kunnen spreken hoe hier mee om te gaan !
Mijn moeder zei altijd ERVARING IS DE BESTE LEERMEESTER .
En aan deze woorden denk ik nog elke dag...
We kunnen zoveel zeggen met ons mond...maar wat zegt de ervaring???

En ja...ik heb die ervaring ........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 15:59

DJES101 schreef:
Dat is geen goed onderwerp.
Hier zoeken geen man naar man
of vrouw naar vrouw.

God heeft man en vrouw naar elkaar toegevoegd, dat is de mooiste schepping.
Ze kregen mooie namen Adam en Eva

EN NIET ADAM EN EVERT of ADA EN EVA.

Dat is wel grove zonde, ze hebben hun rug naar God toegekeerd.

We willen hier niet verder erover praten.

Per direct op slot

lieve mensjes van cm

Dit was een reachtie op frank
Als we nou op een onderwerp reageren lees dan goed terug !
Dan wisten jullie waar het woordje slot vandaan kwam ..
Verder denk ik dat degene die hier zelf mee te maken hebben het beste uit ervaring kunnen spreken hoe hier mee om te gaan !
Mijn moeder zei altijd ERVARING IS DE BESTE LEERMEESTER .
En aan deze woorden denk ik nog elke dag...
We kunnen zoveel zeggen met ons mond...maar wat zegt de ervaring???

En ja...ik heb die ervaring ........

Ja, mee eens Lachende smiley

En we hoeven het niet met elkaar eens te zijn. Respect voor de mening van een ander en ook hoe een ander een bijbeltekst interpreteert, ook al denkt iemand zelf serieus dat ie de enige juiste interpretatie heeft.

Respect is ook een gebod, en valt binnen het Hoogste Gebod*: Heb je naaste lief als jezelf en God bovenal.

Iedere christen is heeft recht op zijn eigen mening.
(eigenlijk ieder mens natuurlijk Lachende smiley

Ja, ervaring is een goede leermeester, en de ene heeft weer andere ervaringen dan de ander.

Geplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 06:45

Quote:
Djes: MISSCHIEN KUNNEN WE ER BIJ STILSTAAN DAT HET OOK ONZE KINDEREN KAN GEBEUREN !

OF GAAN WE ER GEWOON VANUIT DAT DIT ONZE KINDEREN NIET KAN GEBEUREN?..

ZOUDEN WE DAN NIET VOOR DEZE KINDEREN BIDDEN EN HEN MET LIEFDE OMRINGEN?....

ZO...LAAT ONS BIDDEN VOOR DIEGENE DIE MET DEZE DINGEN WORSTELEN!

Het is natuurlijk ook zo tegenwoordig in veel (christelijke) gezinnen, dat je als kind gewoon kan zeggen dat je homo bent, dat dat heel normaal is, en er dus ook geen sprake is van een worsteling. Is mijn ervaring. Het wordt steeds meer geacepteerd in onze samenleving.

Iig. ik oordeel daar ook niet over. Lachende smiley

Ik zou 't ook niet fijn vinden als men over mij oordeelt, van wat er allemaal niet van God en uit God is aan mij...

Wat wel gebeurde in groepen, toen ik pas gelovig was...en mij behoorlijk heeft geschaad....

Dank voor mijn reformatorische psycholoog, die mij de weg heeft gewezen uit de groep waar ik zat, naar de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk!

Waar ik zeven jaar regelmatig kwam, 2 keer per zondag en bijbelstudie door de week. En veel contact met mensen onderling, met name van mijn leeftijd en ietsie ouder.

En nu, PKN.

En nu, probeer ik te werken....

*Het hoogste gebod: "Heb Uw naaste lief" was gedeeltelijk het antwoord van Jezus toen de Farizeeën, de grootste religieuze groepering in die tijd, Hem vroegen wat het hoogste gebod in de Wet was (zie Matteüs 22:36-40). Deze religieuze leiders hadden het classificeren van de verschillende wetten en het aanbrengen van gradaties hierin bijna tot een kunst verheven, en toen zij deze vraag stelden was hun doel dus om Jezus op de proef te stellen. Zijn antwoord deed hen verstomd staan: Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.

Bron

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 27 juni 2012, 09:55
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 16:36

WILLEMIJN232 schreef:
Moet ik dat aan jou verantwoorden Frank....
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley

Jij moet niks van mij willemijn ...jij alleen mag meer uitleg vragen of kritiek geven als je iets leest wat je niet begrijpt of aanstaat maar als ik je dan eens wat vraag doe je net alsof ik een bemoeial ben door me dat ook nog eens te mailen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 16:39

FRANKT627 schreef:
Jij moet niks van mij willemijn ...jij alleen mag meer uitleg vragen of kritiek geven als je iets leest wat je niet begrijpt of aanstaat maar als ik je dan eens wat vraag doe je net alsof ik een bemoeial ben door me dat ook nog eens te mailen.

Tis toch aardig dat ze de moeite neemt om te mailen...
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:11

SHANITA130 schreef:
Tis toch aardig dat ze de moeite neemt om te mailen...

Weet jij dan wat ze me mailde, Shanita? Het is niet de eerste keer dat W-tje botst met mij...gelukkig kunnen we het altijd bijleggen nadien (eigenlijk zouden we een goed koppel zijn Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:15

FRANKT627 schreef:
Weet jij dan wat ze me mailde, Shanita? Het is niet de eerste keer dat W-tje botst met mij...gelukkig kunnen we het altijd bijleggen nadien (eigenlijk zouden we een goed koppel zijn Knipoog smiley )

Gezellig samen gaan sokken..... Lachende smiley met blinkend witte tanden
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:17

INGE721 schreef:
Gezellig samen gaan sokken..... Lachende smiley met blinkend witte tanden

Ahum, wokken dus.

Dat verrekte kleine toetsenbordje Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:19

INGE721 schreef:
Ahum, wokken dus.

Dat verrekte kleine toetsenbordje Woedende smiley

ja ja, zo ken ik ook wel enkele goeden uitvluchten om te stoken en dan alsof het niet je eigen schuld is...vrouwen zijn gladdenj anussen.. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:22

FRANKT627 schreef:

Ik vind Willemijn ook heel tof en ze ziet dingen heel scherp Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 26 juni 2012, 17:23

FRANKT627 schreef:
ja ja, zo ken ik ook wel enkele goeden uitvluchten om te stoken en dan alsof het niet je eigen schuld is...vrouwen zijn gladdenj anussen.. Knipoog smiley

Oei!!....da's bijna een ban Frank......

En dát zou ik zo jammer vinden.... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 26 Volgende
Pagina 11 van 26