Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:20
|
|
|
gewijzigd, geen nut me woorden, iedereen gaat toch gewoon door kijken jullei wel uit met jullie schrijven, dat er achter letters mensen zitten met een hart, wat misschien gekwetst word, gebroken, overheen gewalst, vertrapt
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op woensdag 29 augustus 2012, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:21
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Bijbelteksten wapperen, wat een denigrerende opmerking weer. Nee we zoeken op en schrijven wat de Bijbel zegt, daar zit een heel groot verschil in. Het is jammer dat je er zo over praat... Jij vindt dat de Bijbel met zn tijd mee moet gaan, zonden moet goedpraten, iedereen in zijn waarde moet laten. In mijn ogen heeft de Bijbel eeuwigheidswaarde. Die is niet onderhevig aan verandering. |
Juist..dat dacht ik ook... Wordt er niet veel te veel en veel te vaak...""water bij de wijn gedaan""? Veel te vaak wordt er gezegd...""Ja, maar dat moet je zo niet zien...dat is geschreven met een andere bedoeling... Wat doe je dan met de Bijbel??? Of halen we eruit wat in ons straatje te pas komt?? Sla hem dan maar dicht... Een ""boek""waar onwaarheden in staan lees ik liever niet... Gods woord is getrouw en aller aanneming waardig!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:26
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik doe het niet achter iemand rug om Chatuliem.......Er zijn ook mensen die achter mijn rug om zeggen dat ik getrouwd ben en meerdere relaties heb......als je het over gemeen en vals hebt??????en op de persoon spelen???????? Wie de schoen past trekke hem aan zou ik zo zeggen.... |
Als dat allemaal niet zo is...waar maak je je dan zo druk om???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:27
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen. |
kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus!
je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik. als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?
afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord. of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:29
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik lees toch wel heel veel veroordeling. Ik kan er niets anders van maken. Natuurlijk zie ik ook dat er over en weer veel naar elkaar toe wordt geworpen maar ik zie ook dat er nu heel veel mensen tegelijk over iemand heen buitelen in hun haast. Natuurlijk mag je standpunten verdedigen. Het gaat mij om de manier waarop enkele mensen dit momenteel doen. | Goed waar heb ik gezegd, dat iemand geen christen is als hij aan yoga doet? Ik heb mij alleen maar bezig gehouden met de definitie van occultisme. Maar daarbij heb ik bewust geen uitspraak gedaan of iemand behouden is of niet. Ik zie wel allerlei pogingen om ons belachelijk te maken. bv. met het argument, je kunt alles wel occult noemen, roken bv. Daarmee maak je andermans standpunt bewust belachelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Als dat allemaal niet zo is...waar maak je je dan zo druk om??? |
misschien omdat roddels ronduit kwetsend zijn, zeeland? de onwaarheden waarover willemijn het heeft behoren binnen een samenleving, en zeker niet binnen een christenlijke samenleving, voor te komen.
zelf heb ik ook ervaren hoe het voelt wanneer er allerlei onwaarheden worden rondgestrooid, en hoe je gevoel van integriteit daardoor wordt aangetast.
dus ja; ik vind dat willemijn in dit geval alle reden heeft zich druk te maken!! roddelen is erger dan in de krokodil te gaan liggen!!
dus yoga of niet; waar maak je je zo druk om?
p.s. bert; een krokodil is geen "andere God" maar gewoon je armen en benen in een andere houding...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 29 augustus 2012, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:33
|
|
|
PETRA944 schreef: | gewijzigd, geen nut me woorden, iedereen gaat toch gewoon door kijken jullei wel uit met jullie schrijven, dat er achter letters mensen zitten met een hart, wat misschien gekwetst word, gebroken, overheen gewalst, vertrapt |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
|
|
|
PETRA944 schreef: | gewijzigd, geen nut me woorden, iedereen gaat toch gewoon door kijken jullei wel uit met jullie schrijven, dat er achter letters mensen zitten met een hart, wat misschien gekwetst word, gebroken, overheen gewalst, vertrapt |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:34
|
|
|
zo ,m isschien dringt het nu tot sommigge door
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:37
|
|
|
PETRA944 schreef: | zo ,m isschien dringt het nu tot sommigge door |
Sta helemaal achter je
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:39
|
|
|
CARMEN073 schreef: |
Sta helemaal achter je |
Ik ook, het wordt tijd dat iemand met nuchter verstand een eind aan dit verhaal maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:40
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed waar heb ik gezegd, dat iemand geen christen is als hij aan yoga doet? Ik heb mij alleen maar bezig gehouden met de definitie van occultisme. Maar daarbij heb ik bewust geen uitspraak gedaan of iemand behouden is of niet. Ik zie wel allerlei pogingen om ons belachelijk te maken. bv. met het argument, je kunt alles wel occult noemen, roken bv. Daarmee maak je andermans standpunt bewust belachelijk. |
Het wordt nu een spel waarin ik, omdat ik nu gewoon even vierkant achter iemand ga staan die ik mikpunt zie worden van heel veel kritiek, moet aangeven wie waar en wat heeft gezegd. Dan mis je de essentie van wat ik bedoel. Ik denk daarover maar heel simpel: wie de schoen past trekke hem aan en als jij overtuigd bent dat jij bepaalde dingen niet hebt gezegd.. prima.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:41
|
|
|
Waar is dat wonderschone eiland van jouw profielfoto?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:41
|
|
|
eh..je bedoelt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:44
|
|
|
BERT168 schreef: | kennlijk ben ik vaak te mild in mij reactie's op anderen,want meestal reageren er niet zo heel veel,nu wel dus!
je reactie dat willemijn de bijbel met andere ogen ziet is wel een bijzondere omschrijving vind ik. als de bijbel in veel dingen gewoon heel duidelijk is en dat de bijbel duidelijk zegt dat wij ons niet met andere goden moeten bezighouden-in dit geval indirect dus- dan kun je dat wel met '' andere'' ogen zien maar is het dan niet gewoon zo dat je het er simpelweg niet mee eens bent?m.a.w. niet eens met de basis die de bijbel ons aanreikt?
afijn,soms moet je iets verder gaan hier dan beschaafd,anders reageert er niemand,of ze lezen het gewoon,maar geven geen antwoord. of misschien gewoon negeren,kan ook natuurlijk! dan wordt het weer tijd om de forem schrijvers weer uit de tent te lokken denk ik... |
Even los van het feit hoe ik momenteel mijn vragen en bedenking over yoga heb... Blijkbaar hoort niemand dat Willemijn aangeeft dat zij niet met andere goden bezig is. En zoals de bijbel duidelijk is voor jou is deze dat niet gelijk voor ieder ander. God gaat met ieder zijn of haar weg en nog wat: "weest niemand iets verschuldigd dan elkaar lief te hebben".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:46
|
|
|
CARMEN073 schreef: |
Sta helemaal achter je | Goed, om de onderlinge eenheid hier te benadrukken, zullen we het dan maar een over doop hebben???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:46
|
|
|
Sinds enkele weken ben ik lid van CM. Geloof ik of geloof ik niet, is de vraag die me vaak bezighoudt. Dus op naar een christelijke site. En wat ik lees, geloven mijn ogen niet. Zit het ware christendom zo in elkaar? Wil ik daar dan ook maar iets mee te maken hebben? Ik dacht altijd dat christenen leefden vanuit de grondgedachte elkaar lief te hebben als zichzelf. Dat zie ik niet, bij sommige topics is er meer harmonie, bij andere worden mensen afgeserveerd. Zou God hiervan genieten? Ik niet, maar ik ben dan ook maar een gewoon twijfelmeisje. Dat toevallig ook nog aan yoga doet. Ik denk dat er een zieltje verloren is gegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:47
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Sinds enkele weken ben ik lid van CM. Geloof ik of geloof ik niet, is de vraag die me vaak bezighoudt. Dus op naar een christelijke site. En wat ik lees, geloven mijn ogen niet. Zit het ware christendom zo in elkaar? Wil ik daar dan ook maar iets mee te maken hebben? Ik dacht altijd dat christenen leefden vanuit de grondgedachte elkaar lief te hebben als zichzelf. Dat zie ik niet, bij sommige topics is er meer harmonie, bij andere worden mensen afgeserveerd. Zou God hiervan genieten? Ik niet, maar ik ben dan ook maar een gewoon twijfelmeisje. Dat toevallig ook nog aan yoga doet. Ik denk dat er een zieltje verloren is gegaan. |
Ik ga maar weer een waterijsje pakken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:48
|
|
|
p.s. bert; een krokodil is geen "andere God" maar gewoon je armen en benen in een andere houding...........
ben wel erg benieuwd hoe die houding er dan uitziet ....
met 'andere Goden' bedoel ik gewoon wat de oorsprong is van Yoga zoals al eerder is gezegd. en daarkomt bij als het het alleen maar om gymnastiek oefeningen gaat,noem het dan ook gymnastiek en geen Yoga.. maaaarr..dat is ook al eerder gezegd halverwege dit topic.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:49
|
|
|
JOL252 schreef: | Waar is dat wonderschone eiland van jouw profielfoto? | is echt 1 minuutje lopen vanaf me huis, tja heb nu eenmaal ooit gebeden voor een huis bij het water en god voorzag, ondanks ik ook ooit aan yogha deed en eh over me zonden zou ik maar zwijgen. maar mooi he, ik woon op een heel fijn plekje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:51
|
|
|
PETRA944 schreef: | is echt 1 minuutje lopen vanaf me huis, tja heb nu eenmaal ooit gebeden voor een huis bij het water en god voorzag, ondanks ik ook ooit aan yogha deed en eh over me zonden zou ik maar zwijgen. maar mooi he, ik woon op een heel fijn plekje |
bofkont
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, om de onderlinge eenheid hier te benadrukken, zullen we het dan maar een over doop hebben??? | daar zitten ook verscillende meningen in he, in het christendom, zou dat wel goed gaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BERT168
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:56
|
|
|
ik denk dat alles wel gezegd is hier over..
we worden het toch niet eens,en dat hoeft ook niet toch?
ik hoop alleen dat mensen die aan yoga doen,en dit eingelijk gewoon gymnastiek oefeningen noemen-( want dat is het toch,en meer niet??-) gewoon kunnen zeggen dat ze op gymnastiek zitten,dan heeft niemand daar iets op tegen denk ik...
gymnastieken is gezond,en prima voor de algemene conditie van het lichaam!
ik laat het hier voorlopig even bij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:00
|
|
|
IJSJE204 schreef: |
bofkont |
weet ik, is best leuk verhaal, weet dat ik hopeloos aan tafel zat met 7 kinder gezichtjes, mama hoe nu? want nergens konden we een huis krijgen, urgentie afgewezen, dus ik zei we gaan samen bidden tot god en opnieuw urgentie aanvragen....en omdat we allemaal zeeland misten zei ik, als we toch vragen laten we god om een huis bij het water vragen. met urgentie, mag je alleen reageren op huizen waar niet te veel mensen op reageren, laat er nu een huis staan met verkeerde foto, waar bijna niemand op reageerde vlak bij het water, en dat terwijl mensen me zeiden, bereid je voor dat je met urgentie een huis krijgt, in een dorpje erom heen, niet hier, gaat niet lukken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
IJSJE204
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:02
|
|
|
PETRA944 schreef: | weet ik, is best leuk verhaal, weet dat ik hopeloos aan tafel zat met 7 kinder gezichtjes, mama hoe nu? want nergens konden we een huis krijgen, urgentie afgewezen, dus ik zei we gaan samen bidden tot god en opnieuw urgentie aanvragen....en omdat we allemaal zeeland misten zei ik, als we toch vragen laten we god om een huis bij het water vragen. met urgentie, mag je alleen reageren op huizen waar niet te veel mensen op reageren, laat er nu een huis staan met verkeerde foto, waar bijna niemand op reageerde vlak bij het water, en dat terwijl mensen me zeiden, bereid je voor dat je met urgentie een huis krijgt, in een dorpje erom heen, niet hier, gaat niet lukken. |
Het was gewoon voor jou bestemd! Het ziet er uit als een superplekje! Alle zegen komt van boven!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:03
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op woensdag 29 augustus 2012, 22:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:03
|
|
|
Oke...strijdbijl begraven... Maar mijn Bijbel blijft bovengronds hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:16
|
|
|
eigenlijk wou ik nog iets vragen aan chat, want heb er nog steeds geen antwoord op..... van het date draadje, chat heb je nu zo,n buiktasje of niet vind trouwens dat mannen dat effe bij hun profiel moeten zetten, of ze witte sokken in sandalen dragen, buiktasjes, scheelt dat je date en denkt ehhhh of heb je buiktasje en witte sokken met sandalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 22:26
|
|
|
PETRA944 schreef: | eigenlijk wou ik nog iets vragen aan chat, want heb er nog steeds geen antwoord op..... van het date draadje, chat heb je nu zo,n buiktasje of niet vind trouwens dat mannen dat effe bij hun profiel moeten zetten, of ze witte sokken in sandalen dragen, buiktasjes, scheelt dat je date en denkt ehhhh of heb je buiktasje en witte sokken met sandalen |
pssssttt...
dit is oftopic
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|