ChristianMatch

Forum

welke gebeden van jou zijn verhoord?
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:28

JOL252 schreef:
Zoals ik het zelf heb ervaren... is dat een hele aparte (pijnlijke) weg en weer een dimensie verder... waarin je God op een diepere of nieuwe manier leert kennen. Hij werd mij heel nabij en verrassend die "gans andere" die onvoorwaardelijk liefheeft, trouw is en Vriend blijft. Ik wil het nooit meer over doen... maar zou Hem ook niet zo en op die manier hebben leren kennen als in die donkere en zware periode waarin vlak naast mij en door mij heen de bom insloeg. Maar juist door die liefde, trouw en die Vriendschap ..wist ik dat Hij mij kent en vasthoudt en dat doet me in vertrouwen me overgeven, nooit wil ik Hem kwijt, kan ik zonder Hem. Begrijpen is een ander punt.. begrijpen doe ik het niet. Maar ik vertrouw.

Ja, God is goed.

Begrijpen kan en hoeft ook niet. Vertrouwen is voldoende. Geloven is vertrouwen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 08:31

JANS221 schreef:
Begrijpen kan en hoeft ook niet. Vertrouwen is voldoende. Geloven is vertrouwen.

Yep... en zoals Willemijn het zegt: vertrouwen dat uiteindelijk alles goed komt op Zijn tijd en wijze.
Naar boven

Auteur Bericht
MAMALOE463

BerichtGeplaatst: zondag 2 juni 2013, 09:03

JOL252 schreef:
Zoals ik het zelf heb ervaren... is dat een hele aparte (pijnlijke) weg en weer een dimensie verder... waarin je God op een diepere of nieuwe manier leert kennen. Hij werd mij heel nabij en verrassend die "gans andere" die onvoorwaardelijk liefheeft, trouw is en Vriend blijft. Ik wil het nooit meer over doen... maar zou Hem ook niet zo en op die manier hebben leren kennen als in die donkere en zware periode waarin vlak naast mij en door mij heen de bom insloeg. Maar juist door die liefde, trouw en die Vriendschap ..wist ik dat Hij mij kent en vasthoudt en dat doet me in vertrouwen me overgeven, nooit wil ik Hem kwijt, kan ik zonder Hem. Begrijpen is een ander punt.. begrijpen doe ik het niet. Maar ik vertrouw.

Ja, God is goed.

Mooi Jol, niks aan toe te voegen!
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 juni 2013, 23:44

Ik vind dit een vreselijk moeilijk onderwerp.
Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven.
Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........

Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen!
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 06:11

LEANNE226 schreef:
Normaal ben ik een optimist maar momenteel zie ik het somber in,niet voor mezelf maar voor anderen..........er zijn zoveel ernstig zieken in de familie dat ik het idee heb dat ik niet gehoord word...... vanmorgen bericht gekregen dat er weer iemand erg ziek is en vanmiddag eentje begraven.
Ik dacht dat we kregen naar draagkracht maar ik zie om me heen dat mensen het verdriet niet meer kunnen dragen,een hart dat het van verdriet letterlijk opgaf.........

Verhoren?Graag!Ik vraag alleen maar om kracht voor de zieken en hun naasten.Ik weet dat ik het niet kan afdwingen maar soms wil je dat toch stampvoetend proberen!

Heel veel kracht en sterkte toegewenst, Leanne. Voor jou en voor jouw familieleden die je lief en dierbaar zijn. Een moeilijke en zware tijd!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 08:06

LEANNE226 schreef:

Zo herkenbaar ...
zucht.
Sterkte Leanne.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 08:10

LEANNE226 schreef:

Sterkte en gewoon effe liefs toegewenst
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 13:56

Een strijd te strijden al hoe zwaar,
soms die onmacht en voelt zo raar
Tweestrijd is dit van God dus wel of niet,
onbegrijpelijk voor wat men in mij niet ziet.

Iemand kan het goed het bedoelen,
maar niet mijn binnenste strijd, echt mee gaan voelen.
Medeleven is wat men doet,
maar mijn strijd voelt niet zo goed.

Heer het waarom gaat ons niet aan,
Maar u geeft de zekerheid dan U ons bij zal staan.
Heer leer ons om te zien,
dat ik Uw nabijheid toch verdien.

Heer U kneedt en vormt mij naar Uw beeld,
maar de pijn. het lijkt of het u niets scheelt.
Echter pas later beseffen we het meest,
dat we geleidt zijn door Uw geest.

Heer blijf ons vervullen zodat,
het goede de overhand krijgt op ons pad.
Pas als U onze leider mag zijn
Zal verdriet en pijn dan dragelijk zijn.

Zomaar wat neer gezet voor een ieder die er wat mee kan.
Als ik zo zie wat men allemaal meemaakt en beleeft, is het niet mis en geeft het me een gevoel van onmacht. Soms zie je gebeden verhoord worden. soms ijkt het of God niet verhoord, echter ben ik er wel van overtuigd dat God as Vader die Zijn kinderen lief heeft dat wel doet gelijk Hij belooft heeft, echter soms niet zo wij dat zien en het voor ons onbegrijpelijk lijkt

Een ieder wens ik Gods heel dichte nabijheid, dat men zich toch geborgen mag voelen in Zijn hand. Leg al Uw bekommernissen op Hem
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 14:13

PIETER619 schreef:

Als ik zo zie wat men allemaal meemaakt en beleeft, is het niet mis en geeft het me een gevoel van onmacht. Soms zie je gebeden verhoord worden. soms ijkt het of God niet verhoord, echter ben ik er wel van overtuigd dat God as Vader die Zijn kinderen lief heeft dat wel doet gelijk Hij belooft heeft, echter soms niet zo wij dat zien en het voor ons onbegrijpelijk lijkt

Een ieder wens ik Gods heel dichte nabijheid, dat men zich toch geborgen mag voelen in Zijn hand. Leg al Uw bekommernissen op Hem

mooi......
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: woensdag 5 juni 2013, 20:13

PIETER619 schreef:

WAUW! Zo herkenbaar......
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: donderdag 6 juni 2013, 23:42

Ik vind het altijd erg bemoedigend om te horen wat God in levens van mensen doet. En dan denk ik....waarom heb ik dat niet? Maar denk ik niet te groot?

Ik moet meer luisteren naar Zijn Stem en doen wat Hij van mij vraagt.
Waarom worden mijn gebeden niet altijd verhoord? Zijn die dan niet oprecht? God geeft zijn kinderen dat wat ze nodig hebben en soms...is dat iets anders dan waar ik voor bid.

Gebed: Heer, leer mij Uw weg te volgen en Uw stem te verstaan.

Ik ben een gezegend mens: gezondheid, een baan, lieve kinderen en ik mag Hem kennen!!
We mogen het in het kleine zoeken, een lied verwoord dat ook heel mooi: "Tel uw zegeningen één voor één"
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 12:40

KLUS667 schreef:
Ik vind het altijd erg bemoedigend om te horen wat God in levens van mensen doet. En dan denk ik....waarom heb ik dat niet? Maar denk ik niet te groot?

Ik moet meer luisteren naar Zijn Stem en doen wat Hij van mij vraagt.
Waarom worden mijn gebeden niet altijd verhoord? Zijn die dan niet oprecht? God geeft zijn kinderen dat wat ze nodig hebben en soms...is dat iets anders dan waar ik voor bid.

Gebed: Heer, leer mij Uw weg te volgen en Uw stem te verstaan.

Ik ben een gezegend mens: gezondheid, een baan, lieve kinderen en ik mag Hem kennen!!
We mogen het in het kleine zoeken, een lied verwoord dat ook heel mooi: "Tel uw zegeningen één voor één"

Wat je onder klein noemt...
Gezondheid, een baan, lieve kinderen en Hem kennen!! Tjonge, ja echt klein!!!!! Klus, man, je bent rijk gezegend!!!!! Er zijn heel wat mensen die denken... waarom heb ik dat niet.
Jij kent zoveel zegeningen dat je ze vast niet allemaal kunt onthouden en er veelste veel vergeet. Je bent te benijden.
Het gras bij de buren is altijd groener. Maar de Heere heeft ons geen groene weiden beloofd maar grazige weiden.

Luisteren naar Zijn stem en die goed verstaan is, denk ik, een levenslange leerschool. Stap voor stap groeien en leren de ruis te deleten.
Succes, bofkont Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
KLUS667

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 16:55

MAMY994 schreef:
Wat je onder klein noemt...
Gezondheid, een baan, lieve kinderen en Hem kennen!! Tjonge, ja echt klein!!!!! Klus, man, je bent rijk gezegend!!!!! Er zijn heel wat mensen die denken... waarom heb ik dat niet.
Jij kent zoveel zegeningen dat je ze vast niet allemaal kunt onthouden en er veelste veel vergeet. Je bent te benijden.
Het gras bij de buren is altijd groener. Maar de Heere heeft ons geen groene weiden beloofd maar grazige weiden.

Luisteren naar Zijn stem en die goed verstaan is, denk ik, een levenslange leerschool. Stap voor stap groeien en leren de ruis te deleten.
Succes, bofkont Kussende smiley

Helemaal mee eens! Ik voel me ook rijk gezegend!! Het was een beetje krom neergeschreven van me. Ik had beter kunnen schrijven: "Maar denk ik niet te extreem?" en "We mogen het in het gewone van alle dag zoeken....."

Dank voor de aanvulling!
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 juni 2013, 17:05

Ik bén, en ik vóel me ook heel rijk gezegend!!!!
Lachende smiley
Ja, dat wou ik, gewoon, eventjes kwijt Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2