Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 16:06
|
|
|
PETRA373 schreef: | Ik vind dat je niet de zorgen van de kinderen moet loslaten, maar aan god moet geven, dat doe ik ook en niet dat ik dan passief blijf zitten en wacht tot god alles doet, zelf onderneem ik natuurlijk ook actie. Bv toen lazerus uit het graf werd opgewekt, moest er wel iemand effe de steen wegrollen, waarom moest iemand dat doen? Ik denk om ons uit het verhaal te leren dat we niet passief moeten worden, samen met god in actie moeten komen. Sorry zoeker , voor commentaar op je w oorden, tenminste zie het niet als echt commentaar, maar vond dat er nog iets bij moest. |
Volgen mij ben ik het helemaal met je eens Petra. een terechte aanvulling.
Ik bedoel ook dat je de zorgen aan God mag geven, en dat is wat ik bedoel met loslaten. Je geeft ze niet aan God om ze dan weer zelf op te pakken. Juist niet de kinderen loslaten maar kijken wat er nu is dat je kunt doen. En dat is dan vaak het luisteren naar je gevoel. En dat betekent zeker niet dat je altijd moet doen wat je gevoel zegt. De kunst is juist om je daarbij niet te laten leiden door angst (die vaak passief maakt) maar te reageren op wat je ervaart als recht. Oprecht. Daar merk je dat boosheid heel veel energie geeft om dingen te veranderen. Energie die God ook zal gebruiken. Misschien is het inderdaad beter om te zeggen geef je angsten maar aan God en laat die los. Angst vertroebelt mijn beoordelingsvermogen. Zonder angst kan ik beter luisteren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 17:15
|
|
|
Dank voor jullie schrijven ik laat het hier maar bij, Ik kom wel daar waar God me hebben wil al moet ik door het moeras
Don Moen somebody"s praying for me
Anita
Laatst aangepast door
|
ALTJE848
|
op zaterdag 19 januari 2013, 17:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:13
|
|
|
Anita, God wil je niet door het moeras. Zo toont Hij zijn liefde niet. Het is nog maar de vraag of het gaan door dat moeras iets van God is.
Thomas, ook wel eens natte voeten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 19 januari 2013, 18:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGRIET020
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:40
|
|
|
Ik reageer even op de hoofdtekst en op wat andere opmerkingen die werden geschreven. Voor mij is het de eerste keer dat ik op het forum iets schrijf en ik vind het lastig om te reageren omdat er zoveel voorbij komt. Veel ook intense verhalen die aangrijpend zijn en waarop je zou willen ingaan in een persoonlijk gesprek om het die lading te geven die het mijns inziens juist zo nodig heeft, maar dan ben ik een weekend verder en daarom heb ik dit nu dus van tevoren gezegd omdat ik meer zou willen zeggen dan ik hier kwijt kan.
Hoe merk je God werkzaam in je leven vroeg je Zoeker. En dan niet in de zin van kennis (hier kom je - helaas voor jou - niet onderuit omdat ieder zijn onderbouwing heeft en opgedane kennis dus), maar meer de praktijk.
Mijn verhaal/verleden heeft te maken met vertrouwen dat beschaamd werd en de vernedering die ik heb ervaren door mijn getrouwde jaren heen. Door al die jaren heb ik me weten vast te klampen aan strohalmen en mensen opgezocht die dichtbij God lopen en met hen heerlijke gesprekken gehad. God plaatste juist deze mensen op mijn pad. Ik ben een positief ingesteld mens en wil me absoluut niet laten leiden door dat waar de Duivel zo enorm blij mee is; me afwenden van God. Ik heb door al die jaren heen God zo intens ervaren (soms lijfelijk maar vaak ook door kleine dingen heen; knipogen) en de liefde en waardering die ik voor Hem heb kan ik hier niet zomaar neerschrijven. Dat is een doorleving die werkelijkheid werd, is en wordt in mijn leven. Ik kan nu oprecht zeggen dat met alles wat ik aan ellende en rottigheid heb ervaren (ik praat dan over 10 jaren bijna) dat ik dit nooit had willen missen!! Dat klinkt misschien heel stom en raar voor hen die in diepe shit zitten nu en die dit wellicht niet zullen begrijpen… maar ik kan dit zeggen en ben er blij mee.
Tegelijk leg ik zeker ook geen oordeel in deze woorden dat een ieder dit zou moeten hebben. Nee juist niet!! Immers, God gaat met ons allen een eigen weg, gewoon omdat we zo bijzonder zijn voor Hem; uniek.
Reden dat ik het dus niet zou hebben willen missen, is dat ik een God heb leren kennen (door juist al die shit) die mij ZOOO dierbaar is en die ik NOOIT meer kwijt wil. “dwars door het vuur… maakte u mij rein en puur”.
Zoeker: Mooie film ‘Bruce Almighty’, en ja die briefjes spraken mij ook aan jaren lang, maar ik heb mogen ervaren dat als ik rust en vrede zocht bij God ik die ook kreeg. Hij leidde mij wel verder op ZIJN manier en niet de manier die ik even snel in gedachten heb/had. Je verlangen om zo snel mogelijk de top te bereiken van de berg (dat dus wat je wilt) en daarmee de weg afsnijden is niet de manier. Het is je opdracht om Hem te volgen en Hem de richting te laten bepalen. Dat is wat een lam moet doen; achter de Herder aangaan, vertrouwend en overgevend. Dan worden die briefjes vanzelf minder.
Je geeft aan dat je leven hierdoor is veranderd en het mooiste vind ik dat je aangeeft dat je Galaten 5:25 het meeste aansprak. Dan mag je weten dat dit juist mijn levenslang geleid heeft; het is namelijk mijn belijdenistekst die mijn leven lang met me meegaat heb ik gemerkt. Het komt elke keer weer terug bij welk kruispunt ik in mijn leven ook kom. ZOOOO GAAF, en toen ik 18 was lag dat dus al besloten in het Plan! NOG GAVER!!
Gerit: Jij schrijft dat het vertrouwen in de mensen zo’n deuk op kan lopen en geschaad kan worden. Ik ben het helemaal met je eens dat je eigen handelen hierin van ‘levensbelang’ is. Dat hoekje waar je in gedreven wordt is mijns inziens die aanvechting en de vraag is dus wat je ermee doet. In het licht hiervan wil ik jullie een link doorgeven die mij zo heeft aangesproken... Sorry voor mijn lengte; ik ben kort van stuk maar lang van stof
http://www.youtube.com/watch?v=F3vNV8DtXoY
Laatst aangepast door
|
MARGRIET020
|
op zondag 20 januari 2013, 21:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:57
|
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 13:37 Zoeker: Ik wil graag een stukje delen van wat mij overkwam op een conferentie afgelopen april. Een conferentie van Leanne Payne over identiteit in Christus. Ik ben daar de tweede avond ziek (40 graden koorts) uit weggelopen. Erg heftig. Ik heb dat hele weekend gewandeld met God, hij heeft me zoveel verteld en bemoedigd. Om een stukje uit de dialoog met hem weer te geven;
Leanne Payne
Leanne Payne
Leanne Payne
En Leanne Payne
Welterusten!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 19 januari 2013, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 19:21
|
|
|
MARGRIET020 schreef: | Ik heb door al die jaren heen God zo intens ervaren (soms lijfelijk maar vaak ook door kleine dingen heen; knipogen) en de liefde en waardering die ik voor Hem heb kan ik hier niet zomaar neerschrijven.
Dat is een doorleving die werkelijkheid werd, is en wordt in mijn leven. Ik kan nu oprecht zeggen dat met alles wat ik aan ellende en rottigheid heb ervaren (ik praat dan over 10 jaren bijna) dat ik dit nooit had willen missen!!
Tegelijk leg ik zeker ook geen oordeel in deze woorden dat een ieder dit zou moeten hebben. Nee juist niet!! Immers, God gaat met ons allen een eigen weg, gewoon omdat we zo bijzonder zijn voor Hem; uniek.
Reden dat ik het dus niet zou hebben willen missen, is dat ik een God heb leren kennen (door juist al die shit) die mij ZOOO dierbaar is en die ik NOOIT meer kwijt wil. “dwars door het vuur… maakte u mij rein en puur”.
Zoeker: Mooie film ‘Bruce Almighty’, en ja die briefjes spraken mij ook aan jaren lang, maar ik heb mogen ervaren dat als ik rust en vrede zocht bij God ik die ook kreeg. Hij leidde mij wel verder op ZIJN manier en niet de manier die ik even snel in gedachten heb/had. Je verlangen om zo snel mogelijk de top te bereiken van de berg (dat dus wat je wilt) en daarmee de weg afsnijden is niet de manier. Het is je opdracht om Hem te volgen en Hem de richting te laten bepalen. Dat is wat een lam moet doen; achter de Herder aangaan, vertrouwend en overgevend. Dan worden die briefjes vanzelf minder.
Je geeft aan dat je leven hierdoor is veranderd en het mooiste vind ik dat je aangeeft dat je Galaten 5:25 het meeste aansprak. Dan mag je weten dat dit juist mijn levenslang geleid heeft; het is namelijk mijn belijdenistekst die mijn leven lang met me meegaat heb ik gemerkt. Het komt elke keer weer terug bij welk kruispunt ik in mijn leven ook kom. ZOOOO GAAF, en toen ik 18 was lag dat dus al besloten in het Plan! NOG GAVER!!
|
Dank je wel Margriet voor deze reactie. Hier zitten zoveel parels in, ja, dan schieten woorden tekort. Over ieder daarvan is vast nog zoveel te zeggen. Gaaf hoe zo'n tekst van mij weer een knipoog van God naar jou kan zijn! That's my King! Dat is geen theorie, dat is pure ervaring. En alleen door te delen wordt dat zichtbaar. Zonder dit topic waren het twee knipoogjes minder geweest!!!
Dank je wel voor het filmpje. Dat is namelijk weer net een knipoogje van God aan mij .... Ik stijg op als een arend .... een traan van ontroering ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:44
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Dank je wel Margriet voor deze reactie. Hier zitten zoveel parels in, ja, dan schieten woorden tekort. Over ieder daarvan is vast nog zoveel te zeggen. Gaaf hoe zo'n tekst van mij weer een knipoog van God naar jou kan zijn! That's my King! Dat is geen theorie, dat is pure ervaring. En alleen door te delen wordt dat zichtbaar. Zonder dit topic waren het twee knipoogjes minder geweest!!!
Dank je wel voor het filmpje. Dat is namelijk weer net een knipoogje van God aan mij .... Ik stijg op als een arend .... een traan van ontroering ... |
Ben je nog in de lucht? Quote: | Ik stijg op als een arend |
Of heb je aan verboden pilletjes gezeten?
Even de link aanklikbaar maken. Klik hier
Margriet, dat heb ik nooit geweten van de adelaar, interessant zeg!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 13:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ben je nog in de lucht?
Of heb je aan verboden pilletjes gezeten?
Even de link aanklikbaar maken. Klik hier
Margriet, dat heb ik nooit geweten van de adelaar, interessant zeg! |
Nee ik zit weer even op de top van de berg mijn snavel bij te werken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:03
|
|
|
Stukje uit het stuk van Margriet: Mijn verhaal/verleden heeft te maken met vertrouwen dat beschaamd werd en de vernedering die ik heb ervaren door mijn getrouwde jaren heen. Door al die jaren heb ik me weten vast te klampen aan strohalmen en mensen opgezocht die dichtbij God lopen en met hen heerlijke gesprekken gehad. God plaatste juist deze mensen op mijn pad. Ik ben een positief ingesteld mens en wil me absoluut niet laten leiden door dat waar de Duivel zo enorm blij mee is; me afwenden van God. Ik heb door al die jaren heen God zo intens ervaren (soms lijfelijk maar vaak ook door kleine dingen heen; knipogen) en de liefde en waardering die ik voor Hem heb kan ik hier niet zomaar neerschrijven. Dat is een doorleving die werkelijkheid werd, is en wordt in mijn leven. Ik kan nu oprecht zeggen dat met alles wat ik aan ellende en rottigheid heb ervaren (ik praat dan over 10 jaren bijna) dat ik dit nooit had willen missen!!
Wat hoor je dat vaak he, te vaak, en zo herkenbaar je verhaal Gewoon het tegenovergestelde wat een huwelijk hoort te zijn.
Nee, ik geef niet mannen de schuld, vrouwen kunnen net zo goed schuldig zijn.
Goed dat je door die jaren heen steun had aan anderen.
Ja, ik herken het aan mijn ouders hun 'huwelijk'.
Ik heb ook het nodige op mijn bordje gehad, en ja, me ook nooit afgewend van God.
Ja, uiteindelijk is dat het belangrijkste: het geloof in God! En God intens ervaren hoe jij ook zo mooi beschrijft.
Dank voor je bemoedigende, herkenbare post!
Fijne Zondag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:05
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Nee ik zit weer even op de top van de berg mijn snavel bij te werken ... |
Haha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:20
|
|
|
Ik geef je mijn zegen zoeker dat je mag uitvliegen als een nieuw geboren (wedergeboren) mens. Weet dat je op de goede weg bent en ja HIJ gaat met je mee.
Vanochtend over de woestijn een preek genoten. Heftig maar zo mooi Het is zoals ik nu hier zie de adelaar en wat margriet beshschrijft. Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen . Ik kreeg de woorden na de preek tijdens een lied dat we zongen ik ga je uit de woestijn halen. Ik voel me geroepen en ga doen niet wat de mens zegt werken geld verdienen en leuke dingen doen doen nee doen om in mijn autoriteit te komen door Hem die mij kracht geeft. IK ga kappen met over me heen te laten lopen. Ik zeg vrijdag nog ik heb geen zin in die en die en ze kwamen toch ook anderen maar met een hele mooie boodschap een wonder noem ik dat iemand die een doos boodschappen had en aan tafel samen bespraken wie dat zou moeten krijgen twee van de drie dachten aan mij een moeder en een zoon ik vond het een wonder toen ze kwam en zij ook vanochtend nog gedeeld met haar. grenzen loslaten ik ga het doen ik wil leven niet meer overleven en ik begrijp ineens wat ik te kort ben gekomen in de opvoeding naar mijn kids niet dat ik het niet goed deed , maar ik belijd hier opm c m naar God toe Ik was niet klaar om mijn kinderen op te voeden omdat de pijn de woestijn waar ik in zat /zit niet goed voor hen zou zijn. Het is een tijd van heling die God met me gaat . En ja HIJ zorgt ook voor mijn kinderen dat is zekerheid die ik een jaar bezat maar nu ga ik doen wat goed is om te doen om staande te blijven en het leven te omarmen te genieten van de dingen die komen gaan. Ik geloof da 2013 een jaar word van verzoening met God op de eerste plaats en al het andere zal er op ZIJN tijd bij geschonken worden. IK ga in volharding leven ziende op Jezus het lam voor mij geslacht .
zegen aan een ieder die dit leest Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:25
|
|
|
24-12-2009
ze lag op bed, haar benen wilde niet zo erg meer, veel pijn en zakte zomaar in elkaar! En nu kreeg ze van de Heer zo te horen dat ze moest gaan, iemand op halen die heel erg ziek was en alleen zij kon hem helpen, sta op zei de Here en ga.............. Ja Here hoe ? Die pijn ik kan niks hoe wilt U dat dan? Met de woorden die ze zei, trok een warme gloed door haar benen, de pijn trok weg! ze stond op en vroeg aan de Here, Vader laat mij zien dat het van U is en wijst mij de weg en ga met mij mee! Ze maakt zich eigen klaar voor de reis, een reis van bijna 2 uur rijden, het was donker buiten ze keek om hoog en daar boven stond een prachtige grote ster, zo groot had ze nog nooit gezien! En ze wist dat dit van de Here was , de ster ging mee tot het einde van de reis! Aangekomen in de woning van haar dierbare vriend, het was donker en ze pakte de tas en deed de kleren in, die van hem waren! plotseling ging de deur open een lijkbleke man stond daar, zweet op zijn voorhoofd, verbazend keek hij haar aan! De Here zei dat ik jou moet ophalen en jij gaat met mee, vraag niet waarom doe het maar!
Hij ging mee, thuis gekomen op de plaats waar ze woonde, het was 12 uur in de nacht! hij was aan het stikken, geen lucht bijna meer, ze belde de ziekenhuis, alleen de arts was net weg geroepen, ze wist dat ze niet kon wachten en met moeite kreeg ze hem in de auto, daar aangekomen werd hij direkt geholpen......................................
Maand later........zijn eigen huisarts vertelde tegen deze man, als dat vrouwtje jou niet had opgehaald................dan had je niet meer kunnen na vertellen, dan was jij die avondt gestikt!
Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op! Een man die zijn leven in Gods handen legde! Een man die veel voor de mede mens overhad!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZOEKER064
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:31
|
|
|
ALTJE848 schreef: | zegen aan een ieder die dit leest Anita |
Dit lied komt op in mijn hart, is voor jou Anita:
http://www.youtube.com/watch?v=H5lJ8ABbar4
De Here zegent jou en Hij beschermt jou Hij schijnt zijn licht over jouw leven Hij zal genadig zijn en heel dicht bij je zijn Hij zal Zijn vrede aan jou geven!
God is zo veel groter dan ons denken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:44
|
|
|
ZOEKER064 schreef: | Dit lied komt op in mijn hart, is voor jou Anita:
http://www.youtube.com/watch?v=H5lJ8ABbar4
De Here zegent jou en Hij beschermt jou Hij schijnt zijn licht over jouw leven Hij zal genadig zijn en heel dicht bij je zijn Hij zal Zijn vrede aan jou geven!
God is zo veel groter dan ons denken! |
Dankjewel Zoeker. Groet anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 14:45
|
|
|
[quote=ALTJE848]Ik geef je mijn zegen zoeker dat je mag uitvliegen als een nieuw geboren (wedergeboren) mens. Weet dat je op de goede weg bent en ja HIJ gaat met je mee.
Vanochtend over de woestijn een preek genoten. Heftig maar zo mooi Het is zoals ik nu hier zie de adelaar en wat margriet beshschrijft. Ik kwam met iemand in gesprek eerder al deze week hier en nu in de kerk . Anita wil je gek worden of ga je de lasten bij God brengen . Ja, dit is ook op mij (nu) van toepassing. Ik kreeg de woorden na de preek tijdens een lied dat we zongen ik ga je uit de woestijn halen. Ik voel me geroepen en ga doen niet wat de mens zegt werken geld verdienen en leuke dingen doen doen nee doen om in mijn autoriteit te komen door Hem die mij kracht geeft. Idd, in je eigen autoriteit komen!
IK ga kappen met over me heen te laten lopen. Ik ook! Ik zeg vrijdag nog ik heb geen zin in die en die en ze kwamen toch ook anderen maar met een hele mooie boodschap een wonder noem ik dat iemand die een doos boodschappen had en aan tafel samen bespraken wie dat zou moeten krijgen twee van de drie dachten aan mij een moeder en een zoon ik vond het een wonder toen ze kwam en zij ook vanochtend nog gedeeld met haar. Had en heb ik steeds met me hulpverlener die elke week komt, ja, en als ze dan is geweest ben ik zo gezegend! En is alles zo duidelijk!grenzen loslaten ik ga het doen ik wil leven niet meer overleven Ik ook!!! en ik begrijp ineens wat ik te kort ben gekomen in de opvoeding naar mijn kids niet dat ik het niet goed deed , maar ik belijd hier opm c m naar God toe Ik was niet klaar om mijn kinderen op te voeden omdat de pijn de woestijn waar ik in zat /zit niet goed voor hen zou zijn. Dat herken ik ook, dat dingen ineens duidelijk worden kan ook in een proces gaan. Het is een tijd van heling die God met me gaat . En ja HIJ zorgt ook voor mijn kinderen dat is zekerheid die ik een jaar bezat maar nu ga ik doen wat goed is om te doen om staande te blijven en het leven te omarmen te genieten van de dingen die komen gaan. Ik geloof da 2013 een jaar word van verzoening met God op de eerste plaats en al het andere zal er op ZIJN tijd bij geschonken worden. IK ga in volharding leven ziende op Jezus het lam voor mij geslacht . Ik ook!
zegen aan een ieder die dit leest Dank je! Anita/Shanita
Wat mij nu echt zoo goed doet als ik je posting lees, dan denk ik, zo zie je(ik dus) maar weer, ik ben lang niet de enige...zo herkenbaar! Dank dat je dit wou delen!!
Ik heb zo op me hart nu, ik ga voor je bidden, en zelf ook werken en moet jij eens kijken waar wij over enige tijd zijn!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 14:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:00
|
|
|
@ Joannie,
Ja, soms kan je hebben dat je voelt dit of dat; ergens heengaan, iets doen...
Soms is de reden duidelijk meteen, soms pas na een hele tijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:17
|
|
|
waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:27
|
|
|
Sorry zoeker
Maar ik denk dat ik niet kan vertrouwen maar gewoon vertrouw vanaf nu . Want dat ervaar ik ik leef ik geniet ik voel zijn aanwezigheid in mij. Alles word nieuw ja vroeger zongen we een liedje stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde verder weet ik het even niet meer zooo lang geleden Maar ja daar mogen we naar uit kijken en als jij dan klaar bent met je snavel slijpen hihi dan mag je uitvliegen in je bestemming wau Dan Laat God je zien wie je bent en nu in wording van zijn liefde en kracht die Hij je geeft. Mijn dooptekst is jesaja 40 wil het graag met je delen naar aanleiding van je vraag ook?
Maar wie de HEERE verwachten , zullen hun kracht vernieuwen , zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden, zij zullen snel lopen en niet afgemat worden, zij zullen lopen en niet moe worden.
groet Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:30
|
|
|
ALTJE848 schreef: | waar ik over enige tijd ben ? ha ha grapje beetje humor komt er in mij op . samen aan de costa del sol op een heerlijke strandbed met een cocktail in de hand zon zee zwembad en een butler die mijn tasje draagt hahahah
mijn fifi uitlaat en ik op hoge hakken door de stad banjer om me zelf eens lekker te verwennen.
Nu ik dit schrijf denk waarom doe ik dit niet gewoon een keer, iets voor mezelf jippie cm is mooi heb weer iets om naar uit te kijken.
Anita |
Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:31
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | 24-12-2009
ze lag op bed, haar benen wilde niet zo erg meer, veel pijn en zakte zomaar in elkaar! En nu kreeg ze van de Heer zo te horen dat ze moest gaan, iemand op halen die heel erg ziek was en alleen zij kon hem helpen, sta op zei de Here en ga.............. Ja Here hoe ? Die pijn ik kan niks hoe wilt U dat dan? Met de woorden die ze zei, trok een warme gloed door haar benen, de pijn trok weg! ze stond op en vroeg aan de Here, Vader laat mij zien dat het van U is en wijst mij de weg en ga met mij mee! Ze maakt zich eigen klaar voor de reis, een reis van bijna 2 uur rijden, het was donker buiten ze keek om hoog en daar boven stond een prachtige grote ster, zo groot had ze nog nooit gezien! En ze wist dat dit van de Here was , de ster ging mee tot het einde van de reis! Aangekomen in de woning van haar dierbare vriend, het was donker en ze pakte de tas en deed de kleren in, die van hem waren! plotseling ging de deur open een lijkbleke man stond daar, zweet op zijn voorhoofd, verbazend keek hij haar aan! De Here zei dat ik jou moet ophalen en jij gaat met mee, vraag niet waarom doe het maar!
Hij ging mee, thuis gekomen op de plaats waar ze woonde, het was 12 uur in de nacht! hij was aan het stikken, geen lucht bijna meer, ze belde de ziekenhuis, alleen de arts was net weg geroepen, ze wist dat ze niet kon wachten en met moeite kreeg ze hem in de auto, daar aangekomen werd hij direkt geholpen......................................
Maand later........zijn eigen huisarts vertelde tegen deze man, als dat vrouwtje jou niet had opgehaald................dan had je niet meer kunnen na vertellen, dan was jij die avondt gestikt!
Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op! Een man die zijn leven in Gods handen legde! Een man die veel voor de mede mens overhad! |
mooie getuigenis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:37
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Sorry zoeker
Maar ik denk dat ik niet kan vertrouwen maar gewoon vertrouw vanaf nu . Want dat ervaar ik ik leef ik geniet ik voel zijn aanwezigheid in mij. Alles word nieuw ja vroeger zongen we een liedje stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde stil maar wacht maar alles word nieuw de hemel en de aarde verder weet ik het even niet meer zooo lang geleden Maar ja daar mogen we naar uit kijken en als jij dan klaar bent met je snavel slijpen hihi dan mag je uitvliegen in je bestemming wau Dan Laat God je zien wie je bent en nu in wording van zijn liefde en kracht die Hij je geeft. Mijn dooptekst is jesaja 40 wil het graag met je delen naar aanleiding van je vraag ook?
Maar wie de HEERE verwachten , zullen hun kracht vernieuwen , zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden, zij zullen snel lopen en niet afgemat worden, zij zullen lopen en niet moe worden.
groet Anita |
Je verleden is voorbij, je word helemaal nieuw, jezus gaat niet de scherven bij elkaar rapen, maar je wordt helemaal nieuw. Hij heeft zijn armen om je heen. Woorden die ik ooit van jezus kreeg en waarvan ik weet dat ze ook voor jou bestemd zijn.
psalm 34:19 gebroken mensen is de heer nabij, hij redt wie zwaar wordt getroffen.
liefs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:49
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | 24-12-2009
Deze man kreeg een nieuwe leven van de Here, deze man begon te evangeliseren en hielp mensen, gebed op straat, kwam voor de zwakken op! Een man die zijn leven in Gods handen legde! Een man die veel voor de mede mens overhad! |
Bedoel je nu te zeggen dat mensen die dit niet aan God over lieten niet genezen zouden zijn? Ik denk -gelukkig maar- dat het niet helemaal zo werkt...... Er is zo veel in je leven van had ik maar......of gelukkig had ik dit gedaan.....Als het positief uitpakt is het bij sommige christenen een gebedsverhoring terwijl het natuurlijk bij niet christenen ook zo werkt..... Ik heb zelf altijd een beetje moeite met dit soort verhalen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Haha(vrolijk en gelukkig)...ja, je kan, en dat weet ik uit ervaring had ik enkele weken geleden nog, je zo voelen, hoe je beschrijft, maar dan gewoon in je stadje, in je huisje, en op je werk, waar dan ook.
Want, jij bent je eigen baas, jij hebt de sleutel van jou huis.
En als jij iemand niet wil zien, dan heb jij alleen verantwoording af te leggen aan God, dan aan jezelf, verder aan niemand.
Ik zelf ben een type dat anderen niet wil kwetsen, waardoor ik te ver ging, me liet manipuleren, op me schuldgevoel liet werken. En daar kan, bewust of onbewust gebruik van worden gemaakt, zodat ik een burn-out krijg.
Want, schuld toegeven als ik verkeerd zit lucht op, maar schuld toegeven als ik juist niets deed, ja, ga ik aan onderdoor.
Zegens! |
Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken . Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden En probeer me mooie dingen voor ogen te houden. Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. 2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping: het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen. Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven, Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn. Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan Ik kan dat niet . En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou . Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat. Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 17:59
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Sorry begrijp je schrijven niet op wat ik bedoel ik maak een grapje en jij beschrijft wat je en wie je bent en doet het prima wederom maar leef eens mee ,probeer eens door anderen hun bril te kijken . Het heeft niets te maken met wat je nu antwoord sorry nogmaals Denk dat we we elkaar even niet verstaan nu ik blijf niet in mijn ellende hangen dat is wat ik bedoel kijk niet naar wat achter me ligt ik kijk vooruit niets zien en blindelings vertrouwen van alle mensen houden zoals Jezus dat mij voor heeft gedaan en alle ellende mag ik achter laten bij het kruis wil niet meer praten wat ik heb gedaan gehad of terug in mijn verleden dat is geweest nu is nu en nu is heden En probeer me mooie dingen voor ogen te houden. Dat is mijn gevoel ik hoop dat je snapt wat ik bedoel. 2 corrinthe 5 vers 17 zo dan wie in Christus is een nieuwe schepping: het oude is voorbij gegaan , het nieuwe is gekomen. Ik wil aan de goede dingen blijven denken die de Heer beloofd in zijn woord Mijn oog is op jou zo wie in mij , geloofd heeft eeuwig leven, Als God voor mij is wie zal dan tegen me zijn. Ik heb het goede voor jou op het oog niet je ongeluk Geef al je gevoelens die je hebt of denkt te hebben die een ander ook heeft aan de HEER natuurlijk mag je schrijven dat je fijn vind dat je niet alleen staat en anderen ook dingen mee maken als lijkt het het zelfde Maar geen ding is het zelfde staat ook ergens Jij en IK zijn individu en dat maakt dat jij ze anders meemaakt dan ik en blijf dicht bij je zelf meid deel het met de HEER geef Hem wat je mij schrijft Hij alleen kan je genezen van je angsten en manipulatie die je nog niet kan weerstaan Ik kan dat niet . En ik kwets niemand als iemand zich gekwetst voelt dan zegt dat iets over de ander niet over jou . Tenzij je een grote mond hebt vloekt en God kleineert , of iets zegt dat je niet had moeten zeggen maar er is altijd een weg van vergeving om in het reine te komen door je fouten kan je leren wees niet bang om te vallen en ga doe dat waar je bang voor bent juist eens dan zul je zien dat van de vijf keer vier keer goed gaat. Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita |
Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:12
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jij blijft nu even niet in je ellende hangen maar er zijn vast wel tijden dat ook jij dat gedaan hebt. Shanita heeft dat nu blijkbaar en dat mag toch ook? Gelukkig heeft ze dan CM als uitlaatklep en het is niet aan ons om daar over te oordelen of te terechtwijzen.......En soms blijven demonen deel uit maken van je leven .......en rein worden we al helemaal niet......we geven zaken een plekje, dat is heel wat anders..... |
Weet je Willemijn ik denk dat ze mij begrijpt het was voor haar niet voor jou En ik geloof want er staat in de bijbel dat je nog steeds heden demonen kan uitdrijven door gebed maar ook door bevrijdingspastoraat En ik wijs niet terecht het is goed bedoelt , maar ik hoef me niet te verantwoorden aan jou dat scheelt ook weer. God heeft mij wel degelijk bevrijd van vele dingen, die me in de greep hielden om maar vooral bang te zijn en niet met mensen om te gaan omdat ik het niet goed deed ha ha ik lach de boze uit want dat is wat hij juist wil dat je je zo voelt. Ik stop er mee en ga stappen zetten met de HEER als ik wegga bid ik en wat niet goed gaat geef ik aan Hem en wat goed gaat dank ik voor . en zo kom ik stap voor stap vooruit. En dat is wat ik bedoel blijf niet in het oude maar vertrouw dat de Heer met je meegaat shanita Gods zegen meid .
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:25
|
|
|
Ik krijg nog teksten door terwijl ik zocht naar de tekst witter dan sneeuw zeker wast HIJ ons witter dan sneeuw en mogen we straks rein voor HEM staan maar goed
Hebreeën:3 vers 12 en 13 zie er op toe broeders (zusters) dat er nooit in iemand van u een verdorven hart zal zijn vl ongeloof om daardoor afallig te worden van de levenden God. Maar vermaan elke dag zolang men van een heden kan spreken opdat niemand van u verhard zal worden door de verleiding van de zonde.
Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar. En we mogen in de autoriteit staan om juist te doen wat ons bang maakt want dat is de boze die je weerhoud van het leven. Je mag er zijn je bent een parel in zijn hand , kom maar voor je zelf op ga uit en doe leuke dingen laat je niet alles roven . En ik kan dat zeker nu zeggen want de angsten zijn weg omdat ik kies en een keuze maak voor het leven en ja dat is eng dat is ook angst maar weet ook door te doen en de ervaring dat als het goed gaat ik geen angst hoef te hebben, en als het fout gaat ook niet belijden vergeven en God gaat altijd met je mee . Let wel dat ik denk dat je de dingen die je doet ter ere van Hem doet .
shanita nogmaals zegen meid en groet van mij Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 18:58
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Weet je Willemijn ik denk dat ze mij begrijpt het was voor haar niet voor jou En ik geloof want er staat in de bijbel dat je nog steeds heden demonen kan uitdrijven door gebed maar ook door bevrijdingspastoraat En ik wijs niet terecht het is goed bedoelt , maar ik hoef me niet te verantwoorden aan jou dat scheelt ook weer. God heeft mij wel degelijk bevrijd van vele dingen, die me in de greep hielden om maar vooral bang te zijn en niet met mensen om te gaan omdat ik het niet goed deed ha ha ik lach de boze uit want dat is wat hij juist wil dat je je zo voelt. Ik stop er mee en ga stappen zetten met de HEER als ik wegga bid ik en wat niet goed gaat geef ik aan Hem en wat goed gaat dank ik voor . en zo kom ik stap voor stap vooruit. En dat is wat ik bedoel blijf niet in het oude maar vertrouw dat de Heer met je meegaat shanita Gods zegen meid .
Anita |
Als het voor haar alleen was had je haar kunnen mailen he? Als je het op het forum zet kan iedereen er op reageren.....Jammer dat je dan van jou blijkbaar niet mag reageren. Ik denk er wat anders over dan jij dat doet maar dat mag ik hier toch ook schrijven? Je wijst wel duidelijk terecht en inderdaad je hoeft je niet te verantwoorden aan mij, gelukkig ik ook niet aan jou maar waarom schrijf je dan dat ik niet mag reageren? Die vrijheid heb ik ook gelukkig..... En als je hier hele lappen tekst neerzet moet je er ook tegen kunnen dat mensen een andere mening zijn toegedaan en er anders over denken. Nu is het meer van dat jij alle wijsheid in pacht schijnt te hebben en wat een ander zegt kan je niet schelen. Jammer, het is juist zo mooi om de discussie te voeren...
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op zondag 20 januari 2013, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:21
|
|
|
Altje: Ik zou shanita gunnen haar bittere hart aan Jezus te geven want ik weet wat het is om verbitterd door het leven te gaan al 45 jaar.
Ik open dit topic, en mijn oog valt op deze zin....Hoe kom je erbij, ik ben zeker niet bitter, verbitterd.
Iig, hoe kom je erbij. Rest ga ik nu lezen, mijn oog viel op deze ene zin, omdat me naam erbij stond.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 20 januari 2013, 20:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARGRIET020
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:25
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ben je nog in de lucht?
Even de link aanklikbaar maken. THANKS SHANITA!!!
Klik hier
Margriet, dat heb ik nooit geweten van de adelaar, interessant zeg! |
Nee ik wist dat ook niet maar het ontroert me nog iedere keer weer....
Oeps,... Wat een ontdekking!!! Dussssss als je hier wat neerschrijft... moet je ook goed in de gaten houden dat er nog wat bijkomt aan reacties. Voor je het beseft heb je zo weer een boekwerk te lezen over dit onderwerp. Leuk om te ontdekken dat het een levende site is. Ik kom van crosspoint maar daar... nou ja, laat maar.
Ik ga eens even vrolijk lezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 20:30
|
|
|
Hier wil ik het maar even bij laten zegen jouw in Jezus naam dat demonen van je vlieden je rein word van alle kwaad dat in je heerst, en je rust zult vinden aan het VADERHART.
Anita
beetje ongelukkig geformuleerd gebed, hoe moeten we dat lezen? als of Shanita word beheerst door kwaad? demonen? Zo komt Shanita niet op mij over, je zal het wel goed bedoelen, maar lijkt mij niet leuk om te lezen voor Shanita
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|