ChristianMatch

Forum

HEBBEN WOORDEN KRACHT ?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 01:18

ALTJE848 schreef:
Tja beetje humor heb ik ook nog wel hoor mannen worden knapper naarmate ze ouder worden Shanita dus hoe langer we wachten hoe mooier de Parel Lachende smiley

Anita

Altje, ik ben al heeeeel oud... Knipoog smiley ...nou ja, ik zie er al zo uit, is dat ook goed? heb je ooit al eens gewokt?

Laatst aangepast door
FRANKT627
op zondag 6 januari 2013, 01:19
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 07:17

FRANKT627 schreef:
Altje, ik ben al heeeeel oud... Knipoog smiley ...nou ja, ik zie er al zo uit, is dat ook goed? heb je ooit al eens gewokt?

Je vergeet er ff bij te vertellen dat je je graag laat trakteren hè? Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JOSINA022
op zondag 6 januari 2013, 07:39
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: zondag 6 januari 2013, 09:01

JOSINA022 schreef:
Je vergeet er ff bij te vertellen dat je je graag laat trakteren hè? Gefrustreerde smiley Smiley met dichtgeplakte mond Engeltje smiley

Clown smiley salle we de rest dan maar niet zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 01:01

ERIKA129 schreef:
Clown smiley salle we de rest dan maar niet zeggen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

soms is wijs niks te zeggen..................................... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 09:03

JOANNIE702 schreef:
soms is wijs niks te zeggen..................................... Engeltje smiley

en anders LIJKT het in elk geval wijs Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 10:33

ROELANDE345 schreef:

Zal het vrouwvolk het dan na al die eeuwen het toch leren Smiley die vol vragen zit
Ben bang dat het een inleving was, het kan verkeren Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 8 januari 2013, 10:34
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 10:44

FRANKT627 schreef:
'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'

Ja Frank, zoals je hier schreef is zo waar!

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op dinsdag 8 januari 2013, 10:45
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 8 januari 2013, 10:45

ROELANDE345 schreef:

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 13:52

JANE410 schreef:
Beste Altje,

Er is een boekje wat gaat over loslaten, ik vond het een goed boek. Het boek heet: De kunst van het loslaten van W.G. Rietkerk.

Ik heb het boekje gekocht en ben onder de indruk.
Ik snap het wel maar voor ik het eigen heb gemaakt.
Het is veel maar goed alles op z n tijd zegt prediker, en het zal mijn tijd wel zijn om hier door heen te gaan.
Het schrijft ook dat je je leven lang hier aan mag werken en het je leven lang bij je zal blijven dacht wel even ppff ben ik nu nooit klaar wat is het volgende nu weer maar ik zie dat er lijn in zit nu
Eerst de genade van de Heer ontvangen ,om nu in te zien wie ik ben AUW dat wel en dan te leren los te laten in het volste vertrouwen op Hem en niet op mensen.
IK voel de kracht en de aanwezigheid en wil me ook al vinden mensen dat vreemd mij een tijdje hier mee bezig houden en andere dingen even niet in mee gaan omdat mensen vinden zoals van de week een dienst bezoeken van een zendeling van onze gemeente samen met de kring , ja leuk hoor maar heb even te veel om mijn eigen dingen eigen te maken.
En een vriendschap dat me belemmerd dicht bij de Heer te blijven, en me verder van Hem af te brengen die wil ik niet meer.
Mensen die vinden och dat kan wel je moet ook leven durven leven, ja dat kan en wil ik ook maar alles op Zijn tijd.
En als mensen vinden dat ik wanneer ik rust aan het Vaderhart van God dat ik ook de wereld in moet dan denk ik gaan want de HEER heeft werk aan de winkel met mij , en vaak kan ik na een tijd als deze getuigen wat de Heer heeft gedaan, ik ga er voor in (volle verzekering Jezus is mijn dat schenkt mij rust aan zaligen gemoed )das een lied dat in me opkomt.
zo mooi .

Wens iedereen die dit leest ook toe dat de Heer in jouw leven gaat Heersen Koning zal Zijn over jouw leven want dat gevoel is zo fijn.

Groet van uit mijn hart Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:22

woorden hebben kracht
helaas negatieve woorden hebben ook kracht
ze breken je af.......................... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:27

JOANNIE702 schreef:
woorden hebben kracht

Ja, tot zover, of, of je het toelaat......ook.
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:41

JOANNIE702 schreef:
woorden hebben kracht

dat gaf ik ook al in deze topic...woorden kunnen je ophemelen maar ook afkraken...die tekst van Jacobus zette ik niet zomaar op deze topic...
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 14:41

JOANNIE702 schreef:
woorden hebben kracht

Soms heel soms, en betrekkelijk weinig, maar het komt voor, niet zo veel dat wel kunnen ook negatieve woorden, opbouwend zijn.
Het is hem maar net, een goed verstaander heeft een half woord nodig, als is,of klinkt het negatief, kan je het zelf positief afhandelen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:16

GERRIT084 schreef:
Soms heel soms, en betrekkelijk weinig, maar het komt voor, niet zo veel dat wel kunnen ook negatieve woorden, opbouwend zijn.
Het is hem maar net, een goed verstaander heeft een half woord nodig, als is,of klinkt het negatief, kan je het zelf positief afhandelen Coole smiley met zonnebril

Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?

Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz
Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zondag 13 januari 2013, 16:18

ALTJE848 schreef:
Mooi wat ik lees dan is het de kunst om eerst stil te zijn voor je reageert op het negatieve ,dan juist goede bedoelt is ,en door pijn die je ervaart je eerst omdraait, nadenkt voor je iets zegt want dat is onze valkuil toch direct reageren ?

Waarom heeft God dan al die mooie dingen gegeven van geduld zachtmoedigheid lankmoedigheid enz enz
Misschien mogen we beseffen dat dat de sleutel is naar een goede communicatie??

Anita

P S kan ook nog zijn dat je negatief verstaan terwijl het positief is ja het is maar hoe het binnenkomt en hoe je zelf in je vel zit .
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 11:00

GERRIT084 schreef:

De positieve is, je zie direkt wie die persoon is ..........
De negatieve is, ik kan er niet goed van af komen...nu! Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op maandag 14 januari 2013, 11:08
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 14:41

JOANNIE702 schreef:
De positieve is, je zie direkt wie die persoon is ..........
De negatieve is, ik kan er niet goed van af komen...nu! Gefrustreerde smiley

(Grapje hoor) maar je doet het goed gewoon net als emoticons een muurtje er tussen zetten maar dan niet blijven bonken maar je omdraaien en weglopen zegt toch genoeg ??
Dan ben je er wel van af maar ook volhouden dan en niet de muur afbreken of een gat er in maken want dan is de kans weer groot dat er een opening is die je niet wil .

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:04

FRANKT627 schreef:
'Wie in zijn spreken nooit misdoet is een volmaakt mens, in staat zichzelf geheel in toom te houden.' Jak 3, 2...

Woorden zijn belangrijk in een mensenleven. Ze kunnen je inzichten geven, wijsheid, ze kunnen je ophemelen en ze kunnen je neerhalen. Woorden hebben meestal een kracht. Je hebt zo enkele zinnetjes van slechts 4 woorden: 'Ik hou van jou' of 'Ik haat je echt.' Het zijn 2 zinnen die met een mens veel kunnen doen. Dit om maar slechts 1 voorbeeld te geven. Woorden worden gebruikt en misbruikt. Dat is vooral duidelijk geworden in een steeds mondigere maatschappij. Woorden kunnen 'spreken' van op afstand via internet of een ander medium doet ook de schroom verminderen. We kunnen liefkozende woorden en haatdragende woorde spreken zonder elkaar in de ogen hoeven te kijken.

Ik begon met een vers uit Jakobus. Maar er staat nog meer in Jakobus drie wat een betere illustratie geeft:

' Wij hoeven een paard slechts een bit in de mond te doen om het hele dier te besturen en in de hand te hebben. [4] Of denk aan een schip: hoe groot het ook is en al wordt het door hevige winden voortgedreven, toch wordt het door een heel klein roer gewend zoals de stuurman het wil. [5] Ook de tong is maar een klein deel van ons lichaam, toch slaat zij een hoge toon aan. Bedenk hoe weinig vuur er nodig is om een groot bos in brand te steken. [6] Ook de tong is een vuur, een wereld van ongerechtigheid; van onze lichaamsdelen kan alleen de tong het hele lichaam bezoedelen en ons levensrad* in vlam zetten, zelf in vlam gezet door de hel. [7] Wilde beesten, vogels, reptielen, vissen, elke diersoort wordt getemd of is al getemd door het menselijk geslacht. [8] Maar de tong kan geen mens temmen: dat rusteloos* kwaad vol dodelijk vergif. [9] Met haar zegenen wij onze Heer en Vader, en met haar vervloeken wij de mensen, die naar Gods gelijkenis zijn geschapen. [10] Uit dezelfde mond komen zegen en vloek. Dit mag niet zo zijn, broeders en zusters!'

Ik haal hem effe terug, mooi geschreven over woorden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 20:30

Quote:
FRANKT627 schreef:

Is dat zo??

Woorden kunnen mischien voor iemand kracht hebben, maar het zegt niks hoe het overkomt bij diegene welke het horen...

Laatst aangepast door
MARITIME853
op maandag 14 januari 2013, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 14 januari 2013, 22:27

ALTJE848 schreef:
(Grapje hoor) maar je doet het goed gewoon net als emoticons een muurtje er tussen zetten maar dan niet blijven bonken maar je omdraaien en weglopen zegt toch genoeg ??
Dan ben je er wel van af maar ook volhouden dan en niet de muur afbreken of een gat er in maken want dan is de kans weer groot dat er een opening is die je niet wil .

Groet Anita

KLopt is ook veel beter, omdraaien weg gaan!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 03:36

MARITIME853 schreef:
Is dat zo??

Woorden kunnen mischien voor iemand kracht hebben, maar het zegt niks hoe het overkomt bij diegene welke het horen...

Vind ik van wel, er komt zegen of vloek uit, logisch wat dat met anderen doet.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 09:24

JOANNIE702 schreef:
KLopt is ook veel beter, omdraaien weg gaan!

En het blijft daar dan niet bij wat jij los laat vult de HEER weer in en dat is veel mooier dan we ons kunnen bedenken.
Of je hebt rust vrede in je hart dat is al fijn maar het kan ook zijn dat jij je zelf belemmerd voor andere openingen die veel mer te bieden hebben waar je van groeit en dat is wat de HEER ook van ons wil dat wat in overeenstemming is met Hem als iets niet goed aanvoelt is dat zo en mag je een keuze maken wat je er mee doet , maar soms is breken helen , want dan kan de HEER de vaas waar HIJ mee bezig is zo mooi vormen en die vaas ben je zelf tijd met Hem en dingen uit de weg ruimen dat is genezing heling en vrijheid dat is leven.

Groet Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 10:37

ALTJE848 schreef:
En het blijft daar dan niet bij wat jij los laat vult de HEER weer in en dat is veel mooier dan we ons kunnen bedenken.
Of je hebt rust vrede in je hart dat is al fijn maar het kan ook zijn dat jij je zelf belemmerd voor andere openingen die veel mer te bieden hebben waar je van groeit en dat is wat de HEER ook van ons wil dat wat in overeenstemming is met Hem als iets niet goed aanvoelt is dat zo en mag je een keuze maken wat je er mee doet , maar soms is breken helen , want dan kan de HEER de vaas waar HIJ mee bezig is zo mooi vormen en die vaas ben je zelf tijd met Hem en dingen uit de weg ruimen dat is genezing heling en vrijheid dat is leven.

Groet Anita

Lief van jou , dankje wel Anita
God zegen
Naar boven

Auteur Bericht
LOGITECH577

BerichtGeplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 21:00

Woorden hebben inderdaad kracht.

Zowel gesproken en geschreven woorden hebben kracht.
Een mooi voorbeeld is de Bijbel.
Het is het woord van God op schrift. De bijbel staat vol met positieve en negatieve verhalen. Maar beide zijn bedoeld om christenen op te bouwen.
Dus als je het op die manier bekijkt moeten we uit het negatieve het positieve halen.
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: woensdag 16 januari 2013, 23:27

LOGITECH577 schreef:
Woorden hebben inderdaad kracht.

Zowel gesproken en geschreven woorden hebben kracht.
Een mooi voorbeeld is de Bijbel.
Het is het woord van God op schrift. De bijbel staat vol met positieve en negatieve verhalen. Maar beide zijn bedoeld om christenen op te bouwen.
Dus als je het op die manier bekijkt moeten we uit het negatieve het positieve halen.

Mooi gezegd luisterde laatst een lezing op familie 7 zo mooi dat dingen die je overkomen juist een brug is naar God
En om dichter Bij de Vader te komen want dat is uiteindelijke het doel .

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 13:43

Soms kan je de mensen niet ontlopen en hoe dan ook weer tegenkomen,
dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.

en met het omdraaien merk ik deze persoon,
kan mij geen pijn meer doen!
zijn woorden geven geen kracht meer!
Naar boven

Auteur Bericht
ALTJE848

BerichtGeplaatst: zondag 20 januari 2013, 15:03

JOANNIE702 schreef:
dan merk je hoe een gebed kracht kan geven en God je beschermt voor deze mensen.

Wat kan ik zeggen dan alleen maar AMEN dank aan de HEER HIJ is groot.

Anita
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 08:04

JOANNIE702 schreef:

Ja, idd. Mooie gezegd.

Gebed. ja natuurlijk, voor alles eerst bidden en in de rust blijven.

'Deze mensen' kunnen/kan ook mens(en) zijn waar je om geeft, en ja
Daarom juist.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: maandag 21 januari 2013, 11:54

GERRIT084 schreef:
Zal het vrouwvolk het dan na al die eeuwen het toch leren Smiley die vol vragen zit
Ben bang dat het een inleving was, het kan verkeren Gefrustreerde smiley

troost je............................was voor ff Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROOS575

BerichtGeplaatst: donderdag 24 januari 2013, 10:01

GERRIT schreef:
Zal het vrouwvolk het dan na al die eeuwen het toch leren
Ben bang dat het een inleving was, het kan verkeren
JOANNIE702 schreef:
troost je............................was voor ff Engeltje smiley

Geluk dat er manvolk bestaat, die zo wijs zijn om dat te begrijpen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3