ChristianMatch

Forum

WAAR ZIJN WE IN GODS NAAM MEE BEZIG?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ROLF230

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 19:38

WWJD, waar komt dat eigenlijk vandaan? Want volgens mij gaat het daar dus NIET om. Ik zelf ga voor de afkorting WWJMTD ofwel What Would Jesus Me To Do.

Heb de Heere God lief boven alles en met al je kracht etc. en je naaste lief zoals jezelf. DAT is wat Jezus van ons vraagt. Dus.....als je zegt WWJD wat bedoel je dan eigenlijk? Vraag ik mij af. Dat je een zin uit de Bijbel leest van Jezus en denkt oh DAT moet ik dus gaan doen? Jezus liet zich doodmartelen, dat zou Hij doen.........(bijv.) Zou jij dat ook doen? Ben niet te snel met woorden. Wat moeten we dan doen volgens Jezus volgens degene die met deze afkorting kwam of wie hem gebruikte? Uit de woorden die de mensen schrijven blijkt m.i. wel of de mensen zich aan het grote gebod houden, wat ik hierboven schreef, nl. heb de Heere God lief boven alles en etc.

Laatst aangepast door
ROLF230
op zaterdag 27 oktober 2012, 19:40
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:08

JOELLE246 schreef:
Is het niet zo dat we geen van allen volmaakt zijn?
Wie van u zonder zonden is werpe de eerste steen.....

Maar het is een voorrecht om je te mogen, willen openstellen voor Zijn manier van leven, waarin vrede de boventoon zal voeren.
Het is een groei proces om te leren wat God wil dat je zal doen.
Dat proces moet je wel zelf willen en je er dan aan overgeven.
Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven?
Dat zal dan toch ook de wil van God zijn!

Kijk Joelle, het is allemaal prachtig wat je zegt en zo waar.

Maar het komt mij belerend over naar Willemijn toe.

Zeker en met name deze zinnen: Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven?

Dat wéét en doet ze allang, waar hebt je het over? Ze is zelf oudste geweest in de kerk.

Er is naar mijn weten hier één onvertogen woord gevallen, en da's van Steentje, die dan wel aardig kan zijn enzo, en ik vind dat Willemijn een excuses verdient en recht op heeft want het was heel kwetsend vond ik.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 27 oktober 2012, 20:10
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:13

ROLF230 schreef:
WWJD, waar komt dat eigenlijk vandaan? Want volgens mij gaat het daar dus NIET om. Ik zelf ga voor de afkorting WWJMTD ofwel What Would Jesus Me To Do.

Heb de Heere God lief boven alles en met al je kracht etc. en je naaste lief zoals jezelf. DAT is wat Jezus van ons vraagt. Dus.....als je zegt WWJD wat bedoel je dan eigenlijk? Vraag ik mij af. Dat je een zin uit de Bijbel leest van Jezus en denkt oh DAT moet ik dus gaan doen? Jezus liet zich doodmartelen, dat zou Hij doen.........(bijv.) Zou jij dat ook doen? Ben niet te snel met woorden. Wat moeten we dan doen volgens Jezus volgens degene die met deze afkorting kwam of wie hem gebruikte? Uit de woorden die de mensen schrijven blijkt m.i. wel of de mensen zich aan het grote gebod houden, wat ik hierboven schreef, nl. heb de Heere God lief boven alles en etc.

Klopt Rolf: iemand zij eens, dat ik tegen mensen die me hadden genaaid, van dat ik moest denken van: "Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".
Toen ik dat tegen een bevriende theoloog zei, zei ze van, ten eerste, je bént Jezus niet, ten tweede, ze wisten heel goed wat ze deden.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:38

SHANITA130 schreef:
Klopt Rolf: iemand zij eens, dat ik tegen mensen die me hadden genaaid, van dat ik moest denken van: "Vader vergeef het hun want ze weten niet wat ze doen".
Toen ik dat tegen een bevriende theoloog zei, zei ze van, ten eerste, je bént Jezus niet, ten tweede, ze wisten heel goed wat ze deden.

Prachtig antwoord Shanita, en oh zo waar...... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 20:46

Engeltje smiley Engeltje smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 21:51

SHANITA130 schreef:

Zeker en met name deze zinnen: Wil je dat dit proces begint en voortgang krijgt in jouw leven?

Dat wéét en doet ze allang, waar hebt je het over? Ze is zelf oudste geweest in de kerk.

Er is naar mijn weten hier één onvertogen woord gevallen, en da's van Steentje, die dan wel aardig kan zijn enzo, en ik vind dat Willemijn een excuses verdient en recht op heeft want het was heel kwetsend vond ik.

Het was ook kwetsend Shanita en volkomen onterecht....je wordt gelijk als zwartgallig en onchristelijk betitelt als je iets zegt wat de ander niet zint....maar wie weet was het een grapje? En wordt je geacht het leuk te vinden?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zaterdag 27 oktober 2012, 21:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 23:54

WILLEMIJN232 schreef:
Het was ook kwetsend Shanita en volkomen onterecht....je wordt gelijk als zwartgallig en onchristelijk betitelt als je iets zegt wat de ander niet zint....maar wie weet was het een grapje? En wordt je geacht het leuk te vinden?

Ja, klopt.

Pieter619, en Joelle gaan mij eventjes vertellen hoe 't moet.

Maar ja, nu heb ik zelf de bijbel gelezen: je kan over het evangelie en over het geloof praten in de liefde, als de gelegenheid zich voordoet.

Efeze 5:
15 Ziet dus nauwlettend toe, hoe gij wandelt, niet als onwijzen, doch als wijzen, 16 u de gelegenheid ten nutte makende, want de dagen zijn kwaad.

Kolossenzen 4:
5 Gedraagt u als wijzen ten opzichte van hen die buiten staan, maakt u de gelegenheid ten nutte. 6 Uw spreken zij te allen tijde aangenaam, niet zouteloos; gij moet weten, hoe gij aan ieder het juiste antwoord moet geven.

@ Pieter619: Ja, ik vat dit zo op, hoe je tegen me sprak de laatste keren, betweterig, met een sarcastisch en cynisch sausje, ja zo komt het soms op me over, lopen preken naar medebroeders en zusters, en ongelovige kennisen.

Als de gelegenheid zich voordoet zeg ik iets over het geloof, maar niet met een liefdeloos wettisisme.

En Pieter619, ik mag je heel graag, ik begrijp dan ook deze zinnen van je niet: Geplaatst: zaterdag 27 oktober 2012, 16:31
Quote:
Niet Joëlle of ik zal jou vertellen wat je moet doen, maar Jezus, die geeft duidelijk aan wat er nodig is om Hem te volgen, Natuurllijk mag jij je eigen wil doen, maar dan kun je een gebed niet meer afsluiten met Uw wil gescheide of in Jezus naam. Wi lmen christen zijn zla men gehoorzaam moeten zijn aan wat Jezus wil. Simple as that

Kijk, hier schrik ik van, dit klink belerend, niet in de liefde. als een schoolmeester, en zelfs dan vind ik dat niet oke. Er zit zelfs een dreiging in.Natuurlijk weet ik wel dat geboden en verboden in de bijbel zijn.
Dat Jezus ze geeft, Paulus, dienstknecht van Jezus, etc.
En natuurlijk wil ik die volgen, ik geloof!
En dan doe ik dus ook mijn eigen wil; namelijk volgens de geboden en verboden in de bijbel leven.
Tuurlijk heb ik ook net als alle christenen met verleidingen te maken, en ja, het is weleens niet goed gegaan. Maar ja, dan is daar vergeving bij mijn berouw.
Ik ben zo blij met het evangelie, het is idd een kracht Gods(bijbeltekst).
Eeuwig leven, de dood heeft geen prikkel meer.(bijbeltekst)
Liefde, Vrede, Geluk, ondanks ziekte, tegenslag, moeilijkheden, etc.
Dát is toch ongelovelijk. Wij mogen met een gerust hart gaan slapen. geen oorlog, welvaart, eigen bed.

En ik denk zelf, de genezingen zoals die in de tijd van Jezus gebeurde, ja, toen werd iedereen genezen, kijk maar in de concordantie; elke keer als het over genezen gaat, zie je dat iedereen werd genezen.

Dat was van die tijd. Dat is nu niet meer zo. Ja, heel nu en dan es een keertje iemand bij Zeilstra, maar dan nog van iets met psychische oorsprong, wat een psychiater ook had kunnen bewerkstelligen.

We hebben artsten, psychiaters, psychologen, psychiatrisch verpleegkundigen en geloof me de laaste 3, kunnen je echt goed helpen psychisch, in het algemeen bedoel ik dat.

Maar ja, ook al is iemand ziek, ja, er is Gode zij dank medische hulp hier in het westen.
En eens gaan wij allemaal dood(naar de Hemel), en ja, dat is toch geweldig, het idee, eeuwig leven, zo geweldig dat zelfs engelen begeren er een blik in te slaan; 1 Petrus 1 12b.

Welterusten, God geeft het zijn beminden(als) in de slaap.(bijbeltekst)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 15:30
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:02

SHANITA130 schreef:

Toch jammer dat iets wat positief bedoeld is weer negatief wordt benaderd!
Is het niet zo dat wat ik schreef voor iedereen geld?
Voor mijzelf, voor Pieter, voor Willemijn, voor jouw en voor ieder lid van CM, kortweg voor de hele mensheid. Daarom noem ik in mijn stukjes ook geen namen, want het geld voor iedereen!

Het is voor iedereen een keuze (vrije wil) om zich over te geven aan dit proces. Of je nu oudste bent of niet dat maakt voor God niet uit, in Hem zijn we allemaal één
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:43

WWJD is niet waar het omgaat.

Waar het wel omgaat is hetgeen dat door de Here Jezus aan ons geleerd wordt.

namelijk het volgende.

Eph 4:11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
Eph 4:14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
Eph 4:15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
Eph 4:16 Uit Welken het gehele lichaam bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een iegelijk deel in zijn maat, den wasdom des lichaams bekomt, tot zijns zelfs opbouwing in de liefde.

Eph 4:17 Ik zeg dan dit, en betuig het in den Heere, dat gij niet meer wandelt, gelijk als de andere heidenen wandelen in de ijdelheid huns gemoeds.
Eph 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
Eph 4:19 Welke, ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinigheid gieriglijk te bedrijven.

Eph 4:20 Doch gij hebt Christus alzo niet geleerd;
Eph 4:21 Indien gij naar Hem gehoord hebt, en door Hem geleerd zijt, gelijk de waarheid in Jezus is;

Eph 4:22 Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:23 En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds,
Eph 4:24 En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Eph 4:25 Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden.
Eph 4:26 Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;
Eph 4:27 En geeft den duivel geen plaats.
Eph 4:28 Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij hebbe mede te delen dengene, die nood heeft.
Eph 4:29 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.
Eph 4:30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing.
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Een mooie uitvergroting van de "Onze Vader". Zoals het zegt, vergeeft eerst een ander, dan vergeeft God het ons ook.
Dat werkt genezend zonder een "medicijnman"..... Puur Het geloof....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zondag 28 oktober 2012, 00:44
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:47

Dank je Maritime!!
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 00:52

WILLEMIJN232 schreef:
Wat bedoel je nu te zeggen? ik begrijp je tekst niet?

Ik kijk liever vooruit dan achterom, wat gebeurd is is gebeurd.

Lot mocht niet achterom kijken, hij deed het toch en veranderde in een zout pilaar........
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 01:37

Hai Maritime,

Mooi...

Ik zet het even in de vertaling die ik altijd lees.

Ef. 4:

11 En Hij heeft zowel apostelen als profeten gegeven, zowel evangelisten als herders en leraars, 12 om de heiligen toe te rusten tot dienstbetoon, tot opbouw van het lichaam van Christus, 13 totdat wij allen de eenheid des geloofs en der volle kennis van de Zoon Gods bereikt hebben, de mannelijke rijpheid, de maat van de wasdom der volheid van Christus. 14 Dan zijn wij niet meer onmondig, op en neder, heen en weder geslingerd onder invloed van allerlei wind van leer, door het valse spel der mensen, in hun sluwheid, die tot dwaling verleidt, 15 maar dan groeien wij, ons aan de waarheid houdende, in liefde in elk opzicht naar Hem toe, die het hoofd is, Christus. 16 En aan Hem ontleent het gehele lichaam als een welsluitend geheel en bijeengehouden door de dienst van al zijn geledingen naar de kracht, die elk lid op zijn wijze oefent, deze groei des lichaams, om zichzelf op te bouwen in de liefde.

17 Dit zeg ik dan en betuig ik in de Here, dat gij niet langer moogt wandelen zoals ook de heidenen wandelen, in de ijdelheid van hun denken, 18 verduisterd in hun verstand, vervreemd van het leven Gods om de onwetendheid, die in hen heerst, om de verharding van hun hart. 19 Zij hebben zich immers in hun verdoving overgegeven aan de losbandigheid om gretig winst te slaan uit allerlei onreinheid. 20 Maar gij geheel anders: gij hebt Christus leren kennen. 21 Gij toch hebt van Hem gehoord en zijt in Hem onderwezen, gelijk dit de waarheid is in Jezus, 22 dat gij, wat uw vroegere wandel betreft, de oude mens aflegt, die ten verderve gaat, naar zijn misleidende begeerten, 23 dat gij verjongd wordt door de geest van uw denken, 24 en de nieuwe mens aandoet, die naar (de wil van) God geschapen is in waarachtige gerechtigheid en heiligheid. 25 Legt daarom de leugen af en spreekt waarheid, ieder met zijn naaste, omdat wij leden zijn van elkander. 26 Geraakt gij in toorn, zondigt dan niet: de zon mag niet over een opwelling van uw toorn ondergaan; 27 en geeft de duivel geen voet. 28 Wie een dief was, stele niet meer, maar spanne zich liever in om met zijn handen goed werk te verrichten, opdat hij iets kan mededelen aan de behoeftige. 29 Geen liederlijk woord kome uit uw mond, maar als gij een goed (woord) hebt, tot opbouw, waar dit nuttig is, opdat zij, die het horen, genade ontvangen. 30 En bedroeft de heilige Geest Gods niet, door wie gij verzegeld zijt tegen de dag der verlossing. 31 Alle bitterheid, gramschap, toorn, getier en gevloek worde uit uw midden gebannen, evenals alle kwaadaardigheid. 32 Maar weest jegens elkander vriendelijk, barmhartig, elkander vergevend, zoals God in Christus u vergeving geschonken heeft.

Wat me aanspreekt heb ik vetgedrukt en wat ik mooi vind onderstreept.
En het rode deel, vind ik bemoedigend.

Bedankt dat je deze mooie bemoedigende tekst wil delen met ons!

Welterusten en fijne zondag! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 01:40
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 02:22

MARITIME853 schreef:
WWJD is niet waar het omgaat.

Waar het wel omgaat is hetgeen dat door de Here Jezus aan ons geleerd wordt.

namelijk het volgende.

Eph 4:11 En Dezelfde heeft gegeven sommigen tot apostelen, en sommigen tot profeten, en sommigen tot evangelisten, en sommigen tot herders en leraars;
Eph 4:12 Tot de volmaking der heiligen, tot het werk der bediening, tot opbouwing des lichaams van Christus;
Eph 4:13 Totdat wij allen zullen komen tot de enigheid des geloofs en der kennis van den Zoon Gods, tot een volkomen man, tot de mate van de grootte der volheid van Christus;
Eph 4:14 Opdat wij niet meer kinderen zouden zijn, die als de vloed bewogen en omgevoerd worden met allen wind der leer, door de bedriegerij der mensen, door arglistigheid, om listiglijk tot dwaling te brengen;
Eph 4:15 Maar de waarheid betrachtende in liefde, alleszins zouden opwassen in Hem, Die het Hoofd is, namelijk Christus;
Eph 4:16 Uit Welken het gehele lichaam bekwamelijk samengevoegd en samen vastgemaakt zijnde, door alle voegselen der toebrenging, naar de werking van een iegelijk deel in zijn maat, den wasdom des lichaams bekomt, tot zijns zelfs opbouwing in de liefde.

Eph 4:17 Ik zeg dan dit, en betuig het in den Heere, dat gij niet meer wandelt, gelijk als de andere heidenen wandelen in de ijdelheid huns gemoeds.
Eph 4:18 Verduisterd in het verstand, vervreemd zijnde van het leven Gods, door de onwetendheid, die in hen is, door de verharding huns harten;
Eph 4:19 Welke, ongevoelig geworden zijnde, zichzelven hebben overgegeven tot ontuchtigheid, om alle onreinigheid gieriglijk te bedrijven.

Eph 4:20 Doch gij hebt Christus alzo niet geleerd;
Eph 4:21 Indien gij naar Hem gehoord hebt, en door Hem geleerd zijt, gelijk de waarheid in Jezus is;

Eph 4:22 Te weten dat gij zoudt afleggen, aangaande de vorige wandeling, den ouden mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheden der verleiding;
Eph 4:23 En dat gij zoudt vernieuwd worden in den geest uws gemoeds,
Eph 4:24 En den nieuwen mens aandoen, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid.
Eph 4:25 Daarom legt af de leugen, en spreekt de waarheid, een iegelijk met zijn naaste; want wij zijn elkanders leden.
Eph 4:26 Wordt toornig, en zondigt niet; de zon ga niet onder over uw toornigheid;
Eph 4:27 En geeft den duivel geen plaats.
Eph 4:28 Die gestolen heeft, stele niet meer, maar arbeide liever, werkende dat goed is met de handen, opdat hij hebbe mede te delen dengene, die nood heeft.
Eph 4:29 Geen vuile rede ga uit uw mond, maar zo er enige goede rede is tot nuttige stichting, opdat zij genade geve dien, die dezelve horen.
Eph 4:30 En bedroeft den Heiligen Geest Gods niet, door Welken gij verzegeld zijt tot den dag der verlossing.
Eph 4:31 Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;
Eph 4:32 Maar zijt jegens elkander goedertieren, barmhartig, vergevende elkander, gelijkerwijs ook God in Christus ulieden vergeven heeft.

Een mooie uitvergroting van de "Onze Vader". Zoals het zegt, vergeeft eerst een ander, dan vergeeft God het ons ook.
Dat werkt genezend zonder een "medicijnman"..... Puur Het geloof....

Dus wel degelijk WWJD, of wil jij beweren dat wat Jezus deed en ons heeft voorgeleefd er helemaal niet toe doet en dat we dus gewoon ons gang kunnen gaan? O nee volgens de Bijbel met eigen interpretaties.

Als Jezus zegt "Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven, niemand komt tot de Vader dan door mij", hoeven we dus Hem niet als voorbeeld te hebben en ons af te vragen hoe hij in een bepaalde situatie zou hebben gehandeld?

Zolang we op zoek gaan in de Bijbel en teksten aanhalen om eigen frustatie te kunnen uiten op mede CM leden, is men mijn inziens niet bezig in de trant van WWJD, dieons het Grote Gebod als leidraad meegaf.

Hopelijk snapt men dat het gaat om dat we Jezus als voorbeeld moeten nemen , er staat dus heel veel goed in jou tekst uit Efeziërs, maar lezen we wel goed, bijvoorbeeld "Eph 4:31 [b] Alle bitterheid, en toornigheid, en gramschap, en geroep, en lastering zij van u geweerd, met alle boosheid;"?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 03:41

JOELLE246 schreef:
Ik kijk liever vooruit dan achterom, wat gebeurd is is gebeurd.

Lot mocht niet achterom kijken, hij deed het toch en veranderde in een zout pilaar........

Ik vind het verleden zeer zinvol, het maakt wie je bent. Maar ik snap nog steeds niet wat je er nu op dit topic mee wilt zeggen? Dit topic ging over de toon op het forum? En jij hebt het erover dat je niet achterom moet kijken? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 08:49

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je de reacties op je stukjes wel gelezen vraag ik me in alle ernst af? En vraag je dan nog eens af: waar ben ik in Godsnaam mee bezig......

En verder laat ik het maar rusten, lijkt me wijzer...

Jammer dat je er om heen draait, kun je niet aangeven waar ik verkeerd bezig ben geweest en zegt onder het mom " oude koeien" een manier omat je het niet kan vinden, gelijk ik ook niet kon.

Maar geeft niet hoor, als we maar uitgaan van hoe onze Heer zou handelen in bepaalde situaties en natuurlijk ook gelijk Hij doet kunnen vergeven als men soms wat te fout bezig is en dat toe geeft.
Vooral daarom vroeg ik jou dat , want als ik iemand zeer heb gedaan , dan wil ik dat recht kunnen zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 09:34

PIETER619 schreef:
Jammer dat je er om heen draait, kun je niet aangeven waar ik verkeerd bezig ben geweest en zegt onder het mom " oude koeien" een manier omat je het niet kan vinden, gelijk ik ook niet kon.

Maar geeft niet hoor, als we maar uitgaan van hoe onze Heer zou handelen in bepaalde situaties en natuurlijk ook gelijk Hij doet kunnen vergeven als men soms wat te fout bezig is en dat toe geeft.
Vooral daarom vroeg ik jou dat , want als ik iemand zeer heb gedaan , dan wil ik dat recht kunnen zetten.

Hallo Pieter,

Ik schreef dat je je niet als boodschapper moet laten gebruiken over de toon op het forum, ik kan het niet duidelijker aangeven dan dat ik gedaan heb, zie je ook als je mijn reacties op jou leest.....
Laat mensen zelf reageren als ze de toon niet goed vinden en niet via allerlei opruiende mailtjes die mij onder ogen zijn gekomen......
Ik neem het jou absoluut niet kwalijk, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.....Maar of Jezus zo zou doen?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 12:54

WILLEMIJN232 schreef:
Hallo Pieter,

Ik schreef dat je je niet als boodschapper moet laten gebruiken over de toon op het forum, ik kan het niet duidelijker aangeven dan dat ik gedaan heb, zie je ook als je mijn reacties op jou leest.....
Laat mensen zelf reageren als ze de toon niet goed vinden en niet via allerlei opruiende mailtjes die mij onder ogen zijn gekomen......
Ik neem het jou absoluut niet kwalijk, ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.....Maar of Jezus zo zou doen?

Hoi Willemijn,

Ik ben geen boodschapper, tenzij je vind dat als ik mij erger hoe men soms op het fourm bezig is als "christen", er meerderen dat ook al eens ergens in een topic neer hebben gezet en ik vooral daarom deze topic geopend heb. Ikheb wel aangegeven dat ik benaderd ben door een paar mensen die hun bezorgheid naar mij toe hebben geuit.

Bedenk nu eens al sbijvoorbeeld niewue leden zien hoe men op een christelijke dating site elkaar in sommige topics, de oren wast, dit geen goed voorbeeld als goed christen zijn is.

Het zou en daar gaat het mij eigelijk meer om, dat we indien ons iemand gekrenkt heeft, moeten handelen gelijk Jezus (ons voorbeeld) ook zou handelen, du svergeven al smen er om vraagt of juist het tegenover gestelde,

Letwel ik ben geen heilig boontje en heb soms een olifanten geheugen als men mij wat verkeerds heeft aangedaan, zo van mijn tijd komt nog wel, helaas. Soms stuur of zet ik dan gewoon ADZNNZDWHWNWHS, betekend, antwoord de zot niet naar zijn dwaasheden want hij weet niet waarover hij spreekt, zou een zij mij iets aandoen maak ik van de h een z.

Desalnietemin, probeer ik wel te doen wat Jezus zou doen, als men Hem om vergeving vraagt, dit toch ook te doen.

Alle goeds en Gods zegnen gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 16:46

PIETER619 schreef:
Hoi Willemijn,

Ik ben geen boodschapper, tenzij je vind dat als ik mij erger hoe men soms op het fourm bezig is als "christen", er meerderen dat ook al eens ergens in een topic neer hebben gezet en ik vooral daarom deze topic geopend heb. Ikheb wel aangegeven dat ik benaderd ben door een paar mensen die hun bezorgheid naar mij toe hebben geuit.

Bedenk nu eens al sbijvoorbeeld niewue leden zien hoe men op een christelijke dating site elkaar in sommige topics, de oren wast, dit geen goed voorbeeld als goed christen zijn is.

Het zou en daar gaat het mij eigelijk meer om, dat we indien ons iemand gekrenkt heeft, moeten handelen gelijk Jezus (ons voorbeeld) ook zou handelen, du svergeven al smen er om vraagt of juist het tegenover gestelde,

Letwel ik ben geen heilig boontje en heb soms een olifanten geheugen als men mij wat verkeerds heeft aangedaan, zo van mijn tijd komt nog wel, helaas. Soms stuur of zet ik dan gewoon ADZNNZDWHWNWHS, betekend, antwoord de zot niet naar zijn dwaasheden want hij weet niet waarover hij spreekt, zou een zij mij iets aandoen maak ik van de h een z.

Desalnietemin, probeer ik wel te doen wat Jezus zou doen, als men Hem om vergeving vraagt, dit toch ook te doen.

Alle goeds en Gods zegnen gewenst

Omdat Zeeland de volgende is die Willemijn van het forum af wil hebben.

Jij (Steen) bent next.

Dat jullie dat nu nog steeds niet doorhebben verbaast mij mateloos.

tekst van Carmen.....richting mij.....

Ach Pieter , zolang dit soort postings nog op CM geschreven worden door mensen die zeggen de ware christen te zijn.......

En dan heb ik het nog maar niet over de tekst van Steentje: zwartgallig, treiteren en niet christelijk zijn???????
Ze kennen me niet eens? En dan dit soort conclusies?

Het woord vergeving en excuus is nog niet voorbij gekomen hoor....komt ook niet omdat men het meent denk ik......
Ik kan dan kritisch zijn ,ik ben niet achterbaks en stuur niet achter iemands rug om mailtjes om de ander zwart te maken.....en zeg ja en amen op christelijke teksten.......terwijl men nee doet??? Tja, hoe geloofwaardig kom je dan over???/

Ik heb mij voorgenomen om me maar bij Pieter 649 aan te sluiten die het benoemt als": hysterische onzin.......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 28 oktober 2012, 16:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 17:15

[quote=WILLEMIJN232]Omdat Zeeland de volgende is die Willemijn van het forum af wil hebben.

Jij (Steen) bent next.

Ja, dat had ik ook gelezen, kan niet gemeen.

Ach Pieter , zolang dit soort postings nog op CM geschreven worden door mensen die zeggen de ware christen te zijn.......

Dát bedoel ik ook.....'mensen dénkt aub aan woorden, het zijn mensen die je hier al jaren kent....!!!!

En dan heb ik het nog maar niet over de tekst van Steentje: zwartgallig, treiteren en niet christelijk zijn???????

Dát kan niet, daar zei ik wat van, maar ja, excuses naar mij?
Ze zei het tegen jou....
Ze kennen me niet eens? En dan dit soort conclusies? Idd....Verdrietig....'mensen dát kan niet'. 'Mag nog blij zijn dat je geen ban hebt Steen...'. Denk ik.

Het woord vergeving en excuus is nog niet voorbij gekomen hoor.Ja, naar mij van Steen, maar hoort naar jou....komt ook niet omdat men het meent denk ik......
Ik weet niet of ze het menen, maar ja, ik vind een excuses wel op zijn plaats, of het ff prive uit proberen-mailen(praten)...en dan hoeft men echt geen allerbeste vrienden te worden, maar ja, een basisverstandhouding, en een 'inzien' is wel van belang'.
Ik kan dan kritisch zijn ,ik ben niet achterbaks en stuur niet achter iemands rug om mailtjes om de ander zwart te maken.....en zeg ja en amen op christelijke teksten.......terwijl men nee doet??? Tja, hoe geloofwaardig kom je dan over???/
Ja, ben ik met je eens, Willemijn, Roddel is heel erg, is trouwens een grove zonde ook.

Ik heb mij voorgenomen om me maar bij Pieter 649 aan te sluiten die het benoemt als": hysterische onzin.......
Ja, dank de Here voor Pieter 649, ja, dát meen ik!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 28 oktober 2012, 17:18
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 17:16

WILLEMIJN232 schreef:
Omdat Zeeland de volgende is die Willemijn van het forum af wil hebben.

Jij (Steen) bent next.

Ze kennen me niet eens? En dan dit soort conclusies?

Het woord vergeving en excuus is nog niet voorbij gekomen hoor....komt ook niet omdat men het meent denk ik......

Ik kan me indenken dat je bij zulke testen je gekwest voelt. Carmen en Steentje hebben dus niet naar mij toe gereageerd, maar ben wel op de hoogte omdat ik ook op het forum topics zie. Mede door wat men schrijft in deze en andere topics, is het van kwaad tot erger gegaan. Juist om wat men in deze topics elkaar om de oren slingerd, wilde ik een ieder laten inzien, waar we in Gods naam mee bezig zijn. Iemand die naar mij toe reageerde, heb en had jij geen moeite mee hoor, maar die is nog niet zo lang op CM.

Hopelijk komt er duidelijkheid over dit soort misverstanden, wat misschien begon als "geintje'. Ik hoop dat men hier toch als goed christen uit mag komen en zij die zich ook gekwest voelen, dat te uiten ipv er hard tegen in te gaan. "Pas als er vergeving is, kan er genezing zijn, is een pracht lied maar ozo waar.

Dit is vooreen ieder die deze topic leest.
Dat men vanaf nu met respect (wel verdiend natruulijk) met elkaar om gaat. Hier en daar een sorry op zijn plaats mag zijn. natuurlijk mogen pittige discussies wel, maar behandel elkaar zo Jezus zou doen.

Een ieder nog veel forum plezier gewenst
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 18:42

Nu kan ik hier hele lappen tekst gaan citeren, chatberichten oprakelen, of wat ook, wat de uiteindelijke werkelijke aanleiding voor al deze misverstanden is geweest. Het lijkt me alleen niet zinvol, en ik zal het dan ook niet doen.

Idd, het was niet goed van me om hier termen als "zwartgallig" te gebruiken, of woorden waaruit men afleidt dat ik diegene voor onchristelijk uitmaak. Die term "zwartgallig: heb ik dan ook al eerder met excuses teruggenomen, en met de woorden "erg christelijk" duid ik gedrag aan, en niet iemand persoonlijk.
Dat excuus maken wil ik best nog eens een keer doen. Ik besef ook echt wel dat dergelijke bewoordingen niet goed zijn, en dat ze kunnen kwetsen. Alleen worden ze nu zo uit zijn verband gehaald en overbelicht, zonder dat de aanleiding, nl. het neerbuigend praten tegen en over een mede-CM-er als aanleiding gezien wordt.Dan heb ik het dus even niet over plagerijtjes tussen CM-ers onderling, welke elkaar begrijpen en er de juiste betekenis en humor van inzien, maar tussen CM-ers die elkaar niet of nauwelijks kennen, en waarbij de humor niet door beiden ingezien kan worden of wordt.

Dat excuus wil ik dus best nog wel eens maken, maar ik verlang dan alleen ook dat het neerbuigend spreken over of tegen welke CM-er dan ook, hier stopt. Dat was tenslotte de aanleiding voor dit conflict.

Verder hoop ik dat er niet eindeloos dingen uit het verleden opnieuw opgerakeld worden, en er niet langer zinnen, zinsnede ‘s, woorden etc. uit de context gehaald worden, waarmee de sfeer hier verpest wordt. Dat kan toch niemands bedoeling zijn, lijkt me.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:07

STEENTJE178 schreef:
Nu kan ik hier hele lappen tekst gaan citeren, chatberichten oprakelen, of wat ook, wat de uiteindelijke werkelijke aanleiding voor al deze misverstanden is geweest. Het lijkt me alleen niet zinvol, en ik zal het dan ook niet doen.

Idd, het was niet goed van me om hier termen als "zwartgallig" te gebruiken, of woorden waaruit men afleidt dat ik diegene voor onchristelijk uitmaak. Die term "zwartgallig: heb ik dan ook al eerder met excuses teruggenomen, en met de woorden "erg christelijk" duid ik gedrag aan, en niet iemand persoonlijk.
Dat excuus maken wil ik best nog eens een keer doen. Ik besef ook echt wel dat dergelijke bewoordingen niet goed zijn, en dat ze kunnen kwetsen. Alleen worden ze nu zo uit zijn verband gehaald en overbelicht, zonder dat de aanleiding, nl. het neerbuigend praten tegen en over een mede-CM-er als aanleiding gezien wordt.Dan heb ik het dus even niet over plagerijtjes tussen CM-ers onderling, welke elkaar begrijpen en er de juiste betekenis en humor van inzien, maar tussen CM-ers die elkaar niet of nauwelijks kennen, en waarbij de humor niet door beiden ingezien kan worden of wordt.

Dat excuus wil ik dus best nog wel eens maken, maar ik verlang dan alleen ook dat het neerbuigend spreken over of tegen welke CM-er dan ook, hier stopt. Dat was tenslotte de aanleiding voor dit conflict.

Verder hoop ik dat er niet eindeloos dingen uit het verleden opnieuw opgerakeld worden, en er niet langer zinnen, zinsnede ‘s, woorden etc. uit de context gehaald worden, waarmee de sfeer hier verpest wordt. Dat kan toch niemands bedoeling zijn, lijkt me.

Wat een lariekoek steentje....Je maakt excuus maar verlangt vervolgens van alles?????? Wat jij als neerbuigend ervaart hoeft en is het helemaal niet te zijn, onzin, grote onzin wat je schrijft....... En wie ben jij om zo dwingend te verlangen????????? Ik maak excuus maar verlang dat......
Dat is een eis lijkt het wel.....en getuigt wel van wat arrogantie.......of
Iedereen heeft hier de vrijheid om neer te schrijven wat je wilt...Eisen kan en mag je dus niet hier......
Jij vat zaken als treiteren op? Prima, ik treiter niet, ik geef een mening net zoals jij overal grapjes van maakt.......over neerbuigend gesproken......kijk eens wat je zelf doet en zegt....
Nou ja, ik verlaag me ook nog om te reageren, doe ik maar niet meer....het valt onder het kopje hysterische onzin.....

Ik eis, ik verlang.......nou nou......ik biedt mijn oprechte excuus aan zou wat beter klinken Steentje!

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 28 oktober 2012, 19:09
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:10

Wat erg...het gaat gewoon door!!!!
Steen...ik weet hoe je bent....

Oprechte excuus aanbieden....

Ooit bood ik een excuus aan....
Het werd niet aanvaard....en ik mag langs alle wegen nog steeds voelen...hoe fout ik ben geweest!!!

Hoe erg is dit....
En ik heb om dit alles heel erg veel verdriet...
Ik kan dit alles niet meer voor me houden!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op zondag 28 oktober 2012, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:13

ZEELAND736 schreef:
Wat erg...het gaat gewoon door!!!!
Steen...ik weet hoe je bent....

Weet ik ook ondertussen Zeeland.....en als jij nu ondertussen stopt met mailtjes rond te sturen hoe leuk Steentje is dan komt het de sfeer ook ten goede denk je niet?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:19

WILLEMIJN232 schreef:
Wat een lariekoek steentje....Je maakt excuus maar verlangt vervolgens van alles?????? Wat jij als neerbuigend ervaart hoeft en is het helemaal niet te zijn, onzin, grote onzin wat je schrijft....... En wie ben jij om zo dwingend te verlangen????????? Ik maak excuus maar verlang dat......
Iedereen heeft hier de vrijheid om neer te schrijven wat je wilt...Eisen kan en mag je dus niet hier......
Jij vat zaken als treiteren op? Prima, ik treiter niet, ik geef een mening net zoals jij overal grapjes van maakt.......over neerbuigend gesproken......kijk eens wat je zelf doet en zegt....
Nou ja, ik verlaag me ook nog om te reageren, doe ik maar niet meer....het valt onder het kopje hysterische onzin.....

Ik eis, ik verlang.......nou nou......ik biedt mijn oprechte excuus aan zou wat beter klinken Steentje!

Beste Willemijn verlangen is geen eisen, ik verlang er naarom Jezus te ontmoeten, ik eis het niet. Als steentje het verlangen heeft om in goed fatsoen wee rmet elkaa rom t egaan, accepteer dat dan, want zij geeft dudielijk aan dat ze beslist wel in goed fatsoen verder wil, als ik haar reactie zo zie
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:23

WILLEMIJN232 schreef:

Gij geheel anders, dame!!!

Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:27

PIETER619 schreef:
Beste Willemijn verlangen is geen eisen, ik verlang er naarom Jezus te ontmoeten, ik eis het niet. Als steentje het verlangen heeft om in goed fatsoen wee rmet elkaa rom t egaan, accepteer dat dan, want zij geeft dudielijk aan dat ze beslist wel in goed fatsoen verder wil, als ik haar reactie zo zie

Het gaat mij om een excuus....ik wil best een excuus aanbieden maar......
Dat is geen excuus......
Maar....het zal.....ik maak er geen woorden meer over vuil....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 28 oktober 2012, 19:32
Naar boven

Auteur Bericht
JOELLE246

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:46

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat mij om een excuus....ik wil best een excuus aanbieden maar......
Dat is geen excuus......
Maar....het zal.....ik maak er geen woorden meer over vuil....

Volgens mij biedt Steentje hier een herhaald en gemeend excuus aan, en ziet zelf ook in hoe het beter had gekund

Het verlangen om verder in vrede en respect met elkaar om te gaan, kan ik niet zien als "allerlei eisen" maar als een diep verlangen een eind te maken aan deze twist.
Zou fijn zijn wanneer alle partijen, die hierbij betrokken zijn,deze handreiking zouden aannemen en verder te gaan zonder twist.

Hoop dat mijn stukje nu niet negatief wordt uitgelegd door wie dan ook, het is bedoeld om rust en respect voor elkaar op cm te krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
DORA218

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 19:54

Ik kan me ogen bijna niet geloven als ik lees hoe jullie met elkaar omgaan.
En jullie zeggen dat jullie Christen zijn,en Christus willen navolgen?
Wees nederig en heb elkaar lief zoals Christus ons lief heeft.
Ik moest dit echt even kwijt.

Thea
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zondag 28 oktober 2012, 20:13

PIETER619 schreef:

Pieter, je hebt de Heer al ontmoet!!! Dat is de Bijbel in Zijn geheel van A tot Z.
Hij is het Levend geworden Woordt.
Het is de Here Jezus dat ons leerd hoe we met elkaar om horen te gaan.
Hoe horen we met elkaar om te gaan???

Vergeeft elkaar zijn zonden en hebt elkander lief. Daar bestaat Zijn Koninkrijk uit!!!! Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3