ChristianMatch
 


Forum

HEL: realiteit of fictie
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:55
 
en ik veroordeel niet de schrijver hier maar het geen die deze leugen evangelie heeft voortgebracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEM618





Berichten: 294

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:36
 
Dat het realiteit is, is voor mij geen vraag.
Niemand minder dan de HEERE Jezus Christus is het geweest, die er heel vaak op gewezen heeft. Maar Hij, die DE Liefde was, wist waar Hij het over had.

Mijn mening is, als iemand echt weet wat de hel inhoudt, dat er dan ook niet makkelijk over gesproken wordt. Alleen al het gegeven, eindeloos, zonder einde, buiten Gods Liefde en aanwezigheid te moeten leven, opgevreten te worden door verwijt aan jezelf, omdat je de kans die God je gegeven heeft, om van die straf te worden verlost, niet heb aangenomen, is al niet voor te stellen.
Daartegenover staat, dat wie weet wat de Hemel inhoudt, dat er ook niet makkelijk over gesproken wordt. Onverdient, uit alleen genade omdat God het wil, verlost te zijn van de vloek die God heeft uitgesproken over de zondaar. Die genade, zo groot, zo onuitsprekelijk. Dat een ZO grote God, die door de mens is verlaten, Zich zelf en Zijn leven geeft om die mens te verlossen.
Veroordelen, mensen plaatsen in een plaats van oordeel, komt een mens niet toe. De hele tijd dat Christus leefde op aarde is een strijd geweest tegen mensen die het zo goed wisten. En die mensen werd wel voorgehouden wat de hel was, maar nooit met een punt. Altijd weer Christus verder, naar wie de wil doet van Zijn Hemelse Vader, die gelooft in Hem, die heeft het eeuwige leven.

De hel als straf. Ja. Maar Christus heeft dat nooit liefdeloos genoemd. Een ouder die nooit straft is pas liefdeloos, maar een ouder die uit liefde straft, heeft het belang van het kind op het oog. En een koning die alles goed vindt is een slappe koning, zonder ruggegraat, en zonder liefde. Daarnaast, het besef van wat we verdient hebben, en wat ondanks dat God gegeven heeft als we in Hem geloven, maakt onze dank naar Hem alleen maar inhoudvol.

Mijn reactie, de hel is realiteit. Maar niet met het doel om mensen bang te maken, maar om een mens wel te laten realiseren dat God er is, en dat God Zijn Zoon gestuurd heeft om in Hem te geloven, de straf te dragen die een mens verdient heeft, en die straf is voldaan. Maar Hem negeren, Zijn Liefde aanbod in de wind te slaan, zal God niet ongestraft kunnen laten. En dat straft Hij met Zijn eeuwige afwezigheid. En zonder Hem te leven en dat niet te kunnen, dat vooruitzicht alleen al, zou genoeg moeten zijn om Hem met heel je leven en hart te zoeken.
Zo gij Zijn stem dan heden hoord, geloofd Zijn heil en troostrijk woord. Verhard u niet, maar laat u leiden. En dat tot Hem, tot Zijn eer, en tot zaligheid van mensen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:54
 
Nog even wat gedachten... de Goede Herder zet Zijn leven in voor Zijn schapen... Hij beloofde onze ziel te behoeden voor alle kwaad. Het kan er bij mij niet in dat God (een klein select gezelschap van) Zijn volk blootstelt aan zoveel kwaad. En dan nog even klein detail: geen van de grote godsmannen- en vrouwen uit de bijbel is naar mijn weten meegevoerd naar de hel. Johannes, Paulus... waarom zij niet? Ik denk omdat..... Het Is Volbracht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:47
 
Ingewikkeld.........de hemel en hel zijn volgens de Bijbel nu nog niet toegankelijk.Er is nl. de eerste dood,het "niets weten" tot de opstanding van de doden door de terugkomst van Jezus.Daarna moeten de ongelovigen duizend jaar wachten tot het oordeel volgt en vervolgens komt de nieuwe hemel en aarde.........

Er staat nergens dat de hel eeuwig zal duren.

En hoe verklaren jullie de tekst in 1 kor.?
Zoals allen sterven in Adam, zullen ook allen in Christus herleven. 23 Maar ieder in zijn eigen rangorde: als eersteling Christus, vervolgens, bij zijn komst, zij die Christus toebehoren. 24 Daarna komt het einde, wanneer Hij het koningschap aan God de Vader zal overdragen, na alle heerschappij en macht en kracht te hebben onttroond. 25 Want Hij moet het koningschap uitoefenen, tot Hij zijn voet heeft gezet op al zijn vijanden. 26 En de laatste vijand die uitgeschakeld wordt, is de dood. 27 Immers, alles heeft Hij aan zijn macht onderworpen. Maar bij ‘alles is Hem onderworpen’ geldt natuurlijk als uitzondering diegene die alles aan Hem onderworpen heeft. 28 En wanneer alles aan Hem onderworpen is, dan zal ook de Zoon zelf zich onderwerpen aan degene die alles aan Hem onderwierp. Zo zal God alles in alles zijn.

Ik lees toch echt duidelijk "allen",er staan geen uitzonderingen bij.......
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:21
 
WILLEM618 schreef:
Dat het realiteit is, is voor mij geen vraag.
Niemand minder dan de HEERE Jezus Christus is het geweest, die er heel vaak op gewezen heeft. Maar Hij, die DE Liefde was, wist waar Hij het over had.

Mijn mening is, als iemand echt weet wat de hel inhoudt, dat er dan ook niet makkelijk over gesproken wordt. Alleen al het gegeven, eindeloos, zonder einde, buiten Gods Liefde en aanwezigheid te moeten leven, opgevreten te worden door verwijt aan jezelf, omdat je de kans die God je gegeven heeft, om van die straf te worden verlost, niet heb aangenomen, is al niet voor te stellen.
Daartegenover staat, dat wie weet wat de Hemel inhoudt, dat er ook niet makkelijk over gesproken wordt. Onverdient, uit alleen genade omdat God het wil, verlost te zijn van de vloek die God heeft uitgesproken over de zondaar. Die genade, zo groot, zo onuitsprekelijk. Dat een ZO grote God, die door de mens is verlaten, Zich zelf en Zijn leven geeft om die mens te verlossen.
Veroordelen, mensen plaatsen in een plaats van oordeel, komt een mens niet toe. De hele tijd dat Christus leefde op aarde is een strijd geweest tegen mensen die het zo goed wisten. En die mensen werd wel voorgehouden wat de hel was, maar nooit met een punt. Altijd weer Christus verder, naar wie de wil doet van Zijn Hemelse Vader, die gelooft in Hem, die heeft het eeuwige leven.

De hel als straf. Ja. Maar Christus heeft dat nooit liefdeloos genoemd. Een ouder die nooit straft is pas liefdeloos, maar een ouder die uit liefde straft, heeft het belang van het kind op het oog. En een koning die alles goed vindt is een slappe koning, zonder ruggegraat, en zonder liefde. Daarnaast, het besef van wat we verdient hebben, en wat ondanks dat God gegeven heeft als we in Hem geloven, maakt onze dank naar Hem alleen maar inhoudvol.

Mijn reactie, de hel is realiteit. Maar niet met het doel om mensen bang te maken, maar om een mens wel te laten realiseren dat God er is, en dat God Zijn Zoon gestuurd heeft om in Hem te geloven, de straf te dragen die een mens verdient heeft, en die straf is voldaan. Maar Hem negeren, Zijn Liefde aanbod in de wind te slaan, zal God niet ongestraft kunnen laten. En dat straft Hij met Zijn eeuwige afwezigheid. En zonder Hem te leven en dat niet te kunnen, dat vooruitzicht alleen al, zou genoeg moeten zijn om Hem met heel je leven en hart te zoeken.
Zo gij Zijn stem dan heden hoord, geloofd Zijn heil en troostrijk woord. Verhard u niet, maar laat u leiden. En dat tot Hem, tot Zijn eer, en tot zaligheid van mensen.

Ik denk niet dat iemand echt weet wat de hel inhoud, misschien zien sommigge er stukjes van. en ik geloof ook in de hel.
Maar niet in getuiggenissen van mensen die er zijn geweest, samen met jezus volgens hun en jezus negeerde de mensen, volgens hun, die had een houding van eigen schuld hadden ze maar moeten luisteren. jezus die vrolijk door de hel loopt met een mening van eigen schuld, had je gewaarschuwd, die niet verdrietig word bij het aanzien van mensen in de hel?
jezus die een alcoholist in de hel zet, met eigen schuld had je maar niet verslaafd moeten raken aan de drank, ook de getuigenissen van de hemel geloof ik niet die daar staan, kinderen die in kamers zitten? ik heb ooit een heel ander beeld van god gekregen waar me kleinkind is. Niet in een kamertje, maar op een onbeschrijvelijke mooie plek, en misschien vergiste ik me, maar het was net of god liet zien, kijk en dan nog mooier, je kunt je het niet voorstellen, daar is je kleindochtertje.
ik denk dat het heel belangrijk is dat we bepaalde getuigenissen ook toetsen aan het woord, heb gisteren zo,n 2 uur zitten lezen over de dingen waar de topic starter het over had. ik kan neit anders denken dat het niet van jezus is gegeven die visioenen maar van een boze geest die dwaalleer verspreid.
en natuurlijk zullen er ook echte getuigenissen soms zijn, die we wel kunnen geloven , maar deze geloof ik niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:37
 
JOL252 schreef:
Nog even wat gedachten... de Goede Herder zet Zijn leven in voor Zijn schapen... Hij beloofde onze ziel te behoeden voor alle kwaad. Het kan er bij mij niet in dat God (een klein select gezelschap van) Zijn volk blootstelt aan zoveel kwaad. En dan nog even klein detail: geen van de grote godsmannen- en vrouwen uit de bijbel is naar mijn weten meegevoerd naar de hel. Johannes, Paulus... waarom zij niet? Ik denk omdat..... Het Is Volbracht.

alle grote godsmannen verdiepten zich ook niet te veel met het kwaad maar hielden zich met het licht bezig, waren zich ook wel bewust van het kwaad, maar gingen daar niet uitgebreid op in, op hoe demomen en de hel werkt.
De duivel is blij als we helemaal niet in hem geloven, maar hij is ook blij als we ons teveel met hem bezig houden, want dan vind hij een mooie toeganspoort, angst..... geloviggen die zich meer bezig houden met de boze dan met jezus en nog mooier zet je voor hun open, dwaalleer....
hoe kunnen hun in naam van jezus deze getuigenissen verkondiggen terwijl er een jezus,god word gepredikt die anders is beschreven als in d e bijbel, zo denk ik erover....

ik moet aan openbaringen denken daar word tegen de gemeente te thyatira gezegd: en die niet, gelijk zij zeggen, de diepten des satans hebt leren kennen.
En dan vraag ik me af hoe de mensen in die gemeenten destijds waren, waren er daar ook mensen die zeiden, ik heb de hel gezien? Ik weet precies hoe de hel en satan is?

jezus kent de diepten, is er voor ons doorheen gegaan, om ons te redden nou net daarvan. Dus ja het is volbracht. om ons te redden daarvan, niet om ons er bijna allemaal in te gooien
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345





Berichten: 2533

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:47
 
CORTAZAR588 schreef:
Tja vreselijk is het idd.
Geloven mensen je ?
ik merk dat veel mensen het niet geloven ......het bagattaliseren.
Misschien is het te moeilijk voor je om er over te praten......
maar vertel het.
het is een ondankbaar werk om dit te vertellen.
maar doe het !
al zul je maar een persoon in heel nederland bereiken.
elke dag gaan mensen verloren voor eeuwig ....ook christenen ook mensen die nu denken dat ze een plaats op de eerste rij hebben in de hemel.
ik weet dat het je niet in dank wordt afgenomen maar de mens is te arrogant, te eigenwijs.
ken je Paul Washer ?
Hij heeft ooit eens tijdens een preek in America gezegd dat van het aantal mensen daar aanwezig , het overgrote deel over 50 jaar in de Hel is.
ik schrok toen ik dat hoorde voor het eerst en dacht dat hij zich vergiste en wat hij wel niet dacht .....
maar hij had gelijk .......dat is de waarheid.
Paul Washer - shocking youth message ......

ate mais

zou het niet nog net zo zijn als toen Jezus op aarde rondliep? Hij maakte door het verhaal van de arme Lazarus in Lukas 16? hij zegt daar dat als de mensen de Bijbel niet geloven ze het ook niet zullen geloven als er daadwerkelijk iemand uit de dood terugkwam om ons te waarschuwen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:33
 
Lieve mensen , geachte gehoor .....
Ik heb en geen oordeel of vooroordeel.
Wat mijn intentie was is een hekel onderwerp aansnijden.
Ik ben mij bewust van de emoties die dit met zich meebrengt.
Ik ben me eveneens bewust , dat mensen mij zullen aanvallen, want dat is het gemakkelijkst.

De boodchapper is de brenger van het kwaad , de dwaalleer , leidt mensen tot de leugen en al wat dies meer zij.
Prima ......
Mag. kan ik wel tegen en heb het ingecalculeerd.

Wat er ook over en mij gedacht en gezegd moge worden..........
De inhoud blijft staan.

Ik heb meteen al gezegd , dat ik de amerikaanse auteurs niet betrek.
reden daarvoor is dat ik hen doorgaans erg sensatie belust vind en ik ken ook het boek van Mary K Baxter.
Zij heeft een boek geschreven over de hel en haar reizen er naar toe.

Geen oordeel zal er over mijn lippen komen mbt de waarheid van haar observaties.

Ik heb niet gezocht naar deze getuigenissen , deze kwamen mij op de weg.
Het zijn mensen , die allemaal hetzelfde vertellen.
En ik heb in geen een van de getuigenissen gehoord dat Jezus vrolijk door de hel liep en lachend en vol leedvermaak tegen de mensen zei:
eigen schuld , ................

Hij weende , Hij weende bitter en zei dat Hij immer nog van de mensen hield.
Maar zelfs in de hel in total afwezigiheid van God , zoals Willem al zei ,
lasterden deze verloren zielen de Heer van hemel en aarde nog.

Is dit onbijbels ?
Dat mensen God blijven lasteren ondanks het onheil wat ze over zichzelf afroepen ?
Mi is de Openbaring van Johannes hierin duidelijk.
Ook daarin wordt de naam van God nog gelasterd op het moment dat de oordelen over de aarde komen.

Mensen zijn vrij.
mensen mogen kiezen ....hetzij de Heer hetzij de Duivel.
Niemand wordt gedwongen , niemand moet iets.
Maar God vraagt en klopt en zoekt.
Ik weet niet of er een leuggengeest deze mensen heeft geleid.
Wellicht ......
Maar zij steken wel hun nek uit om deze gehate boodschap te brengen.
Zij brengen het onder tranen en met pijn in hun hart en heel vaak zijn ze juist door deze gebeurtenis gered.
Zou de duivel een satanist willen redden ?
iemand die een hoge positie heeft in de Macumba of Palo Mayumbe?
iemand die op weg naar de dood is en God openlijk afwijst door kinderoffers te brengen ( waarvoor ze geboet hebben in de gevangenis)
en de satan eer te brengen ?
Zou de duivel willen dat deze mensen zich bekeren ?
me dunkt niet.

Ik noem dit omdat ik net als jullie erg sceptisch was.
Ik ben ook nederlander en ben jammergenoeg net zo nuchter .......
maar die zo geroemde nuchterheid kan ook in ongeloof en onwil te geloven om slaan.

De teksten.

Tja de dood is volgend de adventisten een slaap , volgens weer een andere groep is de hel nog leeg , weer een andere groep zegt dat iedereen in de hemel komt.

ik ga daar niet op in in de eerste plaats omdat ik niet in theologisch geharrewar geloof.
en in de tweede plaats omdat ik geen enkel standpunt ga verdedigen.
Men gelooft maar wat men wil.

De grote mannen .........
Eehm David Wilkerson heeft in een a call to anguish ( tebezien op Youtube ) heel duidelijk gemaakt waar het omgaat.
En ook hij was ervan overtuigd dat God een Vader is maar absoluut onverbiddelijk in Zijn oordeel.
Zijn verdriet en zijn tranen tijdens deze preek omdat mensen niet bidden , niet rouwen en niet smeken op hun knieen

Charles Spurgeon en anderen waren ook duidelijk over : berouw en belijden van zonden .

het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken en ik ben zelf ook niet bang.
Het is het zelfde als met de angst voor kanker.........
Je kunt het negeren als er iets niet goed is, maar het gaat toch gebeuren.
kromme vergelijking en mijn excuses als iemand hier boos om wordt.
is niet de bedoeling.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMA135





Berichten: 45

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:42
 
.

Laatst aangepast door
HERMA135
op donderdag 9 augustus 2012, 16:30
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
LEANNE226





Berichten: 2978

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:52
 
CORTAZAR588 schreef:
Tja de dood is volgend de adventisten een slaap , volgens weer een andere groep is de hel nog leeg , weer een andere groep zegt dat iedereen in de hemel komt.

ik ga daar niet op in in de eerste plaats omdat ik niet in theologisch geharrewar geloof.
en in de tweede plaats omdat ik geen enkel standpunt ga verdedigen.
Men gelooft maar wat men wil.

In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?
Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......

Ik ben tijdens mijn vakantie toevallig(voor een verfrissing,het was 40 graden) terecht gekomen in een kerkje van een(al overleden)"zieneres".......er kwam een bizar verhaal uit(vergelijkbaar met deze verhalen) en men vertelde mij dat ik levend water te drinken had gekregen Geschokte, onthutste smiley Toen kwamen ook de verschillen uit de geloven boven,de een knielde eerbiedig met hoofdbedekking neer voor het altaar met iconen,brandden kaarsen,gaven geld,anderen gingen de hond maar aaien.........mijn russisch is erg slecht ( Knipoog smiley )maar voor zover ik ze begreep baden ze om geld,en niet om een beetje.......we blijven mensen he........
Mensen die zich zieners noemen vinden we overal,zelfs boven op bergruggen waar geen mens woont.......we moeten alleen de goede van de slechte zien te onderscheiden.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:36
 
LEANNE226 schreef:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?
Ik heb eerder vragen gesteld maar dat wordt misschien gezien als sarcasme en dat is mijn bedoeling absoluut niet dus als iemand de antwoorden heeft houd ik mij aanbevolen.......

Ik ben tijdens mijn vakantie toevallig(voor een verfrissing,het was 40 graden) terecht gekomen in een kerkje van een(al overleden)"zieneres".......er kwam een bizar verhaal uit(vergelijkbaar met deze verhalen) en men vertelde mij dat ik levend water te drinken had gekregen Geschokte, onthutste smiley Toen kwamen ook de verschillen uit de geloven boven,de een knielde eerbiedig met hoofdbedekking neer voor het altaar met iconen,brandden kaarsen,gaven geld,anderen gingen de hond maar aaien.........mijn russisch is erg slecht ( Knipoog smiley )maar voor zover ik ze begreep baden ze om geld,en niet om een beetje.......we blijven mensen he........
Mensen die zich zieners noemen vinden we overal,zelfs boven op bergruggen waar geen mens woont.......we moeten alleen de goede van de slechte zien te onderscheiden.

Quote:
In de Bijbel lees ik niet dat mensen direkt naar hemel of hel gaan,of iemand moet mij die teksten kunnen aanwijzen?

Hai Leanne,

Ik heb nu ff geen tijd om teksten te zoeken.

Maar ik bedoel, waar gaan ze anders heen, als ze dood gaan..
Ergens in Kor staat ook van de dood is van zijn prikkel ontdaan, omdat er eeuwig leven is voor ieder die gelooft.
En voor mensen die om wat voor reden niet geloven maar wel goed hebben geleefd(rom 2); de wet is in hun harten geschreven.

En mensen zoals Hitler en kinderverkrachters, ja, die gaan mi naar de hel.

Laterz!


Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 9 augustus 2012, 14:38
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:11
 
Wij kwamen binnen door die deur en het eerste dat ik zag was een enorme muur waar duizenden mensen aan hun hoofden aan haken hingen en met handboeien aan de muur. Wij zagen ook overal duizenden en duizenden mensen staan in het midden van de vlammen. Wij reisden verder en bevonden ons voor één van die vlammen en het begon langzaam naar beneden te zakken. Toen kon Ik een persoon daar in zien. Toen de persoon begon te spreken, herkende ik dat het een man was. Deze man droeg de kledij van een priester, en de kledingstukken waren helemaal vuil en verscheurd. De wormen glibberden van binnen naar buiten en door, en rond het lichaam van deze man. Zijn lichaam leek verkoold en verteerd door het vuur. Zijn ogen waren eruit geplukt en het vlees van zijn lichaam was aan het smelten en viel op de grond. Nadat alle vlees van hem af was gevallen, groeide het weer terug en hetzelfde proces bleef zich herhalen. Toen deze man Jezus zag zei hij, "Heer, heb genade met me, heb genade met me! Alstublieft, laat me hier uit voor een enkel ogenblik! Een enkele minuut!"

Deze man had een metaalplaat waarop de verklaring stond, "Ik ben hier voor diefstal" in zijn borst geschreven. Toen Jezus dichterbij kwam, vroeg hij deze man, "Wat is uw naam?" De man antwoordde, "Andrew, mijn naam is Andrew, Heer." De Heer vroeg hem, "Hoe lang bent u hier?" Andrew antwoordde, "Ik ben hier al heel lang." De man begon zijn verhaal te vertellen. Hij zei, dat hij de verantwoordelijkheid had om tienden te verzamelen en de geldelijke distributie aan de armen te organiseren in zijn Katholieke kerk. Maar in plaats daarvan, stal hij het geld. Toen, vroeg de Heer, met Zijn ogen vol van bewogenheid, aan de man, "Andrew, heeft u ooit gehoord van het evangelie?" En Andrew antwoordde, "Ja Heer, er was één christelijke vrouw die naar de kerk ging en zij predikte het evangelie èèn keer, maar ik wilde het niet geloven en aanvaarden, maar ik geloof het nu! Nu geloof ik dat dit echt is! Alstublieft Heer, neem me hieruit vandaan, minstens één enkel ogenblik!" Terwijl hij dit zei, kropen de wormen door zijn oogkassen, gingen door zijn oren weg, en kwamen opnieuw binnen door zijn mond. Hij probeerde om hen er met zijn handen af te trekken maar het was onmogelijk. Andrew schreeuwde afschuwelijk en herhaaldelijk smeekte hij God om genade. Hij bleef Jezus vragen om hem uit die plaats te halen. Om de zaken nog erger te maken, waren demonen hem constant aan het martelen door hem met hun speren te doorboren. Deze demonen leken precies op sommige poppen die wij hier op aarde hebben genaamd " De Jordanos". Ik zag die poppen in de hel, maar zij waren geen poppen meer; zij waren levend en zij waren demonen. Zij waren ongeveer 90 cm lang en zij hadden zeer scherpe tanden. Bloed kwam uit hun monden en hun ogen waren volledig rood. Zij staken Andrew met al hun kracht, evenals iedereen die in deze delen van de hel waren. Toen ik dit waarnam, vroeg ik de Heer, hoe het mogelijk is dat een pop die op de aarde is, er hetzelfde uitziet als de demonen. De Heer vertelde me dat dit geesten van droefheid waren.

De Heer bleef me verder leiden, daar duizenden mensen in kwelling zien. Telkens als deze zielen de Heer zagen, probeerden zij om Hem met hun magere handen te bereiken. Toen bemerkte Ik een vrouw op, die begon te schreeuwen, toen zij Jezus zag. Zij gilde, "Heer, heb alstublieft genade met me! Haal me uit deze plaats!" Deze vrouw leed ernstig en zij strekte haar handen naar de Heer uit. Zij bleef Hem smeken om haar voor minstens één enkele seconde uit die plaats te halen. Deze vrouw was totaal naakt en haar lichaam was bedekt met modder. Haar haren waren vuil en de wormen glibberden van boven naar beneden van haar lichaam. Zij probeerde om hen met haar handen weg te nemen, maar telkens als zij wat weg schraapte vermenigvuldigden zij zich nog meer. Deze wormen waren ongeveer 15-20 cm lang.

Het Woord van Heer zegt in Markus 9:44, " Waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust”

Het was zo vreselijk om deze vrouw te horen en haar te zien schreeuwen terwijl deze wormen vraatzuchtig haar vlees aten. Zij had ook een metalenplaat ingebed in haar borstkast die niet met de vlammen kon worden vernietigd. Het zei, "Ik ben hier voor hoererij". Op de zelfde manier moest deze vrouw hoererij bedrijven in de hel met een zeer walgelijke en dikke slang. Deze slang die reusachtige doornen rondom zijn lichaam had van ongeveer 15 -18 cm lang. Deze slang doordrong haar privé delen en reisde door haar lichaam naar haar keel. Toen de slang het lichaam van deze vrouw inging, begon zij vreselijk te schreeuwen, en smeekte de Heer meer intens haar uit die plaats te halen. Zij zei tegen de Heer, "Heer, ik ben hier voor hoererij, ik ben hier al 7 jaar, sinds ik stierf aan AIDS stierf. Ik had zes minnaars, en ik ben hier voor hoererij. " Daar in de hel moest zij het steeds opnieuw doen. Zij had geen rust dag of nacht. Zij moest aldoor op dezelfde manier lijden. Deze vrouw probeerde om haar handen uit te rekken naar de Heer, maar de Heer vertelde haar enkel, "Blanca, het is te laat voor u. Wormen zullen uw bed zijn, en wormen zullen u bedekken." Toen de Heer die woorden zei, werd zij bedekt door een deken van vuur en ik kon haar niet meer zien.

stukje gecopieerd. De heer vertelde haar enkel bianca het is te laat voor u, en liep verder.... zo kan ik wel meer stukken copieeren, maar vind de getuigenissen te walgelijk om neerte zetten. deze konden nog wel vond ik, kwam nog walgelijkere tegen in mijn ogen.

en het is ook walgelijk om te lezen voor mensen die dierbaren hebben verloren dat ze in zo,n omgeving kunnen zijn.
Dus op mij komt de jezus ook al beschrijven ze hem af en toe als dat hij ebwogen was, niet zo over als de liefdevolle jezus die ik ken uit de bijbel, hij geeft meer een indruk van eigen schuld had je maar moeten luisteren, maar ja dan moet ik al deze dingen copieeren, om het aan te tonen en vidn de getuigenissen te walgelijk.


Laatst aangepast door
PETRA944
op donderdag 9 augustus 2012, 15:22
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:13
 
so wie so, jezus die mensen openbaringen geeft , zulk soort openbaringen om ons tot geloof te brengen ons te redden, verder als ik alles goed lees, vraag ik me op het eind af, tja gaan we dan allemaal na de hel bijna allemaal, want wie is er zonder zonde op aarde.
eh gets je zal maar net iemand dierbaars moeten begraven die bv niet van de alcehol kon afblijven ofzo en dan zoiets lezen. rond uit walgelijk. het kane r bij mij niet in dat dit van jezus afkomt.


Laatst aangepast door
PETRA944
op donderdag 9 augustus 2012, 15:16
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:19
 
[quote=HERMA135]

mee eens je kan bepaalde mensen met zo,n angst geloof echt gek maken en ook van god weg houden, want wie wil er tot een god biddden die hard is in zijn oordeel geen begrip heeft voor fouten van mensen, gelukkig lees ik in de bijbel een andere god.

petra die zich beetje boos maakt over zulk soort dingen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:29
 
Men gelooft maar wat men wil.


zeer bewogen woorden van je ,na je mede mens toe, je gelooft maar wat je wil.
je begint over de ze linken en vervolgens je gelooft maar wat je wilt, dus het intereseert je niet als mensen dit allemaal lezen en het er misschien moeilijk mee krijgen
Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:59
 
het is niet mijn bedoeling om mensen bang te maken en ik ben zelf ook niet bang.
Het is het zelfde als met de angst voor kanker.........
Je kunt het negeren als er iets niet goed is, maar het gaat toch gebeuren.
kromme vergelijking en mijn excuses als iemand hier boos om wordt.
is niet de bedoeling.


eh je bent zelf niet bang, terwijl je zelf dit allemaal gelooft? mensen die in gruwelijke omstandigheden zitten voor allerlei zonden, ook las ik ergens over jongere kinderen die er zaten, pubers. Pubers die in hun onschuld makkelijk verleid worden door een zonde....en dan doet god dit met deze mensen?
en ja ik begin hier onderhand boos om te worden, het idee alleen al dat 1 iemand deze onzin zou lezen en het echt zou gaan geloven, maakt me boos. niet op jou maar op het geen waar deze leugens vandaan komen, maakt me wel geirriteerd dat je schrijft, je gelooft maar wat je wilt, je komt hier met een evangelie aan, waar sommigge mensen het nog wel es heel moeilijk mee kunnen krijgen en dat zijn je woorden dan.
wat is dat voor shit evangelie wat jij verkondigt hier?
en veroordelen mag niet want volgens jouw woorden veroordeel ik dan god Smiley die vol vragen zit Het is god die dit zegt?
grommm wat ben ik boosssssssssssss Boze smiley
als je drinkt kom je daar, als je homo bent, als je overspel hebt gepleegd etc. etc. vind dat hele evangelie wat jij hier verkondigt zelf veroordelend, en zo kan ik jezus niet!!!!!!!!!

en ik hoop dat niemand die dit topic leest het gelooft dat die visioenen van god zijn. onderzoek het anders goed en houd je bijbel erbij en bid jezus om wijsheid, dan zul je zien dat het niet klopt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 16:12
 
Zou de duivel willen dat deze mensen zich bekeren ?
me dunkt niet.

jewel hoor de boze vind het leuk om dwaalleer in de gemeente van jezus te brengen, vooral met angst.

En me laatste woorden,
beter reageer ik niet op dit soort topics, maar dan denk ik, ik geef tegengas, want stel dat iemand het leest en gelooft, dat zou triest zijn.

en hoop dat de starter van dit topic het ware evangelie leert kennen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:10
 
PETRA944 schreef:
Wij kwamen binnen door die deur en het eerste dat ik zag was een enorme muur waar duizenden mensen aan hun hoofden aan haken hingen en met handboeien aan de muur. Wij zagen ook overal duizenden en duizenden mensen staan in het midden van de vlammen. Wij reisden verder en bevonden ons voor één van die vlammen en het begon langzaam naar beneden te zakken. Toen kon Ik een persoon daar in zien. Toen de persoon begon te spreken, herkende ik dat het een man was. Deze man droeg de kledij van een priester, en de kledingstukken waren helemaal vuil en verscheurd. De wormen glibberden van binnen naar buiten en door, en rond het lichaam van deze man. Zijn lichaam leek verkoold en verteerd door het vuur. Zijn ogen waren eruit geplukt en het vlees van zijn lichaam was aan het smelten en viel op de grond. Nadat alle vlees van hem af was gevallen, groeide het weer terug en hetzelfde proces bleef zich herhalen. Toen deze man Jezus zag zei hij, "Heer, heb genade met me, heb genade met me! Alstublieft, laat me hier uit voor een enkel ogenblik! Een enkele minuut!"

Deze man had een metaalplaat waarop de verklaring stond, "Ik ben hier voor diefstal" in zijn borst geschreven. Toen Jezus dichterbij kwam, vroeg hij deze man, "Wat is uw naam?" De man antwoordde, "Andrew, mijn naam is Andrew, Heer." De Heer vroeg hem, "Hoe lang bent u hier?" Andrew antwoordde, "Ik ben hier al heel lang." De man begon zijn verhaal te vertellen. Hij zei, dat hij de verantwoordelijkheid had om tienden te verzamelen en de geldelijke distributie aan de armen te organiseren in zijn Katholieke kerk. Maar in plaats daarvan, stal hij het geld. Toen, vroeg de Heer, met Zijn ogen vol van bewogenheid, aan de man, "Andrew, heeft u ooit gehoord van het evangelie?" En Andrew antwoordde, "Ja Heer, er was één christelijke vrouw die naar de kerk ging en zij predikte het evangelie èèn keer, maar ik wilde het niet geloven en aanvaarden, maar ik geloof het nu! Nu geloof ik dat dit echt is! Alstublieft Heer, neem me hieruit vandaan, minstens één enkel ogenblik!" Terwijl hij dit zei, kropen de wormen door zijn oogkassen, gingen door zijn oren weg, en kwamen opnieuw binnen door zijn mond. Hij probeerde om hen er met zijn handen af te trekken maar het was onmogelijk. Andrew schreeuwde afschuwelijk en herhaaldelijk smeekte hij God om genade. Hij bleef Jezus vragen om hem uit die plaats te halen. Om de zaken nog erger te maken, waren demonen hem constant aan het martelen door hem met hun speren te doorboren. Deze demonen leken precies op sommige poppen die wij hier op aarde hebben genaamd " De Jordanos". Ik zag die poppen in de hel, maar zij waren geen poppen meer; zij waren levend en zij waren demonen. Zij waren ongeveer 90 cm lang en zij hadden zeer scherpe tanden. Bloed kwam uit hun monden en hun ogen waren volledig rood. Zij staken Andrew met al hun kracht, evenals iedereen die in deze delen van de hel waren. Toen ik dit waarnam, vroeg ik de Heer, hoe het mogelijk is dat een pop die op de aarde is, er hetzelfde uitziet als de demonen. De Heer vertelde me dat dit geesten van droefheid waren.

De Heer bleef me verder leiden, daar duizenden mensen in kwelling zien. Telkens als deze zielen de Heer zagen, probeerden zij om Hem met hun magere handen te bereiken. Toen bemerkte Ik een vrouw op, die begon te schreeuwen, toen zij Jezus zag. Zij gilde, "Heer, heb alstublieft genade met me! Haal me uit deze plaats!" Deze vrouw leed ernstig en zij strekte haar handen naar de Heer uit. Zij bleef Hem smeken om haar voor minstens één enkele seconde uit die plaats te halen. Deze vrouw was totaal naakt en haar lichaam was bedekt met modder. Haar haren waren vuil en de wormen glibberden van boven naar beneden van haar lichaam. Zij probeerde om hen met haar handen weg te nemen, maar telkens als zij wat weg schraapte vermenigvuldigden zij zich nog meer. Deze wormen waren ongeveer 15-20 cm lang.

Het Woord van Heer zegt in Markus 9:44, " Waar hun worm niet sterft en het vuur niet wordt uitgeblust”

Het was zo vreselijk om deze vrouw te horen en haar te zien schreeuwen terwijl deze wormen vraatzuchtig haar vlees aten. Zij had ook een metalenplaat ingebed in haar borstkast die niet met de vlammen kon worden vernietigd. Het zei, "Ik ben hier voor hoererij". Op de zelfde manier moest deze vrouw hoererij bedrijven in de hel met een zeer walgelijke en dikke slang. Deze slang die reusachtige doornen rondom zijn lichaam had van ongeveer 15 -18 cm lang. Deze slang doordrong haar privé delen en reisde door haar lichaam naar haar keel. Toen de slang het lichaam van deze vrouw inging, begon zij vreselijk te schreeuwen, en smeekte de Heer meer intens haar uit die plaats te halen. Zij zei tegen de Heer, "Heer, ik ben hier voor hoererij, ik ben hier al 7 jaar, sinds ik stierf aan AIDS stierf. Ik had zes minnaars, en ik ben hier voor hoererij. " Daar in de hel moest zij het steeds opnieuw doen. Zij had geen rust dag of nacht. Zij moest aldoor op dezelfde manier lijden. Deze vrouw probeerde om haar handen uit te rekken naar de Heer, maar de Heer vertelde haar enkel, "Blanca, het is te laat voor u. Wormen zullen uw bed zijn, en wormen zullen u bedekken." Toen de Heer die woorden zei, werd zij bedekt door een deken van vuur en ik kon haar niet meer zien.

stukje gecopieerd. De heer vertelde haar enkel bianca het is te laat voor u, en liep verder.... zo kan ik wel meer stukken copieeren, maar vind de getuigenissen te walgelijk om neerte zetten. deze konden nog wel vond ik, kwam nog walgelijkere tegen in mijn ogen.

en het is ook walgelijk om te lezen voor mensen die dierbaren hebben verloren dat ze in zo,n omgeving kunnen zijn.
Dus op mij komt de jezus ook al beschrijven ze hem af en toe als dat hij ebwogen was, niet zo over als de liefdevolle jezus die ik ken uit de bijbel, hij geeft meer een indruk van eigen schuld had je maar moeten luisteren, maar ja dan moet ik al deze dingen copieeren, om het aan te tonen en vidn de getuigenissen te walgelijk.
Afschuwelijk, walgelijk, weerzinwekkend. En dit wordt dus als evangelisatiemiddel de wereld ingeslingerd. Laat dit maar niet zien of lezen aan psychosegevoelige mensen. Jezus bracht vrede,licht en vrijheid. Ik herken Hem hierin niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:16
 
Ik hou wel van goede thrillers, met name klassiekers, en dan weer oa met name bijna alle films van Hitchcock.

Dit hierboven beschrijft een slechte B horrorfilm...

Er zou wel weer een hoop geld worden verdient aan die boeken met deze verhalen...om de labiele mensen angstig te maken....

Het zou verboden moeten worden...zucht.....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130





Berichten: 7083

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:19
 
HERMA135 schreef:
.

Jammer dat je je posts weghaalde, heb ze gelukkig wel gelezen, en onthouden waar het over ging.

Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PETRA944





Berichten: 1156

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:46
 
JOL252 schreef:
Afschuwelijk, walgelijk, weerzinwekkend. En dit wordt dus als evangelisatiemiddel de wereld ingeslingerd. Laat dit maar niet zien of lezen aan psychosegevoelige mensen. Jezus bracht vrede,licht en vrijheid. Ik herken Hem hierin niet.


Klopt, als je alles goed leest, alle getuigenissen zie je een beeld van jezus, god dat in mijn ogen niet klopt met de god, jezus uit de bijbel, verder word alles ondersteunt door teksten uit de bijbel komt het zeer geloofwaardig dus over.Dus ik denk dat best veel mensen dit zullen geloven.
met respect geschreven voor de mensen die hier in geloven, ik heb geen respect voor het geen wat er achter zit. en begrijp best dat mensen dit geloven, want ze brengen het goed.
en ja er is een hel en ben er van overtuigd dat sommigge er echt een stukje van hebben gezien, maar deze getuigenissen zijn niet van jezus denk ik....


Laatst aangepast door
PETRA944
op donderdag 9 augustus 2012, 17:58
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:23
 
ik zal het nog een keer uitleggen.
wellicht ten overvloede.

Ik heb deze getuigenissen niet gelezen.
Ik heb de mensen die er zijn geweest gezien.
In hun verdriet en angst en walging inderdaad.
Er is niets wat hun drijft behalve hun lifede voor de Heer.
Dat het niet strookt met sentimenten van sommigen hier is jammer en verdrietig , maar is sowieso het idee van de Hel niet triest?

De veroordelingen zijn niet iets wat ik mensen vertel , me dunkt.
Maar als ik een van de respondenten hoor zeggem dat je ook met goede werken en de wet in je hart gegrift en toch ongelovig , in de hemel komt ..........
wat is dat voor evangelie ?

alverzoening ?
Jezus zegt : Ik ben de Weg .............
niemand komt tot de Vader dan door MIJ.
Is daar een woord Arabisch bij ?

Goede werken en het goed doen leidt niet tot God.
Het is zeer lovenswaardig uiteraard , maar het leidt niet naar de eeuwige Hemel.

Wie brengt hier nu eigenlijk een vals evangelie?
Ik omdat ik mensen geloof , die in de Hel zijn geweest en hun leven verbeteren daarna?
en Jezus aannemen ?
of het geklets dat je met goede werken bij God in een goed blaadje komt?

uiteraard is het gevoel bij vele mensen belangrijker dan wat de bijbel zegt.
God is lief en Jezus is lief en we worden allemaal gelukkig en gaan allemaal met de hele bups naar de hemel?

dat is een dwaalleer genaamd NEW AGE .
NOVO ORDEM SECULORUM

Dat is Thyatira in een nieuw jasje
Thyatira in het oude jasje was de katholieke kerk met al zijn toverij en
occultisme.

Alverzoening en ontkenning van het oordeel is de nieuwe Thyatira.
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......

Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.
God heeft mij niet nodig geloof me.

Hij is zo groot , dat Hij alles alleen kan.
Ik pretendeer ook niet dat ik iets fantastisch breng.
getuige de persoonlijke aanvallen ben ik vast al gewogen en te licht bevonden.

Ook goed ........
Ga eens verder dan onderbuiksgevoelens en inkoppers ....
Er zijn genoeg mensen die dingen hebben gezien , die sommige mensen niet voor mogelijk houden.
en die houden hun mond omdat ze letterlijk verketterd worden.

Vraagt een van jullie zich wel eens af waarom deze mensen toch deze boodschappen brengen ?
Waarom Paul Washer deze boodchap bracht daar in Amerika ?
Wetende dat hij uitgekotst zou worden ?

misschien is het te moeilijk om uit een vastgeroest stramien te komen maar probeer het eens.
deze mensen liegen niet .......en ze leiden mensen ook niet op het verkeerde pad.
Als ze een valse leer zouden brengen en doen alsof God het allemaal zou hebben gezegd , zou God dat toestaan ?
De Jezus die ik ken .......daar heeft iedereen het over hier.

Wie is die Jezus ?
een baby tje in een kribbe ?
Of de leeuw van Juda ?
God zegt van zich zelf dat Hij liefde is , maar ook een verterend vuur .
wat is daar zo beangstigend aan ?
Omdat het ons erop wijst dat we met Hem geen spelletje moeten spelen ?

Ananias en Safira deden dat ook ......en vielen dood neer.
Ik zag niet meer zeggen dat ik het niet zeg maar de bijbel ,want daar zijn bepaalde mensen hier allergisch voor.

En als ik zeg dat iedereen maar moet geloven wat men wil.....
wat is daar mis mee?
Ik breng geen evangelie , ik breng geen boodschap .
Openbaring 22 beschrijft wat er gebeurt met de honden , overspeligen , de afgoden dienaren ( ongeacht welk soort afgod ....geld , auto, uiterlijk , werk , vreemde goden ) , de tovenaars , heksen , wiccas , en andere verdwaalde zielen , evenals de homoseksuelen.
Verder is de Heer heel duidelijk over de mensen die hem zullen zeggen : Heer hebben wij niet in uw naam...............

Het gaat niet om je goede werken , het gaat om je hart.
Als je hart op Jezus is gericht en Hem op de eerste plaats stelt .........zul je niet verloren gaan.
Ga je met Hem spelen en doen alsof zijn woord rekbaar is en niet zo letterlijk genomen moet worden en je bekeert jeniet van je weg..........

Dan is het wat Hij zegt.

De zonde leidt niet naar de Hel , het zondige hart.
De zonde wordt vergeven als je berouw toont.

Een zondig hart kent geen berouw , maar is opstandig en lastert de woorden van God en gaat ertegen is.
Zegt dat Abortus , Euthanasie , Overspel , Liegen en Afgoden dienen ook wel kan en door Hem maar geaccepteerd moet worden.

Want God is lief...............

en ziet alles door de vingers en wij kunnen erop los leven.
want Hij bedekt alles met de mantel der liefde toch ?

Dat is wat God duidelijk wil maken en wat ook deze mensen duidelijk werd gemaakt.

neem geen loopje met Hem en Zijn geduld.
BEKEERT U !!!

Hij heeft ons leven in de hand .........en bepaalt wanneer het einde komt.

Dat is geen grap .........het is vreselijk om te vallen in de handen van de levende God.

Ik vrees Hem meer dan de Hel.
Maar ik weet dat Hij ook eindeloos vaak mijn zonden vergeeft en heeft vergeven.
Ook ik derf het leven en ben schuldig en veroordeeld om voor eeuwig te sterven.
De Hel is ook mijn toekomst .......als ik met Hem gaan sollen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DJAB697





Berichten: 50

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:36
 
we moeten niet afgaan op menselijke ervaringen, maar Gods Woord.
En onze tijd nuttig gebruiken om het evangelie met andere te delen, nu we nog in de tijd van genade leven.



http://www.gty.org/resources/sermons/42-212/a-testimony-of-one-surprised-to-be-in-hell-part-1

goede preek. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:43
 
CORTAZAR588 schreef:
ik zal het nog een keer uitleggen.
wellicht ten overvloede.

Ik heb deze getuigenissen niet gelezen.
Ik heb de mensen die er zijn geweest gezien.
In hun verdriet en angst en walging inderdaad.
Er is niets wat hun drijft behalve hun lifede voor de Heer.
Dat het niet strookt met sentimenten van sommigen hier is jammer en verdrietig , maar is sowieso het idee van de Hel niet triest?

De veroordelingen zijn niet iets wat ik mensen vertel , me dunkt.
Maar als ik een van de respondenten hoor zeggem dat je ook met goede werken en de wet in je hart gegrift en toch ongelovig , in de hemel komt ..........
wat is dat voor evangelie ?

alverzoening ?
Jezus zegt : Ik ben de Weg .............
niemand komt tot de Vader dan door MIJ.
Is daar een woord Arabisch bij ?

Goede werken en het goed doen leidt niet tot God.
Het is zeer lovenswaardig uiteraard , maar het leidt niet naar de eeuwige Hemel.

Wie brengt hier nu eigenlijk een vals evangelie?
Ik omdat ik mensen geloof , die in de Hel zijn geweest en hun leven verbeteren daarna?
en Jezus aannemen ?
of het geklets dat je met goede werken bij God in een goed blaadje komt?

uiteraard is het gevoel bij vele mensen belangrijker dan wat de bijbel zegt.
God is lief en Jezus is lief en we worden allemaal gelukkig en gaan allemaal met de hele bups naar de hemel?

dat is een dwaalleer genaamd NEW AGE .
NOVO ORDEM SECULORUM

Dat is Thyatira in een nieuw jasje
Thyatira in het oude jasje was de katholieke kerk met al zijn toverij en
occultisme.

Alverzoening en ontkenning van het oordeel is de nieuwe Thyatira.
En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......

Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.
God heeft mij niet nodig geloof me.

Hij is zo groot , dat Hij alles alleen kan.
Ik pretendeer ook niet dat ik iets fantastisch breng.
getuige de persoonlijke aanvallen ben ik vast al gewogen en te licht bevonden.

Ook goed ........
Ga eens verder dan onderbuiksgevoelens en inkoppers ....
Er zijn genoeg mensen die dingen hebben gezien , die sommige mensen niet voor mogelijk houden.
en die houden hun mond omdat ze letterlijk verketterd worden.

Vraagt een van jullie zich wel eens af waarom deze mensen toch deze boodschappen brengen ?
Waarom Paul Washer deze boodchap bracht daar in Amerika ?
Wetende dat hij uitgekotst zou worden ?

misschien is het te moeilijk om uit een vastgeroest stramien te komen maar probeer het eens.
deze mensen liegen niet .......en ze leiden mensen ook niet op het verkeerde pad.
Als ze een valse leer zouden brengen en doen alsof God het allemaal zou hebben gezegd , zou God dat toestaan ?
De Jezus die ik ken .......daar heeft iedereen het over hier.

Wie is die Jezus ?
een baby tje in een kribbe ?
Of de leeuw van Juda ?
God zegt van zich zelf dat Hij liefde is , maar ook een verterend vuur .
wat is daar zo beangstigend aan ?
Omdat het ons erop wijst dat we met Hem geen spelletje moeten spelen ?

Ananias en Safira deden dat ook ......en vielen dood neer.
Ik zag niet meer zeggen dat ik het niet zeg maar de bijbel ,want daar zijn bepaalde mensen hier allergisch voor.

En als ik zeg dat iedereen maar moet geloven wat men wil.....
wat is daar mis mee?
Ik breng geen evangelie , ik breng geen boodschap .
Openbaring 22 beschrijft wat er gebeurt met de honden , overspeligen , de afgoden dienaren ( ongeacht welk soort afgod ....geld , auto, uiterlijk , werk , vreemde goden ) , de tovenaars , heksen , wiccas , en andere verdwaalde zielen , evenals de homoseksuelen.
Verder is de Heer heel duidelijk over de mensen die hem zullen zeggen : Heer hebben wij niet in uw naam...............

Het gaat niet om je goede werken , het gaat om je hart.
Als je hart op Jezus is gericht en Hem op de eerste plaats stelt .........zul je niet verloren gaan.
Ga je met Hem spelen en doen alsof zijn woord rekbaar is en niet zo letterlijk genomen moet worden en je bekeert jeniet van je weg..........

Dan is het wat Hij zegt.

De zonde leidt niet naar de Hel , het zondige hart.
De zonde wordt vergeven als je berouw toont.

Een zondig hart kent geen berouw , maar is opstandig en lastert de woorden van God en gaat ertegen is.
Zegt dat Abortus , Euthanasie , Overspel , Liegen en Afgoden dienen ook wel kan en door Hem maar geaccepteerd moet worden.

Want God is lief...............

en ziet alles door de vingers en wij kunnen erop los leven.
want Hij bedekt alles met de mantel der liefde toch ?

Dat is wat God duidelijk wil maken en wat ook deze mensen duidelijk werd gemaakt.

neem geen loopje met Hem en Zijn geduld.
BEKEERT U !!!

Hij heeft ons leven in de hand .........en bepaalt wanneer het einde komt.

Dat is geen grap .........het is vreselijk om te vallen in de handen van de levende God.

Ik vrees Hem meer dan de Hel.
Maar ik weet dat Hij ook eindeloos vaak mijn zonden vergeeft en heeft vergeven.
Ook ik derf het leven en ben schuldig en veroordeeld om voor eeuwig te sterven.
De Hel is ook mijn toekomst .......als ik met Hem gaan sollen.

New age? Alverzoening? Sentimenten? Je weet de mensen wel te etiketteren om het vpor jezelf te verklaren hoe en waarom mensen anders denken. En lees ik het nou goed? Je vindt het zo'n beetje plezierig angstige labiele mensen de zwarte (? In Hem is geen duisternis!) kant van God te laten zien? Lekker dan. Wel es te maken gehad met iemand met angsten? Dan piep je wel anders want is al stuk hel.


Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 9 augustus 2012, 18:56
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JANS221





Berichten: 1621

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:45
 
Ik vraag me af of God op mensen zit te wachten die in Hem willen geloven omdat ze bang zijn voor de hel. God wil mensen die in Hem geloven om wat Hij is en doet!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:53
 
Overigens beetje flauw maar ook wel voorspelbaar hoor dat je je als martelaar opstelt door andersdenken als persoonlijke aanvallen te zien. Maar hoort ook wel een beetje bij deze tak binnen geloofsbeleving....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:05
 
Claro ......

Kijk ik zeg niet dat ik Hem geloof omdat ik Hem vrees.
Ik geloof in Hem omdat ik van Hem hou.
Ongeacht het oordeel over mijn zielige leventje van 70 - 75 jaar.
dat is niet aan de orde.

Ik dien Hem omdat Hij het waard is, niet omdat Hij mij kan doen sterven voor eeuwig.
Dan zou ik geen liefde voelen maar angst.
Ik heb genoeg mee gemaakt om te weten dat Hij nooit , maar dan ook nooit de spijker misslaat.

En gevoelens hoe fijn ook .......hebben niets te maken met geloven.
Cliche maar echt heel erg waar.
Vertrouwen is verheven boven voelen.

Ik verwoord wat ik lees en uiteraard is het subjectief.
En ik doe afbreuk aan wat mensen meegemaakt hebben en hun realtie met God.
Daarvoor mijn excuses.

En van de mensen die ik heb aanghaald in het eerste stuk zijn er geen boeken verschenen.

Dus financieel gewin en optredens in Oprah zaten er niet in.
Kan ook niet want de arme stakkers weten en niet wie Oprah is en ze spreken geen Engels.

Alleen Spaans of Portugees of Quetcha

Wilmer Liendo- werd in zijn hoofd geschoten door een zwaar kaliber pistool was verlamd en blind werd door Jezus genezen.
is nu evangelist in Venezuela

Carmelo Brenes
was dood na een auto ongeluk , is in de hel geweest.

Angelica Zambrano - muerta por 24 horas

Ook op Youtube in het Engels
Samuel Hernandez

Ex satanist die bekeert en letterlijk uit de Hel is gehaald door Jezus zelf.
Ex- Macumbeiros in Brazilie die een pact hadden met de duivel.
Gered door Hem , die eeuwig leeft.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CORTAZAR588





Berichten: 277

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:09
 
flauw ?
mmm volgens mij ben ik al op allerlei manieren veroordeeld.
t hoort ook bij de andere geloofsbeleving om ieder die wat afwijkends zegt meteen op de brandstapel te zetten.

ik verwacht geen bijval.
daar doe ik het niet voor.
dan zou ik wel zeggen dat we allemaal naar de hemel gaan en dat God een lieve man is , die ons een aai over de bol geeft.

maar dan zou ik ook verbrand worden als ketter.

het zij zo ..........
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252





Berichten: 4097

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:13
 
CORTAZAR588 schreef:
flauw ?
mmm volgens mij ben ik al op allerlei manieren veroordeeld.
t hoort ook bij de andere geloofsbeleving om ieder die wat afwijkends zegt meteen op de brandstapel te zetten.

ik verwacht geen bijval.
daar doe ik het niet voor.
dan zou ik wel zeggen dat we allemaal naar de hemel gaan en dat God een lieve man is , die ons een aai over de bol geeft.

maar dan zou ik ook verbrand worden als ketter.

het zij zo ..........

Vervelend om de uitspraak flauw al als oordeel te zien...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MAMALOE463





Berichten: 830

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 19:40
 
Cortazar, ik vraag me werkelijk af wat je bedoeling nu eigenlijk is met je verhaal, kijk we weten allemaal waarom we op de aarde zijn, met welke opdracht, we moeten wederomgeboren worden voordat het te laat is, onze ziel redden dpvan de dood, de eeuwige doo, de hel dus.
Vanuit de bijbel weten we allemaal wel hoe erbarmelijk de hel wel niet moet zijn en dat we eeuwige pijn zullen hebben en dat dat eeuwigdurende pijnen zullen zijn.
De bijbel is ook erg duidelijk dat er nog nooit iemand is teruggekeerd uit de hel naar de aarde, hoe verklaar jij Lucas 16 vers 26? En boven dit alles, tussen ons en ulieden is een grote klove gevestigd, ZODAT DIEGENEN DIE VAN HIER TOT U WILLEN OVERGAAN, NIET ZOUDEN KUNNEN, NOCH OOK DIE DAAR ZIJN, VAN DAAR TOT ONS OVERKOMEN.

Is deze tekst dan nog niet duidlijk genoeg?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 ... 8 Volgende
Pagina 2 van 8