ChristianMatch

Forum

de gratie Gods?
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 10:44

ANNA415 schreef:
Ik ben voor een theocratie... ik zit dan ook met smart te wachten op de wederkomst.
Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.

Interessant is dan ook de vraag hoe het zou zijn na Jezus terugkomst. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje met dat beeld worstel, het lijkt me vreselijk toe ergens te leven waar je je eigen mening moet inleveren. En een stukje identiteit. Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan. Ik krijg het idee dat het een soort hemels communisme wordt...of heeft Marx zich onbewust laten leiden door zijn eigen joodse achtergrond en heeft de eindtijdgedachte communistisch ingevuld. Knap trouwens van Bordewijk, die in zijn boek Blokken liet zien wat een communistische maatschappij inhield...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 17:09

CHATULIEM619 schreef:
Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan.

Veelzeggend
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 19:12

ROELANDE345 schreef:
Romeinen 13:1 Iedereen moet zich onderwerpen aan de overheden, want er is geen gezag, behalve dat die God heeft ingesteld. De autoriteiten die er zijn vastgesteld door God.

dus misschien toch door Gods genade?

Toen dit werd geschreven, was het wel zo dat de Christenen veronderstelden dat de wederkomst er snel zou komen. De tekst is mogelijk geschreven vanuit de houding: Maak je niet zo druk over iets onbelangrijks als een overheid want Christus komt spoedig. Dan is het inderdaad niet zo van belang om je druk te maken over een overheid want het belang ervan is toch snel voorbij. De gemeenten zullen er waarschijnlijk ook niet als een behoudende kerk van nu hebben uitgezien, met dito bijbelomgang. De kans dat ze een evangelisch karakter hadden maar dan met een sterk accent op de diaconie is veel groter als we Handelingen en dergelijke lezen. Het uitblijven van de wederkomst moet haast als een grote teleurstelling zijn ervaren. De sterke identificatie in evangelische kring met de vroege gemeenten maakt mogelijk ook dat de wederkomst en het spreken daarover een meer prominente plaats inneemt.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 8 augustus 2012, 19:17
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT603

BerichtGeplaatst: woensdag 8 augustus 2012, 22:57

[quote=CHATULIEM619]Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.

Theocratie is voor een land de beste regering die er is lijkt mij.
Kijk eens hoe goed er vroeger voor Israel gezorgd werd zolang ze niet van God afdwaalden. Hoe is er tijdens de woestijnreis voor hen gezorgd.
Ik geloof ook dat God nu het huidige Israel nog helpt, zo'n klein land maar met een enorme technologie, de beste soldaten ter wereld en ook bijzonder hoe ze zich staande houden terwijl ze door zoveel vijandige landen omringd worden.

Laatst aangepast door
GERRIT603
op woensdag 8 augustus 2012, 23:53
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 08:52

[quote=GERRIT603]

Inderdaad. Theocratie is God aan de macht en niet wat idioten die denken dat ze god zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:40

CHATULIEM619 schreef:
Alsjeblieft niet zeg. Een theocratie is een dictatuur. Wie zijn wij dat we ons geloof dwingend op moeten leggen aan anderen? Daar schieten we echt niks mee op. Een chr. variant op Iran, nee, dat nooit.

Interessant is dan ook de vraag hoe het zou zijn na Jezus terugkomst. Ik moet zeggen dat ik al een tijdje met dat beeld worstel, het lijkt me vreselijk toe ergens te leven waar je je eigen mening moet inleveren. En een stukje identiteit. Nee, de toekomstverwachting met de komst van Jezus spreekt me echt niet zo aan. Ik krijg het idee dat het een soort hemels communisme wordt...of heeft Marx zich onbewust laten leiden door zijn eigen joodse achtergrond en heeft de eindtijdgedachte communistisch ingevuld. Knap trouwens van Bordewijk, die in zijn boek Blokken liet zien wat een communistische maatschappij inhield...

Ik begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos Leven, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, te denken hoe erg het moet zijn als je je eigen mening niet meer mag hebben. Die mag je wel hebben, en die zal zodanig bezet zijn met Hem, dat je niets liever wil dan EEUWIG Hem genieten, opgaan in Hem.

Laatst aangepast door
WILLEM618
op donderdag 9 augustus 2012, 09:49
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 09:42

WILLEM618 schreef:
Begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik kan me er geen voorstelling van maken, te denken hoe erg het moet zijn als je je eigen mening niet meer mag hebben. Die mag je wel hebben, en die zal zodanig bezet zijn met Hem, dat je niets liever wil dan EEUWIG Hem genieten, opgaan in Hem.

mooi gezegd Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEM618

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 10:00

Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.

Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven.
En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.

In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:19

WILLEM618 schreef:
Theocratie: Door God geregeerd worden. Dat wil niet zeggen, dat het gaat zoals sommigen willen dat het gaat. Dat wil niet zeggen dat mensen die zeggen dat hun ogen geopend zijn, het voor het zeggen hebben. Dat wil zeggen, dat God regeerd. En Hij stuurt dan mensen, die zelf er mogelijk helemaal niet voor geschikt zijn in eigen oog, zie aan een Gideon.

Een mening als zou een Theocratie onmenselijk zijn, zou inhouden dat God zo'n barbaar is, dat onder Zijn regering het onmenselijk zou zijn om nog te leven. Ik ben er van overtuigd dat dit niet zo is. Een echte Theocratie is geen communisme, is geen onmenselijk leven, maar is een leven vanuit Hem, die de Liefde is. Dat dit consequenties heeft voor onze eigen wil, die boos is, en die er continue op uit is om ons eigen ikje te bedoelen, dat is wat anders. Dat is een leven als Christus geleeft heeft, dienstbaar voor de naaste, en tot eer van God. Ook in de practische uitleving is dat een zalig leven.
En Leven naar Gods wil en wet is geen Iran, is geen leven in dictatuur. Leven in Gods regering is vrijheid, omdat niet het alles maar te doen wat je wil vrijheid is (al wordt dat soms wel zo gevoeld), maar je over te geven in de wil van je Hemels Vader echt vrijheid is.

In dat opzicht, als ik reacties van hiervoor lees, krijg ik wel sterk de indruk dat God het niet zo goed zou doen als er naar Zijn wil geleeft word, en je onderdaan zou zijn in een leefgemeenschap waarin Hij het voor het zeggen heeft. Ik kan me hier totaal niet in vinden.

nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:39

WILLEM618 schreef:
Ik begrijp niet zo goed hoe een Christen zo kan reageren.
Jezus wederkomst, wat is dat meer dan een eindelijk zondenloos Leven, met ook verlost van de gevolgen van de zonden, eindeloos opgaan in Hem, die De Liefde is. Hij, die ons verlost heeft van alle verdiensten, en geschonken heeft Zijn Heerlijkheid. Zijn wederkomst, is een eeuwig verwonderen van Hem, omdat Hij een rede heeft gevonden dat Hij een mens redden zou, en die redding heeft hij verdient.
Ik zal het je dan uitleggen. Iedereen die een beetje van de wereldgeschiedenis weet, weet ook dat de ergste vorm van regeren een theocratie is. Daarbij dwing je de anderen nl. te geloven zoals jij dat wilt. Het betekent een absolute censuur, en het betekent geen enkele persoonlijke vrijheid meer.
Als ik dus zeg, dat ik me niks kan voorstellen bij het idee, dat we al onze persoonlijke vrijheid moeten inleveren, dan bekijk ik dat met mijn huidige ogen. Er moet nl. een extra wonder gebeuren wil dat werken. Want ik geloof echt wel dat het fijn zal zijn, maar in de huidige situatie kan ik me er geen voorstelling van maken. Wordt het een christelijke variant van Iran? Of wordt het een soort communistische heilstaat?
Ik kan me met de huidige denkbeelden niet voorstellen hoe dat zou werken. Een maatschappij, waarin ik geen eigen mening mag hebben, geen eigen identiteit, vind ik persoonlijk niet aantrekkelijk. Maar daar mag een ander anders over denken.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:42

ROELANDE345 schreef:
nooit meer tranen nooit meer rouw, volmaaktheid
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....
Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 11:58
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 11:53

WILLEM618 schreef:
dus een soort Spaanse inquisitie?
WILLEM618 schreef:
Het is duidelijk dat je de geschiedenis niet kent. Wij als mensen kunnen nooit bevatten hoe het zijn zal als Jezus regeert. Maar een theocratie zoals de geschiedenis ons geleerd heeft, kan het niet zijn. Want dan kom je uit op het communisme of de christelijke variant van Iran.
WILLEM618 schreef:

Dat, is geheel jouw interpretatie, ik heb alleen gezegd, dat ik me er niks van kan voorstellen. Want hoewel de bijbelse voorstelling van de gang van zaken door de meesten als bemoedigend worden beschouwd, ben ik er huiverig voor. In mijn ogen is het plaatje niet compleet, ik mis wat, waardoor ik er wat minder vertrouwen in heb.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 12:52
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:04

CHATULIEM619 schreef:
Zou je dit niet snel ontzettend gaan vervelen? Als je geen verdriet kent, besef je de vreugde ook niet goed, en begin je alles vrij normaal te vinden. Ik denk dat ikzelf na een weekje volmaaktheid toch wel zou moeten zoeken naar uitdagingen....

Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik roep maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 12:18
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:09

THOMAS968 schreef:
Het bijbelse beeld van de wederkomst is dat alles wat ons ellendig doet voelen, ontbreekt. Dat is een vorm van geluk maar dat gaat dan over verlossing van narigheid. De meer passieve vorm zeg maar. Ik denk dat de meer actieve vorm er ook zal zijn namelijk datgene wat ons gelukkig maakt. Of daar echter zaken bij zullen zijn die ons nu gelukkig maken, is niet erg duidelijk. Vanuit mijn huidig denken, word ik ook gelukkig van het oplossen van vraagstukken en vind ik er bevrediging in als ik dat vind. Mensen kunnen ook gelukkig worden van de verandering die een nieuwe liefde veroorzaakt, ik rope maar wat. Ik vraag me echt af of het zo is dat er alleen maar een soort permanent geluk is. Het klinkt wat aards maar zouden we bovenstaande geluksmomenten, die uit een ontwikkeling voorkomen, dan niet meer kennen? Ik stel het maar als vraag en weet dit uiteraard ook niet.

Thomas
Je hebt gelijk wat mij betreft. Er moet wat meer zijn waardoor we daar gelukkig zijn. Een eeuwig Zwitserleven Gevoel spreekt mij ook niet echt aan.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:15

Ik denk overigens dat er twee discussies door elkaar lopen. Chat heeft het over de praktische invulling van theocratie als we ons rechtssysteem zouden vervangen door oud-testamentische wetgeving en dat op fundamentalistische wijze zouden toepassen.

Anderen spreken er over als God daadwerkelijk zou regeren zoals mogelijk na de wederkomst. Maar dat is echt iets heel anders. Chat hanteert echt de juiste definitie van theocratie als tegenhanger van de liberale democratie waar de Nederlandse grondwet op gebaseerd is. Het is echter een onmogelijkheid dat theocratie ooit in Nederland wordt ingevoerd. Het klinkt vroom die theocratie te willen, maar de uitwerking zou niet uitvoerbaar zijn. De Nederlandse rechtsstaat geeft een betere bescherming van de burgers dan een wetgeving die een weerslag is van een samenleving zoals die duizenden jaren geleden functioneerde. Vrouwen worden niet meer gestenigd na overspel, ook al staat dat in de Bijbel. En dat is heel christelijk.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 12:34
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:23

CHATULIEM619 schreef:
Wat maakt een mens tot het unieke wat hij is? Is dat juist niet zijn onvolmaaktheden? Dat iedereen fouten heeft/maakt maakt de persoon juist uniek. Als we allemaal volmaakt zijn, betekent dat opeens dat we allemaal hetzelfde zijn?

Nee ik denk niet dat het zal gaan vervelen, geen kinderen die mishandelt worden geen oorlog geen ziekte geen dood, volgens mij is dat net zoals met mooi weer dat verveeld ook nooit. Maar er moet nog een meerwaarde zijn natuurlijk. Volgens mij is dat dat we voor altijd bij Hem zullen zijn. De Bijbel stelt het voor als het grote bruiloftsfeest. Wittebroodsweken voor eeuwig met DE WARE!!!! Lijkt mij wel!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:25

THOMAS968 schreef:
Ik denk overigens dat er twee discussies door elkaar lopen. Chat heeft het over de praktische invulling van theocratie als we ons rechtssysteem zouden vervangen door oud-testamentische wetgeving en dat op fundamentalistische wijze zouden toepassen.

Anderen spreken er over als God daadwerkelijk zou regeren zoals mogelijk na de wederkomst. Maar dat is echt iets heel anders. Chat hanteert echt de juiste definitie van theocratie als tegenhanger van de liberale democratie waar de Nederlandse grondwet op gebaseerd is. Het is echter een onmogelijkheid dat dit ooit in Nederland wordt ingevoerd. Het klinkt vroom een theocratie te willen, maar de uitwerking zou niet uitvoerbaar zijn. De Nederlandse rechtsstaat geeft een betere bescherming van de burgers dan een wetgeving die een weerslag is van een samenleving zoals die duizenden jaren geleden functioneerde. Vrouwen worden niet meer gestenigd na overspel, ook al staat dat in de Bijbel. En dat is heel christelijk.

Thomas
Begrijp je dan ook als ik stel, dat we eigenlijk een heleboel inzicht nog missen, want daar zit volgens mij het echte probleem.

Hoe kunnen we zeggen dat een theocratie onder God wel zou werken, terwijl we hier zien hoe het mensen vercorrumpeert?

Hoe kunnen we zeggen, dat er geen lijden en worsteling meer is, maar wel leermomenten en bevrediging? In mijn ogen zijn mijn pijnmomenten gelijk ook de meest waardevolle momenten in mijn leven geweest. Als er geen pijn meer is, hoe zou ik dan gestimuleerd worden in mijn denken en in mijn geloof?

Hoe kunnen we volmaakt zijn en toch van elkaar verschillen??? Is er mogelijkheid tot ontwikkeling, of wordt ons alles maar zo in de schoot geworpen?

Zomaar een paar vragen...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:34

ROELANDE345 schreef:
Nee ik denk niet dat het zal gaan vervelen, geen kinderen die mishandelt worden geen oorlog geen ziekte geen dood, volgens mij is dat net zoals met mooi weer dat verveeld ook nooit. Maar er moet nog een meerwaarde zijn natuurlijk. Volgens mij is dat dat we voor altijd bij Hem zullen zijn. De Bijbel stelt het voor als het grote bruiloftsfeest. Wittebroodsweken voor eeuwig met DE WARE!!!! Lijkt mij wel!
Eén van de dingen, die we als mens hebben gekregen is onze creativiteit. En ik denk dat er nog kunstenaars zullen zijn, of Willie Wortels...of zou dat niet nodig zijn?

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 12:35
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:41

CHATULIEM619 schreef:
Eén van de dingen, die we als mens hebben gekregen is onze creativiteit. En ik denk dat er nog kunstenaars zullen zijn, of Willie Wortels...of zou dat niet nodig zijn?

Ja dat denk ik wel, zoals 2 geliefden alle creativiteit soms aanwenden om elkaar een plezier te doen stel ik me dat altijd voor. Misschien een wat simpele gedachten gang maar ja als je niet wordt als een kind.........
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:45

CHATULIEM619 schreef:
Begrijp je dan ook als ik stel, dat we eigenlijk een heleboel inzicht nog missen, want daar zit volgens mij het echte probleem.

Hoe kunnen we zeggen dat een theocratie onder God wel zou werken, terwijl we hier zien hoe het mensen vercorrumpeert?

Het punt is dat een theocratie niet onder God werkt maar onder fundamentalisten, een soort oud-testamentische ayatollahs. Ouderlingen van de Oud-Gereformeerde gemeente of zo.Tussen christelijke fundamentalisten en hun islamitische tegenhangers bestaan qua denken veel overeenkomsten. Het staat er zo en we voeren het letterlijk uit. En wie zich er tegen verzet, verzet zich tegen God. Lees: tegen het autoritaire eigen godsbeeld. Iran is een goed voorbeeld.

Hoe kunnen we zeggen, dat er geen lijden en worsteling meer is, maar wel leermomenten en bevrediging? In mijn ogen zijn mijn pijnmomenten gelijk ook de meest waardevolle momenten in mijn leven geweest. Als er geen pijn meer is, hoe zou ik dan gestimuleerd worden in mijn denken en in mijn geloof?

Ik zie niet in dat het er niet zou zijn. Ik spreek nu voor mezelf maar als ik niet meer inzicht zou kunnen/mogen verwerven om denkproblemen op te lossen zou ik doodongelukkig worden.

Hoe kunnen we volmaakt zijn en toch van elkaar verschillen??? Is er mogelijkheid tot ontwikkeling, of wordt ons alles maar zo in de schoot geworpen?

De vraag is of volmaakt ook betekent dat iedereen hetzelfde is. Ik denk het niet, want het is geen volmaakt bestaan als we geen eigen identiteit meer hebben. Maar ik vertrouw er op dat God het goed bedacht heeft als het zover is.

Zomaar een paar vragen...

Helaas zal niemand een compleet antwoord hebben.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 13:00
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:54

CHATULIEM619 schreef:

er is een andere liefde bij jezus, een volmaakte mooie zuivere liefde, die verveelt niet, daar wil je graag altijd in blijven. Anders als de liefde op aarde.
dan zoek je geen ruzies of verdriet om verveling tegen te gaan.
de hemel is anders als dat wij ons kunnen voorstellen.
En we kunnen ook uniek zijn en creatief zonder verdriet, zonder ruzies.
na een weekje volmaaktheid, wil je denk ik niet terug.
Naar boven

Auteur Bericht
LUDOVIS284

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:56

Ja maar wie kan zich voorstellen hoe het zal zijn. Jezus antwoordt op een vraag van de saducceen over de opstanding dat zij als de engelen zullen zijn. Ons lichaam hangt ahw niet meer aan de zwaartekracht van onze begeertes.
Maar gaan we dan dag en nacht hallelujah roepen of is er ook ruimte om eens een keer te gaan vissen. En wat als je die persoon tegenkomt aan wie je een verschrikkelijke hekel hebt ?
Overigens de ideale staatsvorm op aarde is de anarchie...niemand die een ander zijn wil op legt..maar ja je moet wel heel veel van elkaar houden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 12:58

LUDOVIS284 schreef:
Ja maar wie kan zich voorstellen hoe het zal zijn. Jezus antwoordt op een vraag van de saducceen over de opstanding dat zij als de engelen zullen zijn. Ons lichaam hangt ahw niet meer aan de zwaartekracht van onze begeertes.
Maar gaan we dan dag en nacht hallelujah roepen of is er ook ruimte om eens een keer te gaan vissen. En wat als je die persoon tegenkomt aan wie je een verschrikkelijke hekel hebt ?
Overigens de ideale staatsvorm op aarde is de anarchie...niemand die een ander zijn wil op legt..maar ja je moet wel heel veel van elkaar houden...
In onze hemel is dus geen seks meer........ Zou er dan nog een vorm van voortplanting zijn?

Ik hoop wel dat er een grasveldje is, om samen te voetballen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 9 augustus 2012, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:33

CHATULIEM619 schreef:
In onze hemel is dus geen seks meer........ Zou er dan nog een vorm van voortplanting zijn?

Ik hoop wel dat er een grasveldje is, om samen te voetballen...

Een nieuwe aarde zonder bezigheden?Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dan heb ik toch minimaal een beetje Crosby, Stills & Nash nodig om de dag door te komen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 13:56

LEANNE226 schreef:
Een nieuwe aarde zonder bezigheden?Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Dan heb ik toch minimaal een beetje Crosby, Stills & Nash nodig om de dag door te komen Knipoog smiley
We mogen met ons allen zingen en muziek spelen....
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 14:22

Laten we maar er op vertrouwen dat het goed zal zijn.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 9 augustus 2012, 14:26
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:13

Ja Zucht........
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 15:17

CHATULIEM619 schreef:
Ja Zucht........

Juist niet door te zuchten....
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 17:38

Pfff, moeilijke vragen allemaal. Ik weet ook niet hoe het zal zijn, ik laat het maar aan God over en ik vertrouw er op dat Hij het wel weet en dat het goed zal zijn!!!! Eigenlijk twijfel ik daar helemaal niet aan!!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: donderdag 9 augustus 2012, 18:56

JANS221 schreef:
Pfff, moeilijke vragen allemaal. Ik weet ook niet hoe het zal zijn, ik laat het maar aan God over en ik vertrouw er op dat Hij het wel weet en dat het goed zal zijn!!!! Eigenlijk twijfel ik daar helemaal niet aan!!
Ik hoop, dat je het met me eens bent, dat we eigenlijk helemaal niet zoveel weten van de nieuwe hemel en aarde, en hoe het daar zou zijn.

En ik hoop, dat je begrijpt, dat wat voor de een juist een bemoediging is, voor de ander als een bedreiging kan overkomen....

Zucht....
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3