ChristianMatch

Forum

Vluchtelingen en asielzoekers
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 19:50

Ik wist niet dat de vorige pagina vol was dus ff voor de duidelijkheid opnieuw hier onder Knipoog smiley

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 14 juni 2012, 20:14
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 20:15

HERMAN968 schreef:
[i]Mooi Yes, de aandacht die je wil geven aan deze ontheemde mensen. Regelmatig hebben we concrete mensen waarvoor we bidden. Zo was er Didier (Congolees), Zariba (Afghaan), Moses (Guinea), David (Kameroen), ... Ook baden we voor een chirsten die uitgezet werd door de Nederlandse regering. Was toen een oproep van een medecmmer. God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom[/i]

Ik heb er hier eerder al iets over geschreven en probeer dat naar mijn vermogen praktisch uit te voeren!
Nee ik kies er voor daar geen deel aan te nemen. Heb daar mijn redenen voor. Die ik voor mijzelf houd. Voor hen die daar wel voor kiezen kan het een idee zijn misschien
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:05

HERMAN968 schreef:
Dat wil ik even aan onze lezers overlaten, Carmen ?
Hoe scheiden we het kaf van het koren ?
Tip: lees de Bijbel.
Knipoog smiley Lachende smiley

Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:21

CARMEN073 schreef:
Herman ik vroeg je te verduidelijken wat je met misbruik bedoeld omdat ik me namelijk niet kan voorstellen hoe je misbruik kunt maken van een asielzoekerscentrum. Dazzal.

Verder heb ik het niet over het scheiden van kaf en koren, maar over het potdicht zitten van de NL grens terwijl mensen in en buiten Europa sterven, verdrinken en vermoord en aan hun lot worden overgelaten. Interessante vraag vanuit jouw inbreng is dan: mag je mensen als 'kaf' aanduiden? En zo ja; mag je ze dan als ze dat etiket eenmaal hebben zomaar laten kreperen?

Voor je laatste tip heb ik eigenlijk geen woorden: waaruit maak jij op dat ik de bijbel niet lees?? Ter geruststelling voor jou hier een citaat: " Barmhartigheid roemt tegen het oordeel".

Sorry, dat ik het forum misvatte. Zal beter oplette. Verlegen lachende smiley

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:25

Herman, ten eerste, je zit hierovoor ín iemands quote te schrijven, ten tweede, je stukjes beginnen vaak met [color=#0000FF]en/of[i] en eindigen met
en /i en/of /color .

Zou je daar op willen letten?

Wie getrouw is in het kleine....

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 14 juni 2012, 21:29
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:28

SHANITA130 schreef:
Herman, ten eerste, je zit hierovoor ín iemands quote te schrijven, ten tweede, je stukjes beginnen vaak met color en i en zo.

Zou je daar op willen letten?

Als je nog van die opmerkingen hebt Shanita wil je die dan overmaken met een mail. Bijzondere dank. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:29

HERMAN968 schreef:
Als je nog van die opmerkingen hebt Shanita wil je die dan overmaken met een mail. Bijzondere dank. Knipoog smiley Lachende smiley

Nee.
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:33

SHANITA130 schreef:
Nee.

Haha lol

Ik vind het juist wel overzichtelijk zoals hij schrijft Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 21:45

CARMEN073 schreef:

GrZ

Je hebt gelijk Carmen, had niet in dit forum mogen stappen aangezien ik vanuit belgische regelgeving denk. Ben eigenlijk niet bevoegd om mee te praten. Verlegen lachende smiley
Trek me dan ook terug. Mogelijk kunnen we wel chatten en 't een en 't ander uitwisselen. Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: donderdag 14 juni 2012, 22:51

CARMEN073 schreef:

Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.
Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben.
Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair.
En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.

CARMEN073 schreef:

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.

Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.

En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.

En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....

Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.

Daarnaast kun je ook in landen die dat nodig hebben niet helpen met hulp op wat voor manier dan ook, als ze het niet willen aanvaarden, of als er dingen gebeuren die deze hulp indammen zodat het niet daar komt waar nodig is. Dit kan er dan inderdaad voor zorgen dat er mensen zonder die hulp komen te overlijden, maar bedenk dan wel dat zelf met hulp er een zeer grote kans is in dergelijke situaties dat diezelfde mensen nog steeds komen te overlijden.
En dat gebeurt op verschillende manieren, voornamelijk doordat materiële hulp op grote schaal (50-90% van alle hulpgoederen) word gestolen door bendes of regeringen en voor grof geld word verkocht zoals met veel hulpgoederen voor acties in Afrika gebeurde waardoor dezelfde mensen waar de acties voor gestart zijn alsnog overleden van de honger..
Of dat hulp wel geboden word maar in dusdanige hoeveelheden dat het gewoonweg niet verder komt nadat het is aangekomen in het land van node, bv. na de ramp in Haïti zijn er zoveel hulpgoederen gestuurd naar Haïti dat het gros in de haven bleef en niet verder kwam, medische artikelen konden daardoor niet gebruikt waar dat wel nodig was, en eten bleef net zo lang in hun afgesloten containers in die temperaturen dat het zelfs daar volledig voor consumptie ongeschikt was. Haïti heeft later ook gezegd dat ze meer hadden gehad aan geld om zelf alle hulpgoederen te regelen dan aan de miljoenen tonnen hulpgoederen die gewoon in de haven gedumpt werden zonder coördinatie.

Laatst aangepast door
HARALD940
op donderdag 14 juni 2012, 22:52
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:01

[quote=HARALD940]Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.

Ja, je mag spreken over kaf en koren. Je gebruikt die uitspraak het ook niet om te discrimineren iod.
Je kan niet iedereen opnemen die om hulp en "hulp" vragen, dat is onmogelijk voor elk land ter wereld.

Wijze woorden die je spreekt Harald. Getuigd voor mij van vastigheid niet zomaar de goegemeente naar de mond te praten, jo. En of het vroom gepraat van de zieleknijpers, yes!.

[color=0000FF][i]Ffe een Belgisch verhaal.
"Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % Geschokte, onthutste smiley ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie". Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord Lachende smiley ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren". Zij kunnen dus beter in België zijn dan in hun land want daar bouwen ze ook niet op, integendeel. Dus mijn vraag beantwoord, ik kan in Zijn vrede dankbaar en krachtig verder leven Lachende smiley .

Natuurlijk -zegt mijn gezond verstand- moeten we ook selectief blijven jo, anders importeer je problemen én ondergraaf je je eigen samenleving.

Zelfs als het een asielzoeker is met een zwak dossier (en zo zijn er heelwat, 15 % worden maar erkend) en is hij/zij op zoek naar beter leven -Westers confort- dan nog heb ik er geen problemen mee dat men komt als ze "opbouwen" voor zichzelf en/of voor onze samenleving. "Iedereen mag in Mijn huis wonen". Denk je dat de asielzoekers gelukkig zijn met die profiteurs, sommige groepen (o.a. Afghanen) intimideren zelfs hun landgenoten als ze zich niet houden aan hun levenswijze.

Heelwat asielzoekers lachen ook met onze goegemeente als ze zien hoe wij ermee omgaan en hoe weinigen verantwoordelijkheid durven nemen wegens politiek motief en/of eigenbelang. Anderen buiten dit uit.

Lees ook mijn volgende boodschap: blijf verder helpen met de kerken, evangeliseer, geef hen de boodschap van Christus die bevrijd, blijf in contact met uitgeprocedeerde christenen die terug naar hun thuisland moeten en weten dat ze vervolgd worden. Coole smiley met zonnebril
Help ook de getraumatiseerde wat het ook kosten mag, het is zo mooi dat we dit kunnen doen. Wees solidiair, maar niet naief. Laten we onze gastvrijheid niet afpakken door die profiteur. Want ik wil hen de kost niet geven die fingeren psychische problemen te hebben.

"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"
[/i][/color] Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 06:53
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:47

CARMEN073 schreef:
Haha lol

Ik vind het juist wel overzichtelijk zoals hij schrijft Clown smiley

Hai Carmen,

Ja, ik niet. elke keer '[color=0000FF][i]' voor een tekst en vaak ook erachter.

Vind dat slordig.
Eventjes weghalen, als het '[color=0000FF][i]' er 2 keer staat. Dat is niet zo moeilijk als je even je tekst nakijkt. En je leert ervan.

Maar ja, sommigen blijven die dingen gewoon doen. Heel makkelijk, ik lees dat niet meer.

Groetjes!

Ik heb het gevoel dat die meneer expres loopt te z#$%^, had ik al eerder, maar nu weet ik het zeker.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:57

SHANITA130 schreef:
Ik heb het gevoel dat die meneer expres loopt te z#$%^, had ik al eerder, maar nu weet ik het zeker.

Sorry Shanita, ben nu nogal bezig met hoe ik het item in goeie woorden te brengen. De make up is voor mij niet zo belangrijk.
Design mag maar is de buitenkant. Laat je hier niet te erg door meeslepen jo. 't Zal ooit weleens beteren. Toch ! Back to topic, fijne dag nog ! Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 08:01
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 06:58

Dank.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 15 juni 2012, 06:59
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:12

Dank Harald voor je bijdrage. Ik kan daar voor het overgrote deel in meegaan. Heb nog wel een paar vragen dr bij.

HARALD940 schreef:
Ook daar kun je als asielzoeker misbruik van maken.
Heel simpel door daar alleen al eten en hulp te eisen of te nemen, ipv te krijgen, of meer nemen, of stelen, zodat anderen daardoor minder krijgen/hebben.
Vernielingen aanrichten aan gebouwen of meubilair.
En dan noem ik alleen nog materiële zaken hier op.

Duidelijk. Lijkt me idd misbruik. Het moeilijke is alleen dat dit misbruik pas kan ontstaan op het moment dat iemand hier al is. Vind jij dit een gegronde reden om dan preventief de grenzen (bijna) helemaal dicht te doen? Immers worden hierdoor de goeden met de kwaden gestraft.

In de bijbel wordt idd over kaf en koren gesproken mbt mensen; maar daar is het Jezus die de wan ter hand heeft. Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om mensen als 'kaf' aan te duiden. Maar dat ligt gevoelsmatig; wij zijn immers voor God allemaal 'kaf'. Van nature geneigd tot alle kwaad; so who am I? Maar ik begrijp de bedoeling wel.

Natuurlijk kan geen enkel land alle asielvragers opnemen (denk ik). Maar als de Europese landen op dit punt goed zouden samenwerken zou er veel meer en adequatere hulp geboden kunnen worden. Nu laten we als NL niet alleen die vluchtelingen zitten, maar ook Griekenland en Italie die nu 1x wat dichter bij het vuur zitten.

Waar het om zou moeten gaan met asielzoekers en de richtgeving en wetgeving daarvoor is om mensen die het vanuit onderdrukking op lichamelijk, materieel(voeding) en geestelijk vlak wel en echt nodig hebben hier op te vangen, vast of tijdelijk.

Mee eens. Dan zouden de grenzen dus weer open moeten.

Maar ook dat je mensen die komen om de rest van hun leven hier bv. uit de bijstand(1 of meerdere....) te leven terwijl ze kunnen werken, zich misdadig gedragen, en misdragen het recht om hier te mogen gaan wonen ontzeggen en terug sturen.

En daarnaast ook mensen terug sturen die geen hulp nodig hebben, maar hier gewoon komen omdat ze denken hier het "beter" te hebben dan hun geboorteland, terwijl ze daar ook zonder problemen kunnen overleven.

En helaas komen er meer mensen van de laatste 2 groepen dan van de eerste.....

Waar baseer je jouw laatste uitspraak op? Mijn indrukken zijn namelijk geheel anders. Ik heb de indruk dat mensen uit de laatste door jouw genoemde 2 groepen voornamelijk via andere wegen en dus niet via een asielprocedure proberen binnen te komen. En dus ook niet in de opvangcentra terechtkomen. Ik schat dat op er op de 1000 asielzoekers mss 1 of 2 personen zijn met onzuivere bedoelingen. En die schatting is niet verifieerbaar; puur gemaakt op persoonlijke waarneming.

Maar het is goed om je als Christen (en gemeente) voor de eerste groep mensen in te zetten en die verder te helpen met hunzelf (en gezin), laten merken welkom te zijn in je gemeente, en in deze maatschappij.

Yezzz!! Geef je op! Lachende smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op vrijdag 15 juni 2012, 11:15
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:30

Citaat van Herman968
"Ik vroeg God wat moeten we toch met al dat profitariaat (ik schat tussen de 20 en 40 % ) dat naar België toe komt want zij nemen de plaats in van een goeie".

Herman ik ben toch wel nieuwsgierig naar waarin het Belgische toelatingsbeleid verschilt van het NL. Kun (en wil) jij daar iets over zeggen?

Hele tijd lang worstelde ik met deze vraag, bad "help me, want ik wordt hierin opstandig". Gelukkig kreeg ik antwoord van Hem (God geeft altijd antwoord ): "Herman, met die mensen is in hun land ook geen WEG te bezeilen. Hier in België is er een een rechtssysteem -geschoeid op Mijn wetten- waarin zij zich moete inpassen, willens nillens. Het thuisland wordt hierdoor ontlast, dat is de hulp die jullie Westen kunnen leveren".

God bekijkt de zaken vanuit een heel ander perspectief. Ik vind het geen rare gedachte. Zeker wanneer je bedenkt dat die profiteurs op deze manier ws ook meer en vaker in aanraking komen met het evangelie.

"Ziet het hart aan vooraleer je iemand definitief binnenlaat zou ik zeggen"

Dat laatste is natuurlijk een hele moeilijke opgave.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 11:47

HERMAN968 schreef:
God is Goed, in welke omstandigheden zijn kinderen ook zijn. Laten we als Christen de opdracht hebben om ze met woord en daad bij te staan. Dus welkom in de gebedsroom
en in Nederland dus, want Godsland (dewereld) is hun land ook, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:52

YES356 schreef:
Ik ben van mening dat we als christenen (gastvrij) hulpvaardig moeten zijn.
Al helemaal naar zwakkeren in deze wereld.
Dat hoeft niet in te houden dat je de grenzen maar helemaal open moet zetten. Maar met de mensen die hier al zijn moeten we denk ik omgaan zoals je zelf graag behandeld zou willen worden.
Het Griekse woord `asiel` betekent: toevluchtsoord .Daar zijn die mensen naar op zoek.

Ik ga hier een heel eind in mee. Alleen: wat mij betreft mag er dan wel een grondige screening plaatsvinden. Ook geen gelijntrek á la zaak Mauro. Gewoon duidelijk, helder en snel zijn. Want het probleem met name in Nederland is dat eindelijk iemand, in de persoon van Geert Wilders, eens de discussie op gang heeft gezet in een totaal doorgeslagen situatie, waarbij ook nog eens Iraanse Christenen en zo werden genegeerd. Met name dat laatste vind ik een grof schandaal! Verder moeten we vooral waken dat we niet net als het linkse spectrum in onze politieke landschap onze multiculti-samenleving gaan verheerlijken...
Naar boven

Auteur Bericht
BEUN656

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 19:58

PIETER619 schreef:
en in Nederland dus, want Godsland (dewereld) is hun land ook, toch?

Het is inderdaad onze Christenplicht om de ander in nood te helpen. Wat mij betreft een Christen met bij wijze van spreken de kogelgaten in zijn oorschelpen. En dan heb je het nog over een behoorlijke groep mensen uit o.a. Iran, Irak, Soedan, Nigeria, China, Noord-Korea... Enzovoorts...

Laatst aangepast door
BEUN656
op vrijdag 15 juni 2012, 20:03
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 21:44

CARMEN073 schreef:
Dank Harald voor je bijdrage. Ik kan daar voor het overgrote deel in meegaan. Heb nog wel een paar vragen dr bij.

CARMEN073 schreef:
Duidelijk. Lijkt me idd misbruik. Het moeilijke is alleen dat dit misbruik pas kan ontstaan op het moment dat iemand hier al is. Vind jij dit een gegronde reden om dan preventief de grenzen (bijna) helemaal dicht te doen? Immers worden hierdoor de goeden met de kwaden gestraft.

Dicht hoeven de grenzen niet, maar de regelgeving kan wel anders, want deze vormen van misbruik worden nu meestal ongestraft toegelaten (zie Ter Apel)
Dat je dit toelaat als land/asielzoekercentrum zegt de mensen die dit misbruik plegen, dat ze dit ongestraft kunnen blijven doen, en zullen dit dan ook blijven doen, zelfs al hebben ze een verblijfsvergunning gekregen.
Tegen dit soort en ander misbruik moet opgetreden worden, en indien nodig leiden tot uitzetting terug naar land van herkomst.

CARMEN073 schreef:
In de bijbel wordt idd over kaf en koren gesproken mbt mensen; maar daar is het Jezus die de wan ter hand heeft. Persoonlijk heb ik er een beetje moeite mee om mensen als 'kaf' aan te duiden. Maar dat ligt gevoelsmatig; wij zijn immers voor God allemaal 'kaf'. Van nature geneigd tot alle kwaad; so who am I? Maar ik begrijp de bedoeling wel.

Natuurlijk kan geen enkel land alle asielvragers opnemen (denk ik). Maar als de Europese landen op dit punt goed zouden samenwerken zou er veel meer en adequatere hulp geboden kunnen worden. Nu laten we als NL niet alleen die vluchtelingen zitten, maar ook Griekenland en Italie die nu 1x wat dichter bij het vuur zitten.

Met kaf en koren bedoelde ik ook niet zozeer de mensen zelf, maar dat er een maatstaf moet zijn wie, of beter gezegd, welk geval van asielaanvraag je wel toelaat en welke niet.
Het gaat in de asielaanvraag ook niet om wie je bent, maar de reden van je asiel aanvraag, en of die terecht is, daarin bepaal je kaf en koren.

CARMEN073 schreef:
Mee eens. Dan zouden de grenzen dus weer open moeten.
De grenzen hoeven niet open, want ze zijn niet dicht.
Maar wel betere regelgeving voor deze groep, en het toestaan van meer bronnen van informatie dan enkel de regering van dat land.
het IND heeft nu regelgeving om bij navraag in het thuis land alleen te communiceren met de regering ter plaatse, maar in het geval van bv. politiek asiel krijg je van de regering in het thuisland veelal niet de juiste informatie, waarbij dan dus besloten word door het IND tot het uitzetting naar land van herkomst, waarbij de regering ter plekke je wel op het vliegveld opwacht.
Voor deze gevallen zal er meer en beter onderzoek moeten plaatsvinden uit meerdere bronnen om hier een goed oordeel, zowel positief als negatief, te kunnen geven.

CARMEN073 schreef:
Waar baseer je jouw laatste uitspraak op? Mijn indrukken zijn namelijk geheel anders. Ik heb de indruk dat mensen uit de laatste door jouw genoemde 2 groepen voornamelijk via andere wegen en dus niet via een asielprocedure proberen binnen te komen. En dus ook niet in de opvangcentra terechtkomen. Ik schat dat op er op de 1000 asielzoekers mss 1 of 2 personen zijn met onzuivere bedoelingen. En die schatting is niet verifieerbaar; puur gemaakt op persoonlijke waarneming.

Yezzz!! Geef je op! Lachende smiley Lachende smiley

Je geeft daar wel een heel voorzichtige schatting. we hebben laatst de "affaire" Mauro gehad, "heel schrijnend" allemaal.
Maar..... de reden dat hij hier al zo lang zielig zit te zijn, is vanwege dat zijn pleegouders en hun advocaat elke keer opnieuw een nieuwe procedure begonnen, of in de huidige met nieuwe "informatie" kwamen, met regelmatig een andere reden van asielaanvraag, en de hele gang van asiel aanvraag aan het vertragen waren met als enige reden, zorgen dat Mauro blijft.
Dit zorgt ervoor dat zo'n jongen hier al 10 jaar zit, maar geen echte reden van asiel heeft, en volgens de huidige richtlijnen, ook terecht aangegeven door Minister Leers, zou hij dus gewoon terug moeten naar land van herkomst, simpel weg omdat er geen reden is voor asiel.
En het geval Mauro, is daarin niet alleen, zo zijn er veel meer gevallen die om dezelfde redenen hier zitten, geen reden hebben voor asiel, maar wel alles doe om de asiel aanvraag te vertragen en zo hier maar zo lang mogelijk te blijven, zodat ten einde raad maar een verblijfsvergunning gegeven word, en in de meeste gevallen dan via een generaal pardon...

Ik denk dat de schatting van mensen die hier komen voor een asielaanvraag met onzuivere bedoelingen veel hoger zit.
In 2011 waren er 14.631 asiel aanvragen, en ik schat dat er daarvan zeker 20% van de asiel aanvragen ervan onzuivere bedoelingen hebben, en als het gaat om gezinshereniging daarna, dan gaat dat nog verder omhoog.
En dit leg ik even uit, want in verschillende gevallen komt eerst de man de EU binnen, gaat door de asielprocedure, en krijgt dan een verblijfsvergunning, komt hier te wonen, maar heeft om een of andere nep reden geen werk en zit dus in de bijstand.
Daarop dient hij een asielaanvraag in voor gezinshereniging met zijn vrouw en kinderen, die word dan na verloop van tijd ook goedgekeurd, dus komen die ook hierheen, wanneer de kinderen boven de 18 zijn, zijn ze dus werk gerechtigd, maar werken niet, maar zitten in de bijstand.
Er is een groot aandeel van mensen die zo hun asiel procedure met gezin later doorlopen, want als ze hier direct als gezin komen worden ze in veel gevallen rechtstreeks terug gestuurd, en op deze manier, doordat er al een verblijfsvergunning is afgegeven, word gezinshereniging in het gros van de gevallen zonder tegenstand gewoon doorgevoerd.
En het aandeel asiel aanvragen samen met latere aanvragen voor gezinshereniging, dat zit totaal tussen de 60 en 70~ van alle aanvragen per jaar, de afgelopen 10-20 jaar. En in die groep zitten helaas de meeste profiteurs.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:12

Wat ik een paar maal tegen kom in de stukjes is de benaming “profiteurs.” ( niet persoonlijk naar jou bedoeld HARALD)
dat hoor je heel veel mensen vaak zeggen.

Die “profiteurs” zullen er ongetwijfeld zijn. En of de bovenstaande cijfers kloppen neem ik gewoon aan. omdat ik die kennes niet heb.
Maar ik blijf van mening dat wij daar als christenen ons ding in kunnen doen, voor die”profiteurs”daadwerkelijk aan het werk zijn. En hun gezin hier is.
Gaat er vaak een (jaren)lange periode van grote onzekerheid en het niet mogen werken aan voor af.

En blijven het in mijn ogen mijn “naaste” waar ik mij als christen voor in moet zetten. Helemaal als de overheid daar een gat laat vallen. Ik las een stukje over wat me erg aansprak:citaat

verbazingwekkende ontmoeting met een barmhartige Jezus - Een vrouw stapt op haar fiets en rijdt weg. Vlak achter haar hoort ze iemand schreeuwen.
Ze kijkt om en ziet een jongen met een buitenlands uiterlijk achter haar aanrennen. Des te harder probeert ze weg te komen - totdat het tot haar doordringt wat hij roept: ze heeft haar portemonnee laten vallen en hij heeft hem gevonden.

Wat maakt dit voorbeeld aansprekend? De onverwachte vriendelijkheid van die jongen, die ons bepaalt bij ons vooringenomen wantrouwen.
Je zou dit het verhaal van de barmhartige alogtoon(assiezoeker) kunnen noemen. Want lijkt het niet een beetje op die bekende gelijkenis van Jezus over die Samaritaan?
Niet de dominee of de jeugdouderling, kwam achter de fiets aanrennen.

Jezus vertelt een verhaal dat nogal shockeerde. Hij lijkt erop uit om vooroordelen door te prikken. Mag Hij ons als christenen uitdagen op dit punt? Einde citaat.

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 15 juni 2012, 22:15
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:21

YES356 schreef:
[color=#0000FF][i]
Mooi stukje Yes. Heb jij contacten met asielzoekers en heeft jou kerk al mensen geholpen. Op welke manier ? Hiervan kunnen we dan leren. De realiteit is hard, soms keihard neem dat maar van de mensen aan die er dagdagelijks mee geconfronteerd worden. Hoe geef je die liefde van God concreet vorm in je leven? Meer dan een opdracht. Gelukkig is er onze almachtige God die ons er doorheen helpt. Het geloof doet bergen verzetten, jo. Vrome dingen schrijven is één, maar je uitleven als Christen in daadkracht da's een ander paar mouwen. Het geeft wel gezag aan het Woord, anders blijft het bij bla bla. Geen geloof zonder daden, zegt Jackobus. Knipoog smiley
http://youtu.be/2ySwmsa5nyo zie o.m. dit filmke maar eens. [/i][/color]

Laatst aangepast door
HERMAN968
op vrijdag 15 juni 2012, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:47

Iedereen kan denk ik wel wat doen.
Ik had ook zo mijn vooroordelen in het verleden. Ik had een stacaravan “over” ( die stond bij het huis dat ik gebouwd had)
Er was “toevallig” een gezin dat uitgeprocedeerd was )wat inhield uit het azc op straat gezet zonde iets!!!. Die hebben een jaar “illegaal” in de caravan gewoond de man/vader heeft mij veel geholpen met de afwerking van het huis.
Had zodoende en dagbesteding. En zag ik hem opleven hadden we Goede gesprekken.
Het gezin ging naar de internationale dienst en hoorde Gods woord. Vrijwilligerswerk doen op een azc of bij een buurthuis ed. voetbal en volleybal tornooien van de kerk ook deze mensen uitnodigen. En daar gesprekken hebben.
Zo kunnen veel mensen dingen verzinnen en doen denk ik. En daarnaast praktisch en/of financieel helpen als ze gezond zijn daar het geld voor hebben
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 22:51

YES356 schreef:
Iedereen kan denk ik wel wat doen.
Ik had ook zo mijn vooroordelen in het verleden. Ik had een stacaravan “over” ( die stond bij het huis dat ik gebouwd had)
Er was “toevallig” een gezin dat uitgeprocedeerd was )wat inhield uit het azc op straat gezet zonde iets!!!. Die hebben een jaar “illegaal” in de caravan gewoond de man/vader heeft mij veel geholpen met de afwerking van het huis.
Had zodoende en dagbesteding. En zag ik hem opleven hadden we Goede gesprekken.
Het gezin ging naar de internationale dienst en hoorde Gods woord. Vrijwilligerswerk doen op een azc of bij een buurthuis ed. voetbal en volleybal tornooien van de kerk ook deze mensen uitnodigen. En daar gesprekken hebben.
Zo kunnen veel mensen dingen verzinnen en doen denk ik. En daarnaast praktisch en/of financieel helpen als ze gezond zijn daar het geld voor hebben

Ik haal mijn Smiley met dichtgeplakte mond eraf Yes. Je blijft verantwoordelijk voor hetgeen je schrijft. Kom op deze wel op terug en vraag me af of dit de hulp is die God bedoeld te geven als Christen. Ben creatief bezig om een ander voorbeeld er tegenover te stellen. Als men computer nu nog meewil Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op woensdag 20 juni 2012, 07:36
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 23:00

YES356 schreef:
Wat ik een paar maal tegen kom in de stukjes is de benaming “profiteurs.” ( niet persoonlijk naar jou bedoeld HARALD)
dat hoor je heel veel mensen vaak zeggen.

Yes, ik snap je punt volledig.

En ik zit met mijn posting ook niet alleen maar af te geven op alle asielzoekers.
Alleen vind ik het zo schrijnend dat wij groepen mensen niet gaan helpen die onze hulp in Christus juist wel zo hard nodig hebben, maar hen onze rug toekeren omdat onze regelgeving zo door ons is aangepast dat wij ze niet willen helpen, maar terugsturen.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: vrijdag 15 juni 2012, 23:02

HARALD940 schreef:

En ik zit met mijn posting ook niet alleen maar af te geven op alle asielzoekers.
Alleen vind ik het zo schrijnend dat wij groepen mensen niet gaan helpen die onze hulp in Christus juist wel zo hard nodig hebben, maar hen onze rug toekeren omdat onze regelgeving zo door ons is aangepast dat wij ze niet willen helpen, maar terugsturen.

Ben ik met je eens HARALD
Knipoog smiley Knipoog smiley Lachende smiley

Laatst aangepast door
YES356
op vrijdag 15 juni 2012, 23:11
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 07:51

HARALD940 schreef:

De onmacht dat dit gebeurd Harald geef ik over aan de Heer, wetende dat Hij alles in Zijn handen heeft. Maar toch is het een plicht van een Christen om naast onze plicht om te helpen ook taboes te doorbreken én aan de kaak te stellen. Dat leert me dan weer te staan in de vrijmoedigheid en de kracht van mijn Heer. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op zaterdag 16 juni 2012, 07:55
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 16 juni 2012, 09:08

Ik vraag mij echter af waarom onze wet- en regelgeving zo is aangepast dat velen die wel echt hulp nodig hebben geen schijn van kans hebben.

Zou het echt zijn vanwege het % 'profiteurs' (want hoe hoog dat % is weet denk ik niemand)?

Of is het meer een politieke kwestie? Gebrek aan draagvlak in de maatschappij? Of agressief dominante politiek van bepaalde politieke partij(en). (En ik noem geen namen ter voorkoming van een politieke discussie over partij-programma's enzo)

Willen wij nog delen als NL van onze welvaart? Willen wij ons nog verantwoordelijk voelen voor het verzachten van en tegemoetkomen aan veel leed in de wereld?

Liefdadigheidsprogramma's op tv doen het goed; en NL tast dan volgens mij ook flink in de buidel. Maar geld geven aan 'ver weg' voelt weer anders dan het toelaten van mensen in jouw comfortzone...

GrZ
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 17 juni 2012, 21:32

HARALD940 schreef:
Dicht hoeven de grenzen niet, maar de regelgeving kan wel anders, want deze vormen van misbruik worden nu meestal ongestraft toegelaten (zie Ter Apel)
Dat je dit toelaat als land/asielzoekercentrum zegt de mensen die dit misbruik plegen, dat ze dit ongestraft kunnen blijven doen, en zullen dit dan ook blijven doen, zelfs al hebben ze een verblijfsvergunning gekregen.
Tegen dit soort en ander misbruik moet opgetreden worden, en indien nodig leiden tot uitzetting terug naar land van herkomst.

Waar in de Bijbel staat da twij als Nederlanders onze naaste moge uitsluiten tenzij hij of zij bewezen hulp nodig heeft?

Waar in de Bijbel staat dat jij hier in weelde mag leven en hen die omkomen van honger (econimische slachtoffers) of oorlogsgeweld niet hier een fatsoenlijk leven mogen opbouwen?

Welk recht verschaft ons dat op grond van de Bijbel dus, of staat die onder onze eigen wetten?

Als hier iemand komt omdat het in zijn/haar land hopeloos is, waarom mag men dan elders op Gods gebied (deze wereld dus) het niet beter krijgen?

Gewoon even om over na te denken alvorens een persoon met lichte kuif met donkere tint, achterna te hollen
Naar boven

Auteur Bericht
HARALD940

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 19:44

PIETER619 schreef:
Waar in de Bijbel staat da twij als Nederlanders onze naaste moge uitsluiten tenzij hij of zij bewezen hulp nodig heeft?

Waar in de Bijbel staat dat jij hier in weelde mag leven en hen die omkomen van honger (econimische slachtoffers) of oorlogsgeweld niet hier een fatsoenlijk leven mogen opbouwen?

Welk recht verschaft ons dat op grond van de Bijbel dus, of staat die onder onze eigen wetten?

Als hier iemand komt omdat het in zijn/haar land hopeloos is, waarom mag men dan elders op Gods gebied (deze wereld dus) het niet beter krijgen?

Gewoon even om over na te denken alvorens een persoon met lichte kuif met donkere tint, achterna te hollen

Heb jij mijn postings wel goed gelezen?
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3