ChristianMatch

Forum

Niet trouwen met gescheiden vrouw
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
ARENDINE325

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:02

LINNY170 schreef:
Maar nu ben ik eens nieuwsgierig hoor.
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?

Een huwelijk wordt niet in de slaapkamer gesloten.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
TINK100

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:55

LINNY170 schreef:
Want zoals ik het heb begrepen..als je met een partner samen het bed hebt gedeeld, ben je toch in de Gods ogen getrouwd?

Dus dan zou het voor de wet misschien lastiger zijn..met de scheiding etc dan..maar met je relatie met God toch niet?

dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 01:22

LINNY170 schreef:

Laten we hopen van niet Knipoog smiley

Dan ben ik nu wel ondertussen al met enkele heren getrouwd Knipoog smiley

Je kan wel een goede band overhouden Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:40

TINK100 schreef:
dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?

Nee hoor, is een gedachte die je juist in de reformatorische kringen hoort.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 08:59

quote=TINK100]dit is een gedachte die ik wel vaker heb gehoord en die ik, naar ik begrijp, terug kan vinden binnen de pinkster gemeente?? klopt dit?[/quote]

JOSINA022 schreef:
Nee hoor, is een gedachte die je juist in de reformatorische kringen hoort.

In beide kringen Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 juni 2012, 09:02
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:48

Inderdaad in beide kringen. Ik dacht het toen jij 't schreef.

Trouwens ik hou ook niet van bandeloos leven hoor.

Maar ja, bijna niemand trouwt nog meer tegenwoordig, en als ze trouwen, hebben ze vaak al kinderen en zijn zeker geen maagd, behalve wat jongeren uit kerken.

Een relatie kan net zo zijn als een huwelijk, alleen als het dan niet gaat, zonder onwil ofzo, maar door andere factoren, kan je veel makkelijker afstand nemen en na een tijdje vrienden blijven, als je elkaar wat maanden niet hebt gezien. lang niet zo traumatisch als een scheiding.
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:59

SHANITA130 schreef:
Een relatie kan net zo zijn als een huwelijk, alleen als het dan niet gaat, zonder onwil ofzo, maar door andere factoren, kan je veel makkelijker afstand nemen en na een tijdje vrienden blijven, als je elkaar wat maanden niet hebt gezien. lang niet zo traumatisch als een scheiding.

Shanita, dat zal jouw ervaring zijn, de mijne is toch echt anders...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:19

Nou ja, ok, het wás ff een tijdje traumatisch.

Maar ja, kan gewoon vrienden zijn nu.

Kan ook komen omdat die van mij pas gelovig is.

En we gezamelijk best veel mensen kennen.

Maar ja, met sommigen moet je echt uitkijken.

Da's waar. Niet naief.

Sterkte.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:50

Een man die met een gescheiden vrouw met kinderen gaat en die mee opvoedt, handelt die in strijd met de Bijbel en vinden mensen nu echt dat deze man en vrouw fout zitten als ze gaan trouwen? Veel vrouwen in deze situatie bidden er om.

Thomas, want ja je mag niet met een gescheiden vrouw trouwen, voilgens sommigen dan.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 5 juni 2012, 15:07
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 14:58

Ja, en ook vrouwen zonder kinderen, die wel een man zouden willen met kinderen ;)
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:07

Ongetwijfeld, Shanita maar dat was niet mijn punt.....

Thomas, jpuw voorbeeld of het mijne maakt niet uit he.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 15:17

THOMAS968 schreef:
Een man die met een gescheiden vrouw met kinderen gaat en die mee opvoedt, handelt die in strijd met de Bijbel en vinden mensen nu echt dat deze man en vrouw fout zitten als ze gaan trouwen? Veel vrouwen in deze situatie bidden er om.

Thomas, want ja je mag niet met een gescheiden vrouw trouwen, voilgens sommigen dan.

Hoe kan zo'n man die dus een regelrechte gebedsverhoring is nu fout zitten. Ik geloof dat God ook in dit soort situatie's de regie heeft Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:03

ROELANDE345 schreef:
Hoe kan zo'n man die dus een regelrechte gebedsverhoring is nu fout zitten. Ik geloof dat God ook in dit soort situatie's de regie heeft Smiley die vol vragen zit

Nou ja, Roelande, het gaat wel eens fout he? Ondanks dat het een gebedsverhoring is.....
Maar waar gaat het nu toch eigenlijk over? Dat daar al een discussie over kan zijn verbaast me...
Iedereen die gescheiden is weet dat een scheiding niet zo maar iets is....is vaak een proces van jaren eer je al zo'n stap neemt en dan zou per definitie ander geluk niet voor je weggelegd zijn op Bijbelse gronden?
Ik geloof in een liefdevolle God die niemand zijn geluk zal of wil ontzeggen.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 5 juni 2012, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
LINNY170

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 23:00

Ben baptist trouwens hihi, en had het gewoon al een paar keer opgevangen.
En ben zelf ook nog steeds lerend! dus ja :D

tsjah...zelf zal ik dan ook niet zo snel meer trouwen en een relatie aangaan ook niet denk ik.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 23:39

Trouwen met een gescheiden persoon met kinderen geeft vaak meer problemen in een relatie.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTA178

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 23:02

Verraste, verbaasde smiley nou mensen, als er nu eens wordt gekeken naar hoe onze Heer dat zegt in de Bijbel.
De opdracht aan de man over het huwelijk, zoals Jezus zich overgaf voor ons zondige mensen. Daar moet de man een voorbeeld aan nemen. Maar helaas
gaat er veel mis in het huwelijk, en is het nemen en nemen.
Als een vrouw zoveel liefde van haar man krijgt zoals Jezus het wil, zal zij dan niet haar man lief hebben en respecteren! Knipoog smiley Christa
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: vrijdag 6 juli 2012, 23:15

CHRISTA178 schreef:
Verraste, verbaasde smiley nou mensen, als er nu eens wordt gekeken naar hoe onze Heer dat zegt in de Bijbel.
De opdracht aan de man over het huwelijk, zoals Jezus zich overgaf voor ons zondige mensen. Daar moet de man een voorbeeld aan nemen. Maar helaas
Als een vrouw zoveel liefde van haar man krijgt zoals Jezus het wil, zal zij dan niet haar man lief hebben en respecteren! Knipoog smiley Christa

ik moet even over je reactie nadenken Christa..
Naar boven

Auteur Bericht
MARIANNE338

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 12:20

HEIDE115 schreef:
ik moet even over je reactie nadenken Christa..

Nou inderdaad in een huwelijk, moet het geven en nemen zijn.
De man word gezien als het hoofd van het gezin.
Er gaan huwelijken stuk omdat de liefde niet meer wederzijds is.
Dat kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben.
Een man kan nog zo zn best doen, maar als de liefde over is, zal er misschien nog respekt zijn, maar het houden van.... niet..
Liefde laat zich niet dwingen.........
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 14:33

Toch is de Liefde een gebod, helaas komt, als eigen ego op de eerste plaats komt, dan wil men alleen eigen ego gestreeld zien, dus niet alles opofferend meer voor de ander.

Liefde is (als het goed is) een kwestie van geven en KRIJGEN.
Soms kan een partner liefde niet beantwoorden en even niet voldoen aan huwelijkse plichten ivm de lichamelijke of geestelijke gesteldheid.
Als men alleen geeft en ontvangt, is het geen probleem en zal men de ander, ondanks koste van zich zelf, de ander willen steunen.

Van morgen een mooie verkondiging over het gelijk zijn aan elkaar, puur door de liefde, dus gelijk is voorgeschreven. Mannen moeten evenveel van hun vrouw houden als van zich zelf, ondanks dat ze het hoofd van het gezin zijn.

Helaas is vandaag de dag het zo gemakkelijk om na een ik hou niet meer van je omdat te gebruiken als reden om te scheiden. Gaat men dan wel van het besef uit waarom de liefde is bekoeld, heeft men wel bredacht wat de reden was warom men getrouwd is toentertijd?

Letwel, scheiden is soms een must ivm uitbraak onderdrukking omdat 1 partner verkeerd bezig is. Velen hebben hun best gedaan om alles weer op de rail te krijgen, Soms zal men toch er vanuit moeten gaan, willen we dit werkelijk wel diep van binnen? Als men alles heeft gegevenen de ander blijft halsstarrig, mag men scheiden.

Wat de topic aangaat, ja men mag met een gescheiden vrouw/man trouwen trouwen, mits men uit wil gaan wat voor consequeties aan de relaitie welke gesteld worden door Gods woord.
Naar boven

Auteur Bericht
CHRISTA178

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 18:51

NEE LIEFDE LAAT ZICH NIET DWINGEN!

Dat is duidelijk, dat liefde zich niet laat dwingen.

Maar LIEFDE IS NIET ALLEEN EEN GEVOEL, LIEFDE IS OOK EEN KEUZE!

Een echtpaar uit mijn gemeente stond op scheiden, maar na een paar gesprekken kwam de man tot zichzelf en maakte een keuze om hulp te zoeken.
zijn vrouw eveneens. Nu is het een aantal jaren verder het hun huwelijk is mooier dan voorheen!
ZO KAN HET OOK! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zondag 8 juli 2012, 21:20

CHRISTA178 schreef:
NEE LIEFDE LAAT ZICH NIET DWINGEN!

Dat is duidelijk, dat liefde zich niet laat dwingen.

Maar LIEFDE IS NIET ALLEEN EEN GEVOEL, LIEFDE IS OOK EEN KEUZE!

Een echtpaar uit mijn gemeente stond op scheiden, maar na een paar gesprekken kwam de man tot zichzelf en maakte een keuze om hulp te zoeken.
zijn vrouw eveneens. Nu is het een aantal jaren verder het hun huwelijk is mooier dan voorheen!
ZO KAN HET OOK! Lachende smiley

Helemaal mee eens, dat had ook bij ons gemoeten, je beseft niet half hoeveel ellende scheiden geeft, ondanks dat men wel op de juiste weg is begonnen.

Soms kan sleur negatieve zaken versterken, vergetend waarom men is getrouwd, namelijk uit liefde. Helaas kan soms professionele hulp zaken verergeren, wat bij mij het geval was. als men hulp zoekt do edat dan bij goede instanties met goede mensen, die geen ego strelen maar daadwerkelijk hulp bieden.

Laatst aangepast door
PIETER619
op maandag 9 juli 2012, 22:29
Naar boven

Auteur Bericht
INGE721

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 20:27

CHRISTA178 schreef:

In de bijbel staat dat de man met zijn vrouw om moet gaan äls met brozer vaatwerk".
De meeste mannen gaan met hun vrouw om als met tupperware
Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:45

INGE721 schreef:
In de bijbel staat dat de man met zijn vrouw om moet gaan äls met brozer vaatwerk".
De meeste mannen gaan met hun vrouw om als met tupperware
Boze smiley

Haha, levenslange garantie dus Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 21:47

JOSINA022 schreef:

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 9 juli 2012, 23:45

JOSINA022 schreef:

als t niet meer wil werken, dan krijg je gewoon een nieuwe, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: dinsdag 10 juli 2012, 00:02

HANNAH810 schreef:
als t niet meer wil werken, dan krijg je gewoon een nieuwe, toch?

Haha, als het goed is wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 21:27

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
CANADIAN073

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 21:27

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 juli 2012, 22:44

CANADIAN073 schreef:

Waarom huil je???
Naar boven

Auteur Bericht
BART347

BerichtGeplaatst: zondag 22 juli 2012, 00:54

JOSINA022 schreef:

volgens mij is het diamanten huwelijk al na 60 jaar,

dan is het tupperware-huwelijk zeker na 102 jaar?

(beiden trouwen op je 18e en dan ook samen 120 worden?) Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 Volgende
Pagina 2 van 3