ChristianMatch

Forum

Satan: bestaat hij als persoon of niet.
Ga naar pagina Vorige 1 2
ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 11:47

Juist laat Satan je niet los als je behouden bent...
Als je een lauwe Christen bent heeft hij je feitelijk al in de macht, want daar straalt niets van Jezus grote liefde uit en dus niet gevaarlijk voor die Satan.
Persoonlijk bekruipt mij het gevoel dat, we heel vaak elkaar proberen te overtuigen van ons gelijk, dan door liefde van Christus er tevens in liefdevolle wijze te vertellen van zijn grote genade. Meer in de zin van wat ons bind dan wat ons scheid....Satan spint hier garen bij natuurlijk de verdeelde Christenen.
We moeten uiterst alert zijn op de Satan ..als persoon...maar ook de demonische machten die zich voordoen als het licht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 12:44

FRANKT627 schreef:
Maar begrijp ik het dan goed jij satan als een persoon zit? Een man die er uit ziet als een doorsnee mens? Als dat zo is hoe komt het dan dat hij nu nog ergens over deze aarde zwerft? Waarom is het Jezus dan niet gelukt om heel die tijd te overleven en als mens, zoals wij een mens kennen, hier het werk verder te zetten?

Satan is enkele duizenden jaren geleden ontstaan bij de schrijvers die een weergave op papier hebben gezet. Die een beeld wilde weergeven van het kwaad. Als hij werkelijk een mens is hoe kunnen we hem dan herkennen? Als je nu eens goed doorredeneerd dan merk je toch dat het allemaal niet klopt. Het is net of je dat maar klakkeloos moet aannemen.

Hé Frank,
ik ken ook niet zo goed alle bijbelteksten zoals de meesten hier,
ook al lees ik dagelijks een stukje uit Zijn Woord,
ik kan niet direct zeggen waar je wat kan vinden,

maar je schrijft "waarom is het Jezus dan niet gelukt......." !!! Het gaat hier toch niet dat het Jezus niet gelukt is, maar dat God Zijn enige Zoon gegeven heeft om Hem daarna op te wekken! De schrift is in vervulling gegaan, het was toch voor onze zonden dat de Heer Jezus gestorven is maar nadien verrezen is! Zo heeft Hij ons laten zien dat er ook na dit aardse leven hier bij Hem in het paradijs leven zal zijn voor ons.
Hier is absoluut geen sprake dat het Jezus niet gelukt is om te overleven!
Jezus heeft de wil van Zijn Vader gevolgd, Hij heeft Zijn leven voor ons gegeven,
maar Jezus LEEFT voor mij (niet langer hier op aarde maar in de heerlijkheid of in de hemel), net zoals GOD een LEVEND Iemand is!
Zo ook leeft de satan, dus daarom niet specifiek als persoon, maar leven doet hij wees hier gerust van!

en soms kom je mensen tegen waarvan je denkt : nu heb ik een stukje God gezien of gevoeld of gehoord,
ook soms kom je mensen tegen waarvan je kan denken dat je de satan ontmoet hebt,

persoonlijk heb ik ervaren toen ik nog niet geloofde (ik zeg echt wel toen ik nog niet geloofde ipv toen ik de Heer nog niet aangenomen had = een groot verschil want voor mij waren dit "toen" ook allemaal fabeltjes) dat mijn leven echt wel door satan geleid was, Je wil gewoon niet weten in welke situaties en bij welke mensen ik allemaal terecht kwam (kwil het zelf eigenlijk niet meer weten),
toen ik in 1994 door een uitzending van de EO ineens flink dooreen geschud werd en plots besefte waarom het allemaal zo verschrikkelijk mis ging in mijn leven, heb ik voor de Heer gekozen, Hem aangenomen in mijn leven als mijn Redder en mijn Verlosser.
sedert dien spreek ik elke dag met Hem als tegen iemand die LEEFT en die mij hoort!
sedert dien kom ik in situaties en bij mensen die mijn leven enkel maar vreugdevoller en gelukkiger gemaakt hebben,
zelfs in tegenslagen kan ik Gods hulp ervaren,

dus ja God LEEFT, Jezus leeft, maar ook satan leeft.

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op dinsdag 12 april 2011, 12:47
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 april 2011, 21:45

HANNAH810 schreef:
mag ik je nog aanvullen met een plaats in het nieuwe testament waar je er ook iets over terugvind, suus? judas ; 6

dat mag Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 11:09

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws..... Knipoog smiley Knipoog smiley

Proficiat willemijn!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 12:22

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws..... Knipoog smiley Knipoog smiley

WOW Willemijn, van harte gefeliciteerd met je tweedejaars Hebreeuws ..... Hoor je niet vaak dat mensen dat op die leeftijd nog tot een goed einde brengen..... ga je ook nog door voor het derde jaar ?? Bijna een unicum ..... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARTIN695

BerichtGeplaatst: woensdag 13 april 2011, 21:29

Willemijn, sinds verleden week donderdag tweedejaars Hebreeuws.....

Hallo Willemijn
Ook van mij een heel hartelijk gefeliciteert het lijkt mij een hele moeilijke taal om daar wijs uit te worden
Sjalom.
Martin
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:22

Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANGELBOY999

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 22:24

De Heer is mijn herder, mij ontbreekt het niets. Gij zult de Heer uw God aanbidden, en Hem alleen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613

BerichtGeplaatst: donderdag 28 april 2011, 23:26

ANGELBOY999 schreef:
Het listige van de boze is de zielen te doen geloven dat hij niet bestaat. Kijk uit hiermee! De boze is al een brullende leeuw die rondzwerft op zoek naar een prooi om te verslinden. Houdt u verre van hem want hij is een wezenlijke ziel, hij bestaat echt. Ik heb hem al persoonlijk ontmoet. Geloof het of geloof het niet. Wanneer je bedreigd bent door de boze of één van zijn engelen, richt jullie dan toch de engel Michaël, Hij zal jullie behoeden en beschermen.

Ik richt mij tot de Heer Jezus !
aan Hem komt immers alle eer toe!
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:06

ANGELBOY999 schreef:

Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 08:22

[heeft hij je feitelijk al in de macht, want daar straalt niets van Jezus grote liefde uit en dus niet gevaarlijk voor die Satan.
Persoonlijk bekruipt mij het gevoel dat, we heel vaak elkaar proberen te overtuigen van ons gelijk, dan door liefde van Christus er tevens in liefdevolle wijze te vertellen van zijn grote genade. Meer in de zin van wat ons bind dan wat ons scheid....Satan spint hier garen bij natuurlijk de verdeelde Christenen.
We moeten uiterst alert zijn op de Satan ..als persoon...maar ook de demonische machten die zich voordoen als het licht.[/quote]

quote=LEONARD480]Juist laat Satan je niet los als je behouden bent...
Als je een lauwe Christen bent

Wanneer ben je nu een lauwe christen Leonard? Ben benieuwd wat je daar nu eigenlijk onder verstaat? Want je zegt nogal wat he?
Naar boven

Auteur Bericht
DAVID923

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 15:46

angelboy:

nog maar 5 post, maar tot nu toe, AMEN! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 16:06

LISA610 schreef:
Wat is dit voor dwaze uitspraak? Als je wordt bedreigd door satan of één van zijn demonen moet je richten tot God zelf. Stuur de boze weg in Jezus naam en richt je op God in gebed. Hij zelf zal je behoeden en beschermen, op welke manier dan ook.

Lisa, ik keek even op het profiel van Angelboy en ik zie dat hij een katholiek is. Net als ik trouwens. De katholieken hebben ook een vertrouwen in de heiligen. Dus wat voor jou en andere geloofsstrekkingen dwaas lijkt is dat toch niet voor katholieken. Ook bij ons, de katholieken stellen wij de Drie-eenheid op de eerste plaats en daarnaast hebben ook nog de moeder Gods, Maria, en een hele reeks heiligen tot wie we ons kunnen wenden.

De engel Michaël is een strijder. Een engel die draken en ander gevaarlijk tuig te lijf gaat omwille van onze veiligheid. De engel Michaël is ook de patroonheilige van alle para-commandotroepen.

Knipoog smiley Frank
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:29

ik ken michael meer als een "overste" over andere engelen;
wat mij bijligt is dat er drie engelen in hogere rang zijn;
michael, gabriel, en de naam van de derde wil me niet te binnen schieten.
michael zou dan inderdaad de overste van de engelen-strijdkrachten zijn.
(kijk maar in daniel 9 bijvoorbeeld)

er zijn heel interessante boeken over geschreven.
Naar boven

Auteur Bericht
LISA610

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 18:56

FRANKT627 schreef:
Lisa, ik keek even op het profiel van Angelboy en ik zie dat hij een katholiek is. Net als ik trouwens. De katholieken hebben ook een vertrouwen in de heiligen. Dus wat voor jou en andere geloofsstrekkingen dwaas lijkt is dat toch niet voor katholieken. Ook bij ons, de katholieken stellen wij de Drie-eenheid op de eerste plaats en daarnaast hebben ook nog de moeder Gods, Maria, en een hele reeks heiligen tot wie we ons kunnen wenden.

De engel Michaël is een strijder. Een engel die draken en ander gevaarlijk tuig te lijf gaat omwille van onze veiligheid. De engel Michaël is ook de patroonheilige van alle para-commandotroepen.

Knipoog smiley Frank

Het gaat mij niet om het al dan niet geloven en vertrouwen in heiligen en engelen Frank. Ik geloof wel degelijk in engelen en ik vertrouw ook in engelen. Ik weet dat God een engelenwacht rondom je kan zetten ter bescherming. Maar ik kan niet uit de Bijbel herleiden dat je je moet wenden tot welke engel dan ook om het kwaad af te weren of de satan en zijn demonen weg te sturen. Ik kan wel uit de Bijbel herleiden dat je dit mag doen in Jezus naam. Dat is even waar het mij om gaat.

En de derde engel die je bedoeld is waarschijnlijk is Rafaël Hannah Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LISA610
op vrijdag 29 april 2011, 21:27
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: vrijdag 29 april 2011, 19:36

inderdaad; maar dan met een f minder lisa...............

sorry; kon t even niet laten!
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: zaterdag 30 april 2011, 16:44

Heb eens een keer een bijbelstudie proberen te geven over engelen, maar eigenlijk kan dat niet eens. Er is zo weinig info vanuit de bijbel over beschikbaar. Drie belangrijke engelen...invulkunde van de mens uit. Als je je er echt in verdiept en de bijbelgedeeltes gewoon leest zoals ze er staan, kom je er nog niet ver mee... Je kent dan de namen van enkele engelen en je ziet dat er waarschijnlijk verschillende taken zijn. Maar dat is het enige relevante wat we er vanuit de bijbel van kunnen weten.
Maar ga gerust verder met het gespeculeer, bedenk wel dat het niet meer is dan gespeculeer.
Naar boven

Auteur Bericht
LAURENS814

BerichtGeplaatst: donderdag 12 mei 2011, 17:57

Ja satan is een persoon, dwz een persoonlijkheid. Hij (satan zal wel een man wezen, denk ik) is natuurlijk een van de gevallen engelen die in opstand kwamen tegen de heerschappij van de goddelijke drie eenheid. Zijn naam als engel was Lucifer, lichtdrager. Samen met eenderde van de hemelse engelen kwam Lucifer in opstand tegen God , en werd hij met zijn metgezellen als straf uit de hemel geworpen op de aarde. Dit valt ook te lezen in het Bijbelboek openbaringen (overeenkomend met de traditionele interpretatie van deze tekst) Aan deze val heeft Lucifer zijn naam satan te danken, wat in het hebreeuws de betekenis heeft van 'tegenstander'.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Bijbel en bijbelstudie
Ga naar pagina Vorige 1 2
Pagina 2 van 2