Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:15
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | volgorde van de dingen die je vertelt klopt niet. Je stelt dat na het 1000jr rijk, de mensen zullen opstaan voor een herkansing?? In Openbaring 20 staat deze volgorde helemaal niet zo.
Openbaring 20 De eerste opstanding en de tweede dood 1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid. 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Dan begrijp ik ook helemaal niet waar je het verhaal van wel, dan weer niet vleselijk opstaan. En dan weer geestelijk opstaan?
Ja Jezus kwam die ruimte met de discipelen binnen, maar nergens staat door een deur. Hij was er gewoon. En Jezus benadrukte wel degelijk dat Hij gewoon een lichaam had, wat kon eten, drinken en wonden had
Lucas 24 36 Terwijl ze nog aan het vertellen waren, kwam Jezus zelf in hun midden staan en zei: ‘Vrede zij met jullie.’ 37 Verbijsterd en door angst overmand, meenden ze een geestverschijning te zien. 38 Maar hij zei tegen hen: ‘Waarom zijn jullie zo ontzet en waarom zijn jullie ten prooi aan twijfel? 39 Kijk naar mijn handen en voeten, ik ben het zelf! Raak me aan en kijk goed, want een geest heeft geen vlees en beenderen zoals jullie zien dat ik heb.’ 40 Daarna toonde hij hun zijn handen en zijn voeten. 41 Omdat ze het van vreugde nog niet konden geloven en stomverbaasd waren, vroeg hij hun: ‘Hebben jullie hier iets te eten?’ 42 Ze gaven hem een stuk geroosterde vis. 43 Hij nam het aan en at het voor hun ogen op. 44 Hij zei tegen hen: ‘Toen ik nog bij jullie was, heb ik tegen jullie gezegd dat alles wat in de Wet van Mozes, bij de Profeten en in de Psalmen over mij geschreven staat in vervulling moest gaan.’ 45 Daarop maakte hij hun verstand ontvankelijk voor het begrijpen van de Schriften. 46 Hij zei tegen hen: ‘Er staat geschreven dat de messias zal lijden en sterven, maar dat hij op de derde dag zal opstaan uit de dood, |
Wat klopt er niet aan de volgorde?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:29
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Wat klopt er niet aan de volgorde? |
ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.
LEPELTJE037 schreef: | Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Ook in Daniel lees ik niets anders Dan12 1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.
Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 22:43
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ik weet niet of ik je verkeerd lees maar je schrijft dat alle mensen na die 1000 jr zullen opstaan.
Openbaring 20 : 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten. 8 Dan gaat hij eropuit om de volken aan de vier hoeken van de aarde, Gog en Magog, te misleiden. Hij brengt hen voor de strijd bijeen, een menigte zo talrijk als zandkorrels aan de zee. 9 Ze trekken op, over de hele breedte van de aarde, en omsingelen het kamp van de heiligen en de geliefde stad. Maar vuur daalt neer uit de hemel en verteert hen. 10 En de duivel, die hen misleidde, wordt in de poel van vuur en zwavel gegooid, bij het beest en de valse profeet. Daar zullen ze dag en nacht worden gepijnigd, tot in eeuwigheid.
11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Ook in Daniel lees ik niets anders Dan12 1 In die tijd zal Michaël opstaan, de grote vorst, die de kinderen van je volk terzijde staat. Het zal een tijd van verdrukking zijn, zoals er niet geweest is sinds er volken bestaan. In die tijd zal je volk worden gered: allen die in het boek zijn opgetekend. 2 Velen van hen die slapen in de aarde, in het stof, zullen ontwaken, sommigen om eeuwig te leven, anderen om voor eeuwig te worden veracht en verafschuwd. 3 De verlichten zullen stralen als het fonkelende hemelgewelf, en degenen die velen tot gerechtigheid hebben gebracht als de sterren, voor eeuwig en altijd.
Ik lees niets van een herkansing, maar wel dat doden geoordeeld zullen worden. |
Openb.20:4b... Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen... Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen?
Laatst aangepast door
|
LEPELTJE037
|
op dinsdag 29 juni 2010, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:26
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Openb.20:4b... Zij (de verzegelden, de 144.000) waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.
Als je deel hebt aan de opstanding, dan heb je (lijkt mij) een herkansing om, net als in je eerste leven, nu na de eerste opstanding, weer alsnog de kans cq mogelijkheid, voor God te kunnen kiezen... Als je deze verzen dan kennelijk anders leest, kun je mij dan de 'tweede dood' uitleggen? |
Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.
Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.
Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel. Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn. Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.
Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:35
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Openbaring 20: 11 Toen zag ik een grote witte troon en hem die daarop zat. De aarde en de hemel vluchtten van hem weg en verdwenen in het niets. 12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden. 13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Als het 1000 jarig vredesrijk aanbreekt zullen mensen opstaan die met Jezus zullen regeren. Ik zie dit in het licht van de belofte die God nog aangaat met Zijn volk Israel. Jezus zal Koning zijn.
Na die 1000 jr krijgt de satan dus nog een kleine tijd om rond te spoken.
Hierna zal God de satan en de zijnen grijpen en hen werpen in de poel. Evenals de doden en nog levenden en hen oordelen op grond wat van in de boeken staat. Degene die veroordeeld zullen worden zullen geworpen worden in de poel, waar de duivel en de zijnen dan al geworpen zijn. Dit is de 2e dood. Na je 1e dood is het oordeel van de vuurpoel dus de 2e dood.
Voor degenen die wel in God hebben geloofd is de nieuwe hemel en de nieuwe aarde. |
Wat is dan het verschil met wat ik zeg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:40
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Wat is dan het verschil met wat ik zeg? |
in dit stukje
LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
dus omtrent die herkansing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 23:42
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | in dit stukje
dus omtrent die herkansing |
Kun je je wat nader verklaren?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JONATHAN890
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 08:02
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Kun je je wat nader verklaren? |
Ik denk dat jij je eens moet verklaren omtrent dat je stelt dat na die 1000jr alle mensen zullen opstaan om dan alsnog te kunnen kiezen....voor of tegen God. Dat is de herkansing waar jij het over hebt. Ik lees dat nergens in de Bijbel of lees ik ergens over heen??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 08:40
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik denk dat jij je eens moet verklaren omtrent dat je stelt dat na die 1000jr alle mensen zullen opstaan om dan alsnog te kunnen kiezen....voor of tegen God. Dat is de herkansing waar jij het over hebt. Ik lees dat nergens in de Bijbel of lees ik ergens over heen?? |
SATAN NOG EENMAAL LOSGELATEN
Aan het einde van het vrederijk, dat duizend jaar zal duren, wordt de satan nog een keer losgelaten, zodat de mensen vrijwillig kunnen kiezen: voor of tegen God. Openb 20: 7 t/m 10 En wanneer de duizend jaren voleindigd zijn, zal de satan uit zijn gevangenis worden losgelaten, en hij zal uitgaan om de volkeren aan de vier hoeken der aarde te verleiden, Gog en Magog, om hen tot de oorlog te verzamelen, en hun getal is als het zand der zee. En zij kwamen op over de breedte der aarde en omsingelden de legerplaats der heiligen en de geliefde stad; en vuur daalde neder uit de hemel en verslond hen, en de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in de poel van vuur en zwavel, waar ook het beest en de valse profeet zijn, en zij zullen dag en nacht gepijnigd worden in alle eeuwigheden.
Ik dacht ik zal even helpen...zeg maar...
Duidelijk is wel dat de lichamen van de "ongelovigen" in de graven zullen blijven tot na het vredesrijk, en openbaringen impliceert wel degelijk dat ook deze op zullen staan aan het einde van het 1000-jarig vredesrijk:
Openbaring 20: 1-7 1 Ik zag een engel uit de hemel neerdalen met de sleutel van de onderaardse diepte en zware ketenen in zijn hand. 2 Hij greep de draak, de slang van weleer, die ook duivel of Satan wordt genoemd, en ketende hem voor duizend jaren. 3 Hij gooide hem in de diepte, sloot de put boven hem en verzegelde die, opdat de volken niet meer door hem misleid zouden worden tot de duizend jaar voorbij waren; daarna moet hij korte tijd worden losgelaten. 4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de Messias. 5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding. 6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de Messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen. 7 Wanneer de duizend jaar voorbij zijn, zal Satan uit zijn gevangenis worden losgelaten.
Vond ook nog een interessante studie hierover:
http://www.jeugdbaptisten.nl/bijbelstudies/Spoedig%20zullen%20wij%20hem%20zien.pdf
Laatst aangepast door
|
TESSYBEAR731
|
op woensdag 30 juni 2010, 08:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 17:28
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik denk dat jij je eens moet verklaren omtrent dat je stelt dat na die 1000jr alle mensen zullen opstaan om dan alsnog te kunnen kiezen....voor of tegen God. Dat is de herkansing waar jij het over hebt. Ik lees dat nergens in de Bijbel of lees ik ergens over heen?? |
Van een herkansing is sowieso geen sprake, daarover is de bijbel duidelijk.
Zie Hebreeën 9:27 En zoals het de mensen beschikt is, eenmaal te sterven en daarna het oordeel,...
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 20:59
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Zij het wat later geworden dan zondag...
Voor hoe ik het zelf geloof, of eerder van overtuigdt ben, is dat inderdaad nog niemand, dan behalve Jezus Christus, nu in de hemel is. Ieder mens, die doodgaat is ook echt dood. Er zijn een aantal aspecten, die belangrijk zijn om nader te belichten, bij het plaatje, zoals ik het nu ken.
Zoals ik geloof dat de 'hel' niets meer is als een graf cq. gat in de grond en de 'ziel' niet onsterfelijk is, zo geloof ik ook dat niemand ooit is wedergeboren, dan alleen Jezus Christus.
Gods plan met de mensheid is dat ze van een vleselijk leven, op een gegeven moment 'wedergeboren' zullen worden in een geestelijk leven.
Jezus is als mens geboren, in een vleselijk lichaam; Bij Zijn opstanding uit de dood is Jezus wedergeboren, in een geestelijk lichaam. Dat verklaart ook, dat Jezus zomaar door een deur kon lopen, terwijl de deur nog dicht zat.
Jezus zal terug komen naar de aarde, om Gods koninkrijk op aarde te vestigen. Dan zullen de 144.000 verzegelden opstaan (in een geestelijk lichaam, dus worden wedergeboren) om samen met Jezus de aarde te regeren. Een groot deel van de mensen die in het nieuwe millennium doodgaan, zullen dan ook worden wedergeboren in een geestelijk lichaam.
Na die duizend-jarige regering zullen alle andere mensen die ooit geleefd hebben opstaan, maar dan nog weer in een vleselijk lichaam, om later alsnog de kans te krijgen voor God te kiezen en alsnog kunnen worden wedergeboren. Mensen die zijn wedergeboren en een geestelijk lichaam hebben, zijn daarmee onsterfelijk en hebben dan een eeuwig leven. Mensen die dan nog niet voor (een leven met) God kiezen, zullen een tweede dood sterven. Zij zullen definief dood zijn, alsof ze nooit bestaan hebben. |
Kun je met een geestelijk lichaam een visje eten... ? dat is namelijk wat Jezus deed, om zijn discipelen aan te tonen dat Hij geen geest was... ! (Lucas 24: 39-43)
(Sorry Jonathan, had jouw stukje nog niet geheel gelezen, maar goed, dit is wat ik er gelijk bij dacht )
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 30 juni 2010, 21:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARTIN695
|
|
Geplaatst: woensdag 30 juni 2010, 23:16
|
|
|
http://www.jeugdbaptisten.nl/bijbelstudies/Spoedig%20zullen%20wij%20hem%20zien.pdf
Heel fijn dat ik dit heb mogen lezen dank je wel hier voor. Met een vriendelijke groet van mij. Martin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEPELTJE037
|
|
Geplaatst: vrijdag 2 juli 2010, 20:55
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Kun je met een geestelijk lichaam een visje eten... ? dat is namelijk wat Jezus deed, om zijn discipelen aan te tonen dat Hij geen geest was... ! (Lucas 24: 39-43)
(Sorry Jonathan, had jouw stukje nog niet geheel gelezen, maar goed, dit is wat ik er gelijk bij dacht ) |
Filippenzen 3:20,21: Want wíj zijn burgers van een rijk in de hemelen, waaruit wij ook de Here Jezus Christus als verlosser verwachten, 21 die ons vernederd lichaam veranderen zal, zodat het aan zijn verheerlijkt lichaam gelijkvormig wordt, naar de kracht, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen.
Een verheerlijkt lichaam, ofwel een geestelijk lichaam... Jezus had met Zijn opstanding uit de dood een verheerlijkt lichaam. Een lichaam, waarmede Hij ook alle dingen Zich kan onderwerpen. .. dus dan zou Hij zich op gewenste momenten zich ook kunnen manifesteren in een vleselijk lichaam.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROB995
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 02:05
|
|
|
Ik had m al ergens anders neergezet maar 1 Tessalonicenzen 4:13-18 lijkt mij een goed (deel)antwoord op de oorspronkelijke vraag 'Naar de hemel'?
Deelantwoord omdat Paulus niet zegt wat we gaan als we bij Jezus zijn, of waar (verzamelplaats: de lucht, maar dan?), alleen DAT we dan altijd bij hem zullen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZINGA672
|
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 07:29
|
|
|
ROB995 schreef: | Ik had m al ergens anders neergezet maar 1 Tessalonicenzen 4:13-18 lijkt mij een goed (deel)antwoord op de oorspronkelijke vraag 'Naar de hemel'?
Deelantwoord omdat Paulus niet zegt wat we gaan als we bij Jezus zijn, of waar (verzamelplaats: de lucht, maar dan?), alleen DAT we dan altijd bij hem zullen zijn. |
Misschien kunnen we dit afleiden uit het feit dat Jezus naar de hemel is opgevaren en uit het feit dat degenen die Hem later zien in visioenen (bijv. Johannes op Patmos) Hem situeren in de hemel?
GrZing
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:03
|
|
|
LEPELTJE037 schreef: | Veel mensen geloven, dat als ze dood gaan, dat ze dan naar de hemel gaan...
Nu ben ik wel benieuwd hoe jullie het volgende vers verklaren:
Joh 3,13 En niemand is opgevaren naar de hemel, dan die uit de hemel nedergedaald is, de Zoon des mensen.
Graag jullie reactie. | Je gaat eerst naar de Hades, het dodenrijk. Hier wachten alle doden op het zogenaamde 'laatste oordeel'. Dit geldt zowel voor de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen. Geen enkele ziel is nog in de perfecte hemelse staat, deze wordt pas volmaakt na het laatste oordeel en tijdens de nieuwe hemel en aarde. Echter,voor de heiligen en rechtvaardigen ligt de weg naar de hemel wel al open. Dus in principe zijn zij nu al 'binnen'.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:39
|
|
|
LAURENS814 schreef: | Je gaat eerst naar de Hades, het dodenrijk. Hier wachten alle doden op het zogenaamde 'laatste oordeel'. Dit geldt zowel voor de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen. Geen enkele ziel is nog in de perfecte hemelse staat, deze wordt pas volmaakt na het laatste oordeel en tijdens de nieuwe hemel en aarde. Echter,voor de heiligen en rechtvaardigen ligt de weg naar de hemel wel al open. Dus in principe zijn zij nu al 'binnen'. | Hades is de onderwereld in de Grieks mythologie, heeft niks met de bijbel te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hades is de onderwereld in de Grieks mythologie, heeft niks met de bijbel te maken. |
Het woord 'Hades' komt in de Griekse vertaling van de Bijbel echter wel in het nieuwe tesament voor. Het verwijst dan niet naar het 'Hades' uit de Griekse mythologie maar naar de Hebreeuwse Sheol: het dodenrijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JEANFRITS816
|
|
Geplaatst: vrijdag 30 juli 2010, 23:59
|
|
|
wat denk jij laurens, worden bij het latste oordeel ook de slechte dingen van de hemelklanten aan iedereen openbaar gemaakt of geld dit alleen voor helklanten? verlaten helklanten alleen tijdnes het oordeel even de hel om er vervolgens voor eeuwig in te blijven? en verlaten hemelklanten even de hemel om vervolgens eeuwig daar te blijven?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURENS814
|
|
Geplaatst: zaterdag 31 juli 2010, 00:16
|
|
|
JEANFRITS816 schreef: | wat denk jij laurens, worden bij het latste oordeel ook de slechte dingen van de hemelklanten aan iedereen openbaar gemaakt of geld dit alleen voor helklanten? verlaten helklanten alleen tijdnes het oordeel even de hel om er vervolgens voor eeuwig in te blijven? en verlaten hemelklanten even de hemel om vervolgens eeuwig daar te blijven? |
De 'hemelklanten' zijn vrij van zonde, gewassen in het heilige bloed van het Lam. Bij het laatste oordeel zijn zij volledig vrij van zonden en perfect zoals de Hemelse Vader perfect is. Hun zonden zullen niet openbaar gemaakt worden omdat deze er niet meer zijn. In denk dat van deze groep hun rechtvaardigheid, alles wat uit God is voortgekomen, zal worden geopenbaard. Bij de 'helklanten' zijn de zonden niet uitgewist. Zij leven en sterven in zonden en zullen ook zo geoordeeld worden. Hun zonden zullen denk ik inderdaad aan iedereen geopenbaard worden. Maar onderstaand Bijbel vers is denk ook waar: 24 Van sommige mensen zijn de zonden overduidelijk nog voordat erover geoordeeld wordt; bij anderen komen ze pas bij het oordeel aan het licht. 25 Zo zijn ook goede daden duidelijk zichtbaar; en wanneer ze dat niet zijn, blijven ze niet voor altijd verborgen. [1 Tim 5: 24-25, NBV]
Wat betreft je tweede vraag: Wie nu dit leven verlaat, doet dit alleen met de ziel. Het lichaam blijft achter in de aarde. Bij de wederopstanding, voorafgaand aan het laatste oordeel, zullen de lichamen van alle rechtvaardigen en onrechtvaardigen worden opgewekt. De rehtvaardigen zullen met een verheerlijkt lichaam de nieuwe hemel en aarde betreden en de onrechtvaardigen (de 'helklanten') zullen in de poel van vuur worden geworpen, ook met lichaam en ziel. Beide groepen zullen vanuit de tijdelijke plaats van het dodenrijk (de ''Hades') worden opgewekt. De een tot eeuwig leven de ander tot eeuwige straf. De echte hel (de Gehenna, of de poel van vuur) is nog niet gevuld, maar pas na het laatste oordeel. Ook de 'echte' hemel is nog niet gevuld, want dit is de nieuwe hemel en aarde waar de Bijbel over spreekt.
Laatst aangepast door
|
LAURENS814
|
op zaterdag 31 juli 2010, 00:18
|
|
Naar boven |
|
|
|
|