Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 augustus 2010, 16:53
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
Vroeger was het makkelijker. Je partner werd door je ouders uitgekozen, en je trouwde op je 14e ofzo. Nu wordt je door zo'n 'wet' gedwongen je jarenlang te beheersen, in je jaren dat je het meest zin hebt in sex.
Ik weet dus niet of je de regel met zo'n opmerking overboord mag gooien, maar als je het even plaatst in de context van de tijd, dan had men hier vroeger minder moeite mee dan nu.
In de Bijbel staat ook dat een man van zijn vrouw moet houden, en dat de vrouw de man moet respecteren en ontzag voor haar man moet hebben. (Efeziƫrs 5: 21-32). Ik ken geen geen vrouw die genoegen neemt hiermee, zij wil ook een man waarvan ze kan houden.
Dat beleven we nu dus ook heel anders dan wat er in de Bijbel staat. Cultuurswitch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 27 juli 2010, 00:27
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
Yep, heb even de teksten niet paraat, maar Jezus gaat toch regeren in/vanuit Jeruzalem en dus op aarde? Waarom zouden wij in die 1000 jaar in de hemel zijn... als wij MET Jezus zullen zijn? Volgens mij zijn we dan dus weer op aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 02:05
Onderwerp: Naar de hemel?
|
|
|
Ik had m al ergens anders neergezet maar 1 Tessalonicenzen 4:13-18 lijkt mij een goed (deel)antwoord op de oorspronkelijke vraag 'Naar de hemel'?
Deelantwoord omdat Paulus niet zegt wat we gaan als we bij Jezus zijn, of waar (verzamelplaats: de lucht, maar dan?), alleen DAT we dan altijd bij hem zullen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 26 juli 2010, 01:42
Onderwerp: Je gaat naar de hemel... en dan?
|
|
|
Ik ben nog steeds op zoek naar die Bijbeltekst waarin staat dat je direct na het sterven naar de hemel gaat.
1Tessalonicenzen 4:13-18 schrijft iets heel anders.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|