ChristianMatch

Forum

Angst om lief te hebben
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:53

BERENDJAN590 schreef:
De onzekerheid en wantrouwen brengt angst om liefde van ander niet te krijgen

Precies. Maar daar noem je ook meteen het grote mankement.
"krijgen". Gaat het niet om "geven"??

De conclusie die ik dan trek is: Wordt er nog wel huiswerk gemaakt??

Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten, ik spreek dan ook voor mezelf. Kom eerst met jezelf en met God in het reine (en de rust), pas dan kun je weer op een ontspannen manier contacten aangaan. Veel mensen komen helaas niet tot "rust in zichzelf" en blijven altijd maar "jagen naar de volgende die hen gelukkig moeten maken".
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROADY558

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 18:57

SHANITA130 schreef:
Hai Roady Lachende smiley

Ja, een hart dat ernaar verlangt zich met een ander hart te verenigen.

Dát kan mi ook met vriendschap...

Die harten heb je, en mi, heeft God ons zo ook gemaakt.

Iemand zei een keer ja, vriendschap is een hele andere liefde als partner liefde.

Ben ik het niet mee eens, of gedeeltelijk hoe je wil.

Kijk, bij vriendschap heb je ook dingen die je deelt, samen dingen doen, films kijken bijvoorbeeld. en ook al is dat 2 avonden in de week in het weekend, ja, dan toch, kan ik me bij die vriend dan thuis voelen en het heerlijk naar me zin hebben.

Dus het overlapt mekaar. Een soort Venn diagram, waar veel zaken elkaar overlappen, cq hetzelfde zijn.

En ja sommigen, waaronder ik val ja, die kúnnen geen relatie hebben in de zin van huwelijk oid, want ja ik ben daarvoor veel te veel chaotisch oa.(dissociatieve identiteit disorder, PTSS, Borderline, ja dat laatste, in remissie, maar ja dan nog...

En ja, ik voel me ook weleens eenzaam in de zin van dat ik naar iemand verlang die er altijd is, waar je mee in een huis woont, maar ja, ik weet dat ík dat niet kan.

Dus ja, ik heb trainingen gehad om alleen te leren leven, én gelukkig te zijn.
Dat kan namelijk, als je een paar goede vrienden hebt, 2 kan ook, en als je bezigheden hebt overdag. Dus een structuur.

S. Geluk is niet per sé afhankelijk van het hebben van een partner, geluk zit in jezelf. Ja, het hebben van een partner is meegenomen en heel fijn, en geen voorwaarde voor Geluk...

Ja, dat kan ook zeker met vriendschap. Ook daar verbind je je met de ander. En een vriendschap kan best een niveau dieper gaan en uitgroeien tot "partnerschap".

Ik hou ook voor jou goede hoop Shanita.
Er is veel meer mogelijk dan wij kunnen bidden of beseffen.
Hoe meer God jouw innerlijk geneest, hoe meer je in staat zult zijn om gezonde en gelijkwaardige relaties aan te gaan. Want hoe meer je (en iedereen hoor) geneest, hoe meer je beseft wie je BENT. En hoe meer je dat beseft, hoe minder dat afhankelijk is van anderen, waarDOOR je juist gezonde verbindingen kunt leggen met anderen. En dat gun ik jou.

Dussss blijf wandelen dichtbij de Vader, Hij heeft nog vele mooie dingen voor je in petto. (en voor mij ook gelukkig :) )

Shalom

Laatst aangepast door
ROADY558
op zondag 3 maart 2013, 18:57
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: zondag 3 maart 2013, 23:34

ROADY558 schreef:

Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten, ik spreek dan ook voor mezelf. Kom eerst met jezelf en met God in het reine (en de rust), pas dan kun je weer op een ontspannen manier contacten aangaan. Veel mensen komen helaas niet tot "rust in zichzelf" en blijven altijd maar "jagen naar de volgende die hen gelukkig moeten maken".

samen "rommel ruimen" kan ook een goede optie zijn, die soms beter werkt, roady!!
of je het nu hebt over vriendschap of over relatie.

soms kunnen vaardigheden/talenten worden gecombineerd, waardoor de mogelijkheden toenemen om situaties bij te stellen.
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 22:09

Denk wel dat het goed is eerst rommel op te ruimen voor je je in een nieuwe relatie stort.
Kreeg na mijn scheiding relatie met een goede vriend. Te snel, waardoor relatie stuk liep.
Nu spijt, was verliefd en kon niet wachten.
Maar niet de tijd genomen mijn scheiding eerst eens goed te verwerken.
Ben er nog steeds kapot van, en ergens de hoop dat God ons weer bij elkaar brengt.
Maar ik weet nu wel heel goed wat het betekent om eerst te dealen met obstakels voor je een nieuwe relatie aan gaat!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 maart 2013, 23:02

ROADY558 schreef:

Het is en-en.
Wij zijn naar goddelijk beeld gemaakt en God maakte ons in verlangen om liefde te delen met de mens dus ook Hij wilde ontvangen. Dat heeft Hij ook in ons gelegd. Houden van een ander kan niet zonder geven, maar roept ook om antwoord in een relatie. Dus je kan geven tot je lek bent maar als dat niet beantwoord wordt ... geeft dat op zijn minst onzekerheid.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 maart 2013, 23:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 00:20

Quote:
ROADY558 schreef:

Dít bedoel ik:
Quote:
Ruim eerst je eigen zooi op voordat je er een ander mee gaat belasten

Bij een kennismaking waar je mekaar wel mag, eventueel vrienden wordt, want das de basis, ja en dan weet je nog helemaal niet of het een relatie wordt.

En wat geeft het dan als je rond de 40, dan wat bagage, rommel hebt die nog moet worden opgeruimd en uitgepakt, uit je rugzak.

Niemand heeft geen rugzak op die leeftijd, en ja je kan wel wachten tot de een dit en dat heeft verwerkt, ja, dan kan je heel lang wachten....

Als het al tot een relatie komt, waar je dus eerst de stadia vriendschap moet hebben doorlopen, ja, dan vind je het niet erg de ander te helpen met het opruimen en leegmaken van zijn/haar rugzakje, want je geeft om diegene.

Dit geldt voor zowel vrienden als voor een relatie.

En dan is het wederzijds, het meehelpen van het rugzakje leeghalen en de dingen een plek geven, bij het grof vuil, of op de schoorsteenmantel.
Bij een vriendschap én bij een relatie: je hebt namelijk geen onbeschreven blad van 16 -20 jaar, en je bént het zélf ook niet....

Dus zoeken naar iemand die in zijn eentje zijn rugzakje heeft leeggemaakt en de dingen een plek heeft gegeven op de leeftijd van 30 jaar en ouder, zal je namelijk niet vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 10:25

SHANITA130 schreef:
Dít bedoel ik:

Bij een kennismaking waar je mekaar wel mag, eventueel vrienden wordt, want das de basis, ja en dan weet je nog helemaal niet of het een relatie wordt.

En wat geeft het dan als je rond de 40, dan wat bagage, rommel hebt die nog moet worden opgeruimd en uitgepakt, uit je rugzak.

Niemand heeft geen rugzak op die leeftijd, en ja je kan wel wachten tot de een dit en dat heeft verwerkt, ja, dan kan je heel lang wachten....

Als het al tot een relatie komt, waar je dus eerst de stadia vriendschap moet hebben doorlopen, ja, dan vind je het niet erg de ander te helpen met het opruimen en leegmaken van zijn/haar rugzakje, want je geeft om diegene.

Dit geldt voor zowel vrienden als voor een relatie.

En dan is het wederzijds, het meehelpen van het rugzakje leeghalen en de dingen een plek geven, bij het grof vuil, of op de schoorsteenmantel.
Bij een vriendschap én bij een relatie: je hebt namelijk geen onbeschreven blad van 16 -20 jaar, en je bént het zélf ook niet....

Dus zoeken naar iemand die in zijn eentje zijn rugzakje heeft leeggemaakt en de dingen een plek heeft gegeven op de leeftijd van 30 jaar en ouder, zal je namelijk niet vinden.

Je hebt rugzakken en rug zakjes, en hoeveel die ander, van die bagage kwijt wil, sommige rug zakjes zijn niet te legen, en hoeft ook niet altijd.
Je kan ook helpen die ander te dragen, maar je moet in veel gevallen ook wel geduldig zijn.
Als je te veel op jezelf gericht bent, en vooral jezelf het naar de zin maken, kan je het vergeten, het kan vaak leiden tot onmogelijke situaties

Maar het is ook maar net, hoeveel die ander van dat rug zakje wil delen sommige hebben een niet afwijkende binding met een rugzak, en houden die vast.
Daar kom je niet tussen, wat de reden ook is, en willen er perse geen afstand van doen, daar kom je gewoon weg niet tussen.
Dan kan je er beter mee stoppen, niet omdat je dat wil, maar om onnodig leed te voorkomen, bij die ander, maar ook bij jezelf.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 11:31

GERRIT084 schreef:
Je hebt rugzakken en rug zakjes, en hoeveel die ander, van die bagage kwijt wil, sommige rug zakjes zijn niet te legen, en hoeft ook niet altijd.
Je kan ook helpen die ander te dragen, maar je moet in veel gevallen ook wel geduldig zijn.
Als je te veel op jezelf gericht bent, en vooral jezelf het naar de zin maken, kan je het vergeten, het kan vaak leiden tot onmogelijke situaties

Maar het is ook maar net, hoeveel die ander van dat rug zakje wil delen sommige hebben een niet afwijkende binding met een rugzak, en houden die vast.
Daar kom je niet tussen, wat de reden ook is, en willen er perse geen afstand van doen, daar kom je gewoon weg niet tussen.
Dan kan je er beter mee stoppen, niet omdat je dat wil, maar om onnodig leed te voorkomen, bij die ander, maar ook bij jezelf.

Mooi gezegd Gerrit.
Bovendien ziet niet iedereen zijn of haar verleden als een last maar als levenservaring.Mensen mogen alles van me weten maar ik heb geen rugzak,ik sleep niets mee,ik ben vrij.Dat wens ik anderen ook toe!
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 11:35

LEANNE226 schreef:
Mooi gezegd Gerrit.
Bovendien ziet niet iedereen zijn of haar verleden als een last maar als levenservaring.Mensen mogen alles van me weten maar ik heb geen rugzak,ik sleep niets mee,ik ben vrij.Dat wens ik anderen ook toe!

dat is mooi gezegd, en zo werkt het wel.
iedereen heeft een kruis om te dragen. op zich zijn de kruisen even groot.
alleen is de ene van piepschuim en van de ander van lood.

die van mij is van piepschuim Knipoog smiley

Laatst aangepast door
BERENDJAN590
op woensdag 6 maart 2013, 11:36
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 13:57

GERRIT084 schreef:

Mooi gezegd Gerrit,

Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 8 maart 2013, 05:23
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: woensdag 6 maart 2013, 18:53

Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent.
Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.

For example, na mijn scheiding zat ik met een hoop onverwerkt verdriet.
De relatie die ik daarna kreeg zorgde dat ik op een rose wolk zat.
Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.

Die relatie heeft nooit een kans van slagen gehad daardoor.
En dat vind ik nog steeds heel, heel erg.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084

BerichtGeplaatst: donderdag 7 maart 2013, 19:00

PATRIES300 schreef:
Maar een rugzak hebben we denk ik allemaal, en dat is niet erg. Dat heeft gemaakt tot wie je nu bent.
Het gaat er meer om, dat je niet de rommel mee neemt die je belemmerd, of, zoals onze voorganger altijd zo mooi zegt, er voor zorgt dat je niet relatie-bestendig bent.

Maar mijn onzekerheden waren er nog. Sterker nog, de onzekerheden vanuit mijn huwelijk nam ik mee, en projecteerde ik op mijn nieuwe liefde.

Dat is inderdaad moeilijk, sterkte.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 maart 2013, 05:33

LEANNE226 schreef:
Mooi gezegd Gerrit.

Wat fijn voor jou Lachende smiley

En dank je wel Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERKEN620

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 11:31

@Patries,

Bedankt voor je tekst, heb echt diep aan de grond gezeten deze week. En begin nu eindelijk, door God, nu rust te krijgen in de situatie. Al was mijn relatie kort, het was heel serieus bedoeld, alleen begon er bij haar twijfels opdrijven. Waar ze zelf de vinger nog niet op gekregen heeft. En mij in vragen heeft achtergelaten.

Nu, rustig weer opkrabbelen, met God. En kijken naar de toekomst.

Heeft voor beide iets te maken met verleden en daardoor het rugzakje maar er zijn dingen op elkaar geprojecteerd waardoor het niet de kans heeft gehad om echt te bloeien.... Hoe spijtig het ook is.
Naar boven

Auteur Bericht
BERENDJAN590

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 12:33

GERKEN620 schreef:
@Patries,

Bedankt voor je tekst, heb echt diep aan de grond gezeten deze week. En begin nu eindelijk, door God, nu rust te krijgen in de situatie. Al was mijn relatie kort, het was heel serieus bedoeld, alleen begon er bij haar twijfels opdrijven. Waar ze zelf de vinger nog niet op gekregen heeft. En mij in vragen heeft achtergelaten.

Nu, rustig weer opkrabbelen, met God. En kijken naar de toekomst.

Heeft voor beide iets te maken met verleden en daardoor het rugzakje maar er zijn dingen op elkaar geprojecteerd waardoor het niet de kans heeft gehad om echt te bloeien.... Hoe spijtig het ook is.

ik denk velen met jou die zelfde hebben mee gemaakt
Naar boven

Auteur Bericht
MARGRIET020

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 14:48

PATRIES300 schreef:

Precies Patries! Herkenbaar. Knipoog smiley
Je hebt na een relatie hersteltijd nodig en velen zijn juist in die tijd heftig op zoek naar invulling van dat wat ze uiteindeijk missen. Ook hier om CM kom je mensen tegen die erg in hun pijn en verdriet blijven hangen; ik zie dat als onverwerkt verdriet en extra ballast. En soms duiken ze dan een relatie in die geen kans van slagen heeft. Juist door die rugzak. Ik heb niet voor niets op mijn profiel een filmpje staan waaruit blijkt dat dit so true is; ik geloof hier heilig in.

Net wat Gerrit schrijft over rugzakken; daarvan zul je moeten kiezen welke stenen ballast vormen en welke juist jou veranderd hebben in de persoon die je bent... met die stenen die van waarde zijn ga je verder. Of ze dan van piepschuim zijn of lood maakt niet uit. Het is gewoon jouw bagage. En God zal ervoor zorgen dat die bagage niet te zwaar voor je is!
Vertrouw maar dat Hij je wegen dan wel baant. Zeker als je Hem er aanhoudend om vraagt. Of het dan de oplossing in een relatie zal zijn of vrede in je hart... goed zal het zijn.

En dan nog hè? Ik kan dit zo schrijven en voelen maar ... geduld hebben een schone maar ook moeilijke zaak hoor! Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=[url]F3vNV8DtXoY

Laatst aangepast door
MARGRIET020
op zondag 10 maart 2013, 14:49
Naar boven

Auteur Bericht
PATRIES300

BerichtGeplaatst: zondag 10 maart 2013, 21:02

Hey Gerken,

Fijn om te lezen dat mijn tekst je heeft bemoedigd. Hopelijk ga jij hier ook een weg in vinden. Weet dat je gesteund wordt door God!

En Margriet,

Je hebt helemaal gelijk hoor, en klopt wat je schrijft.
Ben overigens niet wanhopig op zoek, en heb het geduld echt wel.
Het komt allemaal wel op God`s tijd. Laat het allemaal aan hem over!
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 17:28

Te snel aan een relatie beginnen voor je de vorige hebt verwerkt en er echt overheen bent, is een ramp, heb ik ontdekt. Ik had een mega niet te sjouwen rugzak, maar die heb ik op de Heer geworpen. Heerlijk.

Laatst aangepast door
COBY648
op donderdag 18 april 2013, 17:29
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 19:02

Ik denk dat het belangrijk is om je eerst weer gelukkig te kunnen voelen, gelukkig zonder relatie. Dat is goed voor je persoonlijke ontwikkeling en je zelfbeeld. Als je zelf niet gelukkig bent en niet weer een zekere balans in je leven gevonden hebt, zal dat ook in een nieuwe relatie moeilijk te vinden zijn.
Een nieuwe relatie is er niet alleen voor bedoeld om jou gelukkig te maken, je zult ook in staat moeten zijn om je partner gelukkig te maken. Zeker vlak na het beëindigen van een relatie heb je je handen vol aan jezelf en zal het moeilijk zijn om energie te steken in een nieuwe relatie. Als je voelt dat je weer iets over hebt, iets weg te geven hebt, kan een nieuwe relatie een optie zijn. Een relatie beginnen omdat je je alleen voelt en troost nodig hebt, is niet voldoende.
Begin met mailen en chatten, probeer er achter te komen hoe de ander in het leven staat. Voer gesprekken en neem op een gegeven moment dan ook de beslissing om elkaar te ontmoeten. En dat kan anders zijn dan je gedacht of gehoopt had, maar geef het een kans!

Laatst aangepast door
JANS221
op donderdag 18 april 2013, 19:20
Naar boven

Auteur Bericht
COBY648

BerichtGeplaatst: donderdag 18 april 2013, 19:50

JANS221 schreef:
Ik denk dat het belangrijk is om je eerst weer gelukkig te kunnen voelen, gelukkig zonder relatie. Dat is goed voor je persoonlijke ontwikkeling en je zelfbeeld. Als je zelf niet gelukkig bent en niet weer een zekere balans in je leven gevonden hebt, zal dat ook in een nieuwe relatie moeilijk te vinden zijn.
Een nieuwe relatie is er niet alleen voor bedoeld om jou gelukkig te maken, je zult ook in staat moeten zijn om je partner gelukkig te maken. Zeker vlak na het beëindigen van een relatie heb je je handen vol aan jezelf en zal het moeilijk zijn om energie te steken in een nieuwe relatie. Als je voelt dat je weer iets over hebt, iets weg te geven hebt, kan een nieuwe relatie een optie zijn. Een relatie beginnen omdat je je alleen voelt en troost nodig hebt, is niet voldoende.
Begin met mailen en chatten, probeer er achter te komen hoe de ander in het leven staat. Voer gesprekken en neem op een gegeven moment dan ook de beslissing om elkaar te ontmoeten. En dat kan anders zijn dan je gedacht of gehoopt had, maar geef het een kans!
Ik voel me best gelukkig, maar moet er echt aan wennen om alleen te zijn. Ik heb wel alles verwerkt, maar was eerst 12 jaar getrouwd, hop gelijk ingewisseld toen ie niet meer wou, niet al te slim, dus weer gescheiden. Net nog een maand een vriend gehad die me toch wat meer had gedaan dan ik toe wou geven. Ja, ik denk dat ik maar even een tijd lekker alleen moet gaan zitten. Maar is echt wennen. Ik dacht net: ik vond het warempel nog minder eenzaam toen ik met m'n laatste ex zat die altijd maar achter z'n scherm zat of stoned op z'n bed lag. In ieder geval kon je nog eens met iemand ruzie maken, hahaha.
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 13:15

SHANITA130 schreef:
Je moet om van jezelf te houden eerst houden van het gekwetste kind in jezelf, medelijden mee hebben, invoelen, troosten, en dan kan je ook van jezelf nu houden.

Zie boeken van Alice Miller

En de site Knipoog smiley

Boeken die mij het allermeest van alles hebben genezen

En natuurlijk, God doet dat, maar ja, God gebruikt daar ook mensen voor Lachende smiley

En hier!!

En we zijn weer ruim een maand verder, en zie er is nieuw begin ontstaan!
Begon in Ameland, mezelf tegen komen, in de stlte in God nabijheid!
En kijk nu.
In de boeken die ik leest, in tijden rusten, voel ik liefde stromen
In mijzelf, zelf lief hebben.
De genezing van de ziel...........!
Ook een stuk wat Shanita wel eens schrijft, die pak ik mee en kijkt of ik het zelf kan gebruiken.
Ook van de anderen die hier schrijven, wat op mijn weg past, neem ik mee en de rest laat ik liggen!
Ik heb liefde weer in mij, met de baby oppas, merk ik hoeveel weer!
De rust is in mij....voelt heerlijk!
Al doe ik nog wel van die rare dingen, ach dat ben ik en ook daar leer ik weer ervan!
Een mens is nooit te oud, om te leren......
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 15:01

Gelijk Joannie....ik vind nog te weinig rust...
En ook hou ik nog steeds niet genoeg van mezelf...
Dat brengt ook nog steeds het leven hier...met inmiddels weer een zoon thuis met zich mee...ook de zorgen daar omtrent...

De maatschappelijk werkster zei het ook nog weer eens een keer...
""Ik merk het aan je...als het met je kinderen goed gaat...gaat het ook beter met jouw!!""

Angst om lief te hebben??
Ja...ik had hier een relatie van een jaar...het ging niet...dat voelden we allebei...Die relatie is over...echter we zijn goede vrienden gebleven...

Zou je dat na een scheiding meer hebben(dat gevoel) als wanneer je een partner bent verloren door een overlijden???
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:00

ZEELAND736 schreef:
Gelijk Joannie....ik vind nog te weinig rust...
En ook hou ik nog steeds niet genoeg van mezelf...
Dat brengt ook nog steeds het leven hier...met inmiddels weer een zoon thuis met zich mee...ook de zorgen daar omtrent...

De maatschappelijk werkster zei het ook nog weer eens een keer...
""Ik merk het aan je...als het met je kinderen goed gaat...gaat het ook beter met jouw!!""

Angst om lief te hebben??
Ja...ik had hier een relatie van een jaar...het ging niet...dat voelden we allebei...Die relatie is over...echter we zijn goede vrienden gebleven...

Zou je dat na een scheiding meer hebben(dat gevoel) als wanneer je een partner bent verloren door een overlijden???
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:05

JOANNIE702 schreef:

Nee Zeeland, iemand verliezen of nu scheiding of sterven is, deze verwerking is bijna hetzelfde!
Ik heb het allebei mee gemaakt!
Dit is mijn ervaring, ik weet hoe een ander dit heeft!

Toen ik mijn man leerde kennen, was ik ook bang om lief te hebben!
Ik leerde overnieuw te vertrouwen in de liefde.
Het is geen angst die je bij je draagt, maar de pijn van voelen.....
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 17:31

JOANNIE702 schreef:
Nee Zeeland, iemand verliezen of nu scheiding of sterven is, deze verwerking is bijna hetzelfde!
Ik heb het allebei mee gemaakt!
Dit is mijn ervaring, ik weet hoe een ander dit heeft!

Toen ik mijn man leerde kennen, was ik ook bang om lief te hebben!
Ik leerde overnieuw te vertrouwen in de liefde

Het is geen angst die je bij je draagt, maar de pijn van voelen.....

Wat verwoord je dat mooi, Joannie!!!

Laatst aangepast door
MAMY994
op dinsdag 23 april 2013, 17:32
Naar boven

Auteur Bericht
SOLO606

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 april 2013, 18:13

MAMY994 schreef:
[/b]Wat verwoord je dat mooi, Joannie!!!

Ik heb van alles ondervonden, maar De Liefde behouden en dan kan en wil ik ook iemand liefhebben, die mijn maatje wil zijn en bemind worden door het maatje en die Liefde is alleen vanuit de hemel te laten kweken en in ons te planten in gelovig gebed en als beiden hier in volharden dan groeit de Liefdesboom langzaam maar zeker op in hemelse richting.

Peter
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 24 april 2013, 18:44

SOLO606 schreef:
Ik heb van alles ondervonden, maar De Liefde behouden en dan kan en wil ik ook iemand liefhebben, die mijn maatje wil zijn en bemind worden door het maatje en die Liefde is alleen vanuit de hemel te laten kweken en in ons te planten in gelovig gebed en als beiden hier in volharden dan groeit de Liefdesboom langzaam maar zeker op in hemelse richting.

Peter

Liefde is mooi, zo kostbaar
Naar boven

Auteur Bericht
ERWIN984

BerichtGeplaatst: woensdag 1 mei 2013, 16:45

ERIKA129 schreef:
Denk dat best velen die hier zitten een zekere "angst" hebben om weer of voor het eerst lief te hebben..

Als ik me openstel wordt ik dan niet weer gekwetst? is deze man vrouw het waard om voor te vechten??
Ook als je nooit een relatie hebt gehad is er een angst geloof me!!
Want als je denkt wat op te bouwen en iemand te leren kennen kunnen ze je vies gebruiken en dan ben je gekwetst tot op het bot... Je dan weer open te stellen voor een nieuwe liefde geeft angst daar ontkom je volgens mij niet aan, dat is menselijk!

Kan me helemaal vinden in het bovenstaande verhaal, wat echter niet inhoudt dat je alles en iedereen over 1 kam moet scheren, maar het maakt in ieder geval mij wel behoudender.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zondag 19 mei 2013, 10:35

Dit vind ik een goed doordacht stukje wat Lydia eens schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

Je moet je eigen grenzen bewaken!
Je kan zelfs in een burn out raken als je dat niet doet!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zondag 19 mei 2013, 10:51
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 25 mei 2013, 19:58

SHANITA130 schreef:
Dit vind ik een goed doordacht stukje wat Lydia eens schreef: Ieder mens hoort in principe in zn autoriteit te staan, dat stuk om je heen waar jij jij bent, waarin de relatie met God centraal is.
Zodra je je autoriteit wil verbinden met die van een ander, ga je werken aan een brug.

Op die brug kom je samen, en mocht het fout gaan, dan kan je terug vallen op je eigen autoriteit.
Dan val je niet meteen in een 'onoverkomelijk' gat waarin je je gaat afschermen om niet gekwetst te worden.

Dat kan binnen een partnerrelatie zijn alswel binnen een vriendschap.

Zodra je van je eigen grond gaat weggeven omdat je niet jezelf kunt/wilt/durft te zijn, gaan je grenzen eraan.
En hoe meer je van je grenzen weggeeft, hoe meer een 'burn-out' op de loer ligt.

De letterlijke betekenis van een burn-out is ook ' leeggegeven', 'opgebrand'
Die grens moeten we zelf bewaken, en met behulp van God, door alles waar we over twijfelen los te laten en bij God brengen.

Maar ja.... het 'takes two to tango' dus.... wil je een eerlijke oprecht verbinding met elkaar is het noodzakelijk om het geven en nemen in balans te houden, een verantwoordelijkheid die je samen draagt in een relatie.

Als er onder in de verse fundering al een steentje scheef komt te liggen, volgt de rest vanzelf.. een soort van toren van Pisa.

Je moet je eigen grenzen bewaken!
Je kan zelfs in een burn out raken als je dat niet doet!

Het is een echte leerschool waar wij erin zitten he?
Wat leg jij het mooi uit echt om over na te denken.
(pardon Lydia) goed dat je weer neer zet hier!

wat kan liefde veel doen, vooral houden van je eigen ik...
zoals God van ons houdt.........!

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op zaterdag 25 mei 2013, 20:01
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 Volgende
Pagina 10 van 11