ChristianMatch

Forum

Hoe verder na scheiding of beeïndiging relatie?
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 19 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:34

LAVERDE524 schreef:
Soms om me heen zie ik dat mannen totaal geen respect uitdragen naar hun vrouw toe, en velen daarvan zullen daarin ook niet veranderen, en dat is de persoon zoals hij is en niet in hoe hij is. Mannen die oprecht veranderen in hun gedrag, hadden die gedrag aangenomen, dat was de kant van hoe hij was. Dat is het verschil.

Dan de tweede punt wat ook ontzettend goed opvalt bij een afspraakje is hoe een man praat. Praat hij tegen een vrouw of praat hij met een vrouw, dat is het verschil. Deze dingen lijken op mekaar maar zijn niet het zelfde.

Sta daarom bij een eerste afspraak dan ook niet toe dat de verliefdheid je overheerst maar dat je de realiteit wel onder ogen blijft zien. Laat de nuchterheid van je hart over je heersen op zo'n date, of hoe je het ook wilt noemen, dan zul je er niet bedrogen onderuit komen.

En wat ik ook doe tijdens zo'n date met een vrouw is hoe ze dingen mij verteld. Aangezien ik van jongs af aan al een denker ben geweest, denk ik ook meteen na over de dingen die zij gezegd heeft, soms inspireert het mij zelfs tot nieuwe wijsheid van wat ze zegt. En ik let er altijd op hoe ze met me praat. Ik merk bij een ontmoeting heel gauw of ze oprecht is of niet, of ze beetje de gek met me heeft of niet, of ze me serieus neemt of niet etc. Als je deze dingen onderkent en onderscheid dan bespaart je het veel moeite, pijn en verdriet.

Enkele jaren geleden toen ik wat jonger was, was het ook altijd zo dat alsof ze verliefd op me waren, en enkele weken later bleek het om een grapje te zijn dat ze hadden gemaakt om haar vrienden. Ook hierin heb ik dus goed geleerd van wanneer iemand echt geïnteresseerd in mij is en wie niet. Is heel handig als je die onderscheid hebt.

En bovenal wanneer zij deze huwelijksymbool draagt, begin er dan helemaal niet aan:

Tja, wijze woorden van iemand welke de diepte van het huwelijk niet kent.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
REFO468

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:35

MARITIME853 schreef:
Zo stapt een ieder ik het huwelijk. Maar dan naar zoveel jaren???

Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op......
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:38

REFO468 schreef:
Waarom niet, het is al erg genoeg..maar als het niet gaat, dan gaat het niet meer. Op een zekere leeftijd is het dan wel verstandig om deze pijnlijke beslissing te moeten nemen, we worden er immers niet jonger op......

Dat vind ik een ik gerichte beslissing...
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 21:48

Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.

Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???

Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....

Dat is verneembaar in de eerste mails en/of knipogen.

Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....

Jammer dat het hoofdzakelijk om gescheiden relatie's gaat.. Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:11

MARITIME853 schreef:
Wat mij opvallt is dat de reactie's vanuit de scheiding gezien wordt voor meer dan 90%.

Hoe is het voor iemand waarbij een partner is overleden en een nieuwe relatie zoekt daarna???

Hetgeen wat mij opvalt is dat bij scheiding het nivo op persoonlijkheid gezet wordt, ivm het verleden " zo iemand wil ik niet weer hebben"....

Zelf ervaar ik een beduidend verschil tussen weduwe/weduwnaren in het e-mail verkeer dan wel met gescheiden personen....

nou doe je net of iedere weduwe/weduwnaar een supergelukkig huwelijk had.
dat is onzin en dat weet je heel goed!
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:29

PIETER649 schreef:
nou doe je net of iedere weduwe/weduwnaar een supergelukkig huwelijk had.
dat is onzin en dat weet je heel goed!

Wat jij niet weet is, dat daar verschil in zit.
Het heeft niks met een superhuwelijk te maken....

Wel, dat de Liefde overeind blijft staan.... dat is het verschil....
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: donderdag 22 november 2012, 23:37

Ik vind het juist als gescheiden vrouw heel moeilijk als ik in contact kom...of ben met een weduwe...of weduwnaar...
Zeker als mensen vertellen hoe ze hun vrouw of man missen...
Natuurlijk zal er heus wel in dat huwelijk ook zorgen en verdriet zijn geweest...waar niet...

Maar toch...ik vind het heel moeilijk...om dan te praten....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 00:12

ZEELAND736 schreef:
Ik vind het juist als gescheiden vrouw heel moeilijk als ik in contact kom...of ben met een weduwe...of weduwnaar...
Natuurlijk zal er heus wel in dat huwelijk ook zorgen en verdriet zijn geweest...waar niet...

Zeer begrijpelijk, maar als ik het zo zie (hier op CM) hoef jij je niet te schamen voor jou situatie.

Soms kun je ongemerkt door, alleen al een luisterend oor te zijn, al veel goeds doen. Je mag gerust een simpel woord van troost geven, meestal moet men gewoon even aanspraak hebben.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 08:48

MARITIME853 schreef:

Ja dat schuldgevoel,mag ik opnieuw iets opbouwen?Die vragen(zoveel vragen heb ik......)......en als de verliefdheid je dan overvalt raak je enorm in de war.......

Ik denk dat het uitgangspunt verschilt.Die verschillen maken op zich niet veel uit zolang je respectvol met elkaars verleden om kunt gaan en er begrip voor op kunt brengen.

Als weduwe/weduwnaar heb je een totaal andere status dan als gescheiden persoon,dat maakt het daten tegenover je omgeving een stuk makkelijker te verklaren.........maar voor jezelf niet Knipoog smiley

Laatst aangepast door
LEANNE226
op vrijdag 23 november 2012, 18:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 09:02

MARITIME853 schreef:
Dat vind ik een ik gerichte beslissing...
Wat is er mis met een 'ik-gerichte beslissing?'
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 09:06

MARITIME853 schreef:
Wat jij niet weet is, dat daar verschil in zit.
Het heeft niks met een superhuwelijk te maken....

Bij veel gescheidden mensen blijft de liefde ook overeind staan, maar kán het gewoon niet meer, omdat een van de twee of beiden te veel in de war zijn, of een andere reden, die niet inhoudt dat de liefde er niet is, maar dat 'het' gewoon niet meer gaat.

Waar las ik dat ook weer: 'alleen liefde is niét genoeg'.
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 09:25

SHANITA130 schreef:
Bij veel gescheidden mensen blijft de liefde ook overeind staan, maar kán het gewoon niet meer, omdat een van de twee of beiden te veel in de war zijn, of een andere reden, die niet inhoudt dat de liefde er niet is, maar dat 'het' gewoon niet meer gaat.

We zijn allemaal op zoek naar dé wederzijdse liefde,die is er m.i. niet als gescheiden wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARGREET739

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 10:30

SHANITA130 schreef:

Toch weer even naar 1 Kor 13 : 13
Geloof, Hoop en Liefde, doch de meeste van deze is de liefde.

Die moet dan wel van 2 kanten komen en in balans zijn, anders is het bij voorbaat al gedoemd te mislukken.

Van alleen maar geven, houdt geen koe het leven!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 10:36

Moeilijk hoor.........Dit is mijn eigen gevoel van deze verhaal

mijn eerste huwelijk daar zijn wij uit elkaar gegaan, vond ik al heftig!
Het is wel een keuze die je dan maakt en voordat het echt gebeurt ja dat is dan maanden later!
Ik vondt dat heftig er moet zoveel keuze's gemaakt worden en vooral ook als er kinderen er bij zijn! En er zit een boosheid in je, die je zelf soms niet kent!

Mijn 2 de huwelijk, ik vondt het erg moeilijk om weer in een relatie te gaan, te veel lithekens van over gehouden!
Deze man was heel goed voor mij er was respect, vertrouwen ,elkaar liefhebben en vooral jezelf blijven! Ik ben blij dat ik dit heb mogen ervaren met hem!
HIj is overleden, we waren net 11 maanden getrouwd, Dit is geen keuze die je maakt, het gebeurt gewoon! De verdriet is totaal anders ik kan het niet vergelijken het voelt anders! Wij hadden niet perfect, verschillende gedachten, maar we hielden wel van elkaar en voordat we gingen slapen was het uit gepraat! Dit was een fijne relatie, nu is het net of er een lichaamdeel is afgerukt en ik moet er leren ermee omgaan zonder hem!
Nou ik kan je zeggen , verdraaid moeilijk, het gaat mij nu een stuk beter af de scherpe randen zijn weg, en ik mis hem echt,, alleen hij is niet meer hier!
Ik merk door het geloven in God / gebed dat mij het ook beter af gaat, niet gezegd dat het moelijk blijft, maar ik heb er wel vrede erin en vooral ook de rust!
Perfecte relatie bestaat niet, je zal altijd in een relatie moeten blijven eraan werken, de vruchten daarvan zijn zoet!

Dit is mijn ervaring en dit had ik echt niet willen missen, jammer dat het zo kort duurde, aan de andere kant denk ik die man van mij die heeft geluk die is mooi al daar in de hemel!

Ik voel me gelukkig en ik geniet en gaat gewoon de goed kant weer op en wie weet ooit........................nu leef ik met de dag! En elke dag is een zegen!
groetjes Joannie
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:33

ZEELAND736 schreef:

Dit is een oprechte en eerlijke reactie dat ik waardeer.
Iemand die weet waar het om gaat....
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:35

LEANNE226 schreef:
Ja dat schuldgevoel,mag ik opnieuw iets opbouwen?Die vragen(zoveel vragen heb ik......)......en als de verliefdheid je dan overvalt raak je enorm in de war.......

Ik denk dat het uitgangspunt verschilt.Die verschillen maken op zich niet veel uit zolang je respectvol met elkaars verleden om kunt gaan en er begrip voor op kunt brengen.

Ik begrijp Pieter ook,als weduwe/weduwnaar heb je een totaal andere status dan als gescheiden persoon,dat maakt het daten tegenover je omgeving een stuk makkelijker te verklaren.........maar voor jezelf niet Knipoog smiley

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:39

LEANNE226 schreef:
We zijn allemaal op zoek naar dé wederzijdse liefde,die is er m.i. niet als gescheiden wordt.

Die kan er wel zijn, toen ik degene was die ging scheiden wás die er beide keren.(en ook bij de enkele relaties die ik had)

Alleen, ik zelf ben te veel in de war; ik kan dus gewoon geen relatie aan.
Dus bij alle relaties het gevoel van opgesloten.....

Ja, misschien komt dat wel door dingen.

Maar ja, die mensen als ik heb je dus ook.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:40

SHANITA130 schreef:
Wat is er mis met een 'ik-gerichte beslissing?'

Dat de ware liefde ontbreekt, zoals: "ik hou van je zoals je bent en ben er voor jou door dik en dun, hoe stormen ook mogen woeden"!!!

Laatst aangepast door
MARITIME853
op vrijdag 23 november 2012, 18:41
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:42

MARITIME853 schreef:
Dat de ware liefde ontbreekt, zoals: "ik hou van je zoals je bent en ben er voor jou door dik en dun, hoe stormen ook mogen woeden"!!!

Ok, héél duidelijk Knipoog smiley

Ook heel mooi gezegd, ja, zo zou het moeten zijn, dat zie je bij 'Het kleine huis op de prairie ook'.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 18:44

SHANITA130 schreef:
Ok, héél duidelijk Knipoog smiley

Ook heel mooi gezegd, ja, zo zou het moeten zijn, dat zie je bij 'Het kleine huis op de prairie ook'.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649

BerichtGeplaatst: vrijdag 23 november 2012, 22:20

MARITIME853 schreef:

Jammer???
Wees blij dat de exen van gescheiden mensen nog leven!

trouwens... jij kan nou wel zo denigrerend doen over gescheiden mensen, maar de enige reden dat jij je als weduwnaar kan profileren hier, is dat jouw vrouw koos voor overlijden voordat de rechter jullie huwelijk kon ontbinden.
je was dus alleen op papier nog getrouwd, in de praktijk was je al net zo gescheiden als iedere andere gescheiden persoon hier op cm.

jezelf hier profileren als weduwnaar is dus net zo hypocriet als jezelf profileren als maagd met "vrijgezel, nooit getrouwd geweest" op je profiel met 2 kinderen Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 10:47

PIETER649 schreef:
Jammer???
Wees blij dat de exen van gescheiden mensen nog leven!

trouwens... jij kan nou wel zo denigrerend doen over gescheiden mensen, maar de enige reden dat jij je als weduwnaar kan profileren hier, is dat jouw vrouw koos voor overlijden voordat de rechter jullie huwelijk kon ontbinden.
je was dus alleen op papier nog getrouwd, in de praktijk was je al net zo gescheiden als iedere andere gescheiden persoon hier op cm.

jezelf hier profileren als weduwnaar is dus net zo hypocriet als jezelf profileren als maagd met "vrijgezel, nooit getrouwd geweest" op je profiel met 2 kinderen Zieke smiley

Als dat waar is wat je schrijft mag diegene zich wel heel erg schamen over de manier waarop hij zich dan op CM profileert......
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 12:53

Laatste reacties zijn oke.

En...ik zei een paar keer tegen Maritime, dat je je als christen niet schuldig hoeft te voelen, schuldig voelen maakt je hele leven kapot.

En ja, ook al is iemand er niet meer, je kan dan alsnog je excuses aanbieden en zeggen wat je zou hebben willen gezegd als diegene nog zou leven.

En ook naar God toe.
En dan hoef je je niet schuldig te voelen meer natuurlijk.

Ja, en verder heb ik niet zo opgelet.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 13:06

MARITIME853 schreef:

Maritime,

Ja, als jij hier gaat schrijven: '
Quote:
En je eigen relatie was al zover...

Dan kan je alleen nog bedoelen, en dat dacht ík aanvankelijk, als iemand nog leeft en je ziet degene, ja, je kan vanalles en nog wat uitpraten.

En ja, is diegene dood, ja, dan kan je dat ook, maar ja, je krijgt dan geen feed back, of een andere kijk op dingen van diegene, of samen een andere kijk, etc.
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 17:50

SHANITA130 schreef:
Maritime,

Ja, als jij hier gaat schrijven: '

En je eigen relatie was al zover...

Dan kan je alleen nog bedoelen, en dat dacht ík aanvankelijk, als iemand nog leeft en je ziet degene, ja, je kan vanalles en nog wat uitpraten.

En ja, is diegene dood, ja, dan kan je dat ook, maar ja, je krijgt dan geen feed back, of een andere kijk op dingen van diegene, of samen een andere kijk, etc.

Deels heb je gelijk en zit je in de goeie richting te denken....

Bij een overlijden gaat het om een situatie en relatie beeindiging, waar niemand invloed op heeft.
Hetgeen dat ik wil zeggen ligt een paar stappen verder en veel breder.
Gezien deze topic, gaat het om hoe nu verder!!!!

Verder gaan voor de weduwen is niet alleeen mijn ikje, maar ook mijn kinderen (ons gezin)....
Gevoelens en emotie's van de kinderen zijn daarin beduidend verschillend ook bij hoe nu verder in een nieuwe relatie.
Vandaar dat ik aan geef dat er heel veel verschil is tov reden in beindiging van relatie's. Het gaat verder dan alleen ons ikje en of mening....

Zelf ervaar ik een groot verschil in kontact met iemand dat weduwen zijn tov personen welke gescheiden zijn....
Hoe nu verder, terwijl er meer dan 90% gescheiden personen zijn op een datingsite.

De gezonde reactie van "zeeland" is hetgeen waar ik telkens mee te maken heb.
Men klapt dicht wanneer het gaat om weduwen. Voor mij zeer lastig.
Waarom..... omdat weduwen vrije personen zijn vanuit de OT. En vrij zijn om een nieuwe relatie aan kunnen gaan dat door God vrij gegeven is???
Bij scheiding wordt daar toch iets anders over gezegt in OT
Volgens de OT zou ik hoererij plegen wanneer ik een gescheiden vrouw zou trouwen. Dat is de wettisme die het zegt.
Diegen die dat zegt en/of denkt heeft nooit de volgende uitsprak van de Heer begrepen:

Joh_3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Het gevolg en beloofte daarin is dat de Heert zegt:

Jer 29:11 Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.

Hoe nu verder? Ga met Hem verder, volg Zijn voetsporen en ga achter Hem aan.....

Laatst aangepast door
MARITIME853
op zaterdag 24 november 2012, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:20

Ja, zó heb ik er nog niet eens over nagedacht.

Ja, in veel kerken ben je als je gescheiden bent gewoon zondig(geweest), en als de partner dood is(ook al wou je wel scheiden bijvoorbeeld), ja, dan ben je in hun ogen vrij.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:39

SHANITA130 schreef:
Ja, zó heb ik er nog niet eens over nagedacht.

Ja, in veel kerken ben je als je gescheiden bent gewoon zondig(geweest), en als de partner dood is(ook al wou je wel scheiden bijvoorbeeld), ja, dan ben je in hun ogen vrij.

In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.

Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 24 november 2012, 18:47
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:43

THOMAS968 schreef:
In een dergelijke kerk zou ik me niet erg thuis voelen. Een beetje meer Nieuwe Testament kan geen kwaad en wat meer liefde en begrip al helemaal niet. De wetticisten zijn ongetwijfeld niet zondig en vooral zo superieur dat ze dit mogen stellen. En wie plannen maakt om de scheiding te bewerkstelligen is feitelijk al gescheiden. Als de dood van een partner dan eerder intreedt dan zou dat moreel niet meer uit moeten maken. Wetticistische schijnheiligheid. Dit gedrag maakt deze kerken tot een farizeïsche vloek in plaats van een omgeving waarin men Christus volgt.

Thomas, het lijkt wel of de liefdeloosheid in sommige kerken nog groter is dan in de seculiere samenleving.

Dat lijkt niet alleen zo... het ís volgens mij ook zo.. En alles wordt gebracht in de naam van de liefde dus best verwarrend als je het niet door hebt. In wezen is wat er uitgesproken wordt en in de praktijk wordt gebracht wreed.

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 24 november 2012, 19:48
Naar boven

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 18:58

THOMAS968 schreef:

Over het algemeen vind je op z'n best een gedooghouding als gescheidene, je wordt met wat besmuikt medelijden bezien en uit genade geduld en van je verwacht wordt een bescheiden houding, op de achtergrond. De gehuwde elite heeft het voor het zeggen, je mag in alle bescheidenheid op de achtergrond.
Gelukkig is het in de gemeente waar ik nu kerk heel anders hoewel de ouderen nog steeds - soms tegen wil en dank - dat besmuikte medelijden laten zien.
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: zaterdag 24 november 2012, 19:11

Gelukkig heb ik in mijn gemeente niets gemerkt van een houding dat ik geduld werd. Ik heb goede gesprekken gehad met zowel de predikant als wijkouderlinge. En zo hoort het ook! Juist in de kerken zouden we (de voorganger en gemeenteleden) oog moeten hebben voor mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten of gescheiden zijn. Laten we ervan uitgaan dat deze mensen hier ook mee geworsteld hebben, ook tegenover God. Juist deze mensen kunnen onze steun en medeleven gebruiken. Je kunt nog zo vroom en christelijk praten en precies weten hoe het moet, beter is het te laten zien dat je er bent en een luisterend oor te bieden. Luisteren naar de ander is vaak veel moeilijker dan (s)preken!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 7 8 9 10 11 12 13 ... 19 Volgende
Pagina 10 van 19