Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:55
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Het is soms idd beter om de persoon waarmee je chat of mailt eens te zien en te horen praten. Want als je je alleen moest baseren op hoe ze schrijven zou het maar een armzalige bedoening zijn... |
Frank, jij en ik zijn mannen....
Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem. Zo ervaar ik het zelf ook.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 19 januari 2013, 18:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 00:47
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Frank, jij en ik zijn mannen....
Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem. Zo ervaar ik het zelf ook. |
Is ook zo, je tikt op een stuk papier, je ziet geen gevoelens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 20 januari 2013, 01:00
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Frank, jij en ik zijn mannen....
Een vrouw ervaart het geborgenheid van de man niet via de statische weg, wel wanneer een vrouw een man ontmoet onder ogen en samen is met hem. Zo ervaar ik het zelf ook. |
Ik denk dat zowel mannen als vrouwen daarin hetzelfde ervaren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 11:02
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ik denk dat zowel mannen als vrouwen daarin hetzelfde ervaren. |
Nou Steen ben bang van niet, helemaal niet wil, ik ook niet zeggen, maar door de band genomen, is er bij vrouwen, ook nog het financiele en economische aspect . Doorgaans worden uiterlijk en leeftijd dan weer gecompenseerd, aan de draagkracht, of de juiste keuze binnen een relatie. Mocht de vrouw binnen de relatie, betere secundaire verhoudingen hebben ten overstaan van de man. Als bv een huisman relatie mogelijk is, waarbij de vrouw voor de inkomsten (hoogste) zorgt, en de man een onderdanig geheel wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:18
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nou Steen ben bang van niet, helemaal niet wil, ik ook niet zeggen, maar door de band genomen, is er bij vrouwen, ook nog het financiele en economische aspect . Doorgaans worden uiterlijk en leeftijd dan weer gecompenseerd, aan de draagkracht, of de juiste keuze binnen een relatie. Mocht de vrouw binnen de relatie, betere secundaire verhoudingen hebben ten overstaan van de man. Als bv een huisman relatie mogelijk is, waarbij de vrouw voor de inkomsten (hoogste) zorgt, en de man een onderdanig geheel wordt |
Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Ik moet er toch niet aan denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:35
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Ik moet er toch niet aan denken |
Idd, moet er ook niet aan denken. De gemiddelde single vrouw van boven de studentenleeftijd is vandaag de dag ook kostwinner. En wie zegt dat dat opgegeven wordt, wanneer er een man in beeld komt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 22:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Ik moet er toch niet aan denken | Hebbe we geen man voor nodig hoor!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:07
|
|
|
ROOS575 schreef: | Hebbe we geen man voor nodig hoor!! |
Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:11
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... |
Die tijd.......waarin de vrouw het sloofje was? Die tijd....... waarin de mannen het geschotene aan de vrouw afgaven, omdat ZIJ het konden, en dus wel moesten, bereiden? Die tijd....... waarin CM niet bestond () Die tijd....... willen we niet meer!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:14
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Waar is de tijd gebleven dat de man met opgeheven hoofd ...met pijl en boog de situatie meester was en dankbaar, met zijn lieve vrouw aan zijn zijde ...zucht... helaas de tijden veranderen... |
Weet je wat de ellende is Leonard de vrouwen (meisjes voorheen) worden geboren met een deegroller Maar er is zowaar een probleem ze zijn er een gebruiksaanwijzing vergeten bij te doen Het ware gebruik kennen ze niet daarvoor gaan zij naar de bakker (mannelijk) Hoezo geen man nodig
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 5 februari 2013, 23:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:15
|
|
|
de tijd van de batavieren was het mooist, als je jouw vrouw zat was kon je haar verdobbelen ...zucht... waar is die tijd gebleven
Laatst aangepast door
|
GERRIT603
|
op dinsdag 5 februari 2013, 23:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:16
|
|
|
GERRIT603 schreef: | de tijd van de batavieren was het mooist, als je jouw vrouw zat was kon je haar verdobbelen ...zucht... waar is die tijd gebleven |
En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:18
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden?? |
ik kan er toch niets aan doen dat ik bindingsangst heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:20
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Die tijd.......waarin de vrouw het sloofje was? Die tijd....... waarin de mannen het geschotene aan de vrouw afgaven, omdat ZIJ het konden, en dus wel moesten, bereiden? Die tijd....... waarin CM niet bestond () Die tijd....... willen we niet meer!! |
Kijk Steen, lang heel lang geleden, heel lang voor jij geboren bent, was er al het fenomeen vrouwen emancipatie Dat in 1980 zo ver was doorgedrongen, dat stukje bij beetje, de positie van de man werd overgenomen door vrouwen En aangezien hij een vrouw bent (denk ik) weet jij ook wel wat de eind conclusie is geworden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:23
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | En jij hoopt...........met zo'n standpunt........HIER, anno 2013, een vrouw te vinden?? |
Je zou ze de kost moeten geven Steentje, die vallen als een baksteen aan de voeten van Gerrit (niet met de waterpomptang, maar voortaan met de deegroller op zak)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:24
|
|
|
Heel simpel......CRISIS
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:32
|
|
|
GERRIT603 schreef: | ik kan er toch niets aan doen dat ik bindingsangst heb |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 23:33
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Kijk Steen, lang heel lang geleden, heel lang voor jij geboren bent, was er al het fenomeen vrouwen emancipatie Dat in 1980 zo ver was doorgedrongen, dat stukje bij beetje, de positie van de man werd overgenomen door vrouwen En aangezien jij een vrouw bent (denk ik) weet jij ook wel wat de eind conclusie is geworden |
Jep........ lang leve de girlpowerrrrrrrrrr Eind goed, al goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 00:07
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Je zou ze de kost moeten geven Steentje, die vallen als een baksteen aan de voeten van Gerrit (niet met de waterpomptang, maar voortaan met de deegroller op zak) |
als ze goed met een deegroller en oven overweg kan is "de klik" er bij mij hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 00:13
|
|
|
GERRIT603 schreef: | als ze goed met een deegroller en oven overweg kan is "de klik" er bij mij hoor |
Een deegroller is multifunctioneel........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 08:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | Welke vrouw is tegenwoordig nog financieel afhankelijk van een man Ik moet er toch niet aan denken |
Precies, maar ik laat het ook liever aan de vrouw over werken uiteraard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 08:43
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Jep........ lang leve de girlpowerrrrrrrrrr Eind goed, al goed |
Nee Steen, geen power, maar crisis jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:37
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Een deegroller is multifunctioneel........ |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:51
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Nee Steen, geen power, maar crisis jullie kosten gewoon te veel, al vanaf het begin, zonder er iets voor gedaan te hebben, een rib uit ons lijf |
Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 12:57
|
|
|
JOL252 schreef: | Hoef je die rib in ieder geval niet mee te sjouwen, scheelt weer wat zweetdruppels. |
Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:07
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch |
wat, de rib of de deegroller?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:10
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach Jol, ik zou er wat minder moeite mee hebben als dat ding eens een keer beter werd besteed maar ja dromen zijn bedrog toch |
Vertel, hoe zou je willen zien dat "het" werd besteed?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIES146
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:44
|
|
|
Ik durf het haast niet te zeggen, maar in een meer genuanceerde versie ben ik het wel een beetje eens met dit artikel dat er ook doorgeslagen kan worden aan de vrouwen kant. De man is door God ook duidelijk als hoofd van het gezin geplaatst. Ik zie met lede ogen toe hoe baby's van 4 maanden oud soms 4 dagen per week naar de creche gaan omdat mama ook wil werken. Dat er een gezin ontstaat waarbij iedereen langs elkaar heen leeft omdat er geen samenbinden factor is. En waarbij, inderdaad, de behoeften van kinderen minder van belang zijn waar we de gevolgen weer van plukken in de ontwrichte maatschappij zoals hij nu is. Hoe kunnen we een stabiel gezin en daardoor een stabiele samenleving krijgen als kinderen vaker niet bij hun ouders zijn dan wel?
Dat gezegd te hebben vind ik de man als hoofd van het gezin plaatsen en het moederschap een belangrijkere rol toekennen dan het nu van veel vrouwen krijgt iets héél anders dan al je dromen opgeven en onderdanig zijn zoals in het artikel gesteld wordt. De bijbelse oproep is namelijk tweeledig: vrouwen respecteren hun man als hoofd van het gezin zoals de gemeente christus aan het hoofd stelt. MAAR de man dient ook de vrouw lief te hebben zoals Christus ook zijn gemeente lief had. En volgens mij is de liefde van Christus niet van het onder-de-duim-houden-en-onderdrukken soort. Doe de was, voed de kinderen, kook het eten en spreid je benen omdat de man het zegt? Nee...Christus had alles over voor zijn gemeente....hij gaf zijn leven.. en met dat respect en die liefde mag ook de vrouw benadert worden. Zo, tot zover mijn diepzinnige gedachten deze woensdagmiddag
Laatst aangepast door
|
LIES146
|
op woensdag 6 februari 2013, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: woensdag 6 februari 2013, 13:58
|
|
|
a Kan het overwegend erg eens zijn met Lies hierboven, ze heeft er zo goed als alles mee gezegd en zoals zo vaak zal de waarheid zich in de buurt van het bekende midden bevinden... a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op woensdag 6 februari 2013, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|