Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen... Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is! |
Mooie getuigenis Erika, dank je wel. Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:42
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Oke het topic gaat dus over sex voor het huwelijk....
Pittig onderwerp en wil er wel eens serieus en open op ingaan, zeg niet dat het makkelijk is maar oke
De een vind bv tongzoenen al sex en de ander vind alleen de liefde bedrijven echt sex tja meningen verschillen, ik persoonlijk vind ik dat de liefde bedrijven in de zin des woords of het nu oraal,anaal of vaginaal is dat is sex maar tongzoenen en elkaar strelen gaat me echt te ver!
En wat te denken over fantasie dan?? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen... ik heb een moeilijke tijd achter de rug en gelukkig gaat het nu heel goed, ik heb door die moeilijke tijd heel veel steun gehad aan een goede en lieve vriend die me bijstond en er voor me was..... tja soms ga je dan als je lekker op bed ligt liggen fantaseren van hoe zou het zijn als.... maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook daadwerkelijk met hem zou willen doen of gaan doen... daar zit voor mij een wezenlijk verschil in ben ik dan al bezig met seks en zondig ik dan al????
Nee ik voel me daarin geen zondaar wordt ik er opgewonden van van die ideeen ja durf dat eerlijk te zeggen, ben ik dan al een grote zondaar??
Ik kan en mag de Heere bidden een wacht voor mijn lippen te zetten en met mij mee te gaan en of Hij mij wil beschermen tegen de invloeden.
Maar als een ieder eerlijk bij zichzelf te raden gaat hebben we dat niet allemaal eens gedaan, we weten dat we zondaren zijn maar we weten ook waar het te belijden!
Heeft Hij ons niet gemaakt naar Zijn beeld en heeft Hij ins niet de gevoelens gegeven? daarmee geef ik echt geen vrijbrief om maar erop los te leven zeer zeker niet!!!
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen... Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is! |
Moedig van je om dit zo neer te zetten! En o, zo herkenbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:43
|
|
|
Pittig onderwerp en wil er wel eens serieus en open op ingaan, zeg niet dat het makkelijk is maar oke
De een vind bv tongzoenen al sex en de ander vind alleen de liefde bedrijven echt sex tja meningen verschillen, ik persoonlijk vind ik dat de liefde bedrijven in de zin des woords of het nu oraal,anaal of vaginaal is dat is sex maar tongzoenen en elkaar strelen gaat me echt te ver!En
Erika, een mooie en eerlijke gedachte, stelling, getuigenis schreef je. Erika mag ik je vragen om bovenstaande tekst eens heel langzaam en hardop te lezen? Luister dan eens goed naar wat je schreef? Je zal dan merken dat het niet zo mooi klinkt wat zinsbouw en helderheid betreft. Wat ik dus wil zeggen of vragen is: kan je die bovenstaande tekst eens herschrijven zo dat het voor ons duidelijker wordt wat je bedoelt. Enne, dat bedoel ik niet kwaad hoor...
wat te denken over fantasie dan?? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen... ik heb een moeilijke tijd achter de rug en gelukkig gaat het nu heel goed, ik heb door die moeilijke tijd heel veel steun gehad aan een goede en lieve vriend die me bijstond en er voor me was..... tja soms ga je dan als je lekker op bed ligt liggen fantaseren van hoe zou het zijn als.... maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook daadwerkelijk met hem zou willen doen of gaan doen... daar zit voor mij een wezenlijk verschil in ben ik dan al bezig met seks en zondig ik dan al????
Nee ik voel me daarin geen zondaar wordt ik er opgewonden van van die ideeen ja durf dat eerlijk te zeggen, ben ik dan al een grote zondaar??
Ik kan en mag de Heere bidden een wacht voor mijn lippen te zetten en met mij mee te gaan en of Hij mij wil beschermen tegen de invloeden.
Maar als een ieder eerlijk bij zichzelf te raden gaat hebben we dat niet allemaal eens gedaan, we weten dat we zondaren zijn maar we weten ook waar het te belijden!
Heeft Hij ons niet gemaakt naar Zijn beeld en heeft Hij ins niet de gevoelens gegeven? daarmee geef ik echt geen vrijbrief om maar erop los te leven zeer zeker niet!!!
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen... Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DANIEL777
|
|
|
|
|
De een vind bv tongzoenen al sex en de ander vind alleen de liefde bedrijven echt sex tja meningen verschillen, ik persoonlijk vind ik dat de liefde bedrijven in de zin des woords of het nu oraal,anaal of vaginaal is dat is sex maar tongzoenen en elkaar strelen gaat me echt te ver!
En wat te denken over fantasie dan?? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen... ik heb een moeilijke tijd achter de rug en gelukkig gaat het nu heel goed, ik heb door die moeilijke tijd heel veel steun gehad aan een goede en lieve vriend die me bijstond en er voor me was..... tja soms ga je dan als je lekker op bed ligt liggen fantaseren van hoe zou het zijn als.... maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook daadwerkelijk met hem zou willen doen of gaan doen... daar zit voor mij een wezenlijk verschil in ben ik dan al bezig met seks en zondig ik dan al????
Ik persoonlijk denk dat het niet alleen menselijk is dat in een man-vrouw relatie beminnen te worden Want als God dat niet gewild zou hebben dan had God de mens toch ook niet hoeven te scheppen lijkt mij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie getuigenis Erika, dank je wel. Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up |
wat een invulling maar weer.... zucht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:45
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ik stel de vraag aan jou grote broer! Heet was jou item, toch ! |
IIIII IIIII IIIII I
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:46
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up |
IIIII IIIII IIIII II
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:47
|
|
|
HANNAH810 schreef: | IIIII IIIII IIIII II |
Thanks Hanna, zal typefout verbeteren .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:48
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie getuigenis Erika, dank je wel. Als Christen is het natuurlijk niet simpel in die omstandigheid waar jij in verkeer. Groot verlangen en fantastische fantasiën die je ook cadeau krijgt van de reclame. Maar ik denk dat je past in het plan dat God met je heeft, en Hij wil dat je ten volle vervult bent van Zijn liefde. Je hebt nu de keuze verder ingaan op je fantasiën hetgeen de goegemeente van cm niets liever heeft, of resoluut kiezen om dicht bij Jezus te wandelen. Up to you. Wake up |
Turf ik effe mee
IIIII IIIII IIIII III
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:49
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Thanks Hanna, zal typefout verbeteren . |
probeer je dan ook gelijk alle namen op de juiste manier te spellen, herman?
oefening baart kunst.........
(niet alle domheid is te bestrijden met intelligentie hoorde ik pas.)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:51
|
|
|
JOL252 schreef: | wat een invulling maar weer.... zucht. |
Ach Jol ik denk maar hij is niet wijzer!!! Had eerlijk gezegt wel zo'n reactie verwacht!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:52
|
|
|
JOL252 schreef: | Turf ik effe mee
IIIII IIIII IIIII III |
graag, jol, dan kom ik ook eens aan andere dingen toe, weet je!!
hannah.......heeft al een dagtaak......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 22 juni 2012, 17:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:02
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ? [i] Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch [/i]
[color=#008000][i]Frank, het antwoord is nog altijd achterwege. De pot verwijt de ketel dat hij zwartziet. | [/i][/color]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:19
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'
Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie? |
Hoi Carmen,
Ik denk dat jij misschien het verband niet weet....het wás ook zeker niet liefdevol bedoelt...Iig, mijn feedback erop niet...en dat had z'n redenen...
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:28
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Carmen,
Ik denk dat jij misschien het verband niet weet....het wás ook zeker niet liefdevol bedoelt...Iig, mijn feedback erop niet...en dat had z'n redenen...
Groetjes! |
Ik vind geen enkele reden zwaar genoeg wegen om en plein publiek mensen te gaan afzeiken, of als je het niet met hem eens bent dan maar kwetsende opmerkingen te plaatsen. Of met een hele groep te gaan jennen (turven): daar is dit forum niet voor.
Dit getuigt niet echt van christelijk karakter; je hebt dan ook geen grond meer om kritiek te hebben op die ander omdat je je zelf schuldig hebt gemaakt aan nogal laag gedrag.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:45
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vind geen enkele reden zwaar genoeg wegen om en plein publiek mensen te gaan afzeiken, of als je het niet met hem eens bent dan maar kwetsende opmerkingen te plaatsen. Of met een hele groep te gaan jennen (turven): daar is dit forum niet voor.
Dit getuigt niet echt van christelijk karakter; je hebt dan ook geen grond meer om kritiek te hebben op die ander omdat je je zelf schuldig hebt gemaakt aan nogal laag gedrag. |
Hai,
Dusz...als en omdat je christen bent, kan je gewoon over je heen laten lopen, je met bijbelteksten laten bekogelen met negatieve bedoeling, je laten afzeiken...en als je iets terugzegt, ben jíj aan het afzeiken....
Ik heb assertiviteit geleerd, dat is niet woedend worden, maar ook niet over je heen laten lopen. Maar gewoon iemand proberen dingen in te laten zien. Ja, en als iemand een bord voor zijn hoofd heeft, dan gaat dat niet even altijd even vriendelijk. Is in real liefe bij mij iig ook zo. Ik trek grenzen met sommigen van me vrienden, en soms kan dat hard overkomen. Maar over me heen laten lopen op wat voor manier dan ook, dát is pas schadelijk, zeker als degene daarvoor bijbelteksten voor zou gebruiken om iemand mee te slaan, cq in een verkeerd daglicht probeerd te zetten.
Er zijn zelfs enkelen die hier eventjes niet meer komen na herhaalde malen te zijn afgezeikd door Herman....
Groetjes.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 juni 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:48
|
|
|
En degene die wordt terechtgewezen, en geturft, wat nog een grappige manier is, vind ik, die is begonnen met en plein mensen af te zeiken, sterker nog, blijft daar na vriendelijke vermaningen nog steeds mee doorgaan, maar ja, dan zou je van het begin moeten lezen, enkele pagina's terug...weet niet welke pagina...
ff opgezocht...
Het gezeik begon bij pagina 77, na al eerder gezeik, voor pagina 77 en op andere topics, waar sommigen nog grapjes maakten van 'na elke posting van mij zie ik een blauwe tekst, lijkt wel of ik gestalkt wordt:), ed'.
Toen bleef iedereen dingen niet aanrekenen, maar als het dan even later weer gebeurt, maar dan nog wat erger, ja, ik blijf iig niet liefieg doen....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 juni 2012, 19:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 18:49
|
|
|
Prachtige en eerlijke reaktie Erika.
Het is geen geheim hoe ik erover denk en echt, ik ben christen... Ik kan niet genoeg benadrukken dat een relatie uit zoveel meer bestaat dan uit sex. Ik had in mijn profiel staan dat ik iemand zocht die mijn HART wilde veoveren en niet allleen mijn lijf. Iemand die me wil beminnen en niet wil neuken.
Maar intimiteit zit ook in een kopje thee inschenken, een lief briefje, een hartje in de boter, een bos bloemen, een schroef de muur in jasen.
Neem heerlijk de tijd om elkaar te leren kennen, neem de tijd om eventuwel 2 gezinnen samen te voegen en GENIET en maak fEEST.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:02
|
|
|
INGE721 schreef: | Prachtige en eerlijke reaktie Erika.
Het is geen geheim hoe ik erover denk en echt, ik ben christen... Ik kan niet genoeg benadrukken dat een relatie uit zoveel meer bestaat dan uit sex. Ik had in mijn profiel staan dat ik iemand zocht die mijn HART wilde veoveren en niet allleen mijn lijf. Iemand die me wil beminnen en niet wil neuken.
Maar intimiteit zit ook in een kopje thee inschenken, een lief briefje, een hartje in de boter, een bos bloemen, een schroef de muur in jasen.
Neem heerlijk de tijd om elkaar te leren kennen, neem de tijd om eventuwel 2 gezinnen samen te voegen en GENIET en maak fEEST. |
KLOPT INGE.
de wereld wil je alleen neuken , tenminste zo ervaar ik het om me heen! Vooral in de taxi wereld heb ik het ervaren, alle leeftijden en getrouwd of niet maak niet uit!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:05
|
|
|
INGE721 schreef: | Prachtige en eerlijke reaktie Erika.
Neem heerlijk de tijd om elkaar te leren kennen, neem de tijd om eventuwel 2 gezinnen samen te voegen en GENIET en maak fEEST. |
Ja, vind ik ook een mooie reaktie van Erika. Zeker omdat ze nog geen relatie heeft gehad.
Dat is mensenlijk, zo heef God ons gemaakt, en net als Jol zei: dat onderdrukken van die gevoelens en ontkennen is schadelijk....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 juni 2012, 19:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [/i][/color] |
Een ongelovige of anders gelovende heeft ook normen en waarden,die gooien niet allemaal hun eigenwaarde overboord. Jouw beeld van mensen die totaal geen seksuele rem hebben is volslagen uit de lucht gegrepen en wereldvreemd
Ik wacht nog steeds op Bijbelteksten waaruit blijkt dat lichamelijk contact voor een huwelijk uitgesloten is,ik kijk er naar uit.
Steeds als ik hier iets lees komt het Hooglied bij me op,een zeer verrassende tekst(bomvol fantasieen!).Ik veronderstel dat God een tekst over uitsluiting van seks voor het huwelijk in de Bijbel had laten plaatsen als Hij het zo belangrijk vond............
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:17
|
|
|
Als je Herman quote krijg je niet eens meer zijn tekst, dan moet je kopieeren/knippen en plakken.
Misschien een hint van de redactie, negeren en doorgaan, ja, zo vat ik het op hoor
Fijne en Gezegende Avond!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:35
|
|
|
SHANITA130 schreef: | En degene die wordt terechtgewezen, en geturft, wat nog een grappige manier is, vind ik, die is begonnen met en plein mensen af te zeiken, sterker nog, blijft daar na vriendelijke vermaningen nog steeds mee doorgaan, maar ja, dan zou je van het begin moeten lezen, enkele pagina's terug...weet niet welke pagina...
ff opgezocht...
Het gezeik begon bij pagina 77, na al eerder gezeik, voor pagina 77 en op andere topics, waar sommigen nog grapjes maakten van 'na elke posting van mij zie ik een blauwe tekst, lijkt wel of ik gestalkt wordt:), ed'.
Toen bleef iedereen dingen niet aanrekenen, maar als het dan even later weer gebeurt, maar dan nog wat erger, ja, ik blijf iig niet liefieg doen.... |
Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.
Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.
Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.
Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".
Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 22 juni 2012, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 19:48
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.
Ik volg dit topic al een tijdje, maar ik heb nergens gezien dat Herman iemand anders heeft afgezeken of bewust gekwetst. Bij een heleboel andere mensen zie ik dit wel. Ik begrijp hem niet altijd, maar dat is iets anders. Mogelijk heb ik eroverheen gelezen, maar dan nog vind ik niet dat je kwaad met kwaad moet vergelden. Natuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar je grenzen trekken door bewust kwetsende opmerkingen te plaatsen is denk ik niet de juiste manier.
Het turven zegt niets omdat het alleen gebeurt bij iemand waarmee men het kennelijk niet eens is. Degenen die voor sex voor het huwelijk zijn hebben (minstens) net zoveel oordelen en vooroordelen als degenen die er tegen zijn. Daarom vind ik het allesbehalve grappig. Het is een manier om anderen in de zeik te zetten en zonder argumenten de discussie te beinvloeden.
Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met 'bijbelteksten' smijt.
Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen. |
Ik vind ook dat je moet proberen geen mensen te beledigen.
IK ben van mening dat god niet wil dat je sex heb voor het huwelijk.
Maar ik snap[ ook wel dat het niet makkelijk is om dat te volbrengen.
Mijn mede christenen kan ik goed begrijpen, maar het wil niet zeggen dat we een vrijbrief hebben wij moeten echt op passen om ook niet te gaan leven als de (heidenen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:00
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Een ongelovige of anders gelovende heeft ook normen en waarden,die gooien niet allemaal hun eigenwaarde overboord. Jouw beeld van mensen die totaal geen seksuele rem hebben is volslagen uit de lucht gegrepen en wereldvreemd
Ik wacht nog steeds op Bijbelteksten waaruit blijkt dat lichamelijk contact voor een huwelijk uitgesloten is,ik kijk er naar uit.
Steeds als ik hier iets lees komt het Hooglied bij me op,een zeer verrassende tekst(bomvol fantasieen!).Ik veronderstel dat God een tekst over uitsluiting van seks voor het huwelijk in de Bijbel had laten plaatsen als Hij het zo belangrijk vond............ | [i] Beste Leanne, heb je de Bijbel al eens doorheen gelezen van A tot Z van Genesis tot Openbaring ? Is een aanrader. Dan merk je hoe we steeds als Gods kinderen verleid worden om mee te gaan inzake sexualiteit met wat wij willen, wat wij denken. God zegt echter "Ik wil dit speciaal bewaren voor het huwelijk die diamant. Koester hetgeen ik geef en speel geen spelletjes met Mij". Ik heb nooit beweert dat dit makkelijk is voor mensenkinderen, en ik strompel ook hoor. Maar één ding weet ik, heb ik geleerd, ik stel mijn grenzen tot eere en glorie van Hem (zie voorheen in dit forum). Ik wil er voor gaan als man in "mijn" geloof. En -wil ik je wel vertelle- heb al een relatie verbroken omdat men mij hierin niet wilde aux seriue nemen. En ik kan je zeggen -dat is mijn verhaal- ik ben er niet rauwig om. Integendeel ik ben nog dichter bij God en weet dat Hij mij kracht geeft. Alleluja [/i]
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:02
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik vat het ff niet Shanita; die quote waarop ik kritiek had was van Petra en niet van jou.
Ik zou graag meedoen aan deze discussie; mijn mening over het onderwerp geven gestaafd met bijbelteksten, maar ik heb dit tot nu toe gelaten vanwege de agressie van sommigen. En de reakties die je krijgt zodra je een bijbeltekst aanhaalt. Je wordt hier belachelijk gemaakt als je tegen sex voor het huwelijk bent en je wordt uitgedaagd om je mening met bijbelteksten te bewijzen. Zodra je dat doet wordt je uitgescholden omdat je zogenaamd met "bijbelteksten smijt".
Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen. |
Dat is jou mening, ik reageerde, omdat ik ook op Perta had gereageerd, bevestigend.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op vrijdag 22 juni 2012, 20:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:07
|
|
|
Carmen, je hebt gelijk met wat je zegt. Niet te verschieten dat er veel christenen gewoonweg niet op dit forum komen. Ik krijg zelfs mijn verhaal nog niet kwijt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:10
|
|
|
Nou Carmen, het klikt wel meteen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:11
|
|
|
“Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.”
Deze zin las ik even terug als iedereen zich daar voor 100% voor in zet. Geloof ik dat er niet geturfd hoefde te worden.
Ik weet van veel mensen die alleen (nog maar) maar mee durven lezen. Die geen vragen durven stellen. Die bang zijn een reactie te geven. Omdat ze misschien geen Bijbelteksten paraat hebben. Of er juist bang voor zijn om er mee beschoten te worden. Ik ben het volkomen eens met de mening die hier al een duidelijk door iemand is neer geschreven dat daar GODS woord niet voor bedoeld is. En dit topic ook niet! Lees de eerst pagina nog maar eens waar dit eigenlijk over gaat. Als ik dan sommige paginas lees denk ik “waar gaat het over” ik hoop van harte dat we die pagina’s achter ons hebben nu!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 20:14
|
|
|
YES356 schreef: | “Het is jammer dat er geen open en eerlijke discussie kan plaatsvinden zonder dat mensen 'andersdenkenden' meteen in een hokje stoppen.”
Deze zin las ik even terug als iedereen zich daar voor 100% voor in zet. Geloof ik dat er niet geturfd hoefde te worden.
Ik weet van veel mensen die alleen (nog maar) maar mee durven lezen. Die geen vragen durven stellen. Die bang zijn een reactie te geven. Omdat ze misschien geen Bijbelteksten paraat hebben. Of er juist bang voor zijn om er mee beschoten te worden. Ik ben het volkomen eens met de mening die hier al een duidelijk door iemand is neer geschreven dat daar GODS woord niet voor bedoeld is. En dit topic ook niet! Lees de eerst pagina nog maar eens waar dit eigenlijk over gaat. Als ik dan sommige paginas lees denk ik “waar gaat het over” ik hoop van harte dat we die pagina’s achter ons hebben nu!! |
Gelijk heb je jo. Yes, hoe ga jij om met je Christen zijn en de sex die op je afkomt als je iemand leert kennen ? Ook grenzen ?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|