Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 08:21
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Htet valt me op dat er zo'n hetze is tegen vuurwerk. Terwijl in mijn ogen de zaken toch wel erg negatief gesteld worden. Vuurwerk is veilig als het goed gebruikt wordt. Men overdrijft als je de getallen ziet. Er gebeuren weinig ongelukken mee. Ieder slachtoffer is natuurlijk erg, maar vaak komt dat ook omdat ze verkeerd vuurwerk gebruikt hebben. Ik schat dat er zo'n vier en een half miljoen mensen vuurwerk afgestoken hebben. Een vrij lage schatting, en hoeveel slachtoffers zijn er gevallen? Nog niet eens een promille, moet je dan het pleziertje van miljoenen aan de kant zetten omdat er maar letterlijk een paar mensen er niet goed mee omgaan. Nederland is een chagrijnig land aan het worden waarbij de pleziertjes van de gewone burger zoals een auto, een sigaretje en nu weer vuurwerk zoveel mogelijk aan banden gelegd moeten worden. |
Nou inderdaad, laten we dan eerst maar eens het autorijden, drugs en alcohol afschaffen, dat levert meer slachtoffers op
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 10:08
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nou inderdaad, laten we dan eerst maar eens het autorijden, drugs en alcohol afschaffen, dat levert meer slachtoffers op |
Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 12:28
|
|
|
JOL252 schreef: | Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden. | Als de honden bang zijn voor vuurwerk komt dat meestal omdat ze aangehaald worden tijdens een knal. Je moet ze nl. zoveel mogelijk negeren. Ik ging nog een stapje verder. Als ik een pijl afstak, haalde ik mn hond erbij, en hij vond het juist leuk. Als je als baas aangeeft dat er niks aan de hand is, en als je zo gewoon mogelijk doet, heb je grote kans, dat de hond rustig in zijn mand gaat liggen en zich niks aantrekt van de geluiden van buiten. En verder zijn er maar 19 mensen veroordeeld, terwijl we met miljoenen feest gevierd hebben. Dus statistisch gezien valt dat te verwaarlozen. En ik vind net zoals jij dat je illegaal vuurwerk moet aanpakken, maar laat dat dan niet ten koste gaan van de miljoenen die normaal vuurwerk hebben. Het gaat hier alleen maar om beeldvorming. Het journaal begon zelfs hiermee. Alsof dat het belangrijkste was,wat er die dag gebeurd was. En wat krijg je, er gaan nog meer mensen illegaal vuurwerk kopen, als het hier verboden is. Ikzelf zit daar ook aan te denken. We laten ons steeds meer vrijheden afnemen en de staat begint zich met alles te bemoeien. We gaan de kant op, dat het zo langzamerhand een totalitaire staat aan het worden is. Nog iets wat we ingeleverd hebben. nl. gelijkwaardige berechting. Voor een bepaald misdrijf is een bepaalde strafmaat afgesproken. Dat is 1 van de fundamenten van ons rechtssysteem. Nu wordt een misdrijf gepleegd in oudejaarsnacht hoger bestraft als hetzelfde misdrijf op 2 januari... Onze vrijheden staan onder druk op alle gebieden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 14:19
|
|
|
JOL252 schreef: | Maar toch loopt een en ander uit de hand met vuurwerk afsteken. Pa en zoons die politie bekogelen of te lijf gaan... ik denk dat het goed is dat hier paal en perk wordt neergezet... als ik alleen al zie wat er hier in de wijk aan bommen is afgestoken (het vuurwerk wordt steeds zwaarder) en de stress alleen al voor de dieren mag er van mij wel een stevige evaluatie met daaruit gevolgtrekkingen worden gehouden. |
Politie (en andere hulpverleners) bekogelen/lastig vallen is het hele jaar door 'normaal'. Dat heeft niets met vuurwerk te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:04
|
|
|
ANNA415 schreef: | Politie (en andere hulpverleners) bekogelen/lastig vallen is het hele jaar door 'normaal'. Dat heeft niets met vuurwerk te maken. |
Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk. Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden. En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 4 januari 2014, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:12
|
|
|
JOL252 schreef: | Dat is ook zo, hulpverleners en politie worden vaker belemmerd in hun werk. Maar... met oudjaar zijn de straten vol met mensen, gebeurt er van alles en moet de politie vrij kunnen ingrijpen, ambulances vrije doorgang hebben. De ellende is niet te overzien als het verzet nog meer toeneemt en juist in die omstandigheden. En ja het gebeurt het hele jaar door maar de jaarwisseling vind ik toch een ander verhaal. | Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt. Om dit te kunnen rechtvaardigen moet men eigenlijk een staat van nood situatie creëren. Dan kun je met hogere straffen beginnen om de situatie onder controle te krijgen. Maar nergens heb ik gelezen dat deze raddraaiers voor die noodmaatregel gezorgd hebben. Toch worden ze naar die maatstaven gestraft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM368
|
op zaterdag 4 januari 2014, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:14
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Vind je dat echt fundamenteel anders, dat de straffen daarvoor zo absurd hoog worden? In ons land krijg je drie maanden voor raddraaien bij Oudjaar, terwijl je bij inbraak vaak alleen een taakstraf krijgt. Dit is slechts een voorbeeld. |
Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM368
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 16:26
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja dat vind ik. En voor het beoordelen van het toepassen van straffen zullen we toch echt eerst rechten moeten studeren. | Met je gezonde verstand kom je ook al een heel eind. Het beleid van deze minister is om vooral aan de buitenwereld te laten zien, dat ie flink is en dat ie durft aan te pakken. Dat dit ten koste gaat van de onafhankelijke rechtspraak vindt hij minder interessant. En een paar dronken relschoppers dan maar 3 maanden in de cel te laten zitten, ziet er aan de buitenkant dus goed uit. Maar op deze manier wordt de rechtspraak willekeurig en onderhevig aan onderbuikgevoelens....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 17:29
|
|
|
… waarom er van die dagen zijn dat iedereen die je tegenkomt zo naar je kijkt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:12
|
|
|
LAURA291 schreef: | … waarom er van die dagen zijn dat iedereen die je tegenkomt zo naar je kijkt? |
Zat je haar wel goed dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 18:41
|
|
|
ANNA415 schreef: | Zat je haar wel goed dan? |
Ja. En ik had 2 dezelfde schoenen aan (voor mij niet zo vanzelfsprekend…) En een regenjas. En ook kleren onder die regenjas…
De volgende keer ga ik ze zlaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 4 januari 2014, 22:59
|
|
|
LAURA291 schreef: | Ja. En ik had 2 dezelfde schoenen aan (voor mij niet zo vanzelfsprekend…) En een regenjas. En ook kleren onder die regenjas…
De volgende keer ga ik ze zlaan. |
Ik zla mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 5 januari 2014, 08:50
|
|
|
LAURA291 schreef: | Ja. En ik had 2 dezelfde schoenen aan (voor mij niet zo vanzelfsprekend…) En een regenjas. En ook kleren onder die regenjas…
De volgende keer ga ik ze zlaan. |
verschillende sokken? kleren onder de regenjas niet per ongeluk pyjama?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 14:49
|
|
|
Wat ik me afvraag, stel je bent in het verleden belazerd, partner die vreemd ging, en je hebt nu iemand die, wat je voelt in je hart, te vertrouwen is, en dan nog/ook kan je hebben dat dat wantrouwen er toch nog is, vanwege ervaringen in het verleden.
Ja, eigenlijk voor bidden, ja, verraad is het ergste wat je kan overkomen...
En nu zou iemand die wel te vertrouwen is, daaronder moeten lijden, onder mijn wantrouwen....
En zo zal ik een mooie relatie op het spel zetten...
S. vertrouwen, als alles erop wijst dat iemand te vertrouwen is, moet je niet verpesten door je wantrouwen, veroorzaakt door ervaringen uit verleden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: dinsdag 7 januari 2014, 20:15
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Wat ik me afvraag, stel je bent in het verleden belazerd, partner die vreemd ging, en je hebt nu iemand die, wat je voelt in je hart, te vertrouwen is, en dan nog/ook kan je hebben dat dat wantrouwen er toch nog is, vanwege ervaringen in het verleden.
Ja, eigenlijk voor bidden, ja, verraad is het ergste wat je kan overkomen...
En nu zou iemand die wel te vertrouwen is, daaronder moeten lijden, onder mijn wantrouwen....
En zo zal ik een mooie relatie op het spel zetten...
S. vertrouwen, als alles erop wijst dat iemand te vertrouwen is, moet je niet verpesten door je wantrouwen, veroorzaakt door ervaringen uit verleden. |
Daarom is het ook zo belangrijk dat je je verleden verwerkt. Je 'rugzak' leegmaakt, de personen die je in het verleden hebben gekwetst kunt vergeven en dat je het verleden kunt afsluiten. Alles een plekje geven. Als je dat niet doet loop je idd het risico dat onverwerkte zaken uit het verleden gaan drukken op je nieuwe relatie/partner. Werk aan de winkel voor jou dus…
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 8 januari 2014, 08:28
|
|
|
LAURA291 schreef: | Daarom is het ook zo belangrijk dat je je verleden verwerkt. Je 'rugzak' leegmaakt, de personen die je in het verleden hebben gekwetst kunt vergeven en dat je het verleden kunt afsluiten. Alles een plekje geven. Als je dat niet doet loop je idd het risico dat onverwerkte zaken uit het verleden gaan drukken op je nieuwe relatie/partner. Werk aan de winkel voor jou dus… |
Ja...
Idd...
Werk aan de winkel...
Thanks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 8 januari 2014, 13:22
|
|
|
CHATULIEM368 schreef: | Met je gezonde verstand kom je ook al een heel eind. Het beleid van deze minister is om vooral aan de buitenwereld te laten zien, dat ie flink is en dat ie durft aan te pakken. Dat dit ten koste gaat van de onafhankelijke rechtspraak vindt hij minder interessant. En een paar dronken relschoppers dan maar 3 maanden in de cel te laten zitten, ziet er aan de buitenkant dus goed uit. Maar op deze manier wordt de rechtspraak willekeurig en onderhevig aan onderbuikgevoelens.... |
Denk toch dat het beter is dat er gelijk die Haagse rechter strenger gestraft wordt en dat mietje rechter uit Utrecht (misschien bang voor represailles), geen gehoor gaf aan oproep strenger te straffen en dus die oudejaarscriminelen maar een lichte straf gaf.
Met welk recht mag men op oudjaar wel hulpverleners lawinepijlen tussen de benen te gooien terwijl ze je kind moesten helpen, omdat een idioot het leuk vond om te zware zooi af te steken waar het kind ongewild bij stond. Brandweer die je huis of auto probeert te redden door het illegale vuurwerk in de fik gegaan.
Zolang het ene ver mijn bed show is mag men in Nederland doorgaan met hulpverleners pesten en dwarszitten. Natuurlijk niet alleen bij oudjaar maar ook in het dagelijks leven mag men hulpverlening niet dwarszitten. en vind dat het strenger strafbeleid dan ook gehandhaafd moet blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: woensdag 8 januari 2014, 22:31
|
|
|
Waar kan ik een Olaf kopen?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 januari 2014, 06:35
|
|
|
LAURA291 schreef: | Waar kan ik een Olaf kopen?! |
Hier om de hoek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: donderdag 9 januari 2014, 08:53
|
|
|
ANNA415 schreef: | Hier om de hoek |
Joepie! Kan hij ook schaatsen denk je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 9 januari 2014, 22:14
|
|
|
LAURA291 schreef: | Joepie! Kan hij ook schaatsen denk je? | 'k zal 't ff vragen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAURA291
|
|
Geplaatst: vrijdag 17 januari 2014, 22:53
|
|
|
... of ze bij de KGB geen weekend houden?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 januari 2014, 05:26
|
|
|
Waarom sommige schoenen met maat 37, in andere winkels hetzelfde grootte zijn als maat 36.
Zo ook, broeken, maat 36, is ook vaak maat 38, en maat 38 ook vaak zelfde als 40.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 14:20
|
|
|
Wat ik me afvraag???
Nou...dat ik ineens weer op CM kan...en dat er staat dat mijn abonnement over 3 dagen verloopt!!!
Hoe kan dit???
Maar wel leuk....En kan ik meteen tegen Shanita zeggen...""Ja hoor ik lees mee""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA373
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 14:49
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat ik me afvraag???
Nou...dat ik ineens weer op CM kan...en dat er staat dat mijn abonnement over 3 dagen verloopt!!!
Hoe kan dit???
Maar wel leuk....En kan ik meteen tegen Shanita zeggen...""Ja hoor ik lees mee"" |
De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 15:32
|
|
|
PETRA373 schreef: | De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland? |
Hai Petra!
Ja, ik dacht het ook!
Ik ben blij dat je er weer (even?) bent, Zeeland! Oprecht blij! En dát heb ik niet vaak, als ík oprecht blij ben, nou dan wil dát wel wat zeggen
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 13 februari 2014, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 16:15
|
|
|
PETRA373 schreef: | De redactie dacht vast, wat is het forum zonder Zeeland? |
Zou je denken dat dat het is Petra??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 16:16
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Petra!
Ja, ik dacht het ook!
Ik ben blij dat je er weer (even?) bent, Zeeland! Oprecht blij! En dát heb ik niet vaak, als ík oprecht blij ben, nou dan wil dát wel wat zeggen |
Jawel...Shanita...jij bent vast wel meer...OPRECHT blij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHRISTIANMATCH moderator
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 17:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Zou je denken dat dat het is Petra?? |
Eigenlijk wel
Maar stiekem denk ik dat er ergens een foutje in het systeem is geslopen. Normaal gesproken krijgen mensen pas na 3 maanden weer een aanbieding voor 3 dagen gratis abonnement.
In ieder geval gezellig dat je weer even terug bent.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 13 februari 2014, 19:32
|
|
|
CHRISTIANMATCH schreef: | Eigenlijk wel
Maar stiekem denk ik dat er ergens een foutje in het systeem is geslopen. Normaal gesproken krijgen mensen pas na 3 maanden weer een aanbieding voor 3 dagen gratis abonnement.
In ieder geval gezellig dat je weer even terug bent. |
Van zulke foutjes houd ik wel!!!
|
|
Naar boven |
|
|