Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:35
|
|
|
Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Mijn gevoel hierbij? het lijkt wel een kleuterschool geworden het liedje wat in mijn hoofd omhoog kwam was: Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof
Zoals een volwassen man een andere man zo gigantische loopt af te zeiken op zijn eerlijke en oprechte reacties in dit topic (en andere topics)is ronduit zielig te noemen!! Dan zeggen kom eens voor je mening uit terwijl jezelf alleen maar met teksten kan gooien en met ouweneel loopt te knallen!!
Herman ik kan maar 1 ding zeggen! Ga bij jezelf te rade gedraag je als een volwassen man en draag bij aan de topics maar niet om een ander ontzettend te zieken!
YES ga vooral door met je bijdrage's de jouwe dragen welzeker heel veel bij en ik weet dat je je echt verdiept in een topic voordat je wat plaatst!
Yep ik ben er weer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
|
|
|
[quote=ERIKA129]Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Leuk dat je er terug bent. Gaan we veel kunnen lezen
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 13:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:37
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Pfffffff ik ben ruim twee maanden weg geweest van CM maar met stijgende verbazing met regelmaat het forum gelezen....
Mijn gevoel hierbij? het lijkt wel een kleuterschool geworden het liedje wat in mijn hoofd omhoog kwam was: Klein klein kleutertje wat doe je in mijn hof
Zoals een volwassen man een andere man zo gigantische loopt af te zeiken op zijn eerlijke en oprechte reacties in dit topic (en andere topics)is ronduit zielig te noemen!! Dan zeggen kom eens voor je mening uit terwijl jezelf alleen maar met teksten kan gooien en met ouweneel loopt te knallen!!
Herman ik kan maar 1 ding zeggen! Ga bij jezelf te rade gedraag je als een volwassen man en draag bij aan de topics maar niet om een ander ontzettend te zieken!
YES ga vooral door met je bijdrage's de jouwe dragen welzeker heel veel bij en ik weet dat je je echt verdiept in een topic voordat je wat plaatst!
Yep ik ben er weer |
Whaaa, go, go, go, Erika....wb!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 13:56
|
|
|
soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:12
|
|
|
PETRA411 schreef: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Moest me effe van het hart,ook al is het offtopic |
Quote: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden |
Ja, dat had ik ook, dat ik dat dacht....
---
Leuk dat je er weer bent, Erika!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:22
|
|
|
PETRA411 schreef: | soms begrijp ik heel goed warom sommigge mannen maar geen levenspartner kunnen vinden
Doe dat dan ook maar van de vrouwen hoor Petra!!!!! Het zijn niet alleen de mannen!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:26
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt een leuke reactie van Frank. Mogelijk kun hij ook aangeven hoe je als Christen hierin je weg zoekt. Zoals bv. de vraag kan je je sexualiteit beleven buiten het huwelijk en tegelijkertijd God eren ? [i] Natuurlijk als je geen christen bent, vormt er zich geen probleem. Me dunkt want dan is alles wat dit betreft veroorlooft. Toch [/i] |
Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 14:32
|
|
|
JOL252 schreef: | Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord. |
goeie vraag, ben heel benieuwd naar de antwoorden.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:40
|
|
|
JOL252 schreef: | Er komt een andere vraag in me op. Hoe kun je een relatie ingaan, samen met iemand en God als schepper van man/vrouw erbij betrokken, en de seksualiteit er buiten laten?! Hij schiep mannen en vrouwen met mogelijkheden en verlangens en als mensen een relatie aan gaan is daar onherroepelijk ook de mogelijkheid om liefde te delen op diverse niveau's dus ook het fysieke. Seksualiteit speelt zowel binnen als buiten het huwelijk een rol. Immers, die hormonen beginnen niet pas na je ja-woord. |
je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost.
ha ha ,meen het niet serieus hoor. mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom. Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:42
|
|
|
PETRA411 schreef: | je houd je gewoon in jol en rust roest,probleem opgelost.
ha ha ,meen het niet serieus hoor. mensen houden zich in met een enorme zelfbeheersing denk ik en als ze getrouwd zijn,barst de bom. Vind het knap als mensen dat kunnen,ik zou het denk ik niet kunnen. |
haha rust roest... lekker mens ben je ook..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:47
|
|
|
Is je persoonlijke visie dan dat je voor het huwelijk best mag vrijen met alles er op en er aan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 15:56
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is je persoonlijke visie dan dat je voor het huwelijk best mag vrijen met alles er op en er aan? |
dit schreef ik de 4e juni:
[url]Tja... Om nog maar es met Piglet/Pooh te spreken: how do you spell love... you don't spell it, you feel it... Ik bedoel: we wisselen hier van gedachten en het blijft theoretisch en we analyseren het aan alle kanten wel en niet voorzien van glanzende bijbelteksten maar hoe zou het in de praktijk met live relatie gaan... binnen die relatie vindt plaats wat er in de chemie tussen beiden gebeurt en vaak ben je dan alle theorie en verstandelijke beredeneringen al voorbij. Het is per persoon verschillend en ook weer wat betreft je partner verschillend en hoe je er samen in je relatie een weg in wilt vinden. Ik denk dat het goed is als je je vrij en onbevangen kunt voelen hierin om die weg ook daadwerkelijk te vinden, mét al je eigen persoonlijke grenzen waarin je elkaar ook respecteert, ook dat hoort in die relatie thuis. Inclusief het met elkaar bespreekbaar en openhouden hoe je God/Zijn woord hierin betrekt. Dat dus ten eerste.
Even braaf opgezocht: seks 1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen. Seks kan voor de één al een zoen op de mond zijn en voor de ander pas ergens beginnen bij strelen tot elkaar bevredigen en weer een ander neemt pas het woord seks in de mond bij het met elkaar naar bed gaan. Dat is ook al eerder aan de orde geweest in dit topic en ik heb niet de illusie dat we hierin tot een vaststelling kunnen komen.
Ik denk dat het belangrijk is, zoals dat in alle dingen belangrijk is, om hier individueel je weg vanuit je levende relatie met God in te vinden en samen. Mij maak je niet wijs dat het lichamelijke aspect uit te sluiten is en op zijn zachtst gezegd zorgelijk als je dit met Gods woord dichtmetselt. Er is een begeren van de koning van de koningsdochter in één van de psalmen, er is een smeltend verlangen en nog meer, van verliefde tortelduiven in Hooglied. Het beter te trouwen dan van begeerte branden lijkt mij overigens niet een gebod die uitgevaardigd werd, meer een vaststelling dat brandend begeerte bestaat. Ik denk niet dat Paulus gelijk ook een blik partners kon opentrekken.
Je emoties, je denken, je lijf is allemaal deel van je zijn en om volop te erkennen en deel te laten nemen aan Leven en ik denk dat je het op veel meer manieren kan omzetten in de praktijk. Door het niet te onderdrukken maar er te laten zijn is er van alles aan moois in de muziek en kunst ontstaan eenvoudig door te (durven) dromen en voelen. Ontkennen en afsplitsen van dit aspect is schadelijk, onderdrukken van dit aspect al evenzo en mijns inziens zonde in alle toonaarden van het woord. Het deel te laten zijn van je leven en ook je relatie en het altijd bespreekbaar houden met God en/of met elkaar lijkt me een gezonder streven.[/url]
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 22 juni 2012, 15:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:35
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is je persoonlijke visie dan dat je voor het huwelijk best mag vrijen met alles er op en er aan? |
Klopt volledig Frank, maar wel is het zo dat als je op je profiel schirjft dat je Christen bent dit ook dient uit te leven. Anders ben je volgens mij wel hypocriet bezig. Toch !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:42
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt volledig Frank, maar wel is het zo dat als je op je profiel schirjft dat je Christen bent dit ook dient uit te leven. Anders ben je volgens mij wel hypocriet bezig. Toch ! |
Dit is pas geloofwaardig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:45
|
|
|
precies ! dus goed kijken wie de ander is he ! want je bent niet van beton!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:55
|
|
|
PIETER619 schreef: | Jezus is helaas jou voorbeeld niet, zo te zien. Hoeveel stene heb jij in je hand om de "gevallen vrouw" te stenigen? Zij die wisten wat er geschrevenstaat zouden haar stenigen, maar wat zei Jezus????????
Wij mogen de Bijbel gebruiken om te leren maar NEVER NOOIT NIET om over een ander die even iets doet wat niet mag, te oordelen. De Bijbel is ons geven om van te leren, meer niet.
Ga eens leven vanuit de liefde die Jezus ons met het grote gebod gegeven heeft. | helemaal mee eens
Als je iets wil zeggen van een ander moet je het wel hard kunne maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 16:57
|
|
|
Dit is echt "onder de gordel" en alles behalve 'liefdevol'
Hoe zou je het vinden als ik zoiets tegen jou zou zeggen in een discussie?
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op vrijdag 22 juni 2012, 16:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:01
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt volledig Frank, maar wel is het zo dat als je op je profiel schirjft dat je Christen bent dit ook dient uit te leven. Anders ben je volgens mij wel hypocriet bezig. Toch ! |
ehmmm het was een vraag van Frank en geen stelling. Wat bedoel je nou precies te zeggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:09
|
|
|
Wat wil je precies zeggen Herman!
Er zitten geen kleine kinderen op c m .
wij inclusief onzelf kunnen nog geen dag leven zonder fouten te maken, iedereen die wij hier zien en thuis en op het werk en op straat heeft mis stappen geplaatst en maak ze nog steeds!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:09
|
|
|
JOL252 schreef: |
ehmmm het was een vraag van Frank en geen stelling. Wat bedoel je nou precies te zeggen? |
Lees wat er staat Jol, kunnen we toch wat mee ! .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:13
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Lees wat er staat Jol, kunnen we toch wat mee ! . |
Wat Herman weer eens zegt is dat een Christen niet aan seks mag denken blijkbaar of te wel zoals ik het lees lijkt het alsof alleen Herman de enige christen is hier droom verder zou ik zeggen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:13
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Lees wat er staat Jol, kunnen we toch wat mee ! . |
Herman vertel nu eens in je eigen woorden en goed onderbouwt wat je nu eigenlijk bedoelt. Laat ons geen giswerk doen want dat is energievretend en het kan tot misverstanden leiden. Als je een menig hebt en je kan schrijven is het zeker niet veel moeite om het ook eens te verwoorden zoal jij het ziet, begrijpt over denkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:17
|
|
|
Herman, bedoel je nu dat Jol een schijnheilige houding aanneemt? Kan je effe wat meer toelichting geven, aub?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:20
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Herman, bedoel je nu dat Jol een schijnheilige houding aanneemt? Kan je effe wat meer toelichting geven, aub? |
Dit was een reactie op jou toch ! En is duidelijk zoals je hem leest.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:22
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dit was een reactie op jou toch ! En is duidelijk zoals je hem leest. |
En wat vind je van wat Jol schreef, Herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:25
|
|
|
FRANKT627 schreef: | En wat vind je van wat Jol schreef, Herman? |
Ik stel de vraag aan jou grote broer! Het was jou item, toch !
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op vrijdag 22 juni 2012, 17:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:30
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Ik stel de vraag aan jou grote broer! Heet was jou item, toch ! |
Ik heb effe alles nagelezen en ik zie geen vraag van jou aan mij. Je zet wel iets neer bij een vraag van mij. Ik denk dat je bepaalde zaken doorheen haalt.
Herman, ik weet dat Jol een enorme lap tekst heeft geschreven. Heb je die gelezen??? Heb je daar een mening over? Mogen we die weten???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:33
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb effe alles nagelezen en ik zie geen vraag van jou aan mij. Je zet wel iets neer bij een vraag van mij. Ik denk dat je bepaalde zaken doorheen haalt.
Herman, ik weet dat Jol een enorme lap tekst heeft geschreven. Heb je die gelezen??? Heb je daar een mening over? Mogen we die weten??? |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:36
|
|
|
Oke het topic gaat dus over sex voor het huwelijk....
Pittig onderwerp en wil er wel eens serieus en open op ingaan, zeg niet dat het makkelijk is maar oke
De een vind bv tongzoenen al sex en de ander vind alleen de liefde bedrijven echt sex tja meningen verschillen, ik persoonlijk vind ik dat de liefde bedrijven in de zin des woords of het nu oraal,anaal of vaginaal is dat is sex maar tongzoenen en elkaar strelen gaat me echt te ver!
En wat te denken over fantasie dan?? Ik zal mezelf als voorbeeld nemen... ik heb een moeilijke tijd achter de rug en gelukkig gaat het nu heel goed, ik heb door die moeilijke tijd heel veel steun gehad aan een goede en lieve vriend die me bijstond en er voor me was..... tja soms ga je dan als je lekker op bed ligt liggen fantaseren van hoe zou het zijn als.... maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook daadwerkelijk met hem zou willen doen of gaan doen... daar zit voor mij een wezenlijk verschil in ben ik dan al bezig met seks en zondig ik dan al????
Nee ik voel me daarin geen zondaar wordt ik er opgewonden van van die ideeen ja durf dat eerlijk te zeggen, ben ik dan al een grote zondaar??
Ik kan en mag de Heere bidden een wacht voor mijn lippen te zetten en met mij mee te gaan en of Hij mij wil beschermen tegen de invloeden.
Maar als een ieder eerlijk bij zichzelf te raden gaat hebben we dat niet allemaal eens gedaan, we weten dat we zondaren zijn maar we weten ook waar het te belijden!
Heeft Hij ons niet gemaakt naar Zijn beeld en heeft Hij ins niet de gevoelens gegeven? daarmee geef ik echt geen vrijbrief om maar erop los te leven zeer zeker niet!!!
Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen en vragen... Ik heb nooit een relatie gehad is het dan zo vreemd dat je de ideeén en fantasien hebt?? dat je er ook eens naar verlangt om bemint te worden door een man?? Ik denk het niet denk dat het alleen maar menselijk is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: vrijdag 22 juni 2012, 17:38
|
|
|
Mag is wat anders , Maar dat het gebeurd !
Wij allemaal wel heel erg goed moeten nadenken voor wij daar aan toe geven.
Dat we niet weer in de problemen komen. Want die liggen op de loer.
|
|
Naar boven |
|
|