Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:59
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welja...laten we doorslaan met testamentrollen... |
W.C rollen dan, ook goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 19:02
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Welja...laten we doorslaan met testamentrollen... |
het zijn geen dodezeerollen, want zout zit er niet aan, het word zelfs vrij flauw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:21
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...
Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.
Mzzl! |
Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit. Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8.
Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:36
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Omdat ik elke keer dacht van o ja dit nog en o ja dat ook nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Shanita, wil je je aub bij het onderwerp houden. We hoeven niet alles erbij te slepen he.... |
Ik blijf bij het onderwerp nml oplichting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:45
|
|
|
PIETER619 schreef: | Gelukkig dat je nu wel op de goede Weg zit. Als men begint dat je zonden te veel zijnen wat je geeft moet knisperen, zijn het nog ergere figuren als Simon de genezer in Handelingen 8. |
Dat bedoel ik.
Quote: | Jezus heeft duidelijke instructies en de Heilige geest gegeven, om te doen wat Hij verlangd van ons. Hij gaf onder andere ook opdracht om te genezen. Ik denk dat het zo moest als de dat Petrus deed bij de Tempelpoort niets vragend maar juist gevend, vooral ook voor hen die niets hebben. |
Ik denk dat die opdracht voor de apostelen was, dat was toen. Jezus liep ook over het water, dat zie je ook niet meer.
Artsen kunnen genezen, lang niet altijd, maar het gebeurd vaak. God heeft artsen gegeven.
Genezing in tenten en zalen met handoplegging, geloof ik niet, zie mijn vorige postings.
God geeft wel kracht om een ziekte te dragen.
Fijne nacht!
nb: dit is mijn mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 23:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Omdat ik elke keer dacht van o ja dit nog en o ja dat ook nog. |
Je kunt je posting ook wijzigen, Shanita. Dan hou je het bij 1 reactie, dat maakt het iets overzichtelijker. Is maar een tip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik blijf bij het onderwerp nml oplichting. | Het ging over gebedsgenezing. Het is niet een vrijbrief om al je ellende hier te spuien.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 10:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het ging over gebedsgenezing. Het is niet een vrijbrief om al je ellende hier te spuien. |
Dus alleen als het geholpen heeft, mag je reageren, dus alleen positieve ervaringen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Dus alleen als het geholpen heeft, mag je reageren, dus alleen positieve ervaringen? | Gerrit, soms denk ik dat je alleen maar reageert om ruzie te zoeken. Moet ik echt op deze reactie reageren? Het gaat me helemaal niet om alleen maar positieve verhalen te horen. Het gaat me erom, dat er van alles bij gesleept wordt om de evangelische wereld in een kwaad daglicht te stellen. En dat kan toch niet echt de bedoeling zijn van dit forum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 11:57
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gerrit, soms denk ik dat je alleen maar reageert om ruzie te zoeken. Moet ik echt op deze reactie reageren? Het gaat me helemaal niet om alleen maar positieve verhalen te horen. Het gaat me erom, dat er van alles bij gesleept wordt om de evangelische wereld in een kwaad daglicht te stellen. En dat kan toch niet echt de bedoeling zijn van dit forum? |
Ik, ruzie zoeken?! Volgens mij was het meer een vraag, en daar bij gelaten, krijg je niet altijd een duidelijk antwoord op een vraag. Als iemand een negatieve ervaring heeft over iets, gebeds genezing in dit geval, waarom schiet men dan gelijk inde verdediging, voor die persoon die deze genezingen doet. Nou ja doen, meer begeleid. Waarom dan geen meegaande reaktie, Maar wel een afwimpelnde reaktie, of zeg dan in ieder geval, dat je niet op alles een oplossing weet. Of dat genezing en geloof daarin ook van 2 kanten moet komen.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:12
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Gerrit, soms denk ik dat je alleen maar reageert om ruzie te zoeken. Moet ik echt op deze reactie reageren? Het gaat me helemaal niet om alleen maar positieve verhalen te horen. Het gaat me erom, dat er van alles bij gesleept wordt om de evangelische wereld in een kwaad daglicht te stellen. En dat kan toch niet echt de bedoeling zijn van dit forum? |
Er gebeuren nu eenmaal zaken binnen bepaalde evangelische gemeenten die het daglicht niet kunnen verdragen. Moeten we onze ogen er voor sluiten? Ja, ook binnen de reformatische kerken gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. En moeten we ook daarvoor onze ogen sluiten?
De ene persoon heeft positieve ervaringen en de andere negatieve ervaringen. De een ziet gebedsgenzing als iets positiefs, terwijl een andere er een negatieve ervaring bij heeft.
Ik vind dat men best kritisch mag zijn naar gebedsgenezingen toe. En men mag zich best afvragen of men genezen is door het gebed en of door de medicijnen.
De ene evangelische gemeente is de ander niet. En men is vrij op het forum om zijn/har ervaringen van een kerkelijke gemeente op het forum neer te zetten.
Of dat slim is is een ander punt. Met wat je ook op het forum neer zet, men zal altijd wel tegen iemands schenen aanschoppen.
Als dat niet meer mogelijk is om je verhaal kwijt te kunnen, kan het forum wel opgedoekt worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:17
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Er gebeuren nu eenmaal zaken binnen bepaalde evangelische gemeenten die het daglicht niet kunnen verdragen. Moeten we onze ogen er voor sluiten? Ja, ook binnen de reformatische kerken gebeuren er dingen die het daglicht niet kunnen verdragen. En moeten we ook daarvoor onze ogen sluiten?
De ene persoon heeft positieve ervaringen en de andere negatieve ervaringen. De een ziet gebedsgenzing als iets positiefs, terwijl een andere er een negatieve ervaring bij heeft.
Ik vind dat men best kritisch mag zijn naar gebedsgenezingen toe. En men mag zich best afvragen of men genezen is door het gebed en of door de medicijnen.
De ene evangelische gemeente is de ander niet. En men is vrij op het forum om zijn/har ervaringen van een kerkelijke gemeente op het forum neer te zetten.
Of dat slim is is een ander punt. Met wat je ook op het forum neer zet, men zal altijd wel tegen iemands schenen aanschoppen.
Als dat niet meer mogelijk is om je verhaal kwijt te kunnen, kan het forum wel opgedoekt worden. | Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:33
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel. |
Sorry chat dat ik me er even mee bemoei! Maar het is geen Litanie tegen de evangelischen!! Het gaat over en weer de refo's tegen de eva's om het maar zo te zeggen!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:40
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Je kunt je posting ook wijzigen, Shanita. Dan hou je het bij 1 reactie, dat maakt het iets overzichtelijker. Is maar een tip. |
Goed idee Maryan, ik heb het gedaan ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik, ruzie zoeken?! Volgens mij was het meer een vraag, en daar bij gelaten, krijg je niet altijd een duidelijk antwoord op een vraag. Als iemand een negatieve ervaring heeft over iets, gebeds genezing in dit geval, waarom schiet men dan gelijk inde verdediging, voor die persoon die deze genezingen doet. Nou ja doen, meer begeleid. Waarom dan geen meegaande reaktie, Maar wel een afwimpelnde reaktie, of zeg dan in ieder geval, dat je niet op alles een oplossing weet. Of dat genezing en geloof daarin ook van 2 kanten moet komen. | Hoe kun je nu een bepaalde mening hebben over wonderen? Of hoe kun je nu oorzaken aanwijzen waarom een wonder niet gebeurt? Ik heb daar geen mening over, alleen geloof ik wel dat wonderen gebeuren en dat mensen genezen. Ik geloof dat genezingen het bewijs zijn, dat Gods heerlijkheid boven bidden en denken uitgaat. Hij laat Zijn grootheid zien. Maar één genezing is geen garantie dat iedereen geneest. Verder geloof ik, dat het onze opdracht is voor zieken te bidden. Niet om zieken te genezen, dat kan God alleen. En bidden is altijd goed, vind ik. En het is heel gemakkelijk om mensen die in gehoorzaamheid voor anderen bidden, te kijk te zetten, want niemand is perfect. Fouten worden uitvergroot en het maakt mensen belachelijk, die toch in hun eigen tekortkomingen de Heer proberen te dienen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Sorry chat dat ik me er even mee bemoei! Maar het is geen Litanie tegen de evangelischen!! Het gaat over en weer de refo's tegen de eva's om het maar zo te zeggen! | bij een ander topic zijn we daar al behoorlijk mee bezig. Dit onderwerp gaat over genezing...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | bij een ander topic zijn we daar al behoorlijk mee bezig. Dit onderwerp gaat over genezing... |
Ik antwoord alleen maar op wat jij hier zelf zei he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 12:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Hoe kun je nu een bepaalde mening hebben over wonderen? Of hoe kun je nu oorzaken aanwijzen waarom een wonder niet gebeurt? Ik heb daar geen mening over, alleen geloof ik wel dat wonderen gebeuren en dat mensen genezen. Ik geloof dat genezingen het bewijs zijn, dat Gods heerlijkheid boven bidden en denken uitgaat. Hij laat Zijn grootheid zien. Maar één genezing is geen garantie dat iedereen geneest. Verder geloof ik, dat het onze opdracht is voor zieken te bidden. Niet om zieken te genezen, dat kan God alleen. En bidden is altijd goed, vind ik. En het is heel gemakkelijk om mensen die in gehoorzaamheid voor anderen bidden, te kijk te zetten, want niemand is perfect. Fouten worden uitvergroot en het maakt mensen belachelijk, die toch in hun eigen tekortkomingen de Heer proberen te dienen. |
Ik ben er haast van overtuigt dat het gebeurd, en dat er wonderbaarlijke genezingen zijn. Maar die van de tv, die trek ook ik in twijfel, maar ik ga ook niet zeggen dat het niet zo is. En ik vind ook dat al die tv healings, een beetje de kat op het spek binden zijn. In veel gevallen zet je op de een of andere manier het Cristelijke geloof te kakken. Wellicht een rare uitdrukking, maar je ziet het zelf al in het klein op CM. Hoe moet je dan de ongelovige positief berijken, die jaag je juist tegen het harnas in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:14
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel. |
Ik geloof nog steeds dat er vele dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen. Of ze nu 10 jaar geleden hebben plaatsgevonden of nu heden tendage. Dus actueel blijft het altijd wel.
Wat is het verschil tussen een litanie tegen de evangelische gemeentes en een litanie tegen de reformatorische gemeentes?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:16
|
|
|
Ja, want ongelovigen kijken daar gelijk doorheen, door die poppenkast.
Die zijn nog niet gehersenspoelt.
Kijk maar naar die film van geenstijl over die genezingstent in Breda.
De 'genezing' van die man met ms, die uit zijn rolstoel werd getrokken zodat ie even rechtop kon staan. Die 'genezing' werd op verzoek van geenstijl nog eventjes overgedaan. Omdat ze toen dat gebeurde zogenaamd niet hadden gedraaid. Om te kijken hoe de pr machine werkt van die genezingstent.
Dát vind ik, geen stijl.
Nog even de link erbij. een verslag van een genezingsdienst, brainwashing en de pr, Klik hier
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 13:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 13:52
|
|
|
Quote: | CHATULIEM619 schreef: Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Dit onderwerp verzandt echter in een grote litanie tegen de evangelische gemeentes. En de voorbeelden die aangehaald worden zijn uit een ver verleden, dus echt niet actueel. |
De voorbeelden zijn niet uit 'een ver verleden'.
Ze zijn gewoon van enkele jaren geleden. En artikelen van 2010 en 2011.
En dan ga jij zeggen dat er dingen worden uitvergroot...
Waarom zou ik de waarheid niet mogen zien..
Ik heb gewerkt in de ggz, heb daar voorbeelden gezien van doorgedraaide mensen door onder andere ook genezingsdiensten. Ja, als vrijwilliger, maar dan zie en hoor je veel.
En dit is niet gericht als kruistocht tegen de evangelischen, dat je dat al denkt.....of een andere groep. Ik weet niet eens hoe die mensen zich noemen.
Ik hanteer trouwens nagenoeg nooit de term 'evangelischen'.
En nu ga ik iets doen, er moet hier ook nog gewerkt worden.
En ik heb hier deze week ook al uren opgezeten voor het goede doel ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 17:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, want ongelovigen kijken daar gelijk doorheen, door die poppenkast.
Die zijn nog niet gehersenspoelt.
Kijk maar naar die film van geenstijl over die genezingstent in Breda.
De 'genezing' van die man met ms, die uit zijn rolstoel werd getrokken zodat ie even rechtop kon staan. Die 'genezing' werd op verzoek van geenstijl nog eventjes overgedaan. Omdat ze toen dat gebeurde zogenaamd niet hadden gedraaid. Om te kijken hoe de pr machine werkt van die genezingstent.
Dát vind ik, geen stijl.
Nog even de link erbij. een verslag van een genezingsdienst, brainwashing en de pr, Klik hier |
Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:24
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen? |
Hoi Willemijn,
Als het iets zo onschuldigs is als kinderdoop met als antwoord de belijdenis als kind op latere leeftijd, of het kind opdragen, en dan als antwoord de volwassendoop, Ja, dán heb je gelijk. Want het gaat om de intentie waarmee de kinderen, en vervolgens de ouders het doen. En God ziet het hart aan van die ouders.
Deze 'genezingsdiensten' waar wordt gezegd dat iedereen kan genezen als je maar genoeg geloof hebt, zijn ronduit schadelijk, voor degenen die niet genezen. en met een schuldgevoel naar huis gaan, als ze niet genezen zijn. Omdat hun is verteld, en ze geloven dat ook, dat hun geloof Niet groot genoeg was.
Het lijkt alsof iedereen dat heel serieus beleefd, maar er is veel 'kopieer gedrag' bij. Op je gevoel en verstand afgaan wordt ontmoedigd in die groepen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 21:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:30
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik ben ook niet zo van de genezingsdiensten en ik heb mijn twijfel ook bij al die spontane genezingen(ik heb ook nog nooit iets meegemaakt wat niet te verklaren was) maar ik vind wel dat als mensen dat serieus zo beleven wie zijn wij dan om het onderuit te halen....en dat zie ik jou nu toch wel doen.......jammer, wat voor een ander heel waardevol is moet je ook wel 'heel'laten en dat kan ook zonder allemaal kommer en kwel over die diensten hier te spuien...... Jij hebt er nare ervaringen mee, dat is duidelijk maar er staan daar tegenover mensen die met volle overtuiging daarin geloven en dat ook zo ervaren hebben.....Voor hun is dat min of meer heilig...... We kunnen elkaar daar toch wel in tegemoet komen? |
Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:38
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet. |
tis meer kleutergedrag. omdat zullie in dat topic ons afzeiken, doen wij het hier.
Mijn persoonlijke mening over gebedsgenezing is bekend, onnodig dat te blijven herhalen. En om nou topics te gaan plaatsen om zullie en dr kenmerkende geloofsuitingen tot op dr sokken af te fikken, lijkt mij ook niet de weg. Hoewel het verleidelijk is, zo af en toe...
er blijken gewoon grote schijnbaar onoverbrugbare verschillen te zijn tussen 2 heel verschillende christelijke stromingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 21:51
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ik ben het bijna helemaal met u eens, ware het niet, dat zij die overtuigt zijn van dit gebeuren, ook anderen, in weer een ander topic, ook te kort doen. En hen ook niet met rust laten, en onderling respecteren in hun beleving. En ja dan werkt het een het ander, wel in de hand, maar of dat de Christelijke eensgezindheid is, volgens mij bescheiden mening niet. |
Hoi Gerrit,
Het werkte bij mij, het niet in de hand. had dingen ook gespost, zonder dat ge.. over de doop.
Ja, ik praat nu wel alleen voor mezelf.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 22:00
|
|
|
En mijn motief met mijn postingen en onderwerpen was dus niet afbranden.
Maar waarschuwen. Want iemand die helemaal niets van het geloof af weet, niet eens weet wat kerst betekend, dan in aanraking komt met die groepen.
En wordt gehersenspoeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: dinsdag 1 november 2011, 23:06
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat bedoel ik.
Ik denk dat die opdracht voor de apostelen was, dat was toen. Jezus liep ook over het water, dat zie je ook niet meer.
1 Korinthieërs 12. 4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen.
Als wij ons niet openstellen voor de Geest kan Hij niet helpen, maar in hoeverre moet of mag dat gaan? Helaas komt er door charlatans die misbruik maken. veel goeds van God in een kwaad daglicht, het is en Blijft van God geven ook d egav evan genezing, daar ben ik van overtuigd.
God geeft wel kracht om een ziekte te dragen. Dat we kracht krijgen om een zware last te dragen is het werk van God absoluut mee eens. Ik kan meer mensen die dat getuigen. Ik vind het daarom zo fantastisch dat Jezus ons leerde bidden "onze Vader", welke Vader zal Zijn kind niet helpen als die er om vraagt, we moeten wel heel voorzichtig zijn. God hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen als het niet gaat zo wij willen, maar vertrouwen houden in dat Hij helpt wanner nodig. Alle goeds en sterkte ,maar vooral Gods zegen Fijne nacht!
nb: dit is mijn mening. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 november 2011, 00:41
|
|
|
Quote: | PIETER619: Dat we kracht krijgen om een zware last te dragen is het werk van God absoluut mee eens. Ik kan meer mensen die dat getuigen. Ik vind het daarom zo fantastisch dat Jezus ons leerde bidden "onze Vader", welke Vader zal Zijn kind niet helpen als die er om vraagt, we moeten wel heel voorzichtig zijn. God hoeft geen verantwoording aan ons af te leggen als het niet gaat zo wij willen, maar vertrouwen houden in dat Hij helpt wanner nodig. Alle goeds en sterkte ,maar vooral Gods zegen |
Helemaal mee eens! Het is Gods werk als we kracht krijgen om een zware last te dragen!
Ja, het onze Vader.
Mat 6
7 En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te zullen worden. 8 Wordt hun dan niet gelijk, want [God] uw Vader weet, wat gij van node hebt, eer gij Hem bidt. 9 Bidt gij dan aldus: Onze Vader die in de hemelen zijt, uw naam worde geheiligd; 10 uw Koninkrijk kome; uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde. 11 Geef ons heden ons dagelijks brood; 12 en vergeef ons onze schulden, gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren; 13 en leid ons niet in verzoeking, maar verlos ons van de boze. Want Uwer is het Koninkrijk en de kracht en de heerlijkheid in der eeuwigheid. Amen.
Ja, wij moeten verantwoording afleggen in de 1ste plaats aan God!
Jij ook alle goeds, sterke en Gods Zegen!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|