Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 18:58
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschilt tussen. |
Helemaal gelijk chat ..ik persoonlijk heb het eigenlijk over de echte wereld en niet over de virtuele wereld ..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je kunt het toch ook gewoon omdraaien toch? Hier op de site en in de chat schijnt het heel anders te zijn dan in het echt. In het echt zie je toch ook talloze mensen, waar je verder niks mee wil? En soms zie je iemand waar je opeens een klik mee ervaart. Mensen maken de virtuele wereld te snel hun echte wereld. En daar zit een levensgroot verschilt tussen. |
Deze keer klopt je opmerking volledig Chatuliem!! Zeker en vast voor beginnende cm-ers is het gevaar erg groot dat men direct het gevoel laat overheersen en er een ireële belevingswereld wordt uitgebouwd. Maar zoals we allemaal al weten is er eerst de clique en nadien de persoon. Met de tweede dien je verder te gaan. En de eerste kan al direct in het water vallen bij een eerste ontmoeting .
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op zondag 6 mei 2012, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:08
|
|
|
Is ook zo hoor, daarom dat ik ook geen voorstander ben van het chatten zoals we het hier kennen op de site. Praten door de telefoon of via msn, met wie ik deed omdat zij me steeds opbelde, en dat per dag vele, echt vele uren, is al een betere vorm van communicatie. En dan is er die ontmoeting(en) die een nog duidelijker beeld op de zaak werpen.
Toch kan je ook door te chatten, mailen een zekere aantrekkingskracht voelen indien het uiterlijke en status niet het belangrijkste zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:12
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is ook zo hoor, daarom dat ik ook geen voorstander ben van het chatten zoals we het hier kennen op de site. Praten door de telefoon of via msn, met wie ik deed omdat zij me steeds opbelde, en dat per dag vele, echt vele uren, is al een betere vorm van communicatie. En dan is er die ontmoeting(en) die een nog duidelijker beeld op de zaak werpen.
Toch kan je ook door te chatten, mailen een zekere aantrekkingskracht voelen indien het uiterlijke en status niet het belangrijkste zijn. | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:25
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn. |
Is individueel denk ik, de geur, de stijl, de bouw, ... enz. Maar waar we vooral best voor waken is het hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: zondag 6 mei 2012, 19:36
|
|
|
En zo is het. want je moet er de rest van je leven mee verder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINEKE986
|
|
Geplaatst: maandag 7 mei 2012, 09:28
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Volgens mij wordt de klik uiteindelijk bepaald door de geur....dat schijnt toch de doorslaggevende factor te zijn. |
dat zeggen ze he, dat de geur een bepalende factor speelt bij een klik.
en wat je virtuele wereld betrefd daar zie ik ook wel een bepaalde factor in.
als je met iemand chat dan lees je de woorden met je eigen intonatie en interpretatie, terwijl die ander het heel anders bedoelt kan hebben. daarnaast kan het schrijven best leuk zijn en voel je als je de persoon in het echt ziet helemaal niets.
dat is mij wel overkomen van hier op cm. dus neem ik je woorden om eens op een uitje te komen van harte aan en ga dat ook doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
BULLDOG524
|
|
Geplaatst: maandag 14 mei 2012, 20:21
|
|
|
de klik van het klikken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PELLE852
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 16:47
|
|
|
Het gevoel moet over en weer gewoon goed zijn, en je moet doorgaans een aantal raakpunten hebben. Je voelt op een gegeven moment (en als het goed is) wel aan of je (en voor zover) samen op 1 lijn zit. Dit geldt natuurlijk voor zowel als op 'het net', als in 'real-life'.
<<no comment>>
Laatst aangepast door
|
PELLE852
|
op dinsdag 8 januari 2013, 02:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:26
|
|
|
PELLE852 schreef: | Het gevoel moet over en weer gewoon goed zijn, en je moet doorgaans een aantal raakpunten hebben. Je voelt op een gegeven moment (en als het goed is) wel aan of je (en voor zover) samen op 1 lijn zit. Dit geldt natuurlijk voor zowel als op 'het net', als in 'real-life'. |
Bij mij rijst nu de vraag: wanneer moet die klik er zijn? Is dat bij het bekijken van een foto? Bij het lezen van een profiel? Bij het lezen van een eventuele posting (al dan niet gestolen van het internet), bij een eerste ontmoeting???? Kortom hoeveel tijd geef je je zelf om een eventuele klikt te laten groeien???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 21:51
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Bij mij rijst nu de vraag: wanneer moet die klik er zijn? Is dat bij het bekijken van een foto? Bij het lezen van een profiel? Bij het lezen van een eventuele posting (al dan niet gestolen van het internet), bij een eerste ontmoeting???? Kortom hoeveel tijd geef je je zelf om een eventuele klikt te laten groeien??? |
Zo kijk ik zelf er tegen aan!
De klik is bij ieder verschillend, bij de eentje heel gauw en bij de andere pas na een langere tijd! iemand zien op de foto geeft vaak een vaag beeld, iemand in het echt ontmoeten geeft meer inhoud! De echtheid van de mens zie je eerder dan via een foto! Ook gewoon een poosje chatten met iemand kan heel fijn zijn en al een klik vormen, of groeien naar nieuwsgierig heid!
Je voelt vanzelf wel of het goed voelt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 16:42
|
|
|
En soms heel soms,maar niet te vaak, het komt voor, soms wel en soms niet eigenlijk wel vaak, en je vreest met grote vrezen. En je kan soms l....n als Brugman, en of het dan wel dan niet, maar vaak soms heel af en toe, en je wordt verkeerd begrepen. Dan weet je nog niet hoe het zit, en voor je het weet, meestal niet meteen, maar door de band genomen, binnen niet afgezien hoe lang. De tijd ook mogen verstrijken, en je al heel veel hebt besproken, krijg je toch nog een ferme schop onder dat geen waar je al helemaal niet op zat te wachten
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:42
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Bij mij rijst nu de vraag: wanneer moet die klik er zijn? Is dat bij het bekijken van een foto? Bij het lezen van een profiel? Bij het lezen van een eventuele posting (al dan niet gestolen van het internet), bij een eerste ontmoeting???? Kortom hoeveel tijd geef je je zelf om een eventuele klikt te laten groeien??? |
Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:47
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien.. |
Dat ben ik niet met je eens. Of er al dan niet een klik is wordt bepaald door meerdere factoren, en die factoren kunnen vooral in het eerste contact verstoord zijn. Het is heel goed mogelijk dat een 'klik' na verloop van tijd alsnog ontstaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LYDIA448
|
|
Geplaatst: vrijdag 4 januari 2013, 18:51
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Dat ben ik niet met je eens. Of er al dan niet een klik is wordt bepaald door meerdere factoren, en die factoren kunnen vooral in het eerste contact verstoord zijn. Het is heel goed mogelijk dat een 'klik' na verloop van tijd alsnog ontstaat. |
O ja, dat is best mogelijk... Ik praat hier eigenlijk voor mezelf... voor mij is een klik pas een klik als ik iemand in de ogen kijk en zie hoe er gereageerd wordt..
Mensen waarbij een klik 'groeit' zijn in mijn ogen meer 'gezegend' dan zoals ik er tegen aan kijk..
Dat er meer factoren zijn om een relatie te laten groeien ben ik het wel mee eens..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 20:59
|
|
|
Twee jaar geleden had ik een onwijs leuke "chatvriend"via CM. We hebben een paar keer gebeld, was gezellig en elkaar 2x ontmoet. En die ontmoetingen vielen zooooo verschrikkelijk tegen. We konden het niet pratend houden, snapten elkaars mopjes niet kortom: de klik die ik absoluut gedacht had te voelen was in 1 klap weg. Met mijn lief heb ik de ervaring dat er vanaf het begin een "klik"is maar dat de realtie wel heeft moeten groeien.
Dus eigenlijk is mijn antwoord dat ik het niet weet hoeveel tijd je elkaar moet geven. Wel weet ik dat het belangrijk is om regelmatig je hart te doorzoeken om voor jezelf na te gaan waarom je door zou gaan in de relatie. Heft het de eenzaamheid op? Geeft het geldelijk voordeel? Of ben je heerlijk thuis bij elkaar? Accepteer je de dingen die je niet leuk aan hem vindt? Hoe gaat hij om met de dingen die hij niet leuk aan jou vindt?
Kortom: lekker ouderwets "verkeren"met elkaar en dan heb je na een jaartje of zo echt wel een paar antwoorden gevonden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LAVERDE524
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:29
|
|
|
@inge - juist, wanneer je mekaar ontmoet dan kom je er pas achter he. Ik heb het zelfde al heel vaak beleefd.
Ik heb zelfs een paar keer gehad, dat ik een afspraakje had met iemand, waarvan ik dacht dat het oprecht was, want via de chat en telefoon leek alles goed.
Totdat ze me ontmoette, en ik had nog niks gezegd verder, en ineens moest zij weer weg. Daarna niks meer van haar gehoord. Dit is zo'n 4 keer voor gekomen met verschillende meiden.
Ja, ontmoeting kan dat ineens raar uitpakken . Hihihihi. Ik vind het dan ook niet onlogisch dat de meesten zeer zenuwachtig zijn bij een eerste ontmoeting.
Ik moest 1 keer een meisje thuis weg halen, daar had ik een afspraakje mee, dat was in 2003. En ik weet nog goed, ik deed de deur open en daar stond haar vader, ik kon het wel bezwijken door mijn voeten . En toen zij voor de deur kwam, zakte ik gewoon door mijn knieën heen, mijn knieën knikten erover. Hihihihihihihihi. Toen zag ze me wel even raar aan. Maja, dat was voor mij de aller aller eerste afspraakje met een meid.
Maar net zoals je zegt; ontmoeting kan heel anders uitpakken dan je had verwacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:56
|
|
|
LYDIA448 schreef: | Een klik is er meteen, een klik via een profiel, via een stem kan nog een heel andere uitwerking hebben dan een live ontmoeting. Een klik is er als je elkaar ziet, dat zie je in de ogen, de spiegel van de ziel.
Hoeft niet eeuwige liefde te betekenen hoor!, helaas niet misschien.. |
dat klopt idd...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 21:58
|
|
|
LAVERDE524 schreef: | @inge - juist, wanneer je mekaar ontmoet dan kom je er pas achter he. Ik heb het zelfde al heel vaak beleefd.
Ik heb zelfs een paar keer gehad, dat ik een afspraakje had met iemand, waarvan ik dacht dat het oprecht was, want via de chat en telefoon leek alles goed.
Totdat ze me ontmoette, en ik had nog niks gezegd verder, en ineens moest zij weer weg. Daarna niks meer van haar gehoord. Dit is zo'n 4 keer voor gekomen met verschillende meiden.
Ja, ontmoeting kan dat ineens raar uitpakken . Hihihihi. Ik vind het dan ook niet onlogisch dat de meesten zeer zenuwachtig zijn bij een eerste ontmoeting.
Ik moest 1 keer een meisje thuis weg halen, daar had ik een afspraakje mee, dat was in 2003. En ik weet nog goed, ik deed de deur open en daar stond haar vader, ik kon het wel bezwijken door mijn voeten . En toen zij voor de deur kwam, zakte ik gewoon door mijn knieën heen, mijn knieën knikten erover. Hihihihihihihihi. Toen zag ze me wel even raar aan. Maja, dat was voor mij de aller aller eerste afspraakje met een meid.
Maar net zoals je zegt; ontmoeting kan heel anders uitpakken dan je had verwacht. |
Pas op met diegenen welke 10 of meer stappen tegelijk willen, dat gaat sowieso mis.
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op zaterdag 5 januari 2013, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zaterdag 5 januari 2013, 22:04
|
|
|
INGE721 schreef: | Twee jaar geleden had ik een onwijs leuke "chatvriend"via CM. We hebben een paar keer gebeld, was gezellig en elkaar 2x ontmoet. En die ontmoetingen vielen zooooo verschrikkelijk tegen. We konden het niet pratend houden, snapten elkaars mopjes niet kortom: de klik die ik absoluut gedacht had te voelen was in 1 klap weg. Met mijn lief heb ik de ervaring dat er vanaf het begin een "klik"is maar dat de realtie wel heeft moeten groeien.
Dus eigenlijk is mijn antwoord dat ik het niet weet hoeveel tijd je elkaar moet geven. Wel weet ik dat het belangrijk is om regelmatig je hart te doorzoeken om voor jezelf na te gaan waarom je door zou gaan in de relatie. Heft het de eenzaamheid op? Geeft het geldelijk voordeel? Of ben je heerlijk thuis bij elkaar? Accepteer je de dingen die je niet leuk aan hem vindt? Hoe gaat hij om met de dingen die hij niet leuk aan jou vindt?
Kortom: lekker ouderwets "verkeren"met elkaar en dan heb je na een jaartje of zo echt wel een paar antwoorden gevonden |
Mooi gezegd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:40
|
|
|
de klik...............= als je verliefd voelt de klik...............= als de ogen in elkaar weven de klik...............=
Laatst aangepast door
|
JOANNIE702
|
op zondag 13 januari 2013, 12:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: zondag 13 januari 2013, 12:46
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | de klik...............= als je verliefd voelt de klik...............= als de ogen in elkaar weven de klik...............=
|
Ja, en soms van alles een beetje, maar net niet die éne en soms mag je hem ook afzetten. Maar dat gebeurd in de regel niet he.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op zondag 13 januari 2013, 12:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TESSYBEAR731
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:45
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ja, en soms van alles een beetje, maar net niet die éne en soms mag je hem ook afzetten. Maar dat gebeurd in de regel niet he. |
... De klik afzetten?... Of je date afzetten?...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KEITH722
|
|
Geplaatst: maandag 14 januari 2013, 12:50
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | ... De klik afzetten?... Of je date afzetten?... |
die bril denk ik
a
Laatst aangepast door
|
KEITH722
|
op donderdag 17 januari 2013, 15:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 15 januari 2013, 08:30
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | ... De klik afzetten?... Of je date afzetten?... |
Jaha, soms heeft de één hem wel en de ander niet en dan moet de één hem weer af/uitzetten en das best moekelijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 17 januari 2013, 15:16
|
|
|
BEUN656 schreef: | Beste mensen,
Je komt het in heel veel profielen tegen. "Het gaat om de klik." Ik zeg: oh ja? Zelf vind ik dat namelijk erg oppervlakkig en simpel. OK: it's the first thing to happen. Maar volgens mij gaat het daarna om diepgang... Toch...? Ik bedoel: alleen dan kun je elkaar toch op de juiste manier kennen...? Reactie graag...
Greetz,
Beun |
De ware klik ervaar ik alleen bij iemand onder ogen en bij samen zijn. Via de statische weg zegt een "klik" niks.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: vrijdag 18 januari 2013, 00:30
|
|
|
MARITIME853 schreef: | De ware klik ervaar ik alleen bij iemand onder ogen en bij samen zijn. Via de statische weg zegt een "klik" niks. |
Soms chat je met iemand al een poosje en je denkt wat een leuke persoon die zo schrijft! En dan kom je de persoon in het live tegen en dan merkt ik vaak dat ze toch heel anders zijn!
net als Maritime schrijft, in echt is veel beterder, in de ogen van de ander kijken! dan voel je pas de klik!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:28
|
|
|
ook is de klik , rustig voelen bij de ander, jezelf kunnen zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:35
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Soms chat je met iemand al een poosje en je denkt wat een leuke persoon die zo schrijft! En dan kom je de persoon in het live tegen en dan merkt ik vaak dat ze toch heel anders zijn!
net als Maritime schrijft, in echt is veel beterder, in de ogen van de ander kijken! dan voel je pas de klik! |
Het is soms idd beter om de persoon waarmee je chat of mailt eens te zien en te horen praten. Want als je je alleen moest baseren op hoe ze schrijven zou het maar een armzalige bedoening zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: zaterdag 19 januari 2013, 18:46
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | ook is de klik , rustig voelen bij de ander, jezelf kunnen zijn! |
idd.
|
|
Naar boven |
|
|