Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:10
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Is dat zo Jose??? Wist ik echt niet!!! Vertel eens ...hoe je dat weet of waar je dat gelezen hebt... Vind ik interessant!!! |
Ik heb dat van mijn vader, waar het verder vandaan weet ik niet. Maar het schijnt echt zo te zijn. Mijn ouders kopen nooit filet americain oid wanneer het niet snel op kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:12
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Het zal toch niet |
Goedemorgen Josina
Erg vervelend dat de drain er nog niet uit mag. Zal niet meevallen denk ik. Erg pijnlijk denk ik ook. Erg knap hoe jij hiermee omgaat.
gr Wim
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:36
|
|
|
De hondsdagen komen er weer aan. Deze vallen ruwweg in de periode van 20 juli tot 20 augustus. De hondsdagen duiden de warmste periode van de zomer aan. Daardoor zijn er meer bacteriƫn aanwezig en moet je ervoor oppassen dat je voedsel niet bederft.
Ook als het in deze periode niet zo erg warm is bederft het voedsel sneller. Even vijf minuten te lang etenswaren buiten de koelkast laten staan, kan dan betekenen dat je het een halve dag later weg kunt gooien omdat het voedsel bedorven is.
Het is dan ook noodzakelijk om hier met boodschappen doen rekening mee te houden. Gebruik koeltassen om gekoelde etenswaren te vervoeren en berg de spullen direct op in de koelkast.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:38
|
|
|
MARISKA601 schreef: | De hondsdagen komen er weer aan. Deze vallen ruwweg in de periode van 20 juli tot 20 augustus. De hondsdagen duiden de warmste periode van de zomer aan. Daardoor zijn er meer bacteriƫn aanwezig en moet je ervoor oppassen dat je voedsel niet bederft.
Ook als het in deze periode niet zo erg warm is bederft het voedsel sneller. Even vijf minuten te lang etenswaren buiten de koelkast laten staan, kan dan betekenen dat je het een halve dag later weg kunt gooien omdat het voedsel bedorven is.
Het is dan ook noodzakelijk om hier met boodschappen doen rekening mee te houden. Gebruik koeltassen om gekoelde etenswaren te vervoeren en berg de spullen direct op in de koelkast. |
Dank voor de uitleg Had wel de klok horen luiden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 08:55
|
|
|
aanvulling:
Men kan met weer beter het gekookte voedsel heel snel laten afkoelen door de pan zonder deksel in zeer koud water zetten. Doe desnoods ijsklontjes in het water.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:03
|
|
|
MARISKA601 schreef: | aanvulling:
Men kan met weer beter het gekookte voedsel heel snel laten afkoelen door de pan zonder deksel in zeer koud water zetten. Doe desnoods ijsklontjes in het water. |
Wat leuk dat ik hier uitleg over krijg...nooit geweten... Zo zie je maar...Zo werd Willen wijs!!!!( Ineke in dit geval)
Het verklaard ook mijn verhaal over de vleeswaren...die ik weg moest gooien!!!
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 23 augustus 2011, 09:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:04
|
|
|
Als we Marissie toch niet hadden..... Bedankt Maris, handig om te weten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:05
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat leuk dat ik hier uitleg over krijg...nooit geweten... Zo zie je maar...Zo werd Willen wijs!!!!( Ineke in dit geval) |
Ik heb het ook maar van internet geplukt... Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:09
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb het ook maar van internet geplukt... Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf... |
Oow......ik wist dat allemaal wel hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WIMBRIEN639
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:38
|
|
|
Mijn slechtste moment is weer geweest. Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 09:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Oow......ik wist dat allemaal wel hoor |
Wijsneus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 11:50
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Wijsneus |
Visser is ook heel wijs, maar dat wisten de dames al neem ik aan ...
Hoe was het ook al weer ??
Jongens plagen ... kusjes vragen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:39
|
|
|
WIMBRIEN639 schreef: | Mijn slechtste moment is weer geweest. Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr. |
Wat een vreemde huis heb je, ieder woning heeft een telefoonaansluiting en ook voor tv en radio
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 12:45
|
|
|
WIMBRIEN639 schreef: | Mijn slechtste moment is weer geweest. Wilde een vaste telefoonaansluiting regele voor hier op mijn kamer. En hoorde van mijn hiusbaas dat dat hier niet mogelijk is. Het kan wel, maar dan moet er eerst gegraven worden. De andere 5 bewoners hebben ook geen vaste telefoonaansluiting. Vervelend. Grrr. | Tegenwoordig is dat wel mogelijk Wimbrien. Als je een internetaansluiting hebt, kun je ook een telefoon over internet gebruiken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 14:55
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik heb het ook maar van internet geplukt... Alleen dat van die ijsklontjes bedacht ik zelf... |
Mag toch??? Doe ik ook veel... Vroeg het vanmorgen aan een oud baasje van 85 in de zorg...die wist het ook...
WIS JIE DAT NIE???...zei hij.... JIE BIN NIE VAN...TOEN EE!!!!
Hij was melkboer...en extra alert i.v.m zijn verse melk!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YELNIN491
|
|
Geplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 22:27
|
|
|
dikke nota van de garage echt niet leuk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 01:10
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dikke nota van de garage echt niet leuk |
Oeps...goede herinnering...de mijne moet gekeurd worden...(GRRRRR..kost meestal toch weer geld)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:16
|
|
|
Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HENDRIKA947
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:18
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen |
Valt dit nog binnen jou zorg of buiten jou zorg en is het zorg van de a.s
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARY052
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 10:46
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Rekening voor mijn oudste dochter is net binnen van autogarage. Koppeling was kapot geschat 400 euro Maar ja, ze heeft trouwplannen |
Ja en??? Of gaat de trouwerij nu niet meer door??? Lekker zelf laten oplossen Herman.
Mary
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:17
|
|
|
MARY052 schreef: | Ja en??? Of gaat de trouwerij nu niet meer door??? Lekker zelf laten oplossen Herman.
Mary |
Wees maar gerust Mary Geen zorgen bij ons. Trouwen is alles geregeld maar wel op 26 april 2012 Ze kan beetje verder sparen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:21
|
|
|
Dat kan dus niet ...
De rekening van de garage is binnen .... geschat 400 euro .... ik zou helemaal niets betalen ....
Of waren de geschatte kosten 400 euro en viel de rekening hoger uit ... ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Dat kan dus niet ...
De rekening van de garage is binnen .... geschat 400 euro .... ik zou helemaal niets betalen ....
Of waren de geschatte kosten 400 euro en viel de rekening hoger uit ... ?? |
Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:35
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!! |
Dat zet je er dus niet bij, dat de enveloppe nog dicht zit !!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 11:56
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Mag ik envelop openen? Het is bestemd voor mijn dochter!!!! |
Als jij die rekening gaat betalen mag je ook de envelop opmaken. Dan kan je ons ook vertellen wat je 'mag' betalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 12:01
|
|
|
Ik stuur die wel door naar UWV, dat is mijn grootste baas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 16:03
|
|
|
Heeft die van mij ook hoor!!!! Wat??? Trouwplannen en een auto!!! Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen... Ook al heeft moeders veel bijgesprongen... Voor mij valt ook niet veel meer te springen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 17:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heeft die van mij ook hoor!!!! Wat??? Trouwplannen en een auto!!! Ze mogen echt hun eigen zaakjes regelen... Ook al heeft moeders veel bijgesprongen... Voor mij valt ook niet veel meer te springen... |
Haar vriend is een Zeeuwse Hoe rijk zijn de Zeeuwsen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 18:56
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Haar vriend is een Zeeuwse Hoe rijk zijn de Zeeuwsen |
Heeft er niets mee te maken... Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben. En een auto is nu eenmaal duur. En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen. En wil je trouwen...moet je sparen... (Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 19:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Heeft er niets mee te maken... Ze moeten leren hun boeltje op orde te hebben. En een auto is nu eenmaal duur. En kun je die niet onderhouden, moet je er ook geen kopen. En wil je trouwen...moet je sparen... (Vandaar dat die van mij nog even wacht...ze hebben nog niet genoeg euros) |
mijn spaarvarken is weggevlucht voor de crisis
|
|
Naar boven |
|
|