Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:08
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik vind even zo snel niet wat je precies wilt aangeven uit de link over de orde voor de zondeval? Naaktlopen haha, nou nee. Maar ik denk wel dat er Iemand is gekomen om te sterven voor ons, dit verbrak de vloek die het gevolg was van de zondeval en de weg werd vrij gemaakt voor verzoening met God. In die zin geloof ik ook dat de vloek verbroken is wat het gevolg was binnen relaties. (Dus: datgene wat uitgesproken werd in Genesis 3 : 16.) We zijn in staat om een nieuw leven te leiden en te doen wat Jezus ons voordeed: niet heersen maar dienen. |
Vink toch een lastige. Als Jezus de vloek verbroken heeft (wat ik wel geloof trouwens) dan zouden christenvrouwen geen moeitevolle barensweeen meer moeten hebben en komen christenmannen niet meer overtollig zwetend uit hun werk (gechargeerd).
Maar we gaan wel erg off-topic...
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op dinsdag 19 juni 2012, 16:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:33
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Vink toch een lastige. Als Jezus de vloek verbroken heeft (wat ik wel geloof trouwens) dan zouden christenvrouwen geen moeitevolle barensweeen meer moeten hebben en komen christenmannen niet meer overtollig zwetend uit hun werk (gechargeerd).
Maar we gaan wel erg off-topic... |
ja is wel erg off-topic.. klopt.. en ik vind het ook een lastige. Stof tot nadenken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 16:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 16:35
|
|
|
Volgens mij was dit het laatste wat nog on-topic was:
WILLEM618 schreef: | WE hebben het hier over sex voor het huwelijk. Heel het leven zou moeten zijn, en ieder vult daar wat in, gebaseerd op de Bijbel of niet. God staat op de eerste plaats, en Zijn liefde, gegeven in de Heere Jezus Christus, geeft dat we uit Zijn Liefde moge leven, en dat ook mogen uitstralen naar onze omgeving. En vanuit die Liefde mogen we ook ons zelf kennen, als een schepsel van Hem, gemaakt zoals Hij ons heeft bedoelt, met onze kwaliteiten om tot Zijn eer te leven, en tot nut van onze naaste te gebruiken, en om ook te kunnen zijn wie we zijn. Maar ook met onze gebreken, om ons niet beter te voelen dan een ander, maar ook om een ander nodig te hebben. Om zo een SAMENLEVING te krijgen. En de mooiste samenleving is die binnen een relatie. Waarin twee mensen hun hart kunnen geven aan elkaar, en vandaaruit ook de liefde kunnen bedrijven. Waarin twee gelijkwaardige personen één kunnen worden, in een uiting van liefde die het mooiste tot zijn recht komt bij sexuele omgang met elkaar. En al zou het zo moeten zijn, dat we dit ook alles doen met op de eerste plaats God, ik geloof dat het op die momenten niet zo werkt. Doe het alles ter ere van God, is en blijft een doel, maar laten we ook zo eerlijk zijn, dat als we opgaan in elkaar, en samen de éénheid voelen tot in het diepste van je gevoel, dat je dan niet met je gedachten bij God zit. En ik geloof ook niet dat dat van ons gevraagd wordt.
Sex, bewaar het voor het moment dat je één kan zijn in ALLES, dus je leven ook samen kan delen, God samen kan dienen, en samen waardevol met elkaar om kan gaan, binnen het kennen en liefhebben in een relatie. En ik geloof, dat God dit ons gegeven heeft, om ook van te mogen genieten, en uiteindelijk ook Hem daarvoor te mogen danken, die dit alles schenkt. Het mooie tussen twee mensen, overgelaten uit het paradijs, is een gave van God. Maar een puur bedrijven van liefdeloze lusten, doet altijd iemand te kort, en is in mijn beleving niet de bedoeling. Niet buiten, maar ook niet binnen het huwelijk. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 17:57
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: 8 december 2012 te Ede heeft Willem Ouweneel een siminar over: sex voor het huwelijk. Toegang €15 van 10:00 tot 17:00 uur.
zie: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars
De behandelende onderwerpen zullen zijn:
•Het huwelijk •Seks voor het huwelijk •Samenwonen •Homoseksualiteit •Echtscheiding en hertrouwen •Hoe ga je om met seksualiteit indien niet getrouwd?
Inschrijving via: http://www.ywam-ede.nl/index.php?sn=Seminars
God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn! Daarom hebben wij god zo nodig.
Ja flower door te gaan bidden gaat de heilige geest je helpen. Door niks meer aan sex of wat dan ook te doen , word alles niet meer zo gestimuleerd. En word de behoefte steeds minder. en kan zelfs verdwijnen. En inderdaad dan word je meer gericht op god.
Wij zijn behouden in Jezus dat is onze genade.
Ik zelf geloof niet dat in deze tijd het nog echt mogelijk is om pas sex te hebben in het huwelijk.
ons leven vaak te complex is . En het niet te realiseren is.
Maar als je zover bent dat je de ander liefheb als je zelf ,
en de ander ook je liefheb als zich zelf. dan geloof ik wel dat je samen sex kunt hebben. je bent dan hier ook met gevoelens bezig . en die kun je zomaar niet weg doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:11
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ik zelf vind dat je moet leven met god verweven. Want je heb je eigen gevoelens en die mag je ook hebben.
Jezus is niet voorniks hier gekomen.
wij zijn van nature geneigd om god en zijn naaste te haten. en zijn geboden met gedachten en woorden en werken te overtreden.
wij kunnen niet alles waarmaken . wij zijn mensen. |
Je hoeft je leven met God niet te verwerven. We leven uit Genade, het is Volbracht.
Ik ben van nature helemaal niet geneigd om God en naaste te haten. Ik had als kind al een heel groot rechtvaardigheidsgevoel. En ik hield van mensen. En geboden overtreden had ik een hekel aan.
En je kan ook keuze's maken.
Nee, wij kunnen niet alles waarmaken. Wij zijn mensen, waar er wordt gewerkt, daar worden fouten gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:46
|
|
|
[quote=NICKY) Ik zelf geloof niet dat in deze tijd het nog echt mogelijk is om pas sex te hebben in het huwelijk.
ons leven vaak te complex is . En het niet te realiseren is.
Maar als je zover bent dat je de ander liefheb als je zelf ,
en de ander ook je liefheb als zich zelf. dan geloof ik wel dat je samen sex kunt hebben. je bent dan hier ook met gevoelens bezig . en die kun je zomaar niet weg doen.
Nicky : "Weet dat uit gevoel geen geloof komt, maar uit geloof gevoel"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:50
|
|
|
zullen we je (voor-)oordelen eens turven, herman?
nicky heeft ook recht op haar eigen overwegingen, zonder gelijk ge-ouweneelde preek toegeschoven te krijgen van je.
I
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:53
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zullen we je (voor-)oordelen eens turven, herman?
nicky heeft ook recht op haar eigen overwegingen, zonder gelijk ge-ouweneelde preek toegeschoven te krijgen van je.
I |
Dank je Hanna voor je reactie. Dit is niet bedoeld als een preek, enkel een toevoeging van iets dat leeft in evangelische kringen. 'k Dacht gewoon dat het wetenswaard was. Meer zat er niet achter.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 18:57
|
|
|
Kan je zonder gevoel gaan geloven Herman?
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op dinsdag 19 juni 2012, 18:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:06
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Een atheist kan net zo goed zichzelf en anderen liefhebben. Staat bij hem/haar God dan ook op de 1e plaats ondanks het feit dat hij of zij daar niet in gelooft?
GrZ! |
DIT WAS ALLEEN BEDOELT ALS ANTW OP HERMAN ...WAAR HIJ YES EN HEIDE AANSPREEKT. DUS UITGAANDE VAN EEN CHRISTEN IN WOORD EN DAAD !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:07
|
|
|
YES356 schreef: | Kan je zonder gevoel gaan geloven Herman? |
Het gevoel volgen is een zaak voor new age. Heb hier al wat falingen meegemaakt: "Volg je gevoel". Natuurlijk voelen we, gelukkig. De uitspraak is er om te duiden dat gevoel geen goede basis is om naar God te kijken, het is de Bijbel die de weg van God toont. Dit is de smalle weg. En we worden misleid om deze weg te volgen juist door het gevoel, de omgeving en de boze. Vandaar dat het volgens mij belangrijk is om goed evangelie te kennen opdat de Heilige Geest ons kan leiden.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 19 juni 2012, 19:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:10
|
|
|
Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;) kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek? Ik denk tijdens het bezoeken van dit topic..hoevelen willen er na een date(met goede ervaring)binnen 1 jaar trouwen? Ga je dan binnen die 2 jaar elkaar alleen maar lief aan zitte kijken? mij lukt dat denk ik nie..
Na korte tijd toch dan trouwen,om elkaars lichaam in ere te houden? oF anders gezegd..uit respect voor elkaar?.. EN HIERMEE DAN DIRECT TE LUISTEREN NAAR WAT GOD VERBIEDT EN GOEDKEURD?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 19 juni 2012, 19:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:26
|
|
|
Ik denk dat geloof iets anders is dan gevoel. "Het geloof stijgt uit boven het gevoel. Gevoelens die hun bron niet hebben in Gods Geest schieten tekort Maar vind ik meer iets voor een ander topic
Met gevoel maar zonder de liefde Sex hebben lijkt me (bevrediging van) lust. (dit kan ook heel goed binnen een huwelijk)
Met gevoel met liefde “de liefde bedrijven” is het mooie dat ons overgebleven na het paradijs (Dit kan ook heel goed voor het huwelijk)
Ik vraag me wel eens af: Wat zou God er van vinden het ene “erger”dan het ander? Zou Hij verschil maken tussen die bovenstaande twee? Of maken wij er verschil tussen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:34
|
|
|
YES356 schreef: | Ik denk dat geloof iets anders is dan gevoel. "Het geloof stijgt uit boven het gevoel. Gevoelens die hun bron niet hebben in Gods Geest schieten tekort Maar vind ik meer iets voor een ander topic
Met gevoel maar zonder de liefde Sex hebben lijkt me (bevrediging van) lust. (dit kan ook heel goed binnen een huwelijk)
Met gevoel met liefde “de liefde bedrijven” is het mooie dat ons overgebleven na het paradijs (Dit kan ook heel goed voor het huwelijk)
Ik vraag me wel eens af: Wat zou God er van vinden het ene “erger”dan het ander? Zou Hij verschil maken tussen die bovenstaande twee? Of maken wij er verschil tussen? |
Beste Yes now we are in speaking terms. Als je het Woord loslaat mbt sexualiteit dan ondergraaf je het chirsten zijn. Jij zet poortjes open, die zoekende en twijfelaars in het geloof niet verderhelpen. Vraag is wat is mij offer om Mijn God te eren. En ik weet maar al te goed dat we dit niet kunnen uit eigen kracht. Daar kunnen we het over eens zijn. Maar dat God sex voor buiten het huwelijk bedoeld heeft, is dat is nonsens
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 19 juni 2012, 19:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:42
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Beste Yes Als je het Woord loslaat mbt sexualiteit dan ondergraaf je het chirsten zijn.
Jij zet poortjes open, die zoekende en twijfelaars in het geloof niet verderhelpen. |
III
.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 19 juni 2012, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:57
|
|
|
FF een vrolijke noot er tussen door!! Hahaha ik moet erg lachen om dat turven whahaha
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:57
|
|
|
HERMAN968: Nicky : "Weet dat uit gevoel geen geloof komt, maar uit geloof gevoel"
Nou, Herman, ik geloof ook met mijn gevoel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 19:59
|
|
|
YES356 schreef: | FF een vrolijke noot er tussen door!! Hahaha ik moet erg lachen om dat turven whahaha |
Echt wel geinig, zit ook te lachen hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:14
|
|
|
YES356 schreef: | FF een vrolijke noot er tussen door!! Hahaha ik moet erg lachen om dat turven whahaha |
herman is er blij mee, dus vandaar dat ik die moeite wel nemen wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:15
|
|
|
HANNAH810 schreef: | herman is er blij mee, dus vandaar dat ik die moeite wel nemen wil. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:18
|
|
|
HANNAH810 schreef: | herman is er blij mee, dus vandaar dat ik die moeite wel nemen wil. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:19
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:31
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Het gevoel volgen is een zaak voor new age. Heb hier al wat falingen meegemaakt: "Volg je gevoel". Natuurlijk voelen we, gelukkig. De uitspraak is er om te duiden dat gevoel geen goede basis is om naar God te kijken, het is de Bijbel die de weg van God toont. Dit is de smalle weg. En we worden misleid om deze weg te volgen juist door het gevoel, de omgeving en de boze. Vandaar dat het volgens mij belangrijk is om goed evangelie te kennen opdat de Heilige Geest ons kan leiden. |
mat 7:13-14-> 13 Ga binnen door de nauwe poort. Want wijd is de poort en breed is de weg die naar de ondergang leidt; er zijn vele mensen die daarlangs gaan. 14 Hoe nauw is de poort en hoe smal de weg die naar het leven leidt; er zijn maar weinig mensen die hem vinden.
breed in de zin van alles mag en kan.
Gevoel kan heel misleidend zijn.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 19 juni 2012, 20:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:39
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Je hoeft je leven met God niet te verwerven. We leven uit Genade, het is Volbracht.
Ik ben van nature helemaal niet geneigd om God en naaste te haten. Ik had als kind al een heel groot rechtvaardigheidsgevoel. En ik hield van mensen. En geboden overtreden had ik een hekel aan.
En je kan ook keuze's maken.
Nee, wij kunnen niet alles waarmaken. Wij zijn mensen, waar er wordt gewerkt, daar worden fouten gemaakt. |
Klopt shanita.
er staat dat wij zijn geboden van nature overtreden.
Ik kan niet alles waarmaken!
Alleen als ik gevoelloos ben. in
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:43
|
|
|
Nicky : "Weet dat uit gevoel geen geloof komt, maar uit geloof gevoel"
Herman , ik kan alleen mijn gevoel wegdoen als ik niks om iets of iemand geef. dan gaat mijn verstand werken , denk ik. of iets mee heb gemaakt wardoor ik bang ben voor mijn gevoel. en het niet toe laat in mijn leven.
en god geeft alleen het goede, hij heeft zijn zoon gegeven.
vanwaar je elkaar lief moet hebben zo als je je zelf lief heb.
hoe lief hebben wij ons zelf????/
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op dinsdag 19 juni 2012, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:48
|
|
|
[quote=HEIDE115]Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;) kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek?
Weet je, heide, ik had nog met een vriendin over dat ik dat wilde doen, maar zij vond het niet kunnen. Maar nu je het toch aankaart, wel, ik vind het een goed idee! Ik ga dat doen in mn profiel. Dan weten ze gelijk waar ik voor sta!
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 19 juni 2012, 21:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:54
|
|
|
NICKY298 schreef: | Klopt shanita.
er staat dat wij zijn geboden van nature overtreden.
Ik kan niet alles waarmaken!
Alleen als ik gevoelloos ben. |
Ik snap wel wat je bedoeld.
Ik heb weleens gehad dat ik behoorlijk kon uitvallen tegen een hele goede vriend, eigenlijk een van mijn allerbeste vrienden. Ik zal maar even niet herhalen wat ik dan zeg, in mijn dan ontzettende geïriteerdheid....
Maar ja, dan heb ik daar even later wel zo'n spijt van.. En dan vraag ik ook om vergeving hoor, en dan leg ik uit wat er zich afspeelde in mij, waardoor ik zo overdreven fel reageerde. Dan had ik het zelf heel erg moeilijk met het een en ander, door het een en ander...
Dit was gewoon even een voorbeeld.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 21:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 20:54
|
|
|
NICKY298 schreef: | Nicky : "Weet dat uit gevoel geen geloof komt, maar uit geloof gevoel"
Herman , ik kan alleen mijn gevoel wegdoen als ik niks om iets of iemand geef. dan gaat mijn verstand werken , denk ik. of iets mee heb gemaakt wardoor ik bang ben voor mijn gevoel. en het niet toe laat in mijn leven.
en god geeft alleen het goede, hij heeft zijn zoon gegeven.
vanwaar je elkaar lief moet hebben zo als je je zelf lief heb.
hoe lief hebben wij ons zelf????/ |
Heel mooi, om goed over na te denken !!! mooi hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:01
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Zal wel aan de temperatuur liggen dat dit topic zo heerlijk verder suddert;) kunnen we dan maar niet gewoon eerlijk in ons profiel zetten hoe WE dit in willen vullen bijv. bij ideale match GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK..of is dat gek? Ik denk tijdens het bezoeken van dit topic..hoevelen willen er na een date(met goede ervaring)binnen 1 jaar trouwen? Ga je dan binnen die 2 jaar elkaar alleen maar lief aan zitte kijken? mij lukt dat denk ik nie..
Na korte tijd toch dan trouwen,om elkaars lichaam in ere te houden? oF anders gezegd..uit respect voor elkaar?.. EN HIERMEE DAN DIRECT TE LUISTEREN NAAR WAT GOD VERBIEDT EN GOEDKEURD? |
En dan ben je dus IN dat jaar niet alleen bezig om elkaar te leren kennen maar ook om je huwelijk voor te bereiden......dus japonnen, kostuums, locatie, kaarten, gasten...... Daar heb je heeeeel wat gespreksstof over zonder dat je elkaar daar echt door leert kennen.
Bovendien, we weten toch allemaal waar Abraham.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 21:10
|
|
|
INGE721 schreef: | En dan ben je dus IN dat jaar niet alleen bezig om elkaar te leren kennen maar ook om je huwelijk voor te bereiden......dus japonnen, kostuums, locatie, kaarten, gasten...... Daar heb je heeeeel wat gespreksstof over zonder dat je elkaar daar echt door leert kennen.
Bovendien, we weten toch allemaal waar Abraham......... |
Hahaha, ja da's waar.
Je kan ook gewoon een etentje geven met een paar mensen.
Ik had in het verleden door dat 'sex alleen in het huwelijk gedoe', weleens, dat ik met iemand zou trouwen, waren al ingeschreven voor ondertrouw..en dat raakte uit tussen ons. Eventjes later leerde ik een andere man kennen, daar liet ik me ook mee inschrijven voor ondertrouw, maar was niet uitgeschreven met die vorige, andere man.... Dusz, zegt die vrouw achter de balie van het Stadskantoor, toen we het een en ander aan het regelen waren, en zij op haar computerscherm keek dat de naam niet klopt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 21:22
|
|
Naar boven |
|
|
|
|