ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 97 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:38

ZEELAND736 schreef:
Even een geheel andere vraag....
Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????

Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed)
Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet...
Hoe zit dat nu???????

Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p

(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is)

de knuffel is voor shanita bedoeld,sorry voor de verwarring
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:39

ZEELAND736 schreef:
Even een geheel andere vraag....
Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????

Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed)
Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet...
Hoe zit dat nu???????

Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p

(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is)

Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:42

JOSINA022 schreef:
Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken.

Mijn schuilnaam is petra,me echte naam mirjam
de lieve knuffel was bedoeld voor shanita,als reactie op haar schrijven over haar pijnlijke verleden. EN DUS NIET VOOR HERMAN BEDOELD
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:44

PETRA411 schreef:
Mijn schuilnaam is petra,me echte naam mirjam
de lieve knuffel was bedoeld voor shanita,als reactie op haar schrijven over haar pijnlijke verleden. EN DUS NIET VOOR HERMAN BEDOELD

Voor mij was dat duidelijk hoor!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:45

JOSINA022 schreef:
Voor mij was dat duidelijk hoor!

voor herman misschien niet Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:47

PETRA411 schreef:
de knuffel is voor shanita bedoeld,sorry voor de verwarring

Inmiddels heb ik je begrepen hoor....het is goed!!!
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:50

JOSINA022 schreef:

Geen goede zet???

Ach...ik heb al eens in het begin gezegd...ik heb niets te verbergen...iedereen mag het weten...last van jaloerse exen...of gewelddadige vrienden zijn er niet in mijn leven...
Al spreekt niemand me zo aan...in de chat weten ze mijn echte naam ook...
Echt het is geen verkeerde zet...ik zie het geheime er niet van in...

(Maarre...laat gewoon iemand zijn schuilnaam gebruiken hoor!!!)
Naar boven

Auteur Bericht
JOSINA022

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:55

ZEELAND736 schreef:
Geen goede zet???

Ach...ik heb al eens in het begin gezegd...ik heb niets te verbergen...iedereen mag het weten...last van jaloerse exen...of gewelddadige vrienden zijn er niet in mijn leven...
Al spreekt niemand me zo aan...in de chat weten ze mijn echte naam ook...
Echt het is geen verkeerde zet...ik zie het geheime er niet van in...

(Maarre...laat gewoon iemand zijn schuilnaam gebruiken hoor!!!)

Met geen goede zet bedoeld ik dat je de echte naam van iemand anders bekend maakte (en wat ook nog niet klopte), niet die van jou zelf. Voor mijzelf kan ik er ook niet mee zitten, maar dat kan ik niet voor een ander bepalen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:09

Hai Petra, bedankt voor de knuffel.

Ik begrijp je wel Zeeland, van beter niet met mijn echt naam posten.

In mijn geval zal ik dat wel kunnen, maar heb ik redenen om met een nickname te schrijven. Ook al zou ik ook wel onder mijn eigen naam kunnen schrijven.

Ik zelf denk dat hievan veel meer meiden en vrouwen slachtoffer van zijn, als er nu wordt gedacht.
En..niet te vergeten mannen en jongens.

Maar daar opingaan, daar vraagt dit topic niet om.

Alleen in zeldzamen gevallen als ik iets lees, reageer ik ff, omdat ik wéét..

Ik besef dat ik lang niet de enige ben, seksueel kindermisbruik gaat altijd gepaart met gewoon kindermishandeling, fysiek, geestelijk en emotioneel, of beide. En vaak doen de daders, al dan niet met behulp van hun partner, naar de buitenwereld, alsof er niets aan de hand is, sterker nog, alsof het hier een voorbeeld gezin betreft.

En toch, ik heb ook erg veel mooie jeugherinneringen. en volwassenherinneringen.

Voor degene die erover willen lezen er is veel literatuur over.

En nu weer naar het onderwerp?

Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 13 juni 2012, 10:56
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:13

JOSINA022 schreef:
Met geen goede zet bedoeld ik dat je de echte naam van iemand anders bekend maakte (en wat ook nog niet klopte), niet die van jou zelf. Voor mijzelf kan ik er ook niet mee zitten, maar dat kan ik niet voor een ander bepalen.

Dus...??? Het zit goed Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIA830

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 01:03

Dus we gaan weer voor de zoveelste keer off topic, is niet de bedoeling hoor.
Als je ergens anders over wil praten moet je gewoon een ander topic beginnen of kijken waar het wel hoort.
Dus nu weer on topic met Sex voor het huwelijk.

Liefs Marianne
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 07:13

MARIA830 schreef:
Als je ergens anders over wil praten moet je gewoon een ander topic beginnen of kijken waar het wel hoort.

Liefs Marianne

Volledig mee eens Marianne, die twings toch, hé ! Knipoog smiley

Het thema is 'sex voor het huwelijk", terwijl de Bijbel duidelijk zegt. Nee is enkel voor tijdens het huwelijk. Maar Ow wat is dat moeilijk voor ons mensen. Zeker in deze maatschappij waar veel om sex draait. Toch! Sterke mensen die tegen de stroom ingaan. Maar ik moet zeggen dat de wereld kijkt naar deze getuigenissen (alsook de goegemeente van de designtheologen Knipoog smiley ). Verwondert, vol begrip, beetje meewarring geef ik toe. 'k Weet het naief maar krachtig in de Heer
Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 18 juni 2012, 07:27
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:14

MARIA830 schreef:

Liefs Marianne

Ontopic is geloof ik ,
“Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk.
Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”

Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is. Knipoog smiley

Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan.
Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:19

YES356 schreef:
Ontopic is geloof ik ,
“Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat.
Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken.”

Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is. Knipoog smiley

Met een seksuele handeling wordt bedoeld het uiting geven aan de behoefte tot seksueel contact of het verwezenlijken ervan.
Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, masturbatie (zelfbevrediging), orale seks, cunnilingus (beffen) en fellatio (pijpen), en vaginale seks (geslachtsgemeenschap). Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding Ook het scheren van geslachtsdelen kan een seksuele handeling zijn, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).

Topic 'sex voor het huwelijk" YES, YES. Weeral op je voordeeltje uit ouwe jonge met rooms kransje op je hoofd?! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 18 juni 2012, 10:24
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:39

HERMAN968 schreef:
Volledig mee eens Marianne, die twings toch, hé ! Knipoog smiley

Het thema is 'sex voor het huwelijk", terwijl de Bijbel duidelijk zegt. Nee is enkel voor tijdens het huwelijk. Maar Ow wat is dat moeilijk voor ons mensen. Zeker in deze maatschappij waar veel om sex draait. Toch! Sterke mensen die tegen de stroom ingaan. Maar ik moet zeggen dat de wereld kijkt naar deze getuigenissen (alsook de goegemeente van de designtheologen Knipoog smiley ). Verwondert, vol begrip, beetje meewarring geef ik toe. 'k Weet het naief maar krachtig in de Heer
Engeltje smiley

Prima. Dit is jouw mening en dat kan en mag natuurlijk. Toch is deze discussie niet voor niets opgestart en ook niet simpel samen te vatten met een verbodsbordje (met aureool) Engeltje smiley. Lijkt me dus wel goed om het gesprek open te houden in plaats van af te kappen.
Wat ik bijvoorbeeld mis in het hele "technische" verhaal als je het hebt over seksualiteit.. het is ook verlangen, puurheid, verbinding, schoonheid, aantrekkingskracht, je op een bepaald niveau met elkaar verbinden.
Wanneer je rigoreus zou toepassen: seks is pas voor binnen het huwelijk, waar blijf je dan voor die tijd met al die verlangens die ook in het hele verhaal passen en je aan elkaar verbindt? Allemaal maar inblikken met "tenminste houdbaar tot"?

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 18 juni 2012, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:45

YES356 schreef:
Ontopic is geloof ik ,

Moeten we het daar allemaal over gaan hebben Yes? Gaat mij een brug te ver als ik eerlijk ben.....Als we dat allemaal moeten gaan uitspitten en bedenken wat je wel of niet mag? Daar vind een ieder zijn weg toch wel in? Ik vind het een beetje grensoverschrijdend worden als ik eerlijk ben......
Het is zo makkelijk om van alles te vinden en te veroordelen maar eigenlijk blijft het een zaak tussen twee mensen.......en hoe die het doen of oplossen? Ik hoef het eerlijk gezegd niet eens te weten......
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 10:54

WILLEMIJN232 schreef:
Moeten we het daar allemaal over gaan hebben Yes? Gaat mij een brug te ver als ik eerlijk ben.....Als we dat allemaal moeten gaan uitspitten en bedenken wat je wel of niet mag? Daar vind een ieder zijn weg toch wel in? Ik vind het een beetje grensoverschrijdend worden als ik eerlijk ben......
Het is zo makkelijk om van alles te vinden en te veroordelen maar eigenlijk blijft het een zaak tussen twee mensen.......en hoe die het doen of oplossen? Ik hoef het eerlijk gezegd niet eens te weten......

God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?

(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff)
Het zou jammer zijn het hier dan ook onbespreekbaar te maken.

Laatst aangepast door
YES356
op maandag 18 juni 2012, 11:03
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:16

YES356 schreef:
God vraagt ons zeker daar zeker over na te denken. Of willen we sommige dingen liever niet lezen en het er over hebben? en gewoon ons eigen ding doen? Sex is niet alleen geslachtsgemeenschap toch?

(De auteur heeft dit topic geopend omdat haar ervaring was dat er binnen de kerken er vaak geen mogelijkheden waren er over te spreken!(dit schrijft ze ergens lees maar ff)

Jou wierook ruikt erg aards YES; Heb j' em ? Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:25

HERMAN968 schreef:
Jou wierook ruikt erg aards YES; Heb j' em ? Engeltje smiley

??

de mindere zegent de meerdere bedoel je? Wierook is aards, ik vat 'm in ieder geval niet. On topic weer?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:41

YES356 schreef:

Ik heb er helemaal geen moeite mee om over sex voor of na het huwelijk te praten.....maar ik heb wel eens eerder gezegd -toen het over het hebben van een zaadlozing ging- dat ik niet alles gedetailleerd hoef te weten......Sex in inderdaad niet alleen geslachtsgemeenschap, maar het is ook een intimiteit tussen twee mensen....
Het gaat mij in ieder geval te ver om het er over te hebben of je nu wel mag pijpen, beffen of wat dan ook voor het huwelijk......
Ik denk dat je dat voor binnen je relatie moet houden en het er samen over moet hebben of je dat nu wel of niet voor je huwelijk wilt doen......en zeker niet uitgebreid op een openbaar forum moet bespreken....
Maar misschien zijn dat toch mijn Calvinistische roots nog, ook een optie....Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:44

GELIJK WILLEMIJN!!!

Ook mij gaat dit te ver!!! Zelfs meer dan 1 brug!!!

Laatst aangepast door
ZEELAND736
op maandag 18 juni 2012, 11:44
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 11:54

Ik vind dat sex, net zoals religie, al veel te veel problemen heeft veroorzaakt: zedendelicten, vrouwenonderdrukking etc etc. Ut moet gewoon helemaal afgeschaft worden.

Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CARMEN073
op maandag 18 juni 2012, 11:55
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:28

Laatst aangepast door YES356

't Zit je diep jonge, heel diep dat graantje meepakken. Ken een goeie consulor, een christelijke als het geen bezwaar is Knipoog smiley . Nederlandse roots. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 18 juni 2012, 12:42
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE115

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:33

HEB IK IETS GEMIST??
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:34

HEIDE115 schreef:
HEB IK IETS GEMIST??

Ffe vorig vorum aangepast zodat je kunt volgen Heide. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:34

HEIDE115 schreef:
HEB IK IETS GEMIST??

Ffe vorig vorum aangepast zodat je kunt volgen Heide. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 12:37

HEIDE115 schreef:
HEB IK IETS GEMIST??

Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:06

Als ik de reacties op mijn schrijven lees dan had ik misschien beter de definitie( gegeven door knappe koppen te vinden op internet)) van” sexuele handelingen” niet in zijn geheel kunnen posten”(ik had die al opgekuist)

Het ging me vooral om de vetgedrukte letters (daarom zijn ze vet) een ieder die ik met deze definitie onbedoeld in een lastige positie heb gebracht. Of die ik dingen heb laten lezen die ze liever niet willen zien en onbespreekbaar willen houden hier mijn oprechte exuus !!!

Ik zal hem nog verder ” opkuisen” (Hoewel ik dan wel afbreuk doe aan de knappe koppen)
YES356 schreef:

Ontopic is geloof ik ,

Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.

Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:07

YES356 schreef:
Als ik de reacties op mijn schrijven lees dan had ik misschien beter de definitie( gegeven door knappe koppen te vinden op internet)) van” sexuele handelingen” niet in zijn geheel kunnen posten”(ik had die al opgekuist)

Het ging me vooral om de vetgedrukte letters (daarom zijn ze vet) een ieder die ik met deze definitie onbedoeld in een lastige positie heb gebracht. Of die ik dingen heb laten lezen die ze liever niet willen zien en onbespreekbaar willen houden hier mijn oprechte exuus !!!

Ik zal hem nog verder ” opkuisen” (Hoewel ik dan wel afbreuk doe aan de knappe koppen)
YES356 schreef:

Ontopic is geloof ik ,

Niet alleen over geslachtsgemeenschap tenminste zo lees ik het bovenstaande zoals het topic geopend is.

Voorbeelden van seksuele handelingen zijn het strelen van jezelf of van de ander, (tong-)zoenen, Aan de handeling gaat een gedachte vooraf die leidt tot een staat van seksuele opwinding, of slechts het naar elkaar of de ander kijken, of het gluren naar de ander of anderen (voyeurisme).

Sex voor het huwelijk YES zegt YES ! Doordrammer. Boze smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
HERMAN968
op maandag 18 juni 2012, 13:10
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: maandag 18 juni 2012, 13:30

CARMEN073 schreef:
Ik vind dat sex, net zoals religie, al veel te veel problemen heeft veroorzaakt: zedendelicten, vrouwenonderdrukking etc etc. Ut moet gewoon helemaal afgeschaft worden.

Engeltje smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 97 Volgende
Pagina 73 van 97