Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:38
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | tja, wat is feitelijk? Ik heb het gezien voor tv en idd hij verstond haar niet goed. Maar dat hij haar de genezing wou aanpraten was echt geen sprake van. En in het interview in de studio vond ik hem ook eerlijk en betrokken. Maar weet je dat dit artikel al zes jaar oud is? |
Híj verstond haar wel degelijk, zie film netwerk, maar hij liet een muziek spelen zodat de záál het niet kon verstaan, toen Leonie zei, dat ze niets voelde en zei dat ze niet was genezen. en hij daar keihard 'amen' op zei, en dát kon de zaal weer wel verstaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 22:53
|
|
|
18 De Here zal mij beveiligen tegen alle boos opzet en behouden in zijn hemels Koninkrijk brengen. Hem zij de heerlijkheid in alle eeuwigheid! Amen. 19 Groet Prisca en Aquila en het huis van Onesiforus. 20 Erastus is te Korinte gebleven, Trofimus heb ik ziek achtergelaten te Milete. 21 Doe uw best vóór de winter te komen. Eubulus, Pudens, Linus, Claudia en alle broeders laten u groeten. 22 De Here zij met uw geest. De genade zij met ulieden.
2 Tim 4 vers 18 t/m 22
Jammer dan, dat Paulus op een gegeven moment aan Timotheus moest schrijven:'ERASTUS IS TE KORINTHE GEBLEVEN, TROPHIMUS HEB IK ZIEK ACHTERGELATEN'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:19
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Híj verstond haar wel degelijk, zie film netwerk, maar hij liet een muziek spelen zodat de záál het niet kon verstaan, toen Leonie zei, dat ze niets voelde en zei dat ze niet was genezen. en hij daar keihard 'amen' op zei, en dát kon de zaal weer wel verstaan. | Tjonge jonge, wat denk jij negatief over die man. Ik vind dit ronduit beledigend iemand van zulke slechte motieven te betichten. Hij misbruikt de muziek niet, die muziek speelt altijd, en als hij op het podium staat hoor je die muziek gewoon op de achtergrond. Deze man heeft de Heer lief en doet wat de Heer van hem vraagt, je kunt niet iemand zo afbranden, en zeker niet afschilderen als iemand die dit doet om mensen te manipuleren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:51
|
|
|
bijbelgetrouw.nl, hier staat dat de zaal Zijlstra wel kan horen en het meisje niet, door de muziek.
"Vierde alinea van artikel: Jan Zijlstra ontmaskerd... : Tijdens de dienst waarin Leonie Verhoef (voor de 2e keer) genezing komt zoeken draagt zij een microfoontje ten behoeve van de TV-opnamen. Wat de mensen in de zaal niet horen, hoort de kijker wel. Zijlstra verklaart in zijn eigen microfoon (geluid dat de zaal hoort) dat ze "genezen is", zij antwoord dat ze heel veel pijn heeft, dat ze warmte voelt maar niet in haar benen (..) ze praten nog wat heen en weer, de zaal hoort alleen Zijlstra over de microfoon en hij claimt haar "verlossing". Terwijl ze nog terugpraat en duidelijk probeert te maken dat ze erg veel pijn heeft en niet genezen is, zet Zijlstra een lied in.. dit mag de zaal niet horen, immers? "
Dat zag ik meteen al, toen ik de uitzending van Netwerk zag.
Wat ook logisch is, anders zou de 'geloofwaardigheid' van Zijlstra worden aangetast, als de zaal ook het meisje zou kunnen horen...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 00:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zondag 30 oktober 2011, 23:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Een recente link: "Jan Zijlstra geneest niet, maar maakt slachtoffers"
Hier staat in dat de zaal hem wel kan verstaan, en haar niet.
Wat ook logisch is, anders zou de 'geloofwaardighei' van Zijlstra worden aangetast. | Geloofwaardigheid is nooit een probleem in zo'n geval. Je weet dat als je iets wilt doen voor de Heer, dat er altijd mensen zijn die je zo snel mogelijk willen afbranden. Als je niet tegen kritiek kunt, kun je ook niet staande blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Geloofwaardigheid is nooit een probleem in zo'n geval. Je weet dat als je iets wilt doen voor de Heer, dat er altijd mensen zijn die je zo snel mogelijk willen afbranden. Als je niet tegen kritiek kunt, kun je ook niet staande blijven. |
Ik brand niemand af. Ik zie de Waarheid. en de Waarheid maakt vrij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 00:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik brand niemand af. Ik zie de Waarheid. en de Waarheid maakt vrij. | Is ook meer in het algemeen bedoeld. Je moet eens weten hoeveel mensen uitgeblust zijn vanwege de kritiek die ze moeten verdragen. Gemiddeld houdt men het drie jaar vol. Als je dan niet zeker bent van datgene wat je doet Gods wil is, ben je volledig afgebrand...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 01:06
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.
Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.
Maar dat is nu voorbij.
| Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.
Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.
Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen. Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.
Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker. Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 02:29
|
|
|
Als je zeker bent van jezelf, kan men branden wat ie wil.
Ik voel me in de z.. gezet, heb dat jaren gelooft, video's boeken gekocht, etc.
Maar dat is nu voorbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 08:29
|
|
|
PIETER619 schreef: | Dat is jammer, want ik ben er van overtuigd dat God geneest , maar wel onder de juiste voorwaarden. Ik heb een keer een documentaire gezien naar ik meen bij de EO over mensen die door gebedsgenezing genezen werden. Deze mensen waren niet bij Jan Zijlstra geweest maar ergens anders oa naar ds Holder in de Levende Steen gemeente.
Er was een man die niet gelovig was en voor de zoveelste keer naar het ziekenhuis moest voor een operatie (hij liep achter en rollator en naar ik meen het aan zijn rug en ook zwaar nekletsel) hij werd uitgenodigd door een kamer genoot om eens mee te gaan ergens naar toe, het bleek een gebedsgenezingdienst, waar hij dus genezen vandaan is gekomen. Hij liep God prijzend met de reporter zonder rollator over straat, Hij kom alles weer zei hij. Er was nog iemand die ook “ongeneselijk was en zo is genezen maar dat weet ik niet meer precies wat dat was.
Zoals ik al zei men behoort het zo te doen als God het wil, niet uit eigen belang wat sommige “gebedsgenezers” wel doen. Ik ben en blijf er van overtuigd dat God wil helpen, soms niet zo wij het willen.
Ik heb vroeger stiekem (toen ik niet meer in de kerk kwam en wel in de kroeg, dus eigenlijk hypocriet) wel gebeden om genezing voor mijn vader die stervende was door kanker. Waarom is dat hypocriet?
Na wat hij allemaal heeft meegemaakt in zijn leven had hij het verdient om een nieuw lichaam van de Heer te krijgen, dus is hij op ander wijze genezen dan ik wilde, althans zo heb ik dat gezien.
Ik denk dat we voorzichtig moeten zijn met wat wij willen, God wil helpen maar wel zo dat Zijn wil geschiede |
Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
En zo'n verhaal wat je schrijft, geloof ik wel hoor.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Ze doen net alsof er uitverkoop is in de Beijenkorf...
Zag ik dat maar jaren geleden....Maar ja, nu kan ik weer waarschuwen.
Mzzl!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 13:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 09:22
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Jammer zeg, dat je niet even bij Willemijn langs bent geweest. Dat was gezellig geweest!
Oeps, ben ook even off-topic |
Oei, zal niet meer off topic gaan.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:12
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben na een paar kaar, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Trouwens, vond dat altijd erg ongemakkelijk, zo'n vreemde, die je aanraakt...en dan van 'ik gebied je dit lichaam te verlaten'....en dat soort uitspraken...
Maar ik werd vroeger beticht, toen ik niet genas bij die 'gebedsgenezers' dat er wel zonde in mijn leven moet zijn, en mijn geloof niet groot genoeg is. Nou als je dan zoals ik deed, heel netjes leefde, het geloof heel serieus nam, ja, dan word je nog zieker van die uitspraken. en je gaat twijfelen aan jeZelf. Je krijgt ook een vals schuldgevoel over vermeende zonde in je leven en omdat je denkt dat je geloof niet groot genoeg is.
En dan heb ik het nog niet over de grote hoeveel geld die ik heb gegeven aan donaties, boeken, video's, cd's, collectes etc. En ik héb veel gegeven, want ik hád toen veel geld....
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook vele nare ervaringen heb gehad, wat mij erg veel schade heeft toegebracht maar dat nu niet vertel, daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
Maar hoe het gebracht wordt door die gasten zo van 'gebedsgenezingen' dan en dan daar en daar!
Mzzl! | Wat heeft Berea nu te maken met genezingsdiensten? Je haalt er wel een heleboel bij, wat helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. De vraag was is gebedsgenezing nog van deze tijd? De vraag was niet, hoe corrupt is men bezig in deze wereld. En als je niet wilt geloven dat je gevormd bent door je verleden haal dan niet voortdurend je eigen ervaringen erbij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 11:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat heeft Berea nu te maken met genezingsdiensten? Je haalt er wel een heleboel bij, wat helemaal niets met het onderwerp te maken heeft. De vraag was is gebedsgenezing nog van deze tijd? De vraag was niet, hoe corrupt is men bezig in deze wereld. En als je niet wilt geloven dat je gevormd bent door je verleden haal dan niet voortdurend je eigen ervaringen erbij. |
Onderwerp heet: Gebedsgenezing zin of onzin?
Het gaat hier over gebedsgenezing, ik reageer op Pieter619.
Met mijn verleden bedoel ik niet mijn volwassen tijd.
Fijne Dag!
NB: Berea ken ik van Amsterdam, toevallig he? En kwam toevallig de link tegen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 11:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 12:00
|
|
|
Volgens mij wordt het nog wel wat met die twee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 14:49
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, natuurlijk. Het gaat om de verlossing, niet om de genezing. En ik geloof best wel dat er nu en dan es iemand geneest, bij die handopleggende gebedsgenezers, maar dat gebeurd normaal ook. Het gaat erom dat God kracht en geloof geeft om met die ziekte om te gaan en het te dragen.
Ik ben ook gelovig. Ik ben, zonder tussenkomst van iemand die zijn hand(en) op me legt, genezen van 2 dingen. En ik weet dat mensen voor mij bidden, zowel in real live als hier. en ik doe dat andersom ook.
Want, wat er in de Berea Gemeente in Amsterdam, waar ik overigens ook issues mee heb gehad. Indirect. wat mij erg veel schade heeft toegebracht, achteraf gezien. maar dat niet vertel. daar hebben ze het over dat 'het' moet knisperen' en niet rinkelen' voor de collecte. Die kreet ken ik van andere s, eh gemeentes.
Mzzl! |
Kijk, ik heb wel eens het een en ander verteld. Ik heb een grenz daarin.
Kijk, zo'n groep als Berea, had (hoe 't er nu is weet ik niet) er veel belang bij, dat er zoveel mogelijk 'leden' zijn die geld afdragen; 10den, en collectes erbij. En dan hoef je geen psycholoog te zijn, om te bedenken dat 'ze' dingen anders doen en zeggen om dat zo te houden; leden die vette 10den en collectes geven. Denk ik.
En dat kan van alles zijn, wat ze doen en zeggen, áls de leden maar blijven komen en dus de bronnen van inkomsten verzekerd zijn. Met geld en inkomsten als motief, zeggen leidinggevenden van een gemeente hele andere dingen, dan bij een gemeente, waar geld geen rol speelt, zeg maar.
Kijk, en bij een auto-dealer wéét je dat. Ik bedoel niet dat een auto dealer liegt, natuurlijk niet. Maar ja, hij wil verkopen. dus als de klant rood een mooie kleur vindt. en er staat nog één rode... in de zaak die de klant meteen wil kopen, dan gaat die autodealer niet zeggen van dat hij dat geen mooie kleur vindt, want hij wil dat die auto verkocht wordt. Even héél simpel.
Maar bij een gemeente/kerk verwacht iemand dat niet. Iemand verwacht eerlijkheid. en geen antwoord, wat feitelijk niet zo is, maar is gegeven met als motief dat degene blijft komen in die gemeente.
Nou, daar kan iemand direct, of indirect schade van oplopen. Van zulk gedrag van de leidinggevenden naar de leden/een lid toe. Dingen die zo'n leidinggevende zegt bijvoorbeeld. Hij zou wel zeggen wat bijbels verantwoord is, alléén als dat ervoor zou zorgen dat zo'n lid blijft komen. Moet de leidinggevenden zeggen wat echt niet bijbels verantwoord is, derhalve er voor te zorgen dat iemand lid blijft dan doet hij dat als het motief geld is. En er dus inkomsten blijven komen.
Want die 10den+collecte is een leuke melkkoe. Het staat ook ergens in de bijbel dat we dat moeten betalen, die 10%. Maar omdat we tegenwoordig belasting betalen, en er belasting van ons inkomen wordt ingehouden, is dat erbij berekend. Vandaar dat het in traditionele kerken 1% en nog wat is.
In ieder geval, in een gemeente/kerk gedrag vertonen en dingen zeggen met als enige doel inkomsten verkrijgen, dat kan schade geven bij mensen die pas gelovig zijn, niet gelovig zijn opgevoed, niets van het geloof afweten en niet eens wisten wat kerst nu eigenlijk betekende.
En ook indirect, bij de betrokkene(n) van zo iemand.
En hier laat ik heb bij. ik heb grenzen. en het heeft geen enkele meerwaarde als ik nu ga uitleggen, op wat voor een wijze ik ervan de dupe was...
Trouwens, je kan makkelijk zelf dingen bedenken, die zouden kunnen onstaan, daardoor. Denk ik.
Het gaat er in de 1ste plaats om, dat het oplichting is.
En dit geval had toevallig 2vandaag gehaald, 6 jaar geleden.
Ik ken ook een geval, van een leidinggevende die er met al het geld van de gehele groep vandoor ging, met zijn gezin, naar het buitenland. Dat was een bedrag met 6 nullen. Maar ja, niet alles haalt het nieuws.
Wat denk je dan van mensen die járen ontzettend veel geld hadden gegeven, veel meer dan de 'verplichte' tienden.....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 15:22
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Volgens mij wordt het nog wel wat met die twee |
Hoi,
Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...
Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....
Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 31 oktober 2011, 15:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:03
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kijk, ik heb wel eens het een en ander verteld. Ik heb een grenz daarin.
Kijk, zo'n groep als Berea, had (hoe 't er nu is weet ik niet) er veel belang bij, dat er zoveel mogelijk 'leden' zijn die geld afdragen; 10den, en collectes erbij. En dan hoef je geen psycholoog te zijn, om te bedenken dat 'ze' dingen anders doen en zeggen om dat zo te houden; leden die vette 10den en collectes geven. Denk ik.
En dat kan van alles zijn, wat ze doen en zeggen, áls de leden maar blijven komen en dus de bronnen van inkomsten verzekerd zijn. Met geld en inkomsten als motief, zeggen leidinggevenden van een gemeente hele andere dingen, dan bij een gemeente, waar geld geen rol speelt, zeg maar.
Kijk, en bij een auto-dealer wéét je dat. Ik bedoel niet dat een auto dealer liegt, natuurlijk niet. Maar ja, hij wil verkopen. dus als de klant rood een mooie kleur vindt. en er staat nog één rode... in de zaak die de klant meteen wil kopen, dan gaat die autodealer niet zeggen van dat hij dat geen mooie kleur vindt, want hij wil dat die auto verkocht wordt. Even héél simpel.
Maar bij een gemeente/kerk verwacht iemand dat niet. Iemand verwacht eerlijkheid. en geen antwoord, wat feitelijk niet zo is, maar is gegeven met als motief dat degene blijft komen in die gemeente.
Nou, daar kan iemand direct, of indirect schade van oplopen. Van zulk gedrag van de leidinggevenden naar de leden/een lid toe. Dingen die zo'n leidinggevende zegt bijvoorbeeld. Hij zou wel zeggen wat bijbels verantwoord is, alléén als dat ervoor zou zorgen dat zo'n lid blijft komen. Moet de leidinggevenden zeggen wat echt niet bijbels verantwoord is, derhalve er voor te zorgen dat iemand lid blijft dan doet hij dat als het motief geld is. En er dus inkomsten blijven komen.
Want die 10den+collecte is een leuke melkkoe. Het staat ook ergens in de bijbel dat we dat moeten betalen, die 10%. Maar omdat we tegenwoordig belasting betalen, en er belasting van ons inkomen wordt ingehouden, is dat erbij berekend. Vandaar dat het in traditionele kerken 1% en nog wat is.
In ieder geval, in een gemeente/kerk gedrag vertonen en dingen zeggen met als enige doel inkomsten verkrijgen, dat kan schade geven bij mensen die pas gelovig zijn, niet gelovig zijn opgevoed, niets van het geloof afweten en niet eens wisten wat kerst nu eigenlijk betekende.
En ook indirect, bij de betrokkene(n) van zo iemand.
En hier laat ik heb bij. ik heb grenzen. en het heeft geen enkele meerwaarde als ik nu ga uitleggen, op wat voor een wijze ik ervan de dupe was...
Trouwens, je kan makkelijk zelf dingen bedenken, die zouden kunnen onstaan, daardoor. Denk ik.
Het gaat er in de 1ste plaats om, dat het oplichting is.
En dit geval had toevallig 2vandaag gehaald, 6 jaar geleden.
Ik ken ook een geval, van een leidinggevende die er met al het geld van de gehele groep vandoor ging, met zijn gezin, naar het buitenland. Dat was een bedrag met 6 nullen. Maar ja, niet alles haalt het nieuws.
Wat denk je dan van mensen die járen ontzettend veel geld hadden gegeven, veel meer dan de 'verplichte' tienden..... |
Shanita, wil je je aub bij het onderwerp houden. We hoeven niet alles erbij te slepen he....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:23
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi,
Het gaat me om de Waarheid. Ik durf niet eens te zeggen dat ik christelijk ben tegen iemand. Ik zeg altijd gelovig, en dan ook nog uitleggen van niet als die en die groepen...Anders heb ik gelijk al een stempel...en kan ik meteen stoppen...
Ik wist nog, eerst, kon je dit soort dingen eigenlijk niet eens zeggen, want 'dat was geen getuigenis'.....En daar deed ik nog aan mee ook....
Nee, het is een 'getuigenis' als sommigen alles onder het vloerkleed vegen, en 'men' er via de media of andere wegen achter komt.... |
Nee het is een getuigenis dat je niet eens durft te zeggen dat je christen bent ... !!!
Stop aub met je hetze tegen "alles en iedereen" die, in jouw ogen, dingen doen niet door de beugel kunnen. Extreme uitwassen zijn in jouw ogen meer regel dan uitzondering terwijl het toch echt om promilages gaat van wat er in christelijk Nederland gebeurt. Je verheft door jouw hetze die "extreme uitwassen" tot een standaard.
Vraag je eens af, waarom je naar desbetreffende diensten ging, de diensten die je nu zo afkraakt en in een kwaad daglicht stelt ... Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ... En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Je schreef eerder in dit topic: Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58 En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.
Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.
Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.
Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.
En ik naar traditionele kerken ging.
Gefeliciteerd ... je gaat nu wel uit ?? braaf met iemand naar bed ?? en bent wel in één kamer met iemand van het mannelijke geslacht ?? En voelt dat beter ?? ik wil je toch even verwijzen naar je verhaal aangaande je laatste relatie ... !!! Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!!
2 Timoteüs 1:6 Daarom spoor ik je aan het vuur brandend te houden van de gave die God je schonk toen ik je de handen oplegde. 7 God heeft ons niet een geest van lafhartigheid gegeven, maar een geest van kracht, liefde en bezonnenheid. 8 Schaam je er dus niet voor om van onze Heer te getuigen; schaam je ook niet voor mij, die omwille van hem gevangenzit, maar deel in het lijden voor het evangelie, met de kracht die God je geeft. 9 Hij heeft ons gered en ons geroepen tot een heilige taak, niet op grond van onze daden, maar omdat hij daartoe uit genade besloten had. Deze genade was ons al vóór alle tijden gegeven in Christus Jezus, 10 maar nu is ze bekend geworden doordat onze redder Christus Jezus is verschenen, die de dood heeft vernietigd en onvergankelijk leven heeft doen oplichten door het evangelie. 11 Van dit evangelie ben ik verkondiger, apostel en leraar; 12 daarom moet ik dit alles ondergaan. Maar ik schaam mij niet, want ik weet in wie ik mijn vertrouwen heb gesteld en ben ervan overtuigd dat hij bij machte is om wat mij is toevertrouwd te bewaren, tot de grote dag aanbreekt. 13 Neem als richtsnoer de heilzame woorden die je van mij hebt gehoord, houd vast aan het geloof en aan de liefde die in Christus Jezus zijn. 14 Bewaar door de heilige Geest, die in ons woont, het goede dat je is toevertrouwd.
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 31 oktober 2011, 16:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:37
|
|
|
Quote: | CROSSROAD: Je geloof is nu, nu je naar de traditionele kerken gaat, groot genoeg en er is zeker geen zonde meer in je leven ?? Dan nogmaals gefeliciteerd, want je genezing is nu natuurlijk een feit ... !!! |
Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.
Dank voor de felicitaties!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 16:47
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dat geloof van mij is standvastig. Groter kan eigenlijk niet. En er is ook geen bewuste zonde in mijn leven. En mijn genezingen zijn een feit.
Dank voor de felicitaties! |
Dan kun je dus met een gerust hart, tegen iedereen, zeggen dat je een christen bent ...
dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ...
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 31 oktober 2011, 16:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:17
|
|
|
CROSSROAD: dan kun je dus je hetze, tegen je broeders en zusters, die anders denken en omgaan met hun geloof, laten varen. Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen ... Engeltje smiley
Ik heb tegen niemand een hetze.
CROSSROAD: Ja misschien kun je ze ook eens liefdevol benaderen
Ik kan wel mezelf corrigeren.
Maar ik ga niet lopen slijmen
CROSSROAD: Je hebt, volgens je eigen zeggen, een universitaire opleiding, waar was dan je realiteitszin ...
Mijn opleidingen hebben daar niets mee te maken.
CROSSROAD:En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Dat is geen smoes, maar de waarheid.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:20
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:27
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:29
|
|
|
foutje
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 1 november 2011, 12:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 17:33
|
|
|
SHANITA130 schreef: | CROSSROAD:En kom nu niet met de smoes "ik was nog maar pas bekeerd en wist het niet" ... Je gaat daar heen, waar jij je op dat moment thuis voelt ...
Dat is geen smoes, maar de waarheid. |
Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:33
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Kun je die 4 antwoorden niet in1x plaatsen Shanita??? |
Wees eens eerlijk, ik vind die korte samenvattingen toch wel beter te volgen, dan die halve testament rollen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 31 oktober 2011, 18:38
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Wees eens eerlijk, ik vind die korte samenvattingen toch wel beter te volgen, dan die halve testament rollen |
Welja...laten we doorslaan met testamentrollen...
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|