ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:58

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed?
Alleen geef je andere mensen de schuld die daar niks mee te maken hebben. Het is ronduit schandalig dat je zulke mails gehad hebt gekregen en als ik jou was, zou ik de redactie inschakelen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 27 augustus 2012, 20:01
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:01

BERT168 schreef:

willemijn...Jol stelde je de vraag waar staat dat in de bijbel over Yoga wordt gesproken,kun je daar ook wat teksten van laten zien, of moeten we dat in de bijbel zien te vinden door tussen de regels door te lezen?

Nee ik stelde die vraag in alle eerlijkheid want heb de laatste jaren heel vaak gezien dat het er niet altijd staat zoals ik geleerd heb of denk dat het er staat. Zoals Willemijn zelf al schreef christen zijn is nooit af. Maar heb er nog geen antwoord op.
Over mediteren kan ik wel teksten vinden maar die gaan volgens mij over mediteren over Gods woord
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:02

CHATULIEM619 schreef:
Alleen geef je andere mensen de schuld die daar niks mee te maken hebben. Het is ronduit schandalig dat je zulke mails gehad hebt en als ik jou was, zou ik de redactie inschakelen.

Nee hoor, ik geef mensen de schuld die lelijk en onterecht tegen me doen.....Wil het lijstje nog wel weer een keer opnoemen van het forum?
Jij vond ook dat ik mensen door het slijk haalde en gemeen deed.....
Juist van jou verwacht ik dat soort dingen niet want je zet wel een beeld van mij neer......
Maar er is genoeg over gezegd.....ik ga mijn energie er niet meer in steken...
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:05

WILLEMIJN232 schreef:
Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed?

Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM.
Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik)
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:07

WILLEMIJN232 schreef:
Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof?????
Is de lotushouding ook al occult?????? Verraste, verbaasde smiley

Weet niet hoe de lotushouding is maar lijkt me niet dat een houding op zich occult kan zijn
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:13

ROELANDE345 schreef:
Zulke mails is natuurlijk echt verschrikkelijk! Dat kan echt niet doorsturen naar CM.
Maar op het forum is zoiets bij mijn weten nooit gezegd. Jij voelt je duidelijk regelmatig persoonlijk aangevallen door iemand op het forum.Maar jouw reactie's zijn ook niet echt vriendelijk. (En dat is zachtjes uitgedrukt vind ik)

Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben......
Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden......
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:46

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat je tegenstrijdig bezig bent. Aan de ene kant stel je dat je moet oppassen met de definitie van occult, maar dan voeg je er wel iets aan toe.

De discussie die je voert, is feitelijk gebaseerd op het gegeven dat Yoga een niet-christelijke oorsprong heeft en daarom beschouw je de uitingen ervan als occult. Als ik net zo zou redeneren als jij, zou roken derhalve een occulte gewoonte zijn.

Dat gaat me veel te ver en dat maak ik duidelijk. Het enige verschil is wel dat roken onmiskenbaar schade toebrengt aan het lichaam, zeker bij hart-, copd- en diabetespatienten. Of dat met ontspanningsoefeningen met dezelfde techniek als in yoga gebruikelijk ook zo is, kun je zelf invullen

In alles wat ik geschreven heb, ben ik zorgvuldig geweest. Ik heb occultisme gedefinieerd als esoterische religies. Die definitie kun je terugvinden bij anderen en zelfs bij niet-christenen.

Ik beweer niet dat je niet zorgvuldig bent of niet zorgvuldig probeert te zijn. Als ik dat dacht zou ik je niet serieus nemen. Maar ik verbaas me wat over de mate waarin je je hier in vastbijt en ik stel vast dat mensen er persoonlijk erg door geraakt worden - en niet op een prettige manier. Het moet haast zo zijn dat je mensen er voor wilt waarschuwen en dat is je goed recht. We zitten hier om als, weliswaar heel verschillende, christenen tot betere inzichten te komen. Maar ik vind je onderbouwing niet erg sterk.

Je leest in ieder geval niet altijd zorgvuldig en dat blijkt ook hier weer. Je hebt die definitie ook gegeven toen er nadrukkelijk naar werd gevraagd, onder meer door mij. Het is mijns inziens daarmee niet hard te maken dat de ontspanningsoefeningen occult zouden zijn, dan wel dat iemand die dat soort oefeningen doet, zich feitelijk inlaat met of openstelt voor occultisme.

Wel vraag ik me af wat slechter voor je lichaam en geest is. Roken is dodelijk en iedereen kan weten wat dat in haar of zijn medische situatie doet.

En verder weet je zo langzamerhand wel dat ik niks heb met zweverigheid in welke vorm dan ook en ook niet zo met yoga

Het verwijt dat ik zomaar iets roep, vind ik ook niet juist.

Toon eens aan waar ik dat schrijf of beweer. En als je dat niet kunt, heb jij nu maar wat geroepen.

Thomas, die vindt dat je alles moet onderzoeken en het goede behouden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 28 augustus 2012, 14:42
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47

WILLEMIJN232 schreef:

Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:47

WILLEMIJN232 schreef:
Vind je? Ik wordt regelmatig aangevallen en ik ben direct want ik hou niet van die verborgen boodschappen......En als mij dat kwetst is het niet aan de ander om te concluderen dat het wel meevalt.......en geloof me, als je mij een beetje zou kennen, ik kan wel wat hebben......
Maar ok, nu zijn het mijn reacties die niet vriendelijk zijn.......prima, laten we het daar op houden......

willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 20:59

ik sluit me er ook bij aan dat als er mensen zijn die jou mailen met de tekst dat je ''branden zult in de hel'', je meteen de redactie zou moeten waarschuwen en dat zulke figuren beslist niet op CM thuishoren.
die zijn CM niet waardig,helaas hebben ze niet door dat het geen wat ze zeggen averrechts zal werken,en het er alleen maar minder van kan worden,extremisten zijn het in mijn ogen!

wat betreft mijn vraag waar de bijbel spreekt over Yoga...
ik probeer bij elke discussie de bijbel erbij te pakken,omdat ik die zie als basis zoals ik al eerder zei.
de bijbel is ons handboek,zonder bijbel zijn we eingelijk niks,(als christen)we zijn als het ware de draad kwijt.

als jij op een gegeven moment zegt dat als ik de bijbel goed lees,dat de bijbel over Yoga spreekt dan neem ik dus aan dat je ergens iets gelezen hebt waarvan jij vind dat het over Yoga gaat toch?

ik heb even iets uit een eerdere Yoga discussie gehaald wat Yoga zijn oorsprong vindt,maar misschien denk je daar anders over?

- Yoga komt van het Sanskrietse woord Yug, en dat betekent “eenheid” (met het goddelijke, uw hogere “Ik” of “Zelf”). Yoga is een weg om uw gewone geest (wie u denkt te zijn) te transcenderen (te boven te gaan), om op te gaan in uw “hogere Ik” of “God Zelf”. Yoga betekent “verbinden” - verbinden met Brahman (d.w.z. het “Oneindige”, de “Universele Geest”, de onpersoonlijke kracht die Hindoes “God” noemen) - via de realisatie van een gewijzigde staat van bewustzijn, zichzelf daarbij theoretisch bevrijdend van de slavernij aan eindeloze reïncarnaties. Yoga komt voort uit de Hindoe-veda’s1. Het kan teruggevoerd worden tot Patanjali, die een religieus leider was. Shiva, een van drie machtigste goden van het Hindoeïsme, die gekend was als “De Verwoester”, wordt “Yogi Swara” genoemd of “Heer van de Yoga”.

zegt mij verder genoeg,als je hier mee bezig bent is het niet ter eer van God lijkt me,en dan bedoel ik onze God..waar de bijbel over spreekt.

Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 27 augustus 2012, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:01

JOL252 schreef:
Ja, ik vind de uitspraak "je brandt in de hel" inderdaad persoonlijk want men verwenst je. Het is wel degelijk zoals Chat zegt een vervloeking en een reden om de redactie in te seinen. Zulke uitspraken zijn not done en onwaardig. Punt.

Juist!!! Wilde dit net neerzetten maar je was me voor Knipoog smiley
Maar dan nog waarom zo aanvallend over wie er wel of niet aan yoga doet??
Is het niet de verantwoording van die persoon zelf???
Ik ga toch ook niet mensen aanvallen die op zondag op het voetbalveld koning voetbal staan te vereren terwijl ik daar moeite mee heb??
Das de verantwoording van die persoon, al kan en mag je er wel je gedachten over hebben!!!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:07

PETRA944 schreef:
willemijn, die mails, kunnen inderdaad niet, maar is het niet zo dat je door die mails, alles wat geschreven word op het forum, verkeerd oppakt als negatief aanvallend naar jou toe?, kijk bv onze communicatie, jij beweert ik je veroordeelde door yoga, terwijl ik toen echt helemaal niets over yogha had geschreven, je ziet alles als aanval, het niet helemaal helder denk ik, je leest het met een bril gevormd door die negatieve mails en vervolgens ga je op velen hier met een haaierigge houding naar anderen schrijven. Zo komt het op mij tenminste over

Ik heb er moeite mee dat jij gewoon zegt als het je niet bevalt: ik negeer je!
Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent....
En ik ga hier geen discussie meer voeren over yoga of wat dan ook.......
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:08

Lieve mensen allemaal,
Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje.
PUNT.
Er komt geen agressie bij kijken en er is geen competitie.
In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken.
Ik denk dat God het wel goed vindt als je yoga als sport beoefend.
Huhm.
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:12

WILLEMIJN232 schreef:
Dat is een van de vreselijkste dingen die je tegen mensen kan zeggen want je bestaat dan niet meer als mens...Nu veeg jij je eigen straatje schoon en geeft mij de schuld....je doet maar, maar pretendeer dan niet dat je christen bent....

Deze reactie snap ik niet van je Willemijn> Je zegt zelf in een ander topic dat je verdrietig bent over het twijfelen van mensen aan jouw christen zijn. En nu doe je hetzelfde met Petra????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23

IJSJE204 schreef:
Lieve mensen allemaal,
Yoga is (voor mij) niets anders dan lekker je spieren even laten werken. Gewoon op de grond, op een matje.
PUNT.
In elke tak van sport worden (delen van) yoga-oefeningen gebruikt om te rekken en te strekken.
Huhm.

Ik ben het met je eens Ijsje.....iedereen zou eens een les moeten volgen en dan een mening hebben.......Wie weet een CM uitje....
Knipoog smiley Verraste, verbaasde smiley Grapje hoor.....
Voor mij is het een gezellig avondje uit met vriendinnen en de het lijf weer eens gestrekt en weten en voelen waar je spieren zitten.....
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:23

IJSJE204 schreef:
Lieve mensen allemaal,
PUNT.
Huhm.

Ja dat zoiets schreef ik eerst ook IJsje maar toen kreeg ik het verwijt dat ik yoga belachelijk maak. Dus blijkbaar is het voor sommigen meer dan dit
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:29

WILLEMIJN232 schreef:

ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:31

IJSJE204 schreef:
Lieve mensen allemaal,
PUNT.
Huhm.
Voor jou.....jij denkt...zal wel.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:34

PETRA944 schreef:
ik heb gezegd dat ik je negeer, omdat je niet eerlijk communiceert, hoe kan ik tot een goede communicatie met iemand komen die beweert ik dingen heb geschreven, die ik niet heb geschreven? als ik vervolgens me geschreven worden queut, ga je er haaierig op in, ziet je miscommunicatie van het geen je las niet in, blijft steeds op me haaierig reageren. dus wat kan ik dan nog meer doen dan negeren. ermee ophouden doe je ook niet, tot je op het punt komt dat je zelf er in eens wel mee wilt ophouden, ik probeer net tot een poging met je te komen om misbegrip onder elkaar uittepraten, maar nog krijg ik geen heldere reactie van jou, waarin je effe nuchter alles overdenkt, maar weer mij veroordeelt om????? wat heb ik ergens fout na je toe gedaan. dus hoe zou ik dit nog met je moeten uitpraten op zo,n manier, dan blijft er niets anders voor me op dan je in het vervolg maar weer verder te negeren, ook al gedraag je ej bijna als een stalker op mij berichten die ik schrijf door overal haaiig, ik neem het woord van roulade maar over, op te reageren. ees es alles eens een keer rustig terug, dan zie je misschien in dat je alles met een bril heb gelezen gewormd door de mails denk ik die je hebt gekregen, ik ben je vijand niet, heb je nooit veroordeelt over dat je aan yogha doet. dan kunnen we iedere cristen wel gaan veroordelen, want iedere cristen is zo op zijn haar geloofsweg en heeft nog wel wat dingen om over na te denken en te verbeteren, niemand is perfect. op normale reacties van jou naar mij toe wil ik best je niet negeren , maar wat moet ik met al die haaierigge reacties van jou, waarin je mij van allerlei dingen beschuldigt, een beeld van me schept op het forum , waarmee je me probeert af te schilderen als geen goede cristen, en warom doe je dat? waar heb ik jou ooit niet met respect behandelt ofzo? jij hebt het over mails die je krijgt, ik heb hier last van een stalker op het forum die steeds probeert me negatief afteschilderen op dit forum . wat is je proleem? warom, is het zo moeilijk om toetegeven je iets verkeerd heb begrepen een fout hebt gemaakt, of reageer je je frustratie over de mails op mij af?

Weet je wel wat stalken is vraag ik me in alle ernst af? Ik reageer op jouw schrijfsels en daar is een forum voor.....
Naar boven

Auteur Bericht
IJSJE204

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:37

I rest my case!
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 21:39

WILLEMIJN232 schreef:
Weet je wel wat stalken is vraag ik me in alle ernst af? Ik reageer op jouw schrijfsels en daar is een forum voor.....
de manier waarop je op mijn schrijven reageert komt in mijn ogen over als iemand die stalkerig is. maar ja ieder haar hobby, ik ga geen energie meer in je steken aangezien we er zo toch niet uitkomen dan maar weer negeren Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:13

maar ja, al een paar dagen negeer ik maar dat je bijna bij alles wat ik schrijf, negatief op me ingaat, me belachelijk maakt op het forum. en jij willemijn gaat maar door en door. leuk is het zo niet voor mij op het forum meer moet ik me dan bij ieder schrijven gaan verdediggen tegenover leugens. sommigge mensen op dit forum zitten echt niet lekker in hun vel, en begrijp het best, ben ook niet boos op je willemijn, je trapt van je af vanuit je eigen pijn. en ik hoop dat jezus je wonden heelt. maar dat wil niet zeggen dat ik me grenzen niet bewaak, ook ik heb gevoel en bij deze trek ik me terug van het forum en hoop dat de rust terug keert op het forum, en fouten, miscommunicaties maken we allemaal wel eens, jammer willemijn dat je je eigen fouten niet toegeeft eerlijk en inziet dat je anderen onterecht kwetst. en er gewoon maar mee door blijft gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:15

PETRA944 schreef:
maar ja, al een paar dagen negeer ik maar dat je bijna bij alles wat ik schrijf, negatief op me ingaat, me belachelijk maakt op het forum. en jij willemijn gaat maar door en door. leuk is het zo niet voor mij op het forum meer moet ik me dan bij ieder schrijven gaan verdediggen tegenover leugens. sommigge mensen op dit forum zitten echt niet lekker in hun vel, en begrijp het best, ben ook niet boos op je willemijn, je trapt van je af vanuit je eigen pijn. en ik hoop dat jezus je wonden heelt. maar dat wil niet zeggen dat ik me grenzen niet bewaak, ook ik heb gevoel en bij deze trek ik me terug van het forum en hoop dat de rust terug keert op het forum, en fouten, miscommunicaties maken we allemaal wel eens, jammer willemijn dat je je eigen fouten niet toegeeft eerlijk en inziet dat je anderen onterecht kwetst. en er gewoon maar mee door blijft gaan.

Begrijpen doe je me in ieder geval niet, dat is wel helder.....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 22:39

THOMAS968 schreef:
Shanita:

Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.

Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.

Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.

Thomas, die wel vindt dat iedereen zou moeten stoppen met roken.

Hai Thomas,

Zo bedoelde ik het nog niet eens, dat roken een occulte oorsprong zou hebben.

Ik keek zo, Yoga zijn lichamelijke oefeningen, met of zonder meditatie, iig gezond.

En roken is uitermate ongezond. dus in mijn ogen zondig, want je verpest je gezondheid. en Yoga zijn lichamelijke oefeningen dus je conditie wordt er beter van, zo bedoelde ik het.

En dat die oefeningen dan een oosterse mystieke achtergond hebben, boeie.

Mazzel! Knipoog smiley

S. Die zoveel occult vond zelfs donald duck en sprookjes...sprookjes zijn mooi en spannend en donald duck is grappig en leuk.
En yoga is gezond. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 02:00

Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09

't Is goed om in je eigen hart te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of je van de ochtend tot de avond
Geen enkel hart hebt zeer gedaan.
Of je aan liefdeloze mensen
Eén woordje van liefde hebt gegeven
Of je tegen verdrietige harten
gezegt hebt het goede na te streven
Dat je je handen hebt gewonden
Rondom een hart, dat eenzaam was
...Dan voel je als het goed is
wat mooi en fout was deze dag

't Is goed in eigen hart te kijken...
dan blijft het oordelen uit
En mag je rust ervaren ,
voordat je je ogen sluit

gecopieerd uit kreet van de week,van djes, vond hem zo mooi, datikhem hier wou plaatsen, zet tot nadenken voor ons allen. net de hoop dat we allemaal wat liever met elkaar leren omgaan en ja bedoel ik ook mezelf mee hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 02:14

PETRA944 schreef:
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09

't Is goed om in je eigen hart te kijken
Nog even voor het slapen gaan
Of je van de ochtend tot de avond
Geen enkel hart hebt zeer gedaan.
Of je aan liefdeloze mensen
Eén woordje van liefde hebt gegeven
Of je tegen verdrietige harten
gezegt hebt het goede na te streven
Dat je je handen hebt gewonden
Rondom een hart, dat eenzaam was
...Dan voel je als het goed is
wat mooi en fout was deze dag

't Is goed in eigen hart te kijken...
dan blijft het oordelen uit
En mag je rust ervaren ,
voordat je je ogen sluit

gecopieerd uit kreet van de week,van djes, vond hem zo mooi, datikhem hier wou plaatsen, zet tot nadenken voor ons allen. net de hoop dat we allemaal wat liever met elkaar leren omgaan en ja bedoel ik ook mezelf mee hoor.

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 13:59

WILLEMIJN232 schreef:
Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten.....

Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden?
Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.

De bijbel is er duidelijk over dat we ons niet in moeten laten met afgoden,
Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FILIA110

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:32

JANE410 schreef:
Willemijn, ik heb respect voor iedereen en iedereen mag er ook anders over denken. Ik heb gewoon gezegd wat mijn mening hierover is. Vraag me alleen af: waarom het voor gelovigen zo moeilijk is, als je weet dat de bron niet goed is om dat te aanvaarden?
Heb ook zelf jarenlang niet geweten waar yoga vandaan komt en uit welke bron. Sinds ik dat wel weet zal ik er nooit aan beginnen.

Dit is mijn mening en wil niet zeggen dat ik geen respect heb voor andere mensen. Lachende smiley

Dat heb je heel mooi gezegd Jane en daar kan ik het van harte mee eens zijn.

Ik vraag me ook steeds af, als men yoga dan gewoon gymnastiek oefeningen noemt, waarom men het dan niet gewoon gymnastiekoefeningen noemt? Want ze hebben het zelf steeds over Yoga en Yoga is toch echt wel wat anders dan gymnastiekoefeningen en ook ik kom niet verder en wil ook niet verder gaan dan de bijbel, die inderdaad zeer duidelijk is, dat christenen zich niet met afgoden en de occulte wereld of alles, wat daar uit voortkomt, moeten bezighouden.

Ook ongezeggelijkheid is tovenarij zo leert de bijbel mij. En zo kunnen mensen denken, dat ze God de Vader van Jezus Christus dienen, maar ondertussen al enorm zijn afgedwaald van Hem. 1 Sam 15,23 "Weerspannigheid is even erg als toverij, en eigenzinnigheid is even slecht als afgodendienst. U hebt de opdracht van de HEER verworpen; daarom verwerpt hij u als koning!’

Dit werd met name ook de val van Salomo, die zich ook had verontreinigd met de vele afgoden, die zijn vele heidense vrouwen meenamen. God heeft toen zijn koninkrijk van hem afgenomen; weleswaar tijdens de regering van zijn zoon, omwille van David, die God wel op een Gode welgevalloge wijze gediend had. Hij mocht slechts 1 stam overhouden en dat ook maar alleen omwille van David.

En staat er ook zeer duidelijk in de bijbel: 1 Joh 5,21; Hoedt u voor de afgoden!!!

Hand 15,20
maar dat we hun moeten schrijven dat ze zich dienen te onthouden van wat door de afgodendienst bezoedeld is, van ontucht, van vlees waar nog bloed in zit en van het bloed zelf.

2 Kor 6,16
Wat heeft de tempel van God met afgoden te maken? Wijzelf zijn de tempel van de levende God, zoals God heeft gezegd: ‘Ik zal bij hen wonen en in hun midden verkeren, ik zal hun God zijn en zij mijn volk.

1 Tess 1,9
iedereen praat erover hoe wij door u zijn ontvangen en hoe u zich van de afgoden hebt afgewend om u tot God te keren – om hem, de levende en ware God, te dienen
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:38

JANE410 schreef:

De bron van roken is ook occult.

THOMAS968 schreef:
Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.

Duszzzz....

Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..

Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Kwijlende smiley
Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.

Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.

Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.

Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...

Mazzel! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 28 augustus 2012, 16:39
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 16:54

SHANITA130 schreef:
De bron van roken is ook occult.

THOMAS968 schreef:

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook.

Duszzzz....

Er zijn ook oosterse tegelsjeswijsheden die door christenen worden gebezigd, ook oosters eten is helemaal in. dan zou je nooit een chinees of thais restaurant in kunnen gaan, want dan zit je ook bij beeldjes en waaiers met oosterse afbeeldingen. En lampionnetjes met draakjes erop..

Nee vind het zwaar overtrokken. en niet occult. Die oostersen zijn best slim en hebben gewoon goede oefeningen bedacht en lekker eten Kwijlende smiley
Echt in de theorie, godsdienst verdiepen ja, dás weer iets anders, maar de oefeningen en wat meditatie...net zo overtrokken als destijds de Dondald Duck occult zou zijn, en nu denken sommigen gereformeerden zo, las ik pas ergens.

Kijk, glaasie draaien ja, dat is weer iets anders, en gevaarlijk, ook bewezen.

Mijn meningen die hier staan, wat ik denk.

Zo, ik ga weer verder lezen, ja, verslaafd aan het lezen, nu: het onrecht van de sterkste van John Steinbeck...

Mazzel! Knipoog smiley

Dus de chinees is ook occult met zijn Boeddha beeldjes?????? Het overgrote deel van ons leven bestaat dan uit occulte dingen geloof ik.....
Ik hou van yoga en van chinees.......en mensen moeten misschien eens wat drukker zijn met hun eigen geloofsleven dan dat van een ander......

Engeltje smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 5 6 7 8 9 10 11 ... 24 Volgende
Pagina 8 van 24