Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:40
|
|
|
CORNE927 schreef: | Tjee, wat een discussie is dit.
Dit is zo'n beetje het moeilijkste onderwerp wat je maar kan verzinnen. Zijn er eigenlijk wel goede antwoorden op te verzinnen?
Ik ken een vrouw die totaal verkankerd was en heeft bij haar volle verstand aangegeven of ze haar niet te veel wilden laten lijden. Goed of fout?
Fout: Er gebeurt een wonder waardoor ze geneest Goed: Je ondraaglijke lijden voor jezelf ...en...naasten verzachten, dus juist rekening houden met anderen zelfs.
Geef het goede antwoord maar op dat moment.
Dan de religieuze discussie. Mogen we voor God spelen? Hij gaf ons leven en Hij neemt ons terug. Geen discussie mogelijk meer. Wij mogen dat niet zelf beïnvloeden.
Het is niet voor niets dat dit onderwerp al jarenlang HOT is. Zoetjesaan glijden we naar de situatie toe dat, mits (aards) goed geregeld, veel mag. Aards gezien scheelt het ook veel kosten, dus kan wel begrijpen dat men dit omarmt. Ja, we kunnen zelfs blij zijn dat degene niet zoveel heeft hoeven lijden als 'we 'een handje helpen. Je hoort het vaak in de trant van, nou hij/zij is rustig heengegaan hoor. Men voelt zich er dus goed bij!! Goed voelen = accepteren, maar dus wel voor God spelen!!
Ga er maar aan staan als je zelf voor een keuze komt.
Dit is een voorbeeld van fysiek ziek zijn dus.
Nu geestelijk ziek, is zowaar toch anders..of niet?
Vraag 1) is geestelijk ziek vergelijkbaar met lichamelijk ziek? Kan je maanden over discussiëren. Persoonlijk zou ik zeggen, nee, is niet vergelijkbaar, maar door je vorming, omgeving gegroeid. Ja, maar dan ben je toch ook ziek? Ja, ziek gemaakt lijkt me.
Ik zie dat wel als een belangrijk verschil, zonder te zeggen wat erger is, lichamelijk of geestelijk. Het is allemaal erg namelijk, maar euthanasie bij geestelijk zieken ligt voor mij toch een stuk lastiger te accepteren.
We zitten allemaal wel es in de put, maar een goed gesprek kan veel verlichting geven en je weer positief doen worden. Nou, je zou maar een einde aan je leven gemaakt hebben. Da's toch zuur dan lijkt me.
Natuurlijk geldt dit niet in alle gevallen, maar ik wil aangeven dat geestelijk zieken en euthanasie meer oplossingen kan bieden dan lichamelijk zieken.
Corne, vindt het ook maar lastig |
Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...
Dat ik bid dat Jezus, de Opgestane, zich aan hem zal openbaren en hem zal leiden mag duidelijk zijn...
Jol... die dit ook lastig vindt... en een verdrietige zaak.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 12:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:53
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...
Dat ik bid dat Jezus, de Opgestane, zich aan hem zal openbaren en hem zal leiden mag duidelijk zijn...
Jol... die dit ook lastig vindt... en een verdrietige zaak. |
Ik bid mee!
Jans, vindt al haar woorden nu teveel of te weinig.....
Laatst aangepast door
|
JANS221
|
op maandag 11 februari 2013, 13:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:59
|
|
|
JOL252 schreef: | Tja... ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen maar een gesprek inzetten wat goed kan doen. Frank heeft aangegeven al enkele jaren met de dokter alles te bespreken en heeft eea ook al voor langere tijd ernstig overwogen ... kortom is behoorlijk overtuigd en vindt zijn leven nu afgerond...
Eerlijk gezegd vind ik het een beetje kort door de bocht, stel je dan niet een ultimatum, van als ik dan niet beter ben, mag voor mij de stekker er uit. Omdat hij vind dat zijn leven is afgerond, ieders leven is een strijd, bij de één gaat het er wat makkelijker aan toe, dan bij de ander. Je hebt er mensen bij zitten die aan zelfdoding doen of hebben gedaan, die hoe dan ook door iedereen worden veroordeeld. Maar om dat er nu een naam aan gegeven wordt, mag het, is elke vorm van zelfdoding dan geen euthanasie?
Dan vind ik euthanasie wel een stukje erger, dan betrek je in veel gevallen een ander er bij. Je vraagt eigenlijk aan een ander mens toestemming, of die wil, of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 12:59
|
|
|
Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze. Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen. Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je.... Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien.... Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 13:01
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze. Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen. Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je.... Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien.... Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft.... |
precies.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 13:24
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze.
Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen.
Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je.... Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien.... Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft.... |
ik leg me nergens bij neer, je vertelt mij hier even hoe ik denk en hoe ik hierin sta. Je mag ook vragen hoor. Verder zeg ik hierin niets maar je bent op een formidabele wijze aan het invullen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 13:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:16
|
|
|
JOL252 schreef: | ik leg me nergens bij neer, je vertelt mij hier even hoe ik denk en hoe ik hierin sta. Je mag ook vragen hoor. Verder zeg ik hierin niets maar je bent op een formidabele wijze aan het invullen. |
Hai Jol,
Ja, dat kan je voelen; invullen enzo.
En(dus niet "maar"), ik voel uit de toon van de posting van Mamaloe dat ze het heel goed bedoeld, dat is ook belangrijk.
En tuurlijk, mag jij, Jol, zeggen dat je vind dat iemand voor je aan het invullen is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 februari 2013, 14:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:21
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Er ligt altijd een diepere oorzaak achter, het is vrij makkelijk om nu maar te zeggen, ja maar hij praat al enkele jaren met de dokter, dus, met andere woorden, het is goed zo deze keuze. Ik denk dat we eens wat meer naar De Reden moeten kijken waarom iemand deze keuze wilt maken, en Daaraan proberen iets te doen. Bij Frank wat ik van zijn mails begrijp ( ik hoop en denk dat ik dit wel hier mag aankaarten van je ) is dat hij zich erg eenzaam voelt waar hij nu woont en weinig contacten, vriendschappen kan maken en zo word je wereldje dermate klein en vereenzaam je.... Vind het fout om als iemand dit aangeeft om je er maar dan zo bij neer te leggen en te zeggen, wij zijn bij je en houden je hand vast, nee mijn idee is, je mag meehuilen met diegene maar dan hem al het moois proberen te laten zien wat er is, maar hij nu niet ziet, maar proberen dat het leven van diegene een andere wending krijgt en hopen en bidden dat hij dat dan ook in mag gaan zien.... Bidden met elkaar, dat is wat Frank nu nodig heeft.... |
Volgens mij zeg je nu dingen die Jol niet zegt en bedoeld, daarbij spreek je dan niet alleen Jol aan maar ook Jans en mij.. Als ik voor mezelf spreek dan zeg ook ik dat ik naast hem sta maar betekent dat per definitie dat ik het ermee eens ben?? Nee dat betekent het voor mij niet en als je goed leest bij de andere damens ook niet... Ik ken Frank 2.5 jaar en al die tijd weet ik hoe moeilijk hij het heeft, dat hij het leven zat is was mij al lang bekent, maar wat ik zie in naast iemand staan is voor hem te bidden en een luisterend oor te bieden... ja het doet mij pijn dat tie het leven niet meer ziet zitten, ja ik wordt er verdrietig van maar moet ik hem dan als een baksteen laten vallen?? Nee zeker niet! juist nu en dan moet je naast iemand staan, dat is juist onze christenplicht en niet om hem finaal te laten vallen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:22
|
|
|
JOL252 schreef: | ik leg me nergens bij neer, je vertelt mij hier even hoe ik denk en hoe ik hierin sta. Je mag ook vragen hoor. Verder zeg ik hierin niets maar je bent op een formidabele wijze aan het invullen. |
Ik ben het met je eens Jol, Frank beschrijft jarenlange geestelijke pijnen dus die gaan echt wel wat verder dan zijn eenzaamheid nu.....Als ik het zo lees wordt het door sommige mede cmmers aardig gebagatelliseerd, het is niet aan ons om dat te doen en zeker niet om het te veroordelen....Wie zijn wij-zonder jarenlange geestelijke pijnen- om zo maar te zeggen, nee hoor moet je niet doen? Ik vind er niets van en hoef er ook niets van te vinden gelukkig en hoop voor Frank dat hij een goede keus maakt, wat het dan ook mag worden....Als hij er maar de rust vindt.......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 11 februari 2013, 14:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
En(dus niet "maar"), ik voel uit de toon van de posting van Mamaloe dat ze het heel goed bedoeld, dat is ook belangrijk.
En tuurlijk, mag jij, Jol, zeggen dat je vind dat iemand voor je aan het invullen is. |
Soms komen goede bedoelingen zo rot over........en het bagatelliseren van leed ook.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 14:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Jol,
En tuurlijk, mag jij, Jol, zeggen dat je vind dat iemand voor je aan het invullen is. |
Ze kan het goed bedoelen maar in goede bedoelingen kan je iemand ook heel hard in een hoek duwen waar iemand niet hoort. Ik vul niet in overigens. Dat laat ik liever aan anderen over.
Met goede bedoelingen is de weg naar de hel geplaveid zei mijn oma altijd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 15:45
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Soms komen goede bedoelingen zo rot over........en het bagatelliseren van leed ook....... |
Hai Willemijn,
Ja, ik vatte 'm al geloof ik.
Was ook niet een op zich staande post, maar naar Jol gericht..
Ja, ik ga er later op in.
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 16:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hai Willemijn,
Ja, ik vatte 'm al geloof ik.
Was ook niet een op zich staande post, maar naar Jol gericht..
Ja, ik ga er later op in.
Laterz! |
Joh Shanita, laat nu maar los naar mij toe. Ik vind dit te precair omdat het hier gaat om Frank. De onzinnigheid van diverse reacties richting mij maar ook o.a. naar Jans, en ook Erika rekent zich erbij, vind ik pijnlijk omdat het hier gaat om een mens die hier gisteravond iets heeft gedeeld. Het gaat hier ook om diverse harten die betrokken zijn bij deze mens en om hem geven en naast hem willen staan. Ik heb eigenlijk geen zin in haarkloverij. De manier van hoe in ieder geval mijn wijze van mensen benaderen wordt gepareerd ervaar ik op zijn zachtst gezegd als onprettig. Ik heb blijkbaar een ander Gods- en mensbeeld. So be it.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 16:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 17:13
|
|
|
JOL252 schreef: | Joh Shanita, laat nu maar los naar mij toe. Ik vind dit te precair omdat het hier gaat om Frank. De onzinnigheid van diverse reacties richting mij maar ook o.a. naar Jans, en ook Erika rekent zich erbij, vind ik pijnlijk omdat het hier gaat om een mens die hier gisteravond iets heeft gedeeld. Het gaat hier ook om diverse harten die betrokken zijn bij deze mens en om hem geven en naast hem willen staan. Ik heb eigenlijk geen zin in haarkloverij. De manier van hoe in ieder geval mijn wijze van mensen benaderen wordt gepareerd ervaar ik op zijn zachtst gezegd als onprettig. Ik heb blijkbaar een ander Gods- en mensbeeld. So be it. |
Hai Jol!
Ik begrijp je en ik voel je ook helemaal aan!
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:35
|
|
|
Zo kwam je eerste bericht wel over, en als dit niet zo is, dan is mijn antwoord niet zo bedoelt, maar ondanks dat ben ik nog steeds van mening dat we beter iemand alle hulp moeten bieden dan ons er bij neerleggen en zijn hand vasthouden bij wat diegene wilt doen, en dan heb ik het niet over iemands reactie hier op dit forum, maar dit is in het algemeen mijn mening.
En ook omdat ik absoluut tegen euthanasie ben is mijn mening anders dan wellicht anderen op dit forum.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:37
|
|
|
JOL252 schreef: | Joh Shanita, laat nu maar los naar mij toe. Ik vind dit te precair omdat het hier gaat om Frank. De onzinnigheid van diverse reacties richting mij maar ook o.a. naar Jans, en ook Erika rekent zich erbij, vind ik pijnlijk omdat het hier gaat om een mens die hier gisteravond iets heeft gedeeld. Het gaat hier ook om diverse harten die betrokken zijn bij deze mens en om hem geven en naast hem willen staan. Ik heb eigenlijk geen zin in haarkloverij. De manier van hoe in ieder geval mijn wijze van mensen benaderen wordt gepareerd ervaar ik op zijn zachtst gezegd als onprettig. Ik heb blijkbaar een ander Gods- en mensbeeld. So be it. |
Dus omdat ik een andere gedachtegang heb over bv zelfmoord en euthanasie ben ik onzinnig op jullie aan het reageren? Mijn volgens jou onzinnigheid betreft niet jullie persoonlijk, maar een mening die ik heb, en die haaks staat op jullie mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:39
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Zo kwam je eerste bericht wel over, en als dit niet zo is, dan is mijn antwoord niet zo bedoelt, maar ondanks dat ben ik nog steeds van mening dat we beter iemand alle hulp moeten bieden dan ons er bij neerleggen en zijn hand vasthouden bij wat diegene wilt doen, en dan heb ik het niet over iemands reactie hier op dit forum, maar dit is in het algemeen mijn mening.
En ook omdat ik absoluut tegen euthanasie ben is mijn mening anders dan wellicht anderen op dit forum. |
Ik denk dat "met zijn hand vasthouden"heel wat anders gezegd wordt dan wat jij nu beweert........je maakt het een beetje goedkoop......terwijl de strekking van die term veel breder is.....jammer.. Maar ja, dat is mijn mening......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik denk dat "met zijn hand vasthouden"heel wat anders gezegd wordt dan wat jij nu beweert........je maakt het een beetje goedkoop......terwijl de strekking van die term veel breder is.....jammer... |
Ja ... veel en veel breder... maar maakt niet uit. Het is een volkomen voorbij gaan aan die brede strekking. Je kan iemand ook vasthouden om hem te behouden, laten merken dat hij niet alleen is... maar goed...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:43
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Volgens mij zeg je nu dingen die Jol niet zegt en bedoeld, daarbij spreek je dan niet alleen Jol aan maar ook Jans en mij.. Als ik voor mezelf spreek dan zeg ook ik dat ik naast hem sta maar betekent dat per definitie dat ik het ermee eens ben?? Nee dat betekent het voor mij niet en als je goed leest bij de andere damens ook niet... Ik ken Frank 2.5 jaar en al die tijd weet ik hoe moeilijk hij het heeft, dat hij het leven zat is was mij al lang bekent, maar wat ik zie in naast iemand staan is voor hem te bidden en een luisterend oor te bieden... ja het doet mij pijn dat tie het leven niet meer ziet zitten, ja ik wordt er verdrietig van maar moet ik hem dan als een baksteen laten vallen?? Nee zeker niet! juist nu en dan moet je naast iemand staan, dat is juist onze christenplicht en niet om hem finaal te laten vallen... |
Ik had het in mijn posting zeer zeker niet om iemand laten vallen, mijn mening is Juist om diegene meer te bieden dan toestemmen in euthanasie en een hand vasthouden, temeer omdat ik tegen euthanasie ben, ik zou hem meer willen geven en helpen dan dat en niet als een baksteen laten vallen, ik zou diegene, en nu laat ik het open en in het algemeen, juist willen helpen op een andere manier, maar niet in het openstaan voor euthanasie want dat druist tegen mijn gevoel in. En nogmaals als jullie bericht niet zo bedoelt was, mijn excuses, maar zo kwam het wel over nl.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:45
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Dus omdat ik een andere gedachtegang heb over bv zelfmoord en euthanasie ben ik onzinnig op jullie aan het reageren? Mijn volgens jou onzinnigheid betreft niet jullie persoonlijk, maar een mening die ik heb, en die haaks staat op jullie mening. |
Ja ik vind dat onzinnig. Je raast maar door met je eigen gedachten en invullen hoe ik of een ander iets in liefde schrijft. Dat vind ik onzinnig ja.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMALOE463
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:47
|
|
|
JOL252 schreef: | Ja ik vind dat onzinnig. Je raast maar door met je eigen gedachten en invullen hoe ik of een ander iets in liefde schrijft. Dat vind ik onzinnig ja. |
Ik raas niet door, ik heb een andere mening dan die van sommige anderen op dit forum..... Dat kun je onzinnig vinden ja....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:47
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik had het in mijn posting zeer zeker niet om iemand laten vallen, mijn mening is Juist om diegene meer te bieden dan toestemmen in euthanasie en een hand vasthouden, temeer omdat ik tegen euthanasie ben, ik zou hem meer willen geven en helpen dan dat en niet als een baksteen laten vallen, ik zou diegene, en nu laat ik het open en in het algemeen, juist willen helpen op een andere manier, maar niet in het openstaan voor euthanasie want dat druist tegen mijn gevoel in. En nogmaals als jullie bericht niet zo bedoelt was, mijn excuses, maar zo kwam het wel over nl..... |
En nu zeg je het weer. Toch fijn he dat het er weer staat. Excuus of niet, het staat er maar toch.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:48
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik raas niet door, ik heb een andere mening dan die van sommige anderen op dit forum..... Dat kun je onzinnig vinden ja.... |
Weet je al wat en hoe ik erover denk? Knap!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 18:58
|
|
|
JOL252 schreef: | Weet je al wat en hoe ik erover denk? Knap! |
Mamaloe snapt duidelijk niet wat jij probeert te zeggen. Het is Frank onwaardig om er zo over te hakketakken en er zo over te schrijven en te denken.laten we dat dan ook niet doen......Daar is hij een veel te waardevol en mooi mens voor......en als iemand dicht bij zijn Heer leeft is hij dat wel.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 19:08
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mamaloe snapt duidelijk niet wat jij probeert te zeggen. Het is Frank onwaardig om er zo over te hakketakken en er zo over te schrijven en te denken.laten we dat dan ook niet doen......Daar is hij een veel te waardevol en mooi mens voor......en als iemand dicht bij zijn Heer leeft is hij dat wel......... |
Inderdaad Willemijn, dat was mijn insteek vanmiddag al. Ik heb alleen een gruwelijke hekel aan de houding van mensen die menen alles te weten, zelfs welke normen en waarden ik erop na houd (staat iets over op mijn profiel trouwens), en dat menen ze af te kunnen meten aan mijn manier van reageren. Daarmee stellen ze iemands integriteit op de helling zonder dit ook maar uit te vinden of hun denkwijze klopt over die persoon. Dus luisteren? ho maar, gewoon je oren ophouden en niet uitlenen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 11 februari 2013, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 21:50
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ik had het in mijn posting zeer zeker niet om iemand laten vallen, mijn mening is Juist om diegene meer te bieden dan toestemmen in euthanasie en een hand vasthouden, temeer omdat ik tegen euthanasie ben, ik zou hem meer willen geven en helpen dan dat en niet als een baksteen laten vallen, ik zou diegene, en nu laat ik het open en in het algemeen, juist willen helpen op een andere manier, maar niet in het openstaan voor euthanasie want dat druist tegen mijn gevoel in. En nogmaals als jullie bericht niet zo bedoelt was, mijn excuses, maar zo kwam het wel over nl..... |
Soms kun je niet meer bieden dan alleen een hand vasthouden en een luisterend oor bieden, soms is elk woord er juist een teveel en help je iemand de verkeerde kant op.
Dat wil niet zeggen dat je euthanasie moet goedkeuren en het wil ook niet zeggen dat je, door niets te doen, het dus maar goedkeurt.
Ik begrijp je machteloze gevoel, maar dmv luisteren en er zijn, doe je meer dan dat je denkt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 februari 2013, 22:26
|
|
|
[quote=CORNE927]Tjee, wat een discussie is dit.
Dit is zo'n beetje het moeilijkste onderwerp wat je maar kan verzinnen. Zijn er eigenlijk wel goede antwoorden op te verzinnen?
Vanuit je hart praten, en ja, als iemand zich zelf zo ook heeft gevoeld ja, dan is dat makkelijker om dat degene wéét...
Ik ken een vrouw die totaal verkankerd was en heeft bij haar volle verstand aangegeven of ze haar niet te veel wilden laten lijden. Goed of fout?
Met alle respect, Corne, ik vind het woord verkankerd even wat l@#$$g gekozen, want ja, in Rotterdam onder de jeugd is dat een negatief bedoeld woord. Fout: Er gebeurt een wonder waardoor ze geneest Goed: Je ondraaglijke lijden voor jezelf ...en...naasten verzachten, dus juist rekening houden met anderen zelfs.
Geef het goede antwoord maar op dat moment.
De vrouw die erg ziek is vraagt aan de artsen en verpleegkundigen of ze haar niet teveel willen laten lijden. Daar is niets fout aan, dat is mijn inzien een gewoon begrijpelijk verzoek, Ja, ik wéét wat het is om ondragelijk lichamelijk te lijden, ben ook weleens 's nachts opgehaald na 112 te hebben gebeld met zwaai lichten.
Dan de religieuze discussie. Mogen we voor God spelen? Hij gaf ons leven en Hij neemt ons terug. Geen discussie mogelijk meer. Wij mogen dat niet zelf beïnvloeden.
O nee, en degene die bijvoorbeeld roken hier onder ons? Dat is geaccepteerd, dat staat zelfs in de vragenlijst van het account van iemand.
Het is niet voor niets dat dit onderwerp al jarenlang HOT is. Zoetjesaan glijden we naar de situatie toe dat, mits (aards) goed geregeld, veel mag. Aards gezien scheelt het ook veel kosten, dus kan wel begrijpen dat men dit omarmt. Ja, we kunnen zelfs blij zijn dat degene niet zoveel heeft hoeven lijden als 'we 'een handje helpen. Je hoort het vaak in de trant van, nou hij/zij is rustig heengegaan hoor. Men voelt zich er dus goed bij!! Goed voelen = accepteren, maar dus wel voor God spelen!!
Dit is gewoon hoe Frank denkt, hoe hij het voelt en ziet dus dan is het zíjn beslissing. En Frank mag zo denken. Ik weet niet of zijn arts dit omarmt , maar ja, na jarenlange gesprekken, ja, dan begrijp die arts van Frank, denk ik Frank.
Ga er maar aan staan als je zelf voor een keuze komt.
Dit is een voorbeeld van fysiek ziek zijn dus.
Nu geestelijk ziek, is zowaar toch anders..of niet?
Vraag 1) is geestelijk ziek vergelijkbaar met lichamelijk ziek? Kan je maanden over discussiëren. Persoonlijk zou ik zeggen, nee, is niet vergelijkbaar, maar door je vorming, omgeving gegroeid. Ja, maar dan ben je toch ook ziek? Ja, ziek gemaakt lijkt me.
Nee, ziek geworden.
Ik zie dat wel als een belangrijk verschil, zonder te zeggen wat erger is, lichamelijk of geestelijk.
Waarom zie je dat als een verschil?
Je kan ook niet zomaar even zeggen wát er nou erger is....dat is persoonlijk....en er zijn zoveel situaties die allemaal van elkaar verschillen.
Het grijpt op elkaar in net als tandwielen, Bij geestelijk ziek zijn, dus geestelijk lijden, ja, dat slaat op je lichaam, en andersom, bij lichamelijk ziek zijn, ja, dat slaat weer op je geest.
Het is allemaal erg namelijk, maar euthanasie bij geestelijk zieken ligt voor mij toch een stuk lastiger te accepteren.
Ja. En jij hoeft het niet te accepteren.
We zitten allemaal wel es in de put,
Ik denk niet dat Frank hier vertelde dat hij weleens in de put zit... Frank heeft het over ernstig psychisch lijden. En dat al járenlang.
maar een goed gesprek kan veel verlichting geven en je weer positief doen worden. Ja, als dat zo makkelijk was, ja als je weleens in de put zit, net als iedereen, zoals je hiervoor schreef ja dan misschien wel, dat een goed gesprek verlichting biedt...
Nou, je zou maar een einde aan je leven gemaakt hebben. Da's toch zuur dan lijkt me.
Waarom? Dacht jij dat Gods Liefde en Rechtvaardigheid niet geldt voor mensen die het gevoel hebben dat zij het leven niet meer aankunnen? Ik geloof heilig dat ook deze mensen in de Hemel komen,
Natuurlijk geldt dit niet in alle gevallen, maar ik wil aangeven dat geestelijk zieken en euthanasie meer oplossingen kan bieden dan lichamelijk zieken.
Psychisch pijn kan zo hartverscheurend erg zijn. Maar ik snap je laatste zin niet... Zie hiermeteen boven.
Corne, vindt het ook maar lastig
Ik vind het niet lastig, ik vind het heel erg verdrietig dat veel mensen zo ernstig psychisch lijden hebben. En in dit geval iemand die ik al bijna drie jaar ken van CM. En heel graag mag!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 12 februari 2013, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROOS575
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 00:03
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Hé Frank, ik ga zeker niet met je mee huilen, maar probeer met je mee te lopen en te kijken elke dag, naar al dat mooie. Naar al dat mooie wat er wel is, maar we nu even niet zien, maar morgen misschien wel. |
Mooi verwoord!
Frank, sterkte èn bid voor je! Ik hoop van harte dat je weer mooie dingen mag gaan zien.
Jammer overigens dat ook hier weer zo'n discussie verloopt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 05:01
|
|
|
ROOS575 schreef: | Mooi verwoord!
Frank, sterkte èn bid voor je! Ik hoop van harte dat je weer mooie dingen mag gaan zien.
Jammer overigens dat ook hier weer zo'n discussie verloopt. |
Inderdaad.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: dinsdag 12 februari 2013, 09:15
|
|
|
JOL252 schreef: | En nu zeg je het weer. Toch fijn he dat het er weer staat. Excuus of niet, het staat er maar toch. |
Precies, haar is een andere mening toebedeeld, dan die van anderen hier, en dat is ieders goed recht, een andere mening te hebben. Je kan met iemand meelopen, en iedereen doet dat op zijn/haar eigen manier, voor en tegen, en er tussen in.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|