Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:36
|
|
|
JOL252 schreef: | Ik weet de reactie... en toch zeg ik het.. Ik denk niet dat God je vraagt om deze prijs te betalen... en wellicht was Paulus helemaal niet bezig met die strijd waar jij het over hebt... maar inderdaad: ieder voor zich en zeker is het jouw keuze... eenzame weg dan... |
ik vind het erg jammer dat iemand zo slecht denkt over zo iets moois wat door God gegeven is.....En god zag dat het goed was, heel genesis 1 staat er vol van... is ons lichaam met zijn/ haar gevoelens dan een "foutje" van God.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:43
|
|
|
TINK100 schreef: | ik vind het erg jammer dat iemand zo slecht denkt over zo iets moois wat door God gegeven is.....En god zag dat het goed was, heel genesis 1 staat er vol van... is ons lichaam met zijn/ haar gevoelens dan een "foutje" van God....... |
In de middeleeuwen "kastijden" o.a. de monniken hun lijf met een gesel waaraan spijkers vastzaten... ik heb hier het gevoel dat er zoiets gaande is... en vind het intriest. Nee Tink, ik geloof ook niet dat God zich vergiste. Hij gaf ons de mogelijkheid te verlangen en te dromen met alle gevoelens die daarbij behoren en samen gedeeld kunnen worden....
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 4 juni 2012, 20:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:00
|
|
|
http://www.4d-comfort.com/opencms/opencms/nl/sublinks/slapen/vr/seks.html
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:01
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 4 juni 2012, 21:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:03
|
|
|
thanx Thomas......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
THOMAS968
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:06
|
|
|
De link werkt niet, ik plaats even wat Tink wilde vertellen:
De fijne effecten van seks. Naar bed gaan, met elkaar slapen en seks zijn in veel talen synoniemen. Op een site over slapen en bedden, kan een hoofdstukje over seks dan ook niet achterwege blijven. We doen het al eeuwen lang en het is de allerbeste manier om u lekker te voelen, vet te verbranden en er jonger uit te zien. Seks is goed voor uw gezondheid, een goede reden dus om uw seksleven extra leven in te blazen. Een regelmatig en gezond seksleven heeft positieve uitwerkingen op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid, voor zowel man als vrouw.
Dit zijn de dingen die seks voor u kunnen doen... Seks bevordert de bloedsomloop
Tijdens seks neemt het aantal hartslagen per minuut toe waardoor de bloedsomloop wordt bevorderd. En een goede bloedsomloop zorgt ervoor de cellen meer zuurstof krijgen, waardoor schadelijke stoffen op hun beurt eerder afgevoerd worden.Seks verhoogt de bloedstroom naar uw hersenen, wat u scherper maakt, maar verhoogd ook de bloedstroom naar al uw andere organen, wat u gezonder maakt. Deze toevoer van vers bloed geeft u cellen een verhoging van verse zuurstof en hormonen. Het gebruikte bloed zorgt dat de afvalproducten, die ziekte en vermoeidheid veroorzaken, afgevoerd worden. Seks verbrandt vet
De liefde bedrijven is een cardiovasculaire gebeurtenis. Het geeft uw hart en longen een workout en het vermindert het cholesterolniveau. Per 30 minuten seks verbrandt u 150 calorieën. Seks laat goede dingen vrijkomen
Tijdens de seks worden een aantal gezondheidsverbeterende chemische stoffen in het lichaam vrijgegeven. Endorfine is een natuurlijk chemisch product dat hetzelfde soort effect heeft als morfine, m.a.w. het is een pijnstiller en het vermindert bezorgdheid. Deze natuurlijke kalmeringsmiddelen kunnen helpen om slapeloosheid, migraine en door stress veroorzaakte rug- en nekpijn te verlichten. Seks traint uw bekkenbodemspieren
De spiersamentrekkingen tijdens een orgasme trainen de urogenitale spieren bij zowel vrouwen als mannen. Deze spieren zijn belangrijk voor een gezonde prostaat en het tegengaan van incontinentie in een later deel van uw leven. Seks helpt u om jonger te lijken en langer te leven
Volgens de neuropsycholoog David Weeks van het Royal Edinburgh Hospital in Schotland, kan drie keer per week seks 10 jaar van uw gezicht afhalen. Tijdens het afgelopen decennium interviewde zijn team 3.500 Europese en Amerikaanse mannen en vrouwen tussen 20 en 104 jaar. Zij hadden allen één ding gemeen: zij zagen er jong uit voor hun leeftijd. Een krachtig seksleven bleek één van de belangrijkste determinanten te zijn in het vertragen van het verouderingsproces. Alleen fysieke activiteiten bewezen belangrijker te zijn. Interessant om te weten is, dat vrijblijvende seks met verschillende partners niet hetzelfde voordeel produceerde. In feite kan het zelfs voortijdige veroudering veroorzaken, omdat het tot zorgen en spanning kan leiden. Seks zorgt voor een beter humeur
Bij de vrouw zorgt een regelmatig seksleven ervoor dat er een hormoon, 'oxytocin' genoemd, vrijkomt. Dit hormoon heeft een positieve uitwerking op het humeur van vrouwen, helpt tegen stress en bevordert zelfs het sociale leven. Seks voor een mooiere huid
Seks zorgt ervoor dat oestrogeen, vaak omschreven als 'het vrouwelijke hormoon', vrijkomt. en oestrogeen heeft een positief effect op de huid en zelfs op het haar. De overmatige transpiratie die vaak op gang komt tijdens het bedrijven van de liefde, drijft het vuil uit de poriën, waardoor de huid schoner is. Seks is goed tegen pijn
Het hormoon 'oxytocin' heeft een pijnstillende werking. Het is bewezen dat hoofdpijn en andere algemene pijn verdwijnt als het gehalte aan oxytocin toeneemt. Seks is goed voor spieren, botten en het natuurlijke afweersysteem
Bij mannen versterkt seks de spieren en botten, en het natuurlijke afweersysteem. Deze positieve 'bijverschijnselen' van seks zijn allemaal te danken aan het mannelijke hormoon, testosteron, dat tijdens de seks toeneemt. Seks maakt aantrekkelijker
Als u een regelmatig seksleven heeft, zal uw lichaam meer feromonen afgeven. Feromonen zijn geurstoffen die het seksuele gedrag stimuleren, vooral van de degenen om ons heen. We kunnen dus zeggen dat, als u veel seks heeft, u aantrekkelijker bent voor de mensen om u heen.. Seks is goed voor uw hart
De liefde bedrijven is een fysieke activiteit, net zoals sporten, en heeft dan ook dezelfde effecten als sporten op het hart. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die tenminste twee maal per week seks hebben, minder risico op een hartaanval hebben dan mannen die geen (regelmatig) seksleven hebben. Seks is goed voor de prostaat
Enkele recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een regelmatig seksleven positieve effecten kan hebben op de prostaat en het voorkomen van prostaatkanker. Een regelmatig seksleven zou schadelijke stoffen elimineren, stoffen die anders in de prostaat aanwezig zouden blijven. Seks is goed tegen stress
Een bevredigend en regelmatig seksleven stimuleert de harmonie en zorgt voor een relaxed en geestelijk en lichamelijk welzijn. Verder stimuleert seks een goede nachtrust, zoals veel meisjes en vrouwen wel zullen weten. Hoeveel mannen vallen er na (goede) seks niet direct in slaap? Het is daarentegen ook waar dat als de seks in een koppel niet goed functioneert, dit stress kan veroorzaken. Seks verbetert de waarneming van geuren
De prolactine, een hormoon dat tijdens de seksuele activiteit vrijkomt, heeft een positief effect op ons reukorgaan. Seks versterkt het immuunsysteem.
Wanneer we ons in bed echt goed voelen, voelt ons immuunsysteem zich ook goed. Bij het liefdesspel komt er immers oxytocine vrij, wat de werking van het stresshormoon cortisol voor langere tijd tegenwerkt. In die tijd worden er meer witte bloedlichaampjes gevormd en wordt onze weerstand verhoogd. Een goed seksleven helpt ook tegen depressies.
Studies hebben ook uitgewezen dat vrouwen met een actief seksleven minder rimpels hebben en er jonger uitzien. Seks houdt dementie tegen
Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland, maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. U moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn leukere manieren om nieuwe cellen aan te maken. Slechte seks
Sommige mensen willen niet toegeven dat hun manier van vrijen niet (meer) bevredigend is voor hun partner of voor zichzelf. Uit onzekerheid of uit egoïstische motieven houden ze vast aan de ‘oude’ manier van vrijen, want zo hoort het nu eenmaal of het was immers altijd goed. Saaie en voorspelbare seks kan ertoe leiden dat u niet (meer) opgewonden raakt. Daarentegen kunnen afwisseling in de manier van vrijen, het tijdstip waarop dat gebeurt én de plaats die u uitkiest, belangrijke ingrediënten zijn om uw seksleven boeiend te houden.
Velen hebben al kunnen ervaren dat een ander bed nieuwe impulsen geeft. Ook 4D-Comfort wil u hier bij helpen. tip: Verander het interieur van uw slaapkamer en uw slaaprituelen.
Zal een 4D-waterbed mijn seksleven verbeteren?
Seks: niet altijd feest in de slaapkamer
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 4 juni 2012, 21:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:11
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.
Maar ieder voor zich. |
Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer..... Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:23
|
|
|
THOMAS968 schreef: | De link werkt niet, ik plaats even wat Tink wilde vertellen:
De fijne effecten van seks. Naar bed gaan, met elkaar slapen en seks zijn in veel talen synoniemen. Op een site over slapen en bedden, kan een hoofdstukje over seks dan ook niet achterwege blijven. We doen het al eeuwen lang en het is de allerbeste manier om u lekker te voelen, vet te verbranden en er jonger uit te zien. Seks is goed voor uw gezondheid, een goede reden dus om uw seksleven extra leven in te blazen. Een regelmatig en gezond seksleven heeft positieve uitwerkingen op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid, voor zowel man als vrouw.
Dit zijn de dingen die seks voor u kunnen doen... Seks bevordert de bloedsomloop
Tijdens seks neemt het aantal hartslagen per minuut toe waardoor de bloedsomloop wordt bevorderd. En een goede bloedsomloop zorgt ervoor de cellen meer zuurstof krijgen, waardoor schadelijke stoffen op hun beurt eerder afgevoerd worden.Seks verhoogt de bloedstroom naar uw hersenen, wat u scherper maakt, maar verhoogd ook de bloedstroom naar al uw andere organen, wat u gezonder maakt. Deze toevoer van vers bloed geeft u cellen een verhoging van verse zuurstof en hormonen. Het gebruikte bloed zorgt dat de afvalproducten, die ziekte en vermoeidheid veroorzaken, afgevoerd worden. Seks verbrandt vet
De liefde bedrijven is een cardiovasculaire gebeurtenis. Het geeft uw hart en longen een workout en het vermindert het cholesterolniveau. Per 30 minuten seks verbrandt u 150 calorieën. Seks laat goede dingen vrijkomen
Tijdens de seks worden een aantal gezondheidsverbeterende chemische stoffen in het lichaam vrijgegeven. Endorfine is een natuurlijk chemisch product dat hetzelfde soort effect heeft als morfine, m.a.w. het is een pijnstiller en het vermindert bezorgdheid. Deze natuurlijke kalmeringsmiddelen kunnen helpen om slapeloosheid, migraine en door stress veroorzaakte rug- en nekpijn te verlichten. Seks traint uw bekkenbodemspieren
De spiersamentrekkingen tijdens een orgasme trainen de urogenitale spieren bij zowel vrouwen als mannen. Deze spieren zijn belangrijk voor een gezonde prostaat en het tegengaan van incontinentie in een later deel van uw leven. Seks helpt u om jonger te lijken en langer te leven
Volgens de neuropsycholoog David Weeks van het Royal Edinburgh Hospital in Schotland, kan drie keer per week seks 10 jaar van uw gezicht afhalen. Tijdens het afgelopen decennium interviewde zijn team 3.500 Europese en Amerikaanse mannen en vrouwen tussen 20 en 104 jaar. Zij hadden allen één ding gemeen: zij zagen er jong uit voor hun leeftijd. Een krachtig seksleven bleek één van de belangrijkste determinanten te zijn in het vertragen van het verouderingsproces. Alleen fysieke activiteiten bewezen belangrijker te zijn. Interessant om te weten is, dat vrijblijvende seks met verschillende partners niet hetzelfde voordeel produceerde. In feite kan het zelfs voortijdige veroudering veroorzaken, omdat het tot zorgen en spanning kan leiden. Seks zorgt voor een beter humeur
Bij de vrouw zorgt een regelmatig seksleven ervoor dat er een hormoon, 'oxytocin' genoemd, vrijkomt. Dit hormoon heeft een positieve uitwerking op het humeur van vrouwen, helpt tegen stress en bevordert zelfs het sociale leven. Seks voor een mooiere huid
Seks zorgt ervoor dat oestrogeen, vaak omschreven als 'het vrouwelijke hormoon', vrijkomt. en oestrogeen heeft een positief effect op de huid en zelfs op het haar. De overmatige transpiratie die vaak op gang komt tijdens het bedrijven van de liefde, drijft het vuil uit de poriën, waardoor de huid schoner is. Seks is goed tegen pijn
Het hormoon 'oxytocin' heeft een pijnstillende werking. Het is bewezen dat hoofdpijn en andere algemene pijn verdwijnt als het gehalte aan oxytocin toeneemt. Seks is goed voor spieren, botten en het natuurlijke afweersysteem
Bij mannen versterkt seks de spieren en botten, en het natuurlijke afweersysteem. Deze positieve 'bijverschijnselen' van seks zijn allemaal te danken aan het mannelijke hormoon, testosteron, dat tijdens de seks toeneemt. Seks maakt aantrekkelijker
Als u een regelmatig seksleven heeft, zal uw lichaam meer feromonen afgeven. Feromonen zijn geurstoffen die het seksuele gedrag stimuleren, vooral van de degenen om ons heen. We kunnen dus zeggen dat, als u veel seks heeft, u aantrekkelijker bent voor de mensen om u heen.. Seks is goed voor uw hart
De liefde bedrijven is een fysieke activiteit, net zoals sporten, en heeft dan ook dezelfde effecten als sporten op het hart. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die tenminste twee maal per week seks hebben, minder risico op een hartaanval hebben dan mannen die geen (regelmatig) seksleven hebben. Seks is goed voor de prostaat
Enkele recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een regelmatig seksleven positieve effecten kan hebben op de prostaat en het voorkomen van prostaatkanker. Een regelmatig seksleven zou schadelijke stoffen elimineren, stoffen die anders in de prostaat aanwezig zouden blijven. Seks is goed tegen stress
Een bevredigend en regelmatig seksleven stimuleert de harmonie en zorgt voor een relaxed en geestelijk en lichamelijk welzijn. Verder stimuleert seks een goede nachtrust, zoals veel meisjes en vrouwen wel zullen weten. Hoeveel mannen vallen er na (goede) seks niet direct in slaap? Het is daarentegen ook waar dat als de seks in een koppel niet goed functioneert, dit stress kan veroorzaken. Seks verbetert de waarneming van geuren
De prolactine, een hormoon dat tijdens de seksuele activiteit vrijkomt, heeft een positief effect op ons reukorgaan. Seks versterkt het immuunsysteem.
Wanneer we ons in bed echt goed voelen, voelt ons immuunsysteem zich ook goed. Bij het liefdesspel komt er immers oxytocine vrij, wat de werking van het stresshormoon cortisol voor langere tijd tegenwerkt. In die tijd worden er meer witte bloedlichaampjes gevormd en wordt onze weerstand verhoogd. Een goed seksleven helpt ook tegen depressies.
Studies hebben ook uitgewezen dat vrouwen met een actief seksleven minder rimpels hebben en er jonger uitzien. Seks houdt dementie tegen
Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland, maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. U moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn leukere manieren om nieuwe cellen aan te maken. Slechte seks
Sommige mensen willen niet toegeven dat hun manier van vrijen niet (meer) bevredigend is voor hun partner of voor zichzelf. Uit onzekerheid of uit egoïstische motieven houden ze vast aan de ‘oude’ manier van vrijen, want zo hoort het nu eenmaal of het was immers altijd goed. Saaie en voorspelbare seks kan ertoe leiden dat u niet (meer) opgewonden raakt. Daarentegen kunnen afwisseling in de manier van vrijen, het tijdstip waarop dat gebeurt én de plaats die u uitkiest, belangrijke ingrediënten zijn om uw seksleven boeiend te houden.
Velen hebben al kunnen ervaren dat een ander bed nieuwe impulsen geeft. Ook 4D-Comfort wil u hier bij helpen. tip: Verander het interieur van uw slaapkamer en uw slaaprituelen.
Zal een 4D-waterbed mijn seksleven verbeteren?
Seks: niet altijd feest in de slaapkamer |
Ik denk dat iedereen wel weet dat sex heerlijk en goed kan zijn, maar de discussie ging toch over sex en geloof? En in die zin snap ik de plaatsing van deze link niet......
Ze hebben er wel vergeten bij te melden dat bij de liefde bedrijven de kans bestaat dat je een hartinfarct of hersenbloeding kan krijgen, en ja dat gebeurt weleens is mijn (werk) ervaring...... Weleens he? wil niemand schrik aanjagen......
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op maandag 4 juni 2012, 21:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:34
|
|
|
het gaat er mij om dat sex en alle gevoelens die erbij horen, meer is dan alleen vleselijke lusten die je niet mag hebben of waar je aan toe mag geven.....God heeft ons geschapen, en Hij zag dat het goed was...daar valt niks aan af te doen...... wees blij met je lichaam en dat het werkt zoals het hoort
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:35
|
|
|
TINK100 schreef: | het gaat er mij om dat sex en alle gevoelens die erbij horen, meer is dan alleen vleselijke lusten die je niet mag hebben of waar je aan toe mag geven.....God heeft ons geschapen, en Hij zag dat het goed was...daar valt niks aan af te doen...... wees blij met je lichaam en dat het werkt zoals het hoort |
Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:39
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk...... |
dank je wel......meer wilde ik er niet mee zeggen, want dat hebben we al achter de rug met Klusser en zijn topics
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:52
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.
Maar ieder voor zich. |
flowerful..................., nogmaals; ik ken je denk-wijze; maar; "de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.
ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.
zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.
zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften. ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.
probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!! - stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam.......... - stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn....... - stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou......... dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar? een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.
als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................? - stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............? dan was je slechts een "iets" zonder emotie! - stel dat je geest niet meer geestelijk was? dan was je dierlijk..............! - stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn? door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.
nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat! wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.
je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.
daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET." God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel; en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel. God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 4 juni 2012, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ARENDINE325
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:11
|
|
|
HANNAH810 schreef: | daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET." God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel; en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel. God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!! | Die tekst gaat over heel wat anders dan over het samenvoegen van lichaam en geest... Je spreekt Flower erop aan dat ze teksten in context moet zien, het lijkt me goed dat je zelf ook de context niet vergeet. Ik vind je uitleg nogal vergezocht, de (con)teks(/x)t is niet van toepassing op wat je ermee probeert te onderbouwen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 22:24
|
|
|
ARENDINE325 schreef: | Die tekst gaat over heel wat anders dan over het samenvoegen van lichaam en geest... Je spreekt Flower erop aan dat ze teksten in context moet zien, het lijkt me goed dat je zelf ook de context niet vergeet. Ik vind je uitleg nogal vergezocht, de (con)teks(/x)t is niet van toepassing op wat je ermee probeert te onderbouwen. |
je hebt hier een punt arendine; de tekst die ik noem uit mattheus 19 wordt inderdaad gebruikt in het kader van echtscheiding; daar heb je helemaal gelijk in.
echter; God voegt meer samen dan alleen mensen, nietwaar? ik denk dat het een basis beginsel is, dat wanneer God structuren samenvoegt, deze samengevoegd mogen blijven.
dit geld, zoals in mattheus 19 wanneer Hij twee mensen bijéén voegt, maar ook wanneer hij andere dingen samenvoegt, zoals bij de schepping van ons als mensen.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op maandag 4 juni 2012, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:04
|
|
|
HANNAH810 schreef: | flowerful..................., nogmaals; ik ken je denk-wijze; maar; "de vleselijke mens" is een term die gebruikt wordt voor je zondige aard, niet voor de lichamelijke behoeften die ieder mens (in meerdere of mindere mate) heeft.
ik ben er van overtuigd dat wij zijn geschapen naar het beeld van God; een drie-éénheid; lichaam, geest en ziel.
zoals God niet te delen is en alleen te "onderscheiden", is de mens ook niet te delen en alleen te onderscheiden.
zoals God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest ieder een eigen rol hebben, hebben ook bij ons lichaam, geest en ziel een eigen rol, met daarin eigen behoeften. ze mogen gewoon lichamelijk, geestelijk en ziel(-ig) zijn.
probeer je eens voor te stellen wat er zou gebeuren wanneer je één van de Goddelijke naturen weg zou strepen.................het zou ons het eeuwig geluk kosten; het zou ons God zélf dus kosten!!! - stel dat God de Vader ons niet in Christus aannam.......... - stel dat God de Zoon voor ons niet de Weg zou willen zijn....... - stel dat God de Heilige Geest ons niet tot Hem leiden zou......... dan was de gehele orde van God aan duizend gruzelementen geslagen, nietwaar? een éénheid mag een éénheid blijven; dat is wat ik bedoel.
als je dan de mens daarnaast plaatst in gedachten...................? - stel dat je ziel je identiteit niet zou zijn.............? dan was je slechts een "iets" zonder emotie! - stel dat je geest niet meer geestelijk was? dan was je dierlijk..............! - stel dat je je lichaam je lichaam niet laat zijn? door jezelf te blokkeren kom je knel te zitten, en functioneer je niet meer volledig; je wordt een machine, en je geest en ziel komen niet zodanig tot hun recht als God zou willen.
nogmaals; ik pretendeer geen losbandig gedrag; verre van dat! wat ik zeg is dat wanneer de bijbel de behoefte aan ontspanning niet verbiedt, God dat dus ook niet verbiedt; in dat verband noemde ik in voorgaande reacties een bijbelgedeelte, dus ik denk dat het onnodig is die bijdrage te herhalen.
je noemt in je reactie de behoefte aan fantasieen; ik denk dat je daar wel een punt hebt waar de "vleselijke" (lees; zondige) natuur enige begrenzing nodig kan hebben; gij zult niet begeren het huis van uw naaste, de os van uw naaste, de vrouw van uw naaste etc er staat dus NIET dat je niet mag begeren; nee; er staat dat je niet mag begeren wat aan een ander toebehoort.
daarnaast wil ik je meegeven, dat er óók in de bijbel staat; "wat God dan samengevoegd heeft, scheidde de mens NIET." God heeft het lichaam, (mét de behoeften van het lichaam) samengevoegd met de geest en de ziel; en het is ons verboden te scheiden wat Hij samen heeft gevoegd, omdat het functioneren van het lichaam samenhangt met het funcitoneren van de geest en de ziel. God wist al hoe wij het best functioneren vóórdat de psychologie dit had bewezen!! |
Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:26
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sorry hannah, leuk wat je schrijft maar wij zijn niet op dezelfde golflengte om dat even zo te zeggen. Gezien wat je allemaal hebt geschreven is het mij wel duidelijk dat jij zeer zeker mijn denkwijze niet kent want dan zou je wel begrijpen wat ik bedoel te zeggen. |
laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?
jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima.............. (maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:28
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer..... Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven..... |
Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.
Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:35
|
|
|
Das mooi hoor...geen betere plaats...
(ik zelf heb nogal eens de neiging weg te lopen....maar dat merk ik vlug genoeg hoor) Buiten Hem leven is geen leven.... Moet ineens denken aan een preek kort geleden....
Wij denken nog steeds dat er een berm is op die smalle weg..
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op dinsdag 5 juni 2012, 00:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:36
|
|
|
HANNAH810 schreef: | laat ik nu denken dat ik wél je denkwijze ken, en óók begrijp wat je bedoelt te zeggen, maar dat ik die visie inmiddels doorgroeit ben?
jij denkt anders dan ik; dat mag, dat kan, da's prima.............. (maar naar mijn bescheiden mening niet bijbels) |
Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 5 juni 2012, 00:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 00:53
|
|
|
en nu wordt het een welles - nietes spelletje...... helaas, discussieer verder zonder mij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 01:18
|
|
|
Flowerfull,
Mijn mening is, ik vind het sektarisch, rigide denken.
Dan kan jij verders wel heel aardig zijn, tis ook mijn mening en geen aanval op je persoonlijk
Later misschien verder op in.
Zegens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:35
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Tekort: wel, Ik bewandel het smalle pad dan hoort dat erbij.
Tuurlijk is het leven om te genieten. God will dat we ook genieten maar op een verantwoordde wijze naar Hem en met Hem. En dat is precies wat ik doe. Hoe meer de geestelijke mens in mij groeit, hoe hongeriger ik naar God toe ben en hoe meer ik van hem wil. Ik geniet als ik zijn tegenwoordigheid ervaar in en om me heen, dan ben ik in een andere wereld. Geen betere plaats dan aan Zijn voeten te zijn, voor mij dan. |
Dit verlangen deel ik met jou en herken ik en velen hier zullen het be-amen, dat het goed is dichtbij Hem te zijn. Maar dan ook God toelaten in ALLE aspecten van ons bestaan waar wij dat smalle pad bewandelen en Hij ook graag Zijn licht en heelheid in geeft. Ik ben wel blij met Jezus die in onze wereld kwam en in ALLE dingen ons leven heeft gedeeld en dit ten voeten uit kent.. Hij kwam niet alleen in de geest bij ons wonen maar juist naar lichaam, ziel en geest om in alles het goede nieuws te brengen en ons tot Leven te wekken en in balans te brengen.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 5 juni 2012, 07:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 05:56
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt. |
en dus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:16
|
|
|
JOL252 schreef: | en dus? |
einde discussie ms?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:33
|
|
|
Je zegt iets is bijbels omdat je niet de enige bent in de christelijke wereld die zo denkt.
Ja, en dus?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 12:50
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: Sorry, maar bijbels is het zeker wel, daar ik niet de enige in de hele christelijke-wereld ben die zo denkt.
Wat jij vind of de meeste christenen vinden hoeft niet de BIJBELSE WAARHEID te zijn toch?
Het is denk ik onmogelijk om de Bijbel helemaal juist te lezen en in te vullen in je eigen leven. Je kan het denk ik ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Zelfs het feit als men theologie hebt gestudeerd of zelfs een Christelijk ambt uitoefent oid, hoeft nog geen garantie te zijn dat je de bijbel op de juiste mannier leest/leeft en/of uitlegt. Een voorbeeld van de verschillende opvattingen lees ik bv in de bijbel zelf. Jezus bad: ”Laat nu zien hoe groot Uw naam, Vader”. De Hemelse vader antwoordde met een luide stem. Lees vervolgens het verschil in interpretatie: de aanwezige menigte reageerde met: “Een donderslag!” Maar er waren er ook die zeiden dat het een engel was die tegen hem gesproken had.” Iedereen hoorde hetzelfde – een begrijpelijke uitspraak vanuit de hemel- toch hoorde een ieder voor zich wat hij/zij zelf wilde horen. Veel van de vertaal-/interpretatiefouten zijn gemaakt door een vers uit zijn onmiddelijke context te verwijderen of gebruiken kan de bedoeling van een vers enorme schade berokkenen. Geen rekening houden met de bredere context van het hoofdstuk en boek, of niet naar de historische/culturele context kijken kunnen beide problemen veroorzaken. Apollos was een krachtig en welsprekend prediker, maar hij kende alleen de doop van Johannes. Hij wist niet van Jezus en Zijn Zaligmaking en dus was zijn boodschap niet volledig. Aquila en Priscilla namen hem terzijde “en legden hem uit wat de Weg van God precies inhield” Hierna predikte Apollos Jezus Christus. Sommige groepen en individuen hebben tegenwoordig een onvolledige boodschap, omdat ze zich concentreren op bepaalde Bijbelgedeelten met uitsluiting van anderen. Ze vergeten om de Bijbelstukken met elkaar te vergelijken Sommige kerkelijke gemeenschappen lezen en leven (naar) de bijbel gefilterd door gevestigde tradities binnen hun gemeenschap. Waar traditie en Bijbelleer met elkaar in conflict (kunnen) komen .
Dit doet allemaal afbreuk aan effectief gezag van Gods Woord. (dit is mijn mening)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:04
|
|
|
XABIA794 schreef: | Behoorlijk grof oordeel met zulke teksten. Laat dit nu toevallig men dooptekst ook nog zijn (Rom8: 38-39) waarop ik dan ook geoordeeld zal worden... Lieve zus, als ik jou interpretatie zou moeten volgen dan heb ik nieuws voor jou, dan kom je'r zelf ook niet. Niemand dus, dan is de situatie terug even hopeloos als voor Golgotha. Niemand zal kunnen roemen op eigen werken. Als je je alleen maar heilig kan noemen op basis van je "prestaties"??? Als je denkt het eeuwig leven te kunnen "verdienen", wil je me dan uitleggen waarom Jezus aan het kruis moest? |
Wel om verschillende redenen is hij aan het kruis voor ons gegaan. Heel veel om daarover uit te leggen. Belangrijkste rede is dat wij door zijn bloed verzoend konden worden met God en wij zijn redding in Christus konden accepteren door onze bekering en zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen. Paulus spreekt in hieronder tot gelovigen:
1tes4: 1-12-> 1 Broeders en zusters, in naam van de Heer Jezus vragen we u met klem te leven zoals wij het u hebben geleerd, dus zo dat het God behaagt. U doet dat al, maar wij sporen u aan het nog veel meer te doen. 2 U kent de voorschriften die wij u op gezag van de Heer Jezus hebben gegeven. 3 Het is de wil van God dat u een heilig leven leidt: dat u zich onthoudt van ontucht, 4 dat ieder van u zijn lichaam heiligt en in eerbaarheid weet te beheersen 5 en dat u niet zoals de ongelovigen, die God niet kennen, toegeeft aan uw hartstocht en begeerte. 6 Schaad of bedrieg uw broeder of zuster in dit opzicht niet, want de Heer vergeldt dit alles, zoals wij u vroeger al nadrukkelijk hebben voorgehouden. 7 God heeft ons niet geroepen tot zedeloosheid, maar tot een heilig leven. 8 Dus wie deze voorschriften verwerpt, verwerpt niet een mens, maar God, die u zijn heilige Geest geeft. kol3:1-6-> Indien gij dan met Christus opgewekt zijt, zoekt de dingen, die boven zijn, waar Christus is, gezeten aan de rechterhand Gods. 2 Bedenkt de dingen, die boven zijn, niet die op de aarde zijn. 3 Want gij zijt gestorven en uw leven is verborgen met Christus in God. 4 Wanneer Christus verschijnt, die ons leven is, zult ook gij met Hem verschijnen in heerlijkheid. Het nieuwe leven (=in Christus, na bekering)
5 Doodt dan de leden, die op de aarde zijn: hoererij, onreinheid, hartstocht, boze begeerte en de hebzucht, die niet anders is dan afgoderij, 6 om welke dingen de toorn Gods komt. 7 Daarin hebt ook gij eertijds gewandeld, toen gij erin leefdet. 8 Maar thans moet ook gij dit alles wegdoen: toorn, heftigheid, kwaadaardigheid, laster en vuile taal uit uw mond. 9 Liegt niet meer tegen elkander, daar gij de oude mens met zijn praktijken afgelegd, 10 en de nieuwe aangedaan hebt, die vernieuwd wordt tot volle kennis naar het beeld van zijn Schepper,
God zal ons niet dwingen te leven zoals de bijbel ons als richtlijn geeft. De bijbel is ons tot voorbeeld gegeven om [u]indien wij dat willen na te volgen en toe te passen in ons leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:11
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Het is zeer zeker moeilijk om in het spoor van God te blijven. Zegt de bijbel niet dat het een smal pad is. En geloof me smal is het zeker. Ik betaal de prijs om dat te doen al 15jr sinds ik een wedergeboren christen ben. En makkelijk heb ik het zeer zeker niet en ik doe mijn uiterste best om mijn redding voor het hiernamaals niet te verspelen.
math 7:13-14->Gaat in door de enge poort, want wijd is [de poort] en breed de weg, die tot het verderf leidt, en velen zijn er, die daardoor ingaan; 14 want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt, en weinigen zijn er, die hem vinden |
Ik zal even een voorbeeld geven: Hier schrijf jij dat jij je uiterste best doet, en dat je het zeer zeker niet makkelijk hebt, om je redding voor het hiemamaals niet te verspelen.
Ik heb dan niet het idee dat je een zacht juk en een lichte last hebt, zie matt 11:28
Jezus heeft voor ons het offer gebracht zodat wij leven hebben en leven in overvloed. En niet meer, zoals de farizeers óns uiterste best hoeven te doen'.
Gal 5:1 Opdat wij waarlijk vrij zouden zijn heeft christus ons vrij gemaakt, laat u dus net weder een slavenjuk opleggen''
En je schrijft dat jií de prijs betaald....nou die prijs heeft Christus al voor ons betaald, met zijn bloed.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 juni 2012, 13:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:11
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Das mooi hoor...geen betere plaats...
(ik zelf heb nogal eens de neiging weg te lopen....maar dat merk ik vlug genoeg hoor) Buiten Hem leven is geen leven.... Moet ineens denken aan een preek kort geleden....
Wij denken nog steeds dat er een berm is op die smalle weg.. |
Vertrouw op de Here met Uw ganse hart, en steun niet op uw eigen inzicht. Ken Hem in al uw wegen dan zal Hij uw pad recht maken. (Spr 3:5-6). Ook al ben ik zwak en zondig. Hij zal mij beveiligen om niet in zonde te blijven. Da's hoopvol voor mij. Daar kan ik mee leven
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 5 juni 2012, 13:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 13:19
|
|
|
FLOWERFUL: zijn juk op ons te nemen. Bekering door de oude mens uit te doen en de nieuwe mens aan te doen.
MAt 11:28 28 Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven; 29 neemt mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen; 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.
Ik heb 't idee dat je ontzettend je uiterste best loopt te doen, krampachtig, om je plek in het hiernamaals niet te verspelen. en zeker niet het idee dat je rust hebt voor je ziel, door altijd maar je uiterste best te doen. en ook door dingen die je eerder schreef, je negatieve emoties.Zoals: "Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid."Geplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:14
Wij kunnen God geen pijn doen, daar is Hij veels te groot voor.
God heeft, in de vorm van Jezus alles meegemaakt, wat wij ook kunnen meemaken in dit leven. zodat we een Hogeprietster hebben die voor ons pleit. (later de teksten erbij)
Wij mogen als Christenen juist ontspannen leven.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 5 juni 2012, 13:31
|
|
Naar boven |
|
|
|
|