ChristianMatch

Forum

Christendom en yoga
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 24 Volgende
ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 08:09

SHANITA130 schreef:
Daar moeten jullie zeker voor oppassen... Smiley met dichtgeplakte mond

Geld dat niet voor ons allemaal?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 10:06

Shanita, vorig jaar had je een andere mening:
SHANITA130 schreef:
Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.

Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.

Vond het zweverig en daar hou ik niet van.

Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.

Het gaf mij geen goed gevoel.

Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.

En dan ook de oosterse achtergrond
Twijfelende smiley

Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.
Hoe komt het dat je binnen een jaar hier anders over bent gaan denken?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:29

BERT168 schreef:
Heel goed Chatuliem,ik vind je bijdragen in dit topic zeer goed verwoord,en goed onderbouwd!
je pakt de juiste teksten erbij,ik kan me hier goed in vinden.

het valt me vooral op dat de Yoga aanhangers vooral hun eigen mening hier neerzetten,terwijl dat als we ons tenminste christen willen noemen,we alles zoveel mogelijk vanuit de bijbel moeten onderbouwen,de bijbel is toch HET boek waar we ons geloof uit putten,en waar we onze inspiratie uit moeten halen?

als we alleen onze eigen mening steeds willen laten gelden wordt het idd een eigendunkelijk godsdienst,en kunnen we beter de huidige bijbel aanpassen aan onze eigen inzichten,be bijbel is de basis en we moeten oppassen dat we niet afdwalen.

Jammer dat dan dat je de Bijbel een beetje selectief leest, vooral de stukken die wel in je straatje passen....
Als je de Bijbel goed leest weet je dat meditatie en yoga al van oudsher aanwezig waren.......En heb je zelf weleens aan meditatie en yoga gedaan dat je er zo'n mening over hebt?
Het is te vergelijken als spreken in tongen......heb ik hier al eens geschreven......de een is stil voor God en de ander gaat ze ver naar binnen dat hij op een of andere manier in tongen gaat spreken......of het als een wonder gaat beschouwen als je nog verzekerd bent als je fiets gestolen is........
Als je weet dat zelfs Luther en Calvijn mediteerden? Calvijn vond dat gebeden zonder woorden de beste gebeden waren, wij moeten met het hart naar God is een uitspraak van hem........
Dus je kan wel in tongen gaan spreken wat niemand kan verstaan maar je kan ook de verstilling zoeken wat men hier zo occult vind......
In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.
Daar houdt niet iedereen van en gelukkig hebben wij zo'n verscheidenheid aan geloofsgemeenschappen dat je die keuze hebt om lid te zijn van een kerk waar ze wel de stilte zoeken door meditatie of wat dan ook.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 27 augustus 2012, 11:34
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:56

WILLEMIJN232 schreef:
Jammer dat dan dat je de Bijbel een beetje selectief leest, vooral de stukken die wel in je straatje passen....
Als je de Bijbel goed leest weet je dat meditatie en yoga al van oudsher aanwezig waren.......En heb je zelf weleens aan meditatie en yoga gedaan dat je er zo'n mening over hebt?
Het is te vergelijken als spreken in tongen......heb ik hier al eens geschreven......de een is stil voor God en de ander gaat ze ver naar binnen dat hij op een of andere manier in tongen gaat spreken......of het als een wonder gaat beschouwen als je nog verzekerd bent als je fiets gestolen is........
Als je weet dat zelfs Luther en Calvijn mediteerden? Calvijn vond dat gebeden zonder woorden de beste gebeden waren, wij moeten met het hart naar God is een uitspraak van hem........
Dus je kan wel in tongen gaan spreken wat niemand kan verstaan maar je kan ook de verstilling zoeken wat men hier zo occult vind......
In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.
Daar houdt niet iedereen van en gelukkig hebben wij zo'n verscheidenheid aan geloofsgemeenschappen dat je die keuze hebt om lid te zijn van een kerk waar ze wel de stilte zoeken door meditatie of wat dan ook.....
Wil je ons echt doen geloven dat Luther en Calvijn in de lotushouding zaten bij het bidden. Dat bij het bidden de overdenking hoort, klopt, maar dat hoeft niet gepaard te gaan met speciale technieken.
Je wilt ons doen geloven dat tongentaal hetzelfde is als yoga? We hebben eerder aangegeven dat het gaat om de bron van waaruit je put.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 27 augustus 2012, 11:56
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA944

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:58

CHATULIEM619 schreef:
Wil je ons echt doen geloven dat Luther en Calvijn in de lotushouding zaten bij het bidden. Dat bij het bidden de overdenking hoort, klopt, maar dat hoeft niet gepaard te gaan met speciale technieken.
Je wilt ons doen geloven dat tongentaal hetzelfde is als yoga? We hebben eerder aangegeven dat het gaat om de bron van waaruit je put.

Ik heb ook een tijd aan yogha gedaan, geloof me yogha is iets heel anders.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 12:20

CHATULIEM619 schreef:

Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof?????
Is de lotushouding ook al occult?????? Verraste, verbaasde smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 27 augustus 2012, 12:21
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 12:24

WILLEMIJN232 schreef:

Willemijn wil je mij eens de teksten aanreiken waar in de Bijbel over yoga gesproken wordt?
Naar boven

Auteur Bericht
JANE410

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 13:02

CHATULIEM619 schreef:

In dit antwoord kan ik me vinden. Als je terug gaat naar de bron waar het vandaan komt: vanuit het hindoisme/india, zij geloven niet in de GOD van de bijbel. Zij geloven in het goddelijke in jezelf zoeken. Ik geloof dat het belangrijk is als je in Christus bent, dan heb je geen yoga nodig. In Cristhus vind je alles.
Maar ja, zo denk ik erover Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 15:54

WILLEMIJN232 schreef:
Je begrijpt het niet Chatuliem , je blijft maar ronddraaien in je Evangeliegedachten en je denkt dat je maar van alles -en zeker ongenuanceerd- mag zeggen.....hoezo star en levend geloof?????
Is de lotushouding ook al occult?????? Verraste, verbaasde smiley
Hoezo star? Als de Bijbel duidelijk is, kun je me wel star noemen. De Bijbel heeft het over Licht en Duisternis, dat zegt je waarschijnlijk ook niet zoveel. En je kunt van duisternis geen licht maken....
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:06

Shanita, vorig jaar had je een andere mening: SHANITA130 schreef:
Zelf denk ik dat christendom en yoga niet samengaan.

Ik ben weleens uitgenodigd om mee te gaan naar zogenaamde ontspanningsoefeningen met yoga.

Vond het zweverig en daar hou ik niet van.

Wierook brandde er in dat kamertje, kaarsjes overal en new-age muziek.

Het gaf mij geen goed gevoel.

Ik heb weleens gehoord dat yoga niet goed is, omdat het op jezelf gericht is en niet op God.

En dan ook de oosterse achtergrond

Zelfs toen ik nog niet gelovig was, had ik er een gevoel tegen.
Hoe komt het dat je binnen een jaar hier anders over bent gaan denken?

Nou, dat komt zo: ik zat regelmatig enkele maanden in een kliniek om tot rust te komen(veels te hoge bloeddruk), en daar zaten allemaal soorten en maten mensen tussen.

Nou, ik bemoeide me nergens mee, deed mee aan het programma, en verder deed ik me eigen ding, schilderen, werd opgehaald daar steeds door een vriend.

Het enige programma onderdeel wat niet verplicht was, was Yoga.
Die mensen waren wel heel aardig, maar ik wou daar niet elke avond, met vreemden, op een kussentje zitten, mij te intiem.

En da's heel iets anders dan met vriendinnen erheen.

En nu denk ik er anders over. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Er wordt mijns inziens veels te veel ophef over Yoga gemaakt.
En het lijkt op ontspanningsoefeningen die ik had bij de fysio, gecombineert met de psych.

Eeeeheeeen, ik was zodanig geprogrameert, dat ik zelfs sprookjes occult vond...Nota bene literatuur met goede moraal en boodschap, oorspronkelijk geschreven voor volwassenen.

En nu, vind dat er veelste veel ophef over wordt gemaakt.

Mensenlief....

Kijk, als er iemand mooie ruimte overheeft, denk nou daar wil ik wat mee doen, ja, Yogaaa!!!! Dat is gezond voor geest en lichaam....

Dus die maakt die ruimte mooi, doet wat (geleide) meditatie, wat oefeningen met mensen.
Heeft hoegenaamd helemaal niets met oosterse Yoga te maken.

Eigenschap van mensen is dat ze kunnen veranderen, dus ik ben veranderd wb mijn mening wb Yoga Knipoog smiley

Wat ik ook vind: er moet veel meer gestreden worden tegen dat vele gerook onder sommigen christenen....

Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 augustus 2012, 16:14
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:12

JOL252 schreef:
Geld dat niet voor ons allemaal?

Ha, lieve Jol

Elke christen komt in de hemel, ieder die geloooft, staat in de bijbel.... Lachende smiley

Was satirisch bedoelt... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:25

BERT168 schreef:
Heel goed Chatuliem,ik vind je bijdragen in dit topic zeer goed verwoord,en goed onderbouwd!
je pakt de juiste teksten erbij,ik kan me hier goed in vinden.

het valt me vooral op dat de Yoga aanhangers vooral hun eigen mening hier neerzetten,terwijl dat als we ons tenminste christen willen noemen,we alles zoveel mogelijk vanuit de bijbel moeten onderbouwen,de bijbel is toch HET boek waar we ons geloof uit putten,en waar we onze inspiratie uit moeten halen?

als we alleen onze eigen mening steeds willen laten gelden wordt het idd een eigendunkelijk godsdienst,en kunnen we beter de huidige bijbel aanpassen aan onze eigen inzichten,be bijbel is de basis en we moeten oppassen dat we niet afdwalen.

Hoe kan je nou afdwalen, ik kan me daar iig niets bij voorstellen. Het geloof ís mijn leven.

Groetjes Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:34

SHANITA130 schreef:
Ha, lieve Jol

Elke christen komt in de hemel, ieder die geloooft, staat in de bijbel.... Lachende smiley

Was satirisch bedoelt... Verlegen lachende smiley

oooowww Gefrustreerde smiley Niet begrepen maar het was ook nog voor de eerste koffie... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:36

LOL Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:39

Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.

Idd...
Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God? Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 27 augustus 2012, 16:40
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:48

SHANITA130 schreef:
Willemijn: In de Evangelische beweging kent men die verstilling-helaas- niet.....Zo'n dienst is niet doordrenkt met stilte maar met lawaai.

Idd...
Waar staat die tekst ook alweer: weest stil want ik ben Uw God? Knipoog smiley

Ik ken ook evangelische diensten met meer meditatief karakter ...
't kan verkeren...
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:24

Shanita:

Zegt een christen die rookt als een schoorsteen tegen een andere christen dat Yoga occult is, kan niet, sowieso niet maar dan helemaal niet.

Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.

Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.

Thomas, die wel vindt dat iedereen zou moeten stoppen met roken.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 27 augustus 2012, 18:35
Naar boven

Auteur Bericht
ZEELAND736

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:35

Het wordt steeds gekker hier....
Straks zijn we allemaal occult....
Van mij mag alles hierover stoppen....

Gelijk Thomas...roken is ongezond....
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 18:43

THOMAS968 schreef:
Shanita:

Roken komt uit Amerika en was daar ook vaak onderdeel van een heidens ritueel. De vredespijp roken geeft dit bijvoorbeeld aan. Indianen beschouwden roken als een onderdeel van contact met de goden. De rook ging naar boven, een symboliek die we ook in het rookoffer kenden.

In die zin kun je zeggen dat mensen die nu roken iets doen met wat een occulte oosprong heeft en dat is nog waar ook. In mijn beleving doen ze echter gewoon iets wat op termijn ongezond is en kennelijk is het karakter van de roker om weerstand te bieden tegen de gewoonte van het tabaksverbranden niet sterk genoeg. Dat zegt ook iets over de werkzame stoffen die de roker tot zich neemt.

Persoonlijk vind ik dat je wat moet uitkijken iets occult te noemen want als je de bijbelteksten fout interpreteert, zet je medechristenen in een extreem kwaad daglicht.

Kijk dus maar uit voor de achtergrond van je dierbare bakkie koffie.... de profeet Mohammed heeft er wat mee te maken...

Quote:
Arabieren eerste koffiedrinkers (Bron:EspressoPowerhouse)
Algemeen wordt aangenomen dat Arabieren de eerste koffiedrinkers waren. Zij begonnen een soort brouwsel te maken van de bessen en de bladeren, dat Qahwa werd genoemd (betekenis: het opwindende). Zo zou de profeet Mohammed, de stichter van de Islam, al ruime hoeveelheden qahwa gedronken hebben om wakker te kunnen blijven voor zijn nachtelijke gebeden.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 27 augustus 2012, 18:45
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:01

JOL252 schreef:
Kijk dus maar uit voor de achtergrond van je dierbare bakkie koffie.... de profeet Mohammed heeft er wat mee te maken...

Mag cafeïnevrije koffie wel? Wel de smaak van koffie, niet het effect van de cafeïne Engeltje smiley

Laatst aangepast door
JANS221
op maandag 27 augustus 2012, 19:14
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:29

THOMAS968 schreef:
Shanita:

Eerlijk gezegd vind ik dat je tegenstrijdig bezig bent. Aan de ene kant stel je dat je moet oppassen met de definitie van occult, maar dan voeg je er wel iets aan toe. In alles wat ik geschreven heb, ben ik zorgvuldig geweest. Ik heb occultisme gedefinieerd als esoterische religies. Die definitie kun je terugvinden bij anderen en zelfs bij niet-christenen. Het verwijt dat ik zomaar iets roep, vind ik ook niet juist.
Naar boven

Auteur Bericht
BERT168

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:35

willemijn...Jol stelde je de vraag waar staat dat in de bijbel over Yoga wordt gesproken,kun je daar ook wat teksten van laten zien, of moeten we dat in de bijbel zien te vinden door tussen de regels door te lezen?

Laatst aangepast door
BERT168
op maandag 27 augustus 2012, 19:36
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:43

BERT168 schreef:

willemijn...Jol stelde je de vraag waar staat dat in de bijbel over Yoga wordt gesproken,kun je daar ook wat teksten van laten zien, of moeten we dat in de bijbel zien te vinden door tussen de regels door te lezen?

Je kent de Bijbel toch omdat je die naar de letter leest? Of lees je alleen wat jou uitkomt en daar vervolgens anderen mee om de oren slaat omdat je gelijkt denkt te hebben? Iedere uitleg die ik hier heb geprobeerd te geven wordt door mensen die zich christenen noemen (in woorden niet in gedrag) om zeep geholpen.....want men wil niet anders dan zien dan het als occult zien.......
Prima, ik vind het verder zonde van mijn tijd om er energie in te stoppen......

Laten we eens over stappen naar het occulte roken en wat dat onze samenleving kost aan zorgkosten? Of....het aantal diabeten wat enorm stijgt door onzorgvuldig leven en nonchalant met je lijf omgaan en die ook zorgt dat de gezondheidskosten de pan uitrijzen......Staat dat ook in de bijbel dat dat mag? Weet je vast wel Bert....

Knipoog smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:47

JANE410 schreef:
In dit antwoord kan ik me vinden. Als je terug gaat naar de bron waar het vandaan komt: vanuit het hindoisme/india, zij geloven niet in de GOD van de bijbel. Zij geloven in het goddelijke in jezelf zoeken. Ik geloof dat het belangrijk is als je in Christus bent, dan heb je geen yoga nodig. In Cristhus vind je alles.
Maar ja, zo denk ik erover Lachende smiley

Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten.....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:49

WILLEMIJN232 schreef:
Je kent de Bijbel toch omdat je die naar de letter leest? Of lees je alleen wat jou uitkomt en daar vervolgens anderen mee om de oren slaat omdat je gelijkt denkt te hebben? Iedere uitleg die ik hier heb geprobeerd te geven wordt door mensen die zich christenen noemen (in woorden niet in gedrag) om zeep geholpen.....want men wil niet anders dan zien dan het als occult zien.......
Prima, ik vind het verder zonde van mijn tijd om er energie in te stoppen......

Laten we eens over stappen naar het occulte roken en wat dat onze samenleving kost aan zorgkosten? Of....het aantal diabeten wat enorm stijgt door onzorgvuldig leven en nonchalant met je lijf omgaan en die ook zorgt dat de gezondheidskosten de pan uitrijzen......Staat dat ook in de bijbel dat dat mag? Weet je vast wel Bert....

Knipoog smiley Knipoog smiley
In je tirade geef je nog steeds geen antwoord op zijn eenvoudige vraag. Je begint met verwijten, die kant nog wal raken. Er is hier geen christen de les gelezen, dat heeft Bert noch ik gedaan. We hebben alleen een duidelijk standpunt ingenomen. Dat mensen dat niet als prettig ervaren, wil niet zeggen, dat het niet gezegd mag worden.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:52

CHATULIEM619 schreef:
Wil je ons echt doen geloven dat Luther en Calvijn in de lotushouding zaten bij het bidden.

luther en calvijn zaten naar ik verwacht niet in de lotushouding, wel in een geknielde houding.
in die zin is de houding wellicht anders, maar het principe maakt niet zo heel veel verschil, toch?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:52

JOL252 schreef:

Jol! Straks is een kopje koffie ook nog occult! Verraste, verbaasde smiley Ik drink wel altijd een lekkere kop cappuccino na mijn yoga les.....dus in de ogen van anderen zou dat ook best occult kunnen zijn....ik zal het wel horen
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:53

WILLEMIJN232 schreef:
Daarom kan je nog wel respect voor andersdenkenden hebben? Ik lees in je profiel dat je respect voor je medemens hebt of is dat alleen voor medechristenen die net zo als jij denken? Kan je dat er misschien beter even bij zetten.....
Wie zegt dat we geen respect voor je hebben of voor je mening? We kunnen het niet met je eens zijn, omdat we vanuit de Bijbel andere dingen lezen. Maar dat zegt niks over het respect voor jou als persoon....Dat mensen je vervloeken vind ik ook niet kloppen, en dat vind ik ook te ver gaan. Maar de discussie is tot nu toe alleen maar geweest over argumenten, niet over jou als persoon.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:56

CHATULIEM619 schreef:
Wie zegt dat we geen respect voor je hebben of voor je mening? We kunnen het niet met je eens zijn, omdat we vanuit de Bijbel andere dingen lezen. Maar dat zegt niks over het respect voor jou als persoon....Dat mensen je vervloeken vind ik ook niet kloppen, en dat vind ik ook te ver gaan. Maar de discussie is tot nu toe alleen maar geweest over argumenten, niet over jou als persoon.

Dat heb ik duidelijk anders beleefd Chatuliem........hier op het forum en in de mailtjes die ik heb ontvangen...Je brandt in de hel ( ik citeer één tekst)is toch duidelijk persoonlijk naar mijn idee.......En nogmaals, sommige mensen denken dat ze God zelf zijn door hun meningen zo te verkondigen en te veroordelen.....Lees het Genesis verhaal nog maar eens goed denk ik dan.....daar wist de mens het toch ook zo goed?
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: maandag 27 augustus 2012, 19:58

JOL252 schreef:
Ik ken ook evangelische diensten met meer meditatief karakter ...
't kan verkeren...

Eh ja bij ons is er elke week zo'n dienst van gebed en stil zijn voor God
Naar boven

ChristianMatch forum index » Christelijk leven
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 24 Volgende
Pagina 7 van 24