Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 18:48
|
|
|
..........of sinterklaasdag/avond nou typisch iets Nederlands is . Vandaag op het werk was er die discussie waar iemand zei ( die vaak in België komt) dat ze dat in Belgie helemaal niet zo kennen als in Nederland .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 20:55
|
|
|
VISSER278 schreef: | ..........of sinterklaasdag/avond nou typisch iets Nederlands is . Vandaag op het werk was er die discussie waar iemand zei ( die vaak in België komt) dat ze dat in Belgie helemaal niet zo kennen als in Nederland . |
Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Inderdaad, dat is ook zo. Er worden rond de sint geen uitbundige toestanden gehouden. België is voornamelijk katholiek en ook veel ingetogener. Een heilige in België is haast een normaal gegeven. In Nederland is het iets anders...vooral de protestanten, diegene die niet in heiligen geloven maar toch altijd wel een reden hebben om in de 'sint' te geloven hebben, nu eens een dag of avond om het strakke protestantse harnas van zich af te gooien. Wij, katholieken, menslievend en warm als we zijn, kunnen er alleen maar blij om zijn. |
Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:20
|
|
|
JANS221 schreef: | Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel? |
De wind waaide zo hard dat de Sint je huisje voorbij waaide...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:38
|
|
|
ANNA415 schreef: | De wind waaide zo hard dat de Sint je huisje voorbij waaide... |
Had je niet even voor Rempiet kunnen spelen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 21:59
|
|
|
ANNA415 schreef: | De wind waaide zo hard dat de Sint je huisje voorbij waaide... |
Welke wind? denk dat tie eerder van het dag afgleed met de sneeuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 22:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Welke wind? denk dat tie eerder van het dag afgleed met de sneeuw |
dat kan niet, americo heeft 4-beenaandrijving en net winterbanden gekregen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 22:45
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dat kan niet, americo heeft 4-beenaandrijving en net winterbanden gekregen |
Americo met rubberlaarzen op het dak?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 22:47
|
|
|
MAMY994 schreef: | Americo met rubberlaarzen op het dak? |
op die leeftijd krijgt zo'n paard last van koude hoeven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MAMY994
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 22:55
|
|
|
GERRIT603 schreef: | op die leeftijd krijgt zo'n paard last van koude hoeven |
Hij kan z'n hoeven toch bij al die schoorstenen warmen? Of anders dikke gebreide sokken vragen voor z'n Sinterklaas? Of is Sint niet zo gul voor z'n personeel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 23:10
|
|
|
JANS221 schreef: | Nou Frank, De wind waait hier door de bomen en ik heb al een uur zitten zingen…………….Maar nog steeds hoor ik niemand kloppen en hij is nog steeds niet gekomen. Dat heerlijke avondje was toch vanavond? En ik heb me dit jaar toch netjes gedragen, zonder al te strak zittend protestants harnas, als iemand het had verdiend dat die goedheiligman langskwam, dan ik toch wel? |
Troost je....Hij reed bij mij ook deze keer stilletjes mijn huis voorbij... Al riep ik dan ook...KOM OOK EENS BIJ MIJ Van dat strooien van lekkers in de 1 of andere hoek??? Niks gezien... Wel heb ik genoten van een rij met creche-kindjes... Allemaal met een zwarte piet muts op...en zwarte piet zelf voorop!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 23:37
|
|
|
Ieder jaar , al 45 jaar lang , komt die sint weer met een rotsmoes .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT603
|
|
Geplaatst: woensdag 5 december 2012, 23:54
|
|
|
MAMY994 schreef: | Hij kan z'n hoeven toch bij al die schoorstenen warmen? Of anders dikke gebreide sokken vragen voor z'n Sinterklaas? Of is Sint niet zo gul voor z'n personeel |
er zijn bijna geen schoorstenen meer, die vrouwen van tegenwoordig kunnen niet breien en als sint alle kindertjes een cadeau heeft gegeven blijft er niets meer over voor zijn paard
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 06:37
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ieder jaar , al 45 jaar lang , komt die sint weer met een rotsmoes . |
Sorry bij jou ishet geen smoes..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 06:38
|
|
|
MAMY994 schreef: | Hij kan z'n hoeven toch bij al die schoorstenen warmen? Of anders dikke gebreide sokken vragen voor z'n Sinterklaas? Of is Sint niet zo gul voor z'n personeel |
Echt wel, kijk maar naar m'n nieuwe pakkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 06:39
|
|
|
JOL252 schreef: | Had je niet even voor Rempiet kunnen spelen? |
We hebben een REMpiet, maar om de een of andere reden slaapt ie telkens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 06:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Troost je....Hij reed bij mij ook deze keer stilletjes mijn huis voorbij... Al riep ik dan ook...KOM OOK EENS BIJ MIJ Van dat strooien van lekkers in de 1 of andere hoek??? Niks gezien... Wel heb ik genoten van een rij met creche-kindjes... Allemaal met een zwarte piet muts op...en zwarte piet zelf voorop!!! |
Ik was er dus toch?!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 08:24
|
|
|
ANNA415 schreef: | We hebben een REMpiet, maar om de een of andere reden slaapt ie telkens |
Blijft ie hangen in de R.E.M.-fase? Daar heb je vast pilletjes voor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 10:07
|
|
|
ZWarte piet gisteravond niet gezien... maar heb wel cadeautjes gehad Wist wel dat ik een lief meisje ben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:22
|
|
|
JOL252 schreef: | Blijft ie hangen in de R.E.M.-fase? Daar heb je vast pilletjes voor. |
Ze zeggen dat we hem moeten smeren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 15:32
|
|
|
JOL252 schreef: | Blijft ie hangen in de R.E.M.-fase? Daar heb je vast pilletjes voor. |
Ik blijf ook steeds hangen in de REM fase...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 17:13
|
|
|
ANNA415 schreef: | Ze zeggen dat we hem moeten smeren |
Dat was de smeer piet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 19:22
|
|
|
Volgens mijn ben jij de plak piet!!! Alles is naar spanje piat Anna!!! Wat doe jij hier nog hopla erachter aan jij
Zien we weer eens de gewonde anna
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:51
|
|
|
Jullie waren 'm toch al gesmeerd?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: donderdag 6 december 2012, 20:56
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik blijf ook steeds hangen in de REM fase... |
Ik niet, dwars door de rem
Er was nog een R.E.M. even zoeken. o ja http://www.youtube.com/watch?v=FQ2yXWi0ppw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 06:57
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Volgens mijn ben jij de plak piet!!! Alles is naar spanje piat Anna!!! Wat doe jij hier nog hopla erachter aan jij
Zien we weer eens de gewonde anna |
Ik ben Nablijf Piet. (geen idee hoe dat komt ) Zaterdag ben ik weg...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:37
|
|
|
Gaaf nummer
!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 08:40
|
|
|
Dit vraag ik me af vandaag: Waarom alleen Nederland, omringende landen niet, zo idioot is om sinterklaas te vieren.....Commercie....
Ik schaam me dood voor de buitenlanders.
S. die blij is dat ze d'r hele leven voor buitenlander werd aangezien...
En het eigenlijk ook is...qua bloed...namelijk 75%!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 09:05
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Dit vraag ik me af vandaag: Waarom alleen Nederland, omringende landen niet, zo idioot is om sinterklaas te vieren.....Commercie....
Ik schaam me dood voor de buitenlanders.
S. die blij is dat ze d'r hele leven voor buitenlander werd aangezien...
En het eigenlijk ook is...qua bloed...namelijk 75%!! |
Welnee, in nederland viert met Sinterklaas uitbundig, in de overige landen vieren ze meestal kerst uitbundig met (overdreven veel) kerstcadeautjes. Heb je de filmpjes op het nieuws en op internet niet gezien over Black Friday, de dag na Thanksgiving, wat de opening is van het seizoen voor de kerstinkopen? s'Nachts met slaapzak in de rij voor de speelgoedwinkels en electronicazaken op koopjesjacht. Daarmee vergeleken vallen Nederlanders met hun Sinterklaasinkopen best mee!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: vrijdag 7 december 2012, 09:09
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Welnee, in nederland viert met Sinterklaas uitbundig, in de overige landen vieren ze meestal kerst uitbundig met (overdreven veel) kerstcadeautjes. Heb je de filmpjes op het nieuws en op internet niet gezien over Black Friday, de dag na Thanksgiving, wat de opening is van het seizoen voor de kerstinkopen? s'Nachts met slaapzak in de rij voor de speelgoedwinkels en electronicazaken op koopjesjacht. Daarmee vergeleken vallen Nederlanders met hun Sinterklaasinkopen best mee! |
Quote: | s'Nachts met slaapzak in de rij voor de speelgoedwinkels en electronicazaken op koopjesjacht. |
Nee, dát wist ik niet, jeetje, dan ben je ver heen...
Ja, dat was toen deze zomer ook in A'dam, voor de nieuwe zaak van Apple op het Leidseplein....toen die voor het eerst open ging....
|
|
Naar boven |
|
|