Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:24
|
|
|
Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 00:40
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips?? |
Helemaal niet moeilijk Steen... Neem gewone olie...giet dat in een glazen potje wat je af kunt sluiten... Pel de verse knoflook... en doe de teentjes in dat potje met olie... Heb je twee keer knoflook.... EN...de verse ...en daarna de olie...!!!!
Doe echter niet teveel knoflookteentjes erin...want de houdbaarheid is toch beperkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 07:12
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Inkt van een balpen,krijg je dat nog uit je was?
Aub geen vragen over het hoe en waarom |
Vlek insmeren met groene zeep, ff een nachtje laten intrekken en dan wassen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:07
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe bewaren jullie je verse knoflook, zonder dat de hele omgeving ernaar ruikt? Ik heb het internet afgestruind voor een oplossing, maar heb het vooralsnog niet gevonden. Ik bewaar ze tot dusver in een doosje, maar dan gaan ze zweten. Maar losse bolletjes in de kelder ruikt de hele kelder ernaar. Ik lees op het internet over knoflookpasta-in-tube of knoflook verwerken in knoflookolie, maar dit wordt ook weer afgeraden, en ik hou wel van verse knoflook.
Iemand tips?? |
Ik gebruik altijd de pasta. Werkt prima. Bij de Jumbo
Anna knijpt nl altijd de knoflookpers kapot
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNETTE792
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 10:42
|
|
|
ANNA415 schreef: | Anna knijpt nl altijd de knoflookpers kapot |
Ow, dan ben ik dus niet de enige....ik ben aan de 3e bezig dit jaar Blikopeners hebben hier in huis trouwens dezelfde levensduur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOHAN850
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 11:14
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | mijn autistische zoon heeft een kledingkast die al jaren door wordt geschoven van broer op zus en nu dus bij hem staat. 't Is een handige kast maar voor hem zijn er 2 nadelen aan; Hij is blauw(volgens hem moet dat zwart zijn)en een van zijn zussen heeft er ooit op een creatieve manier spiegeltegels opgeplakt. En om dat laatste gaat het nu, hoe krijgen we die er af zonder dat de glasspinters je om de oren en in de ogen vliegen? Want die spiegels moeten natuurlijk netjes recht onder elkaar |
Ik weet iet of de spiegels al van de kast af zijn? De spiegels zitten gelijmd, wat zou kunnen helpen is een föhn onder de randen te zetten en heel langzaam de spiegel er af laten komen. Door de föhn wordt namelijk de lijm weer zacht en komt de spiegel los.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 17:35
|
|
|
Iemand tips?? |
tja, maar t houd wel de muggen weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 17:53
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, maar t houd wel de muggen weg |
En ook eventuele partners die wat minder van knoflook houden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 19:17
|
|
|
ANNA415 schreef: | En ook eventuele partners die wat minder van knoflook houden |
ja altijd je partner (desnoods stiekum) knoflook voeren
niet door de koffie dat proeft ie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SEAN748
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja altijd je partner (desnoods stiekum) knoflook voeren
niet door de koffie dat proeft ie |
uhhuhh, gaan we stiekeme dingen doen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:05
|
|
|
SEAN748 schreef: | uhhuhh, gaan we stiekeme dingen doen??? |
Voor ze eigen bestwil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:19
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Voor ze eigen bestwil |
En onze bestwil
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:27
|
|
|
ANNA415 schreef: | En onze bestwil |
En voor de bloeddruk natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:28
|
|
|
PIETER649 schreef: | tja, maar t houd wel de muggen weg |
Das dan wel weer zo. Maar gelukkig heb ik daar in de kelder al geen last van. Waar ik ze wel heb, wil ik geen knoflook hebben................ .... (= knijpt neus dicht)
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 16 september 2012, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 21:29
|
|
|
ANNA415 schreef: | En onze bestwil |
ja dat ook
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zondag 16 september 2012, 23:04
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik heb het vanavond aan mijn persoonlijke schilder gevraagd Hij zei dat ik in principe gelijk heb,hoogstwaarschijnlijk is het cementsluier maar die middeltjes helpen maar matig,impregneren van de gevel wel(en een aluminum strip boven je kozijn plaatsen)maar dat is duur en slechts tijdelijk afdoende..........het kan ook zijn dat het lood boven je kozijn zn langste tijd gehad heeft. Waarschijnlijk heb je dus pech met een slechte gevel en/of een slechte loodslab en hebben je buren (nog) geluk.....
Dubbel glas kan lek raken hoor(normaal is het vacuum),dan krijg je zo'n grijze waas tussen de ruiten,het vocht trekt er nl. wel in maar kan bijna niet meer weg,die kans heb je na 16 jaar.
De beste optie is verhuizen!
Leanne,heeft geen kamer over....... |
Op internet kwam ik de volgende oplossing tegen ...... HK 250 . Heb hier dus maar een proef van besteld. Kijken of dat werkt. Is er iemand die daar ervaring mee heeft?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 07:06
|
|
|
VISSER278 schreef: | Op internet kwam ik de volgende oplossing tegen ...... HK 250 . Heb hier dus maar een proef van besteld. Kijken of dat werkt. Is er iemand die daar ervaring mee heeft? |
Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 10:51
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen | Pssssssssstt, Anna??? Je bedoelt vast WD 40????............... WD50 is echt iets heel anders
En ik hoop dat die HK gaat helpen, Visser. .....
Steen, soms-kun-je-beter-in-een-iglo-wonen. Heb-je-ook-geen-last-van-matglas
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 17 september 2012, 10:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:21
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Pssssssssstt, Anna??? Je bedoelt vast WD 40????............... WD50 is echt iets heel anders
En ik hoop dat die HK gaat helpen, Visser. .....
Steen, soms-kun-je-beter-in-een-iglo-wonen. Heb-je-ook-geen-last-van-matglas |
Ach ja typefoutje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:22
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen |
Hier zouden ze zeggen : Je komt zeker van Yese , daar moet het altijd wat groter zijn . Daar hebben ze ook geen C- 1000 maar een C-100.000
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 21:42
|
|
|
VISSER278 schreef: | Hier zouden ze zeggen : Je komt zeker van Yese , daar moet het altijd wat groter zijn . Daar hebben ze ook geen C- 1000 maar een C-100.000 |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CANADIAN073
|
|
Geplaatst: maandag 17 september 2012, 23:52
|
|
|
Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen , we hebben nu een C-99999 duuzend.
Laatst aangepast door
|
CANADIAN073
|
op maandag 17 september 2012, 23:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANNA415
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:29
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen , we hebben nu een C-99999 duuzend. |
ja en binnenkort een Jumbo of AH
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 09:17
|
|
|
CANADIAN073 schreef: | Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen , we hebben nu een C-99999 duuzend. |
wat je bezuinigen noemt! Is stiekum een verhoging van C-98999. Je lijkt de regering wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 12:27
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | wat je bezuinigen noemt! Is stiekum een verhoging van C-98999. Je lijkt de regering wel |
Hebben we dan nu al een regering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 13:07
|
|
|
INGE721 schreef: | Hebben we dan nu al een regering |
Hádden we die dan wel??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:06
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hádden we die dan wel?? |
Hoe ziet dat eruit een regering
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: dinsdag 18 september 2012, 18:11
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoe ziet dat eruit een regering |
Volgens mij, zo'n club mensen die af en toe bij de koningin op visite gaan, met haar op de trap poseren voor een stel fotografen, vervolgens in Den Haag met elkaar gaan praten, ruzie krijgen, en vervolgens weer demissionair heten.......... Volgens mij had het daar iets mee te maken...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:01
|
|
|
Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden?? Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje zeg maar.......
Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 19 september 2012, 15:18
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Hoe warmen jullie kant-en-klare poffertjes op, zonder dat het van die zeemleertjes of juist slappe sponsjes worden?? Ik heb een zak gekregen, heb er ook wel wat mee geprobeert, maar het resultaat is een beetje zeg maar.......
Steentje (at tot dusver alleen versgebakken poffertjes) |
Lijken poffertjuz niet heel erg op pannenkoeken?
|
|
Naar boven |
|
|