Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man. |
Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 2 januari 2013, 16:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:30
|
|
|
MARISKA601 schreef: Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig. Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk. Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten. Dat geeft een man weer macht.
Man en vrouw zijn gelijkwaardig. Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk. Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander. Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.
Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man.
Ik herken...mannen kunnen het idd, onbewust ook? misbruiken, om te doen naar wat hun denken wat goed is, zonder daarbij naar de mening van de vrouw te luisteren
Hún hebben het bv moeilijk, dit is zo en zo gegaan, en dat is voor hun vervelend, maar dan kreeg ik niet eens de kans om uit te leggen wat en waarom ik dat en dat erg vervelnd vond..
En tuurlijk, normaal gaat het op; 2 ruzie, 2 schuld....
En niet eentje...en ik ga niet zeggen van ja mijn schuld als ik niet de gelegenheid krijg te zeggen wat ik erg vervelend vond m.b.t. de situatie(s).
Liegen om de vrede te bewaren...nee.
Als ik iets fout deed in mijn ogen ben ik de 1ste die meteen excuses maakt, maar ja, als de een wel uitpraat en de ander, ik dus, krijg daar geen gelegenheid voor, en er worden ook allemaal dingen van verleden bijgehaald, ja je raadt het al, een ex, ja, dan hou ik de boel ff op een afstand.
En ja, ik heb periodes dat ik meteen kan komen als iemand mij vraagt voor 's avonds, en ja, ik heb ook periodes dat dat niet meeten lukt. Dan moet ik dat 2 á 3 dagen van te voren weten....so what?
Anyway Mariska, je slaat met je stukje precies de spijker op zijn kop!!!
Dank!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 2 januari 2013, 16:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:34
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
je zegt het.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:35
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Nee Mariska zo is dat woord onderdanig zijn ook niet bedoelt. Man en vrouw zijn inderdaad gelijkwaardig. Maar niet gelijk een man is geen vrouw en omgekeerd. Bij een voetbalelftal heb je een aanvoerder nodig Maar zijn daarom de andere spelers minder? Bij een vergadering heb je een voorzitter nodig maar zijn daarom de anderen die aan de vergadering deelnemen minder? Zo zie ik het ook in een huwelijk de man is het hoofd staat en in de Bijbel. Oke 1 moet de leiding hebben maar het is net zoals bij dat voetbalelftal en die vergadering de andere deelnemers hebben alle recht en tijd om samen de beslissing te nemen |
Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:36
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:42
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Gelukkig maar dat de emancipatie nog niet is doorgedrongen binnen de voetbal , anders zou je na afloop eerst nog een discussie uurtje krijgen. En in het ergste geval ben ik bang, zou er helemaal niet meer aan voetbal begonnen worden |
Wat bedoel je hiermee?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:50
|
|
|
Het is zo niet bedoelt, maar ja, het gebeurd wel, dat bedoelt Mariska...Ze snapt denk ik wel hóe het is bedoeld....
Een aflevering van 'Het kleine huis", geschreven, en geregisseerd en geproduceerd door Michael Landon...die de 'vader' speelt van het gezin..
De situatie werd nijpend in Walnut Grove, en de vader besloot de boerderij te verkopen, en weer naar de 'Old Woods' te gaan met zijn gezin...
Door omstandigheden die positief waren konde ze toch blijven in Walnut Grove, want dat wou het gezin zo graag...
Toen is de vader, Charles, gaan bidden en denken, en toen hij terugkwam, kwam hij zijn excuses aanbieden aan zijn vrouw, dat hij alleen de beslissing had gemaakt om te vertrekken naar de Old Woods, zonder te overleggen met zijn gezin. Aflevering heet dacht ik 'Coming Home'.
Dát vond ik zo mooi...hoeveel mannen beslissen zonder met hun vrouw en kinderen te overleggen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:53
|
|
|
Oooh, jij bent 't!
Welcom Back!
Ja, Maritime, tis Gerrit, je weet wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:55
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het is zo niet bedoelt, maar ja, het gebeurd wel, dat bedoelt Mariska...Ze snapt denk ik wel hóe het is bedoeld....
Een aflevering van 'Het kleine huis", geschreven, en geregisseerd en geproduceerd door Michael Landon...die de 'vader' speelt van het gezin..
De situatie werd nijpend in Walnut Grove, en de vader besloot de boerderij te verkopen, en weer naar de 'Old Woods' te gaan met zijn gezin...
Door omstandigheden die positief waren konde ze toch blijven in Walnut Grove, want dat wou het gezin zo graag...
Toen is de vader, Charles, gaan bidden en denken, en toen hij terugkwam, kwam hij zijn excuses aanbieden aan zijn vrouw, dat hij alleen de beslissing had gemaakt om te vertrekken naar de Old Woods, zonder te overleggen met zijn gezin. Aflevering heet dacht ik 'Coming Home'.
Dát vond ik zo mooi...hoeveel mannen beslissen zonder met hun vrouw en kinderen te overleggen? |
ja het blijft mooi Het kleine huis op de prairie En het zal vast waar zijn dat veel mannen beslissen zonder met hun vrouw te overleggen. Maar ben bang dat het omgekeerde ook vaak voorkomt dat veel vrouwen de baas zijn in het gezin
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja het blijft mooi Het kleine huis op de prairie En het zal vast waar zijn dat veel mannen beslissen zonder met hun vrouw te overleggen. Maar ben bang dat het omgekeerde ook vaak voorkomt dat veel vrouwen de baas zijn in het gezin |
idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | ja het blijft mooi Het kleine huis op de prairie En het zal vast waar zijn dat veel mannen beslissen zonder met hun vrouw te overleggen. Maar ben bang dat het omgekeerde ook vaak voorkomt dat veel vrouwen de baas zijn in het gezin |
Idd, ook dat... Weet het wel zeker...of beide....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Oooh, jij bent 't!
Welcom Back!
Ja, Maritime, tis Gerrit, je weet wel |
i know
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ALTJE848
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 17:58
|
|
|
Een vrouwenhart , daar heb je de goede sleutel voor nodig om binnen te komen
Anita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARITIME853
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 19:01
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Een vrouwenhart , daar heb je de goede sleutel voor nodig om binnen te komen
Anita |
Vertel ,wat is de sleutel voor de mannen om binnen te komen Anita?
Laatst aangepast door
|
MARITIME853
|
op woensdag 2 januari 2013, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:39
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Vertel ,wat is de sleutel voor de mannen om binnen te komen Anita? |
..... dat is nou es een hele goeie vraag... er staan hier en daar al wat hints c.q. aanwijzingen op het forum.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 2 januari 2013, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:51
|
|
|
MARITIME853 schreef: | Vertel ,wat is de sleutel voor de mannen om binnen te komen Anita? |
tja Maritime elk vrouwenhart heeft zo zn eigen sleutel t zou en beetje al te makkelijk zijn anders he
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:56
|
|
|
ALTJE848 schreef: | Een vrouwenhart , daar heb je de goede sleutel voor nodig om binnen te komen
Anita |
Ik heb honderden sleutels maar ik vind het juiste vrouwenhart niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
KABOUTER722
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:57
|
|
|
dan heb je waarschijnlijk de verkeerde sleutelbos.
mijn sleutelbos heb ik maar weggedonderd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 22:59
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik heb honderden sleutels maar ik vind het juiste vrouwenhart niet |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:00
|
|
|
KABOUTER722 schreef: | dan heb je waarschijnlijk de verkeerde sleutelbos.
mijn sleutelbos heb ik maar weggedonderd |
...ik heb onlangs een sleutelbos gevonden...dat was de jouwe toch niet zeker
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:01
|
|
|
Is een vrouwenhart wel eigenlijk te openen??? Ik twijfel er aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:04
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Is een vrouwenhart wel eigenlijk te openen??? Ik twijfel er aan |
Een vrouwenhart gaat alleen van binnenuit open.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:05
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Een vrouwenhart gaat alleen van binnenuit open..... |
En kan ook net zo hard weer dichtgegooid worden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:07
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En kan ook net zo hard weer dichtgegooid worden |
Ai, ja. Als jij je hart opent, maar aan de buitenkant trapt iemand hem weer dicht...... Pijnlijk
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op donderdag 3 januari 2013, 02:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOANNIE702
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:07
|
|
|
Hoe zit dat met de mannenhart dan....?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:08
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Een vrouwenhart gaat alleen van binnenuit open..... |
Dan moet de (gast)vrouw die zelf openen bedoel je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:08
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Ai, ja . Als jij je hart opent, maar aan de buitenkant trapt iemand hem weer dicht...... Pijnlijk |
Idd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
STEENTJE178
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Dan moet de (gast)vrouw die zelf openen bedoel je? |
Ja. Natuurlijk kan die ander er wel alle reden toe geven om je hart voor hem/haar open te stellen, maar dan nog is de harteigenaar zelf degene die het hart voor die ander openstelt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:10
|
|
|
JOSINA022 schreef: | En kan ook net zo hard weer dichtgegooid worden |
Misschien smijten die vrouwen de deur wel dicht met een smak...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: woensdag 2 januari 2013, 23:12
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Hoe zit dat met de mannenhart dan....? |
Zou er wel rekening gehouden worden met een mannenhart?
|
|
Naar boven |
|
|