Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:48
|
|
|
Quote: | Annette: Persoonlijk hou ik absoluut niet van genezingdiensten. Ja, ik geloof absoluut dat God geneest, maar op Zijn tijd, niet op de tijd dat wij dat af willen dwingen. Ook geloof ik niet dat je wel geneest als er een bepaald persoon voor je bid, dat zou betekenen dat de een beter kan bidden dan de andere, of dat God er lievelingetjes op na houd? |
Ja, dit voel ik ook zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:51
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik geef hierboven een voorbeeld van een ziekte met psychische oorsprong.
In dit geval een slikstoornis die ik zelf had.
Die kon alleen overgaan, toen ik in een langdurige rustige veilige omgeving zat. Heeft God daarvoor gezorgd, dat geloof ik. en mensen op mijn weg gebracht, die mij erbij hielpen. en nog steeds.
Die psychiater in één vandaag heeft het daar ook over: dat bidden voor een ander, kan op de ander zo rustgevend overkomen, dat ziektes die een psychische oorsprong hebben, dan overgaan. Daar kwam het op neer, in dat stuk van één vandaag. Hij heeft het over een Lichamelijke functiestoornis na een traumatische ervaring.
Na 5 minuten en een seconde legt hij het uit, die psychiater. Het begrip 'wonder' is te verklaren en ook wetenschappelijk, systematisch te bewerkstelligen. Ook een evangelist van een kerk kan zo een lichamelijke functiestoornis goed genezen, stelt Hoogduin(psychiater). Dan krijgt iemand een gevoel van eindelijk iemand die me begrijpt en dat kan leiden tot een overgave, waarin de kans is, dat spontane bewegingen op gaan treden. Het betreft ziekten die door trauma, of nare dingen hebben meegemaakt in jeugd, zijn ontstaan. Dus geen kanker, of brandwonden of een gebroken been bijvoorbeeld. | Heb laatst nog een programma gezien waarin een vrouw genezen was van doofheid aan één oor en blindheid aan één oog. Ook was er een vrouw die door haar reuma haast niet meer lopen kon. Na gebed kon ze gewoon weer lopen en was ze na vier jaar nog steeds pijnvrij. Dit heeft in mijn ogen niet alleen een psychische oorzaak, maar ook een lichamelijke. Als je de bijbel leest, zie je dat ook terug. Zelfs een Paulus, die door gebed iemand uit de dood liet opwekken!!!! Ik begrijp je houding niet helemaal. Je gelooft wel in genezing, maar het mag niet gepaard gaan met een krachtig gebed???
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 13:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 14:00
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Heb laatst nog een programma gezien waarin een vrouw genezen was van doofheid aan één oor en blindheid aan één oog. Ook was er een vrouw die door haar reuma haast niet meer lopen kon. Na gebed kon ze gewoon weer lopen en was ze na vier jaar nog steeds pijnvrij. Dit heeft in mijn ogen niet alleen een psychische oorzaak, maar ook een lichamelijke. Als je de bijbel leest, zie je dat ook terug. Zelfs een Paulus, die door gebed iemand uit de dood liet opwekken!!!! Ik begrijp je houding niet helemaal. Je gelooft wel in genezing, maar het mag niet gepaard gaan met een krachtig gebed??? |
Alle gebed is krachtig. ga er later verder op in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:57
|
|
|
Chatuliem,
Doofheid en blindheid kunnen lichamelijke functiestoornissen zijn, ofwel psychische oorzaken hebben.
Ik ben jaren in die gebedsgenezingsdiensten geweest. en ik hoorde steeds van die heeft dit en die heeft dat gezien. Vreemde is: ik heb nooit iets gezien, ja, mensen die waren genezen van hepatitis c, hiv, en daar dan later alsnog aan overleden. en verder, mensen die zeiden dat ze van kanker, en andere dingen waren genezen die niet te bewijzen waren... en dan later hoorde ik van ze dat de kanker weer was teruggekomen.
En ik ben vaak, naar veel verschillende gebedsgenezingsdiensten geweest. ik weet waar ik het over heb.
Kijk, ik wil het kind niet met het badwater weggooien: het enthousiasme van die groepen over het geloof werkt voor mij aanstekelijk en bemoedigend.
Maar, er zitten voor mij ook donkere kanten aan. ik kwam elke keer depressief, met een naar, ongelukkig en verward gevoel uit die diensten. Met verward bedoel ik, het vervelende gevoel dat er iets helemaal niet goed zit.
Toen ik chronische migraine had, en er werd voor mij gebeden, en dat hielp niets, werd mij verweten dat mijn geloof niet groot genoeg was. daar lag het aan volgens hun. Dan voelde ik mij vals schuldig, ik was toen nogal labiel, pas gelovig, geloofde alles wat ze zeiden.
En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :
Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan. Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.
En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.
Dat doet me denken aan wat ik eerder schreef, toen mijn chronische migraine niet wegging, en men zei, dat dat kwam omdat mijn geloof niet groot genoeg is.....
Chatuliem, ik heb hier geen zin meer in. Mijn geloof is erg groot, groter kan niet.
En altijd bij genezingen, zoals armen die aangroeien, kanker die verdwijnt, en weg blijft, en meer van die wonderen. Dat hoor ik altijd van iemand die het weer van iemand anders gehoord heeft, en die dat ook weer van iemand anders heeft gehoord, nooit uit de eerste hand, zo van mijn zus, of mijn moeder of buurvrouw.
En over Paulus die doden opwekte enzovoort, Dat was toen, dat gebeurd nu niet meer, Jezus liep ook over het water. Dat zie je ook niet meer.
En als er dan een keer een wonder gebeurd, is dat omdat God wil laten zien hoe groot en machtig hij is, en niet omdat men naar een gebedsdienst is geweest. Waar genezing af wordt gedwongen, en geclaimt. God laat zich niet claimen en dwingen.
Het gebed van de rechtvaardige vermag veel.
En met (veel geschreeuw, hard,) en veel claimen en dwingen, noem ik niet krachtig.
Maar, nogmaals, ik wil het kind niet met het badwater weggooien. Het enthousiasme werkt wel bemoedigend.
Elke gebed is krachtig, het gebed is krachtig.
En...dat gebedsgenezingsdiensten is mijn ding niet.
En iemand anders ding wel.
Prima voor mij, moet naast elkaar kunnen bestaan.
Belangrijkste is het geloof. Of je gelooft. Dat Jezus voor onze zonden gestorven is, opdat een ieder die gelooft eeuwig leven heeft.
En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 19:42
|
|
|
De 2 genezingen in dit filmpie waren van het soort 'lichamelijke functiestoornis', wat de wetenschap, artsen ook kunnen. Zie film van één vandaag.
De rest, was eventjes dat de pijn wegging door de rust die het gebed kan geven, en kwam gewoon terug.
Er stonden gewoon op de dvd's met als titel: 'waarom genezingen heden nog plaatsvinden', allemaal 'genezingen', van mensen die eventjes geen pijn hadden, na het gebed. En daarna gewoon weer wel. Bedrog.
En dat meisje, dat bijna blind was, dat mensen tegen d'r zeiden van dat ze niet is genezen omdat ze geen geloof genoeg had.....
Ik had deze film nog nooit gezien, schrik hiervan, terwijl ik dingen wel al wist uit eigen ervaring.
Goed dat de EO dit laat/liet zien!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 25 oktober 2011, 19:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 20:42
|
|
|
Ik heb een absoluut geloof in genezing door God in lichaam ziel en geest omdat het in Gods Woord staat. Dat trek ik niet in twijfel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 22:23
|
|
|
MOMO697 schreef: | Ik heb een absoluut geloof in genezing door God in lichaam ziel en geest omdat het in Gods Woord staat. Dat trek ik niet in twijfel. |
Waarom worden we toch ziek? Het blijft maar herhalen, als je genezen bent komt de ziekte toch terug op latere tijdstip.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 22:26
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Chatuliem, Chatuliem, ik heb hier geen zin meer in. Mijn geloof is erg groot, groter kan niet. | Ik vroeg alleen maar naar je standpunt verder niet. Je zult mij nooit zien schrijven, dat je geloof niet voldoende is. Het is jammer dat je zoveel negatieve dingen hebt meegemaakt. Maar er zijn ook voldoende mensen die het anders benaderen. Ik geloof dat God kan genezen, ik geloof dat Hij dat ook doet. Maar ik ontken niet dat mensen dit te vaak op een verkeerde manier gebruikt hebben.
SHANITA130 schreef: | En altijd bij genezingen, zoals armen die aangroeien, kanker die verdwijnt, en weg blijft, en meer van die wonderen. Dat hoor ik altijd van iemand die het weer van iemand anders gehoord heeft, en die dat ook weer van iemand anders heeft gehoord, nooit uit de eerste hand, zo van mijn zus, of mijn moeder of buurvrouw. | je begint er zelf over, en dan word je er automatisch mee geconfronteerd. Mijn advies zou zijn, zoek het dan ook niet op..
SHANITA130 schreef: | En over Paulus die doden opwekte enzovoort, Dat was toen, dat gebeurd nu niet meer, Jezus liep ook over het water. Dat zie je ook niet meer.
En als er dan een keer een wonder gebeurd, is dat omdat God wil laten zien hoe groot en machtig hij is, en niet omdat men naar een gebedsdienst is geweest. Waar genezing af wordt gedwongen, en geclaimt. God laat zich niet claimen en dwingen. | Ik denk dat de meeste mensen God de eer geven, dat is tenminste mijn ervaring.
SHANITA130 schreef: | Het gebed van de rechtvaardige vermag veel.
En met (veel geschreeuw, hard,) en veel claimen en dwingen, noem ik niet krachtig.
Maar, nogmaals, ik wil het kind niet met het badwater weggooien. Het enthousiasme werkt wel bemoedigend. Elke gebed is krachtig, het gebed is krachtig.
En...dat gebedsgenezingsdiensten is mijn ding niet.
En iemand anders ding wel.
Prima voor mij, moet naast elkaar kunnen bestaan. | Het schreeuwen maakt het gebed niet krachtiger, dat ben ik met je eens. Goed, dan hoeven we elkaar toch niet te veroordelen aan de hand van extreme voorbeelden? In mijn ogen gebruik je die extreme voorbeelden als criterium, terwijl het in mijn ogen een uitwas is.
SHANITA130 schreef: | Belangrijkste is het geloof. Of je gelooft. Dat Jezus voor onze zonden gestorven is, opdat een ieder die gelooft eeuwig leven heeft.
En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen. | Ik ga niet uit van negatieve motieven, en dat je stelt dat mensen dat doen om zichzelf te verrijken vind ik eigenlijk veel te ver gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:07
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik vroeg alleen maar naar je standpunt verder niet. Je zult mij nooit zien schrijven, dat je geloof niet voldoende is. Het is jammer dat je zoveel negatieve dingen hebt meegemaakt. Maar er zijn ook voldoende mensen die het anders benaderen. Ik geloof dat God kan genezen, ik geloof dat Hij dat ook doet. Maar ik ontken niet dat mensen dit te vaak op een verkeerde manier gebruikt hebben. | Ik heb hier geen een keer, geklaagd over mijn huidige situatie. Juist andersom. Ik benader het, hoe ik het zie.
Quote: | je begint er zelf over, en dan word je er automatisch mee geconfronteerd. Mijn advies zou zijn, zoek het dan ook niet op.. | Niets opgezocht. Werd ermee geconfronteerd toen ik pas gelovig was.
Bij de gemeentes waar ik kwam, dvd's en boeken van oa Benny Hinn. Ik kocht zoveel van die dingen...
Quote: | Ik denk dat de meeste mensen God de eer geven, dat is tenminste mijn ervaring. | De eer waarvan? Dat iemand eventjes van zijn pijn verlost is, zogenaamd beter is, en later alle pijn weer terugkomt? En als er een keertje, toevallig een genezing plaats vindt, wat een psychiater ook had kunnen doen, ja, natuurlijk geven 'ze' God de eer. Ze gaan niet van "kijk eens hoe ik de boel manipuleer...en het werkt.."
Quote: | Het schreeuwen maakt het gebed niet krachtiger, dat ben ik met je eens. Goed, dan hoeven we elkaar toch niet te veroordelen aan de hand van extreme voorbeelden? In mijn ogen gebruik je die extreme voorbeelden als criterium, terwijl het in mijn ogen een uitwas is. | Gebeurd veel door heel Nederland, helemaal niet extreem.
Quote: | Ik ga niet uit van negatieve motieven, en dat je stelt dat mensen dat doen om zichzelf te verrijken vind ik eigenlijk veel te ver gaan. | Dat zei ik juist niet, ik zei dat ik daar niet over oordeel.
Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen.
Bijvoorbeeld Benny Hinn, die is miljardair, ik heb een paar jaar terug docu´s over hem gezien, inloopkasten met duurste kleding, dure auto´s kasten van huizen....O, ja, en dan die health en wealth gospel. Dat het Gods bedoeling niet is dat je ´arm´bent, Dat God je ook financieel wil zegenen. Zelfde met ziekte.
En nu hou ik er over op. Ik geloofde dat ook heilig, die genezingsdiensten toen ik pas tot geloof kwam, en die health en wealth evangelie´s.
Totdat de heilige huisjes bij mij barsten begonnen te vertonen.
Toen zei mij reformatorische psycholoog, dat ik ook naar de Gereformeerd Vrijgemaakt kan.....toen kon ik ademen..
En toch, die mensen die dat geloven zijn mijn broeders en zusters, want ik geloofde dat ook eerst. Zou dan wel schijnheilig zijn, als ik hun nu zou gaan veroordelen.
Maar de, ´mijn´ zoals je wilt, waarheid vertellen blijf ik doen.
En ik weet uit ervaring dat er bakken geld mee wordt verdiend. Weet je wat mensen allemaal in de collecte gooien, als er weer een ´genezing´heeft plaatsgevonden´. En dat allemaal onder de vrijheid van godsdienst, hoeft geen belasting over worden betaald.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:43
|
|
|
Openbaring 21 vers 1 tot en met 4
Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde 21 1 Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer. 2 Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht. 3 Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: ‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn. 4 Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
Dit is een stukje uit de openbaring die Johannes kreeg van God. We leven nu nog in een gebroken wereld, met ziekten, verdriet en nare dingen. God geeft ons nu de Heilige geest als kracht, om met dingen om te gaan.
Maar, in de nieuwe hemel en in de nieuwe aarde zal Hij alle tranen uit hun ogen wissen. Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’
Dit houdt in, dat dat nu nog wel zo is, dood, jammerklacht, rouw, pijn. Maar dán niet meer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 26 oktober 2011, 10:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 10:54
|
|
|
Dit alles gelezen hebbende, ben ik tot de conclusie gekomen dat er voor en tegenstanders zijn van gebedsgenezingen.
Ook zijn er binnen genezingsdiensten excessen. Voor de een geloofwaardig voor de ander weer niet.
We mogen als christen geloven dat God idd mensen geneest, maar niet altijd zoals wij het wensen.
De manier waarop mensen worden genezen, daar mag zo af en toe wel een vraagteken achter gezet worden.
We kunnen vele genezingen zien als een wonder van God.
Bij deze wil ik dit topic sluiten. Verdere discussie heeft weinig zin.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:00
|
|
|
Helemaal mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heb hier geen een keer, geklaagd over mijn huidige situatie. Juist andersom. Ik benader het, hoe ik het zie.
Niets opgezocht. Werd ermee geconfronteerd toen ik pas gelovig was.
Bij de gemeentes waar ik kwam, dvd's en boeken van oa Benny Hinn. Ik kocht zoveel van die dingen... | Als je kijkt naar de onderwerpen die je hier hebt gestart, gaat het vaak over dit onderwerp. Dat bedoel ik met opzoeken...
SHANITA130 schreef: | De eer waarvan? Dat iemand eventjes van zijn pijn verlost is, zogenaamd beter is, en later alle pijn weer terugkomt? En als er een keertje, toevallig een genezing plaats vindt, wat een psychiater ook had kunnen doen, ja, natuurlijk geven 'ze' God de eer. Ze gaan niet van "kijk eens hoe ik de boel manipuleer...en het werkt.." | toevallig??? Ik geloof dat een genezing nooit toevallig gebeurt. Ik geloof dat het een getuigenis is van Gods aanwezigheid in deze wereld. En ik geloof dat als iemand niet geneest, God daar ook een bedoeling mee heeft.
SHANITA130 schreef: | Gebeurd veel door heel Nederland, helemaal niet extreem. | Onzin, wat jij hebt meegemaakt is een randverschijnsel.
SHANITA130 schreef: | Dat zei ik juist niet, ik zei dat ik daar niet over oordeel.
Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen.
Bijvoorbeeld Benny Hinn, die is miljardair, ik heb een paar jaar terug docu´s over hem gezien, inloopkasten met duurste kleding, dure auto´s kasten van huizen....O, ja, en dan die health en wealth gospel. Dat het Gods bedoeling niet is dat je ´arm´bent, Dat God je ook financieel wil zegenen. Zelfde met ziekte.
En nu hou ik er over op. Ik geloofde dat ook heilig, die genezingsdiensten toen ik pas tot geloof kwam, en die health en wealth evangelie´s.
Totdat de heilige huisjes bij mij barsten begonnen te vertonen. | Weer een extreem voorbeeld. En daarmee insinueer je dat iedereen die bidt voor genezing het voor het geld doen, en de roem.
SHANITA130 schreef: | Toen zei mij reformatorische psycholoog, dat ik ook naar de Gereformeerd Vrijgemaakt kan.....toen kon ik ademen..
En toch, die mensen die dat geloven zijn mijn broeders en zusters, want ik geloofde dat ook eerst. Zou dan wel schijnheilig zijn, als ik hun nu zou gaan veroordelen.
Maar de, ´mijn´ zoals je wilt, waarheid vertellen blijf ik doen.
En ik weet uit ervaring dat er bakken geld mee wordt verdiend. Weet je wat mensen allemaal in de collecte gooien, als er weer een ´genezing´heeft plaatsgevonden´. En dat allemaal onder de vrijheid van godsdienst, hoeft geen belasting over worden betaald. | Er is maar één Waarheid die je moet vertellen, en die waarheid is Jezus. En die zal nooit andere christenen afbranden zoals jij wel doet. Hij zou ze wijzen op hun zonde. En stichtingen/kerken betalen wel belasting hoor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:27
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05
|
|
|
Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op woensdag 26 oktober 2011, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIAN519
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Ik heb dit stukje ook gezien.. Het viel me op en valt me op dat de interviewer Jan Zijlstra neerzet als "de succesmaker"..en dit ten onrechte...
Hij heeft het nl. over het succes van Jan Zijlstra..
Als we zo ons geloof in God overbrengen zal het altijd onwaarachtig lijken.
Juist zou zijn als hij had gesproken over de wonderlijke genezing die God bewerkstelligt door middel van Zijn dienstknecht ...Jan Zijlstra.
Laatst aangepast door
|
MARIAN519
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYAN401
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:05
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Ik heb dit stukje ook gezien.. Het viel me op en valt me op dat de interviewer Jan Zijlstra neerzet als "de succesmaker"..en dit ten onrechte...
Hij heeft het nl. over het succes van Jan Zijlstra..
Als we zo ons geloof in God overbrengen zal het altijd onwaarachtig lijken.
Juist zou zijn als hij had gesproken over de wonderlijke genezing die God bewerkstelligt door middel van Zijn dienstknecht ...Jan Zijlstra. |
'k Heb het filmpje ook gekeken en dat viel mij ook op. 'k Ken Jan Zijlstra te weinig, om er verder een mening over te hebben. 'k Zou dan een dienst mee moeten maken. Hij kwam op mij niet over als een bedrieger. Ik hoop, ga ik ook wel van uit, dat het Hem vooral gaat om de eer van God. Als ik denk aan het bijbelgedeelte over de 4 mannen en hun zieke vriend, dan was daar vooral grote blijdschap om de vergeving van de zonden. Dat is toch het allerbelangrijkste, al heb ik misschien makkelijk praten omdat ik gezond ben.
Laatst aangepast door
|
MARYAN401
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:23
|
|
|
woensdag 26 oktober 2011, 10:07 Quote: | SHANITA schreef: Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen. |
dinsdag 25 oktober 2011, 17:57 Quote: | En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen. |
Ik oordeel niets, C. (sorry Mariska....
De aflevering van Netwerk heet: Vraagtekens bij wonderbaarlijke genezingen in de Alblasserwaard.
De 'herstellen' blijken van korte duur te zijn.
Dvd's die verkocht worden, met 'nepgenezingen', met als titel: Waarom Jezus geneest vandaag? . Een dvd vol met spectaculaire 'genezingen'. Ik ben geen zakenman, maar wat er al niet verdiend wordt met alleen de dvd's...Met mensen die op die dvd's staan waarvan wordt gesugereerd dat ze genezen zijn.
Dat heet liegen...
En met een futuliteitje op een profiel, of op een cv, daar schaad je geen mensen mee. Hier wél....
Eerst 2, en niet 4, C.... 'echte genezingen van het soort wat een psychiater ook zou kunnen doen'.
Dan reportage met 'nepgenezingen', met op de achtergrond een treurig muziekje.
Één voorbeeld: een meisje met een aandoening in haar been, waardoor ze heel erg veel pijn heeft en in een rolstoel zit.
Ze gaat voor de zoveelste keer naar die genezingsdienst. Vraagt zijlstra als ze op het podium zit en er is voor haar gebeden, of ze al wat voelt. Zegt zij, heel verdrietig, van dat ze niets voelt. Zegt hij 'amen'!(enthousiast). Zegt ze daarna dat de pijn alleen maar erger wordt. Zegt ie dat ze zich moet focussen op Jezus.(al zou ze dat niet doen, ze is nota bene gelovig) Dan zegt ze dat ze wel bidt en zich wel op Jezus focust, Deze dingen zijn denk ik niet te verstaan voor het publiek achter in de zaal, vanwege een vrolijk opwekkingliedje in de zaal wat nogal hard wordt gespeeld.
En nou heb ík het ook nog gedaan, volgens C. Nou, dan maar. Ik heb mijn mening.
Bij 14 minuten en 53 seconden, komt meneer Zijlstra in gesprek met de verslaggever.
Hij l, eh praat zich overal uit.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 26 oktober 2011, 19:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 19:58
|
|
|
En...ik heb dit soort 'genezingsdiensten' ook meegemaakt.
Ik was pas gelovig. Nam 't heel serieus. Ik ging niet meer uit, ongeveer vijf jaar lang. Ging braaf met niemand naar bed, zorgde ervoor dat ik niet met iemand van het mannelijke geslacht in een ruimte was. Ja, dat werd voorgeschreven door die groep/gemeente.
Nou, ging ik naar zo'n 'genezingsdienst'. Werd ik niet genezen. Werd mij bij de nazorg even verteld én dat mijn geloof te klein is, én dat er zonde! in mijn leven moet zijn, dat ik door die redenen niet genees.
Todat, zoals ik eerder zei, heilige huisjes barsten kregen.
En ik naar traditionele kerken ging.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:00
|
|
|
En nu ga ik uitloggen en iets leuks doen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 20:16
|
|
|
..
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op woensdag 26 oktober 2011, 20:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Quote: | Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt. |
Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:58
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders. |
Ik snap jullie allebei heel goed. Maar blijf af van het oordelen over andere mensen. Ook al is het in filmpjes. Laat het oordelen over aan God. We zijn het erover eens dat God geneest. Hoe en wanneer is alleen Zijn verantwoordelijkheid. Niet de onze. Andersom ook. Als er geen genezing is, blijf ik er ook vanaf.
Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.
Ook als we het niet eens zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 23:12
|
|
|
Quote: | Het enige wat we elkaar verschuldigd zijn is Liefde.
Ook als we het niet eens zijn. |
Mee eens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.
Ik kan zelfs niet anders. | Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:08
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Waarom worden we toch ziek? Het blijft maar herhalen, als je genezen bent komt de ziekte toch terug op latere tijdstip. |
Tja, als dat je geloof is?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:17
|
|
|
En nu had ik het weer: Momo zegt met goede bedoelingen op: dinsdag 25 oktober 2011, 06:47 :
Ze is blij dat God al zoveel heeft kunnen doen in mijn leven, maar.....ze gelooft dat er nóg veel meer mogelijk is, als ik daar geloof voor zou hebben....Hiermee impliceerd ze voor mij, dat er nog vanalles beter kan. Terwijl ik juist zoiets heb van blijdschap elke dag, dat ondanks wat ik heb meegemaakt, ik nu toch een normaal, gelukkig en bevredigend leven leid, al enkele jaren. Ik ben gelukkig, tevreden, er is humor, geluk en blijdschap in mijn leven.
En dan vind ik het erg vervelend, iemand die zegt dat het nog beter kan, als ik daar geloof voor zou hebben....wordt er weer geïmpliceerd dat ik niet genoeg geloof heb, zelfs dat er het een en ander beter kan in mijn leven. deze dingen drukken me naar beneden, zit ik niet op te wachten.
Is helemaal niet bedoeld om je naar beneden te halen of om te zeggen dat je onvoldoende geloof hebt. Je kan idd leven in de zekerheid van het geloof en gelukkig zijn met wat je al hebt. Dat is prima, niks mis mee. Maar ik wil leven in de verwachting dat God nog meer gaat doen in mijn leven. Ik heb grote verwachting van Hem. En nee, ik word daarin niet teleurgesteld. Soms word ik teleurgesteld als ik op mijn eigen inzichten mijn leven invul. Soms ??? Eigenlijk altijd !!! Ik wil mij uitstrekken naar wat Hij gaat doen want Hij is een groot God. En ondertussen geniet ik van alles wat Hij al gedaan heeft.
Enne, ik heb niet via via van genezingen gehoord. Ik ken de mensen persoonlijk.
Geniet van je leven samen met Hem, thats all.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 12:20
|
|
|
Ik kan zelfs niet anders. |
Mijn Waarheid baseer ik op Gods Waarheid en dat is Jezus. Mijn eigen achtergrond doet er niet toe.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|