Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 18 augustus 2012, 19:15
|
|
|
WARM, WARM de kindjes in de arme landen die hebben het warm!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zondag 19 augustus 2012, 20:41
|
|
|
Met een goed gevoel voor humor, lach je ook om je eigen gedachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:01
|
|
|
Het geheim van gezondheid voor zowel lichaam als geest is niet treuren om het verleden, geen zorgen maken over de toekomst en niet vooruit lopen op problemen, maar om wijs en eerlijk in het moment te leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 07:03
|
|
|
De ware stilte is niet zonder geluiden, maar zonder gedachten...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ANOUSKA714
|
|
Geplaatst: maandag 20 augustus 2012, 14:33
|
|
|
Wie het laatst lacht heeft geen gevoel voor humor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 08:05
|
|
|
Sta open voor verandering maar raak je normen niet kwijt. Laat de mensen delen in je wijsheid. In liefde zijn, liefdevol voor anderen zijn, is een keuze, die je voordurend kunt maken. Iedere dag, ieder moment opnieuw
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 08:07
|
|
|
Loslaten, is niet oordelen, maar de andere toestaan mens te zijn.
Loslaten : betekent, niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekend, dat je het niet voor iemand anders kan doen
Loslaten, is niet zorgen voor, maar geven om. ... Loslaten, is niet in het middelpunt staan, en alles beheersen maar het andere mogelijk maken hun eigen lot te aanvaarden
Loslaten, is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen terkortkomingen en die verbeteren
Loslaten, is niet alles naar eigen hand zetten, maar elke dag nemen, zoals hij komt
Laat los en je zult los gelaten worden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 08:34
|
|
|
DJES101 schreef: | Loslaten, is niet oordelen, maar de andere toestaan mens te zijn.
Loslaten : betekent, niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekend, dat je het niet voor iemand anders kan doen
Loslaten, is niet zorgen voor, maar geven om. ... Loslaten, is niet in het middelpunt staan, en alles beheersen maar het andere mogelijk maken hun eigen lot te aanvaarden
Loslaten, is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen terkortkomingen en die verbeteren
Loslaten, is niet alles naar eigen hand zetten, maar elke dag nemen, zoals hij komt
Laat los en je zult los gelaten worden... |
Mooie woorden Djes.......maar niet altijd even makkelijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:48
|
|
|
VISSER278 schreef: | Mooie woorden Djes.......maar niet altijd even makkelijk. |
dat klopt visser !
dat we mogen leren zeggen uit genade IK VERMAG ALLE DINGEN IN HEM DIE MIJ KRACHT GEEFT...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:50
|
|
|
DJES101 schreef: | Loslaten, is niet oordelen, maar de andere toestaan mens te zijn.
Laat los en je zult los gelaten worden... |
heel mooi, ik ga hem overschrijven en ergens in me huis hangen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 14:51
|
|
|
PETRA944 schreef: | heel mooi, ik ga hem overschrijven en ergens in me huis hangen |
haha ik had hem al opgeslagen om hem straks uit te printen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:12
|
|
|
DJES101 schreef: | dat klopt visser !
dat we mogen leren zeggen uit genade IK VERMAG ALLE DINGEN IN HEM DIE MIJ KRACHT GEEFT... |
Dat is échte genade Djes. En daar draait het om. In ons leven maar bovenal ná ons leven. Maar soms o zo moeilijk ..... veel vragen , veel gebeden , en dan het gevoel te hebben dat de hemel gesloten is . En dán zelf maar weer een oplossing proberen te zoeken en er dan wéér achter komen dat we zelf geen oplossing hebben. Maar dan te kunnen zeggen .... HIJ zal ons geleiden , tot den dood toe.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 16:35
|
|
|
God wil je hart genezen maar dan moet je Hem wel de brokstukken geven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 17:58
|
|
|
CARMEN073 schreef: | God wil je hart genezen maar dan moet je Hem wel de brokstukken geven... |
Maar het zou wel heel handig zijn als er op al je vragen eens een briefje uit de hemel naar beneden kwam dwarrelen met daarop een antwoord. Maar inderdaad .... HIJ wil er wél bij betrokken zijn. Dat geloof ik vast. Maar niet onze wil maar Zijn wil moet geschieden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 22:13
|
|
|
VISSER278 schreef: | Maar het zou wel heel handig zijn als er op al je vragen eens een briefje uit de hemel naar beneden kwam dwarrelen met daarop een antwoord. Maar inderdaad .... HIJ wil er wél bij betrokken zijn. Dat geloof ik vast. Maar niet onze wil maar Zijn wil moet geschieden. |
dan kom ik toch effe hier over profetie wat schrijven, want soms krijg je van iemand een profetie en dan is het net als of er een briefje uit de hemel naar beneden komt dwarrelen voor jou met antwoorden waar je mee zat.ik schrijf de woorden dan op , op papier en daar heb ik me briefje uit de hemel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:09
|
|
|
wanneer je niet meer bidden kunt als je dan nog maar stil kunt wezen wanneer je zelfs geen woord meer vindt voor een gebed, wil toch niet vrezen God hoort de allerkleinste vraag zou Hij dan ook voor jou niet zorgen? en kwam Zijn antwoord niet vandaag misschien schenkt Hij het dan wel morgen
wanneer je niet meer bidden kunt omdat je moe bent van het wenen wanneer je nergens licht meer vindt daar waar het rijk'lijk heeft geschenen wees dan maar stil en je zult zien dat Vaders handen je geleiden lijkt Hij oneindig ver misschien Hij staat zo heel dicht aan je zijde
wanneer je niet meer bidden kunt ach, vouw dan slechts je handen samen en als je dat ook moeilijk vindt zeg dan alleen maar even: Amen! dan zie je vele eng'len staan en Vader zelf staat in hun midden gewis vult dat met kracht jou aan om morgen weer te kunnen bidden
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 08:38
|
|
|
DJES101 schreef: | wanneer je niet meer bidden kunt als je dan nog maar stil kunt wezen wanneer je zelfs geen woord meer vindt voor een gebed, wil toch niet vrezen God hoort de allerkleinste vraag zou Hij dan ook voor jou niet zorgen? en kwam Zijn antwoord niet vandaag misschien schenkt Hij het dan wel morgen
wanneer je niet meer bidden kunt omdat je moe bent van het wenen wanneer je nergens licht meer vindt daar waar het rijk'lijk heeft geschenen wees dan maar stil en je zult zien dat Vaders handen je geleiden lijkt Hij oneindig ver misschien Hij staat zo heel dicht aan je zijde
wanneer je niet meer bidden kunt ach, vouw dan slechts je handen samen en als je dat ook moeilijk vindt zeg dan alleen maar even: Amen! dan zie je vele eng'len staan en Vader zelf staat in hun midden gewis vult dat met kracht jou aan om morgen weer te kunnen bidden |
Mooi!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 08:43
|
|
|
NIET OP IEDERS VOORHOOFD STAAT HOE HET MET HEN VAN BINNEN GAAT VAAK HEEFT MENIG HART TIJDENS HET LACHEN TOCH NOG SMART...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 10:59
|
|
|
Dat is dat ""kruis"" wat in de gang staat... Te zwaar om op te tillen en ""buiten"" neer te zetten...
Als het goed is weet God ervan... Hij die kracht geeft naar ""kruis""!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:54
|
|
|
DJES101 schreef: | NIET OP IEDERS VOORHOOFD STAAT HOE HET MET HEN VAN BINNEN GAAT VAAK HEEFT MENIG HART TIJDENS HET LACHEN TOCH NOG SMART... |
mooi weer, ha ha je doet niets anders als mooie kreten plaatsen hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 11:55
|
|
|
wat op de foto in je pro staat is ook heel mooi, de waarheid is niet bang voor vragen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TEAPARTY711
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 16:56
|
|
|
nou nou, wat een pareltjes worden hier gegeven. Dank!
Eentje van praktische aard, voor wanneer je geen zin hebt om je auto naar de garage te brengen, de fiets te smeren, of de schoenen te poetsen.
Take care of your equipment, and your equipment will take care of you. - Maar je kan je natuurlijk ook een handige vent zoeken ;)
Eentje, die je moet oefenen in de praktijk. Watch what people are cynical about, and one can often discover what they lack.
En de mooiste van nu is van Luther: Niet verhoord worden dient tot zaligheid, niet tot oordeel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 17:51
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | nou nou, wat een pareltjes worden hier gegeven. Dank!
Eentje van praktische aard, voor wanneer je geen zin hebt om je auto naar de garage te brengen, de fiets te smeren, of de schoenen te poetsen.
Take care of your equipment, and your equipment will take care of you. - Maar je kan je natuurlijk ook een handige vent zoeken ;) Deze vind ik de beste
Eentje, die je moet oefenen in de praktijk. Watch what people are cynical about, and one can often discover what they lack.
En de mooiste van nu is van Luther: Niet verhoord worden dient tot zaligheid, niet tot oordeel. |
Goeie kreten!!
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op maandag 27 augustus 2012, 17:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:09
|
|
|
't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van de ochtend tot de avond Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordje van liefde hebt gegeven Of je tegen verdrietige harten gezegt hebt het goede na te streven Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was ...Dan voel je als het goed is wat mooi en fout was deze dag
't Is goed in eigen hart te kijken... dan blijft het oordelen uit En mag je rust ervaren , voordat je je ogen sluit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:11
|
|
|
DJES101 schreef: | 't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van de ochtend tot de avond Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordje van liefde hebt gegeven Of je tegen verdrietige harten gezegt hebt het goede na te streven Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was ...Dan voel je als het goed is wat mooi en fout was deze dag
't Is goed in eigen hart te kijken... dan blijft het oordelen uit En mag je rust ervaren , voordat je je ogen sluit |
Pfffff.... who cares...
Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:42
|
|
|
DJES101 schreef: | 't Is goed om in je eigen hart te kijken Nog even voor het slapen gaan Of je van de ochtend tot de avond Geen enkel hart hebt zeer gedaan. Of je aan liefdeloze mensen Eén woordje van liefde hebt gegeven Of je tegen verdrietige harten gezegt hebt het goede na te streven Dat je je handen hebt gewonden Rondom een hart, dat eenzaam was ...Dan voel je als het goed is wat mooi en fout was deze dag
't Is goed in eigen hart te kijken... dan blijft het oordelen uit En mag je rust ervaren , voordat je je ogen sluit |
mooi om de dag mee te eindiggen, zet me tot nadenken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:44
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Pfffff.... who cares...
Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees |
bij deze dan vanuit mijn hart een virituele knuffel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 01:57
|
|
|
PETRA944 schreef: | bij deze dan vanuit mijn hart een virituele knuffel |
thank u!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 02:03
|
|
|
CARMEN073 schreef: | thank u! | graag gedaan. eh djes heb je mooie gedicht gecopieerd en in het topic over yogha geplaatst, hoop dat je het niet erg vind, anders meld het even dan verwijder ik het weer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 06:41
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Pfffff.... who cares...
Er is geen hart dat zich een slag de tijd gunt om zich iets vammij aan te trekken. Nobody cares anywees |
Als je het voor mekaar krijgt om zo mooi te schilderen, moet je bijna wel gelukkig zijn...
(Even tussendoor, ja, ik ging niet mee, had echt de week ervoor veel geslapen, weinig afgesproken....toch lukte 't niet; weer veels te hoge bloedruk, pijn..
Dan kon ik afmailen, voel me zelfs te beroerd, ook het feit an sich dat het me niet lukt...dus wou niet bellen.
Ja, zit in de zoveelste verwerkingsfase, betreft een date van hier, maar dat kan er flink inhakken. Lukte niet, was niemand zijn schuld..)
Maar goed dat weet ik nu, kan alleen met mensen die ik lang ken....
Maar goed, met verdriet verder, vaak ook geluk, wisselt elkaar af.
Het liefst zou ik nu weer mijn bed in gaan, maar ik heb zoveel te doen, in mijn huis, buiten mijn huis...
Dus...verdriet of niet, want ja, die is altijd op zijn ergst 's ochtends bij mij als ik net wakker ben.
Maar gewoon beginnen nu, na weet ik hoelang de halve dag in mijn bed.
Haren opsteken, de spullen hier ordenen en opruimen, dan zorgen dat ik mijn werk haal voor énen.
En dan ben ik nog ongesteld ook. Pijn, en dan ben ik het ook nog eens om de 3 weken, 2 weken niet een week wel.
En misschien kan ik dan over enkele weken/maanden ook spreken van een wonder.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 28 augustus 2012, 06:48
|
|
Naar boven |
|
|
|
|