ChristianMatch

Forum

Een vrouwenhart
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 14:10

KABOUTER722 schreef:
jij kent duidelijk mijn moeder niet..

Nee ... die kennen we niet. En vaak is het ook nog zo dat de buitenwereld een totaal ander persoon kent dan die jij hebt ervaren in haar, je leven lang.

Waarom nog langer contact met haar onderhouden als je er zo in staat? Je wordt nog woedender, bozer, negatiever, meer bitter en je maakt jezelf alleen maar ziek.

Maak het concreet. Nu zit je vast.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MIEKE364

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 16:54

Het moet toch even van mijn 'vrouwenhart', hoor, dat ik het geweldig vind hoe je hier op elkaar reageert, hoe er manmoedig wordt opgebiecht door Frank hoe krachtig hij omgaat met al zijn teleurstellingen en beproevingen; wat een bemoediging voor zowel vrouwen- als mannenharten, daar heb ik bewondering voor en vind het beregoed dat je dit hier neerzet, Frank.

Hoe 'kabouter' wordt bemoedigd door een flink aantal sterke mensen die zich christen noemen. Ik ben erdoor geraakt en ben blij dat er zo met en voor elkaar wordt gewerkt aan een betere wereld door om te zien naar elkaar en vanuit het hart te spreken.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 17:25

Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:51: Reactie van Pieter619 op Kabouter772

KABOUTER722 schreef:
gepasseerd station, zal dus niet gebeuren. bovendien is er nog de alom-overheersende mening van 'het oude mensch', ook wel 'moeder' genoemd. reden temeer om 'er niet op uit' te gaan.

PIETER619 schreef: Jij wilt du swilens en wetens niet een beter,mooier leven , dat je iemand hebt waar je lief en leed mee kunt delen. Dit komt misschien ook omdat je het ook niet hebt ervaren wat dat is.

Liefde is mooi teer en kan soms wel zeer doen, maar overwint wel alles , tenminste als men elkaar echt trouw belooft.
Als ik nu zie hoe mijn kinderen in het leven staan, ben ik en bevoorrecht persoon en rijk gezegend ook.

Zelf hoop ik wel de ware liefde nog een keer tegen te komen, fantastisch om als man en vrouw één te zijn. Elkaar verzorgen als een van beide ziek is en noem maar op, hoe je elkaar tot steun kan zijn.

Ga positief tegen het leven aan kijken en je komt met een positieve instelling veel verder, je kon weleens verwonderd komen te staan, wat dat oplevert aan goe gevoel, blijdschap en wat al niet meer.

Pieter619: Er moet mij iets van het hart.

Kabouter ziet de Waarheid in. Dat is moedig en knap.
Waarom mag ie van jou niet 'het oude mensch' zeggen???

Als dat nou zo is??? Had dat wel gemogen als het iemand in het parlement was, of een buurvrouw?

Juist is het des te erger als 'het' je biologische moeder is.

Ik noem mijn biologische vader ook een grote @#$% en een #$%^%$#.
Want dat is tie ook.
Ik kreeg ook commentaar: 'ja, tis wél je vader'..ja, nou en? Was het maar niet me vader....

Ik vind dat jij hier, ipv begrip voor Kabouter te hebben hem ff, onterecht de les leest.

Zal 2 zinnen van jou ff plakken en van commentaar verzien:

Jij wilt du swilens en wetens niet een beter,mooier leven , dat je iemand hebt waar je lief en leed mee kunt delen.
Wáár schrijft hij dat???
Ga positief tegen het leven aan kijken en je komt met een positieve instelling veel verder

Voordat iemand positief in het leven gaat staan, zal hij dus eerst zijn trauma's moeten verwerken, en in dit geval; de moeder....
Én het negatieve eerst onder ogen moeten zien, dat kan een proces zijn, zeker omdat ie al jaren met 'haar' zit....Not to mention his childhood....vertaling: dan heb ik het niet eens over zijn kindertijd.....

Kabouter hééft al een begin gemaakt voor een mooier en beter leven door de waarheid over zijn moeder onder ogen te zien....!!!
Complimenten Kabouter!!!

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 december 2012, 17:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:07

SHANITA130 schreef:
Juist is het des te erger als 'het' je biologische moeder is.[/color]
Ik noem mijn biologische vader ook een grote @#$% en een #$%^%$#. Want dat is tie ook. Ik kreeg ook commentaar: 'ja, tis wél je vader'..ja, nou en? Was het maar niet me vader....

Hier hoor ik het alom misbruikte "eert uw vader en uw moeder" in. Zolang ouders zich als ouders gedragen is het goed respect en eer te bewijzen. Als ze die rol/plek/etc. niet goed invullen is de andere kant van "eert uw" dat je inziet dat ze die plek (in sommige, veel of alle opzichten) dus niet innamen. En al helemaal bij misbruik, als het ouderlijk gezag is ingezet om te misbruiken heeft iemand zijn vader- of moederzijn metterdaad verprutst. Twee zaken uitgelicht: bij emotioneel misbruik word je bijvoorbeeld tot vertrouwenspersoon gemaakt en kun je je kindzijn niet meer vieren. Jouw emoties doen er niet toe, de ouder neemt de ruimte in en jou wordt het leven en je ontwikkeling ontzegt. Seksueel misbruik: je werd gemaakt tot seksueel partner en de gevolgen zijn plenty.

Dus eren.. ja maar ook onder ogen zien waarin iemand niet als je vader of moeder handelde. Dat is ook eren.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 28 december 2012, 18:10
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:33

KABOUTER722 schreef:
volgens mij werd/wordt in dit topic de mening gevraagd over 'het vrouwenhart', wat en hoe een vrouwenhart is. of hoe het te 'veroveren'...

ik geef mijn mening, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, maar dat schijnt niet te mogen. als je het er niet mee eens bent, ga dan lekker buiten spelen of zo.

het gaat om een vrouwenhart...niet om de vrouwenharten...zie je de nuance?

Het is niet omdat je een slechte moeder had, hoe spijtig dat ook is, dat alle vrouwen slecht zijn. Als je echt zo denkt dan zijn er vast honderden hulpverleners waar je een beroep op kan doen. Je bent verbitterd.

Sommige onder ons hier op CM denken dat je Griffin bent. En Griffin is iemand die met de bus rijdt. Hij vervoerd mensen van A naar B...als jij werkelijk Griffin bent én dus ook die buschaffeur waarom zet je dan op je profiel dat je 'vee' vervoerd??? Zijn dan alle mensen 'vee' in jouw ogen??? Denk je zo over je medemens??? Acht jij je zelf dan de enige echte goede die hier rondloopt??? Ik heb zo mijn twijfels.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:41

JOL252 schreef:
Hier hoor ik het alom misbruikte "eert uw vader en uw moeder" in. Zolang ouders zich als ouders gedragen is het goed respect en eer te bewijzen. Als ze die rol/plek/etc. niet goed invullen is de andere kant van "eert uw" dat je inziet dat ze die plek (in sommige, veel of alle opzichten) dus niet innamen. En al helemaal bij misbruik, als het ouderlijk gezag is ingezet om te misbruiken heeft iemand zijn vader- of moederzijn metterdaad verprutst. Twee zaken uitgelicht: bij emotioneel misbruik word je bijvoorbeeld tot vertrouwenspersoon gemaakt en kun je je kindzijn niet meer vieren. Jouw emoties doen er niet toe, de ouder neemt de ruimte in en jou wordt het leven en je ontwikkeling ontzegt. Seksueel misbruik: je werd gemaakt tot seksueel partner en de gevolgen zijn plenty.

Dus eren.. ja maar ook onder ogen zien waarin iemand niet als je vader of moeder handelde. Dat is ook eren.

Inderdaad, dát hoorde ik ook: het alom misbruikte "eert uw vader en uw moeder"

Dat kan alleen als je vader en/of moeder je liefde hebben gegeven, en niet alleen jou hebben laten geboren worden om er alleen zelf beter van te worden.
Of/en zodat ze: vader en/of moeder, je hebben geboren laten worden om hun frustraties op jou(algemeen) bot te vieren.

En ook deze quote van jou is zo waar: "Jouw emoties doen er niet toe, de ouder neemt de ruimte in en jou wordt het leven en je ontwikkeling ontzegt."

Kijk, ik wil mijn vader nooit meer zien, op advies psycholoog, maar het was mijn beslissing...En als een christelijke psych. dát zegt ja, ja, dan is er echt wel iets aan de hand...contact verbreek je niet zomaar voor het leven....
Als een ouder enkel tot doel heeft het leven van een kind, berekenend, volledig kapot te maken op alle fronten......sluw, gemeen, vals.....

Ja, dan blijft er één ding over....alle contact verbreken.....

En niet dat gezeik van meteen vergeven alles, want Jezus heeft mij ook vergeven...ja, deze tekst wordt ook alom misbruikt...
Door de @#$%^%$# groeperingen.

Kijk, míjn moeder ja, die heeft mij erg veel liefde gegeven....
Ze werd ook gemanipuleerd door vader, geïntimideerd, geestelijk en emotioneel mishandeld etc.

Ja, dat zeiden oa ook een voorgangersechtpaar, die toen der tijd een gesprekken hadden met mijn ouders(vlak voor me moeder ging scheiden), op verzoek van mijn broer.(mijn broer verwachtte dat ze tegen me moeder gingen zeggen dat ze niet mocht scheiden, gebrainwasht als tie al was...
Dat zeiden ze tegen me moeder..later...

En me vader zat daar een keer, trots te vertellen, zo van kijk es hoe 'goed' ik ben, dat ie me moeder nooit sloeg; toen zeiden ze van dat het heel normaal is hoor, als je je vrouw niet slaat...

Maar mijn vader; ik kan mij niets herinneren dat hij voor me deed; ja alleen als ie er zelf beter van werd, of omdat anderen dan zouden denken wat een goede vader(2 gezichten).
Om het, wat dan ook, meteen weer terug te nemen zodra visite weg was...

Bijvoorbeeld een belofte waar ik me dan wéken op verheugde, en dan zei hij, net alsof hij of ik gek was dat ie dat nooit had gezegd zulke dingen.

O, wat had ik een woede als kind.......

En nu ben ik bevrijd...gebroken met hem, helemaal!

Halleluja!(en nee, niet spottend, natuurlijk niet, blij.....)

NB: en ja, ik bén nu eenmaal erg beschadigt; als je frontaal tegen een boom op skiet, ja, dan is je been verbrijzeld...ik ken zo iemand die dat had...Stalen Pinnen in zijn been, half jaar in het ziekenhuis, tig operaties...

Ja, en als je psyche wordt vern@#$t, ja, dan heb je evengoed zorg nodig.

Zelf kan je ook veel doen.

En daar had jij Pieter 619, wel gelijk in, de ggz, en/of een psycholoog kunnen je niet beter maken, damage is done...vertaling: schade is nu eenmaal gebeurd...maar ze kunnen je leven een stuk aangenamer maken.
Of als je leven helemaal niet aangenaam is, door wat je 'lieve' vader en/of moeder je heeft geflikt je hele leven, ja, dan kunnen ze je helpen, zodat je leven weer aangenaam wordt.

Ja, psychologen, psychiatrisch verpleegkundigen etc. hebben er namelijk voor gestudeerd....Vandaar....
Net als dat een chirurg heeft gestudeerd om te opereren als je bijvoorbeeld frontaal tegen een boom op skiet.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 december 2012, 19:06
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 18:51

KABOUTER722 schreef:
volgens mij werd/wordt in dit topic de mening gevraagd over 'het vrouwenhart', wat en hoe een vrouwenhart is. of hoe het te 'veroveren'...

ik geef mijn mening, gebaseerd op ervaringen uit het verleden, maar dat schijnt niet te mogen. als je het er niet mee eens bent, ga dan lekker buiten spelen of zo.

Lieve Kabouter: dát nu, mag juist wel...!

Sterker, dát is juist gezond! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 28 december 2012, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 december 2012, 20:26

Kabouter: ja, alleen generaliseren zoals je deed lijken alsof alle vrouwen zo zijn, ja, dat is natuurlijk niet leuk voor de vrouwen die niet zo zijn.

Ja, ik heb ook nare ervaringen met mannen gehad, maar ja dan zijn natuurlijk niet alle mannen zo.

Maar ja, in deze gebroken wereld heb je gewoon dat veel mannen en vrouwen beschadigt zijn.....en dan gaat het helemaal mis, als ze iets langer in een relatie zitten.

En ja, je hebt ook vrouwen die wel aardig zijn, ook al zijn ze beschadigt in het verleden.

Ja, je hebt nu eenmaal mensen, die slecht zijn, ja....kijk alleen maar ff naar het nieuws.....

Ik weet en voel aan dat je negatieve opmerkingen naar vrouwen toe uit nare ervaringen voortkomt.

Dus ja, ik lees eroverheen, en haal me schouders op.

Maar ja, niet iedereen weet dat....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 07:32

KABOUTER722 schreef:

Tuurlijk mag je je mening geven. Maar verwacht niet dat als je een pittige mening geeft, geen of matte reacties terugkrijgt.
Ik ga dus niet buiten spelen maar geef mijn mening, zoals iedereen dat mag.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 11:38

Een mening is een mening, wat iemand ergens van vindt.

Ja, daar kan je het eigenlijk niet wel of niet mee eens zijn.

Als ik zeg ik heb een aardige buurman, ja, de buurvrouw kan hem wel niet aardig vinden.

Bijvoorbeeld als iemand zegt ik vind het koud hier, en iemand anders zegt van ik vind het juist warm hier.

Dan is het geen kwestie van het er niet mee eens zijn, het is wat iemand vind, ervaart.

Iets anders is als ik zeg van ja ik geloof, en iemand anders zegt van God bestaat niet, ja, dat is dan een verschil van mening.

Je mag alle meningen zeggen als je het netjes doet, en ja, Kabouter, ik ben het wel met je eens, maar ja, zeggen van dat je van een vrouwenhart houdt als tie gebraden is????en 'ga maar buiten spelen als je het niet met me eens bent'....ja, tis niet echt netjes, en da's jammer.

Ik zelf zou het wel waarderen als je je meningen zou geven en dan niet beledigend overkomen, door dingen erbij te zeggen die niet netjes zijn.

Dat past ons christenen niet snappie?

Ja, en ik snap wel, dat men, met name je moeder en wat exen nou niet echt bepaald netjes tegen jou deden.

Maar ja, daar kunnen deze mensen hier op het forum niets aan doen, snappie.

Dan krijg je verplaatste agressie; wordt boos op degene die het verdient heeft, exen, moeder, en niet op forumleden die er ook niets aan kunnen doen dat jij zo naar bent behandeld, snappie?

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 29 december 2012, 11:40
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 13:17

SHANITA130 schreef:
Geplaatst: vrijdag 28 december 2012, 12:51: Reactie van Pieter619 op Kabouter772

KABOUTER722 schreef:
gepasseerd station, zal dus niet gebeuren. bovendien is er nog de alom-overheersende mening van 'het oude mensch', ook wel 'moeder' genoemd. reden temeer om 'er niet op uit' te gaan.

PIETER619 schreef: Jij wilt du swilens en wetens niet een beter,mooier leven , dat je iemand hebt waar je lief en leed mee kunt delen. Dit komt misschien ook omdat je het ook niet hebt ervaren wat dat is.

Liefde is mooi teer en kan soms wel zeer doen, maar overwint wel alles , tenminste als men elkaar echt trouw belooft.
Als ik nu zie hoe mijn kinderen in het leven staan, ben ik en bevoorrecht persoon en rijk gezegend ook.

Zelf hoop ik wel de ware liefde nog een keer tegen te komen, fantastisch om als man en vrouw één te zijn. Elkaar verzorgen als een van beide ziek is en noem maar op, hoe je elkaar tot steun kan zijn.

Ga positief tegen het leven aan kijken en je komt met een positieve instelling veel verder, je kon weleens verwonderd komen te staan, wat dat oplevert aan goe gevoel, blijdschap en wat al niet meer.

Pieter619: Er moet mij iets van het hart.

Kabouter ziet de Waarheid in. Dat is moedig en knap.
Waarom mag ie van jou niet 'het oude mensch' zeggen???

Als dat nou zo is??? Had dat wel gemogen als het iemand in het parlement was, of een buurvrouw?

Juist is het des te erger als 'het' je biologische moeder is.

Ik noem mijn biologische vader ook een grote @#$% en een #$%^%$#.
Want dat is tie ook.
Ik kreeg ook commentaar: 'ja, tis wél je vader'..ja, nou en? Was het maar niet me vader....

Ik vind dat jij hier, ipv begrip voor Kabouter te hebben hem ff, onterecht de les leest.

Zal 2 zinnen van jou ff plakken en van commentaar verzien:

Jij wilt du swilens en wetens niet een beter,mooier leven , dat je iemand hebt waar je lief en leed mee kunt delen.
Wáár schrijft hij dat???
Ga positief tegen het leven aan kijken en je komt met een positieve instelling veel verder

Voordat iemand positief in het leven gaat staan, zal hij dus eerst zijn trauma's moeten verwerken, en in dit geval; de moeder....
Én het negatieve eerst onder ogen moeten zien, dat kan een proces zijn, zeker omdat ie al jaren met 'haar' zit....Not to mention his childhood....vertaling: dan heb ik het niet eens over zijn kindertijd.....

Kabouter hééft al een begin gemaakt voor een mooier en beter leven door de waarheid over zijn moeder onder ogen te zien....!!!
Complimenten Kabouter!!!

Om even kort te gaan, het wil er bij mij niet in dat men als pessimist door het leven wil gaan, altijd maar zwaar tillend aan de dingen die je tegen komt. Het is mental en fysiek niet gezond. Er kan veel voorgevallen zijn in negatieve zin, maar er laat men het doorgaan of gaan we op zoek naar het positieve.

Shanita, als ik zie hoe jij vecht tegen alles wat negatief op jou pad komt heb ik daar diep respect voor. Jij bent bezig om voor het goede te gaan, het is een lange weg, maar het resultaat zal er zijn, vooral ook met hulp van boven.

Ik zie hier in de reacties op CM, goede vrouwenharten, zij die dus op CM gekomen zijn omdat het niet ging zoals het behoort te gaan, waarvan de man niet begreep hoe je met een vrouw om behoort te gaan.
Als de liefde van beide kant komt, kan een relatie groeien, komt de liefde echter maar van één kant, dan gaat de relatie stuk.

Laatst aangepast door
PIETER619
op zaterdag 29 december 2012, 13:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 december 2012, 21:41

Ja zo gaat dat in het leven, vaak zijn de antwoorden heel dicht bij, alleen je ziet het vaak niet , omdat je verblindt bent de wrede pijn die in hart ruist!
Als jezelf verwondt bent dan is het nog moeilijker , om te begrijpen waarom ze zo hebben gedaan tegen jou of wie dan ook!

Ieder mens heeft een rugzak de ene zwaarder dan de andere, maar vergis je niet, diegene waar het lijkt dat de rugzak niet zwaar is, heeft geleerd om mee om te gaan en te vergeven!

Er zijn meer mensen waar de harten gepijnigd zijn!
Vrouwenharten maar ook Mannen harten , waar diepe pijn in zit!

Mijn vrouwenhart is ook ooit pijn gedaan.
Dan is nog niet mijn recht om de anderen te veroordelen! Want ik heb geleerd er zijn ook vele goede lieve mannen, net als goede lieve vrouwen!

God heeft mij geleerd en mij geheeld in de diepe pijn!
Hij leerde mij vergeven in de mens die dit gedaan heeft!
Hij is de Alfa en Omega, van begin tot het einde zal HIj naast mij staan, waar ik of jij ook heen ga!
En dat is de kracht van de bloei van mij leven!
Het leven is prachtig, ondanks alles .....ik geniet van het leven!

Laatst aangepast door
JOANNIE702
op zaterdag 29 december 2012, 22:45
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 januari 2013, 19:00

3 Kolossenzen 18,19
Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Heere. Mannen, hebt uw vrouwen lief, en weest niet ruw tegen haar.

De bijbel leert een ieder hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."

De bijbel leert mij hoe ik een goede relatie kan hebben.
Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden.
Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.

Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe gaan wij ermee om.
Wanneer het niet goed gaat in de relatie.
Als er problemen zijn horen we er wel over te praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten.
Als je het probleem hebt uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.

Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... Neem de Here Jezus als het middel punt in je relatie.

Laatst aangepast door
MARITIME853
op dinsdag 1 januari 2013, 19:02
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:21

Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig.
Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk.
Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten.
Dat geeft een man weer macht.

Man en vrouw zijn gelijkwaardig.
Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk.
Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.

Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man.

Laatst aangepast door
MARISKA601
op woensdag 2 januari 2013, 08:32
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:46

FRANKT627 schreef:
het gaat om een vrouwenhart...niet om de vrouwenharten...zie je de nuance?

Het is niet omdat je een slechte moeder had, hoe spijtig dat ook is, dat alle vrouwen slecht zijn. Als je echt zo denkt dan zijn er vast honderden hulpverleners waar je een beroep op kan doen. Je bent verbitterd.

Sommige onder ons hier op CM denken dat je Griffin bent. En Griffin is iemand die met de bus rijdt. Hij vervoerd mensen van A naar B...als jij werkelijk Griffin bent én dus ook die buschaffeur waarom zet je dan op je profiel dat je 'vee' vervoerd??? Zijn dan alle mensen 'vee' in jouw ogen??? Denk je zo over je medemens??? Acht jij je zelf dan de enige echte goede die hier rondloopt??? Ik heb zo mijn twijfels.

Frank , lees het vee maar als een vorm van humor.
Ook jouw bijdrages storen mij weleens hoe negatief dat allemaal is.
ook al zeg jij dat het doorspekt is met humor.
Ook jij hebt in jou bijdrages op het forum laten blijken dat er
geen vrouw deugdzaam is.
Naar boven

Auteur Bericht
MARISKA601

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 08:57

FRANKT627 schreef:
Ik geef het op...je ziet overal spoken...je sluit je echt af...je wilt niet inzien dat het anders ook kan.

Ik was ooit getrouwd. Mijn ex had aan 1 man niet genoeg. Mijn vader en zwager kregen zelfs van haar het aanzoek om met haar het bed te delen. Hoe laag ben je dan gevallen??? De andere zaken die ze nog deed vertel ik maar liever niet. Na drie jaar huwelijk was er eindelijk de bevrijding (lees: scheiding)

Vorig jaar leer ik hier 2 vrouwen kennen. Terwijl ik met één er van wat had was ze lekker meer dan 100 mails aan het schrijven naar een man die je hier ook veel op her forum ziet. Plus dat ze nog eens wat kaarten naar zijn huisadres stuurde. Hoewel de bewijzen er waren ontkende ze alles...

Nadien leerde ik een enorm lieve vrouw kennen. Het klikte heeeeeel goed en ze beloofde me een hemel op aarde. Nog nooit heb ik zoveel van iemand gehouden als van haar. Uiteindelijk maakte ze het uit en ondanks ze me heel graag zag, zei ze me zelf, was het net alsof die breuk haar niets deed en ging zich lekker amuseren. Dat kwam hard aan. Ik ben er heel lang ziek van geweest. In alle vormen want enkele maanden na die breuk kreeg ik zelfs een lichte hartaanval door alle emoties.

Dit jaar leerde ik een gescheiden vrouw op CM kennen. We konden goed opschieten, hadden elkaar al ontmoet en ja we hadden ook al gezoend. Na enige tijd kwam de aap uit de mouw...ze was nog getrouwd. Ze durft niet weg bij haar man hoewel dat wel het beste zou zijn voor haar. Weer een klap voor mij. Weer in de put, weer die vragen 'waarom ik steeds'...

Ik heb dus ook mijn tegenslagen gehad en zelfs nog meer dan ik hier beschreven heb. Indien ik nu elke vrouw moest bezien als een hoer of een leugenaar of een labiel mens kon ik maar beter ergens in de woestijn of op de maan gaan wonen. Ver weg van al die vrouwen en zeker geen internet meer want de verleiding om dan op een site te gaan staan en op alle vrouwen te gaan spugen zou groot zijn.

Neen, zo denk ik dus niet over de vrouwen. Ik had gewoon de tegenslag enkele vrouwen te hebben gekend die niet koosjer waren. Zelfs dat vind ik van mij al geen mooie uitdrukking maar ik wil maar even weergeven dat er behalve die enkelingen er veel meer vrouwen zijn die het wel goed menen én het goed doen. Ik blijf vertrouwen in de vrouwen en in de mens in het algemeen. Als ik met een wantrouwen door het leven zou gaan ben ik binnen de korste keren paranoide en dan heeft het leven geen kwaliteit meer.

Misschien heb jij genoeg van de vrouwen. Dat kan ik begrijpen. Dat had ik ook wel eens. Gewoon effe rusten. Dat rusten bij mij ging niet gepaard met een afschuw en lelijke en onterechte uitingen over vrouwen. Je kan er wel eens een grapje over maken maar daar moet het ook bij blijven. Soms lees ik wel eens uitingen (op een anderes site) gedaan door vrouwen over mannen zoals jij die doet hier op het forum over de vrouwen. Wel, die uitingen van die vrouwen doen me verdriet. Want in hun ogen is elke man een bedrieger, een dronkelap, een gokker, een hoerenloper...dat doet pijn als je zoiets leest.

Ik vind het echt heel onterecht hoe je over dé vrouwen praat. Het is ronduit smerig en gelogen.

Een ieder reageert weer anders op teleurstellingen na een mislukte relatie.
Ik vind dat kabouter zijn mening erover mag zeggen.
Hij laat duidelijk blijken dat er vrouwen zijn geweest die misbruik hebben gemaakt van hem.

Leer de mens kennen achter de letter en die is niet zo haatdragend als je denkt...
Naar boven

Auteur Bericht
LEANNE226

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:41

MARISKA601 schreef:
Frank........
geen vrouw deugdzaam is.

Geschokte, onthutste smiley Als Frank een vrouwenhater is dan zie ik geen hoop meer voor het vrouwelijk deel van de mensheid.

Leanne,heeft veel zout nodig op het forum.......korreltje hier.......korreltje daar.......
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:48

MARITIME853 schreef:
3 Kolossenzen 18,19
Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Heere. Mannen, hebt uw vrouwen lief, en weest niet ruw tegen haar.

De bijbel leert een ieder hoe wij met onze vriend of/ vriendin, man of vrouw goed kunnen leven. Er is een groot verschil tussen man en vrouw. Men zegt vaak: "mannen komen van Mars en vrouwen komen van Venus."

De bijbel leert mij hoe ik een goede relatie kan hebben.
Jezus zegt; "mannen heb je vrouw of vriendin lief", want vrouwen willen geliefd gevoeld worden.
Jezus zegt tegen de vrouwen , "eer uw man". Omdat mannen graag geëerd willen worden in de positieve zin van het woord. Een man voelt zich trots als hij een vriendin of vrouw heeft.

Maar in een relatie kunnen problemen ontstaan. De vraag is hoe gaan wij ermee om.
Wanneer het niet goed gaat in de relatie.
Als er problemen zijn horen we er wel over te praten met onze partner en onze gevoelens tot elkaar uiten.
Als je het probleem hebt uitgesproken, dan samen in gebed gaan en Jezus om Zijn leiding vragen.

Jezus verlangt dat altijd dat als een man en vrouw een relatie hebben Hij centraal staat in die relatie (zowel in goede als in slechte tijden)... Neem de Here Jezus als het middel punt in je relatie.

Ja, en net zo goed ook gerespecteerd. Ooit hoorde ik een bijbelleraar uitleggen dat de bijbel juist daar een stuk onderricht geeft waar de man of vrouw vooral aan moet denken naar de ander toe omdat men het ene al van nature meer doet dan de ander. Dus liefhebben: wees niet ruw, kijk een beetje uit hoe (en wanneer) je haar aanraakt en raap haar op als ze struikelt. Heb haar lief... dus kijk naar haar, geef aandacht en wees attent... de vrouw op haar beurt een wijze raad om haar man te eren zoals "betaamd in de Here" oftewel: niet alles wat je man doet is van God, maak dus onderscheid en spreek je woordje mee al word je in jouw cultuur als vrouw niet als gelijkwaardig gezien door de man.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 2 januari 2013, 09:48
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 09:53

LEANNE226 schreef:
Geschokte, onthutste smiley Als Frank een vrouwenhater is dan zie ik geen hoop meer voor het vrouwelijk deel van de mensheid.

Leanne,heeft veel zout nodig op het forum.......korreltje hier.......korreltje daar.......

Integendeel, hij geeft me juist het idee dat onder andere ik als vrouw wel deug. Engeltje smiley Clown smiley
Ik heb een hele pot zeezout aangeschaft. Helpt niet altijd maar ik doe mijn best.

Laatst aangepast door
JOL252
op woensdag 2 januari 2013, 09:53
Naar boven

Auteur Bericht
ERIKA129

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 10:16

JOL252 schreef:
Integendeel, hij geeft me juist het idee dat onder andere ik als vrouw wel deug. Engeltje smiley Clown smiley
Ik heb een hele pot zeezout aangeschaft. Helpt niet altijd maar ik doe mijn best.

Juustem!
Naar boven

Auteur Bericht
FRANKT627

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 11:32

[quote=MARISKA601]Frank , lees het vee maar als een vorm van humor.
Ook jouw bijdrages storen mij weleens hoe negatief dat allemaal is.
ook al zeg jij dat het doorspekt is met humor.
geen vrouw deugdzaam is.[/
quote]

Ik heb inderdaad in 2011 enkele rake klappen gekregen. Ik heb me daarover erg uitgelaten. Ik kan me niet herinneren dat ik toen elke vrouw als niet deugdzaam beschouwde.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 13:08

Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer.
Naar boven

Auteur Bericht
STEENTJE178

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:39

Zoveel mensen, zoveel meningen/visies/interpretaties etc.etc.
De discussie over de positie van de vrouw t.o.v. de man en omgekeerd is al bijna zo oud als de mensheid, en zal er ook altijd blijven. Het is nl. onderhevig aan cultuurinvloeden, geloofsaspecten, eigen opvoeding, eigen opgedane ervaringen, etc. etc.

Misschien ook niet onbelangrijk om het eens om te keren: hoe kijk ik als vrouw naar de man?? En hoe ga ik met hem om?
Zet ik hem op een voetstuk, stel ik mijzelf onderdanig op, waardoor hij boven mij komt te staan?
Of eis ik van hem dat hij mij onderdanig is, door vanalles van hem te gaan eisen?

Voor mij is het belangrijk dat de man mij, als vrouw, ziet als door God geschapen uniek mens, geschapen naar Zijn beeld. Met mijn eigen kwaliteiten, valkuilen, eigen aardigheden en eigenaardigheden. Bij een man die zo naar mij kijkt, mij behandelt en respecteert, kan ik me thuis, geborgen, veilig voelen.
En zo zal ik ook naar hem kijken. Hij mag zijn wie hij is, omdat ook hij een unieke creatie van God is.
En inderdaad: er zijn mannen bij wie ik me nooit thuis, geborgen, veilig of wat ook zal voelen. Die zal ik dan ook zoveel mogelijk mijden.

Nu kan dit pijnlijk zijn voor iemand die misschien hele nare ervaringen in zijn/haar positie heeft gekend in een relatie. Voor hem/haar hoop ik dan ook van harte dat je genezing mag ontvangen voor diepgeslagen wonden. Genezing, in de vorm van herstel van vertrouwen in jezelf en in de ander, eigenwaarde, je Godsbeeld misschien.
En vooral dat je mag zien dat er Een Man is die jou respecteert zoals je bent, maar teveel van je houdt om je zo te laten. En als Hij je wil veranderen, is Hij daarin volledig te vertrouwen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ROELANDE345

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:43

Heel mooi gezegd Steentje
Naar boven

Auteur Bericht
MAMY994

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:51

ROELANDE345 schreef:
Heel mooi gezegd Steentje

Je was me net voor, maar kan het alleen maar beamen.
Mooi Steentje.
Naar boven

Auteur Bericht
CORNE927

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:54

PIETER619 schreef:
Ik ga ook weer even mee doen in hoe men als man-vrouw met elkaar om moet gaan, staat wel een paar keer ergens beschreven, dus hoeft het niet weer voor de zoveelste keer opgerakeld worden of wel? Ga ik het kopiëren en plak het hier zo weer neer.

Pieter, ik sluit me aan.

Als de mannen en vrouwen in algemeen, laat staan als ze christenen (zeggen te) zijn, es beginnen met het elkaar respecteren in elkaars gevoelens en fouten die ze ongetwijfeld maken, dan heb je al een beginnetje.

Als de liefde diep genoeg geworteld is ben ik er van overtuigd dat je elke storm zal kunnen doorstaan dan. En dat stormen komen is een gegeven, of je die samen kan trotseren is wat anders, daar is liefde en communicatie voor nodig, respect en geen(voor) oordelen.

Dus, eerst tot 10 tellen, in de spiegel kijken en je afvragen of jij het allemaal wel zo goed doet dan, en dan de dialoog aangaan en oplossen de zaak, nog voor het slapen gaan liefst.

Amen!
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 14:59

STEENTJE178 schreef:
Zoveel mensen, zoveel meningen/visies/interpretaties etc.etc.
De discussie over de positie van de vrouw t.o.v. de man en omgekeerd is al bijna zo oud als de mensheid, en zal er ook altijd blijven. Het is nl. onderhevig aan cultuurinvloeden, geloofsaspecten, eigen opvoeding, eigen opgedane ervaringen, etc. etc.

Misschien ook niet onbelangrijk om het eens om te keren: hoe kijk ik als vrouw naar de man?? En hoe ga ik met hem om?
Zet ik hem op een voetstuk, stel ik mijzelf onderdanig op, waardoor hij boven mij komt te staan?
Of eis ik van hem dat hij mij onderdanig is, door vanalles van hem te gaan eisen?

Voor mij is het belangrijk dat de man mij, als vrouw, ziet als door God geschapen uniek mens, geschapen naar Zijn beeld. Met mijn eigen kwaliteiten, valkuilen, eigen aardigheden en eigenaardigheden. Bij een man die zo naar mij kijkt, mij behandelt en respecteert, kan ik me thuis, geborgen, veilig voelen.
En zo zal ik ook naar hem kijken. Hij mag zijn wie hij is, omdat ook hij een unieke creatie van God is.
En inderdaad: er zijn mannen bij wie ik me nooit thuis, geborgen, veilig of wat ook zal voelen. Die zal ik dan ook zoveel mogelijk mijden.

Nu kan dit pijnlijk zijn voor iemand die misschien hele nare ervaringen in zijn/haar positie heeft gekend in een relatie. Voor hem/haar hoop ik dan ook van harte dat je genezing mag ontvangen voor diepgeslagen wonden. Genezing, in de vorm van herstel van vertrouwen in jezelf en in de ander, eigenwaarde, je Godsbeeld misschien.
En vooral dat je mag zien dat er Een Man is die jou respecteert zoals je bent, maar teveel van je houdt om je zo te laten. En als Hij je wil veranderen, is Hij daarin volledig te vertrouwen Knipoog smiley

Mooi geschreven........helemaal er mee eens
Naar boven

Auteur Bericht
JOANNIE702

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:15

In ieder mens zit wel wat goedss
Naar boven

Auteur Bericht
MARITIME853

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 15:51

MARISKA601 schreef:
Wat heb ik toch een hekel aan het woordje onderdanig.
Het komt bij mij over alsof ik me zelf niet mag zijn binnen het huwelijk.
Als vrouw zijnde geef je eigenlijk je echtgenoot alle rechten.
Dat geeft een man weer macht.

Man en vrouw zijn gelijkwaardig.
Ook de mening van de vrouw kan een positief iets geven binnen het huwelijk.
Er zijn natuurlijk zaken waarin de een beter is dan de ander.
Maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de vrouw onderdanig moet zijn.

Een vrouw moet geen slaafje zijn van haar man.

Dat maak jij ervan. Onderzoek eens hetgeen dat God bedoeld uit Zijn woordt wat onderdanig inhoudt.
Dat maakt jou tot en heel ander persoon als vrouw.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: woensdag 2 januari 2013, 16:18

Pieter619 schreef:

Shanita, als ik zie hoe jij vecht tegen alles wat negatief op jou pad komt heb ik daar diep respect voor. Jij bent bezig om voor het goede te gaan, het is een lange weg, maar het resultaat zal er zijn, vooral ook met hulp van boven.

Dank je Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Volgende
Pagina 5 van 9