Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:18
|
|
|
SHANITA130 schreef: | 'Het is opvallend hoe bij de meeste mensen een ontkenningsmechanisme in werking treedt, zodra ze van verschrikkelijke zaken als deze horen.
'Probleem bij dit soort zaken is dat als je denkt dat iets niet bestaat, je het ook niet ziet, zelfs als de evidentie levensgroot voor je staat.
Wat pathologische ouderen kinderen in een gezinssituatie kunnen aandoen...!!
'Zaken verdwijnen onder de tafel'
Hoe onwaarschijnlijker het verhaal, des te minder kans dat het slachtoffer wordt geloofd. |
shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren, Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:21
|
|
|
maar de getuigenissen waar de topic starter het over heeft ,heeft in mijn ogen drie leugens: 1 ze geven een ander beeld van jezus als het beeld dat de bijbel geeft 2 zelfde maar dan van god 3 ze beweren dat er nu al mensen voor eeuwig in de hel zitten, klopt niet met de bijbel
zo effe herhalen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:22
|
|
|
PETRA944 schreef: | En tuurlijk ik ben een dwaalleraar en heul met de duivel.......
Ik heb er plezier in om zwakke instabiele mensen de zwarte kant van God te laten zien , als ik dat al zou kunnen.
Dat zegt hier niemand, ik heb alleen gezegd dat jij in een dwaalleer gelooft.
Ik neem aan dat die laatste zin, sarcastisch is bedoeld |
deze herhaal ik ook effe, nog geen antwoord van de topic schrijver op gehad
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:25
|
|
|
PETRA944 schreef: | shanita ontkenning van misbruik is iets anders weer als ontkenning van deze getuigenissen. Laat je door deze man geen angstgeloof aanpraten, deze man kan trouwens nog geneens niet normaal er over discusieren, Zie eht stukje wat jol schrijft, ze zag eht zelfde als ik, zo is jezus niet, om je op zon manier effe mee te nemen na zon gruwelijke plek. |
Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 10:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:29
|
|
|
JOL252 schreef: | Het stukje van Shanita is inderdaad off topic maar toch... en toch zie ik een link naar het beeld wat naar me toe komt als het gaat om een Jezus die zonder gehoor te geven aan wat het meisje aangeeft haar dwingt naar de hel te gaan, te kijken, het te ondergaan....
Hoeveel kinderen worden niet gehoord in hun "nee" en gerespecteerd in hun integriteit en toch meegenomen en misbruikt?
Daarom.... kan ik niet geloven dat de Jezus die in de getuigenissen hard en doof en onverbiddelijk deze personen meeneemt dezelfde is als die ik ken. |
ben zo blij dat jij het ook ziet, dat probeer ik al hele tijd in dit topic duidelijk te maken, dat is niet de zelfde jezus als in de bijbel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:46
|
|
|
maar over getuigenissen, iedereen kent ook wel vast de getuigenissen van maria beelden die huilen en ja dat hebben mensen echt gezien, is het van god? vaak gaan mensen dan massaal het beeld aanbidden en tot maria bidden. wat staat er in de bijbel? wij mogen niet tot engelen, of heiligen bidden.of beelden. Dus hoe zie ik het? als een dwaalleer de kerk ingebracht, wat zit er achter dat zo,n beeld gaat huilen, de tegenstander.die mensen laat geloven in huilende beelden, ja ze zijn er ook echt.
Zo zie ik het, en zo zie ik de getuigenissen waar topicstarter het over heeft. waar ik sereius over heb gediscusieerd, duidelijk heb uitgelegd, dat ik respect voor de topicstarter heb. ik zo over de dingen denk.... dat houd in dat ik ook de waarheid natuurlijk niet weet, ik denk zo. In ander topic, worden wij op cm als zwijnen uitgemaakt, als je dan sereius over dit onderwerp wil praten, kom met sereiuese reacties, leg het uit met de bijbel erbij dat het klopt, want ik kan het niet vinden via de bijbel dat de getuigenissen waarheid zijn. enigste wat ik vooral van de topicstarter merk is ons veroordelen, in naam van god
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:47
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | beste chatuliem,
jouw ongenuanceerde vooroordelen hoef je niet verder toe te lichten. ik heb geen zicht op wat een ieder hier denkt. | Hier ga je al meteen de fout in. Je veronderstelt de mensen hier te kennen en je hebt al meteen een oordeel klaar. Je noemt ons ongelovigen, zwakkelingen die een evangelie prediken die rechtstreeks tegen de Bijbel en Gods oordeel ingaan. Dat veralgemeniseren stuit me enorm tegen de borst. En verkondigen van de hel is heel wat anders dan verkondigen van het evangelie. Je gaat theologisch gigantisch de mist in, al je stelt dat Jezus Christus als offer niet voldoende is voor behoud. Daar wijs ik je boodschap resoluut af. De gedachte die ik wel kan volgen is dat je natuurlijk moet leven naar je geloof. Maar het beeld wat jij schetst over God, dat Hij een enorme hekel aan ons heeft, is niet alleen heel onbijbels, maar ook heel gevaarlijk, want dan leg je de nadruk alleen op een toornende God. En dat Hij er plezier in heeft de christen te straffen. Als je stelt dat er huichelarij voorkomt onder christenen geef ik je zonder meer gelijk. Maar God wijst de zonde, niet de mens af. En jij doet eigenlijk beide. De liefdeloosheid die jij ervaart projecteer je op God. Je stelt in feite dat God net zoals jij een hekel heeft aan christenen. Let wel, ik zet hier niet neer huichelende christenen. In jouw betoog stel je in feite dat God een hekel aan ons als mensen heeft.
CORTAZAR588 schreef: | dat klopt , maar getuige de absolute vijandigheid tegen alles wat zou kunnen wijzen op iets anders dan de oeroude geplaveide Calvinistische weg , is per definitie verboden terrein.
Er is onderhand al zoveel onzin verkondigd over de mensen ,die ik heb aangehaald en ook nu betwijfel ik nog steeds of iemand van jullie deze getuigenissen heeft bezien?
ik denk het niet. Het is bij voorbaat al te ongenuenaceerd en te dreigend. Want wat er door Petra is aangehaald is ten eerste niet gezegd door een van de aangehaalde mensen ten tweede heeft ze niet naar de getuigenissen gezien.
Is natuurlijk haar goed recht maar het is dan gemakkelijk om je afkeer uit te spreken want stel je voor dat het wel eens iets genuanceerder zou kunnen zijn , dan is het misschien toch wel waar?
En een analyse van mijn eigen teksten heb ik niet nodig dank je. | Helaas, dat is de functie van het forum, je bespreekt wat de ander zegt. Ik vind verder dat je kromme redenaties juist besproken moeten worden. Je verkondigt zoveel onzin en ergere onzin dan anderen vind ik. Het gaat duidelijk om jouw evangelie, en wie het niet met je eens is, beschouw je al meteen als ketter.
CORTAZAR588 schreef: | Ik wil noch een katholiek geloof noch een calvinistisch geloof propageren of zelf aanhangen,beide zijn dogmata en demagogie en hebben al zoveel mensen juist een juk opgelegd. Als we het toch over een juk hebben ,dan is het deze leer wel. daarbij : calvijn , maldita sea su sangre , was ook nog een antisemiet.
En parels voor de zwijnen gooien is wat ik doe, absoluut. Maar dat is geen probleem , want dit is geheel in overkomst met de nederlandse volksaard. veel harrewarren , veel muggen uitziften en kamelen doorzwelgen. Inhoudelijk komt er geen enkele goed onderbouwde kritiek behalve dat het niet leuk is en dreigend en dat het een dwaalleer is. Jullie hebben geen een van allen het getuigenisvan Wilmer Liendo gezien. Dan was de arrogante afwijzende hautaine houding en veroordeling hier niet zovaak over hen uitgesproken. | inhoudelijk zijn we het niet met je eens, dus in jouw ogen zijn we ketters. Die cirkelredenering klinkt leuk, maar het in feite totale onzin.
CORTAZAR588 schreef: | Voorzet inkopper : " nou volgens mij ben jij arrogant " of een variant daarvan ?
Dus niet zeuren over allerlei tere gevoelens enwat voor twijfel christen ik wel niet zou zijn.
De respectloosheid is geheel wederzijds. jullie vinden het onzin, dwaalleer , niet strokend met de heilige huisjes van de nederlandse kerk gemeenschap. Is duidelijk. Maar goed dat je je in nederland kunt opsluiten en alle andere aspecten van de geestelijke wereld weg kunt redeneren. | Het verschil is dat ik duidelijk aangeef waar ik het niet met je eens ben. Jij stelt diverse keren dat het offer van Jezus niet voldoende is voor behoud. En daarmee ga je dwars tegen de Bijbel in. En je gescheld tegenover andere christenen is dom en misplaatst.
CORTAZAR588 schreef: | Het vervelende is echter wel dat de geestelijke wereld zich weinig aantrekt van de apostolische of wat voor belijdenis dan ook. en al helemaal niets van wat er in de formulieren staat.
Een steekhoudend argument anders dan onderbuiksentimenten heb iknog niet gehoord.
Niet over mensen die terug komen uit de dood of uit de hel Gelukkig berusten de gebeurtenissen zoals door deze mensen verteld niet op gevoel,maar op feiten. ze zijn echt dood geweest en echt door hun hoofd geschoten en echt weer opgewekt uit de dood en echt genezen. en zijn ze , ook voor calvijn liefhebbers , te verifieren.
daarvoor moet men weleven over de angst voor het onbekende heen stappen ........ | Ik geloof best wel, dat mensen de hel hebben gezien, maar het beïnvloedt niet hoe ik over God denk. Zelf denk ik, dat als je Jezus niet kent, je ook al in een hel leeft. Maar dat is mijn persoonlijke mening..... En waarom zou ik bang zijn voor de hel? Daar kom ik niet, mijn leven is geborgen in Gods hand
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:52
|
|
|
PETRA944 schreef: | maar over getuigenissen, iedereen kent ook wel vast de getuigenissen van maria beelden die huilen en ja dat hebben mensen echt gezien, is het van god? vaak gaan mensen dan massaal het beeld aanbidden en tot maria bidden. wat staat er in de bijbel? wij mogen niet tot engelen, of heiligen bidden.of beelden. Dus hoe zie ik het? als een dwaalleer de kerk ingebracht, wat zit er achter dat zo,n beeld gaat huilen, de tegenstander.die mensen laat geloven in huilende beelden, ja ze zijn er ook echt.
Zo zie ik het, en zo zie ik de getuigenissen waar topicstarter het over heeft. waar ik sereius over heb gediscusieerd, duidelijk heb uitgelegd, dat ik respect voor de topicstarter heb. ik zo over de dingen denk.... dat houd in dat ik ook de waarheid natuurlijk niet weet, ik denk zo. In ander topic, worden wij op cm als zwijnen uitgemaakt, als je dan sereius over dit onderwerp wil praten, kom met sereiuese reacties, leg het uit met de bijbel erbij dat het klopt, want ik kan het niet vinden via de bijbel dat de getuigenissen waarheid zijn. enigste wat ik vooral van de topicstarter merk is ons veroordelen, in naam van god |
Ja Petra en dat maakt het meteen ook lastig als iemand zegt deze visioenen te hebben gehad, wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is. Maar inderdaad moeten we ze wel toetsten aan de Bijbel. Ik heb ze bewust niet bekeken aan wat ik er hier over las had ik wel genoeg. En ik denk ook; als God mij een visioen over iets wil geven(is wel eens gebeurd) dan heb IK dat visioen nodig en niet een ander want dan had God het wel aan die ander gegeven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANS221
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 10:54
|
|
|
Pasen:
Nu jaagt de dood geen angst meer aan Want alles, alles is voldaan. Wie in geloof op Jezus ziet Die vreest voor dood en helle niet!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:13
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Ja Petra en dat maakt het meteen ook lastig als iemand zegt deze visioenen te hebben gehad, wie ben ik om te zeggen dat het niet zo is. Maar inderdaad moeten we ze wel toetsten aan de Bijbel. Ik heb ze bewust niet bekeken aan wat ik er hier over las had ik wel genoeg. En ik denk ook; als God mij een visioen over iets wil geven(is wel eens gebeurd) dan heb IK dat visioen nodig en niet een ander want dan had God het wel aan die ander gegeven. |
Ik ben er van overtuigd dat mensen deze visioenen echt hebben gehad. alleen van een dwaalleergeest en niet van jezus. denk ik dan he, de getuigenissen worden met bijbelse teksten ondersteunt, van zie je wel het is bijbels, maar als je goed onderzoekt, merk je het is niet oke, klopt niet met hetgeen de bijbel over deze zaken zegt. maar je kan makkelijk 1 zin pakken en dat uit zijn verband rukken.
Als kind ging ik na een kapelletje waar een maria beeld in stond, daar bad ik voor, het beeld was geplaasts door een wonder, lang verhaal, en heb er jaren gebeden.Dat deden velen uit mijn dorp, tot ik in de bijbel las dat je niet tot beelden mocht bidden, nooit meer gedaan. het gevolg is dat je dan meer tot jezus bid, zoals de bijbel aangeeft en niet tot jezus en een beeld. oke leg het niet goed uit wat ik bedoel. dit topic ben ik ergens blij mee, kostte tijd om te onderzoeken maar mocht zo,n evangelie erg naar nederland overwaaien weet ik nu hoe ik mijn kinderen moet beschermen daartegen. Hoe ik ze kan laten zien, kijk het is niet bijbels, wat eht in eerste instantie wel lijkt. de vruchten van deze getuigenissen, zijn zeker bij veel mensen verdriet, angst en een verkeerd beeld van god, jezus.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:39
|
|
|
PETRA944 schreef: | Ik ben er van overtuigd dat mensen deze visioenen echt hebben gehad. alleen van een dwaalleergeest en niet van jezus. denk ik dan he, de getuigenissen worden met bijbelse teksten ondersteunt, van zie je wel het is bijbels, maar als je goed onderzoekt, merk je het is niet oke, klopt niet met hetgeen de bijbel over deze zaken zegt. maar je kan makkelijk 1 zin pakken en dat uit zijn verband rukken.
Als kind ging ik na een kapelletje waar een maria beeld in stond, daar bad ik voor, het beeld was geplaasts door een wonder, lang verhaal, en heb er jaren gebeden.Dat deden velen uit mijn dorp, tot ik in de bijbel las dat je niet tot beelden mocht bidden, nooit meer gedaan. het gevolg is dat je dan meer tot jezus bid, zoals de bijbel aangeeft en niet tot jezus en een beeld. oke leg het niet goed uit wat ik bedoel. dit topic ben ik ergens blij mee, kostte tijd om te onderzoeken maar mocht zo,n evangelie erg naar nederland overwaaien weet ik nu hoe ik mijn kinderen moet beschermen daartegen. Hoe ik ze kan laten zien, kijk het is niet bijbels, wat eht in eerste instantie wel lijkt. de vruchten van deze getuigenissen, zijn zeker bij veel mensen verdriet, angst en een verkeerd beeld van god, jezus. | Maakt het eigenlijk wat uit voor je geloofsleven als je die verhalen hoort over de hel? Bij mij niet in elk geval. We weten toch dat het er is, en dat het geen pretje is, daar te zijn? Maar persoonlijk heb ik nooit de motivatie gehad om het evangelie van hel en verdoemenis te preken. Want dan krijg je angstige bekeerlingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:42
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maakt het eigenlijk wat uit voor je geloofsleven als je die verhalen hoort over de hel? Bij mij niet in elk geval. We weten toch dat het er is, en dat het geen pretje is, daar te zijn? Maar persoonlijk heb ik nooit de motivatie gehad om het evangelie van hel en verdoemenis te preken. Want dan krijg je angstige bekeerlingen. |
Maakt voor mij niet uit, maar mijn zorg is voor anderen mensen wel. als je nog niet goed god kent kan je een verkeerd beeld krijgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 11:53
|
|
|
PETRA944 schreef: | Maakt voor mij niet uit, maar mijn zorg is voor anderen mensen wel. als je nog niet goed god kent kan je een verkeerd beeld krijgen | idd, daarom is het ook ronduit verwerpelijk hoe dit hier neergezet is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:05
|
|
|
We kunnen wel zien hoe god is een liefdevolle vader. dat zien we door de dingen die hij voor ons doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:10
|
|
|
Het gaat om dodenrijk en niet om de hel De hel komt pas na de 2e dood van de doden na de witte troon worden geoordeeld Openbaring 20: 10 - 15.
1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand; 2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren; 3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. 5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren. 7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. 8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee. 9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.
10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. 11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:16
|
|
|
ZWAAN995 schreef: |
Het gaat om dodenrijk en niet om de hel De hel komt pas na de 2e dood van de doden na de witte troon worden geoordeeld Openbaring 20: 10 - 15.
1 En ik zag een engel afkomen uit den hemel, hebbende den sleutel des afgronds, en een grote keten in zijn hand; 2 En hij greep den draak, de oude slang, welke is de duivel en satanas, en bond hem duizend jaren; 3 En wierp hem in den afgrond, en sloot hem daarin, en verzegelde dien boven hem, opdat hij de volken niet meer verleiden zou, totdat de duizend jaren zouden geëindigd zijn. En daarna moet hij een kleinen tijd ontbonden worden.
4 En ik zag tronen, en zij zaten op dezelve; en het oordeel werd hun gegeven; en ik zag de zielen dergenen, die onthoofd waren om de getuigenis van Jezus, en om het Woord Gods, en die het beest, en deszelfs beeld niet aangebeden hadden, en die het merkteken niet ontvangen hadden aan hun voorhoofd en aan hun hand; en zij leefden en heersten als koningen met Christus, de duizend jaren. 5 Maar de overigen der doden werden niet weder levend, totdat de duizend jaren geëindigd waren. Deze is de eerste opstanding. 6 Zalig en heilig is hij, die deel heeft in de eerste opstanding; over deze heeft de tweede dood geen macht, maar zij zullen priesters van God en Christus zijn, en zij zullen met Hem als koningen heersen duizend jaren. 7 En wanneer de duizend jaren zullen geëindigd zijn, zal de satanas uit zijn gevangenis ontbonden worden. 8 En hij zal uitgaan om de volken te verleiden, die in de vier hoeken der aarde zijn, den Gog en den Magog, om hen te vergaderen tot den krijg; welker getal is als het zand aan de zee. 9 En zij zijn opgekomen op de breedte der aarde, en omringden de legerplaats der heiligen, en de geliefde stad; en er kwam vuur neder van God uit den hemel, en heeft hen verslonden.
10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. 11 En ik zag een groten witten troon, en Dengene, Die daarop zat, van Wiens aangezicht de aarde en de hemel wegvloden, en geen plaats is voor die gevonden. 12 En ik zag de doden, klein en groot, staande voor God; en de boeken werden geopend; en een ander boek werd geopend, dat des levens is; en de doden werden geoordeeld uit hetgeen in de boeken geschreven was, naar hun werken. 13 En de zee gaf de doden, die in haar waren; en de dood en de hel gaven de doden, die in hen waren; en zij werden geoordeeld, een iegelijk naar hun werken. 14 En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood. 15 En zo iemand niet gevonden werd geschreven in het boek des levens, die werd geworpen in den poel des vuurs.
<><
Zwaan |
dan lees je de getuigenissen niet goed, het gaat over de hel, er word gezegd dat mensen er nu al voor eeuwig blijven dus het klopt niet met de bijbel. Dat er word beweert dat de hel er nu al is voor eeuwig. je komt zelf met de tekst dat de doden worden geoordeeld later, dus ze kunnen nu nog niet voor eeuwig veroordeelt zijn, wat volgens deze getuigenissen hun beweren en jezus volgens hun ook beweert. moet je maar es goed alles lezen... je kan op nederlandse vertaling bij sommigge drukken. Ik ga er geen dingen meer uit copieren en hier neer zetten, vind het te walgelijk om te copieren, iedereen die dingen te laten lezen. maar lees het maar es goed. het klopt niet met wat de bijbel zegt. en gaf jezus ons niet de opdracht om alles aan eht woord te toetsen? waarschuwde hij niet voor valse profeten, valse jezusssen? De tegenstander die zich voordoet als engel van het licht? Aan zijn vruchten zul je ze ook herkennen. en nu ga ik echt die appel eten en beginnen.
Gods zegen voor allemaal toegewenst en gods wijsheid hierin. dat niemand een verkeerd idee over god, jezus krijgt wens ik iedereen toe.
Laatst aangepast door
|
PETRA944
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 12:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:32
|
|
|
In eigen woorden om te zeggen is dat de doden nu bevinden in de dodenrijk en dat de hel dus nog leeg is. Na de 2e dood komt men in de hel waarover de Bijbel spreekt.
<><
Zwaan
http://verhoevenmarc.be/PDF/Op19-22.pdf
Het beest en de valse profeet zullen echter zonder lichamelijke dood in de “poel van vuur” geworpen worden. Deze poel van vuur is niet te verwarren met het dodenrijk, in het Grieks Hades (vgl. 20:14). De poel van vuur is hetzelfde wat elders “hel” genoemd wordt, en in het Grieks “Gehenna” (Mt 10:28). Het is het “onuitblusbare vuur” (Mk 9:43, 48) en het “eeuwige vuur” (Mt 25:41, 46; Jd 7). Gehenna was oorspronkelijk een plaats in het Jeruzalemse dal van Ben Hinnom, waarvan de naam Gehenna is afgeleid. Het was de zetel van de Molochdienst (2Kn 23:10; Jr 7:31v; 19:6, 11-14).
De draak zal nog niet het lot van het beest en de valse profeet delen, en dus nog steeds niet in de hel terechtkomen. Hij moet duizend jaar later nog éénmaal op het toneel verschijnen om daarna eveneens naar de poel van vuur verwezen te worden (20:7-10).
Evenals er twee mensen zijn geweest die levend de hemel zijn ingegaan (Henoch en Elia), zullen er twee (het beest en de valse profeet) levend de hel ingaan, zonder eerst te sterven. Tijdens het Vrederijk zullen zij zich als énigen in de poel van vuur bevinden. Momenteel is daar nog helemaal niemand aanwezig! De ongelovig gestorvenen komen immers in de hades, het dodenrijk, zoals de rijke man in Lk 16:23. Daar zullen ze blijven tot de tweede opstanding, die plaats vindt na de duizend jaar. Na het oordeel voor de grote witte troon zullen ook zij in de poel van vuur geworpen worden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZWAAN995
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:38
|
|
|
De 2e dood bevind dus plaats in de toekomst als de Koning over deze wereld in gaat nemen en dat alle mensen de niet gelovigen als naam christen voor de witte troon komen de boeken worden geopend en hand daarvan worden geoordeeld.
Voor de gelovigen die tot wedergeboorte zijn gekomen hebben het eeuwig leven die dan in de hemel zullen zijn want nu bevinden hen in het paradijs. Want de Here Jezus is in de hemel aan het bereiden van mooie edelstenen huizen en de straten van goud is dat klaar komt Jezus Christus ons halen.
Maranatha klinkt ons wachtwoord.
<><
Zwaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:39
|
|
|
ZWAAN995 schreef: | In eigen woorden om te zeggen is dat de doden nu bevinden in de dodenrijk en dat de hel dus nog leeg is. Na de 2e dood komt men in de hel waarover de Bijbel spreekt.
<><
Zwaan
http://verhoevenmarc.be/PDF/Op19-22.pdf
Het beest en de valse profeet zullen echter zonder lichamelijke dood in de “poel van vuur” geworpen worden. Deze poel van vuur is niet te verwarren met het dodenrijk, in het Grieks Hades (vgl. 20:14). De poel van vuur is hetzelfde wat elders “hel” genoemd wordt, en in het Grieks “Gehenna” (Mt 10:28). Het is het “onuitblusbare vuur” (Mk 9:43, 48) en het “eeuwige vuur” (Mt 25:41, 46; Jd 7). Gehenna was oorspronkelijk een plaats in het Jeruzalemse dal van Ben Hinnom, waarvan de naam Gehenna is afgeleid. Het was de zetel van de Molochdienst (2Kn 23:10; Jr 7:31v; 19:6, 11-14).
De draak zal nog niet het lot van het beest en de valse profeet delen, en dus nog steeds niet in de hel terechtkomen. Hij moet duizend jaar later nog éénmaal op het toneel verschijnen om daarna eveneens naar de poel van vuur verwezen te worden (20:7-10).
Evenals er twee mensen zijn geweest die levend de hemel zijn ingegaan (Henoch en Elia), zullen er twee (het beest en de valse profeet) levend de hel ingaan, zonder eerst te sterven. Tijdens het Vrederijk zullen zij zich als énigen in de poel van vuur bevinden. Momenteel is daar nog helemaal niemand aanwezig! De ongelovig gestorvenen komen immers in de hades, het dodenrijk, zoals de rijke man in Lk 16:23. Daar zullen ze blijven tot de tweede opstanding, die plaats vindt na de duizend jaar. Na het oordeel voor de grote witte troon zullen ook zij in de poel van vuur geworpen worden. |
1 ding ontbreekt,in mijn ogen, nadat er over hun word geoordeeld, dus we kunnen niet beweren dat alle ongeloviggen in het vuur komen. de mensen worden na hun werken geoordeeld......en vergeet niet dat jezus ieders persoonlijke advocaat is. jezus die zelf als mens op aarde is geweest en heel goed weet en begrijpt hoe het voor ons mensen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:40
|
|
|
zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:41
|
|
|
En nog 1 ding ontbreekt in dit topic, de topic starter zelf die met bijbelse teksten uitlegt dat deze teksten echt de waarheid zijn, zoals hij beweert. En echt goed uitlegt......niet 1 zin pakken, maar het verantwoord via het geen wat de bijbel in zijn geheel uitlegt aan ons mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:42
|
|
|
DJAB697 schreef: | zwaan , mooie tekening was dat. die is zover ik het bestudeerd hebt Bijbels. |
klopt, maar wil niet zeggen dat alles in dit topic echt bijbels is. jij bent iemand die veel onderzoekt, ben benieuwd na jouw mening.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:54
|
|
|
Petra,
dit was mijn reactie. Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord. Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.
Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste. En mensen kunnen ook liegen. Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.
De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 12:58
|
|
|
DJAB697 schreef: | Petra,
dit was mijn reactie. Alles toetsen en bestuderen doe ik graag, maar via Gods Woord. Met menselijke ervaringen kan ik weinig, ook al komen sommige dingen overeen met de Bijbel. Ik ken deze verhalen, vaak kregen ze deze openbaringen terwijl ze aan de drugs zaten of nog onder de occulte invloed. en die bronnen zijn niet te vertouwen.
Dan is er de suggestie en projectie van het onbewuste. En mensen kunnen ook liegen. Nu geloof ik dat als die mensen nu echt wedergeboren zijn, ze niet bewust zullen liegen, maar hun menselijke ervaringen, hoe oprecht ook zijn ondergeschikt aan die van de Bijbel.
De hel is een realiteit, zoals ik al aangaf wil ik mijn tijd niet gebruiken om te speculeren over zaken die we nu door een wazige spiegel zien, maar ik wil mijn tijd steken in het bestuderen van Gods Woord en evangeliseren waar er kansen zijn. |
dankje, ik ga die link vanavond es lezen, misschien kan ik er wat van leren, vast wel, want je geeft een erg wijs antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 13:10
|
|
|
dank je petra. ik ben niet wijs, ik ben een dwaas. alles wat wijs is, is wat overeenkomt met Gods Woord. En dat is niet mijn wijsheid.
die link kan je lezen, maar als ik jou was zou ik hem gewoon beluisteren, want het is een preek
of zelfs downloaden voor op je i-pod.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 18:26
|
|
|
Nog even een reactie op een paar zaken die de revu zijn gepasseerd;
1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn. Het punt is dat er in de bijbel veel profeten visioenen krijgen van zaken die in de toekomst liggen. Daniel en Johannes (Openbaringen) zijn daar voorbeelden van. Zij zien gebeurtenissen op het moment dat het gebeurt, hoewel deze in de toekomst pas zullen plaatsvinden. Mogelijk kan dit ook het geval zijn met de mensen die in de hel zijn geweest en daar mensen hebben gezien.
2. De opvatting dat je je behoud niet kunt verliezen. Paulus acht het mogelijk toch afgewezen te kunnen worden als hij zichzelf niet in acht houdt. In Hebr 12 wordt gewaarschuwd om niet te worden als Esau; hij was onverschillig en hechtte meer waarde aan aardse goederen dan aan Gods zegen. Persoonlijk denk ik dat je door deze waarschuwingen niet in een kramp hoeft te geraken. God houdt zoveel van ons: Hij laat zijn kinderen niet 'zomaar' gaan.
3. De uitspraak dat Jezus de advocaat van alle mensenkinderen is. Ik denk dat dit niet zo is. In Mattheus 25 kun je lezen dat Jezus zelf de mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. En Jezus zal zelf de groep aan zijn linkerzijde naar het eeuwige vuur zenden.
De getuigenissen waar Cortazar het over heeft heb ik niet gelezen en ik heb daar ook geen behoefte aan. Daar kan ik dus ook weinig met zekerheid over zeggen. Wat ik wel weet is dat zo'n ervaring je bewust maakt van de realiteit van deze zaken. En het helpt je met prioriteiten stellen in je leven.
Voor iedereen die wel iets meer van deze materie zou willen weten zonder al te heftige angstaanjagende details heb ik wel een boekentip:
"Het geheim van de godin" geschreven door Marloes van der Welle.
Marloes heeft een aantal jaren als heks geleefd mbv wicca. Zowel zij als een vriend van haar (ook ex-wicca) komen tot geloof in Jezus. Marloes vertelt op een eerlijke en zuivere manier over een aantal principes in de geestelijke wereld.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 18:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CORTAZAR588
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:07
|
|
|
Aan Petra , Jol en Chatuliem ....
En volwassen reactie :
Ik heb niet gezegd dat Jezus offer niet voldoende is. Jullie lezen niet , maar laten allerlei emoties toe, die tot niets leiden.
Wat ik gezegd heb is dat je je Eeeuwige leven kunt verliezen. Daar zijn jullie het niet mee eens. Duidelijk.
Dan het geklets dat Jezus niet zo is. Ik weet het ook niet of Jezus zo is. Maar wat doet het ertoe ? De ene wil een Jezus die lief is en alles bedekt met de mantel der liefde , de ander wil dat niet. Of gelooft dat niet.
ik denk dat ik niet geloof dat God alles goedvindt en iedereen zal doorlaten naar de hemel. Ik geloof dat absoluut niet .....daar ligt het zwaartepunt van deze discussie .
Jullie geloven dat wel. Althans Petra gelooft dat. En de andere 2 vinden het heel fijn om vooral te benadrukken dat je niet met de hel bezig moet zijn en dat alle getuigenissen gelijk zijn en dat het niets toevoegt etc etd etd
en dat ik ook in de war zou zijn , dat was ik vergeten te noemen. En ik zou veroordelen .......althans ik zou zeggen wie naar de hel gaat en wie niet of iig dit pretenderen.
Ik vind het heel knap dat men dit eruit haalt. Heel erg knap want ik heb geen een veroordeeld tot de hel. Ik noem slechts wat in de Bijbel d=staat en wat Jezus erover zei .
Jullie mogen alle teksten uitziften en gebruiken en als ik iets zeg wat niet overeenstemt met een teer hartje hier is het hele kippenhok overstuur. Er is bij jullie iets niet in orde .... wellicht is het te confronterend en te erg voor woorden , of zelfs te walgelijk om nog maar een superlatief te gebruiken.
Geloof het niet en hou je verre van de harde wereld.
oh ja als jullie denken dat deze mensen drugs of alcohol verslaafd waren of onder invloed dan is het heel ernstig gesteld met jullie eigen geweten.
En idd Spaans en Portugees ja vervelend. Maar zowel carmelo brenes als angelica zambrano zijn inhet engels te beluisteren. net al nog heel veel andere getuigenissen.
Deze essentie van deze discussie is niet dat ik iets wil verkondigen. Of iets wil veranderen ........deze reacties van jullie zijn zo ongelooflijk voorspelbaar. het bevreemdt me niet en het verbaast me niet.
maar inhoudelijk behalve de geijkte opmerkingen komt er niets nieuws. het is te gruwelijk , walgelijk en zo is Jezus niet en dat doet Hij niet.....
Wie zegt dat Hij dit niet zal doen ? Waar in de bijbel staat dat Hij een teer mannetje is , die alleen maar lief is ? Waar ? Waar staat dat God niet oog om oog en tand om tand is? Ja Jezus is voor onze zonden gestorven .....maar wie Hem afwijst ...... valt in de Handen van de Levende God. Is daar iets bij wat niet bijbels is? Waar staat dat de hel niet vreslijk is ?
En de wormen sterven niet en het vuur dooft niet.
De reden om deze reeks te beginnen was niet om mensen bang te maken. Maar wellicht is angst voor deze foltering wel een goede stok achter de deur om je leven te gaan beteren ? Of heb ik nu ruw een mooie droom verstoord? een zalige ontwetendheid ?
Het is duidelijk dat jullie het allemaal niet geloven en er van alles over denken en mij als dwaalgeest zien. Het is veel erger om een geloof te hebben wat gebaseerd is op gevoelen dan op harde realiteit.
En dat de realiteit hard is lijkt mij evident.
De wereld is een oord van kwaad en God waarschuwt keer op keer De manier waarop deze mensen belachelijk worden gemaakt en hun getuigenissen en hun woorden en hun leven als evangelist en getuige van Jezus omdat het een van jullie niet uitkomt of past is ronduit lasterlijk.
De goedkope , welhaast haatgevulde afkeer tegen mensen die niet datgene vertellen over de dood en hel is ronduit tegen de borststuitend.
En ja tere zieltjes zullen er niet tegen kunnen ......moeten ze ook de Openbaring van Johannes maar niet lezen. God gaat richten de levenden en de doden. En daar wordt niet gekeken naar wat je allemaal hebt gevoeld , maar wat je hebt gedaan , want geloof zonder werken is dood. En werken is niet in de eerste plaats allerleid goeddoenerij ,maar het oprecht willen zijn en wandelen in de weg van God. Het dagelijks op de knieen gaan en belijden dat je het bloed van Jezus niet waard bent omdat je slecht bent , maar door genade behouden bent. En de zonde haten .....haten van overspel , echtscheiding , afgodendienst , geldzucht , egoisme ......
Je eeuwige leven kun je verliezen. Niet een ieder die tegen Mij zegt Heere , Heere ..... Jezus waarschuwt in dat hoofdstuk juist voor deze dingen.
Christenen , die denken dat ze gered zijn en hun hart is ver van Jezus ....... Dat is wat naar de Hel leidt Niet de christen die wedergeboren is en Jezus liefheeft en zijn leven inzet voor de Heer . Zoals Angelica Zambrano , Wilmer Liendo , Carmelo Brenes ..... Deze mensen dienen Jezus met hun hart en jullie trappen hun woorden de grond in omdat het niet in je straatje past.
Wat doen jullie voor Jezus ? Je leven opgeven voor Hem zoals zij doen ? Wetende dat je belachelijk gemaakt gaat worden door mensen , die hun nek niet uitsteken , maar alleen commentaar leveren ?
Tja ..........beste stuurlui
Laatst aangepast door
|
CORTAZAR588
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJAB697
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:10
|
|
|
carmen, goed gesproken, maar nummer 2 zet ik vraagtekens. ben je echt ge interesseert?
url=http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/]http://thegospelcoalition.org/index.php?/resources/name-index/a/Martyn_Lloyd-Jones/topic/Assurance+of+Salvation/[/url]
toetst het met je Bijbel. de rest.....kunnen we hele gesprekken over hebben. Maar als je een wedergeboren christen bent zul je primair en secundair onderscheiden.
Laatst aangepast door
|
DJAB697
|
op zaterdag 11 augustus 2012, 22:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA944
|
|
Geplaatst: zaterdag 11 augustus 2012, 22:11
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Nog even een reactie op een paar zaken die de revu zijn gepasseerd;
1. De stelling dat er nu nog geen mensen in de hel zijn. Het punt is dat er in de bijbel veel profeten visioenen krijgen van zaken die in de toekomst liggen. Daniel en Johannes (Openbaringen) zijn daar voorbeelden van. Zij zien gebeurtenissen op het moment dat het gebeurt, hoewel deze in de toekomst pas zullen plaatsvinden. Mogelijk kan dit ook het geval zijn met de mensen die in de hel zijn geweest en daar mensen hebben gezien. DAAR HEB JE WEL GELIJK IN 2. De opvatting dat je je behoud niet kunt verliezen. Paulus acht het mogelijk toch afgewezen te kunnen worden als hij zichzelf niet in acht houdt. In Hebr 12 wordt gewaarschuwd om niet te worden als Esau; hij was onverschillig en hechtte meer waarde aan aardse goederen dan aan Gods zegen. Persoonlijk denk ik dat je door deze waarschuwingen niet in een kramp hoeft te geraken. God houdt zoveel van ons: Hij laat zijn kinderen niet 'zomaar' gaan.
3. De uitspraak dat Jezus de advocaat van alle mensenkinderen is. Ik denk dat dit niet zo is. In Mattheus 25 kun je lezen dat Jezus zelf de mensen zal scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt. En Jezus zal zelf de groep aan zijn linkerzijde naar het eeuwige vuur zenden.
De getuigenissen waar Cortazar het over heeft heb ik niet gelezen en ik heb daar ook geen behoefte aan. Daar kan ik dus ook weinig met zekerheid over zeggen. Wat ik wel weet is dat zo'n ervaring je bewust maakt van de realiteit van deze zaken. En het helpt je met prioriteiten stellen in je leven.
Voor iedereen die wel iets meer van deze materie zou willen weten zonder al te heftige angstaanjagende details heb ik wel een boekentip:
"Het geheim van de godin" geschreven door Marloes van der Welle.
Marloes heeft een aantal jaren als heks geleefd mbv wicca. Zowel zij als een vriend van haar (ook ex-wicca) komen tot geloof in Jezus. Marloes vertelt op een eerlijke en zuivere manier over een aantal principes in de geestelijke wereld. |
dankje voor de tip, alleen ken al genoeg over heksen enzo over de geestelijke wereld,houd me liever bezig met het licht. en sommigge getuigenissen van mensen over de tegenstander en hel neem ik wel serieus hoor. enfin ik ga die link es luisteren van de vorige, hopen dat die niet weer in engels is
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|