Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:11
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je mag jhet gerust weten; mijn geloof is weg. Ik heb vorig jaar een trut leren kennen die de mond vol had over geloof...ja ja...je moest eens weten...en ik maar danken dat ik eindelijks eens iemand gevonden had die me lief had...zoals ze zelf zij...ja, zo labiel als zij was zo ziek was ik nadien...en wat was er met mijn gebed gebeurd??? Rien, niets, nada...waar was God? Alsof ik al niet genoeg tegenslag had gehad in mijn leven...dit moest er ook nog maar eens bij. Ben ik zielig???????? Neen, dat ben ik niet maar ik durf het allemaal wel te benoemen. Ook dat is realiteit...sommige mensen hangen aan één van de leugens. Het begint al op hun profiel...met onder andere die zogenaamde studie die ze deden...ja ja..;zich profileren gaat ook gepaard met vele leugens...ook weer iets om over na te denken |
Je moet beginnen als vrienden en voelt het goed dan kun je verder frankt.
veel willen eerst sex want dan denken ze je te hebben.
Daarom is het beter te wachten en de aap uit de boom te kijken.
Ga zoveel mogelijk samen door brengen en de reakties af wachten.
Gaat alles gemoedelijk dan ben je op de goede pad!
Ook ik ga zeker wachten , want ook ik heb die fout gemaakt en nadien zit je met de problemen
Laatst aangepast door
|
NICKY298
|
op donderdag 21 juni 2012, 22:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:15
|
|
|
Ik had graag gisteren deze tekst gezet nav de wereldvluchtelingendag doch mijn pc perikelen beslistte er anders over. Dus nu : Toen in België het opvangnetwerk volgestroomde de afgelopen twee winters kwamen er heel wat asielzoekers dakloos op straat terecht. En dat terwijl de overheid een heel aantal hotels afhuurde om ze daar tijdelijk in op te vangen. Maar dit volstond niet. Het opvangtekort bleef: in 2011 kregen 4.314 asielzoekers geen opvangplaats, in 2010 kregen 6.244 geen opvangplaats. Terwijl ze daar wel recht op hadden.
Doordat ze voor een klein deel in hotels werden opgevangen, kwam er een nog grotere miserie: want daardoor werd toeloop als maar groter, omdat de ‘tam tam’ ging.
Zo was er ook een Afghaanse jongen van 18 jaar die geen opvangplaats kreeg.
Een van onze kerken ving toen deze Afghaanse jongen op én zij organiseerde met 3 families beurtelings deze opvang. Hij verbleef week na week bij één van de families thuis, waar hij veel liefde ontving. Het was niet makkelijk om hem thuis op te vangen, omdat hij op sommige momenten niet zo goed kon omgaan met de westerse vrijheid. Met gezamenlijk gebed én onder de geestelijke leiding van Gave Veste (een zusterorganisatie van stichting Gave in Nederland) werd er een lang opvangtraject afgelegd samen met gans de kerkgemeenschap (o.a. om de kosten te dekken). Tijdens deze liefdevolle opvang bij de christelijke gastgezinnen toonde deze Afghaan interesse in het Evangelie. Ze merkten dat hij echt open stond voor het evangelie. Hij volgde de zondagse diensten. Hij werd getrokken naar de Heer. Hij ging tijdens een dienst naar voren en kwam tot overgave aan Jezus.
En zeg nu zelf: dit is ook altijd niet even duidelijk aangezien eigen belangen “om papieren te krijgen” ook meespelen. Uiteindelijk werd hij uitgeprocedeerd: na overleg met de gastgezinnen besliste hij om vrijwillig terug te keren naar Afghanistan.
Hij ging terug naar Afghanistan en van daaruit trok hij naar Pakistan. Hij verblijft nu sedert een jaar in Pakistan en mensen die hem toen opvingen, houden nog steeds contact met hem: ze bidden voor hem om door te gaan in Christus, omdat hij zwaar beproefd wordt. Zijn leven en zijn geloof staan op het spel. Ondanks die tegenstand leeft hij verder – is zijn keuze – als kind van God.
Wat zijn we maar al te blij dat we deze jongeman verder kunnen blijven steunen in de Heer. God is groot en zijn Koninkrijk kome over gans de aarde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:18
|
|
|
DJES101 schreef: | Kan zeker moeilijk zijn als het goed is bestaat het geloof ook uit ellende,verlossing en dankbaarheid. Mooie reactie josina... |
Dank je wel! En je hebt zeker gelijk dat ook die facetten er moet zijn en die zijn er bij mij ook zeker wel hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:18
|
|
|
NICKY298 schreef: | Je moet beginnen als vrienden en voelt het goed dan kun je verder frankt.
veel willen eerst sex want dan denken ze je te hebben.
Daarom is het beter te wachten en de aap uit de boom te kijken.
Ga zoveel mogelijk samen door brengen en de reakties af wachten.
Gaat alles gemoedelijk dan ben je op de goede pad!
Ook ik ga zeker wachten , want ook ik heb die fout gemaakt en nadien zit je met de problemen |
Mooie reaktie Nicky, maar moet eigenlijk op "sex-forum" om het zo te zegge
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wij kunnen eindeloos tot God bidden. En God kan op de één of andere andere manier tot bepaalde mensen wat ingeven. Maar wat als die bepaalde mensen niet luisteren? Wat zijn wij dan met ons gebed? |
Ja Frank , wat bid je ?
Hij heeft de mens een vrije wil gegeven!
Wij mogen kiezen wat we doen, maar ook kiezen met wie we omgaan in het leven!!
Jij maakt zelf die keuze!
Hij heeft zijn zoon gegeven om je keuze te herstellen en opnieuw te beginnen.
God is groot.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:20
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Mooie reaktie Nicky, maar moet eigenlijk op "sex-forum" om het zo te zegge |
Ja vroeg of laat word je wijs he
maar beter laat dan nooit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JANE866
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:22
|
|
|
NICKY298 schreef: | Ja Frank , wat bid je ?
Hij heeft de mens een vrije wil gegeven!
Wij mogen kiezen wat we doen, maar ook kiezen met wie we omgaan in het leven!!
Jij maakt zelf die keuze!
Hij heeft zijn zoon gegeven om je keuze te herstellen en opnieuw te beginnen.
God is groot. |
Laatst aangepast door
|
JANE866
|
op donderdag 21 juni 2012, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:25
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Dank voor je fijne reactie. Marieke Vindt ook dat het er wat christelijker aan toe mag gaan. Laat ons zoeken hoe omgaan met sex op een manier dat God het wil. Hoe het smalle pad blijven bewandelen. Hij is de weg de waarheid en het leven, toch. |
AMEN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:29
|
|
|
THOMAS968 schreef: | quote=PETRA411 Ja natuurlijk, allemaal zijn we kinderen van god,ondanks verschillen, god zegt echt niet eh alleen katholieken of alleen gereformeerden komen de hemel in
En het zijn er zeker meer dan alleen diegenen die een bevinding hebben gehad in de behoudende kerken.
Jezus zegt het zelf: Want een ieder die Mij aanneemt....
Als je dat serieus neemt dan moet je geen andersgelovigen gaan wegstrepen met een kerkelijk potlood.
Het kenmerk van het christelijk geloof is niet veroordeling maar liefde, genade en barmhartigheid.
Christus is en was barmhartiger dan vele van Zijn volgelingen.
Thomas |
Thomas, wat heb je dit mooi geschreven, krachtig en heel waar, voor iedereen een bemoediging!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:31
|
|
|
MARIEKE009 schreef: | o.a. in 1 Cor 5:6 en Galaten 5:9 Misschien goed om deze teksten zelf even in je bijbel op te zoeken en te lezen. Zie je gelijk in welk verband deze tekst geschreven staan. |
1 Kor 5
Het gaat over zonde die zelfs onder de heidenen niet voorkomt, nou dat G@##$%k hier, komt voor zover ik weet niet onder heidenen voor.
En verder over hoeren en hoereerders, maar daar ging dit topic niet over, maken sommigen er zelf van....
Gal 5:9
7 Gij liept goed. Wie is u in de weg gekomen, dat gij aan de waarheid niet meer gehoorzaamt? 8 Die overreding kwam niet van Hem, die u roept. 9 Een weinig zuurdeeg maakt het gehele deeg zuur. 10 Ik voor mij ben van u overtuigd in de Here, dat gij geen andere mening zult hebben. Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij. 11 Wat mij echter betreft, broeders, indien ik nog de besnijdenis predik, waarom word ik dan nog vervolgd? Dan is immers het aanstotelijke van het kruis van kracht beroofd. 12 Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten!
Ja, en dit stukje is ook heel toepasselijk voor het farizeese g@#$k hier, van 2 heren. "Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.". Vers 10b.
Zij zullen misschien wel een keer goed gelopen hebben. Vers 7
En: Zij moesten zich maar laten snijden, die u verontrusten! Vers 12
Welterusten
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 21 juni 2012, 22:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIENTJE810
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:36
|
|
|
poe wist niet dat het z'n gesprek stof kon opleveren. als je iets neerzet om te regelen als uitje. maar inderdaad als je hele cmagenda naast elkaar moest gaan leggen kom je nergens. en inderdaad zelf ga ik ook niet in het hoogtij op vakantie maar in sept als alles mee zit, dus vandaar.
maar laten onze mening onze mening houden. en meer een helder beeld neerzetten wie er zin heeft om mee te gaan aub niet meer reageren als je toch niet kan komen!!!! mocht je dit jammer vinden regel dan zelf een optie om mensen te werven
groeten en aan forum te zien zijn we al met 3 personen wie volgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:38
|
|
|
[quote=SHANITA130]1 Kor 5
Maar wie u in verwarring brengt, zal zijn straf hebben te dragen, wie hij ook zij.
Dit is een mooie Shanita. En yes, voor sommigen van dit forum erg toepasselijk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:44
|
|
|
[quote=HERMAN968]
Zelfkennis was de vrucht der wijsheid? Waar stond dát ook alweer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:51
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wat ik me afvraag vandaag..........Frank, is je heg al gesnoeid? |
Hoe kom je er bij om zoiets te vragen??? Natuurlijk moet je daar weer een visser voor zijn. Wel, een gedeelte is gesnoeid. Ik ga binnenkort een kettingzaag kopen en dan gaat het echte werk beginnen. Dat wil zeggen dat ik meer werk zal hebben om de troep op te ruimen dan met het kettingzagen zelf. Pfffff...is je heg al gesnoeid
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:51
|
|
|
[quote=SHANITA130]
Kijk maar uit, mogelijk brengen ze jou of mij nog wel in verwarring want aan alle kanten wordt getrokken. Gelukkig kunnen we dan kijken naar wat God in Zijn Woord zegt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 22:53
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoe kom je er bij om zoiets te vragen??? Natuurlijk moet je daar weer een visser voor zijn. Wel, een gedeelte is gesnoeid. Ik ga binnenkort een kettingzaag kopen en dan gaat het echte werk beginnen. Dat wil zeggen dat ik meer werk zal hebben om de troep op te ruimen dan met het kettingzagen zelf. Pfffff...is je heg al gesnoeid |
hahahaha..echt iets voor Visser he..prachtig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:01
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Hoe kom je er bij om zoiets te vragen??? Natuurlijk moet je daar weer een visser voor zijn. Wel, een gedeelte is gesnoeid. Ik ga binnenkort een kettingzaag kopen en dan gaat het echte werk beginnen. Dat wil zeggen dat ik meer werk zal hebben om de troep op te ruimen dan met het kettingzagen zelf. Pfffff...is je heg al gesnoeid |
Pas op dat Floshke dan niet te veel weg loopt hè.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEANNE226
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:02
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Minder op Cm en al de andere sites lummelen geeft je tijd om te haken en zo... |
Ik heb vanavond een poging gedaan om een Hemnes kast(zeg de naam van die winkel niet! )in elkaar te zetten,wat een .......... Ken je beter een leuk onderbroekje haken ......of zakdoekjes borduren.......minder stressvol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:11
|
|
|
pff..ik weer kunnen knijpers ook vlekken achter laten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:17
|
|
|
HEIDE115 schreef: | pff..ik weer kunnen knijpers ook vlekken achter laten? |
Als ze hard genoeg knijpen wel ja. Maar wees gerust..... zo'n plek duurt maar een dag of drie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:30
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ze hard genoeg knijpen wel ja. Maar wees gerust..... zo'n plek duurt maar een dag of drie. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:31
|
|
|
Wazzdah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
|
|
|
FRANKT627 schreef: | dus je vergelijkt me met een donderwolk, gevaarlijke bliksem en lastige regen...nou mooi is dat... |
Waarom verbaasd mij dat nu niet?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
|
|
|
LIENTJE810 schreef: | poe wist niet dat het z'n gesprek stof kon opleveren. als je iets neerzet om te regelen als uitje. maar inderdaad als je hele cmagenda naast elkaar moest gaan leggen kom je nergens. en inderdaad zelf ga ik ook niet in het hoogtij op vakantie maar in sept als alles mee zit, dus vandaar.
maar laten onze mening onze mening houden. en meer een helder beeld neerzetten wie er zin heeft om mee te gaan aub niet meer reageren als je toch niet kan komen!!!! mocht je dit jammer vinden regel dan zelf een optie om mensen te werven
groeten en aan forum te zien zijn we al met 3 personen wie volgen |
Lientje , ik denk dat het beter werkt om gewoon een lijstje te maken en dat iedereen die zin heeft om mee te gaan zijn/ haar naam invult.
Zoiets.....
WIE HEEFT ER ZIN OM DONDERDAG 19 JULI MEE TE GAAN WOKKEN IN DORDRECHT? Lientje Djes ...... ......
Sorry dat ik even reageer maar het is maar een tip.
Laatst aangepast door
|
VISSER278
|
op donderdag 21 juni 2012, 23:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:33
|
|
|
HEIDE115 schreef: | pff..ik weer kunnen knijpers ook vlekken achter laten? |
Jazeker dat kan... Vooral als je de houten knijpers aan de waslijn laat hangen...en ze nat worden door de regen... Of de bak met knijpers buiten laten staan.. TIP: Hang mooie en lichte kleding binnenste buiten aan de lijn... Mochten er dan vlekken in komen...bevinden ze zich aan de binnenkant!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:46
|
|
|
VISSER278 schreef: | Als ze hard genoeg knijpen wel ja. Maar wees gerust..... zo'n plek duurt maar een dag of drie. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:47
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Jazeker dat kan... Vooral als je de houten knijpers aan de waslijn laat hangen...en ze nat worden door de regen... Of de bak met knijpers buiten laten staan.. TIP: Hang mooie en lichte kleding binnenste buiten aan de lijn... Mochten er dan vlekken in komen...bevinden ze zich aan de binnenkant!! |
Ja ik heb geen droger..vandaar..lijnen buiten Bedankt voor je reactie sealover;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op vrijdag 22 juni 2012, 00:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:50
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Wazzdah |
Ja wazzdah?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Je mag jhet gerust weten; mijn geloof is weg. Ik heb vorig jaar een trut leren kennen die de mond vol had over geloof...ja ja...je moest eens weten...en ik maar danken dat ik eindelijks eens iemand gevonden had die me lief had...zoals ze zelf zij...ja, zo labiel als zij was zo ziek was ik nadien...en wat was er met mijn gebed gebeurd??? Rien, niets, nada...waar was God? Alsof ik al niet genoeg tegenslag had gehad in mijn leven...dit moest er ook nog maar eens bij. Ben ik zielig???????? Neen, dat ben ik niet maar ik durf het allemaal wel te benoemen. Ook dat is realiteit...sommige mensen hangen aan één van de leugens. Het begint al op hun profiel...met onder andere die zogenaamde studie die ze deden...ja ja..;zich profileren gaat ook gepaard met vele leugens...ook weer iets om over na te denken |
Komt over alsof je erg teleurgesteld bent. Teleurstelling neemt spontaniteit weg en de tegenstander gebruikt teleurstelling om dingen kapot te maken. Maar god is een god die dingen herstelt, wonden geneest. en dat is een belofte van god die nog steeds het zelfde is,ondanks teleurstellingen, ligt voor jou nog steeds een belofte, En warom,krijgen we soms geen antwoord op, wel een weten dat als we god kennen, we hemkunnen vertrouwen dat ondanks we de waroms soms niet begrijpen, god het beste met ons voor heeft. Laat niet door die teleurstelling je geloof weggooien, je gooit daarmee ook een hoop zegeningen weg die god voor jou van plan is.
Mijn geloof is niet weg,ondanks teleurstellingen, het warom god ging me kleindochtertje dood? Vroeger wel ooit, na de dood van me vader, warom god heeft u hem niet genezen?Oh wat was ik boos op god, ik wou niets meer met hem te maken hebben, nu inmiddels god beter kennende wat voor teleurstellingen er ook op me weg komen, het brengt me eerder dichter bij jezus,omdat ik niet meer me boos van hem afkeer. gods zegen voor jou toegewenst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FRANKT627
|
|
Geplaatst: donderdag 21 juni 2012, 23:57
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Waarom verbaasd mij dat nu niet? |
waar ben ik toch weer aan begonnen???
Het staat vast nu...gedaan met de vrouwen...ik ga een cursus 'homo' volgen...het is goed geweest met het andere geslacht...
|
|
Naar boven |
|
|