Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:36
|
|
|
Psalm 119:5
Waarmede zal de jongeling zijn pad Door ijdelheen omsingeld ,rein bewaren? Gewis, als hij het houdt naat t'heilig blad U zoekt mijn hart,mijn oog blijft op U staren Laat mij van t'spoor,in UW geboon vervat Niet dwalen HEER';laat mij/ons niet hulp'loos varen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:37
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Dank Heide. |
Broeder..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:39
|
|
|
HEIDE115 schreef: | haha Yes man.. Het was maar een gedachte die ik in de groep gooide hoor;)) De profielen kunnen wat dat aangaat duidelijk genoeg ingevuld worden en hoeft je nu ook weer niet zo duidelijk te zijn naar elkaar..zie jt voor je Je opent een profiel..en dan kom je bij ideale match..en dan boem..grote letters[GEEN SEX VOOR HET HUWELIJK]..nee doe maar maar niet Yes;))
Trouwens kan jij geen topic maken over:wat blijft er nog over,wanneer je geen sex beleeft..ik denk dat we dan nu dit topic wel kunnen afsluiten.
OF JE MOET DIE 2 LAATSTE 2 ZINNEN ANDERS LEZEN;)
NEEJ SERIEUS! |
Wat voor woorden zitten hier van god in? je komt op een profiel, ziet geen sex voor het huwelijk en , nee doe maar niet, daarna schrijf je wat blijft er nog over, wanneer je geen sex beleefd?
vervolgens met hoofletters serieus.... En ben het ermee eens dat communiceren via internet moeilijk is. Ik lees het alsof hier een recpectloze man schrijft naar vrouwen toe,die de waarde van de vrouw vooral in de lichamelijke bevrediging ziet die hij bij haar kan krijgen. Hoe moet ikhet anders lezen?humoristisch bedoelt? eh er staat met hoofdletters serieus bij.
en ja, zoals ik het leesde kan ik niet anders dan mijn mening erover geven. Zie ik het als een belediging naar bepaalde vrouwen toe die hier schrijven over warom ze geen sex voor het huwelijk hebben. Wat dat betreft als jij het anders bedoelt, hebben wij een miscommunicatie,kan gebeuren, en jammer,maar hoe ik het ook lees iets anders kan ik er niet uit halen. of het aan mij ligt? misschien,wie weet? Of anderen het ook zo lezen als ik? Weet het niet,misschien wel en denken ze ik reageer er niet op, wat ook een optie is als je iemand iets ziet schrijven en denkt.... tja ik reageer er niet op, ga de discussie niet aan.
Maar zoals ik het lees, heeft het niets met gods geboden te maken. of liefde zoals god het bedoelt heeft.
de vraag wat blijft er nog over,kan ik als een goede serieuze vraag opzich zien, maar niet meer na je eerdere woorden nee doe maar niet , als je bij je idiale match ziet, geen sex voor het huwelijk.
een paar reacties voor jou, schreef nog iemand dat ze er over dacht omdat bij haar profiel te zetten. Of je bedoelt het eerste als humor,en het tweede gedeelte serieus? Zou kunnen omdat anderen reageren dat je een lieve zachtaardigge man bent,ik zit inmiddels met een beeld gevormd van, ehhhh daar hebben we weer zo,n man die zeer veel respect voor vrouwen heeft,misschien lees ik het meteen zo vanuit mijn beleving gevormd door alle mannen die je tegen komt die zo echt zijn. En ja ik houd niet van mannen die willen heersen over een vrouw of het nut van een vrouw alleen zien als een stuk bevrediging. in ieder geval zal ik proberen goed te lezen,wat de ander precies bedoelt,als het voor mijn beleving vreemd staat geschreven. ik zal proberen eerst een dag na te denken, wat word er nu precies bedoelt, voor ik verontwaardigd me reactie neer schrijf. en ha ha nog steeds lees ik het zo als ik het las. vreemd genoeg sommigge anderen niet.... enfin stof tot nadenken voor mij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:45
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Klopt Josine, maar steeds spijtig dat mensen met goed evangelie afhaken omdat ze geen energie meer willen steken in de goegemeente. |
En dan is natuurlijk de vraag: wat is een goed Evangelie? En waarom meldt je dit op het forum? En wat vind je er zelf van? Het lijkt er nu een beetje op dat je de boodschapper van iemand anders bent...... En steek je geen energie meer in dingen omdat ze je mening niet delen? Ja, dan kan je beter je abbo niet verlengen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 09:58
|
|
|
Een beetje'' tegengas'' is normaal vindt.. anders behoeft je niet op een forum te gaan zitten denk ik? Begrijpelijk dat het communiceren digitaal om maar zo ff te zeggen voor problemen kan zorgen..oke'..samen overeens? Dat neemt niet weg..van wat er staat..staat er! In de praktijk zou deze kleine discussie anders zijn gelopen waarschijnlijk.
Waar ik wel tegen wil waarschuwen is Dat wanneer je/wij op een christelijke dating site bent ingeschreven Je bewust moet zijn,van de gevolgen..wanneer ik of iemand zijn of haar ''keuze''aan een ander laat zien. In dit geval over dit onderwerp. Ik durf te zeggen..dat jou/de uitspraak..dat je wel kiest voor sex voor het huwelijk..niet op deze site thuis hoort.
Dat jij het in je leven doet,''is wat anders''. Maar hou het dan liever tegen over die gene waar je het dan mee doet en samen dan met God..want zo gevoelig ligt dit onderwerp toch wel dacht ik zelf. psalm 119..waarmee zal de jongeling zijn pad zuiver houden. Je zegt het tegen iedereen hier..voel je?
De bijbel leert,de een de ander uitnemender achte als je zelf. Maar niet op alle terrein mag men zwijgen..ook hier niet.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 20 juni 2012, 11:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:04
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.
Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf |
Zo heeft god ons ook lief flowerful.
En geloof ik niet dat hij je straft, omdat hij weet dat wij niet geneigd zijn om goed te doen.
wel satan , die komt je bezoeken en probeert je een . juk op te leggen.
God heeft zijn zoon gegeven opdat wij eeuwig leven hebben.
Ik geloof dat als je een slechte droom heb , hij niet van god komt. alle goede komt immers van god!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:09
|
|
|
Ook ik ga proberen aan je te denken in het gebed!
Heel veel sterkte.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:13
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Een beetje'' tegengas'' is normaal vindt. anders behoeft je niet op een forum te gaan zitten denk ik? Begrijpelijk dat het communiceren digitaal om maar zo ff te zeggen voor problemen kan zorgen..oke'..samen overeens? Dat neemt niet weg..van wat er staat..staat er! In de praktijk zou deze kleine discussie anders zijn gelopen waarschijnlijk.
Waar ik wel tegen wil waarschuwen is Dat wanneer je op een christelijke dating site bent ingeschreven Je bewust moet zijn,van de gevolgen,wanneer iemand zijn of haar ''keuze''aan een ander laat zien. In dit geval over dit onderwerp. Ik durf te zeggen..dat jou uitspraak..dat je wel kiest voor sex voor het huwelijk..niet op deze site thuis hoort.
Dat je het in je leven doet,is wat anders. Maar hou het dan liever tegen over die gene waar je het dan mee doet en samen dan met God..want zo gevoelig ligt dit onderwerp toch wel dacht ik zelf.
De bijbel leert,de een de ander uitnemender achte als je zelf. Maar niet op alle terrein mag men zwijgen..ook hier niet. |
Wel inmiddels heb ik al weer wat mails gekregen van leden die me schrijven, dat jij het niet zo bedoelt als dat ik het las, je jou kennen als een lieve man en weer wat over mezelf geleerd. Beter had ik jou een pb gestuurt wat je nu precies bedoelde en beter eerst een dag er over na gedacht en ja je mag zeggen dat mijn keuze wel sex voor het huwelijk niet op deze site thuis hoort. Ik ben dit forum ook aan het volgen om dat het interesant is om te lezen hoe anderen er over denken. omdat ik in jezus geloof wil niet zeggen dat mijn manier van leven of denken oke is,ieder heeft zo zijn geloofsfase, En op dit moment denk ik dat jezus met me meegaat als ik weer een relatie krijg en er wel uitkom, en sex voor het huwelijk wel mag in bepaalde gevallen. dat ik erover schrijf moet kunnen vind ik, dat was de vraag,hoe denken jullie erover? Sorry in iedergeval voor mijn reacties naar jou, beter had ikhet via pb gedaan en volgende is off topic,maar zat gistren nog te lezen over de topic oordelen, en hoe je ookje ebst doet omniet te snel te oordelen, ook ik maakte dezelfde dag de fout weer. Zet tot nadenken, hoe moeilijk het is om onbevooroordeeld tegen over mensen te staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:18
|
|
|
PETRA411 schreef: | Wel inmiddels heb ik al weer wat mails gekregen van leden die me schrijven, dat jij het niet zo bedoelt als dat ik het las, je jou kennen als een lieve man en weer wat over mezelf geleerd. Beter had ik jou een pb gestuurt wat je nu precies bedoelde en beter eerst een dag er over na gedacht en ja je mag zeggen dat mijn keuze wel sex voor het huwelijk niet op deze site thuis hoort. Ik ben dit forum ook aan het volgen om dat het interesant is om te lezen hoe anderen er over denken. omdat ik in jezus geloof wil niet zeggen dat mijn manier van leven of denken oke is,ieder heeft zo zijn geloofsfase, En op dit moment denk ik dat jezus met me meegaat als ik weer een relatie krijg en er wel uitkom, en sex voor het huwelijk wel mag in bepaalde gevallen. dat ik erover schrijf moet kunnen vind ik, dat was de vraag,hoe denken jullie erover? Sorry in iedergeval voor mijn reacties naar jou, beter had ikhet via pb gedaan en volgende is off topic,maar zat gistren nog te lezen over de topic oordelen, en hoe je ookje ebst doet omniet te snel te oordelen, ook ik maakte dezelfde dag de fout weer. Zet tot nadenken, hoe moeilijk het is om onbevooroordeeld tegen over mensen te staan. |
WIE ZICH VERNEDERD ZAL VERHOOGD WORDEN! MOOI PETRA HOE JE ELKE KEER WEER LAAT ZIEN DAT DE LIEFDE ALLES OVERWINT.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:20
|
|
|
PETRA411 schreef: | Wel inmiddels heb ik al weer wat mails gekregen van leden die me schrijven, dat jij het niet zo bedoelt als dat ik het las, je jou kennen als een lieve man en weer wat over mezelf geleerd. Beter had ik jou een pb gestuurt wat je nu precies bedoelde en beter eerst een dag er over na gedacht en ja je mag zeggen dat mijn keuze wel sex voor het huwelijk niet op deze site thuis hoort. Ik ben dit forum ook aan het volgen om dat het interesant is om te lezen hoe anderen er over denken. omdat ik in jezus geloof wil niet zeggen dat mijn manier van leven of denken oke is,ieder heeft zo zijn geloofsfase, En op dit moment denk ik dat jezus met me meegaat als ik weer een relatie krijg en er wel uitkom, en sex voor het huwelijk wel mag in bepaalde gevallen. dat ik erover schrijf moet kunnen vind ik, dat was de vraag,hoe denken jullie erover? Sorry in iedergeval voor mijn reacties naar jou, beter had ikhet via pb gedaan en volgende is off topic,maar zat gistren nog te lezen over de topic oordelen, en hoe je ookje ebst doet omniet te snel te oordelen, ook ik maakte dezelfde dag de fout weer. Zet tot nadenken, hoe moeilijk het is om onbevooroordeeld tegen over mensen te staan. |
Goed toch Petra..we gaan naar het mooiste moment van de dag topic;))
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:23
|
|
|
DJES101 schreef: | WIE ZICH VERNEDERD ZAL VERHOOGD WORDEN! MOOI PETRA HOE JE ELKE KEER WEER LAAT ZIEN DAT DE LIEFDE ALLES OVERWINT. |
idd niet boven elkaar,maar naast elkaar verder proberen te gaan mooi djessie x
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:23
|
|
|
DJES101 schreef: | WIE ZICH VERNEDERD ZAL VERHOOGD WORDEN! MOOI PETRA HOE JE ELKE KEER WEER LAAT ZIEN DAT DE LIEFDE ALLES OVERWINT. |
eh,ik geloof dat ik alleen maar laat zien op dit forum hoe menselijk ik ben, en me best doe als cristen en mezelf ook tegen kom op dit forum, best leerzaam, vooral omdat er veel verschillende mensen opzitten. Na 2 vette miscommunicaties in dit toppic pfffffffffffff,schaam ik me wel. ha ha maar ja, zo ben ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:29
|
|
|
Mooi om dit te lezen!! Zo lezen we vaak veel en kunnen we het anders interpreteren voor ons zelf en naar een ander toe. Daarom vind ik het ook mooi om te lezen dat het hier uitgesproken is. Goed voorbeeld doet goed volgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:41
|
|
|
PETRA411 schreef: | eh,ik geloof dat ik alleen maar laat zien op dit forum hoe menselijk ik ben, en me best doe als cristen en mezelf ook tegen kom op dit forum, best leerzaam, vooral omdat er veel verschillende mensen opzitten. Na 2 vette miscommunicaties in dit toppic pfffffffffffff,schaam ik me wel. ha ha maar ja, zo ben ik. |
Nou jou openheid leert ons tegelijk ook veel Ik denk wanneer we ons niet meer kunnen of willen schamen dat er dan pas rede is om je zorgen te maken uit mijn eigen leven weet ik hiervan(helaas) En je hoeft je niet schamen,voor mij niet in iedergeval;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:47
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Tsja..... Ik kan me voorstellen dat mensen welke een stoffen bank hebben, en kleine kinderen, een kleed over de bank leggen voor het morsen, en andere afdrukken. Een kleed was je immers gemakkelijker als een hele bank. En dat mensen met een leren bank en een huisdier daar ook een kleed overheen leggen tegen haren, nagels, krabben etc. lijkt me ook niet ondenkbaar. Daarnaast doen mensen ook wel es een kleed over de bank wanneer de bank overdag regelmatig in de volle zon staat. Leer droogt uit, en stof verbleekt. En verder ligt er ook nog wel es een plaid over de bank, zodat een middagdutje/avonddutje ook gauw genomen kan worden.
En wanneer je eenmaal een kleed daarzo gewend bent, blijft het een gewoonte. Kijk maar es hoevaak de meeste mensen hun interieur veranderen......
Kortom: veel motieven voor een kleed over de bank
En ik weet niet of het met een generatiekloof te maken heeft. Ik denk ook met een modebeeld. Tegenwoordig houden de meeste mensen van strak en onderhoudsvriendelijk, tegenover het vroegere van tafelkleedjes, tapijtjes, trapkleedjes, tafellopers, dressoirkleedjes, naaimachinekleedjes, dubbele gordijnen, roezeltjes voor 't raam, kussentjes her en der, bekleede stoofjes, etcetera. Misschien hadden ze toen ook wat meer tijd om dat allemaal te onderhouden
(Maar bij Steen.....ligt er geen!) |
Steentje..haha.. Leuk stukje leeswerk hier.. kortom heb ik een vraag over kleedjes..ik weet je te vinden;)) tegenwoordig idd alles vlak en strak..maar ik moet zegge dat dat ook heerlijk kan zijn om in te leven.
fijne dag
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op woensdag 20 juni 2012, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLIE058
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:50
|
|
|
mooiste moment was dat mijn zoon mij kwam wekken en zei: Kom je beneden pappa ik vind het zo saai zonder jou. dat zijn de lekkere wakker word momentjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:53
|
|
|
WILLIE058 schreef: | mooiste moment was dat mijn zoon mij kwam wekken en zei: Kom je beneden pappa ik vind het zo saai zonder jou. dat zijn de lekkere wakker word momentjes |
Prachtig Willie..zo herkenbaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 10:59
|
|
|
PETRA411 schreef: | eh,ik geloof dat ik alleen maar laat zien op dit forum hoe menselijk ik ben, en me best doe als cristen en mezelf ook tegen kom op dit forum, best leerzaam, vooral omdat er veel verschillende mensen opzitten. Na 2 vette miscommunicaties in dit toppic pfffffffffffff,schaam ik me wel. ha ha maar ja, zo ben ik. |
JUST BE YOURSELF EN DAT IS NOU ZO MOOI AAN JOU !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 11:27
|
|
|
Mooi Petra om te schrijven maar ook te lezen dat jij niet de enige bent die miscommucatie heeft in dit toppic. vele met je . En voral niet te vergeten degene die niks schrijven omdat......
zij misschien slimmer zijn en weten dat wat geschreven is soms totaal anders over kan komen.
je beter een formele brief kunt schrijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:23
|
|
|
Wist u dat: het Wereld Vluchtelingen dag is Op 20 juni viert de hele wereld Wereld Vluchtelingen Dag. Het is een dag waarop awareness wordt gecreëerd voor vluchtelingen wereldwijd en de moed en vastberadenheid die ze hebben in hun zoektocht naar een beter bestaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:24
|
|
|
Voor alle kinderen die gevlucht zijn, gevangen zitten, of onderweg zijn. Voor alle mensen zonder huis, veiligheid of geliefden. Voor iedereen die het nodig heeft.
So many things we don' t understand, so many times we wonder why Now will You take their hearts in Your hand, when soon we will have to say goodbye
I want to say a prayer for my friends unmighty to tear down their fence trying to persevere with bars in both hands I want to say a prayer for my friends, still holding on and lifting higher The pieces of a broken heart with barbed wire
Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
And I want to say a prayer for my friends who have left their homes to abandon They' ve crossed the waters wide, at random I want to say a prayer for my friends who have narrowly escaped the mire They were forced to be, tougher than steel in fire
Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
And I want to say a prayer for my friends Who are trying to bind together The pieces of a broken life, for worse or better And I want to say a prayer for my friends Who may be haunted with memories Will You kiss their souls into light and grant them peace
Now will You make their homes and heal their little ones And call them Your own and meet them more than once Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
(2012 door Zingarella)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 12:32
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Voor alle kinderen die gevlucht zijn, gevangen zitten, of onderweg zijn. Voor alle mensen zonder huis, veiligheid of geliefden. Voor iedereen die het nodig heeft.
So many things we don' t understand, so many times we wonder why Now will You take their hearts in Your hand, when soon we will have to say goodbye
I want to say a prayer for my friends unmighty to tear down their fence trying to persevere with bars in both hands I want to say a prayer for my friends, still holding on and lifting higher The pieces of a broken heart with barbed wire
And I want to say a prayer for my friends who have left their homes to abandon They' ve crossed the waters wide, at random I want to say a prayer for my friends who have narrowly escaped the mire They were forced to be, tougher than steel in fire
And I want to say a prayer for my friends Who are trying to bind together The pieces of a broken life, for worse or better And I want to say a prayer for my friends Who may be haunted with memories Will You kiss their souls into light and grant them peace
Now will You make their homes and heal their little ones And call them Your own and meet them more than once Now will You take them nigh and hide them in Your wings Yes will You make them fly and make their heart sing
(2012 door Zingarella) |
Amen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:13
|
|
|
Fijn dat je ff wat van je laat weten! Ook ik blijf bidden voor je hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:28
|
|
|
CARMEN073 schreef: | (2012 door Zingarella) |
Ik hoop dat je nooit hoeft te schreeuwen van angst of van honger of van pijn Ik hoop dat je nooit hoeft te kijken als je dochter bruaal wordt verkracht Ik hoop dat je nooit hoeft te zwijgen omdat je eens zei wat je dacht Ik hoop dat je nooit wordt getreiterd omdat je iets anders gelooft Ik hoop dat je nooit hoeft te huilen als alles is weggeroord Ik hoop dat je nooit hoeft te zien dat het land voor je ogen verbrandt Ik hoop dat je nooit hoeft te smeken om asiel in een veilig land.
Maar stel dat het ooit zou gebeuren dan hoop ik voor jou en voor mij op een land dat ons zal omarmen en zegt : kom maar hier, je bent Vrij !
(Jennie, 1994)
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 20 juni 2012, 13:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 13:32
|
|
|
[quote=FLOWERFUL304]Je hebt wel een punt daar, Yes.
joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.
rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.
Wil je hiermee zeggen dat elke homo bevrijd kan worden door bekering? Of moet de homo zich kunnen weren tegen het praktiseren ervan? Er zijn inderdaad getuigenissen van veranderingen, maar dat is niet bij elkeen. We leven nog steeds in een wereld van zondeval, en gebrokenheid. Het is niet omdat we christen zijn dat we daarom vrij zijn ervan. Hoe meer we Jezus volgen, des te meer komt innerlijke verandering (voor iedereen) maar vrij van is niet persé voor elke situatie.
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op woensdag 20 juni 2012, 13:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:24
|
|
|
NICKY298 schreef: | Mooi Petra om te schrijven maar ook te lezen dat jij niet de enige bent die miscommucatie heeft in dit toppic. vele met je . En voral niet te vergeten degene die niks schrijven omdat......
zij misschien slimmer zijn en weten dat wat geschreven is soms totaal anders over kan komen.
je beter een formele brief kunt schrijven. |
ik begin het te leren,hoop ik 1 eerst nadenken, niet meteen reageren 2 per pb eerst om duidelijkheid vragen,voor je het verkeerd begrijpt
ondertussen heb ik heide als een man neergezet hier op het forum, die wel voor wie het gevolgd heeft, geen respect heeft voor vrouwen. Inmiddels heb ik ingezien,dat ik zijn woorden verkeerd begreep en verkeerd oordeelde, dus ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, dat de fout bijmij lag en ik niet heide,s naam ermee schaad, niet dat meerderen hier hem verkeerd oordelen, zoals ik deed
Met de hoop dat iedereen me woorden goed begrijpt en nogmaals het spijt me heide
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:34
|
|
|
Ik begrijp het
Gelukkig maar dat het is opgelost, ik kan niet tegen ruzie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:38
|
|
|
YES356 schreef: | Mooi open stukje DJES .
Een mooi stuk dat ik ook las kwam dit in voor: “Een goede manier om niet in deze valkuil te vallen is kennis. Door mensen of een groep mensen beter te leren kennen wordt vaak duidelijk dat de (voor)oordelen op onjuiste veronderstellingen berusten en niet waar zijn” |
Dit draadje volgende heb ik inmiddels zelf iemand veroordeelt, zoals sommigge lezers hier wel weten. en dat terwijl ik een hekel heb aan iemand veroordelen,ik er niet aan mee wil doen. En inmiddels bedenk ik me,hoe kwam dat? Niet alleen door het gebrek aan kennis, hoewel dat zeker meespeelde,want ik oordeelde op iemand die wat schrijft en ik totaal niet ken, maar ook een stuk door gebrek aan zelfkennis, je leest en je reageert meteen, warom ging ik van het negatieve uit? Door me eigen ervaringen in het leven met minder leuke mannen las ik het denk ik sneller negatief dan een ander zou doen.
Het heeft me een nieuw stuk inzicht gegeven, we veroordelen iemand,terwijl we die gene zijn verhaal niet kennen,maar ook doordat we reageren met een bril op vanuit onze eigen ervaringen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:38
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Psalm 119:5
Waarmede zal de jongeling zijn pad Door ijdelheen omsingeld ,rein bewaren? Gewis, als hij het houdt naat t'heilig blad U zoekt mijn hart,mijn oog blijft op U staren Laat mij van t'spoor,in UW geboon vervat Niet dwalen HEER';laat mij/ons niet hulp'loos varen. |
Ik krijg dit bij psalm 119 vers 1 t/m 5:
De heerlijkheid der wet 119 1 Welzalig zij, die onberispelijk van wandel zijn, die in de wet des HEREN gaan. 2 Welzalig zij, die zijn getuigenissen bewaren, die Hem van ganser harte zoeken; 3 die ook geen onrecht plegen, (maar) wandelen in zijn wegen. 4 Gij hebt uw bevelen geboden, opdat men die ijverig onderhoude. 5 Och, dat mijn wegen vast waren om uw inzettingen te onderhouden.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: woensdag 20 juni 2012, 14:43
|
|
|
PETRA411 schreef: | ik begin het te leren,hoop ik 1 eerst nadenken, niet meteen reageren 2 per pb eerst om duidelijkheid vragen,voor je het verkeerd begrijpt
ondertussen heb ik heide als een man neergezet hier op het forum, die wel voor wie het gevolgd heeft, geen respect heeft voor vrouwen. Inmiddels heb ik ingezien,dat ik zijn woorden verkeerd begreep en verkeerd oordeelde, dus ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, dat de fout bijmij lag en ik niet heide,s naam ermee schaad, niet dat meerderen hier hem verkeerd oordelen, zoals ik deed
Met de hoop dat iedereen me woorden goed begrijpt en nogmaals het spijt me heide |
We hebben het ook in een pb met elkaar ook uitgesproken bij deze.. nou ik kan alleen nog dit maar zeggen..als je met Petra er niet uit komt dan ligt het dus echt aan je zelf;)
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|