Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:26
|
|
|
NICKY298 schreef: | God heeft gezegd dat de vrouw zal verlangen naar een man en dat hij haar meester zal zijn! Daarom hebben wij god zo nodig.
Ja flower door te gaan bidden gaat de heilige geest je helpen. Door niks meer aan sex of wat dan ook te doen , word alles niet meer zo gestimuleerd. En word de behoefte steeds minder. en kan zelfs verdwijnen. En inderdaad dan word je meer gericht op god.
Wij zijn behouden in Jezus dat is onze genade. |
dank je wel, nicky. Helemaal met je mee eens. Dat is de geheimenis. Door niet meer aan de vleeselijke mens en zijn lusten toe te geven wordt die kleiner waardoor de geestelijke mens kan gaan groeien en groter worden waardoor men gevoeliger wordt voor de geestelijke wereld (wat wel en niet van God is) en men wordt gevoeliger voor de tastbare tegenwoordigheid van God.
rom8:13->13 Want indien gij naar het vlees leeft, zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen des lichaams doodt, zult gij leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. [/i][/color] |
God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.
Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:28
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Da's een goeie Petra . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" |
en wat concludeer je daar dan uit Herman?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:40
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Da's een goeie Petra . Maar is het niet : "de vrouw is deel aan de man, want God nam de rib van de man en schiep haar" |
En darom kunnenwe samen 1 zijn,niet dat de een de ander overheerst. Wanneer je en relatie hebt en je bewaakt je eigen grenzen niet,laat je je overheersen door de ander, verlies je jezelf en is je relatie niet zoals god het bedoelt heeft denk ik. mannen moeten trouwens vrouwen als broos vaatwerk behandelen. ha ha dus jullie zetten de vuilnisbak buiten, dat laat je een vrouw niet doen. En indien toch stopt een vrouw jou in de vuilnisbak en zet die wel effe zelf aan de weg. FREEDOM!!!! Niksniet mannendie vrouwen overheersen. duh Ha ha het is mooi weer,lees vanavond wel de reacties, is meteen een goeie zeef,welke man je dusniet meemoet daten. de mandus die denkt dat hijmag heersen over vrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 11:56
|
|
|
PETRA411 schreef: | Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar. |
"Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.
Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.
Maar in het NT wordt aangegeven hoe de man de vrouw hoort te behandelen en hoe de vrouw zich hoort op te stellen. Het is niet het onderdanige van onderdrukken en de vrouw heeft niks te zeggen maar meer het onderdanige van volgzaam en respect. De vrouw wordt vanzelf volgzaam als de man haar goed en met respect behandelt. Maar de man blijft wel het hoofd van het gezin en daar is het heersen in het OT mee bedoeld, net als Christus over zijn bruid.
Efez5:22-29-> Vrouwen, weest aan uw man onderdanig als aan de Here, 23 want de man is het hoofd van zijn vrouw, evenals Christus het hoofd is zijner gemeente; Hij is het, die zijn lichaam in stand houdt. 24 Welnu, gelijk de gemeente onderdanig is aan Christus, zo ook de vrouw aan haar man, in alles. 25 Mannen, hebt uw vrouw lief, evenals Christus zijn gemeente heeft liefgehad en Zich voor haar overgegeven heeft, 26 om haar te heiligen, haar reinigende door het waterbad met het woord, 27 en zo zelf de gemeente voor Zich te plaatsen, stralend, zonder vlek of rimpel of iets dergelijks, zó dat zij heilig is en onbesmet. 28 Zo zijn [ook] de mannen verplicht hun vrouw lief te hebben als hun eigen lichaam. Wie zijn eigen vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief; 29 want niemand haat ooit zijn eigen vlees, maar hij voedt het en koestert het, zoals Christus de gemeente, 30 omdat wij leden zijn van zijn lichaam
Kol3:18-19-> Vrouwen, weest uw man onderdanig, gelijk het betaamt in de Here. 19 Mannen, hebt uw vrouw lief en weest niet ruw tegen haar.
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 19 juni 2012, 12:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:01
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | "Meester" is misschien wat te sterk uitgedrukt maar in Gen3:16 kan je wel lezen dat hij over de vrouw heerst.
Gen3:16->nbg 16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen. |
Ja, dit was dus het gevolg van de zondeval. Maar niet de bedoeling. Ik vond net het e.e.a in deze link qua uitleg van deze uitspraak: http://cornekoelewijn.wordpress.com/2010/10/30/man-vrouw-conflict-na-de-zondeval/
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 12:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:18
|
|
|
Heel heel fijn Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
QSJE546
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:22
|
|
|
Wat n leuke topic is dit,lig vaak in n deuk ha ha! wie weet er nog n goeie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:24
|
|
|
Mooi leerzaam stuk Jol! Wat er voor mij uitsprong is:
” Dus de essentie van gecorrumpeerde mannelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de vrouw te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor zijn eigen verlangens.
En de essentie van gecorrumpeerde vrouwelijkheid is de zichzelf-verheffende poging om de man te onderwerpen en te beheersen en uit te buiten voor haar eigen verlangens”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:25
|
|
|
[quote=DJES101]
Zoist lieverd
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:46
|
|
|
Vroeger viel het mij op dat bij ons.. en sommige thuis kleden over een bank werden uitgespreid.. Vooral als een bank nieuw was,begreep ik dat dat een rede moest zijn om de bank zolang mogelijk mooi te houden maar het gebeurde ook..dat dat kleed pas van de bank af ging wanneer de bank na jaren verkocht of de deur uitging om welke rede verder dan ook.
Nu weet ik dat dat vooral te maken moet hebben,met goed met je spullen omgaan.. Ook in nieuw-guinea zie je dat soort dingen en gewoontes gebeuren. Ookal gaat het daarom niet altiijd om een kleedje(40%)
Ik heb zelf nu geen kleed over mijn bank liggen. Heeft dat met de genaratie kloof te maken?
Of neemt niet iedereen gewoonte's klakkeloos over?
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 19 juni 2012, 15:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:50
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Jaahaa; zij werkt dag en nacht terwijl haar man in de poort rondhangt.
Zorry off-topic |
wahaa
zou het nog eens objectief lezen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:57
|
|
|
YES356 schreef: | Om hier iets neer te zetten kan ik denk ik de mensen die het aangaat heel makkelijk kwetsen,in een hokje plaatsen oid. Ik las wel een mooi artikel dat ik graag met hen wil delen.
Homo en Christen, ja dat kan!
Homoseksualiteit is binnen Christelijk Nederland nog altijd een lastig onderwerp. Er rust nog altijd een soortement taboe op dit onderwerp. De redenen hiervoor zijn: onwetendheid over het onderwerp, onzekerheid over eigen identiteit of kennis over het onderwerp en homohaat.
Vanuit deze redenen geredeneerd is het voor een Christen homo haast onmogelijk om deel te hebben aan het gemeentelijke leven. Mag een homo met partner zondagsschoolactiviteiten doen? Mag een homo deelnemen aan het Heilig Avondmaal? Mag een homo zich laten dopen? Mag een homo preken? Of de stoelen klaar zetten en corveediensten draaien?
Ik denk dat de Bijbel heel duidelijk is over wat wel en niet mag. Maar voor we op deze vragen een eerlijk antwoord kunnen geven, moeten we eerst het een en ander uiteenzetten. Als heteroman vind ik de bovenstaande vragen eigenlijk bespottelijk. Want wat maakt een hetero, die zondigt, zo verschrikkelijk anders dat hij, zo zondig als hij is, wel al die dingen mag, en een homo die ook zondigt, niet? Ik bedoel wie bepaalt gradaties in de zonde? Is een leugen minder erg dan stelen? Is slaan erger dan schoppen? Is een hetero minder zondig dan een homo? Nee. Elke zonde leidt tot de dood en de Here God haat elke zonde.
Homo’s en hetero’s zijn allen even zondig en kunnen beiden het Koninkrijk van God niet ingaan, zonder Wedergeboorte. Wedergeboorte is er voor homo’s en hetero’s, namelijk alle mensen.
Joh. 3:16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. |
Je hebt wel een punt daar, Yes.
joh3:3+5-7->nbg 3 Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand wederom geboren wordt, kan hij het Koninkrijk Gods niet zien. + 5 Jezus antwoordde: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, tenzij iemand geboren wordt uit water en Geest, kan hij het Koninkrijk Gods niet binnengaan. 6 Wat uit het vlees geboren is, is vlees, en wat uit de Geest geboren is, is geest. 7 Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
Daar homosexualiteit een geestelijk iets is is er bevrijding en genezing bij God mits die zich dan ook werkelijk bekeerd en dat ook wil. Er lopen genoeg getuigen die genezen zijn van homosexualiteit in de christelijke wereld.
rom 1:24-28->nbg 24 Daarom heeft God hen in hun lage begeerten uitgeleverd aan zedeloosheid, waarmee ze hun lichaam onteren. 25 Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper, die moet worden geprezen tot in eeuwigheid. Amen. 26 Daarom heeft God hen uitgeleverd aan onterende verlangens. De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke, 27 en ook de mannen hebben de natuurlijke omgang met vrouwen losgelaten en zijn in hartstocht voor elkaar ontbrand. Mannen plegen ontucht met mannen; zo worden ze ervoor gestraft dat ze van God zijn afgedwaald. 28 Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is.
enkele getuigenissen(in het engels):
deel1: http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=7sTNVcRpixI&feature=endscreen
deel 2:http://www.youtube.com/watch?v=WtbI5YH34-0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=rLFAiTlGahE
http://www.youtube.com/watch?v=Nj0XPydqsL8&feature=related
Laatst aangepast door
|
FLOWERFUL304
|
op dinsdag 19 juni 2012, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 12:59
|
|
|
JOL252 schreef: | en wat concludeer je daar dan uit Herman? |
Goeie vraag Jo (met een hoofdletter ) Ik concludeer hieruit dat de mannen een grote verantwoordelijkhied hebben ten aanzien van een leven tot eer en glorie van God én van de vrouw, "mannin". En wat ik zie is dat zij -ook veel religeuze christelijke mannen- er weinig van terecht brengen omdat ze niet in de kracht van God leven, maar uit eigen kracht.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op dinsdag 19 juni 2012, 13:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:17
|
|
|
Hoor jij ook wel is iemand zeggen;ik ben zo oud zoals ik mij voelt Of dit;..zoho..dat zou je ook niet zegge?? Nog anders zovan; sstt..en zeggen zacht hun leeftijd?;))
Nou zelf vindt ik dit gewoon heerlijke gedachte's van mensen die zo naar zichzelf of naar anderen kijken..of hoe ze met hun leeftijd omgaan. Soms kom ik mensen tegen die een bepaalde leeftijd zijn gepasseerd En voel je soms dat het hun toch ergens bezig houdt.. Ze lache wanneer ze bepaalde dingen vertellen..ik lach mee;)..
Wanneer we gezond mogen zijn voorop gesteld zijn het denk juist ook de leeftijden..wat het allemaal soms nog leuker,gezellie,en misschien zelfs waardevoller en intressanter maakt.;)
JA HOEZO SSTT?;))
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 19 juni 2012, 13:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:19
|
|
|
PETRA411 schreef: | shanita, vergeet je niet tussen alle drukte omgoed voorjezelf te zorgen, effe rust te zoeken en goed eten? Veel kracht toegewenst,rust en vrede in je hart |
Ja zeker. Vanmiddag even een dutje doen
Nou, ik ben klaar, mijn hele huis is leeg, iemand van de kerk heeft mijn vloer netjes eruitgehaald, met een speciale mes(dat moet je ook maar weten), en hij deed 't vaker, dat zag je zo.
Heel raar, net of ik in een nieuw huis zit. enkel me pc, en een matras een stoeltje en tafeltje, verder is alles eruit. Helemaal leeg, alleen nog goed stofzuigen voor donderdagochtend.
Dus ik ga letterlijk en figuurlijk overnieuw beginnen. en ik heb ook al vrijwilligerswerk. en iemand die me komt helpen met de administratie.
Dus mijn gebed eigenlijk al verhoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja zeker. Vanmiddag even een dutje doen
Nou, ik ben klaar, mijn hele huis is leeg, iemand van de kerk heeft mijn vloer netjes eruitgehaald, met een speciale mes(dat moet je ook maar weten), en hij deed 't vaker, dat zag je zo.
Heel raar, net of ik in een nieuw huis zit. enkel me pc, en een matras een stoeltje en tafeltje, verder is alles eruit. Helemaal leeg, alleen nog goed stofzuigen voor donderdagochtend.
Dus ik ga letterlijk en figuurlijk overnieuw beginnen. en ik heb ook al vrijwilligerswerk. en iemand die me komt helpen met de administratie.
Dus mijn gebed eigenlijk al verhoord. |
Kunne we voor danken ! , en zullen we ook doen. "Wie God eert, wordt geëerd". Ik zit mometeel in de rommel om het zo te zeggen, schilderwerken. Dus wordt in een hoekje gedrumd. Voel me niet thuis in me eigen huis. Gelukkig pakt een pc niet veel plaats in . Maar gezellig is iets anders. En zal nog wel een weekje aanmodderen . Ik kijkt uit naar het resultaat.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:25
|
|
|
HEIDE115 schreef: | Hoor jij ook wel is iemand zeggen;ik ben zo oud zoals ik mij voelt Of dit;..zoho..dat zou je ook niet zegge?? Nog anders zovan; sstt..en zeggen zacht hun leeftijd?;))
Nou zelf vindt ik dit gewoon heerlijke gedachte's van mensen die zo naar zichzelf of naar anderen kijken..of hoe ze met hun leeftijd omgaan. Soms kom ik mensen tegen die een bepaalde leeftijd zijn gepasseerd En voel je soms dat het hun toch ergens bezig houdt.. Ze lache wanneer ze bepaalde dingen vertellen..ik lach mee;)..
Wanneer we gezond mogen zijn voorop gesteld Is het denk juist ook de leeftijden..wat het allemaal soms nog leuker,gezellie,en misschien zelfs waardevoller en intressanter maakt.;) |
Heerlijk he, als mensen gewoon zichzelf mogen en kunnen zijn. Dat ze geaccepteerd hebben wie ze zijn, en ook hun leeftijd. Het omgaan met mensen van verschillende leeftijden en achtergronden, maakt het leven ook divers, waardevol en mooi. En van iedereen kan je leren.
Leuk onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:31
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Heerlijk he, als mensen gewoon zichzelf mogen en kunnen zijn. Dat ze geaccepteerd hebben wie ze zijn, en ook hun leeftijd. Het omgaan met mensen van verschillende leeftijden en achtergronden, maakt het leven ook divers, waardevol en mooi. En van iedereen kan je leren.
Leuk onderwerp |
WILLEM ..ik heb respect voor je..weet dit! Door alles heen mag ik voelen..dat je een oprechte Christen bent en probeert te zijn ook op jou ''plek''.. Het is de toon die de muziek aangeeft.;)en leren doen we idd,wanneer we leren luisteren naar elkaar..mee eens wat je schrijft dus
Fijne dag..
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 19 juni 2012, 16:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:31
|
|
|
Ze bedoelt, dat de uitspraak van 'de mannen kunnen het, wij niet', achterhaald vind anno 2012.
Vrouwen kunnen net zoveel als mannen. Mannen zijn wel biologisch bepaald over het gemiddelde genomen sterker qua spierkracht.
Dus met spullen uit je huis sjouwen kan dat handig zijn.
Maar verder qua klussen, leren etc. kunnen vrouwen natuurlijk evenveel.
Ja, en vroeger dacht men daar anders over.
Vaak was de vrouw er 'enkelt' om voor kinderen te zorgen en huishouden te doen, en mannen, ja die studeerden en werkten. Als je het daar beide mee eens bent, is daar niets mee aan de hand.
Maar vroeger, pakweg 50 a 60 jaar geleden, was je vaak als meisje voorbestemd om te trouwen en kinderen te krijgen en huishouden te doen en mannen zaten buitenshuis te werken en of studeren.
Nu werken vaak beide partners, kinderen gaan naar de creche of oma en opa, of ieder zorgt een halve week voor de kinderen.
Dat bedoelt ze, zoiets in die geest.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:35
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 19 juni 2012, 13:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 13:38
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Kunne we voor danken ! , en zullen we ook doen. "Wie God eert, wordt geëerd". Ik zit mometeel in de rommel om het zo te zeggen, schilderwerken. Dus wordt in een hoekje gedrumd. Voel me niet thuis in me eigen huis. Gelukkig pakt een pc niet veel plaats in . Maar gezellig is iets anders. En zal nog wel een weekje aanmodderen . Ik kijkt uit naar het resultaat. |
Kijk, en dat bedoel ik, je moet je thuis voelen in je eigen huis.
Daarom, alle rommel eruit. spullen die ik langer dan een jaar niet heb gebruikt, weg ermee. Mijn huis wordt niet meer een opstalplaats van rommel die ik niet gebruik, maar een oase van rust en orde.
Gewoon alles eruit, weg ermee, alleen een paar dingen hou ik.
En dan opnieuw dingen doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SONJA835
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:21
|
|
|
"Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:26
|
|
|
PETRA411 schreef: | Haar meester zal zijn? ik haal uit de bijbel dat god ons een mooie relatie wil schenken met een gelijkvormig omgaan met elkaar. |
genesis 3 vers 16. petra
En ja petra god dwingt ons niet. wij mogen komen .
Ook wij mogen elkaar niet dwingen.
Jezus heeft alles volbracht voor ons.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:33
|
|
|
HERMAN968 schreef: | [color=#0000FF][i]Het gaat wel in de eerste plaats om God. Door teveel met jezelf bezig te zijn, verlies je Hem uit het oog. En je weet Yes en Heide hoe graag we met onszelf bezig zijn, onszelf zoveel tekort gedaan voelen, en graag extraatjes willen. [/i][/color] |
Klopt Herman! maar niet iedereen loopt de zelfde weg. iedereen diend god op zijn manier en hoe hij of zij het wil.
Als je god maar diend Herman .
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
NICKY298
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:40
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | God idd op de 1e plaats. Is dat niet het 1e gebod en daarna als 2e jezelf als je medemens.
Luc10:27-> Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf |
Ik zelf vind dat je moet leven met god verweven. Want je heb je eigen gevoelens en die mag je ook hebben.
Jezus is niet voorniks hier gekomen.
wij zijn van nature geneigd om god en zijn naaste te haten. en zijn geboden met gedachten en woorden en werken te overtreden.
wij kunnen niet alles waarmaken . wij zijn mensen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:46
|
|
|
Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen...
Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HEIDE115
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 14:53
|
|
|
SONJA835 schreef: | "Want vergeet niet: Onze God is een jaloerse God", schrijft Manna, en tot nu toe zegt iedereen er 'amen' tegen. Maar waar staat dat en is 'jaloezie' niet puur een menselijke eigenschap? |
Hoewel Manna waarschijnlijk hier zelf niet meer op in kan gaan!.. Denk ik zelf dat Manna het in zijn geplaatste topic zo heeft bedoeld dat hij voelde God de weg te hebben willen wijzen in zijn leven. En hij zegt denk ik duidelijk wat hij hierin ondervond?
Jaloezie is denk ik zeker menselijk Maar ook God is een jaloers God..wanneer we eigen wegen zoeken of gaan. Ja dan ijver God(jaloezie)voor Zijn eigen eer.
Laatst aangepast door
|
HEIDE115
|
op dinsdag 19 juni 2012, 15:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: dinsdag 19 juni 2012, 15:00
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Waar in de bijbel staat dan dat wij terug moeten gaan naar de orde die er (volgens Koelewijn) voor de zondeval bestond? (Mogen we ook weer gaan naaktlopen...
Ik vind in het nieuwe testament nergens zo'n aanwijzing dat dit de bedoeling zou zijn. Wel legio uitspraken waarin staat dat de vrouw aan de man onderdanig moet zijn. Hoe je dat interpreteert is een 2e, maar t staat er toch wel. |
Ik vind even zo snel niet wat je precies wilt aangeven uit de link over de orde voor de zondeval? Naaktlopen haha, nou nee. Maar ik denk wel dat er Iemand is gekomen om te sterven voor ons, dit verbrak de vloek die het gevolg was van de zondeval en de weg werd vrij gemaakt voor verzoening met God. In die zin geloof ik ook dat de vloek verbroken is wat het gevolg was binnen relaties. (Dus: datgene wat uitgesproken werd in Genesis 3 : 16.) We zijn in staat om een nieuw leven te leiden en te doen wat Jezus ons voordeed: niet heersen maar dienen.
Over de teksten in het NT over onderdanigheid kan ik kort en lang en breed over praten. Ik meen dat er ergens ook iets staat van de onderdanigheid van de man aan de vrouw en die hoor ik weinig in de wandel onderweg... Hoe ik het invul: in dit alles zie ik dat God van ons vraagt om de gestalte van Jezus aan te nemen (dienen) hoe je dit ook vorm en naam zou willen geven. Onderdanigheid geeft bij mij in ieder geval niet de impressie van iemand die met gebogen hoofd toegeeflijk, slaafs en onderworpen is maar iemand die haar/zijn waardigheid kent in haar/zijn identiteit en daarvan uit ook de ander benaderd. Dat je daar als mens menig keer in kan blunderen is een feit.. het is ook een proces, niet iets wat je aan komt waaien.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 19 juni 2012, 15:36
|
|
Naar boven |
|
|
|
|