Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:07
|
|
|
you are beautiful I know because I made you
God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:13
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Met geen goede zet bedoeld ik dat je de echte naam van iemand anders bekend maakte (en wat ook nog niet klopte), niet die van jou zelf. Voor mijzelf kan ik er ook niet mee zitten, maar dat kan ik niet voor een ander bepalen. |
Dus...??? Het zit goed
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:15
|
|
|
TINK100 schreef: | pannenkoeken, pannenkoeken, pannenkoeken....!!!!
( zijn koud en warm te eten, jammie ) |
SCORE:
Pannenkoeken: 3 Tiramisu: 0 Taart: 0 Overige: 0
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 11:27
|
|
|
Waarom zijn die voetbaltoeters nog niet gedigitaliseerd EN standaard op headphones aangesloten?!
Hoop dat ut znel voorbij is....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:04
|
|
|
Ik ben van mening dat we als christenen (gastvrij) hulpvaardig moeten zijn. Al helemaal naar zwakkeren in deze wereld. Dat hoeft niet in te houden dat je de grenzen maar helemaal open moet zetten. Maar met de mensen die hier al zijn moeten we denk ik omgaan zoals je zelf graag behandeld zou willen worden. Het Griekse woord `asiel` betekent: toevluchtsoord .Daar zijn die mensen naar op zoek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:35
|
|
|
Mens onterend je naaste liefhebben als je zelf kot hier in het geheel niet aan bod. Mensen in moeilijkheden moeten geholpen worden. het liefst zo dat zij daadwerkelijk geholpen zijn. Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië.
Bij ons in de kerk komt een Afghaan die hier voor het eerst zijn verjaardag heeft gevierd, even boven de 20 1s hij nu. Hij heeft zijn moeder en broertje al jaren niet meer gezien en weet niet eens of die nog wel in leven zijn. Hij is afhankelijk wat het ambtelijkappparaat voor hem in petto heeft en leeft in grote onzekerheid.
Hij is betrekkelijk veilig nog en mag zelfstandig wonen, maar gelijk in de laatste clip van Carmen http://www.youtube.com/watch?v=ffF36FVHjGE is het schandalig dat we zo met onze naaste zo omgaan. Gelukkig dat geweten van sommige mensen boven het regime staan en zaken naar buiten worden gebracht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JHO338
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:41
|
|
|
VISSER278 schreef: | Heb je die stapel pannekoeken al eens gezien op die foto? En die moet je dan óók nog zien weg te werken?
vissermotternieandinke |
Dus? Twee vingers in de neus en dan kan het toetje er nog bij
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER619
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 12:42
|
|
|
Als de duivel je aan je verleden herinnert, herinner hem dan aan zijn toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:16
|
|
|
LEONARD480 schreef: Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.
Steunbetuigingen van:
Bert, Leonard, Herman388, Herman968 ..... vul je steunbetuiging in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:26
|
|
|
Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.
PIETER619 schreef: | Soms is hulp terplekke beter als dat me nnaar hier to ekomt, maar dat word helaas tegen gewerkt door andere landen met een Veto recht gelijk nu in Syrië. |
Ik denk dat je niet helemaal door hebt wat er in syrië gebeurd. Tuurlijk er vallen daar slachtoffers en ook onschuldige, maar die slachtoffers zijn niet allemaal toe te kennen aan het leger of aan assad. Reken er maar op dat die terroristen in syrië een groot deel van die slachtoffers zelf gemaakt heeft, en daar assad de schuld van geeft. Daarbij voor syrië hulp ter plekke betekent interventie, en we zien wel in irak en afganistan dat dat eigenlijk niet werkt.
Laatst aangepast door
|
HARALD940
|
op woensdag 13 juni 2012, 13:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HARALD940
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:31
|
|
|
HARALD940 schreef: | Misschien wel, misschien niet, dat hangt er nog even vanaf wanneer de verjaardag van mijn nichtje word gevierd of ik ook kan, zij is die dag jarig. |
Nou ik ben eruit, ik ben zaterdag weer van de partij. De verjaardag van mijn nichtje, die laat nog ff op zich wachten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:34
|
|
|
VISSER278 schreef: | Fijn dat het is opgelost Shanita maar anders was het euvel wel snel verholpen hoor ...... gewoon kwestie van beeldscherm om draaien.
Visser , die het écht niet kón laten. |
Ja, maar als het een laptop berteft, dan zit je weer met een toestenbord, waar alles anderom is. Wat dacht je dan van de muis op zo'n laptop, daar gaat dan ook alles andersom.
Ach, hij had per ongeluk wat knoppies aangeraakt en het bureau gebled waar die werkt. en het was een kwestie van even drie knoppies indrukken en hij was weer normaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:38
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ach, hij had per ongeluk wat knoppies aangeraakt en het bureau gebled waar die werkt. en het was een kwestie van even drie knoppies indrukken en hij was weer normaal. |
Mss bij forum "beste moment van de dag".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:43
|
|
|
Hoe zit 't met Haïtie?
Al die grote RTL shows om geld daarvoor op te halen....
Miljoenen waren er opgehaald. En niet alleen door Nederland, door heel erg veel landen...
In het glazen huis zaten ook Giel en die andere opgesloten toen tussen kerst en oud en nieuw een week, zonder eten, van radio 538, om geld op te halen voor Haïtie, paar jaar geleden.
Niets gebeurd daar, als ik er films over wil zien, krijg ik mededeling dat mijn regering geen toestemming ervoor geeft, van You Tube.
Wel Duiste documaintaires gezien. Wat ik zag, moeders verkopen hun baby's voor omgerekend 10 euro. Iedereen leeft tussen het puin er is nog niets opgebouwd.
Hulpverleners worden bijna niet toegelaten. Uit achterliggende berggebieden worden kinderen gehaald en verkocht voor enkele euro's als kindslaven.
Waar is al dat geld gebleven, en waarom gebeurd er niets en wordt er bijna geen hulpverlener toegelaten daar?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 juni 2012, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 13:58
|
|
|
[quote=HARALD940]Een goed asiel beleid is iets waar wij als Christen zeker aan moeten mee werken, het is alleen jammer dat met het huidige bestel zoveel profiteurs binnen komen, zodat de hulpbehoevenden in wat voor vorm dan ook hierdoor in de verdrukking komen.
Akkoord Harald, profiteurs weren want zij maken een goede opvang kapot, én de good will van de bevolking. Maar hoe en wie dat is de vraag.
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 13 juni 2012, 14:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:00
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoe zit 't met Haïtie?
Al die grote RTL shows om geld daarvoor op te halen....
Miljoenen waren er opgehaald. En niet alleen door Nederland, door heel erg |
Mss een nieuw topic Shanita? t Is eigenlijk een heel ander onderwerp.
GrZing!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:08
|
|
|
Met volume op hard (HARD!) en iets harder dan 120 km p/u over de snelweg.
http://youtu.be/93t-yUcYgqU
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 juni 2012, 14:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:27
|
|
|
Ach ja...vind 't veels te verdrietig om er een topic over te beginnen....
'T ging over verdrukten dus ik dacht van ach, ik zet 't ff neer.
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:30
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ja...heel belangrijk.... We wisten waar we het over hadden...het gesprek lag op 1 lijn.... Maar toch ging het mis...maar dat had juist weer met andere dingen te maken...persoonlijke...karaktertrekken...
Een relatie met iemand die niet geloofd??? Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar waar zijn dan de gesprekken???
Je zult juist met een geloofsvraag worstelen en je wilt er over praten... De andere helft zal misschien wel luisteren, maar waar praat je dan over??? Hij of zij weet dat toch misschien weinig of niets over het geloof???
Dan ga je al ""koppel"" al gauw ieder een weg (denk ik) Wat is er niet fijner...je bent naar de kerk geweest...(of ergens anders) hebt daar iets gehoord...en wil daar graag over verder praten...of meer van weten...Wat is het heerlijk dat je daar dan SAMEN...aan kunt werken...praten...wisselen van gedachten...
Ja...ik hoop dat de man of vriend die ik zoek...(of vind) een geloofsovertuiging heeft... |
Natuurlijk wil iedereen een partner die dezelfde geloofsovertuiging cq een christen is....maa rik vind het wel erg kort door de bocht om te stellen dat het niets is omdat je partner "niets: is....Je kan die ervaring hebben dat het een wissel op je huwelijk kan trekken, dat kan natuurlijk.....maar is dat dan de enigste reden waarom een huwelijk strandt? Dat geloof ik nl niet.....bij een goede dialoog en respect voor elkaar kom je er wel uit........ Ik hoop op een partner die mij respecteert om wie ik ben en wat ik geloof.....christen of niet...... En er zijn denk ik naast de nare ervaringen ook veel positieve ervaringen..... Dus mensen: niet zo beperkt denken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 14:38
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Natuurlijk wil iedereen een partner die dezelfde geloofsovertuiging cq een christen is....maa rik vind het wel erg kort door de bocht om te stellen dat het niets is omdat je partner "niets: is....Je kan die ervaring hebben dat het een wissel op je huwelijk kan trekken, dat kan natuurlijk.....maar is dat dan de enigste reden waarom een huwelijk strandt? Dat geloof ik nl niet.....bij een goede dialoog en respect voor elkaar kom je er wel uit........ Ik hoop op een partner die mij respecteert om wie ik ben en wat ik geloof.....christen of niet...... En er zijn denk ik naast de nare ervaringen ook veel positieve ervaringen..... Dus mensen: niet zo beperkt denken! |
Dat is natuurlijk heel persoonlijk hoe je hierover denkt. Ik zelf vind dat ik het allerbelangrijkste in mn leven nml mn relatie met God, met mn partner moet kunnen delen. Daar wil ik ook met hem 1 in zijn. Dus een partner zonder een levend christelijk geloof valt voor mij af.
@Roelande, die op dit gebied graag heel beperkt wil denken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:04
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Dat is natuurlijk heel persoonlijk hoe je hierover denkt. Ik zelf vind dat ik het allerbelangrijkste in mn leven nml mn relatie met God, met mn partner moet kunnen delen. Daar wil ik ook met hem 1 in zijn. Dus een partner zonder een levend christelijk geloof valt voor mij af.
@Roelande, die op dit gebied graag heel beperkt wil denken |
het gaat en ging mij erom dat er hier zo negatief over wordt gedaan.....het kan een persoonlijke keus zijn om het niet te willen maar om ook maar te concluderen dat het niets is...? Dan doe je je medemens tekort.....Voor jou is het niets en dat is een heel andere insteek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:09
|
|
|
Wat doet een Duitser als hij vanavond ziet dat het Nederlands elftal de wedstrijd heeft verloren?
Playstation uit en slapen
(de wens is de vader van de gedachte) Een dag niet gelachen ………..
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 13 juni 2012, 15:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:22
|
|
|
De aankomende 2 uur. Zolang moet ik nog wachten om te weten dat mn 2 jongsten geslaagd zijn. (of korter natuurlijk als ze gezakt zijn, want dan komt er voor die tijd een mentor langs) En ik was vergeten hoe zenuwachtig we ons dan met zn allen voelen
Laatst aangepast door
|
ROELANDE345
|
op woensdag 13 juni 2012, 15:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:32
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | het gaat en ging mij erom dat er hier zo negatief over wordt gedaan.....het kan een persoonlijke keus zijn om het niet te willen maar om ook maar te concluderen dat het niets is...? Dan doe je je medemens tekort.....Voor jou is het niets en dat is een heel andere insteek. |
We doen er niet negatief over!!! We geven een mening...en zoals jij altijd zegt...dat hoeft niet de mening van een ander te zijn!!!
Ik zeg niet dat het""niets"" is...ik zeg dat ik het niet zou willen... En kan het samen...gaat het wel samen...dan is het prima...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:36
|
|
|
Ik ken dat...weet dat nog heel goed....
Zeker toen er 3 maanden van tevoren was gezegd....Deze jongen gaat dat niet redden....
Als je dan slaagt met (ik geloof) 5 zessen... ""Ach...dat was precies wat ik nodig had mams""
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEMIJN232
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 15:42
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | We doen er niet negatief over!!! We geven een mening...en zoals jij altijd zegt...dat hoeft niet de mening van een ander te zijn!!!
Ik zeg niet dat het""niets"" is...ik zeg dat ik het niet zou willen... En kan het samen...gaat het wel samen...dan is het prima... |
Ik reageerde niet allen op jouw topic Zeeland....maar op de verschillende verhalen op het forum hierover.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 16:37
|
|
|
Kan je verleden en leefsituatie ook nog verschil maken hoe je er over denkt ?
1 als je beiden kinderen hebt (uit een vorige relatie)
2 als je beiden geen kinderen hebt? (maar wel een relatie achter je hebt)
3 als je beiden geen relatie en geen kinderen hebt(gehad).
4…………………………….. 5…………………………….. Die vragen stelde ik me zelf en ben er niet uit.
Wat ik wel denk ik als je beiden kinderen hebt(uit een vorige relatie) en je gaat een relatie aan met een ander die een heel andere geloofsovertuiging heeft of die niet geloofd is:
Stel: man heeft 3 kinderen, vrouw heeft 3 kinderen. Die kinderen zijn dan heel anders opgevoed en voorgeleefd.
De kinderen komen (bv co ouderschap) om de week bij pa: die kinderen komen dan bij elkaar om de week………………………………..(dit gaat ook voor mensen met de zelfde geloofsovertuiging op)
Hoe vul je bv de zondag in? De ene keer naar de ene kerk de andere keer naar de andere kerk? Of ieder voor zich met zijn of haar kinderen?
Huis regels worden die om de week aangepast?
Kan je daar met zijn achten een middenweg in vinden?
Zoals ik al aangaf ik ben er niet uit. Misschien krijg ik het al lezend hier helder
Ik denk wel dat je in een huwelijk tussen mensen met een andere of geen geloofsovertuiging meer "moet" investeren in je relatie. Is daar iets mis mee? Denk het niet.
Toevoeging: Ik zat mn eigen verhaal na te lezen en moet nog ff wat kwijt! HUGS! Aan mensen die dit lezen en misschien denken “had ik die “dilemma’s” over kinderen maar. Omdat ze (nog) ongewenst kinderloos zijn(gebleven)
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 13 juni 2012, 17:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 16:54
|
|
|
HARALD940 schreef: | Nou ik ben eruit, ik ben zaterdag weer van de partij. De verjaardag van mijn nichtje, die laat nog ff op zich wachten. |
Fijn dat je'r zult zijn Harald ! Ik kom met de moto, dus geen BBQ-gesleur deze keer !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARIO216
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 17:10
|
|
|
Woensdag 13 Juni, Psalm 72: 1-11; Op alle bergen vrede.
Van Salomo – staat er boven deze psalm. Maar het is nog maar de vraag of Salomo deze psalm gemaakt heeft, want het Hebreeuwse woordje dat hier ‘van’ is vertaald, kan ook ‘voor’ betekenen. Dan hebben we hier dus te maken met een lied dat opgedragen is aan de grote zoon van David, de vorst van vrede, de koning van de sjaloom: Salomo. In elke geval staat Salomo hier model voor een ideale koning. Een model koning. Deze koning heeft oog voor de armen, oor voor de zwakken en een fijne neus voor alles wat goed en schoon en waarachtig is. De psalm is een gebed tot God om hemelse bijstand voor deze koning, zodat hij werkelijk tot een zegen voor stad en ommeland kan zijn, ja voor alle volken en heel de wereld. Je hoort het de dichter denken: wat zou dat mooi zijn, wanneer nu eindelijk de vrede zou dagen, na al die jaren, na al die eeuwen vol krijgsrumoer! Voortaan geen terreur meer, geen dreiging van verdrukking, geen huiveringwekkende taferelen van slachtoffers meer, geen lange stoeten krijgsgevangenen – eindelijk vrede! Je zou willen dat het zover was. Het lijkt er nog niet op. De foto’s in de kranten en de beelden op de buis laten andere koningen zien. Dictators, machomannen die commando’s aanvoeren, terroristenleiders, strijders die maar één ding voor ogen hebben: dood en verderf. Zelfs Salomo bleek niet de koning die de wereld vrede bracht. Jezus misschien? Dat moet nog blijken. Dat zál eens blijken! Van Hem geloven we dat Hij het is.
Geef, Heer, de koning uwe rechten en uw gerechtigheid aan’s konings zoon, om uwe knechten te richten met beleid. Dan ruist op alle bergen vrede, heil op de heuvlen top. Hij zal geweldenaars vertreden, maar armen richt hij op.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
DJES101
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 17:14
|
|
|
LIENTJE810 schreef: | zo te zien heeft iemand de organisatie overgenomen;) hoor wel hoe het afloopt |
hey lientje had je al een datum in gedachten ?
|
|
Naar boven |
|
|