Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 06:50
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik heet geen Jo.
En,
Wat bedoel je? |
Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je .
Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? ).
Laatst aangepast door
|
HERMAN968
|
op woensdag 13 juni 2012, 06:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOL252
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 07:24
|
|
|
“You can't stay in your corner of the Forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes.”
-- A.A. Milne, Winnie-the-Pooh
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 13 juni 2012, 07:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 08:45
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Natuurlijk heet je geen jo maar Shanita. Jo is zo'n tussenwoordje dat in Vlaanderen in bepaalde streken veel gebruikt wordt. Het geeft iets zachtjes weer in de formulering. Dus stoor je hier écht niet aan. Mooi van je dat je op mijn vragen wil ingaan. Het siert je .
Het betreft eigenlijk in welke mate heeft die reformatorische hulpverlener je geholpen in je herstel, in je relatie tot God. Ik ken namelijk enkele vrouwen die ermee te maken hebben. Ik wil wel bijstaan maar voel me te onbekend met het thema. Kun je hier iets over vertellen (of is dit niet de juiste topic ? ). |
het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige. Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen... Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 08:46
|
|
|
Tineke986 schreef: bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?
ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14 Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.
Willemijn schreef: Bij jou werkte het niet maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is????? Er zijn ook best wel huwelijken waar dat prima samengaat in wederzijds respect......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:09
|
|
|
XABIA794 schreef: | het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige. Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen... Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna... |
Mooi stukje helemaal mee eens ! Ook mooi om de oproep van Santia te lezen.
Door hier zo open dingen te delen kan je mensen al heel erg helpen denk ik. Ook omdat de jonge vrouw die dit onderwerp begon ergens schreef: “vooral omdat er in de kerk veel te weinig over gesproken wordt. Tenminste ik ervaar dit. Daarom heb ik het topic toendertijd ook geopend.”
veel mensen herkennen dit misschien.
Laatst aangepast door
|
YES356
|
op woensdag 13 juni 2012, 09:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:18
|
|
|
XABIA794 schreef: | het is ook niet de bedoeling om iedereen te kunnen bijstaan/helpen. Met sommige zaken en situaties gaat men beter naar een deskundige. Daarom dat er ook zoveel gekwetst wordt vanuit "goed bedoelde" bemoeienissen en bijbelversstenen... Vaak heeft men geen flauw idee van inleving in een anders situatie, en dan denkt men te helpen met een adviesje of een bijbels advies, en eigelijk geef je vaak de persoon nog een trap achterna... |
Mee eens! En nog ff ter aanvulling...het sleutelwoord is luisteren, luisteren en nog 's luisteren en verder niets!! Dat is wat je kunt doen om iemand bij te staan!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:28
|
|
|
Bid maar herman,dat god de juiste hulpverleners op hun weg stuurt, zoals jezelf schrijft zijn deze dingen je onbekend. Je kan goed bedoeld,inderdaad in plaats van de persoon te helpen, diegene kwetsen.
En lieve knuffel voor je shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:35
|
|
|
PETRA411 schreef: | Bid maar herman,dat god de juiste hulpverleners op hun weg stuurt, zoals jezelf schrijft zijn deze dingen je onbekend. Je kan goed bedoeld,inderdaad in plaats van de persoon te helpen, diegene kwetsen.
En lieve knuffel voor je shanita |
Even een geheel andere vraag.... Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????
Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed) Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet... Hoe zit dat nu???????
Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p
(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:38
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Even een geheel andere vraag.... Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????
Zeer verwarrend.....niet om die knuffel (jullie knuffelen maar af...is mij goed) Maar we hebben namelijk hier ook een schuilnaam van iemand die Shanita heet... Hoe zit dat nu???????
Petra...als je eigenlijke naam Shanita is...blijf dan je schuilnaam gebruiken s.v.p
(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is) |
de knuffel is voor shanita bedoeld,sorry voor de verwarring
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:39
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Even een geheel andere vraag.... Hier wordt een ""knuffel"" gegeven door iemand die als naam hier Petra heet...maar knuffelt met de naam Shanita?????????????????????
(Zeeland...die Ineke heet...maar wel duidelijk is) |
Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:42
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken. |
Mijn schuilnaam is petra,me echte naam mirjam de lieve knuffel was bedoeld voor shanita,als reactie op haar schrijven over haar pijnlijke verleden. EN DUS NIET VOOR HERMAN BEDOELD
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:44
|
|
|
PETRA411 schreef: | Mijn schuilnaam is petra,me echte naam mirjam de lieve knuffel was bedoeld voor shanita,als reactie op haar schrijven over haar pijnlijke verleden. EN DUS NIET VOOR HERMAN BEDOELD |
Voor mij was dat duidelijk hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:44
|
|
|
Ja...heel belangrijk.... We wisten waar we het over hadden...het gesprek lag op 1 lijn.... Maar toch ging het mis...maar dat had juist weer met andere dingen te maken...persoonlijke...karaktertrekken...
Een relatie met iemand die niet geloofd??? Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar waar zijn dan de gesprekken???
Je zult juist met een geloofsvraag worstelen en je wilt er over praten... De andere helft zal misschien wel luisteren, maar waar praat je dan over??? Hij of zij weet dat toch misschien weinig of niets over het geloof???
Dan ga je al ""koppel"" al gauw ieder een weg (denk ik) Wat is er niet fijner...je bent naar de kerk geweest...(of ergens anders) hebt daar iets gehoord...en wil daar graag over verder praten...of meer van weten...Wat is het heerlijk dat je daar dan SAMEN...aan kunt werken...praten...wisselen van gedachten...
Ja...ik hoop dat de man of vriend die ik zoek...(of vind) een geloofsovertuiging heeft...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:45
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Voor mij was dat duidelijk hoor! |
voor herman misschien niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:47
|
|
|
PETRA411 schreef: | de knuffel is voor shanita bedoeld,sorry voor de verwarring |
Inmiddels heb ik je begrepen hoor....het is goed!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:50
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Dat moet je dus maar net weten, ik wist dat niet en voor mij was het dus duidelijk dat de knuffel voor Shanita (ja welke is het nu??) bedoelt is. Niet zo'n handige zet, Zeeland, om dit openbaar te maken. |
Geen goede zet???
Ach...ik heb al eens in het begin gezegd...ik heb niets te verbergen...iedereen mag het weten...last van jaloerse exen...of gewelddadige vrienden zijn er niet in mijn leven... Al spreekt niemand me zo aan...in de chat weten ze mijn echte naam ook... Echt het is geen verkeerde zet...ik zie het geheime er niet van in...
(Maarre...laat gewoon iemand zijn schuilnaam gebruiken hoor!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOSINA022
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 09:55
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Geen goede zet???
Ach...ik heb al eens in het begin gezegd...ik heb niets te verbergen...iedereen mag het weten...last van jaloerse exen...of gewelddadige vrienden zijn er niet in mijn leven... Al spreekt niemand me zo aan...in de chat weten ze mijn echte naam ook... Echt het is geen verkeerde zet...ik zie het geheime er niet van in...
(Maarre...laat gewoon iemand zijn schuilnaam gebruiken hoor!!!) |
Met geen goede zet bedoeld ik dat je de echte naam van iemand anders bekend maakte (en wat ook nog niet klopte), niet die van jou zelf. Voor mijzelf kan ik er ook niet mee zitten, maar dat kan ik niet voor een ander bepalen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:07
|
|
|
Men kan misschien vooral de aandacht eens op "beleving" plaatsen.
Als men het ongelijk span vooral uit het oogpunt bijbelse "wet" zien, komen we vanzelf weer een heleboel obstakels tegen. De overgrootmoeder van David was een Moabitische en bij (ik dacht) Nehemia zie je dan weer dat de werken niet verder werden gezet omdat men in ongelijk span was gehuwd. Het volk Israël kreeg toen de opdracht om allen te scheiden. (God is tegen scheiding)
Ik spreek nu lauter vanuit men eigen beleving... !!! Met men ex had ik een huwelijk in ongelijk span (omdat ik later tot geloof was gekomen). We hebben ons huwelijk vooral niet kunnen "redden" door onze verschillende levensvisies. Het hoogste doel dat ik me nu hier op aarde met een partner zou willen voorstellen, is de beleving in mijn wandel met God. Stel je eens voor om samen op opwekking "samen" God te aanbidden... Is dit een wet? Ik denk vooral dat eenheid in ziel en geest beter werkt, en deze instelling een "goed advies" is opdat je meer zegen zou ervaren
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:09
|
|
|
Hai Petra, bedankt voor de knuffel.
Ik begrijp je wel Zeeland, van beter niet met mijn echt naam posten.
In mijn geval zal ik dat wel kunnen, maar heb ik redenen om met een nickname te schrijven. Ook al zou ik ook wel onder mijn eigen naam kunnen schrijven.
Ik zelf denk dat hievan veel meer meiden en vrouwen slachtoffer van zijn, als er nu wordt gedacht. En..niet te vergeten mannen en jongens.
Maar daar opingaan, daar vraagt dit topic niet om.
Alleen in zeldzamen gevallen als ik iets lees, reageer ik ff, omdat ik wéét..
Ik besef dat ik lang niet de enige ben, seksueel kindermisbruik gaat altijd gepaart met gewoon kindermishandeling, fysiek, geestelijk en emotioneel, of beide. En vaak doen de daders, al dan niet met behulp van hun partner, naar de buitenwereld, alsof er niets aan de hand is, sterker nog, alsof het hier een voorbeeld gezin betreft.
En toch, ik heb ook erg veel mooie jeugherinneringen. en volwassenherinneringen.
Voor degene die erover willen lezen er is veel literatuur over.
En nu weer naar het onderwerp?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 juni 2012, 10:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:16
|
|
|
Ben in dubio wat ik zaterdag zal meenemen: tiramisu, pannenkoeken, taart of nog iets anders
Zullen we erover stemmen?
GrZ!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:22
|
|
|
JOL252 schreef: | “You can't stay in your corner of the Forest waiting for others to come to you. You have to go to them sometimes.” |
Egwel!!
Zaterdag 16 juni om 12 uur bijvoorbeeld...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:28
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | van een moeder speciaal voor alle "jonkies" onder ons:
Nothing is really lost until your mom can't find it |
Hahaha, ik heb een vriend daar gaat hetzelfde op, iets is niet echt kwijt, zolang ik het nog niet gevonden heb. (voor hem dus).
Zelfs door de telefoon: 'heb je hier al gekeken en kijk daar es etc.'.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 13 juni 2012, 10:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:36
|
|
|
What you are is God's gift to you.....
What you make of yourself, is your gift to God
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
TINK100
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:37
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ben in dubio wat ik zaterdag zal meenemen: tiramisu, pannenkoeken, taart of nog iets anders
Zullen we erover stemmen?
GrZ! |
pannenkoeken, pannenkoeken, pannenkoeken....!!!!
( zijn koud en warm te eten, jammie )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:45
|
|
|
Luc 16, 10,11
10 Wie in zeer weinig getrouw is, is ook in veel getrouw. En wie in zeer weinig onrechtvaardig is, is ook in veel onrechtvaardig. 11 Indien gij dus niet getrouw geweest zijt ten aanzien van de onrechtvaardige Mammon, wie zal u dan het ware goed toevertrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:51
|
|
|
WILLEM618 schreef: | De bereidheid van mensen is niet zo groot, als je het mij vraagt. Alles overgeven en in geloof en vertrouwen leven, is in alles afzien van eigen kunnen. HET IS VOLBRACHT, betekend ook, dat er niets van ons bij hoeft, maar ook niet bij kan. En dat Abraham slaagde, was niet het opofferen van zijn kind, maar van zijn eeuwig leven. Izak was zijn kind, waaruit de Heere Jezus geboren moest worden. Dat offerde hij op. En die vraag lijkt toch bijhoorlijk onmogelijk, lijkt mij. Zit je 20 jaar te wachten op de uitvoering van een belofte van God, en vervolgens mag je die belofte gaan offeren. En niet Abraham slaagde, maar God die dat geloof in hem gegeven had. En in dat vertrouwen, dan is het leven nooit hulpeloos. Maar ik kan niet zeggen dat het altijd een feestje is. Toen David gezalft was tot koning over Israël, toen moest hij vluchten. Was dat altijd een feest? Toen hij zei "David nu zeide in zijn hart: Nu zal ik een der dagen door sauls hand omkomen (Sam 27:1)". En later, toen hij op de vlucht was voor zijn eigen zoon? En heel het boek Job is een opeenvolging van onmogelijkheden. Toen job op de ashoop zal, zal hij echt niet hebben geroepen dat het een feestje was. Maar wel is waar, dat het soms uitzichtloos kan lijken, het is nooit hopeloos. Maar dat is niet omdat het om Abraham, David, of Job ging, maar omdat God zelf zorgt dat Zijn werk door gaat. Hij gaf geloof, en dan kan je alles hebben, omdat Hij het heeft gedaan. HET IS VOLBRACHT, dat is het enige wat teld. Maar onze ogen zijn niet altijd zo groot dat we dat zien, maar als God Zijn Geest zend, DE TROOSTER, dan is het wel een uitzien naar dat feest, wat niet in dit leven werkelijkheid word, maar na dit leven.
Van wie veel gegeven is, zal veel geëist worden. Rijken zijn er, de Bijbel staat er ook vol mee, en geloof ook, dat als God voorspoed geeft, dat rijkdom ook een zegen is. Maar ook een verantwoording. Maar voor zowel rijkdom als voor armoede geld, dat het wel een verleiding is. spreuken 30: 8-9: armoede of rijkdom geef mij niet; voed mij met het brood mijns bescheiden deels; Opdat ik, zat zijnde, U dan niet verloochene, en zegge: Wie is de Heere? of dat ik, verarmd zijnde, dan niet stele, en den Naam mijns Gods aantaste. Ik denk dat alles, waarin we niet zien op God, maar ons hart er op zetten, ons van God afhoud. Maar geeft ons God geloof, dan is het goed wat God doet. |
Ik heb ook een keer een preek gehoord die ging over wat je schrijft.
Dat zowel rijkdom als armoede verleidingen met zich meebrengt.
Rijkdom, daar is de verleiding, dat men op zijn bezit en geld gaat vertrouwen. En armoede daar is de verleiding, dat men gaat stelen. Was een Gereformeerd Vrijgemaakte preek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|
|
Geplaatst: woensdag 13 juni 2012, 10:56
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Het grote lobby campagne voor Beun ...om zijn toekomstige baan als hoofd IT of ICT van Christianmatch te verwezenlijken.
Steunbetuigingen van:
Bert, Leonard, Herman388, ..... vul je steunbetuiging in... |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN388
|