ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3914 3915 3916 3917 3918 3919 3920 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
DJES101

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 05:53

WILLEM618 schreef:
Ik begin het verband een beetje kwijt te raken.
zielsbanden zijn er mijns inziens met mensen van een gelijke strekking. Broeders en zusters in Christus zijn mijns inziens met een zielsband aan elkaar verbonden, al voel je die niet altijd. Maar ook de natuurlijke mens heeft een zielsband, in vijandschap tegen God.
En heel het oordelen en veroordelen, geeft aan dat een mens nog wat is. Weten we wie we zijn, en waartoe we in staat zijn, dan geloof ik er niet in, dat er nog behoefte is aan oordelen en veroordelen. Dan word het een wonder, dat we nog voor zoveel bewaard worden.

AMEN!
En een stempel geven aan zonde, alles wat een mens doet uit zichzelf, is zonde. Er is niemand die God zocht, ook niet één. Maar God maakt, en geeft, dat Hij zoekt, en die mens gaat ook zoeken. Maar dat is genade, nooit iets wat we op onze naam kunnen zetten. Dus waarom geoordeeld over een ander?

over hoe ik denk over sex, ben ik al uitgebreid op ingegaan, dus is duidelijk denk ik. En anders hoor ik het graag
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 05:58

BEUN656 schreef:
Nou, ik zit me nu af te vragen of Christian Match wel een logische keuze is als je geen geloofsovertuiging hebt. Er zijn namelijk miljoenen seculiere dating websites. Keuze zat dus. Voor de rest heb je wel een punt...

Hier heb je een punt Beun Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:03

duidelijk de andere topics niet gelezen Boze smiley

probeer het topic eens 'wat heb ik geluisterd onder de preek' beun!!

Laatst aangepast door
HANNAH810
op dinsdag 12 juni 2012, 08:04
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:38

Ik ben de goede herder. De goede herder staat zijn leven voor de schapen af.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:39

BEUN656 schreef:
LOL! Lachende smiley

Vind er niks leuks aan. als iemand over bepaalde dingen anders denkt,kan je elkaar toch nog wel met respect blijven behandelen.
Voor mij komt het zeer onrespectvol over naar yes, verbreekt het een communicatie over een onderwerp warop ieder het recht heeft om zijn mening neer te schrijven. Zonder daarmee onrespectvol te worden behandeld.
enfin ik ben hier uitgelezen, best verslavend zo,n forum volgen.interesant andere hun mening lezen, maar jammer als het niet op een respectvolle manier na elkaar kan.
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:39

CARMEN073 schreef:
My favourite.....

http://www.youtube.com/watch?v=Scus9teTdjo&feature=related

GrZing!

yeah, let's singA! Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 08:44

antwoord een zot naar zijn dwaasheid niet.
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA411

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:09

YES356 schreef:
Mooi moment van de dag. Om mooie gesprekken,reacties via chat en mail van cmm ers te krijgen. M.b.t. “riooljournalistiek” (riooljournalistiek = waarbij sensatie en roddel belangrijker worden geacht dan een waarheidsgetrouwe weergave van de feiten)
Thanks!! All!!
Kussende smiley Knipoog smiley

Mattheus 5-11
Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om mijnentwil. Verblijdt u en verheugt u,want uw loon is groot in de hemelen, want alzo hebben zij de profeten voor u vervolgt.

Dus je moet eigenlijk niet raar staan te kijken als je over geloof op een forum schrijft er bepaalde mensen minder leuk op je gaan reageren, en als ze met leugens reageren, weet je eigenlijk helemaal waardoor het komt.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:18

Maar Jezus antwoordde hem niet
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:22

PETRA411 schreef:
Mattheus 5-11
Zalig zijt gij, wanneer men u smaadt en vervolgt en liegende allerlei kwaad van u spreekt om mijnentwil. Verblijdt u en verheugt u,want uw loon is groot in de hemelen, want alzo hebben zij de profeten voor u vervolgt.

Dus je moet eigenlijk niet raar staan te kijken als je over geloof op een forum schrijft er bepaalde mensen minder leuk op je gaan reageren, en als ze met leugens reageren, weet je eigenlijk helemaal waardoor het komt.

[color=#0000FF][i]De briezende leeuw is goed zichtbaar, geen gevaar Jo. Klopt Petra,maar ook als de "engels des lichts".
[/i][/color] Knipoog smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:24

YES356 schreef:
Maar Jezus antwoordde hem niet

Kun je wat meer context geven Yes, waar vinden we dit terug in de Bijbel?
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 09:27

christenen zijn net mensen..
oh verkeerde topic... moet eigenlijk bij kreet v.d. week.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 10:50

PETRA411 schreef:
Ik haal uit het nieuwe testament ,het nieuwe verbond,dat man en vrouw samen 1 zijn. en dan denk ik, stel ik word verliefd,trouwen zou ik niet snel doen, want ik heb ook kinderen.zou ik een relatie krijgen met sex erbij zijn we ergens 1,alleen we wonen in verschillende huizen en later wanneer het zover is in 1 huis en trouwen, want dat doe je niet zo snel met kinderen.

en dan denk ik weer aan de sameritaanse vrouw bij de put,jezus zei , die gij nu hebt is uw man niet, tegen de vrouw. en dan kan ik erzoveel over denken, wat houden die woorden in, in die tijd, kon het niet denk ik met een man die niet je man is. misschien was het wel een man die haar alleen gebruikte en vond jezus dat niks omdat de bedoeling is dat je ook voor elkaar zorgt. Etc. zoveel kan je er over denken, ik kan er ook niet iets uit halen waardoor ik denk,jezus zegt het mag niet petra met een man sex waarmee je niet getrouwd bent.
Of intrepetreer ik de woorden van de bijbel naar me eigen belang? zie ik het verkeerd? Ik denk... van niet.

Ik vind niet dat je het verkeerd ziet.

Die sameritaanse vrouw had vijf mannen gehad, nou jij niet.

En, niet geheel onbelangrijk, Jezus zeide: "en die gij nu hebt is uw man niet". Met andere woorden, het was niet serieus met degene met wie ze nu ging, 'een scharrel voor een paar dagen', zo wordt dat nu onder andere genoemd.

Maar ja. Als je een serieuze liefdesrelatie krijgt met een man, dan kan je dus wel stellen dat het je man is Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 juni 2012, 11:30
Naar boven

Auteur Bericht
CARMEN073

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:30

Verdraagt elkanders moeilijkheden...
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:50

XABIA794 schreef:
Wel apart om even te noemen dat we dan ons in dezelfde boeken verdiepen, en toch ook weer veel verschillen in de interpretatie hiervan...
Wilkins werk is vooral gericht op bevrijding. Ik vind het onterecht dat je dan alles maar plaatst onder de noemer ontucht.
tussen seksverslaving en celibatair leven zijn vele nuances ...
De boeken van Wilkin, Ouweneel, Anderson en zo meer hebben me ook veel geholpen in mijn levenswandel met de Here.
En toch vind ik het strakke denken in hun visie niet terug zoals jij dat interpreteert.
Net als bij het Woord haal je een klein stukje eruit om een bepaalde onderwerp te ondermijnen.
Hun schrijven is vaak een verrijking op Gods Woord, doordat ze hier goed over nadenken, doch is niemand onfeilbaar en heeft niemand de waarheid in pacht.
Het gaat hier vooral ook over onderscheiding in vlees en geest.
Je gooit in jou vorig schrijven (weliswaar tussen haakjes) ook weer allerlei handelingen op als "zonde" terwijl ze er gewoon niet staan.
En voor alle duidelijkheid, het gaat er hier vooral niet om "zonde" goed te spreken. Het gaat hier vooral over het vraagstuk over "zonde" op zichzelf.
Je kan niet zomaar alles onder hoererij plaatsen.

Ik weet dat de boeken van wilkin van de kamp over bevrijding gaan. maar dat je dat wat ik schrijf gelijk aan zijn boeken toeschrijft vlgs mij heb ik dat niet zo gebracht. Ik heb zijn boeken eerder geadviseerd omdat ik dus ook denk dat dat de mensen ook op weg kan helpen daar hij vele aspecten behandeld. En wilkin is ook heel duidelijk over sex dat dat voor het huwelijk bestemd is net als in de bijbel. Sorry, maar het lijkt erop dat jij mij niet begrijpt, maar dat maakt niet uit.

Jij mag vinden wat je vindt over hoererij en ontucht en ik mag plaatsen wat ik van hoererij en ontucht vind. Daar is het forum voor. Dat je het niet met mij eens bent van wat ik vind, kan ik begrijpen maar kom mij niet zeggen wat ik wel of niet onder hoererij kan plaatsen, ik beslis daar zelf over. Staat het je niet aan, jammer dan. Ik vind wat ik vind en voor de rest moet ieder het voor zichzelf weten wat die wil vinden. Ik dwing niemand om het te accepteren of over te nemen, laat dat duidelijk zijn.

We zitten op het forum elkaars meningen te delen over het onderwerp sex voor het huwelijk. Laten we dat op een volwassen en respectvolle manier doen zonder persoonlijk te worden zoals uitigen over strakke denken, angstig geloof etc. Want ik begin al die persoonlijke opmerkingen naar mijn adres zat te worden. Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 11:50

Elia en de weduwe van Sarefat
7 Doch na verloop van tijd droogde de beek uit, omdat er geen regen in het land gevallen was. 8 Toen kwam het woord des HEREN tot hem: 9 Maak u gereed, ga naar Sarefat, dat aan Sidon behoort, en houd daar verblijf. Zie, Ik heb daar een weduwe geboden u te verzorgen. 10 Daarop maakte hij zich gereed en ging naar Sarefat. Toen hij bij de stadspoort kwam, zie, daar was een weduwe bezig hout te sprokkelen. Hij riep haar toe en zeide: Haal mij toch in een kruik een weinig water, opdat ik drinke. 11 Toen zij het ging halen, riep hij haar na en zeide: Breng mij ook een bete broods mee. 12 Daarop zeide zij: Zo waar de HERE, uw God, leeft, ik heb geen broodkoek, maar enkel een handvol meel in de pot en een weinig olie in de kruik.

En zie, ik ben bezig een paar stukken hout te sprokkelen. Dan wil ik het thuis voor mij en mijn zoon gaan bereiden, en als wij het gegeten hebben, moeten wij maar sterven. 13 Doch Elia zeide tot haar: Vrees niet, ga het thuis bereiden, zoals gij gezegd hebt, doch bereid mij daarvan eerst een kleine koek en breng mij die hier; voor u en uw zoon kunt gij het later bereiden. 14 Want zo zegt de HERE, de God van Israël: Het meel in de pot zal niet opraken, en de olie in de kruik zal niet ontbreken tot op de dag, waarop de HERE regen op de aardbodem geven zal. 15 Daarop ging zij heen en deed, zoals Elia gezegd had, en een tijdlang at zij, evenals hij, en haar huis. 16 Het meel in de pot raakte niet op, en de olie in de kruik ontbrak niet, naar het woord des HEREN, dat Hij door de dienst van Elia gesproken had.
17 Na deze gebeurtenissen werd de zoon van de vrouw des huizes ziek: ja, zijn ziekte werd zeer hevig, totdat er geen adem in hem overbleef. 18 Toen zeide zij tot Elia: Hoe heb ik het met u, man Gods? Gij hebt bij mij intrek genomen om mijn ongerechtigheid in herinnering te brengen, en te maken, dat mijn zoon sterft. 19 Daarop zeide hij tot haar: Geef mij uw zoon. Toen nam hij hem uit haar schoot, droeg hem naar het bovenvertrek, waar hij verblijf hield, en legde hem op zijn bed. 20 Daarop riep hij tot de HERE en zeide: HERE, mijn God! Doet Gij zelfs de weduwe, bij wie ik als vreemdeling vertoef, het onheil aan, haar zoon te laten sterven? 21 Toen strekte hij zich driemaal uit bovenop het kind en riep tot de HERE en zeide: HERE, mijn God! Laat toch de ziel van dit kind in hem terugkeren.

22 En de HERE hoorde naar de stem van Elia, en de ziel van het kind keerde in hem terug, zodat het levend werd. 23 Toen nam Elia het kind, droeg het uit het bovenvertrek naar beneden in huis en gaf het aan zijn moeder. En Elia zeide: Zie, uw zoon leeft. 24 Daarop zeide de vrouw tot Elia: Thans weet ik, dat gij een man Gods zijt, en dat het woord des HEREN in uw mond waarheid is.

1 Kon 17-7:24

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 12 juni 2012, 11:53
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:05

HANNAH810 schreef:
duidelijk de andere topics niet gelezen Boze smiley

probeer het topic eens 'wat heb ik geluisterd onder de preek' beun!!

dat is jou invulling...
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:05

LINNY170 schreef:
God centraal in elkaars leven..en dat samen kunnen delen...iets mooiers is er toch niet :D

Ik ben het met je eens. Om God samen met je partner te kunnen dienen en zoeken is het naar mijns inzien wel belangrijk dat je op 1 lijn bent met elkaar mbt het geloof. Voor mij is dat in idg wel belangrijk.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:06

HENK393 schreef:
Is er wel echt zoveel armoede in nederland?
er word op dit moment genoeg geld uitgegeven aan oranje......
blijkbaar gaat het nog niet zo slecht Knipoog smiley

Ja, daaraan kan je het zien.

Blijkbaar nogal een dom iemand....
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:08

SHANITA130 schreef:
Ja, daaraan kan je het zien.

Blijkbaar nogal een dom iemand....

Inderdaad Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:11

SHANITA130 schreef:
Ik vind niet dat je het verkeerd ziet.

Die sameritaanse vrouw had vijf mannen gehad, nou jij niet.

En, niet geheel onbelangrijk, Jezus zeide: "en die gij nu hebt is uw man niet". Met andere woorden, het was niet serieus met degene met wie ze nu ging, 'een scharrel voor een paar dagen', zo wordt dat nu onder andere genoemd.

ik was er niet bij.... misschien had ze wel een hele liefdevolle relatie? echtscheidingen waren er toen nog niet. misschien kun je dit hier wel vergelijken? 4x een soort echtscheiding na een in eerste instantie een liefdevolle relatie?

Laatst aangepast door
HENK393
op dinsdag 12 juni 2012, 12:23
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:14

Als jij mij quote en er vervolgens zelf iets tussen gaat schrijven lijkt het net of ik dat schreef. Staat namelijk "Shanita schreef".
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:19

FLOWERFUL304 schreef:

Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Waar het topc mee begon:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE VIND DAT EEN ANDER WEL OF NIET MOET DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN WOORDEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)

Staan mooie stukken geschreven intussen !!!
Ik heb er wat ik er zelf van vind,tegenaan kijk, en mee om ga al eerder geschreven.
Lees het graag hier hoe anderen er mee ook mee omgaan.
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:25

SYNNIE481 schreef:
Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Gelukkig heb je geleerd Synnie, en ben je daarin wijs geworden. Ik vind mooi, hou daaraan vast het zal je beschermen tegen heel veel verkeerde keuzes.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:28

@Henk393: Thank You!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:34

En Jezus zeide: Ga heen en zondig niet meer....

sorry.... 6 woorden
Naar boven

Auteur Bericht
HENK393

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:35

SHANITA130 schreef:
@Henk393: Thank You!
alstu Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
FLOWERFUL304

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 12:39

HENK393 schreef:
1. wie zegt dat flowerfull angst heeft met hààr geloof?
2. het is jou interpretatie om te zeggen dat het een star geloof is.... Omdat het omdat het anders is dan jy geloofd?
3. de mensen die het scheven waren wel geïnspireerd door God zelf....

dank je henk
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:04

YES356 schreef:
FLOWERFUL304 schreef:

Blijven jullie aub bij het onderwerp zonder persoonlijk te worden over mijn levenswijze of denken wat het vlgs julie wel of niet is en wat jullie conclusie daar ook over is.
Bij voorbaat dank.

Waar het topc mee begon:
1.Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk.
(NIET WAT JE VIND DAT EEN ANDER WEL OF NIET MOET DOEN)

2. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan?
(NIET WAT JIJ ER VAN DENKT VAN EEN ANDER, MAAR WAAROM JIJ HET ZOU WILLEN)

3.Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God?
(OF JIJ DAT KAN OVER JE EIGEN WOORDEN,DADEN ,GEDACHTEN))

4. Ook wil ik weten hoe jullie over zelfbevrediging denken.
(HOE JE DAAR ZELF MEE OMGAAT)

Staan mooie stukken geschreven intussen !!!
Ik heb er wat ik er zelf van vind,tegenaan kijk, en mee om ga al eerder geschreven.
Lees het graag hier hoe anderen er mee ook mee omgaan.

Hai Yes,

1. Nou daar heb ik al meerdere verschillende meningen over gehad.
Eerst toen ik pas gelovig was toen ik 18 was, en de jaren erna heel rigide gevoel uitgeschakeld en naar de letter geleefd, dus none.

Toen na enkele jaren, zo'n 5 jaar later, toen ik een christelijke stroming verliet, en bij de gereformeerde vrijgemaakten kwam, ja, toen zag ik een relatie als een relatie en niet slechts een huwelijk als relatie.

2. Waarom? Nou omdat ik dus een relatie als een relatie begon te zien en niet slechts een huwelijk als een relatie. Kwam ook door de vele slechte huwelijken en echtscheidingen die ik om me heen zag in de christelijke wereld. en in de niet-christelijke wereld zoveel stellen gelukkig getrouwd of samenwonenend, of in een relatie.
Dus toen kwam ik tot de conclusie dat een huwelijk benauwend kan werken.

3. Verantwoorden naar God? Ja, natuurlijk.
Ik dacht dat het Gods bedoeling nooit kan zijn, dat een huwelijk benauwend voelt.
Dus ik dacht van wat zou God liever zien, een christelijk huwelijk met een hoop ellende, of een liefdevolle vreugdevolle relatie.

Maar ja, ben nu alweer wat jaartjes verder, en nu interesseerd 'het' me eventjes niet. Heb goede vrienden, bevredigend leven en als ik iemand tegenkom, is dat fijn. Kom ik niemand tegen ook goed.

Ben erachter dat goede vrienden heel belangrijk zijn.
Sex staat op een laag pitje bij mij nu.
Ik zit in een fase waarin mijn geloof(svertrouwen) zich heel erg verdiept.
Ja, en dat is voor mij veel belangrijker nu.
Nou voedt ik het ook niet, moet ik erbij zeggen.
Ik heb een 'vind het wel belangrijk maar het interesseert me nu ff niet zo' periode.

4. Zelfbevrediging, zie bovenstaande. Ja, bij mannen ligt dat anders.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 juni 2012, 13:12

HENK393 schreef:

ik was er niet bij.... misschien had ze wel een hele liefdevolle relatie? echtscheidingen waren er toen nog niet. misschien kun je dit hier wel vergelijken? 4x een soort echtscheiding na een in eerste instantie een liefdevolle relatie?

Moet helaas weer werken nu, ga er later op in.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3914 3915 3916 3917 3918 3919 3920 ... 6194 Volgende
Pagina 3917 van 6194