Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 07:52
|
|
|
YES356 schreef: | Heel mooi! dit onderwerp. Bij het lezen van het vers dat je er bij schreef heb ik dat lied even geluisterd. Het vers er voor vind ik ook heel mooi. Bij dit onderwerp
Heer, ik wil uw liefde loven, al begrijpt mijn ziel U niet. Zalig hij/zij, die durft geloven, ook wanneer het oog niet ziet. Schijnen mij uw wegen duister, zie, ik vraag U niet: waarom? Eenmaal zie ik al uw luister als ik in de hemel kom!
Mooi om alles wat er geschreven is te lezen |
DIT...HELE LIED...MET ALLE VERZEN....heeft al veel betekent voor me....
Schijnen mij UW wegen duister...(heb ik al veel geroepen) Vader wat GIJ doet is goed (moet me nog meer gaan leiden)
(Kom tot ontdekking dat ik nog veel moet leren, maar een heel mooi lied!!!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 09:51
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | DIT...HELE LIED...MET ALLE VERZEN....heeft al veel betekent voor me....
Schijnen mij UW wegen duister...(heb ik al veel geroepen) Vader wat GIJ doet is goed (moet me nog meer gaan leiden)
(Kom tot ontdekking dat ik nog veel moet leren, maar een heel mooi lied!!!) |
Mooi, en erg waar.
En troost je Zeeland, je bent niet de enige die daarin nog heel veel moet leren, dat geld voor mij niet anders.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 09:54
|
|
|
YES356 schreef: | Erger u niet! Verbaas u alleen!!! mocht de moed u toch in de schoenen zinken , ga dan op uw kop staan wie de schoen past trekke hem aan! |
op je kop staande je schoenen aantrekken, en dan schoenen die naar beneden zinken??
dan zit je straks met zolen in je hersenpan ipv grijze massa, YES!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
WILLEM618
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 09:59
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Waarin verschilt het sexuele leven zich van een christen dan met iemand die dit niet is Inge ? |
In mijn beleving in de eerste plaats niet zoveel Herman. Pas het besef, dat alles wat we doen, buiten het tot eer leven van God, zonde is, maakt dat het anders is. Ik zou hier graag de vraag bij willen stellen: Waarin verschilt ons leven van iemand die geen christen is? Dan geld het niet alleen voor het sexuele, maar voor heel ons leven. En is ons leven erop gericht, om tot eer van God te leven, en in Hem te genieten van alles wat Hij ons geeft, dan gaan we liefdevol om met onze naaste, en hebben we met al onze krachten God lief. En liefdevol omgaan met onze naaste, betekend ook dat we waardevol omgaan met onze geliefden. En daarin ook waardevol te genieten van hem/haar maakt in ieder geval al een verschil met hen die goedkoop met een geliefde omgaan. Christen of niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 10:58
|
|
|
PETRA411 schreef: | Dankje thomas en yes, nou nog een "slachtoffer" zien te vinden Maar serieus, inderdaad bij mij raakt het verstand een beetje op de achtergrond als ik verliefd word. |
bij de meesten denk ik hoor Petra. En het schijnt dat je als vrouw vooral voor de geur van een man gaat (vandaar dat die date met een schapenboer niks werd haha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 11:04
|
|
|
Nog even een reactie.
Ik kan me best wel heel goed voorstellen dat iemand niet eerst wil trouwen om seks te hebben als ie een fijne relatie heeft.
Ik heb dat ook gehad hoor.
Maar ja nu ben ik single.(wat een woord....)
In ieder geval, wat ik wou zeggen, ik ben goede vrienden met enkele mensen en dat is ook wel heel veel waard hoor. Dat je zulke goede vrienden hebt, dat je daar zo jezelf bij kan zijn alsof het familie is, zoiets.
Ik heb een tijd geleden ergens gelezen dat de energie enzo wat je kwijt kan in seks, dat je dezelfde energie ook kwijt kan in bijvoorbeeld creatief zijn, sporten goede films en goede boeken en dat soort dingen.
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. De een zal seks hebben bij een goede relatie. Een ander zou eerst trouwen. Dat moet toch naast elkaar samen kunnen bestaan.
Het kan, denk ik, ook met levensfases te maken hebben. dat iemand eerst vindt van seks moet kunnen voor een huwelijk. En dan, na een tijdje is zoiemand van mening veranderd en vindt voor zichzelf eerst dat er eerst een huwelijk moet zijn als tie ooit seks zou hebben, gevoelsmatig.
Ik vind iedereen moet doen wat voor hem/haar het beste is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 11:04
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | Als ik werk gaat het gewoon op dezelfde manier door. Met 1 sneetje brood of zonder. Maar ik doe zittend werk. Misschien een appeltje of een bakje mixed fruit als lunch inlassen is een optie.
Bij herman boon doen ze het nog strenger voor 10dgn.
zie http://www.hermanboon.nl/bidden-en-vasten
Ik hoor wel goede berichten over die meetings van kennissen van mij die daaraan mee hadden gedaan. |
Ja maar bij Herman Boon doen ze die 10 dagen niks anders, als je er bij moet werken en je fysiek zwaar werk hebt kan het heel lastig zijn. Overigens inderdaad erg goed die 10 dagen van Herman, een aantal van mijn kinderen hebben daar ook aan meegedaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:00
|
|
|
WILLEM618 schreef: | In mijn beleving in de eerste plaats niet zoveel Herman. Pas het besef, dat alles wat we doen, buiten het tot eer leven van God, zonde is, maakt dat het anders is. Ik zou hier graag de vraag bij willen stellen: Waarin verschilt ons leven van iemand die geen christen is? Dan geld het niet alleen voor het sexuele, maar voor heel ons leven. En is ons leven erop gericht, om tot eer van God te leven, en in Hem te genieten van alles wat Hij ons geeft, dan gaan we liefdevol om met onze naaste, en hebben we met al onze krachten God lief. En liefdevol omgaan met onze naaste, betekend ook dat we waardevol omgaan met onze geliefden. En daarin ook waardevol te genieten van hem/haar maakt in ieder geval al een verschil met hen die goedkoop met een geliefde omgaan. Christen of niet. |
Ja..helemaal mee eens...gelijk... Wie in Christus is, die is een nieuw schepsel. Die legt af de vorige wandeling, namelijk die van de oude mens, die verdorven wordt door de begeerlijkheid der verleiding en die doet aan de gœde nieuwe mens, die naar God geschapen is in ware rechtvaardigheid en heiligheid. En dat niet uit dwang. Maar gewillig en volgaarne! Van binnenuit. Wie genade bij God heeft verkregen, die bedwingt zijn vlees en zijn lusten en leeft in de vreze Gods, niet gedwongen, maar vrijwillig. Hij zegt niet: Ja, als de wet het maar niet verbood, maar nu moet ik het wel laten! Ik zou het anders wel gaarne doen, maar ik mag niet he!! Nee, maar er is vrijwilligheid en vrijheid van beweging in de vreze Gods, zodat men niet in toom behoeft gehouden te worden als een paard of een muilezel, maar men is blij en vrolijk en vol goede werken in de vreze Gods.
(Deels overgenomen, omdat ik het met eigen woorden moeilijk vind)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:02
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Nog even een reactie.
Ik kan me best wel heel goed voorstellen dat iemand niet eerst wil trouwen om seks te hebben als ie een fijne relatie heeft.
Ik heb dat ook gehad hoor.
Maar ja nu ben ik single.(wat een woord....)
In ieder geval, wat ik wou zeggen, ik ben goede vrienden met enkele mensen en dat is ook wel heel veel waard hoor. Dat je zulke goede vrienden hebt, dat je daar zo jezelf bij kan zijn alsof het familie is, zoiets.
Ik heb een tijd geleden ergens gelezen dat de energie enzo wat je kwijt kan in seks, dat je dezelfde energie ook kwijt kan in bijvoorbeeld creatief zijn, sporten goede films en goede boeken en dat soort dingen.
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening. De een zal seks hebben bij een goede relatie. Een ander zou eerst trouwen. Dat moet toch naast elkaar samen kunnen bestaan.
Het kan, denk ik, ook met levensfases te maken hebben. dat iemand eerst vindt van seks moet kunnen voor een huwelijk. En dan, na een tijdje is zoiemand van mening veranderd en vindt voor zichzelf eerst dat er eerst een huwelijk moet zijn als tie ooit seks zou hebben, gevoelsmatig.
Ik vind iedereen moet doen wat voor hem/haar het beste is. |
Toch lijkt het dan of we weer afdwalen.... Afdwalen van...WAT WIL GOD!!! Dan gaan we toch weer twijfelen en zeggen... Ja...maar ik ben er ook nog...Ik heb ook gevoel!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 12:24
|
|
|
Ik schrijf dit...zowel als na een scheiding....na een relatie van 2 maanden...en nu weer na een relatie van ruim een jaar...
Dan moet ik bekennen...dat er van overgave....(dat wat GOD doet...goed is) nog niet veel sprake is... Vanuit de scheiding heb ik het al eens meer gezegd... God gaf geen knikje vanuit de hemel, met zijn goedkeuring, maar Hij heeft me niet vergeten en verlaten...(was niet mijn vertrouwen , maar wel ZIJN trouwe zorg) De relatie van 2 maanden...heeft HIJ me laten zien, dat veel verdriet me is bespaard gebleven. Maar nu??? Mijn waaroms zijn vele...God was erbij toen we samen hebben gebeden...en we daarin vroegen om ZIJN zegen. Onze geloofsbeleving lag op 1 lijn....We vulden elkaar in vele dingen aan ...en toch...
Denk dat nu de woorden...NA DEZE ZUL JE HET VERSTAAN...mij tot een beleving zullen moeten worden...want toch...even...begrijp ik het niet...
Laatst aangepast door
|
ZEELAND736
|
op maandag 11 juni 2012, 13:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:01
|
|
|
WILLEM618 schreef: | Mooi, en erg waar.
En troost je Zeeland, je bent niet de enige die daarin nog heel veel moet leren, dat geld voor mij niet anders. |
Vanmorgen tijdens mijn werk moest ik ineens denken aan Abraham.... Als het over vertrouwen gaat tenminste... Wat had Abraham een groot geloof... Ik zie hem de berg opgaan....een berg hout...zijn innig geliefd kind...maar waar is het offer??? Zijn bloedeigen kind...moest hij geven...en toch... HIJ VERTROUWDE EROP DAT HET GOED KWAM!!! En dat blijkt ook uit het antwoord wat hij zijn zoon geeft...
GOD ZELF...zal er voor zorgen...mijn zoon....
Nogmaals...LEER MIJ VOLGEN ZONDER VRAGEN!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:07
|
|
|
HERMAN968 schreef: | Waarin verschilt het sexuele leven zich van een christen dan met iemand die dit niet is Inge ? |
Sorry Herman, mijn computer is vastgelopen en op mijn tablet is geen doen om een uitgebreide brief te schrijven. Mijn antwoord komt zeker nog.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:13
|
|
|
Heb het vanmorgen wel 2x beluisterd..Prachtig...
Zo kwam ik ook weer het volgende gedicht tegen... (voorgelezen tijdens de begrafenis van mijn vader)
Alleen-zijn betekent niet eenzaam Alleen-zijn geldt niet als straf. Alleen-zijn met mooie gedachten; gedachten neemt niemand je af.
Alleen-zijn met dierbare doden; alleen-zijn met herinnering aan tijden, die lang reeds voorbij zijn;aan alles wat kwam en wat ging alleen....ongestoord in je kamer; de dingen vertrouwd om je heen, een rustig en zuiver geweten dan ben je gelukkig...alleen!!!
Wie zo het ""alleen-zijn"" kan dragen; Wie zich zo verzoent met zijn lot,
DIE SPREEKT NIET VAN EENZAME DAGEN..... DIE LEEFT IN VERTROUWEN ........OP GOD!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
INGE721
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:17
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wat zijn jullie het weer eens......en jij durft dat best Visser...... :- Bye the way, weet jij wel hoe het moet Visser???? |
Willemijntje toch..........is ons mooie nederlands nu ook niet meer genoeg voor jou om je uit te drukken???????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CARMEN073
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:41
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch lijkt het dan of we weer afdwalen.... Afdwalen van...WAT WIL GOD!!! Dan gaan we toch weer twijfelen en zeggen... Ja...maar ik ben er ook nog...Ik heb ook gevoel!!! |
Misschien moeten we dan de vraag over sex wel in een bredere context plaatsen?
In Efeze 5 (22-33) wordt het huwelijk incl sex in verband gebracht met Christus en Zijn gemeente. Misschien wordt het makkelijker om deze vragen te beantwoorden wanneer we een helder beeld hebben van Gods totaalplan met het huwelijk waarin sex een bepaalde plaats inneemt. Ik kan mij voorstellen dat we in de loop van de tijd een verwrongen beeld hebben gekregen van hoe God het oorspronkelijk heeft bedoeld. Inmiddels is er immers al veel fout gegaan. Wat ons tot keuzes kan brengen waar we eigenlijk mss niet eens zo gelukkig mee hoeven zijn.
Laatst aangepast door
|
CARMEN073
|
op maandag 11 juni 2012, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
YES356
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 13:43
|
|
|
Een verschil van een christen en een niet christen zit er oa in dat een christen de bijbel leest en daarna probeert te denken,spreken en te leven denk ik De bijbel leert mij heel duidelijk dat ‘Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.” Ik leg dat uit als wat het belangrijkste is in je leven dat je daar met je gedachten woorden en daden mee bezig bent.En als dat Sex of zelfbevrediging is dan is de bijbel daar voor mij duidelijk over En dat kan voor iedereen iets anders zijn. Zoals iemand hier al eens aangaf bv. Cariere maken, autos, kleding, vakantie, eten/drinken, enz enz. Het is van belang denk ik om persoonlijk te weten van je zelf wat en wie er in je leven op de 1e plaats staat. En vandaar uit Gods plan met jou leven volgen. En die weg is naar mijn idee uniek! Dus niet voor iedereen hetzelfde. Na de vele reacties te hebben gelezen kom ik tot de conclusie dat mensen de bijbel op verschillende ,mannieren lezen en toepassen in het leven. Dan lijken bijbel gedeelten soms in tegenspraak met elkaar te zijn. Ik denk dat dat juist het mooie is aan de bijbel. Dat het dus alle twee waar is wat er staat. En dat we in onze persoonlijke relatie met Hem daar onze weg in vinden. Dan kan iets wat jij doet of laat (Met God) voor een ander iets zijn dat naar zijn idee van God of de bijbel niet zou mogen. De bijbel en Jezus is er voor ons allemaal. Maar Zijn weg met ons is niet precies dezelfde als die van een ander. En dan kunnen we over het doen of laten van een ander denken en vinden wat we willen. Hij kent ons en weet waarom we dingen doen of laten. En dan bedoel ik niet alleen Sex voor het huwelijk. Maar ook Carrière maken, auto’s, kleding, vakantie, eten/drinken, zelfbevrediging enz enz Ik denk dat het sexuele vaak overbelicht kan worden. en er van daaruit op een hele verkeerde mannier mee om kunnen gaan! Als of God verschil heeft in dingen. Wat staat er bij ons op de 1e plaats??!! wat zijn onze gedachten woorden er werken en wat vind God dan van jou en mij hoe we daar mee omgaan. zowel diegenen die voorgaande wel in praktijk brengen en voor hen die dat niet doen blijft dat denk ik heel persoonlijk en is dat niet aan ons om dat te plaatsen in hokjes van als zijnde goed of fout maar meer van respecteren en leren van elkaar. Zo kunnen wij(christenen) denk ik ook veel leren van anderen (niet christenen)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:11
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Misschien moeten we dan de vraag over sex wel in een bredere context plaatsen?
In Efeze 5 (22-33) wordt het huwelijk incl sex in verband gebracht met Christus en Zijn gemeente. Misschien wordt het makkelijker om deze vragen te beantwoorden wanneer we een helder beeld hebben van Gods totaalplan met het huwelijk waarin sex een bepaalde plaats inneemt. Ik kan mij voorstellen dat we in de loop van de tijd een verwrongen beeld hebben gekregen van hoe God het oorspronkelijk heeft bedoeld. Inmiddels is er immers al veel fout gegaan. Wat ons tot keuzes kan brengen waar we eigenlijk mss niet eens zo gelukkig mee hoeven zijn. |
Ben ik helemaal met je eens.... Als ik alleen aan denk aan onze kinderen....de jeugd.... Sorry...ik ben niet iemand die op de nieuwe generatie zal mopperen...er komen ook veel goede dingen uit voort... Maar hoorde pas een interview...van een meisje...die nog voor God en Zijn woord uit durfde te komen. Maar toen het ging over met haar vriend naar bed gaan...en ze er eerlijk voor uit kwam hoe ze er over dacht( niet mee naar bed gaan dus)...er min of meer hatelijk werd gelachen...of ze van een ander planeet kwam...
Zestien en dan nog nooit met een jongen naar bed geweest... Dan mag ik hopen dat toch gebouwd mag worden op DIE jeugd die God en Zijn dienst nog hoog in het vaandel heeft... Het is toch tegenwoordig heel normaal??? Ik zal wel ouderwets zijn....dan is dat maar zo....maar ik had bewondering voor het meisje... En zo zijn er vele dingen....(Zal er nog geloof zijn op de aarde??)
Waar blijft het... MAAR GIJ...ZO GEHEEL ANDERS!!! De wereld zal ze haten....
Maar...hebt goede moed!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:13
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Toch lijkt het dan of we weer afdwalen.... Afdwalen van...WAT WIL GOD!!! Dan gaan we toch weer twijfelen en zeggen... Ja...maar ik ben er ook nog...Ik heb ook gevoel!!! |
Hai Zeeland,
Dat bedoel ik eigenlijk ook.
Wat wil God, denk ik, voor de een iets anders dan voor de ander. En voor de een in een fase/situatie iets anders als het een andere fase zou betreffen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:23
|
|
|
Ik haal uit het nieuwe testament ,het nieuwe verbond,dat man en vrouw samen 1 zijn. en dan denk ik, stel ik word verliefd,trouwen zou ik niet snel doen, want ik heb ook kinderen.zou ik een relatie krijgen met sex erbij zijn we ergens 1,alleen we wonen in verschillende huizen en later wanneer het zover is in 1 huis en trouwen, want dat doe je niet zo snel met kinderen.
en dan denk ik weer aan de sameritaanse vrouw bij de put,jezus zei , die gij nu hebt is uw man niet, tegen de vrouw. en dan kan ik erzoveel over denken, wat houden die woorden in, in die tijd, kon het niet denk ik met een man die niet je man is. misschien was het wel een man die haar alleen gebruikte en vond jezus dat niks omdat de bedoeling is dat je ook voor elkaar zorgt. Etc. zoveel kan je er over denken, ik kan er ook niet iets uit halen waardoor ik denk,jezus zegt het mag niet petra met een man sex waarmee je niet getrouwd bent. Of intrepetreer ik de woorden van de bijbel naar me eigen belang? zie ik het verkeerd? Ik denk... van niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:30
|
|
|
HELP!!!!
Ik heb een heel groot pc probleem(een vriend van me, dus ook mijn probleem).
Hij zat zijn toestenbord schoon te vegen met een kwastje, en nu staat het beeld op het beeldscherm ondersteboven.
WIE WEET HOE DAT KAN EN WAAROP JE MOET KLIKKEN OM DAT WEER GOED TE KRIJGEN. (en wie weet dus wat voor knopje hij wellicht heeft aangeraak per ongeluk waardoor dat kon gebeuren?) ALVAST BEDANKT!!!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 11 juni 2012, 14:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SHANITA130
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 14:33
|
|
|
Het is ondertussen al opgelost, voor degenen die hebben meegedacht bedankt!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:17
|
|
|
PETRA411 schreef: | Ik haal uit het nieuwe testament ,het nieuwe verbond,dat man en vrouw samen 1 zijn. en dan denk ik, stel ik word verliefd,trouwen zou ik niet snel doen, want ik heb ook kinderen.zou ik een relatie krijgen met sex erbij zijn we ergens 1,alleen we wonen in verschillende huizen en later wanneer het zover is in 1 huis en trouwen, want dat doe je niet zo snel met kinderen.
en dan denk ik weer aan de sameritaanse vrouw bij de put,jezus zei , die gij nu hebt is uw man niet, tegen de vrouw. en dan kan ik erzoveel over denken, wat houden die woorden in, in die tijd, kon het niet denk ik met een man die niet je man is. misschien was het wel een man die haar alleen gebruikte en vond jezus dat niks omdat de bedoeling is dat je ook voor elkaar zorgt. Etc. zoveel kan je er over denken, ik kan er ook niet iets uit halen waardoor ik denk,jezus zegt het mag niet petra met een man sex waarmee je niet getrouwd bent. Of intrepetreer ik de woorden van de bijbel naar me eigen belang? zie ik het verkeerd? Ik denk... van niet. |
Ik heb er geloof ik ergens al eens meer geschreven.... God vergaf haar die zonde wel, maar zei er iets achteraan...
GAAT HEEN EN ZONDIG NIET MEER!!!! Dus...hij veroordeelde wel degelijk haar handelingen... Ja...we willen zo graag de woorden naar eigen inzicht invullen...(ik ook) Als we het naar eigen inzicht invullen zijn we toch al vlug geneigd te zeggen....Haar werd het ook vergeven dus.... En nogmaals natuurlijk kan God onze zonde vergeven.... Maar wat denk je(met alle eerbied uitgesproken) als ze heen was gegaan en die zonde daarna WEER heeft gedaan....wat dan??? 70 maal 7 maal...ik weet het...(dat is wat God doet)
Maar wij hebben ons toch ook aan bepaalde dingen te houden???
Weer schrijf ik dan de woorden.... Als we soms uit zwakheid in zonde vallen...(en dat kan van alles zijn) Zo moeten wij aan Gods genade niet twijfelen.... Maar weer komt daar iets achteraan...(wat we dan liever vergeten) MAAR OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:31
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Ik heb er geloof ik ergens al eens meer geschreven.... God vergaf haar die zonde wel, maar zei er iets achteraan...
GAAT HEEN EN ZONDIG NIET MEER!!!! Dus...hij veroordeelde wel degelijk haar handelingen... Ja...we willen zo graag de woorden naar eigen inzicht invullen...(ik ook) Als we het naar eigen inzicht invullen zijn we toch al vlug geneigd te zeggen....Haar werd het ook vergeven dus.... En nogmaals natuurlijk kan God onze zonde vergeven.... Maar wat denk je(met alle eerbied uitgesproken) als ze heen was gegaan en die zonde daarna WEER heeft gedaan....wat dan??? 70 maal 7 maal...ik weet het...(dat is wat God doet)
Maar wij hebben ons toch ook aan bepaalde dingen te houden???
Weer schrijf ik dan de woorden.... Als we soms uit zwakheid in zonde vallen...(en dat kan van alles zijn) Zo moeten wij aan Gods genade niet twijfelen.... Maar weer komt daar iets achteraan...(wat we dan liever vergeten) MAAR OOK NIET DOORGAAN MET DIE ZONDE!!!! |
Dat is nu net "niet" wat er staat... 'bij de overspelige vrouw zegt Hij wel van ga heen en zondig niet meer' Bij dit hoofdstuk (Joh 4: 1-42) vind je dat niet terug Bij de vrouw bij de put heeft Jezus haar gewoon gezegd hoe haar situatie is, zonder daarbij te vertellen wat ze moest doen. Het gaat hier over het Levend Water vinden... Daaruit kan ik vooral besluiten dat Jezus haar aanmoedigt om Hem te vinden, te volgen...
Laatst aangepast door
|
XABIA794
|
op maandag 11 juni 2012, 15:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:47
|
|
|
Ik heb er echt moeite mee als men zomaar uit zichzelf gaat vasten voor een bepaald doel dat God je niet oplegt... En dan nog volgens een eigen bepaald patroon
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ROELANDE345
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:54
|
|
|
XABIA794 schreef: | Ik heb er echt moeite mee als men zomaar uit zichzelf gaat vasten voor een bepaald doel dat God je niet oplegt... En dan nog volgens een eigen bepaald patroon |
Waarom heb jij daar moeite mee als iemand anders dat doet???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HERMAN968
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:56
|
|
|
Petra, ik zie de smultaart bij je foto happy birthday
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
XABIA794
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 15:59
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Waarom heb jij daar moeite mee als iemand anders dat doet??? |
Ik zal het dan anders formuleren naar Manna's vraagstelling... Ik zie er het nut niet van in dat men gaat vasten om een bepaald doel te bereiken. Missch kan jij het me dan uitleggen wat het nut kan zijn. Het is maar een vraagje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
FLOWERFUL304
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:07
|
|
|
YES356 schreef: | Een verschil van een christen en een niet christen zit er oa in dat een christen de bijbel leest en daarna probeert te denken,spreken en te leven denk ik De bijbel leert mij heel duidelijk dat ‘Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.” Ik leg dat uit als wat het belangrijkste is in je leven dat je daar met je gedachten woorden en daden mee bezig bent.En als dat Sex of zelfbevrediging is dan is de bijbel daar voor mij duidelijk over En dat kan voor iedereen iets anders zijn. Zoals iemand hier al eens aangaf bv. Cariere maken, autos, kleding, vakantie, eten/drinken, enz enz. Het is van belang denk ik om persoonlijk te weten van je zelf wat en wie er in je leven op de 1e plaats staat. En vandaar uit Gods plan met jou leven volgen. En die weg is naar mijn idee uniek! Dus niet voor iedereen hetzelfde. Na de vele reacties te hebben gelezen kom ik tot de conclusie dat mensen de bijbel op verschillende ,mannieren lezen en toepassen in het leven. Dan lijken bijbel gedeelten soms in tegenspraak met elkaar te zijn. Ik denk dat dat juist het mooie is aan de bijbel. Dat het dus alle twee waar is wat er staat. En dat we in onze persoonlijke relatie met Hem daar onze weg in vinden. Dan kan iets wat jij doet of laat (Met God) voor een ander iets zijn dat naar zijn idee van God of de bijbel niet zou mogen. De bijbel en Jezus is er voor ons allemaal. Maar Zijn weg met ons is niet precies dezelfde als die van een ander. En dan kunnen we over het doen of laten van een ander denken en vinden wat we willen. Hij kent ons en weet waarom we dingen doen of laten. En dan bedoel ik niet alleen Sex voor het huwelijk. Maar ook Carrière maken, auto’s, kleding, vakantie, eten/drinken, zelfbevrediging enz enz Ik denk dat het sexuele vaak overbelicht kan worden. en er van daaruit op een hele verkeerde mannier mee om kunnen gaan! Als of God verschil heeft in dingen. Wat staat er bij ons op de 1e plaats??!! wat zijn onze gedachten woorden er werken en wat vind God dan van jou en mij hoe we daar mee omgaan. zowel diegenen die voorgaande wel in praktijk brengen en voor hen die dat niet doen blijft dat denk ik heel persoonlijk en is dat niet aan ons om dat te plaatsen in hokjes van als zijnde goed of fout maar meer van respecteren en leren van elkaar. Zo kunnen wij(christenen) denk ik ook veel leren van anderen (niet christenen) |
verschil christen en niet christen: dat een christen gelooft. bid en leest de bijbel, ernaar leeft, te handelen, te spreken, te denken, te kijken. En idd waar het hart vol van is vloeit de mond van over. Waar vullen we ons hart mee? Waar kijken en luisteren we naar? Aan de vruchten van de boom kan men zien welk een boom het is.
de bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje. Wij dienen onze manier aan een kant te zetten en het met zn allen op God zn manier te gaan doen en te bekijken. Staat niet geschreven dat de bijbel door de HG geinspireerd is. Zo we hebben de HG nodig om de bijbel op Gods manier te gaan begrijpen en te bekijken, maar ook zijn kracht om naar de bijbel te gaan leven en handelen. Het is een proces en niet iedereen is zo ver en idd hebben wij onze persoonlijk weg met Hem daarin te vinden. Vooral als iemand net christen is, dan praat ik hier uit ervaring, dan heeft hij dingen af te leren die die voorheef deed voordat die christen werd, te denken valt aan zelfbevrediging, liegen, roken, vrije sex, sex voor het huwelijk etc. Het is wel de bedoeling dat wij steeds meer op Christus gaan lijken en dat geldt voor iedereen. En hoe dichter bij christus we komen en hoe meer wij op Christus gaan lijken, hoe minder wij zullen zondigen.
1john3:1-8-> Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent. 2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. 3 En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. 4 Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. 5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. 6 Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. 7 Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; 8 wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. 9 Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar: een ieder, die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als wie zijn broeder niet liefheeft.
Indien wij zeggen bekeerd te zijn of een christen te zijn maar we leven op dezelfde manier als de heiden(vrije sex, sex voor het huwelijk als levenstijl,etc) dan houden we onszelf voor de gek.
rom 12:2->Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
1tim5:6 wordt geadresseerd aan weduwen maar is een geestelijke realiteit voor iedereen. 1 tim5:6-> doch zij, die een los leven(vrije sex, hoererij, sex voor het huwelijk als levenstijl) leidt, is levend dood. (Dood in de zin van afgesneden zijn van God.)
De bijbel is duidelijk dat sex bestemd is voor na het huwelijk. Onder sex voor het huwelijk als levensstijl bedoel ik dan de ene vriendin na de andere maar het komt nooit tot een huwelijk valt dan onder hoererij. Door de ongeoorloofde zielse binding (2 zullen 1 vlees zijn) die tot stand komt vindt er zo wie zo van elke partner een demonische overdracht plaats waarvan satan gebruikt maakt. Tevens doet met schade aan eigen lichaam want sex heeft met het lichaam te maken. 1kor6:18-> Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.
Het is anders als een stel daadwerkelijk met elkaar trouwen maar sex vooraf met elkaar hebben gehad. [u]Waarom niet sex voor het huwelijk[/u]: 1.Sex vooraf aan het huwelijk heeft een minder intensiteit na het huwelijk. 2.Er wordt een ongeoorloofde zielse band tot stand gebracht (2 zullen 1 vlees zijn) voor het huwelijk omdat dat in zonde plaats vindt, waardoor het een opening wordt voor satan om vloeken op het stel te leggen. Indien men zich vooraf aan het huwelijk niet van bekeerd zullen de vloeken door werken in het huwelijk en in de meeste gevallen leiden tot een scheiding. 3.God zegend sex vooraf aan het huwelijk niet. Indien men zich bekeerd wil God dat nog wel zegenen, maar de zegen van God is groter als men sex na het huwelijk heeft want dan handelen we in overeenstemming Zijn wil. Hebr13:4
God heeft ons een vrije wil gegeven om zelf te kunnen kiezen of wij Hem willen gehoorzamen of niet.
spr16:19->16 Wie het gebod bewaart, bewaart zijn leven; maar wie niet let op zijn wandel, zal sterven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:15
|
|
|
XABIA794 schreef: | Dat is nu net "niet" wat er staat... 'bij de overspelige vrouw zegt Hij wel van ga heen en zondig niet meer' Bij dit hoofdstuk (Joh 4: 1-42) vind je dat niet terug Bij de vrouw bij de put heeft Jezus haar gewoon gezegd hoe haar situatie is, zonder daarbij te vertellen wat ze moest doen. Het gaat hier over het Levend Water vinden... Daaruit kan ik vooral besluiten dat Jezus haar aanmoedigt om Hem te vinden, te volgen... |
Klopt ik kan geen veroordeling vinden dat jezus de vrouw bij de put veroordeelt over het feit dat haar situati met die man zo is. En stel dat jezus haar daarom veroordeelde weten we de reden ook niet warom, omdat ze niet officieel getrouwd was, of omdat de man niet zo leuk was, ofzo?
De overspelige vrouw, deed aan overspel, niet aan sex voor het huwelijk,en dat is iets anders overspel
Verder over de woorden wat god heeft samengevoegd word niet gescheiden, of hoe het er precies staat, tja ikblijf altijd ergens een gebondenheid voelen met me exman na 20 jaar huwelijk, daar komt niets tussen, of ik nu weer opnieuw trouw of niet.
Zo kan je ook denken,echtscheiding is verkeerd, tenzij overspel Heb hier lang mee geworstelt, en als er geen sprake is van overspel ,maar bv een man die agressief is? Zou god het veroordelen dat je met je kinderen weggaat om ze een thuis te geven waar ze zich veilig en geborgen kunnen voelen? Denk het niet. Die van mij deed ook aan overspel, maar stel dat hij dat nou niet had gedaan,had ik dan volgens de woorden van god moeten blijven? In een boek met profetieeen van david wilkerson ,een man die dicht bij god leefde schreef hij dat god hem openbaarde dat in sommigge gevallen een echtscheiding niet anders kan. De fout die ik destijds tijdens mijnhuwelijk maakte is dat ikgod de rug toekeerde toen dingen slecht gingen,ikvraag me wel es af, en als ik toen god omhulp had gevraagd? Maar kan de dingen niet terug draaien, zou god mij veroordelen ik gescheiden ben, ik weggegaan ben? Geloof er niets van. Mijn ervaring is dat god,ondanks ik hem de rug had toe gekeerd me niet los liet,me heeft geholpen, me heeft geholpen om me leven weer op te pakken, mij en me kinderen heeft geholpen het verdriet een plek in ons hart tegeven. Jezus mebegrijpt het warom en me niet veroordeelt, kreeg laatst een prachtigge profeti over mij,met prachtige woorden.
Dus we kunnen wel zeggen de bijbel zegt...want er staat...., tja begrijpen we dat wel echt goed, of jezus dat bedoelt? In onze situatie? Ik lees het geheel wat jezus zegt en vandaar uit denk ik wat jeus ervan vind.
Wat yes hiervoor schrijft is ook goed gezegd, en hoezit het met andere dingen? hebzucht,etc. noem maar op... En laten we niet de foutmaken om onze dingen vanuit het oude testament te beslissen, het oude testament was het oude verbond, later kwam er eennieuw verbond, het nieuwe testament, we hoeven niet meer iemand te stenigen omdat die persoon overspel pleegt ofzo
Zo denk ik erover...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PETRA411
|
|
Geplaatst: maandag 11 juni 2012, 16:40
|
|
|
FLOWERFUL304 schreef: | verschil christen en niet christen: dat een christen gelooft. bid en leest de bijbel, ernaar leeft, te handelen, te spreken, te denken, te kijken. En idd waar het hart vol van is vloeit de mond van over. Waar vullen we ons hart mee? Waar kijken en luisteren we naar? Aan de vruchten van de boom kan men zien welk een boom het is.
de bijbel verschillend geinterpreteerd: dat is nou net het probleem. Omdat we het allemaal zo verschillend interpreteren is het zo een zooitje. Wij dienen onze manier aan een kant te zetten en het met zn allen op God zn manier te gaan doen en te bekijken. Staat niet geschreven dat de bijbel door de HG geinspireerd is. Zo we hebben de HG nodig om de bijbel op Gods manier te gaan begrijpen en te bekijken, maar ook zijn kracht om naar de bijbel te gaan leven en handelen. Het is een proces en niet iedereen is zo ver en idd hebben wij onze persoonlijk weg met Hem daarin te vinden. Vooral als iemand net christen is, dan praat ik hier uit ervaring, dan heeft hij dingen af te leren die die voorheef deed voordat die christen werd, te denken valt aan zelfbevrediging, liegen, roken, vrije sex, sex voor het huwelijk etc. Het is wel de bedoeling dat wij steeds meer op Christus gaan lijken en dat geldt voor iedereen. En hoe dichter bij christus we komen en hoe meer wij op Christus gaan lijken, hoe minder wij zullen zondigen.
1john3:1-8-> Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent. 2 Geliefden, nu zijn wij kinderen Gods en het is nog niet geopenbaard, wat wij zijn zullen; (maar) wij weten, dat, als Hij zal geopenbaard zijn, wij Hem gelijk zullen wezen; want wij zullen Hem zien, gelijk Hij is. 3 En een ieder, die deze hoop op Hem heeft, reinigt zich, gelijk Hij rein is. 4 Ieder, die de zonde doet, doet ook de wetteloosheid, en de zonde is wetteloosheid. 5 En gij weet, dat Hij geopenbaard is, opdat Hij de zonden zou wegnemen, en in Hem is geen zonde. 6 Een ieder, die in Hem blijft, zondigt niet; een ieder, die zondigt, heeft Hem niet gezien en heeft Hem niet gekend. 7 Kinderkens, laat niemand u misleiden. Wie de rechtvaardigheid doet, is rechtvaardig, gelijk Hij rechtvaardig is; 8 wie de zonde doet is uit de duivel, want de duivel zondigt van den beginne. Hiertoe is de Zoon van God geopenbaard, opdat Hij de werken des duivels verbreken zou. 9 Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. 10 Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar: een ieder, die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als wie zijn broeder niet liefheeft.
Indien wij zeggen bekeerd te zijn of een christen te zijn maar we leven op dezelfde manier als de heiden(vrije sex, sex voor het huwelijk als levenstijl,etc) dan houden we onszelf voor de gek.
rom 12:2->Ik vermaan u dan, broeders, met beroep op de barmhartigheden Gods, dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer: dit is uw redelijke eredienst. 2 En wordt niet gelijkvormig aan deze wereld, maar wordt hervormd door de vernieuwing van uw denken, opdat gij moogt erkennen wat de wil van God is, het goede, welgevallige en volkomene.
1tim5:6 wordt geadresseerd aan weduwen maar is een geestelijke realiteit voor iedereen. 1 tim5:6-> doch zij, die een los leven(vrije sex, hoererij, sex voor het huwelijk als levenstijl) leidt, is levend dood. (Dood in de zin van afgesneden zijn van God.)
De bijbel is duidelijk dat sex bestemd is voor na het huwelijk. Onder sex voor het huwelijk als levensstijl bedoel ik dan de ene vriendin na de andere maar het komt nooit tot een huwelijk valt dan onder hoererij. Door de ongeoorloofde zielse binding (2 zullen 1 vlees zijn) die tot stand komt vindt er zo wie zo van elke partner een demonische overdracht plaats waarvan satan gebruikt maakt. Tevens doet met schade aan eigen lichaam want sex heeft met het lichaam te maken. 1kor6:18-> Vliedt de hoererij. Elke andere zonde, die een mens doet, gaat buiten zijn eigen lichaam om. Maar door hoererij bezondigt men zich aan zijn eigen lichaam.
Het is anders als een stel daadwerkelijk met elkaar trouwen maar sex vooraf met elkaar hebben gehad. [u]Waarom niet sex voor het huwelijk[/u]: 1.Sex vooraf aan het huwelijk heeft een minder intensiteit na het huwelijk. 2.Er wordt een ongeoorloofde zielse band tot stand gebracht (2 zullen 1 vlees zijn) voor het huwelijk omdat dat in zonde plaats vindt, waardoor het een opening wordt voor satan om vloeken op het stel te leggen. Indien men zich vooraf aan het huwelijk niet van bekeerd zullen de vloeken door werken in het huwelijk en in de meeste gevallen leiden tot een scheiding. 3.God zegend sex vooraf aan het huwelijk niet. Indien men zich bekeerd wil God dat nog wel zegenen, maar de zegen van God is groter als men sex na het huwelijk heeft want dan handelen we in overeenstemming Zijn wil. Hebr13:4
God heeft ons een vrije wil gegeven om zelf te kunnen kiezen of wij Hem willen gehoorzamen of niet.
spr16:19->16 Wie het gebod bewaart, bewaart zijn leven; maar wie niet let op zijn wandel, zal sterven. |
hebr. 13:4 het huwelijk zij in ere bij allen en het bed onbedoezeld,want hoereerders en echtbrekers zal god oordelen God had mijmogen veroordelen alsik mijn kinderen niet had gered uit een huwelijk met een vader die negatief veranderde,die kinderen afbrak en dan zwijg iknog over mezelf, het zou onrechtvaardig zijn geweest als ikniet was ogestaan om te vechten voor me kinderen voor een beter leven voor ze. hoereerders, veroordeelt hij hier trouwens, geen hoeren,das ookzoiets, de meeste hoeren doen het niet uit vrije wil,god zou ze niet veroordelen, wat veel cristenen wel doen. Die woorden worden zo verschillend gelezen, goed bedoeld worden mensen veroordeelt door cristenen.
over vloeken gesproken ,komt jezus niet uit een generatie waarbij een bastaard werd geboren? als we terug kijken na zijn voor,voor ouders etc. over ziels banden gesproken,tja als ikweer trouw heb ikeen zielsbandmet menieuwe man en met me exman. Daar ga ik nu mee om als vrienden,en blijf een bepaalde band met hem houden die gezegend is,want hij is veranderd en vergeven.
Zo simpel is alles niet met zinnen uit de bijbel uitteleggen, wat god goed vind en niet. liefs
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|