ChristianMatch

Forum

Sex voor het huwelijk
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3878 3879 3880 3881 3882 3883 3884 ... 6194 Volgende
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:17

HANNAH810 schreef:
val je uit bed, en slaapwandel je, herman? Geschokte, onthutste smiley

gij spreekt in raadselen......................(voor mij althans)

Jij bent ook geen man, hé. Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:17

YES356 schreef:
Helaas heb ik geen stukje behang meer! Knipoog smiley

Ik respecteer je zienswijze en je redenen er voor!!! Ik denk en hoop dat deze twee zienswijze naast elkaar kunnen blijven staan Omdat God en wat hij van ons wil de leidraad is. Het gaat niet om wie er gelijk heeft of wat mensen onderling goed of fout vinden. Het gaat om onze persoonlijke relatie met God. En dat we ons geen schuldgevoel oid aan laten praten door wat “men “vind. Maar wat HIJ vind en wil van ons doen en laten en dat blijft heel persoonlijk

Hi Yes,

Dat ben ik geheel met je eens. .
Naar boven

Auteur Bericht
SYNNIE481

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:18

THOMAS968 schreef:
Als je een gescheiden vrouw niet wilt trouwen, lijk je Bijbels te handelen maar je doet het helemaal niet. Christus heeft zelf aangegeven dat er een nieuw verbond is. De wetten om een vrouw te stenigen bij overspel lapte hij aan zijn laars omdat hij de wet van de liefde voorop stelde. Hij is, juridisch gezien, gekruisigd omdat hij de Joodse wetten niet wilde toepassen in al hun wreedheid,

De wetten die enige rechtvaardigheid brachten voor vrouwen zijn nu vervangen door de wet van de liefde en vergeving van Christus. Hijzelf ging tegen de wrede toepassing in.

Als je een vrouw niet wilt trouwen omdat ze gescheiden is, pas je de wet van Christus dus niet toe. De mozaische wetten handhaven in de huidige tijd is wreed en in strijd met de joods-christelijke beschaving. Het is wel goed te lezen wat Gods bedoeling was achter die wetgeving: nog enig recht doen aan vrouwen die onderdrukt werden.

Iemand die gescheiden is met de Bijbel in de hand nog een trap nageven is in strijd met de wet van Christus. Zo ga je niet met Gods Woord om.

Als Christus zelf de wet niet toepast (Joh 8) , waarom meen jij het dan wel te moeten doen?

Thomas, nog varkensvlees gegeten. Manna?

Ik schrok wel even van de topic titel. Vooral omdat ikzelf gescheiden ben..

Ik ben het hierin wel met Thomas eens. En ik vind ook dat iedereen een nieuwe kans verdient, ongeacht wat je verleden is of wat de reden van je scheiding geweest is.
Ach...wie zijn wij om een ander te veroordelen?

Gr.
Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Laatst aangepast door
SYNNIE481
op donderdag 31 mei 2012, 19:41
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:23

SYNNIE481 schreef:

Ik ben het hierin wel met Thomas eens. En ik vind ook dat iedereen een nieuwe kans verdient, ongeacht wat je verleden is of wat de reden van je scheiding geweest is.

Gr.
Synthia - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Welkom Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WIJNAND212

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:31

COOTJE711 schreef:
De maan geeft meestal licht....

de maan reflecteert het zon licht Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PAULUS636

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:33

Kernnen jullie Alyosha worships peace and love?

Hij is een christelijke artiest die muziek ontvangt van de hemel in zijn gedachten en hij speelt deze dan zoals de hemel het hem ingeeft.

Ik vind de muziek die hij speelt heel gezegend.

Om kennis te maken naar de hemelse muziek welke hij speelt zie en luister:

http://www.youtube.com/watch?v=71ORrYyKiyw&feature=relmfu

Alyosha plays another spontaneous song as he hears it from Heaven with the Blessing from Abba Father! Get healed and set free now! Find more of Alyosha's glorious music at: www.songofisrael.com

Song of Israel is a vehicle of the God's love for His people.

It is worship through the music of Russian-Jewish
Composer/Concert Pianist Alyosha Ryabinov.

Music being born through the discipline of artistry and the
impartation.

It is interactive teaching in Scripture through unique Hebraic learning. Understanding the origin, the thought and the intent of Scripture which contrasts much of today’s cultural understanding and teaching.

It is education in physical healing/nutrition through the instruction of CNHP(Certified Natural Healthcare Professional) Jody Ryabinov.

Integrating the Word of God and the kind of immeasurable faith He gives with a profound understanding of quantum physics, a science transforming the face of modern science and medicine today.

It is the result of God moving mightily, imparting new dimensions of His love, joy and freedom.
Naar boven

Auteur Bericht
SYNNIE481

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:41

TINEKE986 schreef:
bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.

Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Naar boven

Auteur Bericht
ANITA695

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:46

Ik voel mij het fijnst als ik aan t strand wandel met mooie liedjes op mp de Heer prijs voor wie HIJ is voor mij dan voel ik me veilig en vind ik rust aan t Vaderhart van God.

Ook zie ik dat door de horizon zo oneindig als ik kijken kan is mijn Vader zoveel meer dat doet me goed en als ik dan de reis begin vanuit mijn stadje en de wereld zie veranderen in drukte door steden heen en ik dan op t strand stap wau dat is een gevoel dat ik niet kan omschrijven de Heer heeft me mooie dingen gegeven in Scheveningen

Ik vind mijn rust aan de kust

Groet anita
Naar boven

Auteur Bericht
HERMAN968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:49

MANNA420 schreef:
Kan zijn dat ik iets later binnenkom, afhankelijk van hoe laat ik thuis ben vanavond.

Heer, blaas het vuur dat U in mij begon
...
voor de glorie van Uw naam
http://youtu.be/ZYa6CRsyVlo
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 20:34

WIJNAND212 schreef:
de maan reflecteert het zon licht Coole smiley met zonnebril

Nou...ik zal de zonnebrandcrème maar in huis halen Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 20:37

SYNNIE481 schreef:

Gr.

Ja.. wie zijn wij om over een ander te oordelen ...en wie zonder zonde is werpe de eerste steen..
Naar boven

Auteur Bericht
LEONARD480

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 20:50

Lees aandachtig de bovenstaande reacties. Wel/niet moeilijk.. een band opbouwen met kinderen van een vriend(-in).

In mijn ogen is het heel simpel een kind heeft liefde nodig en waar liefde heerst, kun je liefde terugkrijgen ..respect en duidelijke afspraken zijn een pre. Alles heeft in directe relatie met structuur te maken en als beide toekomstige ouders moeten als het ware op een lijn zitten.

Dit vergt ook veel onderling overleg tussen de beide partners, zodat er geen misverstanden of miscommunicatie kan ontstaan.
Maar het belangrijkste is toch de liefde....
Vergeet ook niet, dat kinderen ook lijden in een scheidingsproces.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:00

http://www.youtube.com/watch?v=-vmUfL2xVoM&feature=related

Möge die Straße
uns zusammen führen
und der Wind in deinem
Rücken sein.
Sanft falle Regen
auf deine Felder
und warm auf dein Gesicht
der Sonnenschein.

Und bis wir uns wiedersehen
halte Gott dich fest in seiner Hand.

Führe die Straße
die du gehest
immer nur zu deinem Ziel bergab.
Hab, wenn es kühl wird
warme Gedanken und den vollen Mond
in dunkler Nacht.

Hab unterm Kopf ein weiches Kissen,
habe Kleidung
und das täglich Brot.
Sei über 40 Jahre im Himmel
bevor der Teufel merkt du
bist schon tot.

Bis wir uns mal wiedersehen,
hoffe ich, dass Gott dich nicht verlässt.
Er halte dich in seinen Händen,
doch drücke seine Faust dich nicht zu fest.

http://www.youtube.com/watch?v=m1Mn-ZEu15k&feature=related

Muzikaal grapje:

http://www.youtube.com/watch?v=sUjrlWlTEJg&feature=related

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:57
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:04

JOL252 schreef:
brrrrr dus beter een vrouw nemen dan jezelf te bevredigen... nee dat is de juiste "insteek" voor een liefdesrelatie...

Het zijn niet mijn woorden of mijn interpretatie. Maar rechtstreeks uit Korintiers 7. Hoe duidelijk wil je het hebben! Maar ik begrijp dat dit voor jou confronterend is.

Het valt mij op dat je (zeker op mij) vel reageert terwijl jezelf met geen enkele verwijzing naar de Bijbel met een reactie komt. Behalve een Pfff en brrrrr reactie.

Het gaat er mij niet om dat ik mijn gelijk wil krijgen maar daar waar dit form over gaat: de discussie voor het huwelijk wel of geen sex en wel of geen zelfbevrediging. Daar gaat dit form volgens mij ook over. Als je denkt dat het niet mag, ben je nog niet een persoon die alleen maariets neerzet wat NIET mag (negatief) maar is dat een meening. Net zoals iemand die denkt dat het wel mag. Als we hier met z'n alle op één lijn lagen hadden we ook geen discussie en geen form over dit onderwerp. Toch?......

Een schuldgevoel wil ik zeker niemand aanpraten. Maar als we het niet eens zijn met elkaar wil dat nog niet zeggen dat ik je dan een schuldgevoel aanpraat. Dat schuldgevoel komt overigens bij jezelf vandaan en kan nooit door iemand opgelegd worden, andersom heb ik nu ook niet de neiging om mijn vriend eens de hand te schudden.

Laten we dan a.u.b. proberen om met Gods woord er achter te komen of het nou wel of niet mag. Dat was ook mijn insteek van mijn eerste reactie op dit form. Dan houden we het ook zuiver en niet op de persoon.

Ik respecteer iedereen zijn meening maar dat wil niet zeggen dat ik er ook mee eens hoef te zijn. Leuk want dan gebruiken we dit form ook waar het voor bedoeld is....discussie en een leer moment (voor mij in iedergeval).

Gr
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:16

Ik zal deze thread wel verwijderen want er ontstaan alleen maar misopvattingen hier.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:24

DAAF423 schreef:
Het zijn niet mijn woorden of mijn interpretatie. Maar rechtstreeks uit Korintiers 7. Hoe duidelijk wil je het hebben! Maar ik begrijp dat dit voor jou confronterend is.

Gr
Daaf

als ik even pff of brr doe is dat een uiting. Daarnaast leg ik uit waarom het een pff is of een brrr. Dus zo vaag blijf ik niet.

Ik denk dat je een bijbeltekst in de context van het grote geheel moet plaatsen. En als ik God een beetje ken weet ik zeker dat Hij niet de bedoeling heeft om een vrouw te geven zodat je niet met jezelf aan de slag hoeft te gaan. Zo laag kun je God niet inschalen en zeker niet als je Zijn grote liefdesverhaal met de mens kent.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 mei 2012, 21:46
Naar boven

Auteur Bericht
XABIA794

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:26

XABIA794 schreef:
Het was weer een Woord van opbouw...
Alles draait om de Liefde Lachende smiley

dit was dus het thema van Willem Ouweneels preek
Naar boven

Auteur Bericht
HANNAH810

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:45

Quote:
ik denk dat je redenatie niet opgaat, daaf;
als ik de kolossensenbrief lees, zie ik iets anders, nl in kolossensen 2 vers 20 - 23

herziene statenvertaling;
20 Als u dan met Christus de grondbeginselen van de wereld bent afgestorven, waarom laat u zich dan, alsof u nog in de wereld leeft, bepalingen opleggen?
21 als: Pak niet, proef niet en raak niet aan?
22 Dit zijn allemaal dingen die door het gebruik vergaan; ze zijn ingevoerd volgens de geboden en leringen van de mensen.
23 Deze dingen hebben wel een schijnreden van wijsheid, door eigenwillige godsdienst en nederigheid, en verachting van het lichaam, maar ze zijn zonder enige waarde en dienen tot verzadiging van het vlees

hier lees ik dat wanneer God niet duidelijk iets verbied, dat dus een toegevoegde wet is, tot bevrediging van het vlees..........

daaf; ik noemde je hierboven een bijbelgedeelte uit kolossensen 2, dat gaat over "niet aanraken".......

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je reactie op een dergelijk stukje uit de bijbel.

overigens noem je 1 korinthe 7 als motivatie; maar zover ik zie zegt paulus daar zijn eigen visie uit te spreken, hij spreekt daar niet namens God.

Laatst aangepast door
HANNAH810
op donderdag 31 mei 2012, 21:49
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:47

Hi Jol,

Dank voor je reactie en uitleg.

Ik vindt het juist iets moois dat God de man en vrouw samen iets in handen geeft (letterlijk) om dat moois als man en vrouw te delen. Dat begon al in het paradijs toen God aan Adam Eva gaf. Overigens wel mooi Eva (Manninne) wat is: meer dan man. Maar dat terzijde.

Om het sexuele te delen tussen man en vrouw vindt ik juist niet laag maar onwijs mooi van God. Dat is toch ook iets speciaals, iets moois. Dat God uberhaubt er aan heeft gedacht om een vrouw te maken is al helemaal geweldig toch? (voor jou de man uiteraard).

Maar ik kan mij ook voorstellen dat als je geen man / vrouw relatie hebt (of meer hebt) dat het dan lastig is om de sexuele gevoelens een plekje te geven en dat het een worsteling is om hier uit te komen en de vragen die je hebt beantwoord te zien in het licht van hoe God er over denkt.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en vooral Gods liefde en leiding om hier voor jou duidelijkheid en rust over te krijgen.

Hartelijke groetjes,
Daaf
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 21:50

DAAF423 schreef:
Hi Jol,

Dank voor je reactie en uitleg.

Ik vindt het juist iets moois dat God de man en vrouw samen iets in handen geeft (letterlijk) om dat moois als man en vrouw te delen. Dat begon al in het paradijs toen God aan Adam Eva gaf. Overigens wel mooi Eva (Manninne) wat is: meer dan man. Maar dat terzijde.

Om het sexuele te delen tussen man en vrouw vindt ik juist niet laag maar onwijs mooi van God. Dat is toch ook iets speciaals, iets moois. Dat God uberhaubt er aan heeft gedacht om een vrouw te maken is al helemaal geweldig toch? (voor jou de man uiteraard).

Maar ik kan mij ook voorstellen dat als je geen man / vrouw relatie hebt (of meer hebt) dat het dan lastig is om de sexuele gevoelens een plekje te geven en dat het een worsteling is om hier uit te komen en de vragen die je hebt beantwoord te zien in het licht van hoe God er over denkt.

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte toe en vooral Gods liefde en leiding om hier voor jou duidelijkheid en rust over te krijgen.

Hartelijke groetjes,
Daaf

nou dank je... maar ik heb hier geen onduidelijkheid of onvrede in hoor. Dat zit wel goed. Mijn reactie is met name gericht op jouw argumentatie met neem een vrouw in plaats van een lappie, want daar hebben we het toch over? Niks seksueels aan hoor, geloof het maar en zeker geen basis voor een relatie. Verder ben ik blij met Hannah die aangeeft dat het Paulus is die de stelling inneemt.

Laatst aangepast door
JOL252
op donderdag 31 mei 2012, 21:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:07

Manna, dat kun je niet. Ook al start je een topic, het is niet van jou en het blijft staan. Terecht want over de reacties heb je geen enkele zeggenschap.
En zo hoort het ook. Wil je een discussie dan word je altijd geconfronteerd met andere opvattingen. Als je daar niet tegen kunt, ga dan geen discussie aan. En het kan ook heel anders lopen dan je denkt. Ik val op het forum het standpunt aan dat de de cultuur en opvattingen in de bevindelijke kerken de exclusief christelijke zijn. Toch krijg ik juist uit die kringen de meeste positieve reacties.

Thomas, niet bevindelijk.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 31 mei 2012, 22:07
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:12

JOL252 schreef:
nou dank je... maar ik heb hier geen onduidelijkheid of onvrede in hoor. Dat zit wel goed. Mijn reactie is met name gericht op jouw argumentatie met neem een vrouw in plaats van een lappie, want daar hebben we het toch over? Niks seksueels aan hoor, geloof het maar en zeker geen basis voor een relatie. Verder ben ik blij met Hannah die aangeeft dat het Paulus is die de stelling inneemt.

Ik denk dat de dames hier wel een punt hebben.

Ps
DAAF423 schreef:
(Manninne) wat is: meer dan man. Maar dat terzijde.

Manninne kwam voort uit dat Adam zag dat Eva uit hem gemaakt was en dus ook nar het beeld van God met een deel van hem. Als God nu een vrouw voor mij “bouwde” dan gaat er iets uit mij dan kan ik nooit meer worden. Maar dit geheel terzijde om geen dialoog te krijgen over de positie van de vrouw en de man
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIJE437

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:14

Ik vind dit een lastig onderwerp.

Laatst aangepast door
MARIJE437
op donderdag 31 mei 2012, 22:39
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:15

Donderdag 31 Mei, Psalm 67: 6-8; Alle volken.

De dichter van deze psalm valt aan het eind van zijn lied in herhaling. Dat zal wel een gelovige poging zijn te bereiken wat hem hoog zit. Wat zit hem dan zo hoog? Dat de wereld de Eeuwige zal loven! Wat de dichter betreft mag dat een steeds terugkerend refrein zijn: ‘Dat de volken u loven, God, dat alle volken u loven.’
Je vraagt je onwillekeurig af of dat voor ons, christenen in de 21e eeuw, ook nog altijd een drijfveer is. Het zal ons een zorg zijn of de volken God loven. Zending? Evangelisatiewerk? Prima, als iemand daar behoefte aan heeft, laat ie gerust z’n gang gaan. Maar ik? Mij niet gezien! Je weet van tevoren al wat er komt: dat het evangelie niet te geloven is, al die verhalen over een God die de wereld bestuurt en over Jezus die zieken geneest. Waar is die macht van God die de wereld bestuurt en over Jezus die zieken geneest. Waar is die macht van God dan nú, in deze tijd? En waarom zijn er zoveel mensen ziek en sterven er ook christenen, al heel jong soms, aan allerhande ziekten? Geef daar maar eens een antwoord op…
‘Dat de volken u loven, God, dat alle volken u loven.’ Een kerk die niet werft, sterft. Niet omdat ie kleiner wordt, maar omdat een in zichzelf gekeerde kerk niet meer weet welk woord wij voor de wereld hebben. En wee de kerk die dat niet meer weet: die heeft ook geen woord meer voor zichzelf. Daarom alleen al zou je wensen dat het verlangen de volken te betrekken bij het heil, sterker wordt.
Je bent toch een moordenaar, als je een doodzieke medicijnen onthoudt?

De volken zullen U belijden,
o God, U loven al te zaam!
De landen zullen zich verblijden
en juichen over uwen naam.
Volken zult Gij rechten, / hun geding beslechten
in gerechtigheid,
volken op deez’ aarde, / die uw arm vergaarde,
die Gij veilig leidt.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:20

verwijderd iom

Laatst aangepast door
YES356
op donderdag 31 mei 2012, 22:43
Naar boven

Auteur Bericht
DAAF423

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:22

@ Hannah,

Ik ken dat stukje niet wat je hier aanhaald. Moet ik echt even in zijn geheel doornemen alvorens ik hier een reactie op kan geven. Maar ik zit nog op mijn werk, het is al 22:09 uur, moet nog eten dus ga echt nu afsluiten. Hebben we een andere keer ook nog wat van gedachte te wisselen :)

Wat ik nog wel kan toevoegen is dat als Paulus of welke profeet dan ook iets zegt, dat dit is ingegeven door de Heilige geest en dus wel Gods woord is. Als iets niet waar is of iets in de geschreven zou zijn waar wij geen waarde aan hoeven te hechten zal het ook niet in de Bijbel staan lijkt mij.

Misschien ben ik de enige op dit form die er zo over denkt maar ik zie de mooiigheid van die tekst wel in.

pff wat een lastig onderwerp en waar ben ik over begonnen :)

Gr
David
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:23

YES356 schreef:
Wow!!!!!!!! Wat eerlijk en open !! knap van je!

Als je het gevoel hebt dat je het verpest hebt sta je niet alleen. Daar staat de bijbel vol mee! En met die mensen kwam het helemaal GOED Wie helpt (mij) haar aan bemoedigende teksten .
Wat ontzettend knap dat je dit hier wil delen!!

1 Joh 1 9 Belijden we onze zonden, dan zal hij, die trouw en rechtvaardig is, ons onze zonden vergeven en ons reinigen van alle kwaad.
Naar boven

Auteur Bericht
MANNA420

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:25

THOMAS968 schreef:
Manna, dat kun je niet. Ook al start je een topic, het is niet van jou en het blijft staan. Terecht want over de reacties heb je geen enkele zeggenschap.
En zo hoort het ook. Wil je een discussie dan word je altijd geconfronteerd met andere opvattingen. Als je daar niet tegen kunt, ga dan geen discussie aan. En het kan ook heel anders lopen dan je denkt. Ik val op het forum het standpunt aan dat de de cultuur en opvattingen in de bevindelijke kerken de exclusief christelijke zijn. Toch krijg ik juist uit die kringen de meeste positieve reacties.

Thomas, niet bevindelijk.

Daar gaat het hier niet om. Mijn denkt dat ik hier een oordeel heb over opnieuw getrouwde vrouwen, maar dat is helemaal niet zo.
Naar boven

Auteur Bericht
YES356

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:31

DAAF423 schreef:
@ Hannah,

Ik ken dat stukje niet wat je hier aanhaald. Moet ik echt even in zijn geheel doornemen alvorens ik hier een reactie op kan geven. Maar ik zit nog op mijn werk, het is al 22:09 uur, moet nog eten dus ga echt nu afsluiten. Hebben we een andere keer ook nog wat van gedachte te wisselen :)

Wat ik nog wel kan toevoegen is dat als Paulus of welke profeet dan ook iets zegt, dat dit is ingegeven door de Heilige geest en dus wel Gods woord is. Als iets niet waar is of iets in de geschreven zou zijn waar wij geen waarde aan hoeven te hechten zal het ook niet in de Bijbel staan lijkt mij.

Misschien ben ik de enige op dit form die er zo over denkt maar ik zie de mooiigheid van die tekst wel in.

Gr
David

Misschien maak je het groter en moeilijker dan het is Daaf? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 22:31

DAAF423 schreef:

Gr
David

Duiveltje smiley Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Ga naar pagina Vorige 1 ... 3878 3879 3880 3881 3882 3883 3884 ... 6194 Volgende
Pagina 3881 van 6194