ChristianMatch

Forum

Berichten van SYNNIE481
ChristianMatch forum index » Berichten van SYNNIE481
Auteur Bericht
SYNNIE481 (40)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: belang van geloofs overtuiging bij het kiezen van een date

TINEKE986 schreef:
bedoel je hier mee dat het je in feite niet uitmaakt wat je toekomstige parnter geloofd? het liefst christen, maar....... moslim of hindoestaans mag ook?

ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat dat niet werkt. en los van dat, er wordt ook tegen gewaarschuwd in de Bijbel. vorm geen ongelijk span met een ongelovige. 2 Kor. 6:14
Gos wil ons hier in ons geestelijke leven beschermen omdat een huwelijk zo intiem is dat je 1 wordt met elkaar. 1 ziel, 1 lichaam. voor ons mensen lijkt het wel zo dat je nog steeds 2 personen bent, maar geestelijk ligt dat anders.

Daar ben ik het wel met Tineke eens. Ik heb het ook geprobeerd. Maar zodra je op het punt komt dat je naar de toekomst gaat kijken, dan botst het vaak op veel gebieden.
Bijvoorbeeld kinderen opvoeden. Als christen wil ik het geloof meegeven aan mijn (toekomstige) kinderen, maar een niet- (of anders) gelovige kijkt daar anders tegenaan. Maar ook in moeilijke tijden, samen strijden in gebed kan dan niet.
Op zoveel verschillende manieren kun je dan geen eenheid vormen met je partner. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat we in geloof en geestelijk op één lijn kunnen staan en daarin ook groeien.

Ik ga ook voor het 3-voudig snoer!

Gr.

Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SYNNIE481 (40)

BerichtGeplaatst: donderdag 31 mei 2012, 19:18
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw

THOMAS968 schreef:
Als je een gescheiden vrouw niet wilt trouwen, lijk je Bijbels te handelen maar je doet het helemaal niet. Christus heeft zelf aangegeven dat er een nieuw verbond is. De wetten om een vrouw te stenigen bij overspel lapte hij aan zijn laars omdat hij de wet van de liefde voorop stelde. Hij is, juridisch gezien, gekruisigd omdat hij de Joodse wetten niet wilde toepassen in al hun wreedheid,

De wetten die enige rechtvaardigheid brachten voor vrouwen zijn nu vervangen door de wet van de liefde en vergeving van Christus. Hijzelf ging tegen de wrede toepassing in.

Als je een vrouw niet wilt trouwen omdat ze gescheiden is, pas je de wet van Christus dus niet toe. De mozaische wetten handhaven in de huidige tijd is wreed en in strijd met de joods-christelijke beschaving. Het is wel goed te lezen wat Gods bedoeling was achter die wetgeving: nog enig recht doen aan vrouwen die onderdrukt werden.

Iemand die gescheiden is met de Bijbel in de hand nog een trap nageven is in strijd met de wet van Christus. Zo ga je niet met Gods Woord om.

Als Christus zelf de wet niet toepast (Joh 8) , waarom meen jij het dan wel te moeten doen?

Thomas, nog varkensvlees gegeten. Manna?

Ik schrok wel even van de topic titel. Vooral omdat ikzelf gescheiden ben..

Ik ben het hierin wel met Thomas eens. En ik vind ook dat iedereen een nieuwe kans verdient, ongeacht wat je verleden is of wat de reden van je scheiding geweest is.
Ach...wie zijn wij om een ander te veroordelen?

Gr.
Synnie - Hoi!! Ik ben nieuw Lachende smiley

Laatst aangepast door
SYNNIE481
op donderdag 31 mei 2012, 19:41
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

ChristianMatch forum index » Berichten van SYNNIE481
Pagina 1 van 1